Zkušenosti z Řecka
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Papito
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 263
- Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: chebsko
S letenkami do Řecka je to různé, v současnosti probíhá akce
Sky Europe, která prodává jednosměrnou letenku do Atén . ale i dalších evropských destinací za 9 euro, portál Letuška nabízí Atény obousměrně za 690 Kč. Problém je, že se to musí objednat a zaplatit ihned. Málokdo v této době ví, v jakém termínu a s kým tam pojede - letenky jsou na jméno. Podle mojí letošní zkušenosti, kdy jsem letenky začal shánět dva měsíce před květnovou plavbou, se daly sehnat obousměrné letenky od 890 kč do 3880 Kč, muselo se to ale vychytat, protože jeden den to bylo za pár stovek, druhý za pár tisíc, třetí zase za pár stovek atd. Plánoval jsem podle letenek i termín půjčení jachty a moje charterovka mi vyšla nesmírně vstříc, loď jsem přebíral ve středu místo obvyklé soboty a vracel jí za deset dní v neděli. Ostatně moje neuvěřitelné zkušenosti s touto charterovkou najdeš v mé reportáži Atény - Rodos ve vlákně Reportáže. Co se týče Pilota, nebo řeckých 888 - v současnosti dokončuji překlad z němčiny prvního dílu ze čtyřdílného jachtařského průvodce Řecko od Gerda Radspielera, který je věnovaný východoegejským ostrovům, Dodekanésii a Krétě. Je tam popis a plánek každé zátoky na každém ostrově, všech kotvišť, ke všemu přehledné plánky a mapky s hloubkami a spoustou dalších informací. Z vlastní zkušenosti vím, že je to podrobnější a přesnější než Pilot od Imraye, kerý byl na lodi.Chtěl bych postupně přeložit a vydat všechny díly, ale nevím kolik budou chtít za autorská práva. Náš trh je tak malý, že komerčně se to rozhodně nevyplatí a já to překládám jenom kvůli přátelům, kteří cizími jazyky nevládnou.
Pokud někomu němčina nevadí, vřele doporučuji. Každý díl stojí tuším 22 nebo 25 eur, už to nevím přesně, ale je to neuvěřitelný. K tomu ten člověk napsal ještě dva průvodce tureckými vodami. Prožil tam na lodi celý život a opravdu všude osobně byl, měřil hloubky, zkoumal dno, sepisoval infrastrukturu přístavů a sídel podél moře, prostě kolosální dílo.
Sky Europe, která prodává jednosměrnou letenku do Atén . ale i dalších evropských destinací za 9 euro, portál Letuška nabízí Atény obousměrně za 690 Kč. Problém je, že se to musí objednat a zaplatit ihned. Málokdo v této době ví, v jakém termínu a s kým tam pojede - letenky jsou na jméno. Podle mojí letošní zkušenosti, kdy jsem letenky začal shánět dva měsíce před květnovou plavbou, se daly sehnat obousměrné letenky od 890 kč do 3880 Kč, muselo se to ale vychytat, protože jeden den to bylo za pár stovek, druhý za pár tisíc, třetí zase za pár stovek atd. Plánoval jsem podle letenek i termín půjčení jachty a moje charterovka mi vyšla nesmírně vstříc, loď jsem přebíral ve středu místo obvyklé soboty a vracel jí za deset dní v neděli. Ostatně moje neuvěřitelné zkušenosti s touto charterovkou najdeš v mé reportáži Atény - Rodos ve vlákně Reportáže. Co se týče Pilota, nebo řeckých 888 - v současnosti dokončuji překlad z němčiny prvního dílu ze čtyřdílného jachtařského průvodce Řecko od Gerda Radspielera, který je věnovaný východoegejským ostrovům, Dodekanésii a Krétě. Je tam popis a plánek každé zátoky na každém ostrově, všech kotvišť, ke všemu přehledné plánky a mapky s hloubkami a spoustou dalších informací. Z vlastní zkušenosti vím, že je to podrobnější a přesnější než Pilot od Imraye, kerý byl na lodi.Chtěl bych postupně přeložit a vydat všechny díly, ale nevím kolik budou chtít za autorská práva. Náš trh je tak malý, že komerčně se to rozhodně nevyplatí a já to překládám jenom kvůli přátelům, kteří cizími jazyky nevládnou.
Pokud někomu němčina nevadí, vřele doporučuji. Každý díl stojí tuším 22 nebo 25 eur, už to nevím přesně, ale je to neuvěřitelný. K tomu ten člověk napsal ještě dva průvodce tureckými vodami. Prožil tam na lodi celý život a opravdu všude osobně byl, měřil hloubky, zkoumal dno, sepisoval infrastrukturu přístavů a sídel podél moře, prostě kolosální dílo.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: kroměříž
jonské ostrovy
no nevím přesně co bych ti mohl doporučit, protože loď jsme tam máme poprvé. řešímo to jednoduše, koupíme mapu části kde poplujeme a myslím ,že pak není žádný větší problém. faktem je nutnost pilota pro specifikaci v přístavech. kotvení u mola ve vyhlášených turistických lokalitách je celkem problém protože angláni tam hojně využívají spoustu lodí a pak obsadí všechna volná místa, ale vždycky se dá někde zakotvit. spousta chráněných zátok. pokud jde o dopravu letadlem tak já osobně lítám zásadně na last a tam je 10 dnů za nějakých 8tis. máš zpáteční letenku a ještě možnost občas přespat v apartmánu. ale dá se využít jen letenka když je volné místo u cestovek. ono hlavně záleží kdy pojedeš a na jak dlouho. já jezdím mimo prázdniny a to už je volnější.
- Papito
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 263
- Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: chebsko
Denisi, kdybys original nemohl sehnat, muzu ho eventuelne koupit a poslat. Jezdivam pomerne casto do Mnichova pro originalni smes na moje slavne koblizky (Minidonuts) a stavuji se pravidelne v pobocce obchodu s jachtarskymi prodejnami A W Niemayer v Taukirchenu. Kdybys chtel videt, jak to vypada, tak www.awn.de , vlevo na hlavním menu otevri Seekarten & Bücher, potom Revierführer - to ma 6 stran. Musis se proklikat az na tu sestou a tam jsou Törnführer Griechenland 1,2,3. Nevim, proc tam neni ten ctvrty dil, ktery zahrnuje sever, Thessaloniki a pod., asi uz ho nemaji. Koukam, ze i podrazili na 29,90.
Cose tyce samizdatu to by urcite slo, hlavne to musim napred dokoncit, i kdyz se to da vlastne posilat po jednotlivych ostrovech, ktery uz mam hotovy.
Tak az to bude aktualni, dej vedet.
Cose tyce samizdatu to by urcite slo, hlavne to musim napred dokoncit, i kdyz se to da vlastne posilat po jednotlivych ostrovech, ktery uz mam hotovy.
Tak az to bude aktualni, dej vedet.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Aktuálne je to každým dňom v ktorom niečo spravím na lodi. Ak nerobím na malej TS16, tak robím na giaurovi a niekedy na obidvoch naraz. Takže permanentne zhromažďujem všetko čo budem potrebovať. Ak sa bude dariť a nepríde nič mimoriadne do cesty, tak by som mohol na budúci rok aj vyplávať. Chcel by som byť pár rokov v Grécku a Turecku.
Katalog A.W.Niemeyer mám doma a budem niečo od nich objednávať. Večšinou sú však drahší ako SVB. Ale niekedy a v niečom nie. Takže dík za info.
Katalog A.W.Niemeyer mám doma a budem niečo od nich objednávať. Večšinou sú však drahší ako SVB. Ale niekedy a v niečom nie. Takže dík za info.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Papito píše:Co se týče Pilota, nebo řeckých 888 - v současnosti dokončuji překlad z němčiny prvního dílu ze čtyřdílného jachtařského průvodce Řecko od Gerda Radspielera, který je věnovaný východoegejským ostrovům, Dodekanésii a Krétě. Je tam popis a plánek každé zátoky na každém ostrově, všech kotvišť, ke všemu přehledné plánky a mapky s hloubkami a spoustou dalších informací. Z vlastní zkušenosti vím, že je to podrobnější a přesnější než Pilot od Imraye, kerý byl na lodi.Chtěl bych postupně přeložit a vydat všechny díly, ale nevím kolik budou chtít za autorská práva. Náš trh je tak malý, že komerčně se to rozhodně nevyplatí a já to překládám jenom kvůli přátelům, kteří cizími jazyky nevládnou.
Pokud někomu němčina nevadí, vřele doporučuji. Každý díl stojí tuším 22 nebo 25 eur, už to nevím přesně, ale je to neuvěřitelný. K tomu ten člověk napsal ještě dva průvodce tureckými vodami. Prožil tam na lodi celý život a opravdu všude osobně byl, měřil hloubky, zkoumal dno, sepisoval infrastrukturu přístavů a sídel podél moře, prostě kolosální dílo.
Jak to pokračuje?
V rámci plánování trasy na příští týden bych se chtěl zeptat, jestli někdo zná situaci s volným kotvením na Santorini.
Naše dvě lodě expedice Apalucha mají dva hlavní body. Ostrov Délos u Mikonosu, kde je pěkné muzeum ve volné přírodě - tam se už celkem orientuji.
A pak Santoriny, kde jsem ještě nebyl a dost mě to láká. Ale je možné že se tam dostaneme až na noc a byl bych vděčný, kdybych měl nějakou jistotu a nemusel v noci nic hledat.
Předpokládejme převládající směr větru N - NW
Naše dvě lodě expedice Apalucha mají dva hlavní body. Ostrov Délos u Mikonosu, kde je pěkné muzeum ve volné přírodě - tam se už celkem orientuji.
A pak Santoriny, kde jsem ještě nebyl a dost mě to láká. Ale je možné že se tam dostaneme až na noc a byl bych vděčný, kdybych měl nějakou jistotu a nemusel v noci nic hledat.
Předpokládejme převládající směr větru N - NW
- martinp
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 80
- Registrován: sob čer 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Přerov
Volně se podle mě dá kotvit jen na jižním pobřeží.
Takto jsem to viděl před měsícem:
Bojky pod městečkem Oia – plné, kouzelné kotviště ale najít zde volnou bojku z asi znamená upsat se ďáblu. Nevím komu bojky patří, ale jednou jsem na nich viděl českou loď.
Ostrov Nea Kameni, kotviště plné místních výletních lodí
Ostrov Thiras, do městečka Thiras jsem nezajížděl, ale vypadalo obsazené, v případě nouze bych to zkusil.
Zátoky na jižním pobřeží Thiry, nekotvil jsem, měl jsem je připravené jako záložní kotviště.
Marína Vlycháda, vždycky jsem kotvil tady, je nutné pečlivě dodržovat postup přiblížení z pilota, caa 300m před přístavem jsou skály. Jsou viditelné i na Google Earth.
Ve vjezdu je malá hloubka caa 2m, pluj těsně kolem zakotveného pontonu, na opačné straně je mělčina. Přes den vždy přišel někdo z maríny a navedl na nás na kotviště. Marína bývá plná.
Nad Marinou příjemná taverna Dimitrios, můžeš to pronajmou auto, je to výhodnější než taxi.
Východní pobřeží, tady jsem nebyl.
Takto jsem to viděl před měsícem:
Bojky pod městečkem Oia – plné, kouzelné kotviště ale najít zde volnou bojku z asi znamená upsat se ďáblu. Nevím komu bojky patří, ale jednou jsem na nich viděl českou loď.
Ostrov Nea Kameni, kotviště plné místních výletních lodí
Ostrov Thiras, do městečka Thiras jsem nezajížděl, ale vypadalo obsazené, v případě nouze bych to zkusil.
Zátoky na jižním pobřeží Thiry, nekotvil jsem, měl jsem je připravené jako záložní kotviště.
Marína Vlycháda, vždycky jsem kotvil tady, je nutné pečlivě dodržovat postup přiblížení z pilota, caa 300m před přístavem jsou skály. Jsou viditelné i na Google Earth.
Ve vjezdu je malá hloubka caa 2m, pluj těsně kolem zakotveného pontonu, na opačné straně je mělčina. Přes den vždy přišel někdo z maríny a navedl na nás na kotviště. Marína bývá plná.
Nad Marinou příjemná taverna Dimitrios, můžeš to pronajmou auto, je to výhodnější než taxi.
Východní pobřeží, tady jsem nebyl.
- tatinecek
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha 6
Vzpomínám si jen trochu.
1. den větrno, asi kolem 20-28 Kn , sluníčko s přeháňkou.
Pak další dny sluníčko. teplota v noci 16-18 st. přes den k 26-28st.
Větry tak akorát, najeli jsme bez noční plavby kolem 280 Nm.
Loď Hanse , úplná marnost na zadoboční větry.
Všude klid a pohoda, lidí minimálně , a to i na Simi.
Jeden z nejlepších výletů, co jsem zažil. Úžasná pohoda.
Jo lety se otupily vzpomínky.
1. den větrno, asi kolem 20-28 Kn , sluníčko s přeháňkou.
Pak další dny sluníčko. teplota v noci 16-18 st. přes den k 26-28st.
Větry tak akorát, najeli jsme bez noční plavby kolem 280 Nm.
Loď Hanse , úplná marnost na zadoboční větry.
Všude klid a pohoda, lidí minimálně , a to i na Simi.
Jeden z nejlepších výletů, co jsem zažil. Úžasná pohoda.
Jo lety se otupily vzpomínky.
- vilma
- moderátor
- Příspěvky: 3179
- Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: Olomoucko
ahoj Jirko, byli jsme, viz reportáž S Lakomcem do Řecka, počasí velmi příjemné, teploty jsem si nezapisovala, ale bylo slunečno a odhaduju kolem 23 - 25 st., na břehu stačilo triko, mikina, koupat se dalo velmi dobře.
Lodě na vodě by se daly spočítat na prstech jedné ruky, turisti byli jen na nejprofláknutějších ostrovech a jen ve skromném počtu.
Lodě na vodě by se daly spočítat na prstech jedné ruky, turisti byli jen na nejprofláknutějších ostrovech a jen ve skromném počtu.
- Sachmet
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj lidi,
Pluju po Řecku se svojí lodí už druhým rokem a můžu říct, že se tu dá plout i koupat až do půlky listopadu. V září všichni turisti vymizí, máte moře jenom pro sebe. Vítr je v Kykládách a Sporádách často zlý, jak už tu zaznělo, ale dají se najít i kratší a ne tak větrné trasy, například Saronskému zálivu (na jih od Atén) se nejsilnější větry, které táhnou podél Peloponésu přímo na Kyklady, většinou vyhnou. Ale je pravda, že na podzim už jsou dny, kdy se dá plout jenom mezi šestou a desátou ráno i večer, protože přes den to pěkně fičí. Kdo byste chtěli nějaké info o trasách v Argosaroniku, ozvěte se mi.
Jinak co se týče cen, můžu potvrdit – 5-10 eur za marínu je pohoda, žádné vinety, kotvení v zátokách zadara, pohodoví lidi, čistá voda, dobré jídlo a nekrade se tu...
Se vším souhlasím, ale ta poslední věta už byla zbytečná, jestli dokonce neodporovala mezinárodním konvencím. B.
Pluju po Řecku se svojí lodí už druhým rokem a můžu říct, že se tu dá plout i koupat až do půlky listopadu. V září všichni turisti vymizí, máte moře jenom pro sebe. Vítr je v Kykládách a Sporádách často zlý, jak už tu zaznělo, ale dají se najít i kratší a ne tak větrné trasy, například Saronskému zálivu (na jih od Atén) se nejsilnější větry, které táhnou podél Peloponésu přímo na Kyklady, většinou vyhnou. Ale je pravda, že na podzim už jsou dny, kdy se dá plout jenom mezi šestou a desátou ráno i večer, protože přes den to pěkně fičí. Kdo byste chtěli nějaké info o trasách v Argosaroniku, ozvěte se mi.
Jinak co se týče cen, můžu potvrdit – 5-10 eur za marínu je pohoda, žádné vinety, kotvení v zátokách zadara, pohodoví lidi, čistá voda, dobré jídlo a nekrade se tu...
Se vším souhlasím, ale ta poslední věta už byla zbytečná, jestli dokonce neodporovala mezinárodním konvencím. B.
to:Sachmet
Jestli budes mit chvilku, rad si nejake tipy na kratsi plavbu prectu. Nejsem si totiz uplne jisty, ze zvladneme z Athen na Santorini a zpatky v sedmi dnech:)) Teda, nepochybuju o tom, ze to nakonec zvladnem, ale musim mit i druhou alternativu, kdyby bylo pocasi hooodne zle, jelikoz jeden clen posadky bude po operaci a moc velkou zatez nesnese:)
Kratkou variantou rozumnej neco okolo 250-300NM. Nemusis sestavovat trasu, staci mi jen tipy na hezke pristavy, jelikoz jsem Reckem dost nepolibeny - vcetne historie:((
to:JardaF - i za tvoje tipy budu rad
Jestli budes mit chvilku, rad si nejake tipy na kratsi plavbu prectu. Nejsem si totiz uplne jisty, ze zvladneme z Athen na Santorini a zpatky v sedmi dnech:)) Teda, nepochybuju o tom, ze to nakonec zvladnem, ale musim mit i druhou alternativu, kdyby bylo pocasi hooodne zle, jelikoz jeden clen posadky bude po operaci a moc velkou zatez nesnese:)
Kratkou variantou rozumnej neco okolo 250-300NM. Nemusis sestavovat trasu, staci mi jen tipy na hezke pristavy, jelikoz jsem Reckem dost nepolibeny - vcetne historie:((
to:JardaF - i za tvoje tipy budu rad
- Rumex
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 343
- Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Dětmarovice
Letos jsem byl v červenci v Ionském moří, trasa Lefkada-Ithaka-Kefalonia-Meganisi. Platil jsem za marínu jednou 10e za vodu a el. a podruhé 2e za vodu. Stáni kdekoli jakkoli, je většinou zdarma a nebo nikdo po nikom nic nechce, sami místní tvrdili, že víc utratíme když je stáni zdarma a jde posádka do města.
Měl jsem Dufoura, měl dvě koupelny a na wc byl tank, takže pohoda.
Měl jsem Dufoura, měl dvě koupelny a na wc byl tank, takže pohoda.
Vcera jsem se vratil z Recka. Vsem diky za poznatky pred cestou. Nejvice diky Papitovi - doporucil mi charter Istion, popsal cestu z letiste a vubec poskytl mi radu dulezitycvh rad. Takze dekuju.
Charter Istion - Papito tady byl podezrivan, ze je jejich zastupcem:) - musim rict, ze s tak dobrymi sluzbami jsem se jeste nesetkal. Prijeti v marine, predstaveni vsech zucastnenych, nabidnuti obcerstveni, domluva na prevzeti lode a celkove predani lode bylo skvele. V lodi na nas cekalo obcerstveni a darek pro kazdeho clena posadky. Jediny problem byl, ze lod co jsem si vybral byla v majetku jine chartrove firmy, proste mezi sebou meli nejakou domluvu o pujcovani lodi - majitelem byla firma Kavas - a to byl kamen urazu - ti uz tolik vstricni nebyli. Zacalo to tim, ze jsme meli na pridi dve cervena svetla, tedy vlevo i vpravo - a jim se opravdu nechtelo nam to upravovat s oduvodnenim, ze v Recku se v noci nepluje. Nakonec to vymenili - zelene svetlo nam vydrzelo fungovat 3 hodiny:(( Nefungovalo dalkove ovladani kotevniho vratku - to opravili uz bez reci a dobre. Nicmene jakmile zjistili, ze na noc chceme odplout, zacali zjistovat kam. Kdyz slyseli Santorini zacalo zdeseni, ktere vyustilo v nepeknou hadku, nezvykle ostrou - vse skoncilo, ze nam base manager Kavasu prinesl papir s pisemnym zakazem plout na Santorini.
Vse pokracovalo tim, ze nas zacali nutit at jedeme jenom po Saronickem zalivu a nikam dale se nepoustime, ze chartrova lod je od toho, aby kazdy den naplula 20 mil a posadka jinak sedela v hospode. Skoncilo to nasim rychlym odplutim a to vyslovene ve zlem, kdy jsme chteli vratit penize za charter a vzit si na miste jinou lod, oni to zase odmitali a porad argumentovali spatnou predpovedi pocasi - to vsak byla lez, predpoved byla vice nez dobra az do stredy. Pri odpluti na me kricel, ze mi zakazuje cele Kyklady, ale to uz byla lod odvazana a tak jsme se mu uz jen smali.
Nikdy jsem se s takovym pristupem nesetkal, ten clovek s nami jednal extremne povysene a naprosto neslusne. Pritom bylo vse zbytecne, stacilo aby nam rekl vse rozumne - pravym duvodem bylo, ze meli za posledni 3 nedele celkem 3 poskozene lode, ktere ve Vlychade narazili na skalu - jedna pry byla vazne poskozena. Takze moje resume je - ISTION vsemi deseti ano, KAVAS s temi uz nikdy nepojedu.
Jinak vraceni lode na konci jiz probehlo uplne bez problemu - vytrhla se nam kladka u otezoveho voziku, nebyla to nase vina, kladku nejaky debil opravil troskou silikonu a trema paratkama:( - nejprve technik z Kavasu, ze to musime zaplatit, nacez prisel technik od Istionu a rikal, ze tohle platit opravdu nebudeme, jelikoz prvotni oprava byla naprosto amaterska. Dal uz vse bez problemu, sef Istionu nas odvezl na zastavku autobusu a vubec vsichni z Istionu byli v pohode.
Trasa plavby - Milos, Sifnos, Serifos, Syros, Kea - takze nakonec jsme po domluve s posadkou Santorini vazne vynechali. Celkem jsme upluli 318 NM, prakticky vse na plachty ( takze nas dost pobavilo, kdyz nam dotankovali na konci 83 l nafty - to na 8 hodin motorovani bylo celkem dost:))
Recko - byl jsem poprve a urcite ne naposledy. Fouka super. Pristavy jsou male, tzn. neni tam moc lidi a to mi vyhovuje. Prakticky nikde se neplati. Platili jsme na Milosi 13 eur - molo, elektrika, voda a ciste zachody. Pak jeste na Serifosu cca 8 eur, molo, elektrika, voda. Jinak vzdy na kotve zadarmo.
Nejvic se mi libil system - led do lednicky, jednoduche, dokonale.
Navtex WIB fungoval celou dobu bez problemu a predpovedi sedeli uplne presne. Jinak skoro v kazde hospode byla wifi, takze pocasi slo stahovat i zdarma do notebooku.
Prekvapilo me, ze bylo vsude jeste dost lodi, ale odpovidalo to pocasi, bylo krasne a koupali jsme se skoro kazdy den.
Pocasi - staly vitr vetsinou idealne 5-6 Bf. Posledni dva dny 7 a misty 8 Bf.
Lod Oceanis 40 - rok stara, velmi spatne stoupala - byla extremne navetrna, je to plastak, kde kazdy plast je asi 3x poddimenzovany, takze co mohlo bylo jiz utrzeno. Naopak baterky, tim ze byly nove, mely extremni vydrz. Kajuty byly velke a pro 5 osob byla lod komfortni.
Resume - Recko urcite pristo rok pojedu zase, zase s Istion charter - jen si vyberu jejich lod. Je to krasna lokalita, cenove velmi prizniva.
Charter Istion - Papito tady byl podezrivan, ze je jejich zastupcem:) - musim rict, ze s tak dobrymi sluzbami jsem se jeste nesetkal. Prijeti v marine, predstaveni vsech zucastnenych, nabidnuti obcerstveni, domluva na prevzeti lode a celkove predani lode bylo skvele. V lodi na nas cekalo obcerstveni a darek pro kazdeho clena posadky. Jediny problem byl, ze lod co jsem si vybral byla v majetku jine chartrove firmy, proste mezi sebou meli nejakou domluvu o pujcovani lodi - majitelem byla firma Kavas - a to byl kamen urazu - ti uz tolik vstricni nebyli. Zacalo to tim, ze jsme meli na pridi dve cervena svetla, tedy vlevo i vpravo - a jim se opravdu nechtelo nam to upravovat s oduvodnenim, ze v Recku se v noci nepluje. Nakonec to vymenili - zelene svetlo nam vydrzelo fungovat 3 hodiny:(( Nefungovalo dalkove ovladani kotevniho vratku - to opravili uz bez reci a dobre. Nicmene jakmile zjistili, ze na noc chceme odplout, zacali zjistovat kam. Kdyz slyseli Santorini zacalo zdeseni, ktere vyustilo v nepeknou hadku, nezvykle ostrou - vse skoncilo, ze nam base manager Kavasu prinesl papir s pisemnym zakazem plout na Santorini.
Vse pokracovalo tim, ze nas zacali nutit at jedeme jenom po Saronickem zalivu a nikam dale se nepoustime, ze chartrova lod je od toho, aby kazdy den naplula 20 mil a posadka jinak sedela v hospode. Skoncilo to nasim rychlym odplutim a to vyslovene ve zlem, kdy jsme chteli vratit penize za charter a vzit si na miste jinou lod, oni to zase odmitali a porad argumentovali spatnou predpovedi pocasi - to vsak byla lez, predpoved byla vice nez dobra az do stredy. Pri odpluti na me kricel, ze mi zakazuje cele Kyklady, ale to uz byla lod odvazana a tak jsme se mu uz jen smali.
Nikdy jsem se s takovym pristupem nesetkal, ten clovek s nami jednal extremne povysene a naprosto neslusne. Pritom bylo vse zbytecne, stacilo aby nam rekl vse rozumne - pravym duvodem bylo, ze meli za posledni 3 nedele celkem 3 poskozene lode, ktere ve Vlychade narazili na skalu - jedna pry byla vazne poskozena. Takze moje resume je - ISTION vsemi deseti ano, KAVAS s temi uz nikdy nepojedu.
Jinak vraceni lode na konci jiz probehlo uplne bez problemu - vytrhla se nam kladka u otezoveho voziku, nebyla to nase vina, kladku nejaky debil opravil troskou silikonu a trema paratkama:( - nejprve technik z Kavasu, ze to musime zaplatit, nacez prisel technik od Istionu a rikal, ze tohle platit opravdu nebudeme, jelikoz prvotni oprava byla naprosto amaterska. Dal uz vse bez problemu, sef Istionu nas odvezl na zastavku autobusu a vubec vsichni z Istionu byli v pohode.
Trasa plavby - Milos, Sifnos, Serifos, Syros, Kea - takze nakonec jsme po domluve s posadkou Santorini vazne vynechali. Celkem jsme upluli 318 NM, prakticky vse na plachty ( takze nas dost pobavilo, kdyz nam dotankovali na konci 83 l nafty - to na 8 hodin motorovani bylo celkem dost:))
Recko - byl jsem poprve a urcite ne naposledy. Fouka super. Pristavy jsou male, tzn. neni tam moc lidi a to mi vyhovuje. Prakticky nikde se neplati. Platili jsme na Milosi 13 eur - molo, elektrika, voda a ciste zachody. Pak jeste na Serifosu cca 8 eur, molo, elektrika, voda. Jinak vzdy na kotve zadarmo.
Nejvic se mi libil system - led do lednicky, jednoduche, dokonale.
Navtex WIB fungoval celou dobu bez problemu a predpovedi sedeli uplne presne. Jinak skoro v kazde hospode byla wifi, takze pocasi slo stahovat i zdarma do notebooku.
Prekvapilo me, ze bylo vsude jeste dost lodi, ale odpovidalo to pocasi, bylo krasne a koupali jsme se skoro kazdy den.
Pocasi - staly vitr vetsinou idealne 5-6 Bf. Posledni dva dny 7 a misty 8 Bf.
Lod Oceanis 40 - rok stara, velmi spatne stoupala - byla extremne navetrna, je to plastak, kde kazdy plast je asi 3x poddimenzovany, takze co mohlo bylo jiz utrzeno. Naopak baterky, tim ze byly nove, mely extremni vydrz. Kajuty byly velke a pro 5 osob byla lod komfortni.
Resume - Recko urcite pristo rok pojedu zase, zase s Istion charter - jen si vyberu jejich lod. Je to krasna lokalita, cenove velmi prizniva.
Jako bych tam byl s vámi!!! Nevidíš tak trochu paralelu s naší plavbou v září?
Stejný problém. Vynikající přístup společnosti Seafarer u které jsme lodě objednávali a naprosté fiasko u A II Seas Yachts.
Že jste měli problémy s Kavasem mě trochu udivuje. V maríně Alimos jsem na toto jméno narážel na každém kroku, lodí měli jako máku, všude auta s jejich logem a jejich postavení mě tam připadalo dost dominantní.
Když jsem byl ještě plný dojmů, chtěl jsem rozesílat dopisy na všechny strany, protestovat, stěžovat si. Postupně jsem vychladnul a řekl si že to je jedna z dalších zkušeností které člověk postupně získává a příště budeme opatrnější.
Takže nakonec jsem se omezil na diskuzi s Martinem Voženílkem na Boat Brno. Vysvětlil jsem mu problém a vyjádřil přání, aby v rámci dalších jednání s řeckými charterovkami vyjádřil náš nesouhlas se systémem že si nás "přehodí" na kolegy a nás o tom neinformují.
Jinak gratuluji k pěknému jachtingu.
Stejný problém. Vynikající přístup společnosti Seafarer u které jsme lodě objednávali a naprosté fiasko u A II Seas Yachts.
Že jste měli problémy s Kavasem mě trochu udivuje. V maríně Alimos jsem na toto jméno narážel na každém kroku, lodí měli jako máku, všude auta s jejich logem a jejich postavení mě tam připadalo dost dominantní.
Když jsem byl ještě plný dojmů, chtěl jsem rozesílat dopisy na všechny strany, protestovat, stěžovat si. Postupně jsem vychladnul a řekl si že to je jedna z dalších zkušeností které člověk postupně získává a příště budeme opatrnější.
Takže nakonec jsem se omezil na diskuzi s Martinem Voženílkem na Boat Brno. Vysvětlil jsem mu problém a vyjádřil přání, aby v rámci dalších jednání s řeckými charterovkami vyjádřil náš nesouhlas se systémem že si nás "přehodí" na kolegy a nás o tom neinformují.
Jinak gratuluji k pěknému jachtingu.
- mysacek
- s/y Kirké
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Martinique
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
hlavně, že všechno dobře dopadlo. S Kavasem mám také špatné zkušenosti a bavil jsem se s kamarádem a to samé.Navíc v letošním roce se mi zdá řekové trocho zchorvatštěli, což mně zarazilo a nakrklo, ale byl jsem jenom dva týdny, třeba to byl špatný dojem.
S tím půjčováním lodí mezi charterovkami... Nevím, jestli to dělají normálně, ale občas se to stát může. Pokud se vrátí loď poškozená, má jít následně do charteru a není možné stihnout opravu a nemají odpovídající náhradní loď, tak se to ani jinak udělat nedá. Dělám u společnosti Kiriacoulis na Martiniku a minimálně jednou za sezónu to musíme udělat také. Zrovna v listopadu půjčujeme sousední charterovce katamaran na dva týdny, ale je to tak, že ja ho předám charterovce a ona mi ho po charteru vratí (samozřejmě v pořádku, případné škody opraveny) a s klientem se vůbec nevidím. To že není loď společnosti zjistí pouze podle lodních dokumentů.
Poddimenzované chaterové lodě... kdo si pamatujete, jaký byl propastný rozdíl mezi Elan 43 a tehdy novější, dnes už také stařenkou, Elan 431? To dělají dlouhodobě a záměrně, šetří na každé blbosti. Nechápu, jak se dá na lodi za pár set tisíc euro tak pitomě šetřit, ale je to fakt. Vidím to na nových katamaranech FP. Materiály je bída, zpracování taky jak z číny, nový kus ... to znamená opravovat a opravovat, než se to nedoladí.
hlavně, že všechno dobře dopadlo. S Kavasem mám také špatné zkušenosti a bavil jsem se s kamarádem a to samé.Navíc v letošním roce se mi zdá řekové trocho zchorvatštěli, což mně zarazilo a nakrklo, ale byl jsem jenom dva týdny, třeba to byl špatný dojem.
S tím půjčováním lodí mezi charterovkami... Nevím, jestli to dělají normálně, ale občas se to stát může. Pokud se vrátí loď poškozená, má jít následně do charteru a není možné stihnout opravu a nemají odpovídající náhradní loď, tak se to ani jinak udělat nedá. Dělám u společnosti Kiriacoulis na Martiniku a minimálně jednou za sezónu to musíme udělat také. Zrovna v listopadu půjčujeme sousední charterovce katamaran na dva týdny, ale je to tak, že ja ho předám charterovce a ona mi ho po charteru vratí (samozřejmě v pořádku, případné škody opraveny) a s klientem se vůbec nevidím. To že není loď společnosti zjistí pouze podle lodních dokumentů.
Poddimenzované chaterové lodě... kdo si pamatujete, jaký byl propastný rozdíl mezi Elan 43 a tehdy novější, dnes už také stařenkou, Elan 431? To dělají dlouhodobě a záměrně, šetří na každé blbosti. Nechápu, jak se dá na lodi za pár set tisíc euro tak pitomě šetřit, ale je to fakt. Vidím to na nových katamaranech FP. Materiály je bída, zpracování taky jak z číny, nový kus ... to znamená opravovat a opravovat, než se to nedoladí.
No, první den jsem byl hodně nastvany. Ale krásná noční plavba mi "uhladila mysl". Vypluli jsme v šest odpoledne a v pět rano jsme už stavěli loď do driftu před Milosem, čekali jsme na východ Slunce. Stalo to za to.
Nové lode z bežné produkce jsou čím dal horší. Je to jako z autama. Ten tlak na cenu je veliký. Jsem zvedavy co bude s těmito loděmi za deset patnáct let.
Nové lode z bežné produkce jsou čím dal horší. Je to jako z autama. Ten tlak na cenu je veliký. Jsem zvedavy co bude s těmito loděmi za deset patnáct let.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů