Vytéká olej

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » čtv kvě 22, 2008 8:46 pm

A taky je divný, že by olej vytékal těmi otvory dole páč to je odvod chladící vody.
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » čtv kvě 22, 2008 9:06 pm

tataS píše:.... Pokud je tam namalováno jak může být motor položen tak jej tak dávej i při transportu. Zatím mám dojem, že jsi tu knížku ani neotevřel, když se tak vyptáváš.
Pokud je uvedeno že se nesmí položit, tak je to na tobě jak jej budeš vozit. ....


Příručku jsem samozřejmě četl a motor položil dle instrukcí na stranu kliky. Ptám se proto, že je to můj první motor a nemám žádné zkušenosti. Proto je toto fórum.... za tu informaci jak na to děkuji
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » pát kvě 23, 2008 8:22 am

Jelikož jsem začátečník a na na vláknu NEJEN GUMOVÝ ČLUN JE MALÝ jsem uvedl, že moje kariera zčíná budováním pidiloděničky a že se marinizuju až zarok zjara, přesto se těch, kdož jsou mnohonásobě zkušenější než já( lze -li nulovou zkušenost násobit...) zeptám, možná naivně a teď začnu zeširoka. Protože budu mít pevnou laminátovou sendvičovou Gimi wee s 5 Hp čtyřtaktem( zatím nevím, které značky), loď budu vozit na vleku( na mnou vymyšlené konzoli)- protože mám fabii přestavěnou na LPG a tudíž nemám kufr, budu i tzen motor vozit ve vleku. Mluví se tu neustále o svislé poloze a poloze vodorovné.
Můj dotaze, zda(samozřejmě při patřičném zajištění, by nestálo za to, právě kvůli problémům s možným vytékáním mot.oleje, nepřipravit do vleku konzolu, na které by motor byl přepravván šikmo, pod úhlem nějakých 30 stupňů?
(vodorovně to jde, svisle už mi to nevyjde)
Tomm
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 9:30 am

Jelikož chybí nákres tvoji představy konstrukce držáku lodě, je těžké ti radit s umístěním motoru na vleku. Pokud koupíš dvoutakt
(ještě se dají koupit nové Tohatsu), tak budeš mít po problému. Ještě 25let s ním můžeš jezdit dle zákonů. Asi by tě přežil.
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » pát kvě 23, 2008 9:52 am

To tataS: 1. Prosím, kdo ještě prodává ony zmíněné Tohatsu 2T? Já sice zvažuji spíčš čtyřtakt, nicméně ani dvutakt nezavrhuju.
2. Ten dotaz k šikmému uložení motoru ve vleku se týkal p¨rincipu- zda o tom přemýšlet či nikoliv. Pokud to principiálně možné je, začnu vymýšlet, pokud ne, nebudu e tím zdržovat. Ovšem pokud jde motor vozit vodorovně, musí to jít i šikmo, při dodržení správné strany položeníí( no blbej výraz, ale snad mi budeš rozumět. Jde-li to, kak budu vymýšoet konzolu. Ten úhel předpokládám asi 30 stuňů, uchycení někde v oblasti antikav,. desky a pak v oblasti upěvňovacích prvků k zrcadlu.
25 let, to mne asi přežije, vzhledem k tomu, že jsem pochodující chorobopis...
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát kvě 23, 2008 11:05 am

Ahoj, tak jsem na základě tady získaných info. motor podložil. Je ale fakt, že než jsem ho koupil, ležel na betonu ve skladě určitě aspoň rok s plnou náplní oleje a byl naprosto čistý, nikde žádný olej. Ani venku ani ve válci. Na zimu si ale stejně pro klid Duše udělám nějakou dřevěnou kozu na pověšení.
Dík. teista
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » pát kvě 23, 2008 11:18 am

to teista:
Já jsem o tom šikmým uložení ve vleku přemýšle a přemýšlím právě pro to, abych snížil možost vytékání...
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 12:57 pm

No, motory se přece běžně na lodích a člunech vozí ze šikma ve vertikální poloze ( vrtule ven z vody, těleso motoru nakloněno dovnitř lodě, či člunu .
Běžně buď když se jen plachtí, aby motor nebrzdil plachetnici, anebo u gumáku kvůli tomu, aby se vrtule nepoškodila dotykem se dnem při břehu.
Tady snad vytečení nehrozí ani u čtyřtaktů- anebo ano ?
Nešel by ten motor v podobné poloze upevnit na přední okraj "zahrádky" přívěsného vozíku ( případně po vyztužení toho okraje ) ?
Samozřejmě, pokud je ojnice vozíku dostatečně dlouhá.....
Teisto, ta koza není špatný nápad.. Originální stojany se prodávají za ceny, které nepříjemně připomínají drahotu :D
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát kvě 23, 2008 3:51 pm

Kluci já mám silný páteční pocit, že to moc komplikujete. Prostě pověsit jak se patří a když to nejde tak se hált podloží kusem čehokoliv aby byl nahnutej. Co říkáte. Kurňa maňa.
Pěkný víkend, teista
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát kvě 23, 2008 3:54 pm

To Halladin - kdybych neměl rozdělaný a nedodělaný ty krabičky na sextant co jsem nasliboval, tak bych nasliboval kozy na motory. Ale teď ty krabičky :roll: :)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 4:23 pm

to halladin: Motory na lodích se vozí v šikmé poloze cca 45° ale hlavu a karburátor máš nahoru a tak olej nikam nenateče.
Při přepravě motoru na lodi nebo čemkoliv je nutno pevně zajistit nohu motoru proti pohybu!!! Uvádějí to všechny návody k motorům!!!
Při tom je třeba aby hlava byla nahoře, protože při brždění by se olej nalil do karburátoru odvzdušněním klikovky.
to Tomm: 2takt Tohatsu nabízí www.abclode.cz zkus se zeptat. Myslím, že je ještě šance nějakou 5ku sehnat ale už v Evropě končí.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 4:33 pm

tataS
Když je ta noha vyzdvižena , a motor nakloněn, to není fixované ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 5:34 pm

Je podstatný rozdíl mezi houpáním lodě a poskakováním vleku po silnici. Prohlídni si dobře co ten motor drží skloněný. Je to dva
kousky plechu síly 2mm maximálně a skus s ním párkrát hodně prudce zarumplovat (myslím, že nebudeš mět odvahu to udělat,
pokud nechceš vyhodit nějaký peníz za opravu) a potom si dej pár pohlavků za takové úvahy. Setrvačné síly ve střihu zničí jiné
věci nežli odlitky z hliníku a pár plechů na motorku.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 6:28 pm

Dík za vysvětlení, ale pohlavky zmiňuješ zcela zbytečně. Jak už tu někdo nahoře psal, když nevím, tak se zeptám- a já raději nejen jak, ale také proč tak, a ne jinak.
Hele, Tvoje rady jsou cenné, ale nechápu, proč k nim přidáváš tolik emocí.
Take it easy, a nerozčiluj se nad tím, že někdo toho neví o motorech tolik, co Ty. Možná Ty zase nevíš něco jiného.

Nakonec docela věcná otázka - co kdyby se přidal sekundární držák na tu nohu, rovněž fixovaný k vozíku, a nějak se ta noha fixovala ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 6:49 pm

Nejlepší bude, když se podíváš do návodu k člunům, kde se píše o převážení člunu s motorem, tam je k tomu i nákres. Jinak
objevuješ Ameriku! Vzhledem k počtu odpovědí od jiných lidí, předpokládám, že je to známá věc. Zkus něco jiného. Jinak ti to
určitě velmi rádi vysvětlí prodavači v obchodech s tímto zbožím jak pravý reklama (když jim uděláš dobrou tržbu).
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 7:22 pm

v návodu mám akorát napsáno, že při převozu motoru s lodí má být motor v plně vertikální pozici, jiná poloha, může způsobit poškození.
Pokud čistě vertikální poloha motoru není možná ( přílišná blízkost vozovky apod.) je třeba motor fixovat navíc.
Já se Tě ptal, jestli stačí ( či je možné) navíc fixovat tu nohu. Podrobnější definice toho fixování navíc totiž v příručce není.
Jo, a navíc - mám jenom englickou příručku. Takže bych řekl, že zeptat se Čecha s odbornými znalostmi je docela na místě, a nikoliv projev lenivosti..
Spoléhání čistě na prodejce - myslím že se už tu víckrát ukázalo, že to není stoprocentní záruka.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 8:08 pm

Myslím,že v té citaci z návodu je odpověď na otázku. Vzpěra se dělá ve tvaru V s kotvením na vleku. Prodejci vleků to možná mají
v nabídce jako příslušenství. Určitě na mě nechtěj obrázky nebo výpočty pevnosti. Máš dvě možnosti: zadat to někomu kdo to umí
a zaplatit, nebo jít cestou pokusů a omylů jako každý kdo chce ušetřit a doufat že to bude ono. Nejúčinnější je fixace na spodku
nohy nad antikavitační deskou. Při převozu je dobré sundat vrtuli aby se zmenšilo nebezpečí poškození.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát kvě 23, 2008 8:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 8:11 pm

No já si to rozhodně nebudu dělat sám. Pokud vím, že je to správně, nechám to někomu udělat.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 8:19 pm

Hlavně nezapomeň, že i při nasazeném motoru musí být zatížená oj vleku a nesmí se nadzvedávat! Je to dost důležité pro stabilitu
jízdy soupravy!
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 8:28 pm

Jo, to je mi jasné, ale tady jsem měl na mysli upevnění motoru pro gumák na předním čele normálního vozíku, takže zatěžovat oj bude už ten motor....
U plachetnice na vozíku pro lodě není problém, aby ten motor stál vertikálně, takže podle příručky by to mělo stačit. Každopádně ještě budu muset vylaborovat polohu kol vzhledem k těžišti s naloženou plachetnicí.
To mám zatím jen tak baj očko.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát kvě 23, 2008 8:51 pm

tataS píše: Prodejci vleků to možná mají
v nabídce jako příslušenství. Určitě na mě nechtěj obrázky nebo výpočty pevnosti.


tato S,
vždyť o tom přece haladin píše. Chce se prostě dopátrat jak nejlépe na to.
Já jsem také nevěděl že už je to někde vymyšlené.
Každopádně je vidět že haladin uvažuje správným směrem.
Tak pokud na to provedení nemáš žádný odkaz, tak do toho asi už nemá cenu šťourat. ;)
alffa
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 9:32 pm

No, nevím jestli je to už někde vymyšlené, ale představu, jak to udělat už mám. A znám lidi, co to budou schopni hodit na papír.i svařit.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 9:39 pm

Nikde v žádném návodu se nepíše a ani neuvažuje o vožení motoru na předku vozíku. I v tom anglickém je určitě zmiňována možnost
převozu člunu s upevněním motoru na zrcadle, které je k tomu uzpůsobeno nejlépe (plochy pro utahovací šrouby, možnost přivázání
atd. a hlavně jediné stabilně pevné místo -zrcadlo člunu). Vleky na čluny jsou co nejlehčí a nemají žádnou konstrukci na upevnění motoru. Špička člunu je daleko v předu nad ojí a při šíři člunů přez 150 cm tam na straně moc místa nezbývá tak si to ani neumím
představit jak ho tam přidělat. Každé zvednutí nahoru zhoršuje jízdní vlastnost soupravy.
Povolené zatížení vlečné koule je 50kg a při váze motoru (5Hp- 25kg a vice) již moc nezbývá na vlek a člun. Před provedením to
chce odzkoušet (podložit závěs váhou a zatížit oji a ostatním). Moc zatížený zadek auta dělá nestabilní řízení vozu.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 9:52 pm

Ne, tataS, nerozumíme si. Mám na mysli šikmé vertikální upevnění motoru na přední čelo normálního, klasického nákladního vozíku.
Těleso motoru upevněné jako na zrcadlo na zesílené, případně zvýšené přední čelo mírně nakloněné přes čelo dopředu směrem k autu, noha, podložená fixující konstrukcí směřující šikmo dozadu. Na zbytku vozíku složený gumák. Plus další věci.
Klasický lodní přívěs neřeším, tam je to, jak píšeš, jasné
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 23, 2008 10:13 pm

Nežli všechna tato kouzla by bylo nejjednodušší vypustit motorový olej a motor položit na podložku (na větší vzdálenost). Při upevnění
výše bude problém se zakrytím proti ušpinění.
Ještě by šlo postavit motor na připevňovací šrouby vrtulí nahoru a přitáhnout jej k přednímu čelu. Tak by byla hlava nahoře a olej
nevytekl ven. Případně udělat na to podložení (kozy) aby nestál pouze na šroubech.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti