Je to moc?
Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Je to moc?
Plachetnica 30 stopová, klasicky vybavená, s rolrefom na genu a Lazy jackom na hl. plachtu, bez kotevného vrátku, v letnej sezóne za 750 Eur/tý?deň v Grécku, v Turecku, na Malte, alebo inde v stredozemnom mori. Je to moc, alebo to je dobrá cena?
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Re: Je to moc?
Není, nejlevnější 30ka v řecku v sezoně je za 837 euro, je to rozumná cena. Pro porovnání: http://www.yachtnet.cz/boat8615.html?sa ... 12&typid=1
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Re: Je to moc?
Mám taký sen, týmito slovami začal reverend Martin Luther King svoju slávnu reč a ja musím skromne podotknú? ?e tie? mám sen, resp. mal som. Chcel som spravi? taký malý yachtársky klub, ktorý by mal pár lodí na rôznych miestach a z malými nákladmi by sme jazdili na super dovolenky. Čo klub, mala to by? taká yachtárska akciová spoločnos?. Sen zostal snom a ostala mi loď, ktorú nedoká?em sám racionálne vyu?íva?, profi sa tomu nechcem venova? a mrha? peniazmi aby som i?iel na 2-3 tý?dne na dovolenku je proti môjmu luteránskemu naturelu. Tak som vypočítal pribli?ne ré?iu a amortizáciu lode a vy?la mi suma cca niečo malo nad 20.000 Kč na tý?deň. Ked kúpi? 9-metrovku, ojazdenú, za 400.000,- a ka?dý rok do nej vrazí? na nevyhnutnú údr?bu, kotvenie a poplatky s poistením len 100.000,- tak lahko spočíta? o čo to hovorím. Keby sa vytvorilo spoločenstvo tak 4 - 5 ludí, ka?dý by v lete jazdil 2 tý?dne, tak by to bolo ako ten klub, akurát by to u? nebola yachtárska akciová spoločnos?, lebo loď vlastní jeden človek. Jeden človek, jedna zodpovednos? a ostatní sa zúčastňujú za ré?iu. Keby sa nám objedol jeden revír, presunuli by sme loď inde. Stredozemné more je velké. je to na mnoho rokov. Nemusíme by? uviazaný v Chorvátsku. Ahoj. Denis
Re: Je to moc?
Aka je to lod ?
- ZdendaZ
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Beroun
Re: Je to moc?
Super loď! Byli s ní i na Mysu Horn, to už o nějaké té kvalitě přeci jen svědčí 

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9304
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 177
- Kontaktovat uživatele:
Re: Je to moc?
Denis píše:Mám taký sen, týmito slovami začal reverend Martin Luther King svoju slávnu reč a ja musím skromne podotknú? ?e tie? mám sen, resp. mal som. Chcel som spravi? taký malý yachtársky klub, ktorý by mal pár lodí na rôznych miestach a z malými nákladmi by sme jazdili na super dovolenky. Čo klub, mala to by? taká yachtárska akciová spoločnos?. Sen zostal snom a ostala mi loď, ktorú nedoká?em sám racionálne vyu?íva?, profi sa tomu nechcem venova? a mrha? peniazmi aby som i?iel na 2-3 tý?dne na dovolenku je proti môjmu luteránskemu naturelu. Tak som vypočítal pribli?ne ré?iu a amortizáciu lode a vy?la mi suma cca niečo malo nad 20.000 Kč na tý?deň. Ked kúpi? 9-metrovku, ojazdenú, za 400.000,- a ka?dý rok do nej vrazí? na nevyhnutnú údr?bu, kotvenie a poplatky s poistením len 100.000,- tak lahko spočíta? o čo to hovorím. Keby sa vytvorilo spoločenstvo tak 4 - 5 ludí, ka?dý by v lete jazdil 2 tý?dne, tak by to bolo ako ten klub, akurát by to u? nebola yachtárska akciová spoločnos?, lebo loď vlastní jeden človek. Jeden človek, jedna zodpovednos? a ostatní sa zúčastňujú za ré?iu. Keby sa nám objedol jeden revír, presunuli by sme loď inde. Stredozemné more je velké. je to na mnoho rokov. Nemusíme by? uviazaný v Chorvátsku. Ahoj. Denis
Denisy jak pokračuje (nebo nepokračuje

Já bych šel také do nějakého konsorcia i když bych se přikláněl k velikosti kolem 36 stop.
A nebo si něco postavit. Nedávno mě psal Vlado z Nové Dubnice, že vydělává v Anglii na stavbu katamaránu ECLIPSE ( www.sailingcatamarans.com ) a ten se mě teda líbí.
V každém případě se jakékoliv společenství lehce zakládá, ale hůř provozuje. Chce to velice dobře ošetřit dohodou/smlouvou, která myslí na všechny možné alternativy a katastrofické scénáře. Aby byla pro všechny spravedlivá a chránila rovnoměrně zájmy jednotlivce i společenství.
A nebo si něco postavit. Nedávno mě psal Vlado z Nové Dubnice, že vydělává v Anglii na stavbu katamaránu ECLIPSE ( www.sailingcatamarans.com ) a ten se mě teda líbí.
V každém případě se jakékoliv společenství lehce zakládá, ale hůř provozuje. Chce to velice dobře ošetřit dohodou/smlouvou, která myslí na všechny možné alternativy a katastrofické scénáře. Aby byla pro všechny spravedlivá a chránila rovnoměrně zájmy jednotlivce i společenství.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 794
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Společné vlastnictví
V Anglii je spoluvlastnictví lodi známé a provozované. Společné vlastnictví je nástrojem ďábla, říkává můj otec (a ten má vždy pravdu), přesto má své výhody (zejména ekonomické). V Yachting monthly i v jiných časopisech jsem zahlédl pár článků na toto téma. Až dokončím svou 35stopou loď, také budu muset uvažovat o ekonomice provozu bez rizika černého charteru.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Nijako som to doteraz neriešil. Je pravda, že ludia sú z tejto doby vyšokovaný a okolo každého je dosť príkladov keď sa rodina, kamarádi alebo známi pri spoločnom vlastníctve firmi do krvi pohádali.
Otázka Libore je o akú formu máš záujem, aby to bolo jasné. A potom zistiť čo na to legislativa, lebo dnes to už vyzerá tak ako by okrem čártru nič iné neexistovalo a tých pár trapošov z vlastnými loďami, tak na nich si treba dať bacha.
Situácia /moja/ sa trochu zmenila mojím odchodom do výslužby, takže času bude podstatne viac, ale tejto myšlienke som stále náchylný a prístupný.
Otázka Libore je o akú formu máš záujem, aby to bolo jasné. A potom zistiť čo na to legislativa, lebo dnes to už vyzerá tak ako by okrem čártru nič iné neexistovalo a tých pár trapošov z vlastnými loďami, tak na nich si treba dať bacha.
Situácia /moja/ sa trochu zmenila mojím odchodom do výslužby, takže času bude podstatne viac, ale tejto myšlienke som stále náchylný a prístupný.
To Baharis, Denis,
„Čert spolky začal, ale nemiloval“, nebo „ Jeden je málo a dva moc“- staré dobré přísloví. Každopádně Vás nechci odrazovat.
Baharisi znáš málo případů z Hodonína kdy se spoluvlastníci nedokázali dohodnout?
1. Kdyby měli všichni zúčastnění stejnou zásadu, že půjčenou věc vracím v lepším stavu než jsem si ji půjčil, to by byla jiná káva , ale zkušenosti z okolí jsou jiné.
2.Také nemalou měrou musí mít stejné ekonomické možnosti, zajištěno stejné využívání lodi.
3. Kdyby ve spolku nebyla jedna otravná baba která dokáže nadělat tolik pekla, že se všichni navzájem nepohodnou.
Tak by se dalo o tom uvažovat.
Berty
„Čert spolky začal, ale nemiloval“, nebo „ Jeden je málo a dva moc“- staré dobré přísloví. Každopádně Vás nechci odrazovat.
Baharisi znáš málo případů z Hodonína kdy se spoluvlastníci nedokázali dohodnout?
1. Kdyby měli všichni zúčastnění stejnou zásadu, že půjčenou věc vracím v lepším stavu než jsem si ji půjčil, to by byla jiná káva , ale zkušenosti z okolí jsou jiné.
2.Také nemalou měrou musí mít stejné ekonomické možnosti, zajištěno stejné využívání lodi.
3. Kdyby ve spolku nebyla jedna otravná baba která dokáže nadělat tolik pekla, že se všichni navzájem nepohodnou.
Tak by se dalo o tom uvažovat.
Berty
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Berty, myslím že každému to je jasné. Moje predstavy boli, sú trochu iné. Uvediem príklad, ak budeš vlastniť akcie Volkswagenu, tak nepochybne si spolumajitel celého koncernu, ale istotne ti nedovolia kecať do riadenia fabrík, ba dokonca ťa do nich ani nepustia. Teda klasické spoluvlastníctvo nie! Najjednoduchší spôsob je ten čo som popísal vyššie, majitel ponúkne svoju loď overeným osobám, povedzme kamarátom a to za kamarátsku cenu. Kludne sa do dá nazvať čárter, ale je obmedzený na úzku partiu a cielom nie je vytvárať zisk, ale zabezpečiť pokrytie réžií a amortizáciu lode. Ale možné sú aj ine formy. Každá z nich však musí byť výrazne výhodnejšia ako čárter, ináč to samozrejme stráca zmysel.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Prečo by si sa mal plácať v HR keď máš svoju loď? Viem si predstaviť, že jeden rok si v Grecku a potom si ideš pozrieť napríklad Krym. Čartrovu loď ti nikto na normalnu plavbu nedá, lebo nemá výstroj na plnomorskú plavbu. Okrem toho v lete ťa vyjde aj menšia loď na 3-4 týždne min. na 5000 eur a to by som bol zvedavý kde zoženieš posádku na takú plavbu. Tý čo prachy majú nepôjdu a čo prachy nemajú a išli by, tak pre tých to je vela. Okrem toho si nie som istý ako je to v našej Gréckej časti EU s takouto plavbou.
Čo sa týka HR za chvílu sú v EU. DPH z čártrových lodí už stihli zožrať, takže je po hostine. Už by sa len mohli snažiť o nejakú smernicu EU o čartrovaní ale cez Britániu neprejdú. Teda ja budúcnosť v HR vidím perspektívne. Akurát pitná voda bude v marínach sakra drahá a bude len na prídel.
Čo sa týka HR za chvílu sú v EU. DPH z čártrových lodí už stihli zožrať, takže je po hostine. Už by sa len mohli snažiť o nejakú smernicu EU o čartrovaní ale cez Britániu neprejdú. Teda ja budúcnosť v HR vidím perspektívne. Akurát pitná voda bude v marínach sakra drahá a bude len na prídel.
Denis,
mudro hovoris. Otazne je, ci sa najde skupinka, v ktorej prirodzeny slovansky egoizmus nerozhodi tvoj dobry umysel ....
Ale aj Holandsko (teda jeho podstatna cast) vzniklo ako prototyp akciovky - manici dali dokopy kapital, postavili hradzu, kupili parostrojne cerpadlo, krmili ho trebars 5 rokov uhlim, vysusene pozemky si nasledne rozdelili ....
Osobne sa mi tvoj model zdielania pozdava. V HR je to myslim tiez riesitelne, ak tam lod nie je celu sezonu, staci pri vstupe crew list s ucastnikmi - jeden z nich ale asi musi byt asi spolu/vlastnik.
Ale aj Holandsko (teda jeho podstatna cast) vzniklo ako prototyp akciovky - manici dali dokopy kapital, postavili hradzu, kupili parostrojne cerpadlo, krmili ho trebars 5 rokov uhlim, vysusene pozemky si nasledne rozdelili ....
Osobne sa mi tvoj model zdielania pozdava. V HR je to myslim tiez riesitelne, ak tam lod nie je celu sezonu, staci pri vstupe crew list s ucastnikmi - jeden z nich ale asi musi byt asi spolu/vlastnik.
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 839
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Denisi,dovolím si přispět k tématu.V letech 92-97 jsem půjčoval 27stopou loď v HR za režii.Byli to kapitáni,které jsem osobně znal a kteří měli něco napluto.Jeden mi našrouboval do vstupní přepážky svůj kompas a zbyly 4 díry,druhý vyvázal přes noc loď z vnější strany mola a když mi ji ráno předával,tak se pochlubil,že v noci byla pěkná bouřka a že to s nima pěkně házelo o molo.Třetí si vzal 6lidí,aby to měl levnější(loď pro 5,jich7) a když jsem přijel busem na místo střídání a po 8hodinách se neukázali,poprosil jsem čecha v kempu,aby mě za 20 DM zavezl do kapitánovy oblíbené zátoky (20km),kde naštěstí kotvili.Mně zbyly termíny,které nikdo nechtěl a k tomu na jaře a na podzim zaobstarat loď.Po 5 letech v HR jsem ji přivezl akorát zralou na GO.Proto se zajímám o katy,které při stejné délce zapnu za auto a jedu na dovolenou.K HR:mám stejný názor.Brzy budou v EU a pak nás už nebudou moci šikanovat s kvotama pro střídání,v 7ráno budit v zátoce a kontrolovat doklady,nebo vyhrožovat pokutou 5000kun za to,že mám potrhanou jejich vlajku a eskortovat do maríny,abych si koupil novou.Až budu chtít vyrazit někam na delší dobu, budu mít svou loď.Zdravím kanic
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
S holportem to je vždycky těžký, každý si myslí, že jeho se ty hrozící průsery netýkají, že se vždycky domluví.
Taky máme s kamarádem tuto věc jako oříšek k vyřešení - loď bychom rádi velkou, už nám došlo, že tahat ji po Evropě za autem je prostě otročina. Možná tak jednou za pár let. Když má být co k čemu, musí být pevná, dát se na ní bydlet. Táhnout náklady na provoz takové lodi je pro jednoho člověka podle mne NESMYSLNÉ.
Naše poslední verze jak na celou věc vyzrát spočívá v tom, že jakmile spustíme loď na vodu,
s plnou zodpovědností si uvědomíme realitu, že jsme přišli o všechny dosavadní náklady.
Že nemáme vložené peníze, ani žádný kapitál, ale loď kterou jsme chtěli. (jako když si koupíte třeba chatu)
Jsme dva a víme, že 2 tisíce měsíčně na loď nás ani jednoho nezrujnují. není to moc, ale ročně to vydá bezmála 50 tis, to by mělo bez dalšího podnikání s lodí, to znamená její půjčování za peníze, na ZÁKLADNÍ provoz stačit.
Když má někdo SVOJI loď třeba ve Francii a my tu NAŠI na Jaltě můžeme se prohodit, to mi dává větší smysl, než čachrovat s penězi mezi kamarády, protože ti nevědí, co to obnáší udržovat loď. Při variantě 4-5 majitelů mi přijde dobré řešení, že každý z nich povozí někoho
jeden týden za penízky. Na lodi je tedy VŽDYCKY jeden z majitelů.
Myslím si podobně jako Baharis i Denis, že se všechny věci dají při vstupu do nějakého uskupení smluvně vymezit a to velice prostě a pragmaticky. Za základní považuji ale vědomí, že když do spolku přináším peníze a nepodnikám, automaticky prodělávám. Kdo má chatu u vody a jezdí na ni, taky prodělává. Jde jen o to, jestli mu to stojí za to. Fungování nějaké formy společného vlastnění je myslím otázkou zralosti zůčastněných. Jak rád bych viděl, že to někomu funguje.
teista
Taky máme s kamarádem tuto věc jako oříšek k vyřešení - loď bychom rádi velkou, už nám došlo, že tahat ji po Evropě za autem je prostě otročina. Možná tak jednou za pár let. Když má být co k čemu, musí být pevná, dát se na ní bydlet. Táhnout náklady na provoz takové lodi je pro jednoho člověka podle mne NESMYSLNÉ.
Naše poslední verze jak na celou věc vyzrát spočívá v tom, že jakmile spustíme loď na vodu,
s plnou zodpovědností si uvědomíme realitu, že jsme přišli o všechny dosavadní náklady.
Že nemáme vložené peníze, ani žádný kapitál, ale loď kterou jsme chtěli. (jako když si koupíte třeba chatu)
Jsme dva a víme, že 2 tisíce měsíčně na loď nás ani jednoho nezrujnují. není to moc, ale ročně to vydá bezmála 50 tis, to by mělo bez dalšího podnikání s lodí, to znamená její půjčování za peníze, na ZÁKLADNÍ provoz stačit.
Když má někdo SVOJI loď třeba ve Francii a my tu NAŠI na Jaltě můžeme se prohodit, to mi dává větší smysl, než čachrovat s penězi mezi kamarády, protože ti nevědí, co to obnáší udržovat loď. Při variantě 4-5 majitelů mi přijde dobré řešení, že každý z nich povozí někoho
jeden týden za penízky. Na lodi je tedy VŽDYCKY jeden z majitelů.
Myslím si podobně jako Baharis i Denis, že se všechny věci dají při vstupu do nějakého uskupení smluvně vymezit a to velice prostě a pragmaticky. Za základní považuji ale vědomí, že když do spolku přináším peníze a nepodnikám, automaticky prodělávám. Kdo má chatu u vody a jezdí na ni, taky prodělává. Jde jen o to, jestli mu to stojí za to. Fungování nějaké formy společného vlastnění je myslím otázkou zralosti zůčastněných. Jak rád bych viděl, že to někomu funguje.
teista
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 839
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Se vším,co jsi napsal souhlasím.Moje zkušenost je:čím míň vlastníků,tím líp.Takže 2.Známí koupili ve Švýcarsku 8m kajutovku připravenou za 80 000.Bylo jich 5.Jeden vymyslel,že těch pár lehkých škrábanců se musí spravit.Nakonec stříkali celou loď .Další 2 se přeli o žebřík.Staré vytahané plachty neodhlasovali vyměnit,protože pro většinu to bylo drahé.Loď vozili každý rok domů.Když jsem se zeptal,proč ji nenechají v solarisu celoročně na vodě za levnější peníze,než transport (skoro všichni důchodci),odpověď byla-nedohodli jsme se.Naproti tomu já osobně jsem měl obrovské štěstí.V 89 jsem vzal na plavbu rozvedeného kolegu (45 let).Chytlo ho to a když byla k mání dobrá 8m přinesl peníze a řekl kup ji.Loď byla psána na mně a ústně jsme se dohodli,že ho budu 10 let vozit,tím splatím půlku.Když bylo třeba něco koupit,řekl:Ty tomu rozumíš,tak to kup.Protože jsme loď půjčovali,tak vždy bylo za co a trocha ještě zbyla na GO.Nikdy jsme neměli problém.Všechno je to v lidech a když jsou dva znalí,tak někdy i na kompromisu.Podle toho,jak se na to oba díváte myslím,že to bude dobře fungovat.A když se najde zádrhel,tak je lepší jej v klidu vyřešit,než nemít loď a dívat se jen do monitoru na cizí.kanic
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
to kanic - To jsem rád, že Tvoje první reakce nabyla jen slaboduchá skepse, ale zkušenost, která tě " proškolila". Fakt si myslím, že s tím půjčováním za prachy aby se pokryly náklady je to průšvih. Dobře že jsi napsal i o tom spoluvlastnictví pěti chlapíků, jasně z toho plyne, že bez trochy Zdravé velkorysosti to nejde.
Naprosto se ztotožňuji s Tvojí poslední větou.
teista
Naprosto se ztotožňuji s Tvojí poslední větou.
teista
- Meryl
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 236
- Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradištko
Touhle myšlenkou se občas také zaobírám.
Zatím spíš spěju k rozhodnutí založit jachtařský klub a lodě si půjčovat
na klub - tím by se docílilo slušné slevy + vlastní kapitáni.
Mám pro ten klub totiž i prostory - zatím ve výstavbě.
Pokud by šlo o vlatsnictví, tak bych to viděla na min. loď 39, aby se na ní dalo bydlet.
Denisi, třeba si rádi jako klub budeme loď půjčovat, ale dopředu to
samozřejmě nevím.
Každopádně mě to zajímá.
Možná bych i do nějakého spoluvlastnictví šla, ale určitě ne tento, ani příští rok.
Důvodem je zatím nedostatek zkušeností...
Potřebuji vystřídat různé typy lodí a také se podívat i jinam než do Chorvatska.
Zdraví Meryl
Zatím spíš spěju k rozhodnutí založit jachtařský klub a lodě si půjčovat
na klub - tím by se docílilo slušné slevy + vlastní kapitáni.
Mám pro ten klub totiž i prostory - zatím ve výstavbě.
Pokud by šlo o vlatsnictví, tak bych to viděla na min. loď 39, aby se na ní dalo bydlet.
Denisi, třeba si rádi jako klub budeme loď půjčovat, ale dopředu to
samozřejmě nevím.
Každopádně mě to zajímá.
Možná bych i do nějakého spoluvlastnictví šla, ale určitě ne tento, ani příští rok.
Důvodem je zatím nedostatek zkušeností...
Potřebuji vystřídat různé typy lodí a také se podívat i jinam než do Chorvatska.
Zdraví Meryl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti