Ahoj, asi před měsícem jsem zde prosil o rady při mém prvním charteru. Dodatečně děkuju všem, kteří mi dodávali kuráže. A tady je stručná zpráva.
Odjezd 29.dubna ze Sukošanu, loď Bavaria 30,r.v.2006, byli jsme prvními nájemci, cena 632 EU přes Yachtnet. V maríně nám dali asi hodinu času, abychom si sami vše dle seznamu zkontrolovali, vše sedělo, jen jsem technika upozornil, ž příď je v jedné části odřená od kotvy. Prohlásil, že o tom ví, já na zápisu netrval. Počasí bylo mizerné, pršelo, nakonec, abychom netvrdli dál v maríně jsme jako jediní vypluli. Záhy se ukázalo, že třicítka je taková typická charterovka, která udělá maximálně 4.5 uzle, a když windmetr ukazoval 25 kn., skoro si lehla na bok a pomohlo jen velké refování. Jeli jsme ve třech, takže jsme se na loď dobře vtěsnali, já spal při svých 190 cm sám stočený v kajutě na přídi. Jinak atmosféra na Jadranu v začátku května skvělá, všude volno a do moře se s jistým zapřením dalo vlézti také. Nejdále jsme dojeli na Vis, kde kotvili v městském přístavu pouze čtyři plachetnice. Ale výběrčí už fungoval - cena 12 kn za metr + kuna za osobu, tedy jsme zaplatili 123 kn. Elektřina a voda k dispozici. Zrada se stala v místní hospodě, kde nám připravili "přerostlé" ligne na žaru za 500 kn. Jak jsme zjistili, motor si bral při 2000 ot. cca 2 litry nafty, takže když nefoukalo, klidně jsme pokračovali na motor. Klid na Jadranu byl takový, že v zátoce Telaščica v Národním parku na D.Otoku se výběrčí ani nenamáhal za námi přijet.