zkušenosti s Suzuki DF 2,5

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » stř dub 30, 2008 7:55 am

Ten číňan 4 koně je za necelých 9.000,-Kč.

A za kolik je 2,5 ? A kde? Tady je ceník Parsunů: http://www.neptunpraha.cz/produkty/moto ... nik-07.pdf
to Tatas: Ještě jednou jsem ty nabídky procházel a zjistil jsem, že se jedná o provozovatele kamenných obchodů, kteří garantují, mimo jiné, i 14-ti denní lhůtu vrácení v původním nepoškozeném obalu. A případnou záruční opravu jde snad uplatnit u kteréhokoliv zastoupení této značky. Jsme snad už v Evropě? Alespoň trochu :o
Zdravím, Jirka
Naposledy upravil(a) Jirka_TEC_Tce dne čtv kvě 01, 2008 8:38 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř dub 30, 2008 9:43 pm

Já si nedovedu dost dobře představit, jak to vidíš s tím vrácením v nepoškozeném orig. obalu. Již pouze doprava sem jde přez několik
dopravců, skladů a pod. Ten motor v obalu bude vážit cca 17 až 20 kg a těžko zabráníš při několikanásobném překládání jeho poškození, zvlášť když to nemůžeš ovlivnit. K vybalení musíš vytahat spoustu drátěných svorek a případně přeříznout plombovací
pásky na obale a při vybalení roztrhnout zavařené pytle (není to tak dlouho co jsem vybaloval dva motory). Potom se na ten motor
podíváš, on se ti nebude líbit třeba barvou a vše uvedeš do původního stavu, pošleš zpátky na vlastní náklady a zřídíš si konto v EUR
a budeš trpělivě čekat, jestli si prodejce nenajde záminku aby tě poslal někam a oznámil ti, že si ho u něj můžeš vyzvednout.
Řada těch obchodů sídlí blízko moře, nebo alespoň v okolí Berlína a to je kousek z ruky. S tím uplatňováním reklamace u nás to také není tak jednoduché. Musel bys mít předem ověřeno, že ti to zdejší autorisovaný prodejce uzná. Většina to sice inzeruje ale jsou to
jenom prodejci firem z DE a A a nic je nenutí uznávat reklamaci pro jiného prodejce. Proč by si zvyšovali náklady a podporovali na svém
teritoriu cizí konkurenci? Reklamační podmínky u nás a ostatních státech se liší ve více věcech a jejich znalost z originálu není vždy
dokonalá, zvláště pokud si tam prodejce kromě zákonných předpisů té které země ještě vsune vlastní doplnění, což jim zákony umožňují. I u nás když ti při koupi přez internet přijde zboží, tak nemá vyplněný záruční list (pokud tam vůbec je, nebo není platný
pouze pro jinou zemi) a bývá problém s potvrzením. Prodejce je někdo jiný a doveze to nějaká spedice, která to dostane v nějakém
skladě, který není oficiálního dílera pro ČR a tam to přivezli od bůhví odkud. A ty po několika týdnech telefonování a dopisování
(pokud máš štěstí a vůbec zjistíš tel. číslo a platnou adresu a někdo má chuť se s tebou bavit) zjistíš, že jsi koupil levněji ale se zárukou
a opravami bude problém. Proto opakuji, že přez eBay.de kupuji věci u kterých počítám, že nebudu uplatnovat reklamaci a proto
rozdíl v ceně o pouhých cca 1500,-Kč a pochybnosti se zárukou (která většinou činí 5 až 20% ceny) by mě nepřiměli do toho jít.
Posledních cca 12 let jsem ve firmě zajišťoval logistiku a reklamace při přepravě na východ i západ a přez všechna drahá pojištění
byl velký problém něco dostat na úhradu poškozené nebo ztracené zásilky. Pojišťovny mají vždy nějaké klauzule, které není možné
splnit a plnění omezují jak mohou. (Zkus sehnat na letišti v Ženevě, Londýně, Barceloně a nejlépe v Moskvě od policie protokol
o zničení, nebo poškození zásilky a výši škody a to přeložit do češtiny s ověřeným překladem. V nejlepším ti příjde 10tá kopie s nečitelným rukou psaným záhadným popisem bez razítka a jména dotyčného, který si můžeš přišpendlit na WC. Letecká společnost
ti po několika měsících zaplatí 20,-USD za kg bez ohledu na cenu, pokud nemáš připojištění a to lze udělat pouze při odeslání od nás a česká pojišťovna se z toho vykroutí pro malou škodu. Pokud se jedná o menší
částky do cca 1000USD, tak se nevyplatí se moc vzrušovat, protože náklady kolem by byly neúměrné škodě. Jenže u součástek se
může jednat také o balíček s váhou 1kg. I tak jsem se přez všechna pojištění při odesílání zásilky o váze 80kg a ceně cca 8 milionů
na východ moc nevyspal, dokud mi nepotvrdili příchod v pořádku.
Přesto na internetu nakupuji často, ovšem buďto v obchodech kde si to osobně vyzvednu a nebo u několika seriozních firem. Ona
už cena dopravy snižuje výhodnost nákupu.A další je otázka bankovních poplatků do ciziny protože v EU jsme jenom částečně.
Ten číňan by byl zajímavý tak za 6000,-Kč.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv kvě 01, 2008 7:56 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř dub 30, 2008 10:17 pm

Hotová vedecká práce prečo to nejde :) Ale cena je cena, ja by som to skusil. Za podobné prachy som kúpil 2 ročný ojazdený merkury, čo sa mi zdá večšie riziko ako kúpiť nový z Nemecka a pritom šlape ako hodinky. Tiež to nie je prvá ojetina ktorú som kúpil. Ale keby som vedel že nové su za také prachy tak neváham.
Keď si objednáš motor u nášho predajcu tak ho vezú tiež odniekal z tramtárie a divil by si sa ako rýchlo ti odstránia vadu, zabudni na to že za deň, za dva.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv kvě 01, 2008 6:39 am

Otázka jen zdánlivě Off topic. Jak řešíte platbu ? Já si objednal mapu, a na dopravném a poplatcích u banky mě to stálo skoro třikrát tolik.....
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv kvě 01, 2008 8:38 am

Někdy neškodí porovnat s cenami našich prodejců. 510 EUR je zajímavá cena ale když vidím u Czech Marine Suzuki za 607 EUR a u
Marine sport Johnsona (také Suzuki 2,5) za 16500 Kč (a je možno domluvit platbu v EUR což by bylo výrazně méně), tak je otázka
jestli mě případné komplikace při rozdílu pouhých cca 2450 Kč stojí za to. Bankovní poplatky ti ten rozdíl ještě zmenší. Ještě tak nejlepší
varianta se mi zdá si pro ten motor dojet sám.
to Denis: Po dlouhých letech co jsem provozoval staré motory, jsem si pořídil nový a musím ti říct, že je to příjemný pocit nemuset
čekat kdy co odejde a muset shánět opravu. Je to jako se starými auty. Ne každý má vždy štěstí na dobrý kup.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv kvě 01, 2008 8:52 am

Jirka_TEC_Tce píše:
Ten číňan 4 koně je za necelých 9.000,-Kč.

A za kolik je 2,5 ? A kde?
Jmenuje se Matrix má to 4 koně, 13 kg, dvoutakt s integrovanou nádrží. Viděl jsem ty inzeráty na polských stránkách a do nějakého tématu jsem dával i odkaz. Teď to zrovna nemůžu najít.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 395
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Honda 2,3hp

Příspěvekod Josef » čtv kvě 01, 2008 11:26 am

Odpověď nejen pro Míru. Tu Hondičku jsem chvilku měl. Myslím si, že odstředivá spojka je výborná věc. Přidáš plyn a jedeš do předu, zavřeš plyn vrtule se zastaví, otočíš motor o 180
stupňů a přidáš plyn a couváš. Je to rychlý a jednoduchý ovládání. Jediné mínus je, že se vrtule vrtule netočí při volnoběhu a tedy na volnoběh nejede, ale i tak se sním dá jet velmi pomalu. Co se týká toho vzduchového chlazení, tak má jako všechno svoje plus a mínus.
Mezi mínusi bych dal trošičku větší hlučnost, ale spíš až v maximálních otáčkách a kvůli větráku je trochu větší kryt motoru. Jako plus bych dal nízkou hmotnost, bezúdržbovost chlazení, možnost motor vyzkoušet na suchu, třeba na stojanu v garáži při údržbě aniž bych k tomu potřeboval sud s vodou, i provoz na moři je pro motor méně zatěžující neboť do sebe necucá agresívní slanou vodu. Myslím, že Honda 2,3HP není špatná volba.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » sob kvě 03, 2008 9:02 pm

To Josef: Děkuju za informace.

Máte někdo nějaké další poznatky o H 2.3? To že motor nekoupím na dobírku o tom mám jasno.

Spíš mi jde o to jestli má tahle honda nějaká specifika, na která je potřeba dávat pozor, jestli se na ní někomu z Vás něco rozbilo a tak.

Suzuki-Johnson opouštím kvůli řazení-řadící páčka (ohnutý kus 10mm kulatiny s kouskem plastu na konci) nad nohou pod tělem motoru je pro mě z plachetnice nedostupná.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob kvě 03, 2008 9:16 pm

Já mám také radši vzduchem chlazené motory kvůli jednoduchosti. Mám Tomose 4 i Yamahu 5 oba vzduchy. Ta Hondička 2,3 se mi líbí, ale je to továrna na kravál. Pokud mě vyvezl kolega na lodi , nijak hlučné mi to nepřišlo. Pokud jedeme spolu a poslouchám to z mojí lodi je to hlučnější než jiné motory. Třeba při míjení rybáře , který to má namontované na pramici je to slyšet až na druhý břeh.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 03, 2008 9:36 pm

to Míra: To vychvalování a zkušenosti s tímto motorem je již na jiném místě z lonského roku od Firewalla stačí přečíst. Honda je ve všech
motorech co dělá špičková, tak nevím proč by toto prdítko mělo být vyjímkou. Tolik chvály jako na tento motor tady žádný jiný nemá.
Jiná alternativa vzduchem chlazeného 4taktu a odstředivou spojkou, která je tvojí podmínkou není a stejně na ostatní věci spojené
s provozem má každý jiný názor. Nemyslím si,že by u něj měli být nějaké problémy. Hlavně si pohlídej ať se ti do nádrže nedostane
s benzínem při nalévání voda. Já používám takovou tu lopatku na nalévání se síťkou. Ta ti zachytí i případný bordel z kanystru. Olej
tam budeš lít po dobu záruky předepsaný. A případné postřehy můžeš sdělit ostatním. Ahoj
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 03, 2008 9:44 pm

to bobes: Tu Yamahu jsem měl a byla to pěkná kamna. Několikrát jsem se o ní pěkně spálil. A ten kravál to dělalo taky. Proto jsem
přešel na vodní chlazení. Byly tam problémy s tím dvojitým simeringem u propeleru- nikdo je nedělal a náhrada ze dvou byla dosti
problémová a ty nové tam nešli. Ve sbírce veteránů se ale bude se svojí temně modrou metalízou určitě vyjímat.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » sob kvě 03, 2008 10:32 pm

[quote="tataS"]to Míra: To vychvalování a zkušenosti s tímto motorem je již na jiném místě z lonského roku od Firewalla stačí přečíst. Honda je ve všech
motorech co dělá špičková, tak nevím proč by toto prdítko mělo být vyjímkou. Tolik chvály jako na tento motor tady žádný jiný nemá.
Jiná alternativa vzduchem chlazeného 4taktu a odstředivou spojkou, která je tvojí podmínkou není a stejně na ostatní věci spojené
s provozem má každý jiný názor. Nemyslím si,že by u něj měli být nějaké problémy. Hlavně si pohlídej ať se ti do nádrže nedostane
s benzínem při nalévání voda. Já používám takovou tu lopatku na nalévání se síťkou. Ta ti zachytí i případný bordel z kanystru. Olej
tam budeš lít po dobu záruky předepsaný. A případné postřehy můžeš sdělit ostatním. Ahoj[/quote]

Ahoj, našel jsem o hondě tohle http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=657 od pana kolegy Firewalla ale o hondě tam je toho málo. "Hledání zde na portálu" nenajde nic. Tak možná myslíš nějaký topic, který jsem nenašel. V tom případě mě prosím nasměruj.

Neříkám že odstředivá spojka je podmínka, problém je v řazení vyvedeným jen nad nohu-je to jednoduché ale pohodlné snad z gumáku nebo hodně nízké plachetnice bez zadní paluby. U 8HP Evinrude ho máme vyvedený na přední straně mezi sytičem a pákou plynu. Jenže u malych motorů by tam muselo být o táhlo navíc...
Hledám motor 4t, co nejlehčí samozřejmě a s rozumným ovládáním. Takhle by to asi mělo být.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 03, 2008 11:41 pm

Víc toho o tomto motoru tady není. To ovládání, které popisuješ mají také Johnsony 4a6Hp 4takty !dvouválce,které jsou original
Johnson, jsou na www.Johnson.com. Pokud vím tak Evindure již takto slabé motory nedělá (jsou jedna firma). Jednoválce jsou jako
levnější varianta pro Evropu od Suzuki. Ty dvouválce byly dobré (měl jsem 4Hp) ale podstatně dražší. Ani jsem si nevšiml, že by je
u nás někdo nabízel.Ty motory ale měli okolo 30kg.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » sob kvě 03, 2008 11:51 pm

Máš pravdu, Evinrude máme 10let, tehdy dělali s Johnsonem stejný věci, E tmavě modrej design, J bílej.. Oboje bylo pod OMC než je koupil Bombard... Ted už to mají rozdělené.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 04, 2008 8:52 am

Teď jsem se chtěl podívat na ty dvouválce u Johnsona.com a zjistil jsem, že mají nové stránky a uvádějí pouze motor 9,9. V dílech
měli v roce 2005 21 motorů, v roce 2006 20, v roce 2007 8 a na rok 2008 tam zatím nic není. Tak asi vůbec končí s malými motory.
Teď chápu, že evropští prodejci tuto značku opouštějí. Hold nastupuje jako ve všem Asie.
Uživatelský avatar
Pavuk
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 05, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pavuk » pon kvě 05, 2008 9:42 am

Ahoj všetci,

píšem sem prvý krát (nedalo mi, aby som sa neprihlásil). Moja prezývka je Pavúk a som ten, koho Denis nahovoril na lodný motor ku Gumotexom... Pôvodné nápady boli totiž krovinorez..., ale predsa len riešenie s originál motorom je asi lepšie... Kúpil som Suzuki DF 2,5.

Zatiaľ pre predstavu tri fotky a trochu skúseností...

Súlodie sme vyskúšali prvý krát na Malom Dunaji. Prvé skúsenosti sú dobré, spotreba bola 00-nič a rýchlosť sme udržiavali trochu rýchlejšie, ako pri pádlovaní. Takmer stále sme mali k sebe priviazané aj iné člny. Na svižnejšie tempo by ale bolo treba asi do zadu do špice dať nejaký balón, aby sa spevnil... Uvidím na ďalšej plavbe, 17.05. s tým chceme ísť na Baťa kanál a Moravu.

Takže obrázky na budúce, musím sa naučiť ich sem vložiť :(
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pon kvě 05, 2008 10:01 am

Taky jsem měl před sebou koupi malého moturu. Měl jsem v merku Suzuki a Hondu 2,5hp. Honda mě nakonec byla silně nedoporučena kvůli nadměrně vysokému hluku. Takže Suzuki je zatím doma ve skříni. Doufám že ne nadlouho. Bohužel ale stále čekám na vozejk, který měl být cca před 3 měsíci hotový :-(. Ať žijou termíny u seriozní firmy :cry: :gun:
Uživatelský avatar
Pavuk
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 05, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pavuk » úte kvě 06, 2008 12:58 am

Takže pár foto z katamaranu - 2xHelios Gumotex a motor Suzuki

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte kvě 06, 2008 8:16 am

Možná by byl lepší už film aby bylo vidět jak se to chová za jízdy. Při stání na klidné vodě i když s lepými děvami nic nevypovídá ale
houpání na vlnách a rozpadající se soulodí to je co lidi zaujme, "protože neštěstí druhého člověka potěší" jak pravil klasik (už nevím
který).
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » čtv kvě 08, 2008 11:23 pm

Tož to je dobré plavidlo toto :good:
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 664
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » ned kvě 11, 2008 6:16 pm

Má někdo představu,kolik žere 15 k 4 takt za hodinu,nebo na 100 km? vov
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » ned kvě 11, 2008 7:40 pm

Ja mám Hondu 20 BFS, čln - gumák 4m pri priemernej jazde cca 4200 ot/min naložený dvaja + veci viem dosť presne : 231 km Dunaj jazda púl na pul po prúde a hore prúdom 23 l, doba jazdy 10,8 hod. Povedal / GPS Garmin 60 CSx / :good:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř kvě 28, 2008 12:02 pm

Suzuki 15Hp udává při otáčkách 3 až 5000 asi 230gr/Hp/hod a při 6000 asi 250. Z toho by vyplynulo že 15Hp má spotřebu okolo
3,4 až 3,7lt/hod. Mám zkušenost, že u 6Hp je spotřeba okolo 2lt/hod při vyšších otáčkách.
Na km se to špatně udává, jelikož to nemá tachometr. Když tak na motohodiny ale ty u přívěsných motorů nebývají, tak si ti musíš
zapisovat do notesu podle stopek. (Ty km bych spíše očekával od blondýny s velkými plícemi než od tebe.)
david
moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 120
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř kvě 28, 2008 12:31 pm

[quote="tataS"]Suzuki 15Hp udává při otáčkách 3 až 5000 asi 230gr/Hp/hod a při 6000 asi 250. Z toho by vyplynulo že 15Hp má spotřebu okolo
3,4 až 3,7lt/hod.
quote]

Nevyplynulo! Benzín má měrnou 0,72, tak že to je kolem 5 litrů/hoď :whist:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř kvě 28, 2008 7:39 pm

Máš pravdu na ten poměr jsem zapomněl. To jsou ovšem jiná čísla. U motorů Suzuki DF6 na al. člunu 12" udávají spotřebu 2lt/hod.
Ty tabulky jsou v brožurách na http://secure.suzuki.com/marine. Dle nich se spotřeba u 4taktů se změnou otáček moc nemění a
proti 2taktům mají spotřebu o 38% nižší. Něčím se ty koníci musí nakrmit.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host