IRIS, IRIS 2
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
Re: IRIS, IRIS 2
Tuším, jakou cestu jsi ušel. Slova nestačí.
Zdá se, že promoce se asi o pět let posunuly.....
Zdá se, že promoce se asi o pět let posunuly.....
Re: IRIS, IRIS 2
Ty VdS jsou k poznani na prvni pohled Pekna prace. A myslim, ze jsi s vyberem urcite neprohloupil. Jsou to plechovky. Jeste unosna odolnost ale navic jsou to i celkem rychle lode. Proste to neni tanker z osmicky plechu. Je to v podstate stejny typ lodi lod, jako mam ja - jen vetsi. Ja mam Wibo 945 a ty Wibo 1100 neboli Seal 36 (jde o totozne lode).
Tak at se ti dobre pluje.
Tak at se ti dobre pluje.
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
Re: IRIS, IRIS 2
Už se na tu krasavici těším. J
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1418
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 159
- Bydliště: Olomoucko
Re: IRIS, IRIS 2
Richarde, veřejně závidím a drrržím pěsti, ať všecko klapne jak má
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1561
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 233
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: IRIS, IRIS 2
Richarde, máš krásnou loď, je to skvělá volba, určitě budeš moooc spokojenej.. gratuluji
Ve Švédsku se nezávidí. Tady se přeje mnoho námořních mil bez problémů, ať Ti loď skvěle slouží, vždy alespoň palec vody pod kýlem, ať je Neptun na Tebe hodnej, jen štěstí a spokojenost.. Ahoj Pavel
Ve Švédsku se nezávidí. Tady se přeje mnoho námořních mil bez problémů, ať Ti loď skvěle slouží, vždy alespoň palec vody pod kýlem, ať je Neptun na Tebe hodnej, jen štěstí a spokojenost.. Ahoj Pavel
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Re: IRIS, IRIS 2
V minulém týdnu první políbení vody, zprovoznění, nastrojení, první zkoušky, první plavbičky. Vydatná pomoc Jardy (zde Bedřich)-velký dík, syna ...
A po 1.7. vstříc modrým obzorům.
A velké díky všem přejícím!
A po 1.7. vstříc modrým obzorům.
A velké díky všem přejícím!
Re: IRIS, IRIS 2
Opravdu pekna prace. Mas lod na cestu kolem Sveta. Ma perfektni krivku stability a prestoze je ocel, mela by byt dost rychla. Bocni oka jsi lepil kazde zvlast nebo vcelku?
Az pujdes poprve ven z vody, dusledne dbej na svazani popruhu od jerabu jisticim lanem. Tenhle tvar trupu ma tendenci sklouznout. Me uz jednou z jerabu moji lod shodili. Asi jen z metru a zpet do vody, takze zadna velka skoda. Ani jsem nesel na pojistovnu. Jen sedrena barva od popruhu na hranach - svarech v mistech lomeni trupu. Ale mohlo by to byt horsi.
P.S.
A zkus take couvani. Je dost pravdepodobne, ze lod bude dost silne zatacet jen na jednu stranu Tak pak dej vedet. Mam podezreni, ze to snad VdS dela zamerne
Az pujdes poprve ven z vody, dusledne dbej na svazani popruhu od jerabu jisticim lanem. Tenhle tvar trupu ma tendenci sklouznout. Me uz jednou z jerabu moji lod shodili. Asi jen z metru a zpet do vody, takze zadna velka skoda. Ani jsem nesel na pojistovnu. Jen sedrena barva od popruhu na hranach - svarech v mistech lomeni trupu. Ale mohlo by to byt horsi.
P.S.
A zkus take couvani. Je dost pravdepodobne, ze lod bude dost silne zatacet jen na jednu stranu Tak pak dej vedet. Mam podezreni, ze to snad VdS dela zamerne
Naposledy upravil(a) err_ dne pon čer 26, 2017 7:27 pm, celkem upraveno 1 x.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Re: IRIS, IRIS 2
Err - nevím, která oka zmiňuješ. A není to ocel ... je to slitina hliníku.
Re: IRIS, IRIS 2
Preklep, myslim okna. Nekdo to lepil zvlast a nekdo vcelku a cele to podlepil Sikou, coz ma to asi vetsi odolnost.
Nemel bys prosim nekde vic fotek ke stavbe?
Nemel bys prosim nekde vic fotek ke stavbe?
Naposledy upravil(a) err_ dne pon čer 26, 2017 7:34 pm, celkem upraveno 1 x.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Re: IRIS, IRIS 2
Každé zvlášť ... je to 15 mm plexi, sikaflex + obvodově chyceno šrouby do cca 15mm hliníkové příruby. Dnes mám problém sundat krycí ochrannou fólii a tak ji odstraňuji po kouskách - podle toho jak časem odpadne.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: IRIS, IRIS 2
Richard píše:A po 1.7. vstříc modrým obzorům.
A kam mas namireno ze Stetina?
Vypada to ze se uvidime na vode..
Jedeme do Stetina asi ve ctvrtek 29.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Re: IRIS, IRIS 2
Jedu s rodinou ... tož pomaloučku, polehoučku. Chlapské plavby přijdou pak.
A tlfn., Libore, na Tebe mám ... moc rád se s Tebou(vámi) potkám.
A tlfn., Libore, na Tebe mám ... moc rád se s Tebou(vámi) potkám.
- Pantanal
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 65
- Registrován: stř črc 29, 2009 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Re: IRIS, IRIS 2
Ahoj Richarde, krásná loď ten Seal 36, taky jsem po něm při rozhodování pokukoval, ale nakonec jsem kvůli převozitelnosti šel do Pantanal 25. Tak ať je neuvěřitelné mnohaleté úsilí následované zajímavými plavbami a šťastnými návraty!
Pantanal
PS: Také se chystáme na první sezonu na moři a taky jsem si během stavby lodě střihnul dům
Pantanal
PS: Také se chystáme na první sezonu na moři a taky jsem si během stavby lodě střihnul dům
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: IRIS, IRIS 2
Měl jsem tu čest potkat a prohlédnout si Iris 2 v celé její kráse v teď o víkendu ve Świnoujście.
Klobouk dolů před neskutečnou prací co musel Richard vynaložit (bez ohledu na finance) než ji dostal do současného stavu.
Já bych si na tak velké sousto netroufnul.
Klobouk dolů před neskutečnou prací co musel Richard vynaložit (bez ohledu na finance) než ji dostal do současného stavu.
Já bych si na tak velké sousto netroufnul.
- FerenCS
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: IRIS, IRIS 2
Krása se snoubí s elegancí, k nej sa pridala účelnosť a komfort. Gratulujem k tvojej vytrvalosti a tomuto krásnemu, priam umeleckému dielu stvorenému tvojim umom a rukami! Nech ti tvoja IRIS pláva drahý Richard až tam, kam tvoj ostrý zrak dovidí, bystré myšlienky zanesú, odvážne a statočné srdce zatúži! Nech ťa vlny nesú a vietor unáša do vytúžených diaľav! Nech ťa pokoj a rozvaha sprevádza na moriach aj oceánoch! Nech máš aspoň stopu vody pod kýlom a nech sa vždy šťastne vrátiš späť!
F
F
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Re: IRIS, IRIS 2
Rád se podělím o své první zkušenosti z plavby na svépomocně postavené lodí - 600 Nm už stihlo loď trochu prověřit.
Na severu - Baltu a zejména v Polsku, patří 11m loď mezi ty "větší". Je třeba hlídat rozteč přístavních kůlů (šíře lodi je 3,54m). Z druhé strany mnohdy pocit, že se tam přeci nemůžeme vlézt byl lichý, šlo to.
Hledání místa pro trvalé stání rovněž není až tak jednoduché (pokud je cílem hlídat rozpočet). Dosud nemám dohodnuto místo na zimování lodi, uvidím.
Pro Balt je nutností dog house či sprayhood - vítr je studený a v kombinacemi s vlnami je to pro otrlé. Loď je sice vysoká, pěkně jde vlnami, přesto při drsnějším moři dost vody projde ... Chystám se dělat pevnou nástavbu, dog house, pro příští sezonu
Na severu u kovových lodí je nutnost dobré izolace. Zastihlo nás protivné léto - pršelo a bylo dost chladno. Voda kondenzovala na luknách a jejich rámech. Tam kde byla použita nedostatečná izolace docházelo k mírné kondenzaci na ploše obkladové překližky. Jedná se zejména o podpalubní koridor do zadní kajuty, kde jsem z důvodu zachování co nejvyšší světlosti použil pouze 5mm izolant. Všude jinde mám 40 až 50mm.
Loď je, myslím, dobře větraná, přesto uvažuji o posílení větrání - mé webasto umožňuje větrání lodě rozvodem topení a pro ten je žádoucí mít možnost brát do oběhu venkovní vzduch a nejen ten z kajuty ... a tak snad v budoucnosti přidám další průduch.
Mám instalovanou vysílačku Standard Horizon GX2200 Matrix s DSC, AIS a GPS. Bohužel, a to jsem věděl, v plechovce GPS nejede. Koupil jsem za 35 USD venkovní GPS modul a je přede mnou jeho instalace.
Odešel mi hloubkoměr (NASA Clipper) - kolem sondy (mám ji instalovanou skrze trup) pronikala voda ovšem ne v přechodu mezi trupem a sondou samou, nýbrž mezi tělem sondy a vystupujícím kabelem - zřejmě při převozu či manipulaci jeřábem došlo k narušení celistvosti sondy - sikaflex zastavil vodu, zbytek pořeším v zimě.
Mám tužší kormidelní kolo - ovládání kormidla. Použil jsem lana uložené bowdenech. Zjistil jsem, že když povolím napětí v lanech - nechám jim vůle, řízení se značně uvolní. Přes zimu ještě nahradím kluzná ložiska v kladkách kvalitnějšími.
Genua má o cca 4cm delší přední lík, než by bylo pro můj rolfok vhodné, při plném vytažení a dopnutí výtahu se rolfok zasekne - připravilo mi to docela nepříjemné chvíle v prudkém větru - první návin jsem v tu chvíli realizoval jízdou v kruhu za bouřlivého protestu zbytku takeláže. Kosatka, kterou mám ze stejné objednávky od stejného výrobce je OK. Dá se to řešit.
A jinak? Mám radost a jsem hrdý na své dílo
Základní údaje:
- konstrukce Van de Stadt 36 Seal
- délka 11m, šířka 3,54m, ponor 1,5m, váha 7,5 tun?
- materiál trupu: slitina hliníku
- dvě kajuty, 2+2+2 lůžek
- motor 50Hp, pevný propeler
- nádrže 350 + 100l voda, 105 + 2*75l nafta
- topení, lednička, rozvod teplé-studené vody,
- autokormidlo Raymarine
- VHF, DSC, AIS - pasivní, NAVTEx
Třetí a čtvrtý týden září se budu toulat Baltem - Německo, Dánsko, Švédsko? Pokud má někdo zájem, nechť se ozve ...
Na severu - Baltu a zejména v Polsku, patří 11m loď mezi ty "větší". Je třeba hlídat rozteč přístavních kůlů (šíře lodi je 3,54m). Z druhé strany mnohdy pocit, že se tam přeci nemůžeme vlézt byl lichý, šlo to.
Hledání místa pro trvalé stání rovněž není až tak jednoduché (pokud je cílem hlídat rozpočet). Dosud nemám dohodnuto místo na zimování lodi, uvidím.
Pro Balt je nutností dog house či sprayhood - vítr je studený a v kombinacemi s vlnami je to pro otrlé. Loď je sice vysoká, pěkně jde vlnami, přesto při drsnějším moři dost vody projde ... Chystám se dělat pevnou nástavbu, dog house, pro příští sezonu
Na severu u kovových lodí je nutnost dobré izolace. Zastihlo nás protivné léto - pršelo a bylo dost chladno. Voda kondenzovala na luknách a jejich rámech. Tam kde byla použita nedostatečná izolace docházelo k mírné kondenzaci na ploše obkladové překližky. Jedná se zejména o podpalubní koridor do zadní kajuty, kde jsem z důvodu zachování co nejvyšší světlosti použil pouze 5mm izolant. Všude jinde mám 40 až 50mm.
Loď je, myslím, dobře větraná, přesto uvažuji o posílení větrání - mé webasto umožňuje větrání lodě rozvodem topení a pro ten je žádoucí mít možnost brát do oběhu venkovní vzduch a nejen ten z kajuty ... a tak snad v budoucnosti přidám další průduch.
Mám instalovanou vysílačku Standard Horizon GX2200 Matrix s DSC, AIS a GPS. Bohužel, a to jsem věděl, v plechovce GPS nejede. Koupil jsem za 35 USD venkovní GPS modul a je přede mnou jeho instalace.
Odešel mi hloubkoměr (NASA Clipper) - kolem sondy (mám ji instalovanou skrze trup) pronikala voda ovšem ne v přechodu mezi trupem a sondou samou, nýbrž mezi tělem sondy a vystupujícím kabelem - zřejmě při převozu či manipulaci jeřábem došlo k narušení celistvosti sondy - sikaflex zastavil vodu, zbytek pořeším v zimě.
Mám tužší kormidelní kolo - ovládání kormidla. Použil jsem lana uložené bowdenech. Zjistil jsem, že když povolím napětí v lanech - nechám jim vůle, řízení se značně uvolní. Přes zimu ještě nahradím kluzná ložiska v kladkách kvalitnějšími.
Genua má o cca 4cm delší přední lík, než by bylo pro můj rolfok vhodné, při plném vytažení a dopnutí výtahu se rolfok zasekne - připravilo mi to docela nepříjemné chvíle v prudkém větru - první návin jsem v tu chvíli realizoval jízdou v kruhu za bouřlivého protestu zbytku takeláže. Kosatka, kterou mám ze stejné objednávky od stejného výrobce je OK. Dá se to řešit.
A jinak? Mám radost a jsem hrdý na své dílo
Základní údaje:
- konstrukce Van de Stadt 36 Seal
- délka 11m, šířka 3,54m, ponor 1,5m, váha 7,5 tun?
- materiál trupu: slitina hliníku
- dvě kajuty, 2+2+2 lůžek
- motor 50Hp, pevný propeler
- nádrže 350 + 100l voda, 105 + 2*75l nafta
- topení, lednička, rozvod teplé-studené vody,
- autokormidlo Raymarine
- VHF, DSC, AIS - pasivní, NAVTEx
Třetí a čtvrtý týden září se budu toulat Baltem - Německo, Dánsko, Švédsko? Pokud má někdo zájem, nechť se ozve ...
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: IRIS, IRIS 2
Vidím, že jsi interiér vymazlil.
Když jsem loď viděl v dubnu v Ostravě, nevěřil jsem tomu, že můžeš interiér stihnout.
Super skvělé.
Ať loď slouží.
Když jsem loď viděl v dubnu v Ostravě, nevěřil jsem tomu, že můžeš interiér stihnout.
Super skvělé.
Ať loď slouží.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Re: IRIS, IRIS 2
Ano Jardo ... Tvá nevíra byla hmatatelná, má touha plout větší
- Svobodak
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Re: IRIS, IRIS 2
Ahoj Richarde, krasa. Blahopreji.
Tve nezmerne usili bylo vskutku kralovsky korunovano.
Z cervencove plavby jsi jiz doma a planujes plout az v zari, jak pises, ci budes na vode i v srpenci?
Mej se krasne a uzivej plaveb na nadherne lodi 'plnymi dousky' .
P
Tve nezmerne usili bylo vskutku kralovsky korunovano.
Z cervencove plavby jsi jiz doma a planujes plout az v zari, jak pises, ci budes na vode i v srpenci?
Mej se krasne a uzivej plaveb na nadherne lodi 'plnymi dousky' .
P
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: IRIS, IRIS 2
Já myslím,že máš být na co hrdý
Re: IRIS, IRIS 2
Je to vazne krasna lod. A jen pro zajimavost, ty jsi svarec nebo jsi se skolil pri vyrobe lodi?
Re: IRIS, IRIS 2
Smekám pomyslný klobouk a tleskám před nastartovanou PV3S.
Né že bych toužil po vlastní lodi, ale vcelku vlastníky obdivuji.
Né že bych toužil po vlastní lodi, ale vcelku vlastníky obdivuji.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Re: IRIS, IRIS 2
Tak jsem ukončil sezónu. První - seznamovací. Upluto přes 1000 Nm. Spokojenost
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1418
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 159
- Bydliště: Olomoucko
Re: IRIS, IRIS 2
Tvůj kumšt se i na té koze projevil
Napiš o té sezóně prosím pár poznatků
Napiš o té sezóně prosím pár poznatků
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů