Elba

V předmětu vždy uveďte jméno ostrova jehož oblast popisujete.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
akrman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: úte kvě 15, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Elba

Příspěvekod akrman » pát kvě 27, 2011 7:51 am

A tady je 10 aktuálních pohledů na Elbu:
http://www.elbalink.it/webcam/webcam.php , včetně několika zdrojů předpovědí počasí.....
Uživatelský avatar
george9
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: stř bře 25, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod george9 » pát kvě 27, 2011 10:01 am

ještě k Mote Cristo - to je rezervace - ptáci. Je to zakázaná zóna. Ale stejně - nesmí se tam, je to daleko na mylý výlet. Takže tam nejezdíme :)
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » pát kvě 27, 2011 10:18 am

zkušenosti z loňska

mariny
zjistit si dopředu telefon a rezervovat, pokaždé dotaz na rezervaci, bez ní se kroutili, ale až na jednu jsme se vždy dostali.
Volat rádiem u vjezdu, mají dobrou organizaci, s gumákem tě na vede až na místo případně i zatlačí když je třeba. Vybavení proti Chorvatsku chudé, jen záchod a sprcha obé za peníze. Zase jsou přímo ve městě.

Marina di Kapraia na stejnojmenném ostrově, určitě rezervovat dopředu bývá narvaná. Dá se kotvit před ní v zátoce na kotvě nebo na bojích co už tu o nich byla řeč. Jestli se ale nepletu jsou stejně drahé jako marína tak myslím, že marína je lepší.

Marina di Campo městské molo, ale tři max čtyři místa, molo tak min metr nad zádí, vyvázat se sám docela problém a domorodci tedy nebyli moc vstřícní, nám pomohla jen posádka vedle stojící motorové jachty.

Portoferaio městské molo přímo v centru u promenády, to má své kouzlo ale taky zápory.

Celkově krásný ostrov s hezkými městečky, krom marín je vše zadarmo (myslím kotvení jinde)

Srovnání Chorvat Elban, Chorvat za peníze nebo pro hezký holky udělá cokoliv, Elban kašle na obojí :-)
Uživatelský avatar
tomaskre
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 166
Registrován: čtv úno 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod tomaskre » pon kvě 30, 2011 8:59 pm

Děkuju všem!!!!!!

Docela jste se rozpovídali :)

V pátek odjíždíme, tak už se těším.

Ještě jednou díky!!!!!!!

Tom
Uživatelský avatar
FotoPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 99
Registrován: pát dub 10, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod FotoPetr » čtv čer 30, 2011 10:25 am

Ahoj,

předem bych chtěl rovněž poděkovat diskutujícím za užitěčné informace, které s dovolením využije a prověří skupinka jachtařů, která tam od nás v nejbližší době odjíždí. Pokud zjistí nějaké další informace, poskytne je po návratu tady na fóru.

Mám se přesto ještě zeptat jak je to se sezónou na Elbě. Kdy je tam klid je zřejmé. Kdy je tam však nejvíc lidí ? Jachtařů ?

Má ještě někdo prosím nějaké nejčerstvější informace ? Hlavně ohledně kotvení, marín a podobně.

Nějaké další typy ohledně zátok ?

Děkuji.

Zdravím a přeji hezký den - Petr
Uživatelský avatar
andrei
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát črc 25, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod andrei » čtv čer 30, 2011 10:55 pm

Byl jsem na Elbě v týdnu 19. až 26. července. Tady jsou nějaké poznámky.

Loď jsme měli Bavarii 39 Justine od firmy Time Charter. Loď je celkem zachovalá, ale nikoliv prosta nedostatků. Zásadní problém byl slabý příjem na VHF rádiu, kvůli kterému se nám nedařilo chytat předpověď počasí. Kanál 68 byl slyšet pouze při zvýšení citlivosti (squelch), a i potom byl tak zašuměný, že se by tomu nerozuměl ani rodilý mluvčí. Další nezanedbatelný problém byly na můj vkus trochu vytahané plachty. Převzetí mělo být dle boarding passu od pěti hodin a začali jsme ne dřív než v 16:30. Jasně že jsme dorazili už ve dvě, jenže v kanceláři nikdo nebyl a telefonní číslo na dvěřích nikdo nezvedal.

Marina di Salivoli v Piombinu je krásná a velká, ale sprchy jsou na žetony. Jeden žeton stojí euro a poskytne vám tři minuty sprchování. Posádka z toho má ještě dnes vykulené oči. Taky z toho (neověřeno), se ze socíální zařízení večer prý zamyká.

První večer jsme kotvili v Portoferraiu. Kotviště na jihozápadní straně zátoky naproti trajektovému přístavů je velké a kotva (Delta) nám tam držela dobře. Jak je už zde na fóru uvedeno, jsou tam zakázané zóny, jejichž přesný nákres je v Italian Waters Pilot. My jsme kotvili kousek od vlnolamu před Circolo Nautico.

Druhý den ráno jsme se chtěli na několik hodin vyvázat v Portoferraiu. To nebyl v tomto období problém (přístav byl napůl prázdný). Byl jsem překvapen z toho, že se za stání přes den (od osmi do osmi hodin) neplatí. Platí se jen za vodu a elektřinu. To jsme nepotřebovali, takže fakt zadarmo. Portoferraio je hezké město které rozhodně stojí za návštěvu.

Kotviště na další noc jsme spíš z nutnosti zvolili zátoku Barbatoia (u osady Fetovaia, na jihozápadní straně ostrova). Dle Italian Waters Pilot není tahle zátoka krytá tak dobře jako by se mohlo zdát z mapy. Je to tam ale (prý) hezky, a s ohledem na naše plány navštívit další den Bastii to bylo ideální. Navíc zrovna nefoukalo.

Do starého přístavu v Bastii jsme dorazili kolem druhé odpoledne a už tam začínalo být plno. Dostali jsme předposlední volný mooring. U dvou stání pak byla místo mooringu bóje ke které se vyvazuje příď. Rezervaci jsme nedělali a nevím jestli se dají dělat. Za stání včetně elektřiny a vody jsme platili 50 eur. Sociální zařízení byly poněkud strohé a ne úplně čisté. Na pánských záchodech chybělo prkénko a toaletní papír Ten, jak jsem posléze zjistil, byl položen na věšák mimo kabinku. No, tak předvídavý jsem nebyl... Sprcha sedm minut za dvě eura. Lepší než italská, zajásal optimista ve mě, ale vydrželo mi to jen pět minut a něco, než se zastavila voda. Třeba to francouzi jinak počítají.

Mně se v Bastii moc líbilo a rád bych tam někdy byl aspon celý den. Takhle jsme stihli jen večeři a nákup. To první v domácí restauraci A Scarletta. Paní vaří, pán obsluhuje. Tenhle pán je navíc takový svérázný. Působil ale dojmem, že kromě francouzštiny jediným dalším jazykem kterým by se s ním šlo domluvit je korsičtina. Ale rybí polévka byla úžasná a po korsickém ovčím sýru s [s]datlovým[/s] fíkovým džemem se mi sbíhají sliny ještě teď.

Francouzské bagety se dají koupit v boulangerie Chez Mireille nad přístavem. Je to hned za růžovou budovou v severní s[s]traně[/s] části přístavu. Potraviny pak ve Sparu na bd. Paoli. Za růžovou budovou po schodech nahoru a na bd. Paoli se zeptejte, protože tam jsou schodiště dvě a myslím, že to je doleva nebo doprava podle toho jakým půjdete nahoru.

V druhé části plavby jsme už sklouzli do rutiny, takže dál jen v rychlosti. Golfo di Campo: velké kotviště s písčitým dnem na hloubce 6-7 metrů. Bohužel otevřené k jihu, odkud zrovna mírně foukalo, ale nám kotva opět držela dobře. Porto Azzuro: kotviště na západní straně zátoky nabízí místo pro aspoň třicet lodí. Bohužel nepříliš dobře kryté, severozápadní poryvy až 20 uzlů s námi mávaly celou noc. Kotva opět držela skvěle. Druhý den ráno vyvázání se v Porto Azzuru opět bezplatně, pouze za vodu a elektřinu zaplaceno 10 eur. Přístav po ránu poněkud plný, takže jsem volal vysílačkou pro místo. Na kanálu 9 se ozvali nějací "brokers" kteří mě pro místo u plovoucích mol odkázali na kanál 10, kde jsme se posléze domluvili. Asi to mají ormeggiatori takhle rozdělené, netuším.

Celkově návštevu Elby jednoznačně doporučuji. Týden je fakt málo. Nestihli jsme, ač jsme původně plánovali, ani šnorchlování u vraku Elviscott, ani výstup na Monte Cappano. Snad příští rok...

Na konec zajímavost. Dostal jsem od českého agenta standardní boarding pass s kontakty do charterovky. Zrovna ve chvíli beznaděje z toho, že ranní vánek slabých 7 uzlů byl právě nahrazen prudkým bezvětřím slyším z rádia "securité" a "gale warning". Vinou špatné antény a zprávy ve francouzštině jsem víc nechytl, tak jsem zavolal na kontakt z boarding passu, což byl jistý pán Birger Palm. Ten se zeptal kde jsem, seznámil mě s jeho představou počasí v nejbližších hodinách a poprosil ať počkám, že se ještě podívá na předpověď. Až potom se zeptal kde jsem na něj sehnal číslo, že on pro Time Charter nedělá už dva roky a má vlastní charterovku. To mi od něj přišlo velmi hezké; byl jsem "od konkurence", tak se taky mohl vymluvit, že nemá čas. Příště zvážím i jeho charterovku (Palm Yachting), ale má spíš už starší lodě.
Naposledy upravil(a) andrei dne ned črc 03, 2011 9:43 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Stanly
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 25
Registrován: stř led 30, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Stanly » sob črc 02, 2011 12:21 pm

Ahoj yachtaři a JF!

Před každou plavbou studuju možné i nemožné INFO - díky andrei, copycut, Banaris a dalším,kterým touto cestou MOC děkuji, jsem načerpal chybějící, aktuální a hodnocením možných kotvišť a přístavů objektivní poznatky. K dokreslení poznatků R.Heikella a seznámění se s mapama oblasti plavby "Elba" musím podotknout, že fungování fóra na www.yachting.com je (alespoň) pro mne nezastupitelné...!
Doufám, že v termínu 16.-23.7.2011 někoho z protagonistů JF na Elbě potkám (s/y "Go West"/SO 43DS od PAL/výchozí přístav San Vinzenzo.
Samo se rád po návratu podělím i o své nově získané poznatky.

Ještě jedno "Ď" - s přáním samé krásné plavby :whist:

Stanley
Uživatelský avatar
andrei
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pát črc 25, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod andrei » ned črc 03, 2011 9:45 pm

Ahoj Stanley, určitě po návratu napiš zkušenosti s charterovkou Palm i s marínou San Vincenzo.
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Re: Elba 2008

Příspěvekod mozeg » pon črc 04, 2011 7:49 am

veselyroman píše:
Richard píše:Maličké hlášení o plavbě:
Poznámka: Kolem Elby krouží pobřežní hlídka, která nemilosrdně vykazuje kotvící lodě do vzdálenosti minimálně 200m od pobřeží.

Tím myslíš jako že všude, nebo jen v zátokách u přístavů? Nevíš z jakého důvodu? My jsme tam byli na konci července, ale s ničím takovým jsme se nesetkali (je ale pravda, že jsme většinou kotvili "na samotách" - tak nás třeba jen nikdo povolaný neviděl)...


Pokial viem, v Taliansku podla pravnych predpisov nie je mozne kotvit vo vzdialenosti do 200 m od pobrezia a ani pouzivat spalovacie motory. Vynimkou je vchadzanie a vychadzanie z pristavov. povodne to bolo tusim 300m (este v 2005) ale tusim to potom zmenili (skusim este pozriet). Kazdopadne ak sa pozries do map tak zvacsa vo vzdialenosti 200m od pobrezia je voda 5-6m co je pre 80% lodi vyhovujuce.
Uživatelský avatar
repo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

zkušenosti s Palm Charter - alias Huw yachtcharter

Příspěvekod repo » pon črc 18, 2011 8:02 am

Ahoj všem, také jsem se vrátil právě z Elby a měl poprvé půjčenou loď od Huw yachtcharter. Předával nám jim právě pan Berger Palm - takže na přímý dotaz jak je to s Palm charter a touto společností, jde v podstatě o totéž :-) Lodě mají starší ale dobře udržované. Měli jsem půjčenou Sun Odyssey 42.2. Go South a nebýt nefunkčního windmeteru, za který se hned na začátku slušně omluvily, byla by skoro dokonalá.

Jak mě někdy prudí německý "ordung", tady si ho nemůžu vynachválit - stejně vybavenou loď bys v italských charterovkách těžko dohledal. V kuchyňce snad všechno nač si vzpomeneš včetně dvou termoskových konvic a dvou skleněných misek na salát, vše setříděné a uložené do příslušných regálků :-), mapy a průvodci snad všeho v okolí a vše téměř nové, radar (ne že bych ho na Elbě potřeboval) a žádné složité hledání záchranných vest a harnesů různě v podlážkách - na každé posteli připravený zabalený vak s novou samonafukovací vestou a harnesem.

Za týden jsem zaznamenal jen dvě drobnosti - objevilo se pod podlážkou v zadní části lodi trochu sladké vody (takže někde netěsnost) a nějak se to nechtělo přelít do studánky, takže jsem to musel na konci ručně vybrat a ve velkých vlnách povolovaly dveře zadního záchodu, takže to s nimi občas zamávalo. Jinak nic - plachty téměř nové, baterie taktéž, takže i když jsem namotoroval za týden dokupy asi 3 hodiny a jinak nikde nenabíjel
vydržel jsem s neustále zapnutou lednicí, autopilotem, oběma elektrickými WC, svícením atd. v pohodě celý týden a nedostal jsem se s provozní baterií pod 12V.

Ke kotvení v San Vincenzu - lodě stojí v malém bazénu hned u vjezdu do mariny vedle věže. Malé parkoviště a in-COOP jsou cca 50m od lodi - nejlepší stání, co jsem zatím v Itálii měl. Jedinou připomínku k panu Bergerovi jsem měl, jak s přebíráním tak předáním lodě jsem byl vždy odsunut nakonec pořadí - němci a holanďané měli jaksi "přednost", přestože přijelo hluboce po nás.

Tož tak. Bližší informace o aktuálním kotvení a postřehy z Elby zase jindy.
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Otázka na Capraiu

Příspěvekod Frantisek » stř črc 20, 2011 10:24 pm

Podľa informácií zozbieraných na internete mi nieje jasné ako sa v danej plavebnej oblasti správať. Jednak je Capraia cieľom mnohých potápačskycvh výprav, rovnako je ale národným parkom s dvomi oblasťami s rôznou úrovňou ochrany.
- Môžem teda loď zakotviť v blízkosti niektorej zo severozápadných pláží na kúpanie a šnorchlovanie, alebo potrebujem nejaké zvláštne povolenie?
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8245
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » čtv črc 21, 2011 12:20 am

Co jsem tam párkrát byl, vždy jsme byli jen přímo v městečku Capraia. Možná pomůže informace z BlueChart. Zóna 1 je ta na západě, zóna 2 je kolem celého ostrova.

Obrázek
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv črc 21, 2011 9:50 am

Viděl jsem opakovaně stát přes den na kotvě několik lodě v zátoce na jižním a severo-východním cípu ostrova (možná tam jsou i přes noc). Stali jsme přes den na kotvě s dalšími loďmi na jih od městečka proti opevnění na kopci (jsou tam schody nahoru), Jednou jsme stáli přes noc v první zátoce na sever od městečka s dalšími loďmi. Dá se stát v městečku u mola (platí se), jinak v zátoce před na boji (taky se asi platí), nebo kotva před bojemi.
To, že lodě kotví okolo ostrova neznamená, že je to v pořádku. Někde se píše, že se v zoně 1 nesmí kovtvít, jinde, že se tam nesmí chytat ryby a o kotvení nic.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon čer 04, 2012 11:45 pm

Informácia s konca mája 2012.

Loď sme brali s Piombína cez Yachtnet.
Piombíno je dobre chránený jachtársky prístav z bezpečným vjazdom aj za zlého počasia pri vetre z hociakej strany. Pri vjazde z mora do maríny je hneď benzínka. Pred vjazdom je dobré sa nahlásiť na VHF kanál 9. V riediacej veži je stála služba pri vysielačke, tá zabezpečí obsluhu benzínky a niekoho kto vám podá múringové lano. Čártrové lode sú hneď z kraja, na prvom móle, priestor na manévrovanie je velkolepý. Pod vežou je výrobňa ladu - automat /taká velká krabica/, verejne prístupná a zadarmo. Ak nemáte chladničku v lodi vychladenú, tak je to super. Voda je naopak za poplatok. Hádže sa žeton za 1 euro do stojanu na móle. Ak to nefunguje /ako nám/, tak sa treba obrátiť na vežu. Žetony sa kupujú v automate tiež pod vežou. WC je zadarmo, pri vstupe treba stlačiť tlačítko elektrického dverného zámku v pravo od dverí. Nepochopil som načo je to dobré, ale pár ludí sa pred tými dverami skoro posralo. Sprcha je na žeton, voda tečie 3 minúty. Žeton sa vhodí do krabičky vnútri pri dverách, nad kabínkou kde potečie voda sa rozsvieti svetlo. Voda tečie ak sa potlačí páčka na batérii tak ako sme zvyknutí a potlačí sa aj vypínač v pravom hornom rohu!!! Tým vypínačom sa dá voda zastaviť a vtedy nebeží čas. Takže na osprchovanie tie 3 minúty stačia.

Porto Azuro.
Po vyplávaní na Elbu smer na cíp Capo Vita som zistil, že v plavebnej dráhe trajektov sa plachtiť nedá. Posádka chytala hysaky a tak som na motor prášil odtial preč. Obrovské trajekty chodia jeden za druhým. Bez velkej námahy, trochu na vietor, trochu na motor som doplával do Porto Azura. Po nahliadnutí do prístavu som zhodnotil že priestory sú stiesnené, plno lodí a najmä hodne nablýskaných motorových jácht. Na vysielačku nikto nereagoval. Na druhý deň som zistil, že mólo na pravo od vjazdu, vyhradené podla mapy pre trajekty, je z večšej časti pre jachty, sú tam múringové laná. Zastavil som sa len na prehliadku mesta, státie bolo na tých pár hodn zadarmo a pretože tam skoro nikto nebol, vyviazali sme sa bokom. Pekné mestečko, pekná zastávka. V noci som bol na kotve pred hotelovým komplexom, kotva držala velmi slabo. Vietor bol do 10 uzlov, slabá búrka a znieslo nás o 30-40 metrov.

Tešili sme sa na Punta Calamita, ale fúkalo búrlivo z juhu, posádka vracala a ťažké mračná s občasným dažďom ma nasmerovali do Marina di Campo. Minul som teda dve velké zátoky na juhu ostrova, Golffo Stela a Golfo di Lacona.

Marina di Campo. Pristál som pri móle, nie je tam múring, stojí sa na vlastnej kotve, bez poplatku. Ale voda je za poplatok, jedno euro za 30 l. Elektrika za 1 euro na hodinu. Stojan je tam len jeden, takže tým čo boli od neho trochu ďalej nedočiahol ani kábel, ani hadica. V noci sa tam lode z nevysvetlitelných dôvodov tak húpali do bokov, že sa takmer dotýkali sťažňami. Vela reštaurácií, obchod COOP.

Marciana Marina. Na druhý deň na plachtách s južným vetríkom do 10 som sa presunul do Marciana marina. Na vysielačku nikto nereagoval, ale hneď nás odchytil chlapík v gumáku a asistoval pri pristávaní, sú tam múringové laná. Polatok za 36 stop bol 45 euro. El. a voda v cene, záchod a sprcha tiež, ale hodne ďaleko od lode. mám dojem že to boli skôr plážové socialky. Od východu z mola na breh po pravej strane asi 300m. V blízkej Yogurtérii som jedol najlepšiu zmrzlinu svôjho života /pistáciová/. V mestečku pekné nábrežie, potraviny COOP a ešte jedny.

Zátoka Golfo di Viticcio. Na drhý deň za slenečného jasu a bezvetria som sa presunul cez zátoku Golfo di Procschio a Golfo della Biodola do zátoky Golfo di Viticcio, možno je to aj 5 míl. Kotva držala super, celý deň aj noc sme tam hnili, teda kúpali sa, žrali, pili a slnko pálili. Neuveritelne čistá voda.

Ďalší deň Portoferraio. Kotvenie v centre mesta, chlapík v gumáku dosť vtipný. Stánie je mimoriadne hlučné, ale časť posádky je uveličená že stojíme v centre mesta. Napoleonova vila je v rekonštrukcii, uzatvorená do 2014. Navštívili sme obidve pevnosti, všade vstupné a ešte aj archeologické múzeum. Marína stála 40 euro, 10 euro za predplatenie odberu el. a vody a 10 euro záloha. Na prihlásenie odberu el. a vody je elektronický klúč, detailný popis obsluhy v Nemčine a Angličtine sme dostali. Priložením klúča na stojan sa zapína a vypína odber. Za pripojenie ku el. a odber asi 250 l vody sme platili 1,5 eura. Zvyšok, teda 18,5 nám pri odhlásení vrátili. Mohli sme tam byť do 13,00 nasledujúceho dňa.

V Piatok na obed sa vraciame do Piombína, fúka asi 20-25 uzlov a posádka taktne odmieta plachtiť v blízkosti trajektov a tak ako jediný sa hrdo predieram motorom krásnymi metrovými vlnami. Šlak aby to trafil, ale ani jeden s posádky nie je jachtár, jednoducho je to daň za pohodu a ďalšie dobré vsťahy.

Za celý čas som motoroval možno a25 - 30 hodín, spotreba 18 l nafty. Nafta stojí na ostrove asi 1,8 eura za liter, benzín 1,95.

V sobotu sme išli na archeologické náleziská kúsok od Piombína v Populónii /Etruskovia/, múzeum v Piombíne už nestíhame a presúvame sa k mestu Siena kde máme zabezpečené ubytovanie.

Poplatky za dialnicu z BA boli v Taliansku cca 37 eur za jednu cestu. Nafta stojí na pevnine od 1,65 po 1,85 eur /liter.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte čer 05, 2012 11:48 am

Díky. Jakmile nás děti pošlou do řiti, tak je plavba kolem Elby na 1.místě ... s H16 ;)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte čer 05, 2012 12:05 pm

A kdy to bude ficcusi?
Mám to také v širším výběru. S Corveettou.

Užitečné informace Deni ;) Dík.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte čer 05, 2012 12:07 pm

Libore, dávám tomu maximálně 4 roky. Pak už se stejně ve 4 lidech nevejdeme. Ale ve 2 ano ;)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob bře 23, 2013 5:42 pm

Tak co ficcusi? 4 roky to ještě nejsou, ale už je možná čas, ne?

Nebo kam to letos plánuješ?

Nám původní plán vypadl a hledám kam se letos vrtnout.
Zadání zní: někam na jih od nás, voda musí být na koupačku, termín cca 22.6. - 14.7.,
Elba zatím vede (Chorvatsko zatím ještě ne, nebo jako poslední varianta, Řecko je v plánu, ale kvůli vzdálenosti ještě ne, loď bych tam pak nechal pár sezón).
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » úte čer 04, 2013 12:56 pm

Nevíte někdo, jestli je do Itálie opravdu povinné pojištění odpovědnosti za škody, s limitem plnění 5 mil. euro :shock: pro škody na zdraví, pro všechna plavidla? Mám nezaručenou informaci že ano.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8245
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » pon črc 08, 2013 12:28 am

Když už jsem v tom psaní, po zpáteční cestě už na oči moc nevidím, ale ještě sem.

Klasický okruh z Castglioncella kolem Elby se zastávkou na Capraia. Asi zde ještě nevzpomenutá pěkná zátoka s pláží na východě ostrova, myslím že se jmenuje Ortano (N42 47 38.1 E10 25 51.0) na dobré hloubce kolem 5m, ale značný výskyt medůz. Ty jsme ve zvýšené míře zaznamenali ještě u městečka Capraia.
Oproti Denisovým zprávám bylo stání v Portoferraiu za 105€ + 10€ kauce na spotřebu. Devět nám ráno vrátili.
A poprvé jsem byl v maríně v Capraii. U známých bójek jsme se zeptali hocha na gumáku jestli mají volno, on se zeptal do vasílačky a měli. Platili jsme 65€ i se spotřebou el.+H[sub]2[/sub]O. Loď měla 40 stop a jinak jsme byli všude zdarma na kotvě.

Při tankování v Castiglioncellu jsem byl odhalen pozorným MartinB, který se vracel ze 14ti denní plavby kolem Korsiky. Pak jsme v maríně trochu splkli, Martin má další informace o cenách v oblasti co pluli.

V každém případě se začíná projevovat to, co zde tvrdím od počátku fungování portálu. Destinace dříve komerčním jachtingem nezasažené, si po poznání výhodnosti trhu cen a nárustu jachtařů, začínají pakovat kapsy i zde. :hmm:
Uživatelský avatar
Standa83
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 104
Registrován: ned pro 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

2015

Příspěvekod Standa83 » pon zář 14, 2015 8:18 pm

Poslední týden jsem byl u Elby. Moc se mi tam líbilo, žádné nemilé překvapení :good: , pouze samá pozitiva :crazy:

Mám pár poznatků, které Vás budou zajímat:

Jedna domorodkyně z Marina di Campo nám během diskuse prozradila, že Pianosa již nefunguje jako vězení, prý dva roky. Neznamená to ale tam není i nadále zakázán přístup. To jsem dále neověřoval.

Jinak ohledně často diskutovaných cen: stáli jsme pouze v Marciana Marina, za loď 39 stop chtěli 40 euro. Sociálky a voda+el byly v ceně, chtěli pouze 10 éček jako kauci za chip k sociálkám - vědí proč, podařilo se nám jej ztratit :crazy:. Office tam funguje do 20:00 a my jsme na to přišli v 20:05 :mad:

Do Marciana Marina jsme připluli už před polednem bez ohlášení, tak problém s místem nebyl. Nějaká volná místa tam ale byla i pozdě večer.
Tak brzo jsme sem připluli kvůli našemu plánovanému výletu na Monte Capanne - nejvyšší hora Elby, cca 1020 m.n.m. Autobus jezdí poměrně pravidelně, cena za lístek 1,7 euro (není to za trasu, ale časový úsek jako v MHD, je potřeba si tak lístek v buse krom koupení také "cvaknout") Bus jede odhadem 15 minut (nevím přesně, byla to pořádní horská dráha při které se reálný čas těžko odhaduje :mad: ). Kabinová lanovka (spíše klecová) je za 18 euro zpáteční - a rozhodně to stojí za to. Zážitek je už samotná jízda a výhled kolem celé Elby je také omračující. Asi sem ještě přihodím nějaké fotky.. 8)

Na noc jsme pak ještě kotvili u Portoferraio, Viticcio, Marina di Campo, Lacona. Všude je v noci poměrně živo, ale vzhledem k tomu že zátoky byly ohromné a nekotvili jsme příliž blízko, tak nás to stejně moc neomezovalo.
Uživatelský avatar
catamaran
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 446
Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
Reputace: 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Elba

Příspěvekod catamaran » pon dub 17, 2017 2:29 pm

Ahoj,

nemate nekdo cerstve informace o krytem kotveni, nejlepe stani u mestskeho mola zadarmo?

Popripade levne dlouhodobe stani kolem Elby, klido i blizka Italie.

Diky, Martin

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host