DIESEL alebo EURODIESEL
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
DIESEL alebo EURODIESEL
Diesel, alebo Eurodiesel
V poslednom čísle časopisu Yachting bol uverejnený článok o kvalite ponúkaných palív na chorvátskych pumpách. O tom, aké palivo je vlastne vhodné tankova?, neviem.
V mojom motorovom člne mám naftový motor Yanmar a pri uzávere palivovej nádr?e mám nálepku "DIESEL". Po pristátí na chorvátskej pumpe Vás vak zarazí fakt, ?e ponúkajú 2, alebo aj tri druhy nafty, a to:
-DIESEL
-EURODIESEL (zelený)
-EURODIESEL - MODRÝ (na niektorých pumpách)
Samozrejme, mám záujem natankova? čo najkvalitnej?ie palivo, aby som predi?iel znečisteniu a poruche motora. A tak ma logicky napadlo, ?e asi bude najlep?ie tankova? EURODIESEL (zelený). Pár krát som ho natankoval, no raz ma pumpár na pumpe upozornil, ?e ak mám pri uzávere nálepku DIESEL tak mám tankova? klasický DIESEL, a ?e EURODIESEL pre moj čln nie je vhodný. E?te som sa stretol s MODRÝM EURODIESLOM o ktorom mi povedali, ?e je len pre veké lode.
Vie mi niekto vysvetli?, aký je vlastne rozdiel medzi týmito troma druhmi paliva a ktorý je pre moj moto Yanmar 200 PS najvhodnej?í?
E?te sa stretávam s problémom, ?e hrubá koncovka tankovacej hadice do mojho člna nepasuje a tak musím často čaka?, alebo musím natankova? taký druh nafty, na ktorom je tenká koncovka....
E?te jedno upozornenie: Obnovená pumpa v obci Preko na ostrove Ugljan má síce v?etky druhy nafty a dostatok čerpacích stojanov, no ani na jednom nie je tenká koncovka, tak?e kto máte podobný problém ako ja, natankujte rad?ej v Suko?ane, alebo v Zadare. Okrem toho mólo nie je chránené pred vlnami, tak?e tam mo?ete dos? po?kodi? Va?u loď.
S pozdravom Michal
V poslednom čísle časopisu Yachting bol uverejnený článok o kvalite ponúkaných palív na chorvátskych pumpách. O tom, aké palivo je vlastne vhodné tankova?, neviem.
V mojom motorovom člne mám naftový motor Yanmar a pri uzávere palivovej nádr?e mám nálepku "DIESEL". Po pristátí na chorvátskej pumpe Vás vak zarazí fakt, ?e ponúkajú 2, alebo aj tri druhy nafty, a to:
-DIESEL
-EURODIESEL (zelený)
-EURODIESEL - MODRÝ (na niektorých pumpách)
Samozrejme, mám záujem natankova? čo najkvalitnej?ie palivo, aby som predi?iel znečisteniu a poruche motora. A tak ma logicky napadlo, ?e asi bude najlep?ie tankova? EURODIESEL (zelený). Pár krát som ho natankoval, no raz ma pumpár na pumpe upozornil, ?e ak mám pri uzávere nálepku DIESEL tak mám tankova? klasický DIESEL, a ?e EURODIESEL pre moj čln nie je vhodný. E?te som sa stretol s MODRÝM EURODIESLOM o ktorom mi povedali, ?e je len pre veké lode.
Vie mi niekto vysvetli?, aký je vlastne rozdiel medzi týmito troma druhmi paliva a ktorý je pre moj moto Yanmar 200 PS najvhodnej?í?
E?te sa stretávam s problémom, ?e hrubá koncovka tankovacej hadice do mojho člna nepasuje a tak musím často čaka?, alebo musím natankova? taký druh nafty, na ktorom je tenká koncovka....
E?te jedno upozornenie: Obnovená pumpa v obci Preko na ostrove Ugljan má síce v?etky druhy nafty a dostatok čerpacích stojanov, no ani na jednom nie je tenká koncovka, tak?e kto máte podobný problém ako ja, natankujte rad?ej v Suko?ane, alebo v Zadare. Okrem toho mólo nie je chránené pred vlnami, tak?e tam mo?ete dos? po?kodi? Va?u loď.
S pozdravom Michal
-
- moderátor
- Příspěvky: 5873
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Rozdíl mezi naftou diesel a eurodiesel podle výrobce INA
Eurodiesel je nový produkt chorvatského výrobce pohonných hmot INA. Na rozdíl od dieselu má eurodiesel sní?ené mno?ství síry a splňuje po?adavky evropské normy pro dieselová paliva EN 590. Je určen předev?ím pro vozidla s katalyzátory splňující po?adavky Euro II a Euro III. Jedná se o vozy vyrobené po 1. červenci 1996.
Podle informací je diesel plnohodnotné palivo, které splňuje v?echna jakostní kritéria a lze jej pou?ít do v?ech dieselových motorů.
A ta pro velký lodě je nejspí? oddaněná ??
Eurodiesel je nový produkt chorvatského výrobce pohonných hmot INA. Na rozdíl od dieselu má eurodiesel sní?ené mno?ství síry a splňuje po?adavky evropské normy pro dieselová paliva EN 590. Je určen předev?ím pro vozidla s katalyzátory splňující po?adavky Euro II a Euro III. Jedná se o vozy vyrobené po 1. červenci 1996.
Podle informací je diesel plnohodnotné palivo, které splňuje v?echna jakostní kritéria a lze jej pou?ít do v?ech dieselových motorů.
A ta pro velký lodě je nejspí? oddaněná ??
Předmět: DIESEL alebo EURODIESEL
ja jsem loni v chorvatsku do osobního auta chrysler natankoval u iny diesel a nestačil jsem se divit po vyjetí nafty v potrubí a filtru začalo auto kouřit pokud jsem za sebou tahnul lod tak jsem myslel že je to vahou lodi a přiznám se že to bylo těsně před dojezdem na pobřeží po celonoční jizdě a únavě jsem tomu něvěnoval pozornost vše se ale změnilo když mě rodina přemluvila k výletu na večerní makarskou auto nejelo skakalo a bíle kouřilo v nizkých otačkách s nervama jsem dojel na misto ubytovaní a s kamaradem mechanikem jsme se snažily přijít na zavadu již jsem viděl jak jedu s autobusem s čerpadlem v tašce domů ho nechat někde opravovat.asi měsíc před odjezdem jsem měnil palivový fitr tak to jsme vyloučily jako zavadu.vezl jsem sebou z domu asi 20 litru nafty jako rezervu takže sme z pet lahve udělaly přidavnou nadrž s naší dobrou naftou a auto projely a ejhle auto jelo uplně normalně.Tak si dovedete představit tu úlevu již jsem se opravdu viděl v autobuse s čerpadlem.Taky stale děkuji kamaradovi za jeho napady ktere se tykají oprav na cestach a vubec napadu s přidavnou nadrží .
PROTO RADÍM TANKOVAT EURODIESEL NEBO POKUD MOŽNO TANKOVAT NA VELKÝCH ZAHRANIČNÍCH PUMPÁCH
JIRKA
PROTO RADÍM TANKOVAT EURODIESEL NEBO POKUD MOŽNO TANKOVAT NA VELKÝCH ZAHRANIČNÍCH PUMPÁCH
JIRKA
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Plavi diesel(Modrý diesel) je dotovaná nafta pro vinaře,zemědělce a rybáře.Dle mně dotovat rybolov je kravina,ale na to vliv nemám.Je o dvě kuny levnější.Tankuju ji do lodě na černo po dohodě s obsluhou pumpy a vychází mně o kunu levněji litr.Jednu kunu má na mně obsluha.Postihy za to jsou šílené,ale to koneckonců v Hr. všechno.Kvalita je stejná. 

Von Baharis si tu toho všimnul. Bohužel nemám žádné jiné informace, než co tu zazněly.
Teď jsem se dal vyprovokovat, trochu jsem googlil a všechny články a diskuse které jsem našel, vyzněly pro eurodiesel.
Mám kamaráda technika u Peugeotu. A mám pocit že jsme se o tom kdysi bavili a říkal, že by tam měl být vyšší podíl bionafty. Ale všude píší i méně síry. Já to ještě ověřím a podám zprávu.
V každém případě každý kdo má jako já systém vstřikování HDi (konkurence tomu říká commonrail), musí dávat velký pozor na kvalitu. Každá nečistota zanese jemný filtr a ta oprava je pak dost drahá. Já to řeším tak, že tankuji jen u OMV. S akčním rádiusem 1000 km to celkem jde. Jediná potíž byla v Řecku, bo OMV tam nemá vůbec zastoupení. Tankoval jsem tam u BP a jediná vada byl trochu zakouřený výfuk a zadní nárazník. A to HDi nesmí udělat. Ono to s dobrou naftou ani neumí.
No nic. Pozjišťuji co se dá a dám vědět.
Teď jsem se dal vyprovokovat, trochu jsem googlil a všechny články a diskuse které jsem našel, vyzněly pro eurodiesel.
Mám kamaráda technika u Peugeotu. A mám pocit že jsme se o tom kdysi bavili a říkal, že by tam měl být vyšší podíl bionafty. Ale všude píší i méně síry. Já to ještě ověřím a podám zprávu.
V každém případě každý kdo má jako já systém vstřikování HDi (konkurence tomu říká commonrail), musí dávat velký pozor na kvalitu. Každá nečistota zanese jemný filtr a ta oprava je pak dost drahá. Já to řeším tak, že tankuji jen u OMV. S akčním rádiusem 1000 km to celkem jde. Jediná potíž byla v Řecku, bo OMV tam nemá vůbec zastoupení. Tankoval jsem tam u BP a jediná vada byl trochu zakouřený výfuk a zadní nárazník. A to HDi nesmí udělat. Ono to s dobrou naftou ani neumí.
No nic. Pozjišťuji co se dá a dám vědět.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ahoj.
Auto s naftovým motorem jsem nikdy nevlastnil, ale slyšel jsem o podobných problémech, které zde popisujete. Chorvatský "diesel" je plný síry, nečistot atd. (poplatno "sovětské" surovině) a vhodný tak pro staré náklaďáky. Takže do aut i novějších lodí asi jedině tu euro variantu. Zejména před koncem sezóny, protože zazimovat motor ošetřený kyselinou sírovou, která spalováním takového paliva uvnitř palivového systému vzniká, není asi ta nejohleduplnější varianta.
Pokud vím, do žádné "nafty" se v CR řepkový metylester nepřidává, zatím...Zajímalo by mě, co potom, resp. co u nás už nyní v případě zazimování lodí s vestavěnými diesely. Všeobecně se doporučuje kvůli kondenzaci vody atd. natankovat plnou. O palivu, i s malým přídavkem metylesteru, ale odborníci tvrdí, že se bude po několika měsících skladování kazit a navíc všichni víme, že jeho podíl má postupně z nynějších dvou procent narůstat. Současné doporučení pro řidiče kteří auta na zimu odstavují zní naopak, tj. odstavit víceméně prázdné a na jaře ten žluklý rosol na dně nádrže rozředit čerstvým palivem. A to se samozřejmě ani nepředpokládá odstávka na půl roku... Nemá s tím někdo z již v EU zimujících nějakou osobní či zprostředkovanou zkušenost?
Wlady
Auto s naftovým motorem jsem nikdy nevlastnil, ale slyšel jsem o podobných problémech, které zde popisujete. Chorvatský "diesel" je plný síry, nečistot atd. (poplatno "sovětské" surovině) a vhodný tak pro staré náklaďáky. Takže do aut i novějších lodí asi jedině tu euro variantu. Zejména před koncem sezóny, protože zazimovat motor ošetřený kyselinou sírovou, která spalováním takového paliva uvnitř palivového systému vzniká, není asi ta nejohleduplnější varianta.
Pokud vím, do žádné "nafty" se v CR řepkový metylester nepřidává, zatím...Zajímalo by mě, co potom, resp. co u nás už nyní v případě zazimování lodí s vestavěnými diesely. Všeobecně se doporučuje kvůli kondenzaci vody atd. natankovat plnou. O palivu, i s malým přídavkem metylesteru, ale odborníci tvrdí, že se bude po několika měsících skladování kazit a navíc všichni víme, že jeho podíl má postupně z nynějších dvou procent narůstat. Současné doporučení pro řidiče kteří auta na zimu odstavují zní naopak, tj. odstavit víceméně prázdné a na jaře ten žluklý rosol na dně nádrže rozředit čerstvým palivem. A to se samozřejmě ani nepředpokládá odstávka na půl roku... Nemá s tím někdo z již v EU zimujících nějakou osobní či zprostředkovanou zkušenost?
Wlady
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů