Zkušenosti z Řecka
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Papito
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 263
- Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: chebsko
To Denis - jižní vítr se v Egejském moři samozřejmě objevuje taky, ponechal si svoje hezké italské jméno Scirocco (Širokko). Na Krétě a na jižních Kykládách se objevuje po celý rok, jinde jenom na jaře a na podzim. Umí udeřit i v zimě se silou vichřice. Svůj příchod ohlašuje padajícím barometrem, stoupající vzdušnou vlhkostí a rostoucím vlnobitím. Přichází většinou z jihovýchodu.
Meteorologický web Poseidon, který Baharis uvedl je spolehlivý, ale třeba v Kykládách se situace oproti předpovědi může dost lišit. Je to dáno jejich členitostí a hornatostí, někde vznikají tryskové efekty, hodně často padající poryvy studeného vzduchu, zkrátka jachtař se tam nenudí.
Meteorologický web Poseidon, který Baharis uvedl je spolehlivý, ale třeba v Kykládách se situace oproti předpovědi může dost lišit. Je to dáno jejich členitostí a hornatostí, někde vznikají tryskové efekty, hodně často padající poryvy studeného vzduchu, zkrátka jachtař se tam nenudí.
- Pawell
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Mně vyhovující detailní předpověď větru, teploty i moře na konkrétním místě i oblasti hledám mj na www.windfinder.com - hojně využívaný surfaři, jachtaři i paraglidisty. Zrovna teď si tam hezky můžeš - třeba v oblasti Dodecanese (Kos) všimnout - jak Meltelemi přináší spíše suchý vzduch a jižní vítr mraky a déšť. Letím tam v pondělí - proto jsem tam brouzdal.
- Pawell
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
jó kéž by to šlo nějak takto si to objednávat...
Nicméně, máme sloopy a ty jdou dobře i proti větru, často rychleji než po větru. Pravda, trochu práce a nepohodlí s náklonem. To je jasná výhoda třeba proti katamaranu - s tím se ostře proti neprosadíš. leda se závoďákem a na jednom plováku.
Jinak - po skončení EMYRU se vracet nebudu, protáhnu se dole Suezem na Rudé moře a dál na Indický oceán. Start EMYRu je ale v Istanbulu, mám loď na Kosu, tzn. v dubnu budu pár dní nejspíše dost bojovat proti. Anebo to vezmu podle situace přes Atény. Stejně potřebuji někde dobrou takelážovou dílnu na zaválcování stěhu, tak třeba tam. Mimochodem - nevíte někdo o nějakém profesionálovi tam v oblasti s rolničkovou kovací mašinou? V Aténách a Istanbulu nějací riging majstři určitě budou, to ano.

Jinak - po skončení EMYRU se vracet nebudu, protáhnu se dole Suezem na Rudé moře a dál na Indický oceán. Start EMYRu je ale v Istanbulu, mám loď na Kosu, tzn. v dubnu budu pár dní nejspíše dost bojovat proti. Anebo to vezmu podle situace přes Atény. Stejně potřebuji někde dobrou takelážovou dílnu na zaválcování stěhu, tak třeba tam. Mimochodem - nevíte někdo o nějakém profesionálovi tam v oblasti s rolničkovou kovací mašinou? V Aténách a Istanbulu nějací riging majstři určitě budou, to ano.
- Bubo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte lis 23, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Jónské moře
Ahoj,
existuje v Jónském moři v letních měsících něco jako je Meltemi v moři Egejském?
existuje v Jónském moři v letních měsících něco jako je Meltemi v moři Egejském?
- Pawell
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
The etesians (Ancient Greek ετησίαι 'annual (winds)', sometimes found in the Latin form etesiae), meltemi μελτέμι (Greek), or meltem (Turkish) are the strong, dry north winds of the Aegean Sea, which blow from about mid-May to mid-September. During hot summer days, this is by far the most preferred weather type and is considered a blessing. They are at their strongest in the afternoon and often die down at night, but sometimes meltemi winds last for days without a break. Similar winds blow in the Adriatic and Ionian regions. Meltemi winds are dangerous to sailors because they come up in clear weather without warning and can blow at 7-8 Beaufort.[1] Some yachts and most inter island ferries cannot sail under such conditions.
Takže ano, podobné suché nenadálé letní větry rovněž v Jónském moři a třeba i na Jadranu.
Takže ano, podobné suché nenadálé letní větry rovněž v Jónském moři a třeba i na Jadranu.
- Pawell
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon čer 07, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
ano, je samozřejmě převzatý z větrnného slovníku, proto jsem jej citoval v původním znění
Meltemi je obvykle silný vítr vznikající rozpohybováním vzduchové hmoty díky stacionární tlakové níži nad Tureckem a podobně stabilní tl výši nad balkánem. Takže když se do toho dají tyhle dva útvary najednou může z toho být docela mela nebo meltemi
Meltemi je obvykle silný vítr vznikající rozpohybováním vzduchové hmoty díky stacionární tlakové níži nad Tureckem a podobně stabilní tl výši nad balkánem. Takže když se do toho dají tyhle dva útvary najednou může z toho být docela mela nebo meltemi

- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak Řecko skutecne podrazillo, jak na jare slibovali. Jsme zrovna vyvazani v Porosu a loni tady stal pobyt s vodou a elektrinou kolem 10 EUR, letos jsme platili za totez dohromady 27 EUR (lod 30 stop) Kolegove z nemecka, co stoji vedle s Sun Odyssey 43 vyplazli dohromady 60 EURO. Podotykam ze tu nejsou sprchy a zachody - je to klasicke mesteske molo a pripojkou. Dalsi novinka je, ze se voda a elektrina plati u mola, a pak musite navstivit Port Police, ktera je nekde ve meste a donest jim papiry od lodi, rict odkud jedete, kam jedete, pojisteni, pasy atp. A tam zaplatite poplatek (my 7 EUR;, tech 26 eur je vcetne poplatku; tech nemeckych sedesat taky).
Je to pakarna, protoze je clovek musi najit a na Methane jsme je hledali vic jak hodinu, Dost se vyptavaj - je to takovy trochu policejni rozhovor. Jako obcan EU jsem na tyhle veci uz hodne odvykl.
Nevim, jak jinde, ale tady v Saronskem zalivu to vyzaduji skoro vsude - vyhrozuji,ze kdyz to neudelate, tak si vas najdou. A skutecne - po molu chodi chlapik, co si zapisuje lode, co priplouvaji...
Tak nevim, kam kračí řecko...
Jo a pěkně nás prohnal Meltemi...
Je to pakarna, protoze je clovek musi najit a na Methane jsme je hledali vic jak hodinu, Dost se vyptavaj - je to takovy trochu policejni rozhovor. Jako obcan EU jsem na tyhle veci uz hodne odvykl.
Nevim, jak jinde, ale tady v Saronskem zalivu to vyzaduji skoro vsude - vyhrozuji,ze kdyz to neudelate, tak si vas najdou. A skutecne - po molu chodi chlapik, co si zapisuje lode, co priplouvaji...
Tak nevim, kam kračí řecko...

Jo a pěkně nás prohnal Meltemi...

- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
přihlašování na policii
Tak to už tady bylo, když jsme pluli někdy v r. 1969, tak správně jsme se měli přihlašovat všude, kam jsme připluli, ale to byl tenkrát u nich jinej režim, naštěstí jsme se tomu úspěšně vyhýbali, akorát nás vymákli albánci, když jsme pluli jejich výsostnými vodami a nestíhali přejet na Itálii, na policii sepisování protokolu, (bylo to Vlore-Valona u Sazanu) druhý den nás pustili, ale celou noc nás hlídali. Jo to už snad ani není pravda.
Omlouvám se, už jsem to tu někde někdy zmiňoval. Zdraví Pecho
Omlouvám se, už jsem to tu někde někdy zmiňoval. Zdraví Pecho

Transit Log... přihlašování není noovinka, platí již dlouho; pokud přijedete do Řecka se soukromou lodí, musíte navštívit úřadovnu pobřežní policie a nechat si vystavit tzv. Transit Log (velká skládací plachta divného fomátu víc než A3, se spostou malých okýnek, kam se zapisují jednotlivé záznamy). Pokud jste na jednom místě (v jednom okrsku), ohlašujete se jen jednou za měsíc, pokud jedete z místa na místo zapíšou vám v původním místě příjezd a předpokládaný následující cíl, a v tom novém zase pořád dokola. Chtějí obvykle doklady skipera nebo všecvh členů posádky, doklady od lodě vč.pojištění (některé pojišťovny nemají v zelených kartách dostatečně specifikovány jednotlivé limity plnění a to může ýt problém), a také crew listu - standardní nešvar je, že starý crew list vám chtějí odebrat - pokud se ale nedáte a řeknete že je to základní lodní doklad jehož originál musíte archivovat, tak si udfělají kopii. Nezapomenout plnou moc v Angličtině, pokud nejste v techničáku uveden jako majitel. Crew list při přihlašování a odhlašování potvrzují. Další potíž je, pokud tam přijdete v době, kdy si dávají potvrdit crewlisty charterovky, pak můžete strávit na úřadovně i celou sobotu dopoledne, k tomu úředníci přijdou klidně o hodinu i více déle, než mají psáno na dveřích. Co se týká sepisování lodí u městských mol, mívá to obvykle jiný důvod - často je třeba zaplatit jakýsi místní turistický poplatek v místní úřadovně policie nebo správy přístavu - také lustrují doklady, ale netýká se to tranzit logu, ale jen jakéhosi prventivního přehledu o pohybu osob no a hlavně toho poplatku. Typicky aktivní jsou třeba v Saronském zálivu ve městě Palaiá Ephídavros. Třetí typ poplatku, který s předchozími nesouvisí může být za vyvázání u městského mola ve spojení s vodou a elektřinou, a to buď paušální částkou, nebo kartou se zálohou do sloupku s přípojkami. Bohužel se to těmito obstrukcemi stále více blíží Chorvatsku. Vloni vydali zákon, který regujuje (přesněji zpoplatňuje) plavbu cizích lodí a místních charterových lodí v Řecku, ale jejich svaz charterových firem dokázal oddálit jeho platnost, nevím na jak dlouho. A jen na okraj k pilotům zmíněným na začátku tohoto vlákna: IMray má nejen celé Řecko, ale i jen výňatek Jónské ostrovy, a v každém z nich je i pro stejnou oblast něco navíc, ale pozor - dost věcí neplatí úplně přesně - především hloubky u městských mol a podobně - nevěřit a mít vlastní úsudek a rezervy. Krom toho je v Řecku dost nových městských přístavů, postavených z fondů EU, které ale nemají hloubky v přístupových kurzech, (třeba na Othonisu je průjezd do nového ppřístavu široký cca 4 metry, dvkrát zahnutý, jinak 0,5 - 1,0 metr, a cestu znají jen místní, takže mají krásný nový přístav pro domácí malé rybářské lodě, atd... upřimně řečeno v celém středomoří kvapem ubývají místa, kde se dá existovat buďto bez úřední buzerace, nebo finanční masáže (Itálie letos někde i 2x zdražila a pod.), poslední skororáj je na severu, ale to má zase jiné háčky...šťastnou plavbu
, Ad HOnorum Jesum...

Upřimně řečeno nevím, jaká je hranice pro povinnou registraci lodě podle její velikosti nebo jinžých parametrů (výkon motoru a pod.) pro plavbu v Řecku - pokud tam budeš s českou lodí podléhající povinné registraci podle českých předpisů, tak by ses měl přihlásit, pokud tam budeš s lodí neregistrovanou v jiné zemi - třeba 2,5 metrovým gumákem, pak hranice pro registraci lodě a tedy přihlašování bude dána řeckými limity a ty neznám, protože všechny naše lodě jsou nad touto hranicí a na tender se vztahuje registrace mateřské lodě. Ale není to zas takový problém, zejména pokud nepluješ z místa na místo, tak se jednou zaregistruješ a hotovo, holt to jen něco stojí - trochu peněz a trochu času. Jinak žádná jiná omezení jako třeba počet osob vystřídaných na lodi a podobně (jako v HR) tam není. Je to spíš otrava pokud jsi tam řadu měsíců a jedeš od Korfu přes Krétu do Soluně...
.

- Lachtan
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 448
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Praha
Pokud máte loď registrovanou v EU a posádka je také z EU pak v port of entry bez žluté vlajky, ale se zdvořilostní. Loď pod 10 m z EU se nemusí starat o DEKPU tj. traffic document a Transit Log /za oba se jinak platí/. Přístavní poplatky platí všichni Limenarkhio - přístavní policii, nebo Limeniko Tameio. Poplatek obsahuje dvě části: Docking a mooring a je obvykle zahrnut v poplatcích mariny. Je vhodné se dotázat.
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
Formatily tykajici se jachtingu v recku, poplatku, dokumentu apod. jsou sepsany napr. tady
http://www.sailingissues.com/formalities.html
Pisou ze je to aktualizovany k 10.7. 2011
http://www.sailingissues.com/formalities.html
Pisou ze je to aktualizovany k 10.7. 2011
- Lucifer
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsme se včera vrátili z dvoutýdenní plavby v Řecku. Chytli jsme meltemi v plné své kráse, což se starší lodí dlouhou pouhých 30ft a slabým motorem 12 koní, občas zlobivým, se ukázalo jako dost velké dobrodružství.
Mottem plavby se stalo : Co tě nezabije, to tě posílí...
Také sedí: Dobrodružství je průser, který dopadl dobře...
A mnohokrát jsme mysleli na Lynxovo: Vítr, vlny, to jsi chtěl, ne? (nezvonilo ti v uších, Lynxi?)
JardaF určitě napíše poutavou reportáž, ale nyní chci uvést na pravou míru ty poplatky. Měli jsme loď půjčenou od majitelky, která se jistě postarala o roční poplatky a vše s tím spojené. My se museli starat o denní poplatky. Zakotvili jsme např na městském molu v Ermioni (ale všude jinde to bylo stejné), večer přišel chlápek, co si zapsal jméno lodi a oznámil nám, že se máme hlásit na Port Police. Toto řekl i charterovým lodím vedle nás pod řeckou vlajkou, takže jsme nebyli výjimka kvůli české vlajce. Pak případně přišel někdo jiný, co nás zkásnul za elektřinu a vodu, pokud byly k dispozici (to je všude různé a cena také). Pak jsme většinou hodinu hledali Port Police, protože místní nás posílali každý jinam. Tam si vzali papíry od lodi, pojištění a crew list a ptali se nás odkud jedeme, kam jedeme, proč tam jsme a vše zapisovali. Poplatek za 30ft loď je všude 7,31 eur.
Chápu, že potřebují peníze od turistů, méně však chápu, proč tím zaměstnají 3-4 lidi, když by na to stačil jeden rovnou na molu a už vůbec mi hlava nebere, proč já, jako občan Evropské unie se mám takto zpovídat o svých pohybech v Evropské unii.

Mottem plavby se stalo : Co tě nezabije, to tě posílí...
Také sedí: Dobrodružství je průser, který dopadl dobře...
A mnohokrát jsme mysleli na Lynxovo: Vítr, vlny, to jsi chtěl, ne? (nezvonilo ti v uších, Lynxi?)
JardaF určitě napíše poutavou reportáž, ale nyní chci uvést na pravou míru ty poplatky. Měli jsme loď půjčenou od majitelky, která se jistě postarala o roční poplatky a vše s tím spojené. My se museli starat o denní poplatky. Zakotvili jsme např na městském molu v Ermioni (ale všude jinde to bylo stejné), večer přišel chlápek, co si zapsal jméno lodi a oznámil nám, že se máme hlásit na Port Police. Toto řekl i charterovým lodím vedle nás pod řeckou vlajkou, takže jsme nebyli výjimka kvůli české vlajce. Pak případně přišel někdo jiný, co nás zkásnul za elektřinu a vodu, pokud byly k dispozici (to je všude různé a cena také). Pak jsme většinou hodinu hledali Port Police, protože místní nás posílali každý jinam. Tam si vzali papíry od lodi, pojištění a crew list a ptali se nás odkud jedeme, kam jedeme, proč tam jsme a vše zapisovali. Poplatek za 30ft loď je všude 7,31 eur.
Chápu, že potřebují peníze od turistů, méně však chápu, proč tím zaměstnají 3-4 lidi, když by na to stačil jeden rovnou na molu a už vůbec mi hlava nebere, proč já, jako občan Evropské unie se mám takto zpovídat o svých pohybech v Evropské unii.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů