Registrácia lode v Chorvátsku

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: windward, vilma, Pepa

AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Registrácia lode v Chorvátsku

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon kvě 29, 2006 11:22 am

Moju loď kotvím a používam iba v Chorvátsku a tak ma napadlo, že ju tam aj zaregistrujem - pod Chorvátske vlajky. Budem však musieť v Chorvátsku doplatiť daň (loď som kúpil bez dane), ale to nás asi aj tak čaká, keď Chorváti vstúpia do EU. Chorvátsky námorný register je otvorený, takže by to nemal byť problém.
Ako som už zistil, výrazne mi poklesnú prístavné poplatky (z 3500 eur na 800 eur ročne) a pravdepodobne nebudem musieť vybavovať ani niektoré doklady. Vie mi niekto povedať, ktoré doklady a dokumenty potrebujem, aby som sa mohol plaviť v Chorvátsku na vlastnej súkromnej lodi zaregistrovanej v Chorvátsku?
Crew list pravdepodobne nebudem potrebovať, poistku zaplatím v Chorvátsku. Budem ešte potrebovať zoznam posádky a tú ich nálepku?
Myslíte, že sa mi to oplatí urobiť a že budú musieť všetci, čo kúpili loď bez dane túto daň po vstupe Chorvátska do EU doplatiť?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Re: Registrácia lode v Chorvátsku

Příspěvekod Denis » pon kvě 29, 2006 11:26 pm

Z akého dôvodu ti klesnú prístavné poplatky z 3500 na 800 Eur ?
Aké doklady bude? potrebova? ti povedia na kapitanáte, ale počítam ?e klasika, teda technický, chorvatsky kapitánsky preukaz, zákonná poistka. Podla môjho názoru nálepku so zoznamom posádky potrebova? nebude?, lebo to nové nariadenie sa týka lodí pod cudzou vlajkou, ale mo?no majú nejaký predpis na lode pod Chorvatskou vlajkou.
Ako to bude s doplatením DPH je otázne, aj keby to náhodou bolo tak, ?e sa bude dopláca?, tak len alikvotna čas?. Ale od Chorvatov mô?e? čaka? v?etko. Ak má? loď kúpenú od niekoho z druhej ruky, tak v EU sa DPH neplatí, teda asi bude? musie? dolo?i? nejakú kúpnu zmluvu, ?e si ju nekupoval novú, ak nebude? chce? plati? DPH.
Či sa to oplatí závisí od toho, kolko toho doplatku DPH bude? plati? a ako ti klesnú náklady. E?te je otázka či chce? loď prenajíma?. Ak áno, tak sa to asi oplatí. Ale ak ti naozaj klesnú prístavné poplatky o 2700 Eur.... E?te si zisti čo stojí Chorvatský lodný register.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

DPH a pristavny poplatok

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte kvě 30, 2006 12:38 pm

Čo sa tyka DPH (v Chorvatsku PDV) zistil som, ?e chorvátsky daňový úrad má katalógové ceny v?etkých typov lodí, teda presne vie, kožko ten a ten typ lode stojí, prípadne stál v období, keď bol vyrobený a na základe toho Vám komisia vypočíta daň a na vý?ku tejto dane nemá vplyv suma (ani faktúra), za ktorú ste loď kúpili. Pričom pripú??ajú ročnú amortizáciu max. 5 %, aj to mo?e komisia zmen?i?, ak loď dobre vyzerá a má málo motohodín. Teda v mojom prípade 3-ročný čln má trhovú hodnotu u? sotva polovičnú, ale PDV (22%) bude vypočítané z 85% hodnoty nového člna.
Samozrejme, aj mňa napadlo preda? čln synovi za smie?ne malú sumu a z nej potom doplati? DPH - PDV. Ale s tým zjavne nepochodím.......
A prečo sa pri kúpe star?ej lode v EU daň neplatí? Ja som toti? pri kúpe nezaplatil daň ani v EU ani v Chorvatsku a mam na člne "sedmičkové" čísla a teda s ním nesmiem vstúpi? do EU.
A e?te k tým prístavným poplatkom:
Zistil som, ?e pokiaž nekotvíte loď v ACI maríne, alebo v nejakej vychýrenej oplotenej klubovej maríne (kde sú poplatky pre v?etkých rovnaké), sú poplatky pre zahraničné yachty a pre domáce brodice dos? rozdielne. Teda pokiaž loď celoročne kotvíne v nejakom obecnom alebo mestskom prístavíku, ktorý mimochodom ponúka vodu, elektriku a sociálky rovnako ako marína platí, ?e ak máte cudziu vlajku, musíte zaplati? sumu ako v klubovej maríne (+ kúpelné poplatky na zoznam posádky), ale ak máte chorvátsku vlajku, zaplatíte rovnako ako domáci občan za svoju brodicu. V maríne, kde kotvím, je rozdiel konkrétne taký, ako som napísal.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Re: Registrácia lode v Chorvátsku

Příspěvekod Denis » úte kvě 30, 2006 7:38 pm

A má? dostatočne preverené, ?e keď bude? ma? Chorvatsku vlajku, tak ?a nebudú pova?ova? za cudzinca, teda za balík peňazí ?
Nie ?e by som ti neveril, ale zdá sa mi to neuveritelné.
S tým DPH som to myslel tak, ?e keď Hr vstúpi do EU, tak nemô?u pýta? DPH za ojazdenú loď z druhej ruky, aj keby stála 5 mil. Teda počka? a? Hr vstúpi do EU. Ale ak by si u?etril 100 tis/rok za kotvenie a má? doplati? DPH povedzme 300, tak to stojí za úvahu ak Hr prijmu do 5 rokov, ak skorej, o rok o dva tak sa to podla mňa neoplatí. Výhoda by ov?em bola, ?e mô?e? na loď zobra? koho chce? a nemusí? sledova? zoznam osôb.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř kvě 31, 2006 10:53 am

Veď práve to sa pokú?am zisti? - či sa mi to oplatí, alebo nie. Tá DPH je stále vač?ia, ne? parkovné.
Tie informácie o poplatkoch mi zaslali priamo z maríny. Je to obecná marína, kde na jednej polovici kotvia domáci a druhú polovicu v lete prenajímajú yachtám. A napísali mi, ?e loď musí ma? chorvátsku vlajku (zaregistrujem ju v danom okrese).
To čo by som potreboval zisti? je, či sa DPH bude dopláca?, alebo nie. Niekto mi tvrdí, ?e určite a ?e aj Slovinské člny sa preregistrovali a kotvia v Chorvátsku. Iný mi zase vravia, ?e sa určite plati? nebude a ?e je to blbos?. Mne sa to tie? zdá by? nelogické. Ale čo patrí ?tátu, to si ?tát rád zinkasuje. A európskych lodí je tam dos?......
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Re: Registrácia lode v Chorvátsku

Příspěvekod Denis » stř kvě 31, 2006 8:19 pm

Môj názor je, ?e DPH bude? dopláca?, preto?e ako kupujúci od výrobcu si DPH neplatil a pristúpením Hr do Eu sa dostane? znovu do daňového územia EU a doplatok bude? plati? buď vo svojej krajine, alebo kde sa loď nachádza. Obdoba je, keď vezie? tovar do EU, tak DPH platí? buď v krajine vstupu do EU, alebo v svojom krajine. Ale ak bude? ma? loď z druhej ruky / predaj synovi za akúkolvek cenu, teda aj primeraú / tak DPH plati? nebude?. V EU pri kúpe pou?itej veci sa DPH neplatí, tak to platí teraz a bude to plati? aj pre chorvatov. Teda od nového majitela tvojej teraj?ej lode / od tvôjho syna/ nemô?u pýta? DPH. Choď na daňový úrad, majú tam oddelenie pre styk s verejnos?ou, pýtaj sa ako občan, to ?a nemô?u posla? za komerčným poradcom, prípadne skús posla? mail na Ministerstvo financií.
Či?e ak by si teraz prepísal loď na syna, tak na vstup Hr do EU si pripravený a DPH nedoplatí? a potom prepí? loď do Chorvatskeho registra a bude? ma? lacné kotvenie.
Celý ten humbuk Chorvati vymysleli skrz doplatenie DPH čartrových lodí, dnes sa mô?e loď čartrova? len pod Hr vlajkou, či?e v?etci čartera?i museli doplati? DPH. Ak to spravili teraz, tak asi preto, ?e si neboli istí, či by im to vyberanie DPH v EU pre?lo. V?etci Nemci by zaplatili daň doma, tam je 16%. Takto Chorvati vyhúpali s celou EU.
Achlamarine
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pát črc 14, 2006 5:37 pm
Reputace: 0
Bydliště: Mnichovice

Otazka pro "Miso1"

Příspěvekod Achlamarine » pon črc 17, 2006 7:22 pm

No a Miso nemohl bys poradit ohledne konkretnich pristaviku nebo mestskych mol, ktere by byly pro lodky s Chorvatskou vlajkou levnejsi nez pro cizi? Totiz o takovemto reseni mam take velky zajem.

Dik
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » ned kvě 27, 2007 2:44 pm

Tohle téma nějak utichlo.Ozvěte se kdo máte zkušenosti s celoročním kotvením v Chorvatsku nebo i jinde. :P
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned kvě 27, 2007 10:05 pm

Už sme to tu niekde preberali na inom mieste. Teda asi bude treba trochu tvoju otázku upresniť čo konkrétne ťa zaujíma na celoročnom kotvení v cudzine.
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » pon kvě 28, 2007 9:32 am

V podstatě cokoliv,protože v momentě,kdy člověk začne uvažovat o tom ,že by koupil vlastní lod,tak největším strašákem je obrovská suma za roční kotvení a poplatky + údržba.Chartermanagment mi rozumný moc nepřipadá,protože 'tvou' lod užívají jiní lidé,takže je brzy vybydlená a po pár letech se v charteru neuživí,protože všechny společnosti směřují k tomu,aby měli co nejmladší lodě.Takže nevěřím tomu,že by ji odkoupili a tobě zbyde opotřebovaná lod a po pár letech stejně budeš muset řešit otázku - kam s ní.Takže kdo s tím má zkušenosti at poradí,jak to řešil,jak snížit co nejvíce náklady.Kdo může porovnat třeba Itálii a Chorvatsko apod.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon kvě 28, 2007 8:44 pm

Sem tam na túto tému sa už písalo aj v iných príspevkoch, ale vyhladať to je asi dosť ťažké. Ja tiež zháňam tieto info, takže moje poznatky. Taliansko, bella Italia, čo som zohnal na nete je len na severe, ceny sú rovnaké, alebo vyššie ako v HR, úroveň podla prezentácie podstatne vyššia. Z juhu talianska som nezohnal nič, ale jachtárska pospolitosť tvrdí že je to tam podstatne lacnejšie. Grécko, ceny marín sú tiež dosť vysoké, najme tie okolo Atén, na juhu sú podstatne lacnejšie, ale s Pirea asi 20 hod trajektom. Potešujúceje, že ceny leteniek do Atén sú aj za 1500,-Kč, trajekt stojí rovnako. Najlacnejšie je Turecko, našiel som marínu za 1000 USD. Marín je tam na rozdiel od Grécka velmi vela. Letenky ale zúfalo drahé, od 10000,-Kč. Výhodou Grécka a Turecka je, že sa platí len za mesiace, niekde dni a nie za celý rok. Teda ak mesiac plachtím, tak cena je za 11 mesiacov. Zostáva Chorvátsko. Okrem prezentovaných marín sú aj ďalšie, povedzme klubové, mestské a pod. tie sú lacnejšie a samozrejme suché maríny. Tie ale vyžadujú ako tak transportovatelnú loď. Cena sa dá znížiť požičiavaním lode, čo v HR obmedzili počtom osôb ktoré môžu na lodi počas roku byť. Teda ak mám v technickom napísaných 6 osôb, tak dostanem povolenie na 15 osob ročne, ak sme ako rodina 4 osoby, tak mám 11 miest volných. Ak sa podarí prenajať loď spolahlivým kamarátom za priatelskú cenu povedzme na 1 mesiac, tak marína je skoro zaplatená. Druhá možnosť je prihlásiť sa pod HR vlajku a zaplatiť z lode /aj starej/ DPH a potom môžem voziť koho chcem, ale musím byť osobne prítomný na lodi. Teda vhodné pre dôchodcu. To je v skratke všetko.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

legislativa

Příspěvekod MARIS » stř kvě 30, 2007 7:16 pm

Jak už napsal Denis,už tyto otázky byly probírány asi před půl rokem.Mám loď registrovanou pod chorvatskou vlajkou,protože jsem ji tam koupil,zaplatil DPH a tím získal určité výhody proti lodím plující pod cizí vlajkou.Ta hlavní je,že v dokladech lodi je uvedeno použití:"za osobne potrebe".To znamená že mohu vozit kolik a koho chci,ale nesmím loď půjčit,při plavbě musí být majitel na palubě.Další "výhoda "byla,že tato loď již měla své místo v marině,a to mě zůstalo.Horší to už je s cenama za roční kotvení,ty se každoročně výrazně zvyšují.Jestliže jsem v roce 2005 platil za 9,85 m dlouhou loď roční stání na vodě 2230 Kn,loni to bylo 2520 Kn,a přesto že jsem si z Tullnu dovezl ceník marin pro rok 2007 se stejnou cenou jako loni,tak se mě v pátek protočily panenky,když mě recepční sdělila že je nová cena a to 2898 Kn.A pak za to,že jsem v této marině již čtyři roky,dala čtyři % slevu. :roll: A tak jsem sklopil uši a zaplatil.
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » stř kvě 30, 2007 8:23 pm

Jaké máš přibližně náklady na údržbu?Lod je koupená starší od soukromníka nebo nová?Pokud starší,z jaké částky se počítá DPH?Podle kupní smlouvy nebo jak je někde výše popsáno ze základní ceny nové + amortizace?Díky

Edit:
Pokud jsou ty poplatky opravdu v Kn,tak je to výborná cena - stání na Orlíku nebo na Lipně přes sezonu vyjde na 15 000,-Kč
Uživatelský avatar
Sarah
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 66
Registrován: čtv úno 01, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Sarah » stř kvě 30, 2007 8:41 pm

To není tak drahé. My za loď 7,20 na Orlíku platíme na sezónu 12 000 Kč + 2x 720 Kč jeřábování (máme kýlovou loď). Zazimování v hale stojí 9 000, venku 5 000. :?
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Ceny

Příspěvekod Richard » stř kvě 30, 2007 9:07 pm

Marisovy ceny se mi zdají příliš levné ... V marině Kornati v Biogradu stálo roční stání na vodě v sezoně 2005/2006 kolem 2200 eur pro zhruba 8mi metrovou loď. Měl jsem tam loď snad šest sezon - každým rokem šla cena nahoru a současně se i opakovala snaha mariny přemístit mne před hotel, kde je možnost vyvazování pro lodě s nižším ponorem.
Tato cena už mi levná nepřipadá ...
A tak hledám pro svou novou loď alternativy na severu (D,PL ...) - pro rodinu je to horší region, pro jachtaře naopak.


Dodatek - letošní stání v maríně Kornati přijde na pouhých 2400 eur - viz www.marinakornati.com
V ostatních marínách jsou (byly) ceny podobné - levnější jsou "ostrovní" maríny ... U většiny ACI marín dle mé zkušenosti je zapotřebí se zapsat do pořadníku na možnost celoročního stání (alespoň před 2mi lety to tak bylo).
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

legislativa

Příspěvekod MARIS » čtv kvě 31, 2007 7:33 am

Tak to vidíte,důkaz že ještě pátý den po zaplacení mariny jsem ještě byl v šoku,samozřejmě ceny jsou v eurech a ne jak jsem napsal v kunách.A jsou pěkně mastné.Pokud se týká ročních nákladů,tak záleží co chceš na lodi dělat.Pokud jde jen o obnovení antifoulingu,tak je to asi 10 - 15 tisíc Kč, pokud loď neustále vylepšuješ ( jako já ),tak se náklady za rok vyhoupnou třeba i na 25 - 35 tisic.Takže když k tomu připočteš pladbu za marinu,tak ti to dá i přes 100 tisíc Kč.Proto mám loď pod HR vlajkou,abych mohl pár lidí povozit a vydělat si na to.
DPH se platí zvlášt na finančním úřadě,platí ji kupující,a na nějakou kupní smlouvu nereagují,asi mají vlastní zkušenosti,a mají na to komisi,kerá podle typu,roku výroby a nevím ještě podle čeho určí výši DPH.Mají na to nějaké tabulky a ani loď nevidí.
Já jsem koupil loď starší od chorvata,takže zůstalo i evidenční číslo a jenom na kapitanátě na základě potvrzení že je zaplaceno DPH,mě vypsali nové papíry k lodi.
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » ned čer 03, 2007 4:00 pm

Procházela jsem ceníky marín v Chorvatsku a nikde jsem nenarazila na dvojí ceník - pro lodě pod Chor. vlajkou a cizí.Výhoda tedy spočívá jen v tom ,že můžu vozit lidi?
Richarde máš lod celou dobu na vodě,nebo ji na zimu vytahuješ na sucho?Tím ty poplatky pěkně narůstají.V některých marínách je v ceně stání na suchu asi 5 dní pro nejnutnější roční údržbu.
Jaká bude tvoje nová lod?A odkud?
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Irena

Příspěvekod Richard » ned čer 03, 2007 8:09 pm

Ireně: Loď byla celoročně na vodě. Na přelomu dubna a května šla vždy na dva dny z vody - očištění trupu a nový nátěr antifoulingu. Pro tuto operaci se platil jeřáb (nahoru/dolů) a ostřik tlakovou vodou. Na cenu stání na suchu jsem se neptal, považoval jsem za samozřejmé, že platím-li tak horentní sumu za celý rok, pak ty dva dny jsou "zadarmo". Kozy zapůjčili zdarma.
Nová loď je Van de Stadt 36 Seal v provedení hliník (viz fotogalerie)
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

registracia lodě v chorvatsku

Příspěvekod MARIS » ned čer 03, 2007 9:39 pm

To Irena:Co se týká ceníků máš pravdu,ale:z Tullnu jsem si dovezl ceník marin pro rok 2007 kde je uvedena cena stejná jako v roce 2006,ale realita je jiná,jak jsem už napsal.Výhoda lodi pod HR vlajkou je skutečně v tom,že neplatíš poplatky za plavbu (vinětu) a že nejsi omezena počtem osob za rok,jak jsou omezeny lodě pod jinou vlajkou.A to je pro toho,kdo má dost času velká výhoda.
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » ned bře 23, 2008 12:52 pm

Ahoj, potřebuji poradit s registrací.
Mám možnost pořídit plachetnici- LOA 11m- ve Slovinsku .
1.- loď by zůstala pod Slovinskou vlajkou, má zaplacené DPH. Jaké jsou podmínky, ceny kdyby zůstala zaregistrovaná ve Slovinsku?
2.- registrace v Chorvatsku /má zaplacené DPH ve Slovinsku/.Jak to funguje , co je potřeba doložit a platit.
Jaké v obou případech stačí průkazy /mám HR/.
Prosím o konkrétní postupy .
Uživatelský avatar
MartinB
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 964
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 26
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » ned bře 23, 2008 4:37 pm

Ahoj

Jestli má loď zaplacené DPH ve Slovinsku, platí to v celé EU.
Pokud ji vyvezeš = zaregistruješ v HR, není jisté zdali Ti DPH vrátí, záleží jak je to v zákonech, v HR budeš muset asi nějakou daň zaplatit (moc bych se divil, že by si nějaký prachy nevzali jak je tak znám )
Problém s lodí zaregistrovanou mimo EU (někde to jde i bez DPH) je v tom, že existuje časový režim, že s lodí smíš být v EU nějakou dobu a pak zase EU musíš opustit jinak budou chtít zaplatit DPH. A to nejde jen opustit EU a zase se hned vrátit (teď nevím přesně jak je to přesně časově je, ale třeba 1 rok v EU a 1 rok mimo, někde na netu to je přesně popsané, určitě to najdeš). Zemí mimo EU na kotvení už moc není.

Asi to víš, ale co kdyby ne, přijde mi to docela podstatné v rozhodování jak s lodí naložit.

Tak ať Ti to vyjde.
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » ned bře 23, 2008 9:42 pm

Díky za odpověď Martine, ale můj dotaz byl, jestli někdo z Vás neví jaké jsou podmínky registrace ve Slovinsku včetně všech poplatků a to stejné v Chorvatsku- a proč by se měla znovu platit DPH, KDYŽ už je zaplacené ? Nejedná se o novou loď. Díky za jasnou odpověď.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 24, 2008 12:50 am

Raz to tu niekto písal ako sa rozprávali so Slovincami o registrácii lode u nich a tvrdili že to nie je žiadny problém. Neviem ako je to konkrétne, ale problém to určite nebude. Teraz na výstave v Tulne bol aj zástupca Slovinska a prezentoval ich maríny, jedna je plná a v dvoch majú volné miesta. Na registráciu, poplatky a pod. som sa nepýtal, nebol dôvod.
V Chorvatsku zaplatíš DPH aj za ojazdenú loď pretože to tak určujú ich zákony. S registráciou tiež nebudú problémi, pôjdeš na kapitanát a tam ťa znavigujú. Výšku DPH určuje daňový úrad podla ich odhadu ceny lode a nie podla kúpnej zmluvy. Všetko ostatné bolo napísané vyššie. Problém je zohnať miesto na kotvenie lebo všetko obsadzujú čártrovky.
Jachting je panský šport. A čím ďalej viac. :(

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host