Zkušenosti z Řecka

Na četná přání ... a také někteří se plaví rádi v této nádherné lokalitě a rádi se podělí o své zkušenosti.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř lis 06, 2013 7:34 pm

V těchto vlnách se snad to té mariny nedá vjet...
Je tam málo vody i v bezvětří.
Lakomec

Vlichada

Příspěvekod Lakomec » čtv lis 07, 2013 4:54 pm

Všechno jde, když víš jak a máš pevné nervy. Musíš počkat na vlnu a přidat plyn ;)
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3502
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 410
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv lis 07, 2013 5:03 pm

A trochu zakličkuješ, ne? :?

Obrázek

:)
Lakomec

vlichada

Příspěvekod Lakomec » čtv lis 07, 2013 5:34 pm

Lynxi, není to tak špatné. Pamatuji si, že v roce 2005 byla jen jedna možná stopa na vjezdu, i tak jsem několikrát štrejchnul o dno. V roce 2007 jsem absolvoval něco podobné, taky foukalo z jihu. To jsem ani nevyhazoval kotvu, zbaběle jsem se přilepil na rybáře. Teď je to lepší, mají to celkem vybagrované na cca. 2,20m. Kličkovat se nemusí. Pokud pluješ z kráteru, držíš pořád kurz E a pak jednou zatočíš kolečkem, máš tam NNW a je to.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1112
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv lis 07, 2013 5:50 pm

To by byl adrenalin, v tomhle.
Ale ta hospoda na útesu (Dimitros??) ta by stála za to, to zkusit :D
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3502
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 410
Bydliště: Praha

Re: vlichada

Příspěvekod lynx » pát lis 08, 2013 9:33 am

Lakomec píše:držíš pořád kurz E a pak jednou zatočíš kolečkem, máš tam NNW a je to.

Kurňa, a co lodi s pínou??? :o
Sorry, pokus o vtip. :D
Lakomec

Vlichada

Příspěvekod Lakomec » pát lis 08, 2013 6:01 pm

To Martin: Dimitris Drossos, Taverna Dimitris
Obrázek
To Lynx: Tak únavou se opřeš do píny, přece, Pína prudce SSE a jsi tam. Nebo ne? ;)
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Příspěvekod kapo » pát lis 08, 2013 6:20 pm

drží se to třeba takhle

Obrázek

:)
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv pro 05, 2013 3:56 pm

Cetl jsem tady

http://www.cruising.org.uk/node/22634

ze v recku se chysta od pristiho roku nova dan/poplatek na lode plujici v reckych vodach, pro vsechny lode nad 7m a bude se nejspis platit na cely kalendarni rok at tam jste mesic nebo cely rok. Platit ma od 1.1. 2014.

Vyse poplatku ma byt nasledujici:

7m - 8m €200
8m – 10m €300
10m – 12m €400
Over 12m €100/metre

Pry to jeste neni schvalene (jeste se pry o tom vedou diskuse mezi ministerstvem turismu a ministerstvem financi) ale nejspis pry bude.

Nevite o tom nekdo neco vic ?

dodo
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 261
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaptn » čtv pro 05, 2013 4:29 pm

[quote="dodo"]Cetl jsem tady http://www.cruising.org.uk/node/22634
ze v recku se chysta od pristiho roku nova dan/poplatek na lode plujici v reckych vodach, pro vsechny lode nad 7m a bude se nejspis platit na cely kalendarni rok at tam jste mesic nebo cely rok. Platit ma od 1.1. 2014.
7m - 8m €200
8m – 10m €300
10m – 12m €400
Over 12m €100/metre

A jejda,... :gun: To bude s takovou v HR přeloděno :cry:
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv pro 05, 2013 5:26 pm

Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » ned zář 07, 2014 6:47 pm

Mam zase po roce prosbu:) mate prosim nekdo doporuceni na hezka mista severne od Kosu? Jizne to znam. Vyplouvame z Kosu. Bude to spis o pohode, nez o jachtingu. A to zrovna neni moje parketa:( Takze hezka mista, treba jako Simi, maji prioritu. Diky predem. Jirka
Uživatelský avatar
Bustigrus
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon říj 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bustigrus » pon zář 08, 2014 12:18 am

jirkaM píše:Mam zase po roce prosbu:) mate prosim nekdo doporuceni na hezka mista severne od Kosu? Jizne to znam. Vyplouvame z Kosu. Bude to spis o pohode, nez o jachtingu. A to zrovna neni moje parketa:( Takze hezka mista, treba jako Simi, maji prioritu. Diky predem. Jirka


Jestli na pohodu, tak mně se líbilo například tady : http://goo.gl/maps/HxOZ2 - není to Simi ale hezká rozeklaná příroda, koupání, stání na bójce ,hospůdka.

Pak asi bych nevynechal Pathmos - slušná ale trošku přibetonovaná marina městečko nahoře pěkný, krásný panoramata. Místo kde vznikla biblická Apokalypsa svatýho Jana.

Docela se nám líbilo i tady : http://goo.gl/maps/BBLmG - kousek od Kosu - dá se tam doplout za pár hodin - malá vesnička,stání u mola,koupání, dvě knajpy - ale docela turisti.
..a nebo tady : http://goo.gl/maps/lGBRb - ale molo bylo plný , takže na kotvu.

Byli jsme na Samu - Pithagoreio - půjčili auto a objeli ostrov dokola - Pithagoras nic moc, cesta ostrovem pěkná. Nahoře vinice, pěkný scenérie.

Celkově jsme sever nad Kosem ohodnotili jako jednu z nejlepších destinací kdy jsme kdy byli - klid, tak nějak levnějc, míň lidí (kromě Pathmosu samozřejmě), pěkná příroda, klid klid klid - celkový dojem "odpočatosti" na maximu - letos se tam vracíme :)

Kdybys měl nějaký další tipy , poděl se prosím - odplouváme za čtrnáct dní :)

Tomáš
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » pon zář 08, 2014 9:02 am

Děkuju moc. Byl jsem tam vloni prvně, přeci jenom více preferuji ten Balt. Loňská plavba byla taková úlitba manželce a kamarádům za to, že se mnou občas vydrží ty plavby v chladnějším počasí ;) Ale nějak se mi tam zalíbilo, jednou za rok to teplo není vůbec špatný :D :D
Vyplouval jsem z Rhodosu - takže Simi ve městě a průzkum ostrova, Nisos v Pali a na motorkách nahoru na sopku, potom Tilos - Livadia tam mají nova plovoucí mola a pak zase na Simi do zátoky Panormitis. Všude bylo krásně, levně a relativně málo lidí.
Letos se chci určitě znovu podívat na ten Nisos - to se mi hrozně líbilo, tedy až na to, že manželka tam měla poměrně hrůzostrašnou nehodu na motorce :shock:
Uživatelský avatar
Hauz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bílovec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hauz » úte zář 09, 2014 1:42 pm

Loni jsme projeli úžasnou plavbu právě z Kosu nahoru Dodecanesy, část Kyklád - na dva týdny super pohodová plavba :good: přes Nisyros, Astypalaiu, Naxos, Ikarii a pak dolů Fournoi, Patmos, Leros, Kalymnos, Pserimos a zpět na Kos, napluli jsme 320Nm a za celou dobu platili za kotvení úžasných 25 Éček :) . Jestli chceš podrobnosti mrkni na náš deník, máš to tam i s historií, kotvením atd. :
http://www.moravayacht.eu/lodni-deniky/egej-2013/
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 7

Příspěvekod PetrC » pon zář 15, 2014 3:20 pm

Zdravim pritomne, prosim, vi nekdo nejake aktualni informace o te nove taxe za lode v Recku? nebo ma nekdo dokonce osobni zkusenost jak to tam funguje? Hledal jsem na netu, jsou na to dost rozporuplnne informace,na jednu stranu ze to plati jiz tento rok 2014 a pokud se taxa nezaplati, tak jsou vysoke pokuty, pricemz taxa se musi zaplatit na cely rok. Na druhe strane se zas pise, ze vlastne se to jeste nevybira, protoze nemaji funkcni system jak ty penize vybirat a ze se snad podal navrh na zruseni tohoto noveho zakona ...
Jedu za 14 dni na 3 tydenni preplavbu Italeie - Recko, a tech 4000 EUR poplatku by tedy znacen narusilo cely rozpocet ...

DIKY moc za jakoukoliv aktualni informaci.

Petr
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon zář 15, 2014 3:37 pm

4000 EUR to nebude, pokud nepojedes se 40m lodi. Jinak, jeste 31.08.2014 dan nebyla uplatnovana. Nicmene, stejne musis navstivit kapitanat pri prijezdu, tak se rovnou radeji zeptej.
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 7

Příspěvekod PetrC » pon zář 15, 2014 4:18 pm

opravuji chybu, byl to muj preklep.

Mame Bavarii 36, delka 11m, takze podle tabulek tomu odpovida poplatek 400 EUR.

Ale i tech "pouhych" 400 EUR zamava s lodni pokladnou, zvlast kdyz jedeme ve trech lidech.

Dotaz pro err_: tu informaci o tom ze 31.8. nebyla dan uplatnovana mas odkud? byl jsi tam osobne a prihlasoval jsi se na kapitanatu?


A jeste dotazy:

- vi nekdo (z vlastni zkusenosti), zda se pri prijezdu lodi s ceskou vlajkou do Recka plati jeste nejaky jiny poplatek krome jiz zminovanych 400 EUR?
- staci se prihlasit v nejblizsim celnim pristavu, a pak po tech 3 tydnech odhlasit, nebo je nutne se prubezne nejak hlasit v pristavech?
Byl jsem v Recku jiz mnohokrat, ale vzdy s charterovou lodi, takze nic z vyse uvedeneho jsem nemusel resit. Tentokrat jedeme s vlastni lodi pod ceskou vlajkou a zatim vsechny informace, ktere jsem nasel, jsou bud zadne, nebo mizive, nebo typu jedna pani povidala.

DIKY!!!!
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon zář 15, 2014 4:30 pm

Ahoj, zde to mas, vcetne zkusenosti prispivajicich jachtaru. Dulezita je prislusnost k EU.
http://www.noonsite.com/Countries/Greec ... ing-yachts


A tady je zbytek pozadovanych informaci (viz diskuse z prvniho linku):
http://cruising.org.uk/news/greektax

A zde poplatky za prijezd a kotveni:
http://cruising.org.uk/news/greeceupdate

Tim je to asi zcela vycerpane :-)
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 7

Příspěvekod PetrC » pon zář 15, 2014 4:59 pm

to err_: Dekuji za odkazy. Uz jsem to studoval drive, ale nic jsem tam prinosneho nenasel.

V te diskusi na http://www.noonsite.com/Countries/Greece/g...ing-yachts
se ovsem v poslednich prispevcich z 30.8. pise ze "načasování je nejisté a období přechodu kdy se bude platit bude následovat po uvedení zakona v platnost, a behem tohoto obdobi jsou sankce velmi nepravděpodobné" Dale se zde popisuji sporu o tom kdo vlastne dan bude vybirat, mela by to byt pristavni policie, ta to ovsem odmita provadet.
V diskusi neni zadne konkretni info o tom, ze by tuto dan nekdo platil, ale ani zadne info o tom, ze pri prihlaseni v celnim pristavu mu urednici jasne rekli ze platit nic nemusi ...

Takze to je presne ta informace, o ktere pisu, ze nikdo nic vlastne nevi.

Naproti tomu v tom druhem odkazu se jasne pise, ze zakon plati od 1.4.2014, takze vybirat by se dan mela ....

Zitra se jdeme zeptat na Reckou ambasadu, ovsem obavam se, ze nam reknou pouze to, ze zakon plati od 1.4.2014a to bude vse, co nam reknou .... :-(((
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon zář 15, 2014 5:07 pm

V tom druhem odkazu je i mail na recky FU.

Me osobne z precteneho plyne:

- melo by se vybirat, nevybira se
- pri neaktivnim pristupu bude jista tolerance. Zde bych ale doporucoval tech 400E mit a zeptat se na kapitanatu. V lepsim pripade zustanou.
- je nutne predlozit zjednoduseny imigracni formular pri prijezdu. Zrejme tedy pri prijezdu i vyvesit Q az do prichodu z celnice
- je nutne mit pojisteni na castky stanovenych v odkazu
- bude se platit drobne za kotveni
- nahlasit odjezd a odevzdat zjednoduseny imigracni formular (seznam posadky)
- zpet v Italii zase Q, nahlasit prijezd a vyplnit zjednoduseny imigracni form


Takze zatim asi vse OK.

Posledni dulezite - odjet do 182 dnu. Jinak danis v Recku.
Naposledy upravil(a) err_ dne pon zář 15, 2014 5:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 7

Příspěvekod PetrC » pon zář 15, 2014 5:10 pm

OK, moc diky za vysvetleni. To s tim imigracnim formularem me vubec nenapadlo ... sakrys, jsem preci v EU, ne??? :-))) No nic, tak to jdu nastudovat poradne.

Dam sem vedet, zda se dozvim neco na te ambasade.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon zář 15, 2014 5:12 pm

EU neni o volnem pohybu osob, To je Schengen a prave ten form vyplnis. Je to ochrana kvuli imigraci.

Az se vratis, nezapomen to tady zrevidovat. Za rok bych tam chtel na zaver sezony dorazit, tak si alespon utribim poznatky.
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 7

Příspěvekod PetrC » pon zář 15, 2014 11:11 pm

Tak jsem studoval tady ten odkaz, co doporucil err_ o par prispevku vyse: http://www.cruising.org.uk/node/22634

Krome te taxy 400EUR/lod tam pisou o povinem ruceni za lod, ktere je od r. 2014 zvyseno z 300 na 500 tis. EUR/lod. u lodi do 300 brt. Ovsem nepise se tu zda to plati u vsech lodi do 300 brt bez rozdilu delky. Nechapu, ze by u lode treba 7m bylo zapotrebi pojisteni na 500tis EUR :-(((

No ale nase 11m Bavaria 36 ma bohuzel odpovednostni pojistku s limitem jen 10mil. Kc, takze to je malo :-(
Zitra zkusim obvolat pojistovy, co by se s tim dalo delat.
Uživatelský avatar
toms
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 244
Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod toms » čtv lis 13, 2014 1:21 pm

Tak nakonec s měsíčním odstupem měsíce publikuju svůj příspěvek, který jsem v prvopočátku psal jako on line reportáž. Nicméně se z toho nakonec stala Neverending Story na tři dny. Mluvím o 18.10.2014 a naše loď je CYCLADES 43.4:

Dnešní noci jsem měl vcelku čas přemýšlet o všem možném. Kombinace gale warningu z NAVTEXu „ GALE FORCE 7 LOCALLY 8 BEAUFORT STATE OF SEA VERY ROUGH TO HIGH“ a řecký způsob stání na vlastní kotvě místo můringu zajistil dost času na přemýšlení. A tak mi přišlo na mysl i toto vlákno o Nisirosu. Tak píšu aktuální zkušenost z přístavu Palon(nebo Pali), někomu se to může hodit. Přístav je to pěkný, vybavený, příjemné taverny, dokonce i se správcem, který se stará o návštěvníky, pomůže vyvázat, skoro jako u Chorvatů. Jen ten řecký způsob kotvení, na místo vyvazovaní se na můring, v kombinaci se dnem kde nedrží kotva je tu nic moc.
Po příjezdu jsme kotvu házely na dvakrát než se chytla (tedy to jsme si myslely). To, že i ostatní měly stejný problém nás mělo varovat. Předpověď na noc a další den dávala již zmiňovaný Gale warning s větrem 7 až 8 Bft a plán byl zde bouři přečkat a využít dalšího větrného dne k návštěvě sopky. Stály jsem zádí k vnitřnímu molu stejně jako ostatní. Molo je za dané situace návětrné s podstatnou boční složkou, což bylo pro události příští rozhodující. Naproti na vnějším mole stála jen jedna loď.

Věci se daly do pohybu po návratu z večeře, kdy už jsme měly loď natlačenou na molo a ostatní posádky začínaly také ožívat. Boční vítr nedělal nikomu dobře, tak začalo natahování springů, dopínání kotev a všeobecné vylepšování vyvázání. Bouře začínala a bylo jasné, že jak jedna loď nalehne na druhou to odnesou dominovým efektem další. Vedle nás na návětrné straně stály dvě ruské lodi. Menší Sun Odyssey 39 kapitána Olega z Leningradu, který si prodlužoval léto protože u něj na severu už začíná mrznout a 50ti stopá Akula kapitána kterého podezírám, že sloužil na stejnojmenných ponorkách.

Okolo půlnoci to ještě vypadalo dobře. Ale vítr stále zesiloval a nervozita všech se zesilovala. Nakonec nám kotva povolila jako prvním v přístavu a další následovaly. Spoléhat na kotvu už bylo k ničemu a každý řešil situaci po svém. Naše řešení byl motor, po dvou stabilizacích lodě motorem jsem pochopil, že zařazený volnoběh dává lodi dostatečnou stabilitu a vzdálenost od mola a motor jsem už nevypínal. Samozřejmě protější molo na druhé straně, které nebylo nafukováno lákalo. Ze začátku jsem byl rozhodnut překotvit jestli přijde chvilkové zklidnění. No nakonec toto řešení zvolila jen německá posádka 50ti stopé plachetnice, která stála zcela na konci mola minimálně kryta. Manévr proběhl zcela v germánském duchu. Skipper zavelel a posádka začla makat. Dokonce si rozsvítily i poziční světla. Manévr vzal motoricky hodně razantně, co mu taky zbývalo když hned po větru měl na boku kolmé molo na kterém rozhodně nebylo dobré skončit, takže na přídi rval kotvu ze dna přístavu a na zádi vazáky u mola. Celý manévr zvládly němci excelentně, nicméně pohled na to jak se vyvazují k molu u vlnolamu přes který bouře hnala dvoumetrové vlny nikoho nenalákal je následovat. Oleg odněkud přivlekl pneumatiku, kterou vylepšil ochranu svojí zádě protože jeho kotva už také nedržela. Akule kotva jako jediná držela, i když její skipper tomu moc nevěřil a stále ji kontroloval. Polák s katamaránem po našem dalším boku vzal všechny fendry a vyvázal je na konce plováků a nechal katmarán volně narážet do mola a šel spát. Taky řešení. Katamarán alespoň neměl problém, že mu to strhávalo příď.
S Akulou jsme vyvázaly Olega mezi sebe, tak že jsem si vyvázaly přídě a zádí Oleg nalehl na naše springy a svoji pneumatiku. Nakonec jsme s naším motorickým řešením nedopadly nejhůř. V rachotu bouře motor nebyl stejně v lodi nijak moc slyšet, spotřeba na volnoběh je zanedbatelná a hlídky na palubě nemusely nijak zasahovat. To ostatní neustále něco vylepšovaly a němcům naproti šly přes vlnolam vlny do kokpitu. Snad jen Polák na katamaránu byl v klidu, jen ráno se podivoval, že mu to molo uřízlo několik fendrů, naštěstí jich tam dal dost. Tak mu tam nějaký zůstal.

Ráno vyjma toho, že byly lépe vidět co se děje venku na moři nepřineslo nijakou změnu. Po snídani jsme usoudily že nás už ten motor sere. Tak došlo na i v noci zvažovanou variantu – druhá kotva. Člunem jsem vyvezly záložní kotvu, která nakonec držela jako přibytá. Když už jsem v tom byly tak jsem se vrhly i na hlavní kotvu, kterou jsem nakonec našly 20 před přídí Akuly na řetězu její kotvy. Rázem bylo jasné proč kotva Akuly tak držela. Nicméně jak se tam dostaly nám není moc jasné. Tak tupej abych hodil před příď lodě o dvě stání vedle zase nejsem.

V noci ukázal windmetr maximum větru 36 kt, po ránu tak 26 kt a takto to vypadalo na protějším mole:
Obrázek

Tak toto je první dějství, další mělo následovat.

Tomáš

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů