Zkušenosti z Řecka

Na četná přání ... a také někteří se plaví rádi v této nádherné lokalitě a rádi se podělí o své zkušenosti.

Moderátoři: smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » sob led 08, 2011 1:17 am

To Denis - jižní vítr se v Egejském moři samozřejmě objevuje taky, ponechal si svoje hezké italské jméno Scirocco (Širokko). Na Krétě a na jižních Kykládách se objevuje po celý rok, jinde jenom na jaře a na podzim. Umí udeřit i v zimě se silou vichřice. Svůj příchod ohlašuje padajícím barometrem, stoupající vzdušnou vlhkostí a rostoucím vlnobitím. Přichází většinou z jihovýchodu.
Meteorologický web Poseidon, který Baharis uvedl je spolehlivý, ale třeba v Kykládách se situace oproti předpovědi může dost lišit. Je to dáno jejich členitostí a hornatostí, někde vznikají tryskové efekty, hodně často padající poryvy studeného vzduchu, zkrátka jachtař se tam nenudí.
Uživatelský avatar
Pawell
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pawell » sob led 08, 2011 8:51 am

Mně vyhovující detailní předpověď větru, teploty i moře na konkrétním místě i oblasti hledám mj na www.windfinder.com - hojně využívaný surfaři, jachtaři i paraglidisty. Zrovna teď si tam hezky můžeš - třeba v oblasti Dodecanese (Kos) všimnout - jak Meltelemi přináší spíše suchý vzduch a jižní vítr mraky a déšť. Letím tam v pondělí - proto jsem tam brouzdal.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob led 08, 2011 9:43 am

Rozmýšlal som nad tým v súvislosti s regatou EMYR na ktorú Pawell ide, ak by sa chcel niekto odtial /Egypt/ vrátiť speť do Grécka, tak by ho čakalo prebíjanie sa ostro proti vetru. Tak som myslel že by sa nechal sfúknuť južným vetrom.
Uživatelský avatar
Pawell
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pawell » sob led 08, 2011 10:26 am

jó kéž by to šlo nějak takto si to objednávat... :-) Nicméně, máme sloopy a ty jdou dobře i proti větru, často rychleji než po větru. Pravda, trochu práce a nepohodlí s náklonem. To je jasná výhoda třeba proti katamaranu - s tím se ostře proti neprosadíš. leda se závoďákem a na jednom plováku.
Jinak - po skončení EMYRU se vracet nebudu, protáhnu se dole Suezem na Rudé moře a dál na Indický oceán. Start EMYRu je ale v Istanbulu, mám loď na Kosu, tzn. v dubnu budu pár dní nejspíše dost bojovat proti. Anebo to vezmu podle situace přes Atény. Stejně potřebuji někde dobrou takelážovou dílnu na zaválcování stěhu, tak třeba tam. Mimochodem - nevíte někdo o nějakém profesionálovi tam v oblasti s rolničkovou kovací mašinou? V Aténách a Istanbulu nějací riging majstři určitě budou, to ano.
Uživatelský avatar
Bubo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: úte lis 23, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Jónské moře

Příspěvekod Bubo » stř led 19, 2011 2:36 pm

Ahoj,
existuje v Jónském moři v letních měsících něco jako je Meltemi v moři Egejském?
Uživatelský avatar
Pawell
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pawell » stř led 19, 2011 2:45 pm

The etesians (Ancient Greek ετησίαι 'annual (winds)', sometimes found in the Latin form etesiae), meltemi μελτέμι (Greek), or meltem (Turkish) are the strong, dry north winds of the Aegean Sea, which blow from about mid-May to mid-September. During hot summer days, this is by far the most preferred weather type and is considered a blessing. They are at their strongest in the afternoon and often die down at night, but sometimes meltemi winds last for days without a break. Similar winds blow in the Adriatic and Ionian regions. Meltemi winds are dangerous to sailors because they come up in clear weather without warning and can blow at 7-8 Beaufort.[1] Some yachts and most inter island ferries cannot sail under such conditions.

Takže ano, podobné suché nenadálé letní větry rovněž v Jónském moři a třeba i na Jadranu.
Uživatelský avatar
Bubo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: úte lis 23, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Bubo » stř led 19, 2011 2:49 pm

Dík za bleskovou odpověď :)
Ještě mám jednu otázku: Ten text je převzatý z nějakého Pilota?
Uživatelský avatar
Pawell
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pawell » stř led 19, 2011 2:52 pm

ano, je samozřejmě převzatý z větrnného slovníku, proto jsem jej citoval v původním znění

Meltemi je obvykle silný vítr vznikající rozpohybováním vzduchové hmoty díky stacionární tlakové níži nad Tureckem a podobně stabilní tl výši nad balkánem. Takže když se do toho dají tyhle dva útvary najednou může z toho být docela mela nebo meltemi :-)
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2325
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 78
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř led 19, 2011 2:58 pm

Vzhledem k mechanizmu vzniku Meltemi bude vítr v Jónském moři slabší než v Egejském.
Také bych nepočítal s tím, že mimo uvedené období Meltemi nefouká. Před třemi týdny jsme zažili Meltemi v okolí Rhodu. Síla dosahovala sice jen 6° Bft, ale směr a charakter byly typické.

Petr
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » čtv srp 18, 2011 8:36 pm

Tak Řecko skutecne podrazillo, jak na jare slibovali. Jsme zrovna vyvazani v Porosu a loni tady stal pobyt s vodou a elektrinou kolem 10 EUR, letos jsme platili za totez dohromady 27 EUR (lod 30 stop) Kolegove z nemecka, co stoji vedle s Sun Odyssey 43 vyplazli dohromady 60 EURO. Podotykam ze tu nejsou sprchy a zachody - je to klasicke mesteske molo a pripojkou. Dalsi novinka je, ze se voda a elektrina plati u mola, a pak musite navstivit Port Police, ktera je nekde ve meste a donest jim papiry od lodi, rict odkud jedete, kam jedete, pojisteni, pasy atp. A tam zaplatite poplatek (my 7 EUR;, tech 26 eur je vcetne poplatku; tech nemeckych sedesat taky).
Je to pakarna, protoze je clovek musi najit a na Methane jsme je hledali vic jak hodinu, Dost se vyptavaj - je to takovy trochu policejni rozhovor. Jako obcan EU jsem na tyhle veci uz hodne odvykl.
Nevim, jak jinde, ale tady v Saronskem zalivu to vyzaduji skoro vsude - vyhrozuji,ze kdyz to neudelate, tak si vas najdou. A skutecne - po molu chodi chlapik, co si zapisuje lode, co priplouvaji...
Tak nevim, kam kračí řecko... ;)

Jo a pěkně nás prohnal Meltemi... :-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv srp 18, 2011 9:38 pm

Jardo, to znamená že ked prídeš do akéhokolvek prístavu - mesta, tak sa musíš vždy hlásiť na polícii?
Uživatelský avatar
Ludek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ludek » pát srp 19, 2011 6:55 am

Řecká sekera je opravdu zatnutá velmi hluboko!
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát srp 19, 2011 7:46 am

Denis: Nemůžu mluvit za všechny řecká města, ale kde jsme zatim byli, tak ano. Prý je to letošní novinka, v tomhle rozsahu snad od června, jak nám říkali.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

přihlašování na policii

Příspěvekod pecho » pát srp 19, 2011 8:20 am

Tak to už tady bylo, když jsme pluli někdy v r. 1969, tak správně jsme se měli přihlašovat všude, kam jsme připluli, ale to byl tenkrát u nich jinej režim, naštěstí jsme se tomu úspěšně vyhýbali, akorát nás vymákli albánci, když jsme pluli jejich výsostnými vodami a nestíhali přejet na Itálii, na policii sepisování protokolu, (bylo to Vlore-Valona u Sazanu) druhý den nás pustili, ale celou noc nás hlídali. Jo to už snad ani není pravda.
Omlouvám se, už jsem to tu někde někdy zmiňoval. Zdraví Pecho :)
Uživatelský avatar
bubes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bubes » pát srp 19, 2011 9:09 am

Transit Log... přihlašování není noovinka, platí již dlouho; pokud přijedete do Řecka se soukromou lodí, musíte navštívit úřadovnu pobřežní policie a nechat si vystavit tzv. Transit Log (velká skládací plachta divného fomátu víc než A3, se spostou malých okýnek, kam se zapisují jednotlivé záznamy). Pokud jste na jednom místě (v jednom okrsku), ohlašujete se jen jednou za měsíc, pokud jedete z místa na místo zapíšou vám v původním místě příjezd a předpokládaný následující cíl, a v tom novém zase pořád dokola. Chtějí obvykle doklady skipera nebo všecvh členů posádky, doklady od lodě vč.pojištění (některé pojišťovny nemají v zelených kartách dostatečně specifikovány jednotlivé limity plnění a to může ýt problém), a také crew listu - standardní nešvar je, že starý crew list vám chtějí odebrat - pokud se ale nedáte a řeknete že je to základní lodní doklad jehož originál musíte archivovat, tak si udfělají kopii. Nezapomenout plnou moc v Angličtině, pokud nejste v techničáku uveden jako majitel. Crew list při přihlašování a odhlašování potvrzují. Další potíž je, pokud tam přijdete v době, kdy si dávají potvrdit crewlisty charterovky, pak můžete strávit na úřadovně i celou sobotu dopoledne, k tomu úředníci přijdou klidně o hodinu i více déle, než mají psáno na dveřích. Co se týká sepisování lodí u městských mol, mívá to obvykle jiný důvod - často je třeba zaplatit jakýsi místní turistický poplatek v místní úřadovně policie nebo správy přístavu - také lustrují doklady, ale netýká se to tranzit logu, ale jen jakéhosi prventivního přehledu o pohybu osob no a hlavně toho poplatku. Typicky aktivní jsou třeba v Saronském zálivu ve městě Palaiá Ephídavros. Třetí typ poplatku, který s předchozími nesouvisí může být za vyvázání u městského mola ve spojení s vodou a elektřinou, a to buď paušální částkou, nebo kartou se zálohou do sloupku s přípojkami. Bohužel se to těmito obstrukcemi stále více blíží Chorvatsku. Vloni vydali zákon, který regujuje (přesněji zpoplatňuje) plavbu cizích lodí a místních charterových lodí v Řecku, ale jejich svaz charterových firem dokázal oddálit jeho platnost, nevím na jak dlouho. A jen na okraj k pilotům zmíněným na začátku tohoto vlákna: IMray má nejen celé Řecko, ale i jen výňatek Jónské ostrovy, a v každém z nich je i pro stejnou oblast něco navíc, ale pozor - dost věcí neplatí úplně přesně - především hloubky u městských mol a podobně - nevěřit a mít vlastní úsudek a rezervy. Krom toho je v Řecku dost nových městských přístavů, postavených z fondů EU, které ale nemají hloubky v přístupových kurzech, (třeba na Othonisu je průjezd do nového ppřístavu široký cca 4 metry, dvkrát zahnutý, jinak 0,5 - 1,0 metr, a cestu znají jen místní, takže mají krásný nový přístav pro domácí malé rybářské lodě, atd... upřimně řečeno v celém středomoří kvapem ubývají místa, kde se dá existovat buďto bez úřední buzerace, nebo finanční masáže (Itálie letos někde i 2x zdražila a pod.), poslední skororáj je na severu, ale to má zase jiné háčky...šťastnou plavbu :-) , Ad HOnorum Jesum...
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 337
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » pát srp 19, 2011 11:04 am

To přihlašování platí pro všechny soukromé lodě bez rozdílu??Registrované ,neregistrované a pod. nebo je to nějak rozdělené.??
Uživatelský avatar
bubes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bubes » pát srp 19, 2011 11:42 am

Upřimně řečeno nevím, jaká je hranice pro povinnou registraci lodě podle její velikosti nebo jinžých parametrů (výkon motoru a pod.) pro plavbu v Řecku - pokud tam budeš s českou lodí podléhající povinné registraci podle českých předpisů, tak by ses měl přihlásit, pokud tam budeš s lodí neregistrovanou v jiné zemi - třeba 2,5 metrovým gumákem, pak hranice pro registraci lodě a tedy přihlašování bude dána řeckými limity a ty neznám, protože všechny naše lodě jsou nad touto hranicí a na tender se vztahuje registrace mateřské lodě. Ale není to zas takový problém, zejména pokud nepluješ z místa na místo, tak se jednou zaregistruješ a hotovo, holt to jen něco stojí - trochu peněz a trochu času. Jinak žádná jiná omezení jako třeba počet osob vystřídaných na lodi a podobně (jako v HR) tam není. Je to spíš otrava pokud jsi tam řadu měsíců a jedeš od Korfu přes Krétu do Soluně... :-).
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 337
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » pát srp 19, 2011 4:41 pm

Problém v přihlášení nevidím.Jezdím do GR asi 4roky na jedno místo,absolvoval jsem i několik kontrol policie na vodě,ale kromě dokladů od lodi a "řidičáku" po mě nikdy nic jiného nechtěli.Nerad bych se dostal kvůli pár korunám do problémů.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » sob srp 20, 2011 7:21 am

matan: spravne. A tech 7 eur vyplaznes na te policii.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 338
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » sob srp 20, 2011 12:37 pm

Pokud máte loď registrovanou v EU a posádka je také z EU pak v port of entry bez žluté vlajky, ale se zdvořilostní. Loď pod 10 m z EU se nemusí starat o DEKPU tj. traffic document a Transit Log /za oba se jinak platí/. Přístavní poplatky platí všichni Limenarkhio - přístavní policii, nebo Limeniko Tameio. Poplatek obsahuje dvě části: Docking a mooring a je obvykle zahrnut v poplatcích mariny. Je vhodné se dotázat.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 337
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » sob srp 20, 2011 2:28 pm

Takže podle toho co píše Lachtan jsem OK,loď z EU pod 10 m a maríny(voda a el.) nenavštěvuji .Díky
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 506
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pon srp 22, 2011 10:28 am

Formatily tykajici se jachtingu v recku, poplatku, dokumentu apod. jsou sepsany napr. tady

http://www.sailingissues.com/formalities.html

Pisou ze je to aktualizovany k 10.7. 2011
Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » pon srp 29, 2011 3:00 pm

Tak jsme se včera vrátili z dvoutýdenní plavby v Řecku. Chytli jsme meltemi v plné své kráse, což se starší lodí dlouhou pouhých 30ft a slabým motorem 12 koní, občas zlobivým, se ukázalo jako dost velké dobrodružství. :shock:
Mottem plavby se stalo : Co tě nezabije, to tě posílí...
Také sedí: Dobrodružství je průser, který dopadl dobře...
A mnohokrát jsme mysleli na Lynxovo: Vítr, vlny, to jsi chtěl, ne? (nezvonilo ti v uších, Lynxi?)

JardaF určitě napíše poutavou reportáž, ale nyní chci uvést na pravou míru ty poplatky. Měli jsme loď půjčenou od majitelky, která se jistě postarala o roční poplatky a vše s tím spojené. My se museli starat o denní poplatky. Zakotvili jsme např na městském molu v Ermioni (ale všude jinde to bylo stejné), večer přišel chlápek, co si zapsal jméno lodi a oznámil nám, že se máme hlásit na Port Police. Toto řekl i charterovým lodím vedle nás pod řeckou vlajkou, takže jsme nebyli výjimka kvůli české vlajce. Pak případně přišel někdo jiný, co nás zkásnul za elektřinu a vodu, pokud byly k dispozici (to je všude různé a cena také). Pak jsme většinou hodinu hledali Port Police, protože místní nás posílali každý jinam. Tam si vzali papíry od lodi, pojištění a crew list a ptali se nás odkud jedeme, kam jedeme, proč tam jsme a vše zapisovali. Poplatek za 30ft loď je všude 7,31 eur.
Chápu, že potřebují peníze od turistů, méně však chápu, proč tím zaměstnají 3-4 lidi, když by na to stačil jeden rovnou na molu a už vůbec mi hlava nebere, proč já, jako občan Evropské unie se mám takto zpovídat o svých pohybech v Evropské unii. :idea:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů