Ahoj, asi před měsícem jsem zde prosil o rady při mém prvním charteru. Dodatečně děkuju všem, kteří mi dodávali kuráže. A tady je stručná zpráva.
Odjezd 29.dubna ze Sukošanu, loď Bavaria 30,r.v.2006, byli jsme prvními nájemci, cena 632 EU přes Yachtnet. V maríně nám dali asi hodinu času, abychom si sami vše dle seznamu zkontrolovali, vše sedělo, jen jsem technika upozornil, ž příď je v jedné části odřená od kotvy. Prohlásil, že o tom ví, já na zápisu netrval. Počasí bylo mizerné, pršelo, nakonec, abychom netvrdli dál v maríně jsme jako jediní vypluli. Záhy se ukázalo, že třicítka je taková typická charterovka, která udělá maximálně 4.5 uzle, a když windmetr ukazoval 25 kn., skoro si lehla na bok a pomohlo jen velké refování. Jeli jsme ve třech, takže jsme se na loď dobře vtěsnali, já spal při svých 190 cm sám stočený v kajutě na přídi. Jinak atmosféra na Jadranu v začátku května skvělá, všude volno a do moře se s jistým zapřením dalo vlézti také. Nejdále jsme dojeli na Vis, kde kotvili v městském přístavu pouze čtyři plachetnice. Ale výběrčí už fungoval - cena 12 kn za metr + kuna za osobu, tedy jsme zaplatili 123 kn. Elektřina a voda k dispozici. Zrada se stala v místní hospodě, kde nám připravili "přerostlé" ligne na žaru za 500 kn. Jak jsme zjistili, motor si bral při 2000 ot. cca 2 litry nafty, takže když nefoukalo, klidně jsme pokračovali na motor. Klid na Jadranu byl takový, že v zátoce Telaščica v Národním parku na D.Otoku se výběrčí ani nenamáhal za námi přijet.
Postupně se ukázal jako jeden z problémů kotevní vrátek, který prokluzoval a kotvu jsme většinou museli tahat ručně. A to jsem ho při předávání ozkoušel a zrovna měl světlou chvilku - nic není dokonalé. Další blbý moment byla neustálá roztržitost jedno člena posádky, který neustále nechával otevřenou pumpu zachoda - je to otrava neustále chodit vše konrolovat. Pak se mi mí kolegové jednou velmi zpařili, v noci se změnil vítr, nikdo nebyl k probuzení, a byť jsem měl vyplutí ze zátoky přesně zaměřeno, musel jsem zůstat a neodplout a s nastartovaným motorem jsem čtyři hodiny čekal, co se stane. No jo, i to je zkušenost. Díky mé nedůslednosti jsme ztratili fendr - tady je nutno zmínit, že jsme na lodi byli dva se zkouškami a já jsem "prudil" s úklidem fendrů a můj kamarád to považoval za kosmetickou blbost. Dostalo se mi zadostiučinění za 290 kn.
Při předávání lodě nám tvrdili, že je lehce bouchlá ve spodní části kýlu...dost rezolutně jsme se ohradili a bylo po broblému....trochu zkouška nervů? ...nevím. Jinak se všichni chovali korektně a vše fungovalo. Včetně vyhovění naší telefonické prosbě - chtěli jsme loď předat ještě v pátek a ne až v sobotu ráno.
Cena za parkování jednoho auta= 270 kn.
Nemám zkušenosti s jinými plachetnicemi než Gib Sea 33 a touto a musím říci, ?e Bavaria 30 je líná kachna , která neoslní. Když nemusíte, tak ji neberte.
Charter Adriatic - myslím dost seriózní firma s velkým zázemím a přes popsané eksesy s vyškoleným a pružným personálem. A hlavně má dobré ceny.
Jinak- ty bubliny za lodí těší i na takové kachně.
charter 2006
Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma
to: Janík
Velice hezký a výsti?ný článek. Moc se mě líbí. Jak pí?e? o tom přebírání lodě, tak já kdy? kontroluji loď, nafotíme ka?dý detail, který neodpovídá normálu. Ka?dý ohlý sloupek, ?kráblý trup, prasklý ?ev na plachtě. Pochytil jsem to od jednoho kapitána před lety a tak nějak se mě to v?ilo. V době digitálů ?ádný problém.
Co se týká va?í "kachny," v této kategorii bych asi raději volil Elan 31. Elany jsou obecně sportovněj?í, není problém s 31čkou udělat přes ?est uzlů. Přesto se mě tvá udávaná rychlost zdá malá. Jsi si jistý, ?e má? dobře zvládnutou techniku nastavení plachet?
S uklízením fendrů mívám také problémy. Ale to posádka vět?inou nakonec pochopí. Více bojuji s uklízením su?ícího prádla a ručníků. Nevím, jaká je praxe u ostatních, ale jakmile vyplujeme, nechci vidět nikde na palubě viset prádlo.
Pokud se dopluje v pátek do maríny zavčas, nebývá s předáváním lodě problém. I kdy? se odjí?ní a? v sobotu ráno. Několikrát se nám stalo, ?e nám to sami pracovníci charterovky navrhli.
Velice hezký a výsti?ný článek. Moc se mě líbí. Jak pí?e? o tom přebírání lodě, tak já kdy? kontroluji loď, nafotíme ka?dý detail, který neodpovídá normálu. Ka?dý ohlý sloupek, ?kráblý trup, prasklý ?ev na plachtě. Pochytil jsem to od jednoho kapitána před lety a tak nějak se mě to v?ilo. V době digitálů ?ádný problém.
Co se týká va?í "kachny," v této kategorii bych asi raději volil Elan 31. Elany jsou obecně sportovněj?í, není problém s 31čkou udělat přes ?est uzlů. Přesto se mě tvá udávaná rychlost zdá malá. Jsi si jistý, ?e má? dobře zvládnutou techniku nastavení plachet?
S uklízením fendrů mívám také problémy. Ale to posádka vět?inou nakonec pochopí. Více bojuji s uklízením su?ícího prádla a ručníků. Nevím, jaká je praxe u ostatních, ale jakmile vyplujeme, nechci vidět nikde na palubě viset prádlo.
Pokud se dopluje v pátek do maríny zavčas, nebývá s předáváním lodě problém. I kdy? se odjí?ní a? v sobotu ráno. Několikrát se nám stalo, ?e nám to sami pracovníci charterovky navrhli.
Díky, jsem si jist, ?e plachty jsem měl správně nastavené, ?piónci vyrovnaní... a také jsem měl hromadu času si s plachtami hrát. Té kocábce se k vět?ím výkonům zkrátka nechce.
Jinak, Baharisi, o prádle na palubě jsem ani nechtěl psát, abych tolik nenaříkal. Mne toti? vadí i přicvaknutý kolík, připadám si jako na pavlači a ne na lodi. Do budoucna budu mít připravený fo?ák, to je dobrý nápad, pokud mo?no i s aquapackem. Nevím proč, ale jaksi intuitivně mám z těch předávaček nedobrý pocit.
Ahoj Janík
Jinak, Baharisi, o prádle na palubě jsem ani nechtěl psát, abych tolik nenaříkal. Mne toti? vadí i přicvaknutý kolík, připadám si jako na pavlači a ne na lodi. Do budoucna budu mít připravený fo?ák, to je dobrý nápad, pokud mo?no i s aquapackem. Nevím proč, ale jaksi intuitivně mám z těch předávaček nedobrý pocit.
Ahoj Janík
Jo, věřím ti. Jen jsem se tak ptal.
Obecně se dá říct, ?e technická rychlost lodě je hodně závislá na poměru LOA/?ířka lodě. A některé tento poměr mají nepříznivý. Já jsem sly?el, ?e do této kategorie spadá třeba Bavaria 34 a Elan 34 a zatím se jim úspě?ně bráním. Naopak men?í Elan 30/31 jsem měl několikrát a ty vypra?ují, jak o ?ivot.
Já taky v?dycky čekám, jestli na mě něco nevybalí. Zatím (klep,klep,klep) se tak nestalo. Člověk moc čte a pak je z těch storry v časopisech a diskuzích vystresovaný. Sna?ím se to eliminovat tím, ?e nehledím jen na cenu lodě, ale také na charterovou společnost. Mám osvědčené 3-4, u kterých si jsem jistý a pokud to jde, jdu k nim i kdy? jsou třeba o stovku dra??í, ne? nějaká mě neznámá.
A pořád ve střehu. Léta odebírám časopis Yacht a u? jsem tam třeba zaznamenal dvě krátké zdělení o namotaném lanku od muringu na propeler, před vyplutím z mateřské maríny. (To není problém charterovky, ale technického zázemí maríny, která třeba momentálně nemá práci). V?dy se tedy dívám kolem lodě, jestli pod ni nezabíhá nějaké podezřelé lanko od sousedních muringů.
Obecně se dá říct, ?e technická rychlost lodě je hodně závislá na poměru LOA/?ířka lodě. A některé tento poměr mají nepříznivý. Já jsem sly?el, ?e do této kategorie spadá třeba Bavaria 34 a Elan 34 a zatím se jim úspě?ně bráním. Naopak men?í Elan 30/31 jsem měl několikrát a ty vypra?ují, jak o ?ivot.
Já taky v?dycky čekám, jestli na mě něco nevybalí. Zatím (klep,klep,klep) se tak nestalo. Člověk moc čte a pak je z těch storry v časopisech a diskuzích vystresovaný. Sna?ím se to eliminovat tím, ?e nehledím jen na cenu lodě, ale také na charterovou společnost. Mám osvědčené 3-4, u kterých si jsem jistý a pokud to jde, jdu k nim i kdy? jsou třeba o stovku dra??í, ne? nějaká mě neznámá.
A pořád ve střehu. Léta odebírám časopis Yacht a u? jsem tam třeba zaznamenal dvě krátké zdělení o namotaném lanku od muringu na propeler, před vyplutím z mateřské maríny. (To není problém charterovky, ale technického zázemí maríny, která třeba momentálně nemá práci). V?dy se tedy dívám kolem lodě, jestli pod ni nezabíhá nějaké podezřelé lanko od sousedních muringů.
Tak tato informace mi unikla. Řekl bych, že to je velká škoda. Nemyslíte že tam měla být posádka jachting.info ???!!! Zajímavé pro řadu lidí. Někdo to chce zkusit poprvé v partě, někdo zase za malý peníz, někdo přetnout zimní abstinenci. Tak snad příští rok - já se hlásím do posádky
http://www.najachtu.cz/index.php?action ... il&dsid=37
http://www.najachtu.cz/index.php?action ... il&dsid=37
Téhle akce jsme se zúčastnili a bylo to celkem fajn.Jen jsme se těšili na trochu adrenalinu,ale téměř nefoukalo,takže některé etapy byl problém vůbec dojet v čase.Jinak super pokoukání na některé nádherné lodě,ráno tahali k lodím plachty a strojili je až před závody.Bylo fajn pobýt pár dní na lodi - přesně jak je napsáno výš - zkrátit zimní absťák.Tak pokud je Vám líto,že Vám akce utekla,můžete se kouknout na stránky www.najachtu.cz -nabízejí podobnou akci -Karnevalová regata.
Naposledy upravil(a) Irena dne stř led 17, 2007 5:54 pm, celkem upraveno 2 x.
Ještě chci doplnit,že fotky z akce a pokyny na Karnevalovou regatu můžete najít také na www.yc-biograd.com ,protože AZ etko to pořádá vlasně pod jejich patronací.
Naposledy upravil(a) Irena dne stř led 17, 2007 5:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů