ATOL

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

lubajs
nováček na fóru
nováček na fóru
Reputace: 0

ATOL

Příspěvekod lubajs » sob dub 01, 2006 8:10 am

Jsem začátečník,Atola jsem pořídil v roce 2004 za slu?ný peníz(45000Kč).K vodě mám blízko a plachtění mě chytlo.Sice se trochu s man?elkou bojíme kdy? zafouká a loď jde do náklonu,ale to se podá.Jako začátečník bych uvítal nějaké zku?enosti a rady jak na tuto loď.
díky
ninja
návštěvník fóra
návštěvník fóra

nebat se

Příspěvekod ninja » sob dub 01, 2006 11:32 am

Dulezite je se nebat naklonu. My taky jakmile se zacnu sunout hrnicky vysekavame plachty, ale je to zbytecne. Aby se lod uplne polozila je potreba opravdu hodne sily. A i kdyz se polozi, zase se zvedne (i ploutvovka).
AdsBot [Google]

Re: ATOL

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned dub 02, 2006 8:23 am

Ten náklon je docela adrenalin.Plachtíme na Slapech a tam jde vítr mnohdy ze v?ech stran.Asi je lep?í ne? se to naučíme tak mít zrefovanou hlavní plachtu.Co se týče převrácení(kdy? jsou na palubě věci na celou dovolenou)asi by to byla nepříjemná věc.
cirus
návštěvník fóra
návštěvník fóra

Příspěvekod cirus » pon dub 03, 2006 1:44 am

Ohledne toho naklonu mne to taky zajima....vcera jsem na sve Us Yacht 27 vytahal co slo vytahat(a ze toho tam je) a lod se i pri docela prijemnem vetru (cca 20km/hod) dostavala nekdy do naklonu i vice nez 45stupnu.Supr pocit (jen kdybi ta moje tolik nejecela).Za jakych okolnosti si lod lehne?Zajima mne zejmena jestli je to spise chybou rizeni nebo se polozi pri narazu vetru?A taky jakej naklon je v pohode a od kolika stupnu je vhodne zvolnit?
lubajs
nováček na fóru
nováček na fóru

Příspěvekod lubajs » pon dub 03, 2006 7:03 am