Kapitánské licence

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: windward, vilma, MARIS, Pepa

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8199
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Kapitánské licence

Příspěvekod Libor » stř lis 23, 2005 9:32 am

Platnost kapitánských licencí

Ji? del?í dobu probíhá diskuse o platnosti nebo neplatnosti chorvatských průkazů. Je to hlavně ve spojitosti s průkazy, které vydává Ministerstvo dopravy ČR a firmami, které jsou na ?kolení v ČR zainteresováni a sna?í se zdiskreditovat platnost chorvatských průkazů.

Průkazy vydané MD ČR skupiny A, B, C platí pouze na námořních lodích plujících pod českou vlajkou.

Na lodích, které plují pod českou vlajkou, platí pouze průkazy vydané MD ČR.

Tyto informace byly poskytnuty pracovníkem MD ČR a pro majitele těchto průkazů z toho vyplývá, ?e získali průkaz s velmi omezenou platností, proto?e neznáme jedinou charterovou společnost, která nabízí legální pronájem lodi plující pod českou vlajkou. V ?ádném případě tento průkaz není mezinárodní, jak bylo mnohokrát deklarováno, ale je platný pouze na území České republiky, kterým jsou i lodě plující mimo ČR nesoucí českou vlajku. Je to stanoveno zákonem č. 61/2000Sb.
Česká republika nemá doposud uzavřenou dohodu s Chorvatskou republikou, která by uznávání průkazů ře?ila. Tolerování tohoto stavu chorvatskými kapitanáty je?tě neznamená, ?e v případě skutečného zkoumání platnosti či neplatnosti kapitánské licence oprávněnou institucí bude uznána jako platná. Například v případě pojistné události zkoumá poji??ovna platnost průkazu. Pokud průkaz není platný, je to důvodem ?kodu neuhradit. Ve skutečnosti odpovídá za platnost nebo neplatnost kapitánské licence kapitán, který se licencí prokázal.
Ani s jinými přímořskými zeměmi není dohoda o uznávání průkazů uzavřena.

Tyto informace nejsou uvedeny na propagačních letácích ani na internetových stránkách firem nabízejících kapitánské kurzy a je na ka?dém majiteli průkazu, aby posoudil, jakým způsobem mu byla platnost průkazu ?kolícím střediskem sdělena. V?echny tyto zájmové skupiny pouze upozorňují na neplatnost chorvatských průkazů a poskytují nepravdivé informace. Pro začínajícího jachtaře je opravdu slo?ité rozpoznat platnost nebo neplatnost určitého průkazu. Nikoho nenapadne, ?e musí podrobně nastudovat celou problematiku platnosti průkazů, ne? se rozhodne pro jednu z nabídek mnoha ?kolících středisek, které jmenuje Ministerstvo dopravy ČR. V zákoně 61/2000Sb. ji? ov?em není uvedeno , ?e průkazy vydávané MD ČR mají mezinárodní platnost.. Ani to tam uvedeno být nemů?e , proto?e v teritoriálních vodách platí pravidla, která jsou uvedena v zákonech toho státu, kterému pobře?ní vody patří. Podle mezinárodního práva platí v teritoriálních vodách určité země pouze ty průkazy, které tento stát uznává.

Současně to znamená, ?e ?kolení podle směrnic MD ČR mů?e probíhat pouze na lodích plujících pod českou vlajkou a instruktorem musí dr?itel průkazu MD ČR. Rovně? praxe, která je potřebná pro získání vy??í skupiny B, A, mů?e být uznána jen v případě, kdy plavba probíhala na lodi plující pod českou vlajkou a kapitán byl dr?itelem odpovídající licence MD ČR.
Odborné časopisy tuto informaci dosud nezveřejnily a pro mnohé dr?itele průkazu to bude určitě velmi nepříjemné překvapení. V?echna ?kolící střediska zamlčovala skutečnou platnost průkazů a hlavně upozorňovala na neplatnost chorvatských průkazů. A tak je na místě otázka, kdo má z toho prospěch.
U majitelských lodí platí stejný zákon, co? znamená , ?e i tyto lodě, musí plout pod českou vlajkou, aby kapitánovi platil průkaz typu A, B, C.


POZOR!
V zahraničí neplatí ani průkazy ČANY, ani staré průkazy Státní plavební správy pro námořní plavbu (2.0, 2.1, 2.2, 3), VMP a různé klubové průkazy. Tyto průkazy nejsou dokladem, který podle zákona 61/2000 Sb. a vyhlá?ky 315/2000 opravňuje k vedení rekreační námořní jachty na moři.


Chorvatské licence jsou bez časového omezení a bez omezení plavby podle vzdálenosti od pobře?í.

Platí pro rekreační plavidla - plachetnice a motorové jachty. Jsou uznávány v?emi přímořskými zeměmi a mnoho jachtařů jejich platnost vyzkou?elo při plavbách v mnoha světových lokalitách. Mezinárodní právo stanovuje, ?e v příbře?ních vodách platí ta kapitánská licence, které byla získána v podobných podmínkách a byla vystavena státní institucí.

Dr?itel takového průkazu se rozhodne podle svých znalostí a zku?eností na jak náročnou plavbu se vydá. Postupně si zvy?uje praxi a ji? nemusí absolvovat dal?í přezkou?ení.

Jachting by měl přiná?et volnost, nezávislost a svobodu.
Naposledy upravil(a) Libor dne čtv lis 24, 2005 8:27 am, celkem upraveno 1 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Chorvatský průkaz mimo chorvatské vody

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 8:18 am

Mám dotaz na neustále nejasnou pozici chorvatského průkazu ve středoevropských vodách. Situaci poměrně jasně popisuje článek na http://www.lode.cz/re/clanek.php?rub=10&ID=824, tj. oficiálně skutečně platí jen a pouze v teritoriálních vodách Chorvatska, ale některé středomořské státy jej ti?e uznávají. Máte někdo osobní zku?enost, jak to dopadne kdy? vám charterovka na tento průkaz např. v Itálii půjčí loď a následně jste na moři kontrolováni, nebo v hor?ím případě dojde k nějaké pojistné události? Prosím pouze konkrétní zku?enosti, ne domněnky. Díky za případné odpovědi.

Filip Hrbek, filip.hrbek@centrum.cz.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Lodní papíry

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 8:20 am

Dobrý den.
Chtěl bych si na pří?tí sezónu pořídit skůtr, nebo rychlej?í člun. Nemám v?ak potřebné informace o potřebných papírech (řidičák,techničák) kde se dá udělat a také jaké jsou podmínky pro povolení plavby(Chorvatsko).
Pavel info@extravyfuk.cz

Pavel ?ebesta, info@extravyfuk.cz
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Průkazy

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 24, 2005 3:42 pm

Ministerstvo dopravy - odbor námořní dopravy při?el o chleba, proto?e nám Ko?ený za?melil v?echny námořní lodě. No a proto?e se přece páni ouředníci nepůjdou ?ivit prací, tak si udělali ?ivnost z jachtařů. Kurzy a zkou?ky smějí organizovat jen jejich kamarádíčci. Zkou?ky v Chorvatsku jsou prý neplatné. Pak se zase dozvíte, ?e naopak zkou?ky na MD jsou platné jen na lodích s českou vlajkou. Tudí? na charterové lodi jsou neplatné.
V?ichni si tu hrají na veliké námořníky a v důsledku jsme k smíchu v?em skutečným námořníkům. Uvědomte si laskavě, ?e Richard Konkolski neměl vůbec ?ádné papíry od MD a obeplul celou zeměkouli. Snad jen s průkazem VMP. Tak si rovnou přiznejme, ?e se v?ichni chtějí co nejvíc nakapsovat a přestaňte se za?ti?ovat u?lechtilými kecy o bezpečnosti jachtařů.
Slo?ením jakékoli zkou?ky se je?tě z nikoho jachtař nestal. Pokud je někdo vůl a nemá z moře respekt, je to jeho problém a moře jej dříve nebo později vyučí. Já provozuji námořní jachting více ne? 40 let a troufám sí říci, ?e o moři vím méně ne? patnáctiletý kluk, který vyrůstá v rodině rybáře a tráví na moři naprostou vět?inu času. Takový kluk toho ví mnohem víc ne? v?ichni na?i zku?ební komisaři a minister?tí úředníci dohromady. ?ádné vyčtené zku?enosti toti? nenahradí ty zku?enosti pro?ité.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte lis 29, 2005 11:09 pm

Ahoj Filipe . Tu najdes popis mojho kamarata Borisa Vicha ako v Grecku prevratil katamaran. Cize sposobil poistnu udalost. http://www.yachting.sk/_yachting/Z_inych/PrPr.html Ak chces dam ti naneho telefon a popytaj sa ho. Inak je to skuseny yachtar, ziadne bečko.
To si myslis, ze ked si pozicias lod v grecku, tak musis mat grecke papiere a ked v taliansku tak talianske a ked na kube tak .... ? S chartrovou spolocnostou podpisujes zmluvu a jej podpisom obydve strany akceptuju urcite skutocnosti. Ty sa preukazujes dokladom o sposobilosti a oni ho mozu akceptovat, alebo nemusia, tiez si mozu vyziadat od teba skusobnu jazdu. Ale ak zmluvu podpises a oni tiez , tak je to jasne a poistnu udalost uz dalej riesa podla medzinarodneho prava Colrege / kolrid? / . Vzhladom k tomu ze skladame kauciu, tak jazdime opatrne, Romel -li?ka pú?te je na? vzor. Ak jazdis vlastnu lod pod nasou ceskoslovenskou vlajkou, tak ti v tvojej poistovny povedia co od teba chcu a napisu to do zmluvy. Ahoj
pepito
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: čtv pro 01, 2005 9:44 pm
Reputace: 0

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod pepito » čtv pro 01, 2005 9:48 pm

[quote="Libor"]Platnost kapitánských licencí

Na lodích, které plují pod českou vlajkou, platí pouze průkazy vydané MD ČR.

Ano. ale neplatí věta obrácená....tedy ře by platily průkazy jen na lodích pod českou vlajkou...
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod mba » pát bře 10, 2006 12:37 pm

Pod pojem "plachetnice a motorve jachty" spadaju aj zodiac-y, napr. 5-6m, 50-60k motor ?

Keby som mal HR licenciu, mozem si na Slovensku takyto cln poriesit/zaregistrovat a potom sa na nom plavit ? Predposkladam, ze asi nie...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod Denis » pát bře 10, 2006 7:17 pm

Ja si myslím, ?e ano, akurat ju u nas nemusi? / a ani nemô?e?/ registrova?, ale sa s ňou normálne plaví?. Ak ju má? zareistrovanú v Chorvátskom námornom registri, má? k nej vystavený technický preukaz, čo je aj doklad o vlastníctve a o spôsobilosti plavidla. Pri lodiach je več?ia volnos? ako pri autách, loď mô?e? registrova? pod akou vlajkou chce?, kludne mô?e? ma? pruhovanú vlajku s hviezdičkam. Choď sa spýta? policajtov do prístavu v BA, vedla ?PS. Neviem ako je to so zakonnou poistkou, či je tam nejaká buzerácia ako pri autách.
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod mba » pát bře 10, 2006 8:31 pm

To Denis: diky.
Ak mozem, tak este by som sa pytal...:)
To znamena, ze u nas nemozem registrovat lod ak nemam opravnenie na jej vedenie ?

Na hodne weboch sa uvadza, ze HR licencia plati len pre pasmo 12NM od pobrezia. Zaroven s touto licenciou sa ziskava licencia radiooperatora v HR vodach. Predpokladam, ze existuje aj taka licencia radiooperatora, ktora ma vseobecnejsiu platnost. Ako sa da ziskat takato licencia (napr. pre pripad ak by som sa plavil napriec Jadranom do IT) ?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod Denis » pát bře 10, 2006 10:39 pm

Registrácia lode s vodičákom nemá nič spoločné. Teda ak nemá? oprávnenie na vedenie plavidla, tak si loď mô?e? kludne zapísa? do lodného registra.
HR licencia, teda kapitánsky preukaz je hlavne pre chorvatský turistický priemysel a v zásade mô?e? to, čo ti povolí prenajímatel lode. V nájomnej zmluve má? obmedzenia.
Licenciu radiooperátora vydáva Slov. telekomunikačný úrad na základe úspe?ne absolvovaných skú?ok. Ak má? vlastnú loď, tak tento doklad ti nikto nekontroluje.
K vedeniu plavidla, zvlá?? sú papiere na sladkú vodu a zvlá?? na slanú, zjednodu?ene povedané.
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod mba » pon bře 13, 2006 11:02 am

Zaujima ma to cisto prakticky - nevidim dovod, aby som robil 2x skusku aj kurz na slovenske papiere (VMP + C kategoria namorna, resp. B namorna), ak je moznost zistat papiere jednoduchsie.
Zaroven by som ale nechcel riskovat nejake byrokraticke problemy z dovodu, ze nemam spravny papier.

Samozrejme nie je to o tom ako cim skor absolvovat trip across atlantik :))

Akym sposobom sa dokladuje 'namorna prax' (napr. je treba si viest dennik a nechavat si ho overit skipperom) ?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod Denis » pon bře 13, 2006 2:11 pm

Závisí od toho kde chce? jazdi?. Ak len na mori, tak potom VMP na vnútrozemské vodné cesty je buzerácia. Ak si kúpi? povedzme ten 4m gumák a chce? s ním aj na Dunaj, alebo keď ma? trailer plachetnicu a chce? jazdi? more aj jazerá tak potrebuje? aj aj.
Námorná prax sa najlep?ie dokumentuje kópiou listu posádky a potvrdením kapitána o naplávaných mílach.
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod mba » pon bře 13, 2006 3:08 pm

Chcel by som si na zaciatok poriesit vlastny gumak a postupne skusit pridat charter s niekym skusenejsim na jachte.

K Dunaju to mam blizko, takze gumak by sa dal vyuzit aj tu.

Dik za info.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř bře 29, 2006 9:53 pm

Záludnosti na?í námořní legislativy
aktualizováno: St, 15.březen 2006 17:02

Nemá to český jachtař lehké chce-li plout v souladu platnými legislativními akty

Záludnosti na?í námořní legislativy

?e to nemá u nás zájemce o námořní jachting lehké je v?eobecně známé. O tom svědčí i mno?ství dotazů náv?těvníků listopadových výstav v Praze i Brně, se kterými se obraceli na nás, zástupce SPS či Námořního úřadu, ale i na zástupce vystavujících charterových firem, které nabízely kurzy u nás i v zahraničí.
ČANY ji? léta usiluje o nápravu nepodařeného námořního zákona i prováděcích vyhlá?ek k němu. Na?i ochotu spolupracovat při novelizaci na?í legislativy se státními orgány ČR jsme opět deklarovali při společném jednání zástupců ČANY na NÚ 22.11.2005 (viz článek v tomto čísle Zpravodaje). Máme zájem podílet se i na úpravách znění jiných zákonů a vyhlá?ek, pokud souvisí s nekomerčním provozováním rekreační sportovní a tělovýchovné činnosti na moři. Někdy to toti? u nás vypadá tak, ?e jeden státní orgán neví co připravuje druhý a legislativní zmetky jsou pak toho důkazem. Objektivně je v?ak třeba říct, ?e to není jen v případě Ministerstva dopravy, ale podíl na nich má celá řada subjektů působících v této oblasti.

Uvedu jen namátkou několik příkladů:
Námořní zákon č. 61/2000 Sb. upravuje podmínky provozování námořní plavby námořními plavidly pod státní vlajkou České republiky a práva a povinnosti právnických a fyzických osob s tím spojené. Námořní plavidlo je námořní obchodní loď a námořní jachta (plavidlo určené k námořní plavbě pro cizí potřeby za účelem zisku). Častý dotaz náv?těvníků byl: platí tedy tento zákon a o něj se opírající vyhlá?ky i pro rekreační jachty kdy? tyto nejsou předmětem úpravy zákona (viz § 1, §2 odst.(2), §2 odst.(5) a nemají právo plout pod státní vlajkou ČR (§ 4)?

Pro ty, kteří se ptají s jakým oprávněním lze plout s lodí pod českou vlajkou uvádím, ?e na na?ich vnitrozemských vodách a mezinárodních vnitrozemských vodách a moři a? do vzdálenosti 0,75 Nm od pevniny nebo pobře?ních ostrovů lze plout jen s průkazy VMP resp. Mezinárodním průkazem vůdce rekreačního plavidla vydanými SPS (zákon č. 114/1995 Sb. a vyhlá?ka 224/1995 Sb.), na námořní jachtě zapsané v námořním rejstříku NÚ jen s průkazem způsobilosti k vedení námořní jachty vydaném NÚ (námořní zákon č. 61/2000 Sb. a vyhl. 315/2000 Sb.) a na rekreační jachtě zapsané v evidenci NÚ jen s průkazem způsobilosti k vedení rekreační jachty vydaném NÚ (námořní zákon č. 61/2000 Sb. a vyhl. 149/2001 Sb.). Pou?ití průkazů není zaměnitelné a s ?ádným jiným průkazem na vyjmenovaných lodích a oblastech plavby nelze plout! V praxi to např. znamená, ?e při plavbě z Helgolandu a? k německému pobře?í potřebujete na lodi zapsané v evidenci MD ČR průkaz vydaný NÚ, dále po Labi pak průkaz vydaný SPS. Zdůrazňuji zároveň námi mnohokrát deklarovanou skutečnost, ?e kvalifikační průkaz vydávaný ČANY není postačujícím dokumentem pro vedení jachty zapsané v evidenci českého NÚ.

Proč je ve vyhlá?ce 315/2000 Sb. nelogicky stanoven rozsah plavby dr?itele průkazu s oprávněním C (§ 10 odst. 1c) odli?ně od vymezení povolené oblasti plavby (§ 2 odst. c,d) ? Proč je omezen rozsah povolené plavby pro rekreační plavidlo zapsané v evidenci NÚ na 12 Nm (Vyhl. 149/2001 Sb.) kdy? podle certifikátu vydaného akreditovanou klasifikační společností EU má tato loď osvědčení např. pro oceánskou plavbu? Není pak výhodněj?í loď zaregistrovat v zahraničí, jak to ostatně dělá čím dál více majitelů lodí z České republiky?

Proč je omezena platnost průkazů způsobilosti k vedení námořní nebo rekreační jachty vydaných MDS ČR resp. MD ČR kdy? toté? ministerstvo vydává řidičské průkazy s platností časově neomezenou? Nespatřuji v tom opět ?ádnou logiku.

Máte zaregistrovánu námořní jachtu na NÚ? Pak jistě víte, ?e vás čeká od leto?ního roku nemilá povinnost platit daně z podnikatelské činnosti podle zákona 586/1992 Sb. o daních z příjmů, vést evidenci majetku a řádně vykazovat jeho roční odpisy. Tato loď je toti? určena výlučně pro komerční činnost a z jejího provozu musíte platit minimální daň i kdy? jste nedocílili v tomto roce ?ádný zisk, dokonce máte povinnost podat daňové přiznání kdy? vykazujete daňovou ztrátu. Navíc k jejímu provozu potřebujete ?ivnostenské oprávnění, pro jeho? vydání dle ?ivnostenského zákona 455/1991 Sb. musíte dolo?it odbornou způsobilost dokladem vydaným institucí akreditovanou Ministerstvem ?kolství, mláde?e a tělovýchovy (pro sportovní a tělovýchovnou činnost) nebo MD ČR v případě provozování námořní dopravy. Poru?ení těchto ustanovení je pova?ováno za nedovolené podnikání a je sankcionováno pokutami do 100 000 Kč a dodatečně vyměřenými daněmi včetně úroků s desetiletou zpětnou účinností.

Nebudu ani uvádět mo?né problémy s dodr?ováním na?í legislativy pokud vyplouváte s průkazem způsobilosti k vedení námořní jachty vydaným na?ím NÚ. Bohu?el tento průkaz je opět určen k provozování jachet za účelem zisku, tudí? komerčnímu provozu a v momentě kdy se odvá?ete od mola s námořní jachtou (dle zákona č. 61/2000 Sb.) stáváte se z pohledu Ministerstva financí daňovým poplatníkem. Poraďte se raději s va?ím daňovým poradcem nebo plujte třeba v Chorvatsku s jejich lodí a jejich průkazem ? vyhnete se těmto problémům.

Proč osvědčení o zdravotní způsobilosti je oprávněn vydat jen Ministerstvem dopravy pověřený lékař, často značně vzdálený od bydli?tě ?adatele, který ?adatele ani nezná a prohlídku provádí jen formálně, kdy? jeho obvodní lékař to mů?e provést daleko objektivněji a navíc podle směrnice Ministerstva zdravotnictví č. PP-265-20.11.1967 v platném znění, je k tomuto úkonu příslu?ný místně příslu?ný obvodní lékař. Navíc tato prohlídka je stanovena MZ ČR jen pro pracující k získání průkazu způsobilosti pro výkon povolání na námořních plavidlech (tedy nikoliv pro sportovní a rekreační plavbu)?

Bylo těch dotazů je?tě mnohem víc a dá se říct, ?e je kladli lidé se zájmem o pozitivní ře?ení problému. Ptali se, zda-li se ji? v této oblasti něco děje a kdy se u nás dá na?e námořní legislativa do souladu s normami EU a jiných mezinárodních organizací, jimi? je ČR členem. Nebo se snad domníváte, ?e na?e státní orgány chtějí cílevědomě, odkládáním novelizace nepovedených zákonů a vyhlá?ek, potlačovat oprávněné zájmy českých sportovců a zájemců o tělovýchovné rekreační aktivity na moři? Myslím ?e tomu tak není a ?e ná? Námořní úřad je jen zavalen prací a ?e po volbách najde potřebný čas a společnými silami i s přistoupením jiných subjektů působících v námořním jachtingu dáme v?e do souladu s mezinárodně platnými normami a ku prospěchu na?ich občanů.


Ing. Petr Kundrata
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod Denis » stř bře 29, 2006 10:52 pm

Pán Kundrata, ste nekonečný optimista, čo je pote?ujúce. Ale tieto problémi vyrie?i len direktíva rady EU. Úradníci to nepochopia nikdy. U? len to, ?e majitel námornej lode reprezentuje svoju krajinu by si zaslú?ilo uznanie. Veď kto e?te má pri realizovaní svojho koníčka vyvesenú ?tátnu vlajku?
To isté je aj so stavbou lode, čo to majú čo povolova? ak máte projekt od lodného kon?truktéra. Potom musíme vymý?la? finty ako za sociku. Ahoj
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod Baharis » stř kvě 03, 2006 11:25 pm

mba píše:Akym sposobom sa dokladuje 'namorna prax' (napr. je treba si viest dennik a nechavat si ho overit skipperom) ?


Pokud je tvá otázka směřovaná k papírům MDaS, tak před sk. C nepotřebuje? ?ádnou praxi, ale zůčastní? se týdeního kurzu na moři, pod vedením instruktora pořádající agentury. Pak si nechá? z MDaS poslat za mírný obnos Jachtařskou kní?ku (takový malý se?itek) a do ní si zaznamenává? posádku, loď, upluté míle, oblast plavby a dává se tam razítko charterové společnosti, od které se bere loď. Pokud má? vlastní, tak maríny, odkud vyplouvá?. Pokud nejsi kapitán a dělá? si praxi "nad 10 mil", je?tě podpis kapitána. Jachtařská kní?ka je pak doklad o uplutých mílích při roz?iřování na sk. B a C.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské licence

Příspěvekod ficcus » čtv kvě 04, 2006 2:22 pm

[quote="Baharis"]
... Pak si nechá? z MDaS poslat za mírný obnos Jachtařskou kní?ku (takový malý se?itek) a do ní si zaznamenává? posádku, loď, upluté míle, oblast plavby a dává se tam razítko charterové společnosti, od které se bere loď. Pokud má? vlastní, tak maríny, odkud vyplouvá?. Pokud nejsi kapitán a dělá? si praxi "nad 10 mil", je?tě podpis kapitána. Jachtařská kní?ka je pak doklad o uplutých mílích při roz?iřování na sk. B a C.[/quote]

Mě bylo řečeno, ?e praxi si jako kapitán "C" potvrzuji sám (?ádná razítka, ...) . Pří?tí rok mi končí platnost, tak jsem zvědav:-)
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv kvě 04, 2006 2:44 pm

Ono mo?ná zále?í na tom, jestli jenom prodlu?uje?, nebo roz?iřuje?. Mě také končí pří?tí rok platnost:-), ale já chci roz?ířit na B. Nějak mě nevyhovuje být vázaný na délku lodě, i kdy? chorvati mírnou toleranci umo?ňují. U prodlou?ení si nejsem vědom nějakého prokazování mílí, u roz?íření nám v Brně řekli to, co jsem napsal.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv kvě 04, 2006 2:58 pm

[quote="Anonymous"]Ono mo?ná zále?í na tom, jestli jenom prodlu?uje?, nebo roz?iřuje?. Mě také končí pří?tí rok platnost:-), ale já chci roz?ířit na B. Nějak mě nevyhovuje být vázaný na délku lodě, i kdy? chorvati mírnou toleranci umo?ňují. U prodlou?ení si nejsem vědom nějakého prokazování mílí, u roz?íření nám v Brně řekli to, co jsem napsal.[/quote]

I u prodlou?ení "C" musí? prokazovat upluté majle za poslední 2 roky (1000 nebo 1500nm?).
Chorvatům je úplně putna stupeň průkazu. Je to pro ně k?eft. Kdy? che? 50ku, tu má? 50ku:-)
Problém mů?e nastat a? při případné pojistné události.
Zatím se sna?ím dr?et do 40 stop délky (občas to nevyjde:-)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » čtv kvě 04, 2006 3:14 pm

"ficcus"
Zatím se sna?ím dr?et do 40 stop délky (občas to nevyjde:-)


Počkej, to mě zajímá. Já se teda dr?ím dle instrukcí člověka co mě zaji??uje lodě do 13m. A co dělá?, kdy? "to nevyjde"? To je má největ?í můra, ?e tam dojedu s posádkou a oni nám nedají loď.
Tan průser, to? otázka. Oni si kontrolují papíry, vč. radiotelefonního průkazu a zapisují do crewlistu. Mo?ná by se ?lo do hloubky a? při případném soudu, při vět?ím průseru.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8199
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned kvě 07, 2006 7:51 pm

No asi jak jak kde. Kdy? jsem byl naposled na chartru v Punatu, tak se jen zeptal na jméno kdo bude kapitán a opsal si pasy do crewlistu a tím to skončilo. Docela jsem se divil, ?e ?ádný průkaz po nikom nechtěli. Jinak to byla ?pica společnost v?e v pohodě, jak převzetí, tak konečné předání. Jen spokojenost.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned kvě 07, 2006 9:33 pm

Baharisi, má?-li "C" od MDS ČR, tak je pro Tebe limitem max. délka lodi (LOA) 12 metrů a ne 13. Pokud chrteruje? del?í loď, tak v podstatě ani nemá cenu si kauci poji??ovat. Je to tvůj risk. Nepodlo?eno praxí.
Je?tě je údajně jedna mo?nost. Má?-li LOA třeba 12,4 m, tak se do "pojistného" protokolu o ?kodě prý dá usmlouvat zapsání třeba délky na vodorysce (LWL). Místňáci nemají zájem, abys finančně vykrvácel a nikdy se nevrátil ...
Já se těch max 12ti metrů sna?ím dr?et hlavně proto, ?e je to akorát velikost pro nabírání zku?eností. Ka?dá stopa navíc je při manévrování v těsném přístavu sakra znát (Zadar - Tankerkomerc, Trogir, ...).
Ale třeba v Řecku se mi stalo, ?e objednaná a zaplacená star?í 38ka nabyla k mání, tak nám "vnutili" funglovku 43 Cyclades za stejnou cenu. Ne?lo odmítnout:-)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » ned kvě 07, 2006 10:32 pm

[quote="ficcus"]Baharisi, má?-li "C" od MDS ČR, tak je pro Tebe limitem max. délka lodi (LOA) 12 metrů a ne 13. Pokud chrteruje? del?í loď, tak v podstatě ani nemá cenu si kauci poji??ovat. Je to tvůj risk. Nepodlo?eno praxí.quote]
Tak ti teda děkuju za předná?ku. :-) Já samozřejmě vím, ?e jsem zatím limitovaný 12ti metrama. Doufám, ?e u? jen tento rok. Ale bylo mě řečeno, ?e do 13m nebudu mít HR problémy s předáním lodě. To mám vyzkou?ené třeba s VEKTOR 401, nebo SUN ODYSSEY 42.2 Kdy? mám brát dvě rodiny, tak není zbytí.
Poji?tění kauce nevedu. Nechci se rouhat, ono se to nevyplácí, ale kdy? do něčeho jdu, tak musím být přsvědčený, ?e to zvládnu. Ale člověk musí být stále ve střehu a nemyslet si jaký je king, ?e? V loni mě ve dvě v noci probudilo rumplování kotevního řetězu a já do půl ?esté seděl v kokpitu u GPSky a s hrůzou sledoval, jestli udr?í kotva.
Tankerkomerc jsem si prohlí?el v r. 2004, kdy? jsme odtud vyplouvali na Velikonoční regatu. Já jen jako navigátor. Je to opravdu síla. My jsme měli lodě vyvázané u mola hned vlevo za vlnolamem, ale kdy? jsem si představil, jak zaplouvám s na?í ELAN 45 dovnitř maríny, pokud by je?tě řádně foukalo, tak jsem i zpotil. Ale zase výhoda těchto lodí - příďový motor, to je paráda. Tak si říkám, ?e někdy by byla lep?í 45ka s příďovým, ne? 36ka bez něj.
To tvé Řecko mohlo být opravdu pěkné. Já se tam letos chystám poprvé, poplujeme dva man?elské páry, vybíráme nějakou 36ku. Taky bych to bral. ?koda, ?e jsi a? z Budějic. Potřeboval bych nějaké rozumy a to je spí? na mluvené slovo, ne? na psaní. Ale stejně, pokud ti to nebude vadit, se na pár věcí přes ICQ zeptám.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte kvě 09, 2006 10:08 am

[quote="Baharis"] ... Potřeboval bych nějaké rozumy a to je spí? na mluvené slovo, ne? na psaní. Ale stejně, pokud ti to nebude vadit, se na pár věcí přes ICQ zeptám.[/quote]

Něco málo o Řecku má? v mailu ...
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte kvě 09, 2006 10:55 am

To je hezké, ?e to má v mailu. A co ostatní? Nechtěl by jsi to taky hodit do sekce "Jachetní revíry / Řecko" ?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů