laminovani pro zacatecnika

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř čer 27, 2007 7:36 am

erny píše::D no konečně se to rozjelo tím správným směrem.


Ahoj erny,
Nejsem si jist, jestli správným směrem. :?
Je to pěkná loď.
Jelikož je zcela jasně dělána do negativního kopyta, dá se důvodně předpokládat že na laminování byla použita nějaká polyesterová pryskyřice.
To je ale fuk. Takovou loď bych rozhodně neřezal.
Raději uvažuj o stavbě třeba něčeho takového:

Obrázek
Obrázek


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Mám za to, že něco takového zde na foru dokonce někdo staví.
Denis ? nemo ? Teď si rychle nevzpomenu, pohledej na foru, najdeš to.

Mělo by to tyto výhody:
1) Zkušenosti ze stavby, přímo u pramene.
2) V době stavby budeš mít na čem jezdit.
3) Finančně to vyjde stejně, jako ta přestavba s nejistým výsledkem.
4) Po dostavbě tu tvojí lodičku prodáš. Vrátí se Ti náklady na tu novou.
5) Nezničíš pěknou loď!
Nechci Tě nijak srážet v tvém nadšení, fakt bych ale moc rozvažoval, ... než bych začal řezat. ;)
alffa
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř čer 27, 2007 8:31 am

Teď mě mrzí , že jsem se neúplně vyjádřil ale kamarád stavěl tu kajutovku z O joly , která měla dvě možnosti . Buď velký oheň nebo kompletní rekonstrukce. Z tvého příspěvku jsem asi špatně vyrozuměl, že se chystáš dělat něco podobného. Nenapadlo mě , že chceš ničit takovou pěknou i když menší loď. To bych taky rozhodně nedělal!
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř čer 27, 2007 8:41 am

Ještě k tomu laminování. Když jsem modelařil, tak jsme v případě pozitivního laminování na čerstvý laminát přitlačili tvrdší, nepřilnavou fólii. Muselo se to dělat od kraje a vytlačovat vzduch. Jde to jen na rozvinutelné plochy. Lze tak získat podstatně rovnější povrch a ušetřit tmel a práci při následné povrchové úpravě.

A k té nástavbě. Máš dobře promyšlený přenos sil od stěžně? Možná že nyní tam ta okénka nejsou právě proto, aby se ta nástavba nekroutila, síly mohou být veliké. A když to zvýšíš a prosklíš, tak aby Ti to stěžen při nejaké větší zátěži celé nerozštípal. Předpokládám, že je nyní kotvený někde u dna a průchodem skrz horní palubu.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » stř čer 27, 2007 8:57 am

názor kolegy je asi na místě , fakt neblbni, toto řezat nebo nastavovat ?
No ,ale když si rozhodnutej , hlavně se nedej ovlivnit plavčíkem .!!
Barvy - nemýlíš se polyuretan vrch, základovka taky od nich , pošlou na dobírku, podmínka pro dobrou cenu je zaslat ŽL, jestli v okolí nemáš , řekni, tvoje namalovaný okna , hele pěkný kouřový plexi je za peníze, kajutka je malá a budeš potřebovat asi tl 8 mm, osobně bych asi udělal okenní šidítko, tenký plexi našrobovaný nebo nalepený na laminát, jinak počítej , že se okna zevnitř zmenší o min 2 cm na přesahy šroubování, asi s rámečkama se trápit nebudeš, co z nich potom zbyde ? Zvýšena pochozí kajuta bude mít i vrchní žebra nebo výztuhy jak se to nazve zase si snížíš výšku kajuty. No..Co nářadí přímočarka, akumulátorka vrtačka,nebo nějaká s rozběhem, bruska vibračka dobrá, flexa , velký desky se řežou dobře kotoučovkou....co dál
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř čer 27, 2007 9:51 am

Ahoj Erny , absolutně souhlasím s Alfem . Nechat si tuhle loď , a postavit si jinou , a tuhle po dostavbě prodat. Příde mi dost škoda takhle pěknou loď předělávat .
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » stř čer 27, 2007 10:00 am

hezká loď, nenič ji...je to opravdu loď dovézt na Lipno, užít si jachtingu, nouzově přespat...Klasickou kajutovku z ní neuděláš. Maximálně neprodejný kus.
Když už, tak bych věnoval čas vymyšlení stanového přístřešku nad kokpitem.
Ale lépe: poohlédnul se po jiné lodi, která Ti splní změněné nároky. Ať koupí nebo stavbou.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » stř čer 27, 2007 11:08 am

měl bych k tématu další myšlenky, to co máš bude asi jezdivý,
snadno stavitelná konstrukce lodi co se tu navrhuje výše, půjde postavit mimo sezonu a další vyjet, ale tvar plachet není na stoupání proti větru a zvlášt v úzkém místě ideální.... má kýlovou lat od předu dozadu a to je další ztráta výkonu při obratech, plány co se daj koupit byly v palcích a na plavebce Tě s nimy vyženou, mam plány na dřevěnou SPORTU 595, ta bude jezdivá asi tak jako to co máš ted a asi vypadá líp...Tak zkus popřemýšlet dál...ale to co máš se dá dopracovat pod plachtou , nová dřevo laminát chce velkou garáž nebo lépe nějakou a nejlépe temperovanou halu...musíš lepit a stavět i v zimě....čau
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř čer 27, 2007 11:57 am

Ta kajutka je jen na přespání. Já mám loď baňatou a 6m a stejně je uvnitř na jakoukoliv činnost kromě přespání kajuta malá. Prosvětlení jsem zlepšil velkým plexisklovým oknem ve vchodu do kajuty. Přišlo mi to nejjednodušší řešení a i tak mi krvácelo při řezání dveří srdce.
V kokpitu trávíš (nebo alespoň já) 99 procent času na lodi a persenik, stan, kočárek, nebo jak se to vše jmenuje je pro menší loď nejlepší řešení. Je tady na to zřízeno téma , ale v něm jsem žádné pro mě použitelné nápady nenašel. Největší problém je v tom, když musíš na příď přes střechu kajuty. Pořád nemohu vymyslet jak pod persenik lézt. ( musel bych ho mít neúměrně vysoko). Pokud má loď ochozy je to bez problémů, prostě to oběhneš zezadu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř čer 27, 2007 10:47 pm

Erni, ta nadstavba-prestavba ako si ju nakreslil je fakt otrasná. Prepáč. Len tu loď pokazíš a spravíš ju naozaj asi nepredajnú. Prednú palubu by som vôbec nezdvíhal, aj tak tam máš len nohy, výšku kajuty nad ložkom potrebuješ cca 90 cm, ak to nedosiahneš, tak sa do toho ani nepúšťaj. Ak by som sa do toho vôbec púšťal, tak by som prednú palubu nechal tak, tú existujúcu kajutku odrezal a s preglejky spravil vyššiu a predĺžil by som ju smerom do kokpitu. Tu je fakt ťažko radiť, pretože si dobre uvedomuješ výhody malej a lahkej lode a asi o tieto výhody nechceš prísť. V tomto prípade má prestavba logické opodstatnenie. S takých istých dôvodov si staviam 5 m plachetničku, pozri topic 16 stop z Nového zélandu. Loď dlhšia už len o 0,5m váži zvyčajne raz tolko, vrátane váhy vleku sa dostaneš nad 750 kg, teda vodičák na vleky. A loď medzi piatimi a šiestimi metrami to nie je žiadny konfort a ak sa priblížiš k siedmim metrom, tak si váhou niekde pri 1500 kg.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » stř čer 27, 2007 11:02 pm

alffa píše:
erny píše::D no konečně se to rozjelo tím správným směrem.


Ahoj erny,
Nejsem si jist, jestli správným směrem. :?
Je to pěkná loď.
Jelikož je zcela jasně dělána do negativního kopyta, dá se důvodně předpokládat že na laminování byla použita nějaká polyesterová pryskyřice.
To je ale fuk. Takovou loď bych rozhodně neřezal.
Raději uvažuj o stavbě třeba něčeho takového:

Obrázek
Obrázek


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Mám za to, že něco takového zde na foru dokonce někdo staví.
Denis ? nemo ? Teď si rychle nevzpomenu, pohledej na foru, najdeš to.

Mělo by to tyto výhody:
1) Zkušenosti ze stavby, přímo u pramene.
2) V době stavby budeš mít na čem jezdit.
3) Finančně to vyjde stejně, jako ta přestavba s nejistým výsledkem.
4) Po dostavbě tu tvojí lodičku prodáš. Vrátí se Ti náklady na tu novou.
5) Nezničíš pěknou loď!
Nechci Tě nijak srážet v tvém nadšení, fakt bych ale moc rozvažoval, ... než bych začal řezat. ;)
alffa

Teda Alffo, to je krása... kde jsi ji objevil? Jen co dostavím co jsem rozestavěl (právě dnes jsem zahájil stavbu druhé lodě), pustím se do něčeho většího a toto je skvělá inspirace.
Erny, ta Tvoje loď je velmi pěkná a rozhodně bych ji nenastavoval. Nejen že bys těžko dodržel tuhost původního trupu, ale musíš počítat i se změnou laterálu a v důsledku toho i se změnou těžiště plachty. Asi by to pro Tebe už nebyla adrenalinová záležitost a loď by výrazně změnila své plavební schopnosti k horšímu. Každý lodní konstruktér pro zvolený lodní trup vypočítává mnoho pro a proti a snaží se to všechno sladit, hledá kompromisy. A právě toto bys prodlužováním trupu porušil. Myslím, že všichni na tomto fóru Ti radí opravdu dobře. Užij si ji a časem se poohlédni po větší, pokud po ní toužíš, anebo si ji postav. Ale tuhle nebourej. Byla by ji škoda.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » stř čer 27, 2007 11:33 pm

Lubor píše:Ještě k tomu laminování. Když jsem modelařil, tak jsme v případě pozitivního laminování na čerstvý laminát přitlačili tvrdší, nepřilnavou fólii. Muselo se to dělat od kraje a vytlačovat vzduch. Jde to jen na rozvinutelné plochy. Lze tak získat podstatně rovnější povrch a ušetřit tmel a práci při následné povrchové úpravě.

A k té nástavbě. Máš dobře promyšlený přenos sil od stěžně? Možná že nyní tam ta okénka nejsou právě proto, aby se ta nástavba nekroutila, síly mohou být veliké. A když to zvýšíš a prosklíš, tak aby Ti to stěžen při nejaké větší zátěži celé nerozštípal. Předpokládám, že je nyní kotvený někde u dna a průchodem skrz horní palubu.

Lubore, dobře že to připomínáš. Ve staré literatuře o laminátování jsem četl, že poslední vrstva laminátu se pokryje celofánem a zažehlí. Zřejmě máš na mysli právě tuto metodu. Osobně jsem to ještě nezkoušel, ale v brzké době se dostane i na to. Jinak mám zkušenost se zažehlováním (za studena) povrchu eprosinu, což je taky epoxy, ale s plnidlem pro tmelení. Tím žehlením se rozumí uhlazení a upěchování povrchu pryskyřice něčím co je tvrdé, rovné a hladké. Aby se "žehlička" nepřilepila, musí se povrch něčím překrýt. Například celofánem, tedy něčím, co se nepřilepí. Rozhodně se to ale nežehlí horkou žehličkou! Všechny vrstvy pryskyřice by měly vytvrzovat současně, protože se laminát při vytvrzování smršťuje, jinak by mezi vrstvami nastalo nežádoucí pnutí.
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » čtv čer 28, 2007 9:42 am

Jéé, přesně takouvou bych chtěl... :hmm: a určitě bych s ní nic nedělal.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv čer 28, 2007 10:48 am

Denisi
u Vás je to s řízením přívěsu jiné, nežli u nás?
Viz. diskuse:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... 486222fc51

Nemo
My jsme na prosycenou tkaninu pokládali celkem pevnou fólii tloušťky asi 0,5mm. Nevím, co to bylo za materiál, kdysi jsem to koupil v nějaké prodejně pro včelaře a něco podobného viděl i před časem v prodejně pro kutily. Rozhodně to nebyl celofán.
Pak jsme to zatěžovali a později i vakuovali, ale to už se u lodi nedá.
Možná i s tím celofánem by se dalo docílit vylepšení surového povrchu negativního laminování. Každé vylepšení ušetří následně tmel = práce, peníze, hmotnost .....

Erny
až to budeš po tmelení brousit, tak se snaž neporušit skelnou výztuž. Ztrácí to pevnost. V každém případě to není jen tak, udělat vzhledný povrch pozitivně nalaminovaného dílu. Držím palce.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » čtv čer 28, 2007 11:03 am

Lubor píše:Denisi
u Vás je to s řízením přívěsu jiné, nežli u nás?
Viz. diskuse:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... 486222fc51

Nemo
My jsme na prosycenou tkaninu pokládali celkem pevnou fólii tloušťky asi 0,5mm. Nevím, co to bylo za materiál, kdysi jsem to koupil v nějaké prodejně pro včelaře a něco podobného viděl i před časem v prodejně pro kutily. Rozhodně to nebyl celofán.
Pak jsme to zatěžovali a později i vakuovali, ale to už se u lodi nedá.
Možná i s tím celofánem by se dalo docílit vylepšení surového povrchu negativního laminování. Každé vylepšení ušetří následně tmel = práce, peníze, hmotnost .....

Erny
až to budeš po tmelení brousit, tak se snaž neporušit skelnou výztuž. Ztrácí to pevnost. V každém případě to není jen tak, udělat vzhledný povrch pozitivně nalaminovaného dílu. Držím palce.


Ono je asi jedno, jaká fólie se použije. Podmínkou je, aby se nepřilepila, měla hladký povrch a při uhlazování povrchu se netrhala. Z těch slabších by se asi dala použít zakrývací fólie pro malíře. Je to tenký igelit a má velkou celistvou plochu.javascript:emoticon(':?')
Confused
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv čer 28, 2007 10:46 pm

Lubore, u nás je to s ťahaním vleku ako u vás, prečo?
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát čer 29, 2007 7:38 pm

Denis píše:Lubore, u nás je to s ťahaním vleku ako u vás, prečo?

No, protože jsi psal, že pro přívěs nad 750kg potřebuješ spešl papíry, ale podle posledního výkladu v diskusi na toto téma to tak není. Podle něj můžeš s "B" řídit soupravu o celk. hmotnosti 3,5t, přičemž maximální hmotnost přívěsu nesmí překročit pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
Koukni na:
http://jachting.info/Downloads/Rizeni_privesu.pdf
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát čer 29, 2007 8:05 pm

Tak koukám chlapci, že laminujete jen se z vás kouří. :P
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 29, 2007 9:07 pm

Lubore, aj sa dá s tým súhlasiť, ale s policajtom sa ťažko dohaduje ak ideš nabalený na dovolenku, alebo ak si v cudzine, do 750 kg sú nebrzdené vleky a tie sú o dosť lacnejšie ako brzdené a nebrzdený vlek pri bežných autách je tak 500-750 kg. Kludne môžme brať tých 750 kg ako pomyselnú hranicu pre váhu lode + vleku kedy je to bezproblémové, 400 kg loďku dávaš na vodu a z vody inak ako 1400 kg. A o to ide v prípade tohto topicu o prestavbe Erniho lode. Má malú šikovnú plachetničku s ktorou je maximálne spokojný, len keby mala o trošičku večšiu kajutku. A ak by si kupoval večšiu musí počítať pravdepodobne s tým, že si bude musieť kúpiť večšie auto, rozširovať vodičák, kupovať brzdený vlek za ťažké prachy a pod. Takže otázka je prestavovať, alebo nie.
Epoxid na polyesterovom lamináte drží, ale nedá sa sním robiť spoj s konštrukčnou pevnosťou, teda prerezať trup na polovičku. Nadstavba sa s epoxidom zvládnuť dá. Olaminovanie nadstavby nie je problém, na kvalitnú preglejku 2-3 vrstvy tenkého hustého plátna a ak robíš spoje na zraz a neprekladáš ich, tak tmelenia je minimum. S igelitom by som sa nezdržoval. Okrem toho môžeš použiť osvedčené šroubované spoje, teda nadstavbu k pôvodnému trupu môžeš prišroubovať. Ak použiješ z dubovej dosky narezané hranolčeky 20x30 mm, tak nemôže byť problém. Vodotesný spoj starej a novej časti sprav s PU tmelom. Samozrejme ak sa použije tenká preglejka s minimom laminátu, tak musíš robiť výstuhy - rebierka z dreva. Ak zvýšiš kajutu o 20-25 cm, tak s laterálom to nemá nič spoločné a vypočty konštruktéra rozhodíš len minimálne. Na záver, 3x meraj a raz rež.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát čer 29, 2007 9:23 pm

Já v podstatě řeším něco podobného, akorát s motorákem. Mám starý typ, jednoprostorový, otevřený. Podobně jako Erniho mě napadlo uříznout přední palubu v určité výšce a posadit výš. Já bych tím získal polokajutu na zkroucené přespání. Jenže by mi narostla hmotnost, přibyly problémy např. kam s nádrží (kvůli vyvážení jí potřebuju vepředu) a vzhledově nevím, nevím. Asi by vzniknul paskvil.
Zřejmě do toho nepůjdu, raději pořídím pořádnou kempovací plachtu.
A k těm přívěsům, jestli mi to u alffy projde :) , mám bržděný příves na 750kg, tahám to za fábií. Natankované a se záložním motorem to má s přívěsem 800 kilo. Do Chorvatska musím jezdit s prázdnou nádrží. Skupiny ŘP naštestí řešit nemusím, mám všechny. A souhlasím, že s cizími policajty těžko budeme diskutovat o výkladech jednotlivých paragrafů.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » sob čer 30, 2007 2:08 am

Můj názor - předělání, přestavba či jak tomu budeme říkat - mechanicky se to vždy nechá udělat tak. že na vnitrozemských vodách loď přežije vše a nebudeš mít problém. Přepůlit loď, zvednout (snížit ) kajutu není problém, ale podle mého v jachtingu by velkou roli měl hrát design - to jak loď vypadá, nejen vzhledově, ale i zpracováním! A to v 90% případech, kdy vezmu pilku a upravuji loď není to co potom lahodí oku.
Takže Erny, jseš-li si jist, že vytvoříš loď, za kterou se nebudeš stydět, kterou sám před sebou nebudeš omlouvat, jdi do toho..v opačném případě nedej na rady, že něco s něčím jde spojit. Je to pouze část problému.
Asi se komplikovaně snažím říci, že každá loď je v prvopočátku konstruována tak, aby vyhovovala určitým užitným, vzhledovým a plavebním vlastnostem. Říznu-li poté (změním-li) do jedné z těchto určených vlastností vznikne většinou "paskvil".
Osobně bych si nedovolil do lodě, jakou vlastníš, říznout.....
Uživatelský avatar
erny
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: pát čer 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod erny » sob čer 30, 2007 5:22 pm

Pro Smaikeho
Nemysli si ,že mně to netrápí zvlášť po tom ,co mně od přestavby všichni zrazují. Pořád brousím po všech možných inzerátech a hledám ,co by mně vyhovovalo po všech stránkách abych tu současnou řezat nemusel .Jsem ale čímdál víc přesvědčený , že za slušný peníz je to nemožné.Tak zvažuji kompromisy.Mimochdem v mém případě je koupě lodi vždycky o kompromisu.(člověk nemůže mít všechno),tak se občas vzhlídnu třeba v něčem ,jako je tohle 8)

Obrázek

Ale pak se zahrabu do problémů ,které zmiňuje ve svém posledním příspěvku Denis a jsem zase na začátku a to přispůsobit si to co mám k obrazu svému což mi připadá nejlevnější a hlavně splní to svůj účel. To ,jak loď vypadá je i pro mně velmi důležité(vždyť je to moje vizitka)ale nejsem typ člověka ,který si zakládá na tom,aby ostatním spadla čelist když propluji kolem .Spíš upřednostním skutečnost,že po příjemném jachtařském dni na mně čeká i příjemná pohodlná noc.Mimochodem ,vezmeš li v úvahu ,že moje loď se mi už tak trochu okoukala,bažím po změně a to ,co jsem načrtl mi nepřipadá až tak bizardní.Třeba v porovnání s něčím ,jako je tahle konstruktéry a disainery navržená, továrně vyráběná a kupodivu ve své době i nyní hojně prodávaná loď :o :shock: :cry:

Obrázek


Obrázek

a na svém návrhu pořád pracuji ,špekuluji,a hledám.

Jednou jsem už narazil na loď ,která se mi opravdu moc líbila a splňovala hodně s toho co očekávám 8) :good:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

ale stačilo 4 dny váhání a byla pryč .cena byla trošku vyšší , než jsem byl ochoten akceptovat a dodnes mně to mrzí.Ale neboj se.Jelikož pořád doufám, že se něco objeví , zatím ještě neřežu a než to udělám ,budu vám všem ještě chvíli svými amatérskými dotazy brnkat na nervy :lol: čímž poníženě prosím o trpělivost a schovívavost. Zatím ahoj Erny:shock:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob čer 30, 2007 7:41 pm

Erni, akú máš teraz výšku v kajute od lôžka, resp.od podlahy. Aká je šírka lode?
Uživatelský avatar
erny
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: pát čer 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod erny » ned črc 01, 2007 9:58 pm

Délka lodi je 5,20 včetně kormidla.Šířka 1,80m a víška v nejvišším bodě od podlahy po strop je 75cm .Podlaha je zároveň i postel. Přidaných 30cm by udělalo s vnitřním prostorem učiněný zázrak.Prostor na přespání by tat byl 2x1,8x1,05m , což je pro mně plně dostačující.
Uživatelský avatar
dfogel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 198
Registrován: stř říj 08, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: trebic

Příspěvekod dfogel » stř říj 15, 2008 9:10 pm

co si myslite o tomhle..da se to pouzit nebo radsi skladat na sebe platno na platno
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 15, 2008 11:12 pm

Nie sú v popise žiadne informácie, nebrať! Orientuj sa len na tie výrobky kde výrobca priamo udáva použitelnosť na športové výrobky, lode, lietadla.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů