jak to funguje?

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

cirus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Reputace: 0

jak to funguje?

Příspěvekod cirus » čtv bře 23, 2006 7:49 pm

Prominte mi patrne blbej dotaz amatera :roll: koupil jsem plachetnici US Yacht 27 a k plachtam jsou dve hlinikove tyce.Jedna vysuvni cca 8 az 12Ft a jedna pevna cca 8Ft.Nevim k cemu jsou.Predtim jsem mel plachetnici mensi (22ft) ta to nemela.Jsem samouk a amater.Mam jeste dalsi dve motorove lode to je v pohode ovsem s vetrem se to musi umet ...to je jina.Pripadne bi se hodil odkaz na ceske stranky kde se blize rozebira technika yachtingu.predem dik za pochopeni :oops:
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Reputace: 152

Re: jak to funguje?

Příspěvekod Denis » čtv bře 23, 2006 8:26 pm

Z največ?ou pravdepodobnos?ou to je spinakrový peň, pri tej dl?ke 240 cm by to mohlo ma? priemer cca 5 cm. Ked pláve? tak, ?e ti fúka do chrbta, teda na zadný vietor, tak sa sna?í? nastavi? vetru čo največ?iu plochu plachiet. Hlavná plachta má dole rahno a teda sa dá lahko vyklopi? do boku, teda stranou. A ta kulata tyč je namiesto rahna. Na jednu stranu tyče pripevní? kosatku a druhú stranu tyče pripevní? o s?a?eň, mal by si tam ma? na to kovanie. No a na ten koniec tyče s plachtou pripevní? lano- o?a?e a cez vin?ňu ?ahá? plachu do strany opačnej ako je hlavna plachta. Tento spôsob nastavenia plachiet sa volá " na motýla". Tie? mô?e? plachti? na dve kosatky, v predu mô?e? ma? dve ocelové laná/ predný steh alebo aj forstág/, na ka?de vytiahne? kosatku a pomocou tých pňov da? ka?dú plachtu na inú stranu a hlavnú plachtu vtedy nevy?ahuje?. Do tretice mô?e? jazdi? so spinakerom, to je taká velká lahučká plachta, balón. Ale to sám rad?ej neskú?aj, na to treba 2-3 ludí a ma? to nacvičené, inak ?a to oplieska.
cirus
návštěvník fóra
návštěvník fóra

Příspěvekod cirus » čtv bře 23, 2006 8:39 pm