Orlík
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 750
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Davide, nechci se hádat, asi toho o vodě víš víc než já. Uznávám. Ale pro vysvětlení - byl to úsek táhlého pravotočivého oblouku asi 2 - 3 km nad Žďákovským mostem (bráno dle směru toku).
Výletní parník jel proti proudu a nic nesignalizoval. Jestli jsem správně pochopil z tvého příspěvku, tak pokud mi chtěl nechávat prostor pro míjení po svém pravém boku, tak to měl signalizovat, jak je uvedeno ve tvé citaci pravidel. Nicméně nic z toho nedělal, vzhledem k velmi rozdílným rychlostem (já měl tak 2 KN, on bez diskuzí daleko víc) jsem mu nechtěl křižovat jeho dráhu, takže jsem mu uhnul víc ke břehu. Toť vše, jen se mi nelíbilo, že on měl ke břehu po své pravici v daném místě několik set metrů (a hloubka po jeho pravici byla také daleko větší), já měl ke břehu po mé pravici pár desítek a tam měli nahozeno rybáři. Proto jsem to považoval za trochu nekorektní. Navíc nevím, jak je to na přehradách, kde je hladina vzdutá a nedá se říct, že by tam voda tekla, takže plavidlo plující po proudu nebo proti proudu je pouze záležitost zeměpisná.
Nechám se poučit.
S pozdravem Pavel.
Výletní parník jel proti proudu a nic nesignalizoval. Jestli jsem správně pochopil z tvého příspěvku, tak pokud mi chtěl nechávat prostor pro míjení po svém pravém boku, tak to měl signalizovat, jak je uvedeno ve tvé citaci pravidel. Nicméně nic z toho nedělal, vzhledem k velmi rozdílným rychlostem (já měl tak 2 KN, on bez diskuzí daleko víc) jsem mu nechtěl křižovat jeho dráhu, takže jsem mu uhnul víc ke břehu. Toť vše, jen se mi nelíbilo, že on měl ke břehu po své pravici v daném místě několik set metrů (a hloubka po jeho pravici byla také daleko větší), já měl ke břehu po mé pravici pár desítek a tam měli nahozeno rybáři. Proto jsem to považoval za trochu nekorektní. Navíc nevím, jak je to na přehradách, kde je hladina vzdutá a nedá se říct, že by tam voda tekla, takže plavidlo plující po proudu nebo proti proudu je pouze záležitost zeměpisná.
Nechám se poučit.
S pozdravem Pavel.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
2 -3 km nad mostem je oblouk levej, pod mostem je pravej proti Orlíku. Nějak nevím kde jsi plaval, ale je to v podstatě docela jedno. Podle odst.6 ti parník nemusí vůbec nic signalizovat a má právo cesty. Jen tě nesmí ohrozit a ty mu musíš uvolnit dráhu. Prostě říznul oblouk a asi se mu zdálo, že ti nechal místa dost. Tobě se zdál pravý opak.
A. Obecná ustanovení
Čl.6.01
Vymezení pojmů
2. Pro účely této hlavy se "směrem proti proudu" vodní cesty rozumí směr k prameni toku, včetně úseků, kde se při odlivu a přílivu směr proudu mění.
V případech, kde na vodní cestě nelze jednoznačně určit "směr proti proudu", stanoví jej Státní plavební správa.
Na jezerech a jiných rozlehlých vodních cestách se "směrem proti proudu" rozumí směr do přístavu, přístaviště, k překladišti a do splavných přítoků i odtoků těchto vodních cest.
Čl.6.02
Malá plavidla
1. Pro účely této hlavy "malé plavidlo" je jednotlivě plující malé plavidlo i sestava složená jenom z malých plavidel.
2. Pokud je v této hlavě uvedeno, že dané pravidlo plavby neplatí pro malá plavidla ve vztahu k ostatním plavidlům, musí tato malá plavidla vytvořit všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby nemusela měnit svůj směr ani rychlost; nesmí vyžadovat, aby se jim tato plavidla vyhýbala.
Abychom si rozuměli, netvrdím, že parníkář třeba nejel jako prase a řezal oblouk víc než musel. Spíš chci naznačit, že si na to budeš muset, bohužel, zvyknout a s podobnými manýry některých kpt. velké plavby, a parníků zejména, počítat.
A. Obecná ustanovení
Čl.6.01
Vymezení pojmů
2. Pro účely této hlavy se "směrem proti proudu" vodní cesty rozumí směr k prameni toku, včetně úseků, kde se při odlivu a přílivu směr proudu mění.
V případech, kde na vodní cestě nelze jednoznačně určit "směr proti proudu", stanoví jej Státní plavební správa.
Na jezerech a jiných rozlehlých vodních cestách se "směrem proti proudu" rozumí směr do přístavu, přístaviště, k překladišti a do splavných přítoků i odtoků těchto vodních cest.
Čl.6.02
Malá plavidla
1. Pro účely této hlavy "malé plavidlo" je jednotlivě plující malé plavidlo i sestava složená jenom z malých plavidel.
2. Pokud je v této hlavě uvedeno, že dané pravidlo plavby neplatí pro malá plavidla ve vztahu k ostatním plavidlům, musí tato malá plavidla vytvořit všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby nemusela měnit svůj směr ani rychlost; nesmí vyžadovat, aby se jim tato plavidla vyhýbala.
Abychom si rozuměli, netvrdím, že parníkář třeba nejel jako prase a řezal oblouk víc než musel. Spíš chci naznačit, že si na to budeš muset, bohužel, zvyknout a s podobnými manýry některých kpt. velké plavby, a parníků zejména, počítat.
K té marině v hřebenské zátoce, tel. byl na www.plavidla.cz v sekci bazar. Inzerovali to někdy před měsícem.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 750
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Kde jsem plul
Ahoj Davide,
rozdělení na malá plavidla a ta větší samozřejmě znám, jestli se nepletu, je limit 20 m. Přiznám se ale, že netuším, zda parníky na Orlíku jsou delší nebo ne.
Nějak ještě nerozumím "levý" a "pravý" oblouk, jak popisuješ okolí Žďákovského mostu.
Geograficky a pro naše potřeby se "po proudu" bere od pramene k ústí. Pak při pohledu na mapu je podle mého na úrovni obce Nedvězice pravý oblouk asi 120°, za ním levý asi 45°, pak mnou myšlený táhlý pravý asi 40° (tam jsem se míjel s tím parníkem), pak ostřejší levý 45° a pak už je Žďákovský most. Na konci rovinky pod mostem je ostrý levý a u zámku Orlík ostrý pravý. Vše bráno ve směru po proudu.
Hm, omlouvám se, teď jsem si teprve vzal pravítko a zjistil, že 2 - 3 km proti proudu od Žďákovského mostu jsem už na úrovni levého záhybu pod Nedvězicemi, proto mi neseděly ty směry oblouků, které jsi uváděl výš.
Pavel.
rozdělení na malá plavidla a ta větší samozřejmě znám, jestli se nepletu, je limit 20 m. Přiznám se ale, že netuším, zda parníky na Orlíku jsou delší nebo ne.
Nějak ještě nerozumím "levý" a "pravý" oblouk, jak popisuješ okolí Žďákovského mostu.
Geograficky a pro naše potřeby se "po proudu" bere od pramene k ústí. Pak při pohledu na mapu je podle mého na úrovni obce Nedvězice pravý oblouk asi 120°, za ním levý asi 45°, pak mnou myšlený táhlý pravý asi 40° (tam jsem se míjel s tím parníkem), pak ostřejší levý 45° a pak už je Žďákovský most. Na konci rovinky pod mostem je ostrý levý a u zámku Orlík ostrý pravý. Vše bráno ve směru po proudu.
Hm, omlouvám se, teď jsem si teprve vzal pravítko a zjistil, že 2 - 3 km proti proudu od Žďákovského mostu jsem už na úrovni levého záhybu pod Nedvězicemi, proto mi neseděly ty směry oblouků, které jsi uváděl výš.
Pavel.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Tady jsou parametry parníků plujících na orlíku:
Účel plavidla doprava osob
Rok stavby 1962
Místo stavby Maďarsko, Vác
Povolený počet cestujících 150
Výkon strojního pohonného zařízení 144kW
Max. délka 26.55m
Max. šířka 4.84m
Největší přípustný ponor 1.12m
Největší ponor prázdného plavidla 0.92m
Boční výška 2.04m
Výška pevného bodu 5.22m
Počet členů posádky 2
Druh plavidla Osobní motorová loď
Plavební zóna 3
Účel plavidla doprava osob
Rok stavby 1962
Místo stavby Maďarsko, Vác
Povolený počet cestujících 150
Výkon strojního pohonného zařízení 144kW
Max. délka 26.55m
Max. šířka 4.84m
Největší přípustný ponor 1.12m
Největší ponor prázdného plavidla 0.92m
Boční výška 2.04m
Výška pevného bodu 5.22m
Počet členů posádky 2
Druh plavidla Osobní motorová loď
Plavební zóna 3
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Chci se zeptat, nejste někdo vlastníkem, nebo nekotvíte na orlíku vedle plachetnice jménem Mischel? Je to cca 9m dlouhá plachetnice, záď vystupuje ven z vody, béžová, tmavý dno, zabudovanej motor. Zajímalo by mě co je třo za tip plachetnice, kdo je vyráběl. Když by jste někdo o té lodi věděl, díky za info, třeba do SZ
Jestli myslíš tuhle http://www.hacjacht.cz/galerie/First/index.htm, tak je to BENETEAU FIRST 30 a má ji v půjčovně Martin Hacmac. Prý je na ní krásné poježdění.
- Divizna
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: sob dub 25, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kladno
Charlie píše:Chci se zeptat, nejste někdo vlastníkem, nebo nekotvíte na orlíku vedle plachetnice jménem Mischel? Je to cca 9m dlouhá plachetnice, záď vystupuje ven z vody, béžová, tmavý dno, zabudovanej motor. Zajímalo by mě co je třo za tip plachetnice, kdo je vyráběl. Když by jste někdo o té lodi věděl, díky za info, třeba do SZ
Zdravím! Je to plachetnice kterou od letošního roku pronajímá Martin Hacmac - HACJACHT (marínu má na Loužku, pravý břeh, kousek od hráze) a pro mě to byla láska na první pohled (plavbu:-)) Elegantní, strašně rychlá, citlivá lodička, co bez problémů stoupá i na vánek...ano, jsem zamilovaný
- Divizna
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: sob dub 25, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kladno
Re: Kde jsem plul
Pavel63 píše:Ahoj Davide,
rozdělení na malá plavidla a ta větší samozřejmě znám, jestli se nepletu, je limit 20 m. Přiznám se ale, že netuším, zda parníky na Orlíku jsou delší nebo ne.
Nějak ještě nerozumím "levý" a "pravý" oblouk, jak popisuješ okolí Žďákovského mostu.
Geograficky a pro naše potřeby se "po proudu" bere od pramene k ústí. Pak při pohledu na mapu je podle mého na úrovni obce Nedvězice pravý oblouk asi 120°, za ním levý asi 45°, pak mnou myšlený táhlý pravý asi 40° (tam jsem se míjel s tím parníkem), pak ostřejší levý 45° a pak už je Žďákovský most. Na konci rovinky pod mostem je ostrý levý a u zámku Orlík ostrý pravý. Vše bráno ve směru po proudu.
Hm, omlouvám se, teď jsem si teprve vzal pravítko a zjistil, že 2 - 3 km proti proudu od Žďákovského mostu jsem už na úrovni levého záhybu pod Nedvězicemi, proto mi neseděly ty směry oblouků, které jsi uváděl výš.
Pavel.
Zdravím! Musím ti vyjádřit svůj respekt - jako VMP se nebojíš parníků a pluješ vstříc svému cíli! Já se na přehradě vždycky parníkům vyhnu a neřeším pravidla - jsem prostě posera:-)
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Kde jsem plul
lepší bejt živej posera, než mrtvej hrdina
- Loudas
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 60
- Registrován: úte bře 08, 2011 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Jihlava
Spouštění lodě na Orlíku
Nespouštěl někdo loď na původní starý cestě u Temešváru ? Asfaltka tam vede až do vody.
- Jakub_Vaurien
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: stř zář 14, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Je to jak píše Charlie, není se tam pořádně kde otočit, pro malou a lehkou loď je to dostačující, jinak na nic, byl jsem tam jednou s lodí 5m a musel jsem to odpřáhnout a otočit samostatně, pak znova zapřáhnout, ještě že se mnou byl kamarád, sám nevím co bych am s tím dělal. Asi by to chtělo nejdřív okouknout, než pak couvat kilometr do kopce
Jo a ještě něco, byl tam tenkrát zákaz vjezdu, ale risknul jsem to.
Jo a ještě něco, byl tam tenkrát zákaz vjezdu, ale risknul jsem to.
- elan3
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
nová marina na Orlíku: www.marinaorlik.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů