Kapitánské licence

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1111
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte říj 02, 2007 2:30 pm

Berty a taky se navážíš do ČANY a to se zase nelíbí mě protože jsem členem ČANY :gun:

Nicméně pokud chceš chartrovat loď Řecku vyžadují 2 průkazy nebo 1 průkaz a 1ho zkušeného - to že řekneš, že jsi zkušený Ti nesežerou. Průkazy vezmou a kamsi s nimi běží (tak 20min) - asi řecký ?kapitanát? nepátral jsem po tom. Takže pokud chceš do Řecka a je to tam fakt pěkný, je řešení sbírat razítka do jachtařské knížky nebo kopie deníků i pro toho kdo jezdí, ale papíry zatím nemá a pak hurá do ČANY. Nikdo jiný Ti v Čechách totiž takové osvědčení nedá.

Jinak kdo je z Prahy, ČANY vřele doporučují - mají bezvadnou knihovnu, samé lodě a vše kolem, česky, anglicky, německy a pokud jedete někam kde jste nebyli, většinou je tam někdo kdo poradí co kde je zajímavého i špatného.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » úte říj 02, 2007 2:58 pm

Částečná omluva to bude asi tím, že mám vlastní loď, proto ten jiný úhel pohledu a jiné
zkušenosti. Nikdo po mě nikdy nic nechtěl než pojistku ,a nebo jen jak to bude s náhradou škody v případě poškození mé lodi, a ani ten VMP. Chorvatské papíry samozřejmě mám - bez o omezení. Mám je již dlouho cca 12 let a když se u nás měnila ta legislativa a výměna VMP2.2 co jsem měl ,za to slavé "C" do 0,75 nm tak jsem to pustil k vodě se všímtím cirkusem okolo.
A nyní poravdu "šmitec, konec, howg"
Berty
Uživatelský avatar
koudy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: ned zář 03, 2006 10:36 pm
Reputace: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod koudy » úte říj 02, 2007 3:07 pm

Takže prezidentu ČANY ukážu crew list, klidně potvrzený od charterovky, a on komukoli z tohoto listu vystaví potvrzení, že je schopen ovládat lod, ačkoli ten člověk většinu plavby se opaloval a pod.... a to že jsou na lodi třeba lana k vyvazování vlastně poznal jen podle toho, že o jedno z nich zakopl když si vynášel tašku s věcma před odjezdem domu. A jiný, poměrně šikovný a nadaný člověk, kterej toto potvrzení nemá má prostě smůlu a jeho kapitán taky, protože nebude mít "doporučenýho" zástupce pro plavbu. :roll:
Zdá se mi to dost postavený na hlavu, ale v našem státě tomu i věřím, že to možný je.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte říj 02, 2007 3:25 pm

MartinB píše:jsem členem ČANY :gun:

Jaký je rozdíl mezi ČANY A ČUNJ :?: (CZECH UNION OF NAVY YACHTING) :?:
Je-li jaký :?
alffa
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

kapitánské licence

Příspěvekod MARIS » úte říj 02, 2007 3:59 pm

Ahoj Alffi,
ČANY -česká asociace námořního jachtingu.
Byl jsem jejím členem od jejího založení až do loňského roku,kdy jsem členství zrušil.Dokud byl prezidentem ing.Ondráček,tak tak její úroveň byla dobrá,ale můj názor,že od doby prezidentování ing.Kundraty se úroveň značně snížila.Třeba co se týká vydávání Zpravodaje,jestliže první číslo roku vyjde až nějak v jeho polovině,tak to je špatně.Nebo se podívejte na jejich web,tři,čtyři aktuality za rok.Ano,pro pražáky má cenu jejich knihovna a možnost se jednou za týden potkat v sídle čany,ale pro ostatní za hodně peněz málo muziky.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9271
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 174
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte říj 02, 2007 4:37 pm

alffa píše:
MartinB píše:jsem členem ČANY :gun:

Jaký je rozdíl mezi ČANY A ČUNJ :?: (CZECH UNION OF NAVY YACHTING) :?:
Je-li jaký :?
alffa


Nevím na co se přesně ptáš.
V principu rozdíl není, ale jsou to dvě zcela různé organizace. ČANY je známější, aktivnější a má více členů.
ČUNJ je tak trochu nečitelná, teď si honem nevzpomenu, kdo za ní stojí, ale mám někde nějaké texty.
No a do třetice, aby toho nebylo náhodou málo, letos ještě vznikla OSRMP (Občanské sdružení majitelů rekreačních plavidel) :whist:
Více na jejich webech ;)
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

kapitánské licence

Příspěvekod MARIS » úte říj 02, 2007 4:51 pm

No ono je jich ještě víc,po ČANY vznikla ANY,slyšel jsem,že to byli odpadlíci z čany,kteří nebyli spokojeni s činností sdružení.(nebo nedostali funkci?)
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1111
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte říj 02, 2007 6:20 pm

koudy píše:Takže prezidentu ČANY ukážu crew list, ....................
Zdá se mi to dost postavený na hlavu, ale v našem státě tomu i věřím, že to možný je.


No on kupodivu za to nemůže náš stát ale ten řecký, Češi jen vymysleli jak nejsnadněji na to.
Kdyby to vymýšlel český úředník, určitě by to bylo mnohem horší ;) .

No a ty organizace jako ČANY, ČUNJ a další:
prostě se sejde pár lidí, založí přípravný výbor (nebo jak se to jmenuje) ten nechá organizaci zaregistrovat a je to na světě. Pak záleží kolik členů seženou, kolik vyberou peněz a na co je použijí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 8:11 pm

Aké obmedzenia má Český preukaz C, loď do 12m a .....?

To Martin B, ty s predsedom ČANY ste tých Grékov oklamali, obelhali. Ak vyžadujú na lodi 2 spôsobilé osoby na vedenia plavidla s preukazom, tak si mal mať parťáka čo má papiere. Nemyslím si, že na vine by bol Grécky štát, jednoducho vedia čo robia. Vzhladom k vzdialenostiam medzi ostrovmi a k počasiu /meltemi/ to má svoju logiku.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1111
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte říj 02, 2007 9:01 pm

Denis píše:To Martin B, ty s predsedom ČANY ste tých Grékov oklamali, obelhali. Ak vyžadujú na lodi 2 spôsobilé osoby na vedenia plavidla s preukazom, tak si mal mať parťáka čo má papiere. Nemyslím si, že na vine by bol Grécky štát, jednoducho vedia čo robia. Vzhladom k vzdialenostiam medzi ostrovmi a k počasiu /meltemi/ to má svoju logiku.


No my jsme tam byli dva s papírama B + C :D .

Asi jsem to špatně napsal, oni vyžadují, aby byl na palubě další znalý člověk. Je to blíže nespecifikováno (nebo to nevím). A to ověření od ČANY jim prý stačí (to tu někdo i psal někde). Proč to akceptují, po tom jsem nebádal - možná má ČANY s Řeky nějakou dohodu - bůh ví?

Samozřejmě to má logiku, ale ono by to v podstatě mělo logiku kdekoliv. Pokud i v Chorvatsku pojedeš s "(ne)vhodně" složenou partou a něco se Ti stane, je taky na problém zaděláno. V Itálii nejsou ostrovy taky blízko a stačí jim jeden průkaz.

Řekl bych, že je to o zodpovědnosti lidí kteří na loď jedou. Vždycky by měl být ke kapitánovi další člověk který umí s lodí trochu zacházet a má pojem od dalších věcech souvisejících. Asi mají v Řecku špatný zkušenosti.

Taky bych řekl, že to nebude žádná dávačka od presidenta ČANY - znám ho a nepřijde mi, že by rozdával potvrzení jen tak za úsměv.

To Céčko je omezeno 10NM od břehu a vítr 4Beauforty - vše je:
http://www.mdcr.cz/cs/Vodni_doprava/Nam ... /Jachtari/
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 9:17 pm

Možno som to ja zle pochopil. Ale keď ste mali dvaja papiere, tak to je predsa dostatočné, alebo nie?
Myslím, že ak taký klasický čártrista v chorvátsku, jachtár výletník vyrazí do Grécka a narazí na Meltemi, tak to môže byť docela prúser. Asi sa tak trochu istia, je to asi skôr také varovanie: bacha, u nás je more trochu tvrdšie! Tým že pýtajú dva preukazy to dávajú jasne najavo.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1111
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte říj 02, 2007 11:47 pm

Jo, je to tak jak říkáš.
Jen jsem napsal, co jsem zjistil než jsme tam jeli - a proto jsme se domluvili 2 s papíry, to je jistější než nějaké potvrzení.
Pak mě následně zajímalo jak důsledně budou ty průkazy kontrolovat - a oni to kontrolují, tedy zatím jsem to ověřil jen 2x pokaždé na jiném místě.
To mě zajímalo proto, že se snadno může stát, že jeden ze dvou nebude moc a co s tím? :? zbude jen :cry:
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte říj 02, 2007 11:54 pm

No jo...A co když na celý lodi zbude jenom jeden...??? :crazy:
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » stř říj 03, 2007 12:17 am

Monty píše:No jo...A co když na celý lodi zbude jenom jeden...??? :crazy:

jsi-li sam tak vytahnes flasku vina a hned jste zase tri: TY + MULLER + THURGAU :rofl:

:offtopic: :sorry:
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » stř říj 03, 2007 12:21 am

mam pocit, ze COMPETENT CREW vyzaduji i anglani - nebyl jsem, jen jsem to nekde cetl,
takze prosim o potvrzeni nebo vyvraceni.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř říj 03, 2007 9:23 am

Jenže já sa odevčera s Rudů Jelínkem,Janem Becherem a jejich kamarádama nebavím. :mad:
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » stř říj 03, 2007 7:43 pm

TO Jerryx.
V Anglii jsou dva případy. Pokud pluješ na svoji vlastní lodi, pak nepotřebuješ žádné papíry, což platí pro asi 99% těch případů. Anebo si chceš pronajmout lod, pak potřebuješ tyto papíry:

Pro plavbu denní pobřežní : papír takzvaný Day Skipper

Pro plavbu pobřežní s noční: tzv Coastal Skipper, minimum zkušenost před zkouškou je 800nm, 2 dni jako skipper, 8 hodin v noci. Nasleduje 8-hodinová zkouška.

Pro plavbu s čartrovkou v Anglii bez omezení (třeba tak jak to děláme v Chorvatsku) potřebuješ Yachtmaster. Všechny tyto papíry se získávájí od RYA.

Obecně automaticky neakceptuji tam žádné papíry z jiné země, at americké nebo chorvatské a to z důvodu pojištění, ale samozřejmě se dá, musiš se s danou čartrovkou domluvit specificky.

Competent Crew nemá žádný význam kromě toho, že pomáhá začátečníkům vstoupit do oblasti plachtění.

Kromě toho, čartrovka v Anglii vyžádá, aby na lodi byl First Mate tedy první důstojník nebo tak, který by měl oprávnění podobné jako ten kapitán.

Asi nejjednodušší způsob plout v Anglii bez těchto bolesti hlavy je, se s nějakým yachtařem tam skamarádit. to není tak těžké :beer:

Snad to pomůže, ahoj
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » sob říj 06, 2007 10:17 pm

MartinB píše:Nicméně pokud chceš chartrovat loď Řecku vyžadují 2 průkazy nebo 1 průkaz a 1ho zkušeného - to že řekneš, že jsi zkušený Ti nesežerou. Průkazy vezmou a kamsi s nimi běží (tak 20min) - asi řecký ?kapitanát? nepátral jsem po tom.
Nemáš tak docela úplnou pravdu Martine, já mám zkušenosti jiné. Poslali jsme dopředu crewlist s kopií průkazu "C" s dotazem, jestli mě půjčí loď nad 12m a vše bylo v pohodě. Má žena jako co-skipper rozumí jachtingu asi tak jako já její medicíně...
Obrázek
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned říj 07, 2007 3:02 pm

Já to říkal......Posranej Balkán....Děkuju Bohu,že moře je veliké a Balkán z něj zabírá jenom kousek... :gun:
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1111
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » ned říj 07, 2007 6:38 pm

To Baharis:

No to je v podstatě ale dobrá zpráva, že jsou některé řecké chartrovky schopné takto skousnout :)
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1111
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte lis 10, 2009 9:47 pm

Ahoj
Nevím zdali jste zaznamenali, že v Praze bylo 16 - 18. 10. 2009 zasedání EBA eba.eu.com
Evropská jachtařská asociace, European Boating Association (EBA) byla založena v roce 1982 jako jeden z orgánů Evropské unie. EBA hájí zájmy evropských jachtařů. Čeští jachtaři jsou v EBA zastoupení prostřednictvím ČANY od roku 2005. V EBA zastupuje české jachtaře Juraj Groch (člen VV ČANY) a podařilo se, že byl opakovaně zvolen do funkce jednoho ze tří "Vice Presidentů".
V Praze byli zástupci jachtařských asociací z celé Evropy, samozřejmě včetně RYA, což je nejstarší, nejváženější jachtařská asociace na světě.
Při té příležitosti byly na zástupce RYA vzneseny dotazy na některé legislativní problémy, obzvláště ohledně uznávání/platnosti kapitánských licencí.

Pár otázek pro šéfa právního oddělení RYA
16. října se v rámci zasedání European Boating Association konalo setkání ředitele právního oddělení RYA, Gus Lewise s pozvanými novináři. Z jeho odpovědí na otázky novinářů jsme vybrali:

1) Které kapitánské průkazy jsou mezinárodně uznávány?
Vlastně žádné, protože není žádná mezinárodní úmluva o standardech kapitánských osvědčení pro řízení malých plavidel do 24 metrů.

V podstatě jsou dvě právní normy, které uplatňují jednotlivé státy dle vlastního uvážení:
- Právo vlajky. Je-li nějaká loď registrovaná pod státní vlajkou, může stát, který loď registruje ve svém registru lodí, uplatňovat na dané lodi legislativní normy svého státu, kam patří i to, že na daném plavidle platí jeho oprávnění k řízení lodě. Je to právní norma, která má zejména chránit kapitána plavidla vlastními národními zákony. Tuto právní normu lze ovšem uplatnit v plné míře ve vlastních teritoriálních vodách, protože kromě toho existuje
- Právo teritoriálních vod, kde většina států dnes uplatňuje své vlastní právní normy v případě, že se v nich plavidlo zdrží. Zdržením se chápe vplutí do teritoriálních vod, vjetí na jedno kotviště a přeplutí na jiné kotviště nebo přístavu. V takovém případě místní složky ve většině států uplatňují zcela bez výhrad místní legislativu nezávisle na tom, kde je loď registrována a pod jakou vlajkou pluje.

V případě kolize, poškození majetku nebo újmy na zdraví vyšetřovací orgány vyšetřují jen dvě věci:
- Byla-li loď řízena správným způsobem, který odpovídal daným podmínkam a podnikl-li kapitán vše pro to, aby co nejlépe ochránil plavidlo a posádku.
- V případě pochybností také zjišťují, kde a jak získal kapitán dovednosti opravňující ho k řízení plavidla.

2) Jak postupují pojišťovny a které kapitánské průkazy uznávají?
Pojišťovny postupují obdobně jako policie. Zjišťují, jak byla loď řízena, co udělal kapitán pro její bezpečnost a bezpečí posádky a případně kde a jakým způsobem nabyl své vědomosti. Kapitánský průkaz ze zcela formálního hlediska je pro ně irelevantní dokument. Není pro ně než dokladem o tom, kde a jak kapitán plavidla nabyl své vědomosti a jaké standardy byly při jeho výuce použity.

3) Proč jsou tedy kapitánské průkazy RYA tak ceněny a mají takový věhlas?
RYA existuje dnes již 135 let a od počátku její základní pravidlo znělo: Předpisy neznamenají bezpečnost. Od počátku se naši členové a zaměstnanci věnovali výuce řízení lodě, jejímž jediným cílem bylo co nejlepší ovládání lodě za účelem co nejvyšší bezpečnosti plavidla a posádky. Síla a kvalita naší metodiky spočívá v tom, že ji vytvářeli jachtaři pro jachtaře. Tudíž neučíme nic, co by bylo nadbytečné a co si běžný jachtař nemůže zapamatovat, ale lpíme beze zbytku na všem, co je nutné pro zajištění bezpečnosti. Kvality naší metodiky tkví i v tom, že do našich standardů nikdy nezasáhla ruka státního úředníka. Velká Británie dodnes nevyžaduje žádný kapitánský průkaz a přesto nenajdete jachtaře, který by neprošel našim kurzem. Když nás před třiceti lety navštívili státní úředníci z MCA (Britské ministerstvo námořních věcí) a řekli, že by rádi použili naše metody a standardy jako státní standardy, dohodli jsme se podmínkou, že na nich nezmění ani čárku, což respektují dodnes.

4) Proč si britští jachtaři dělají kapitánské průkazy, když nejsou vyžadovány?
Naši jachtaři nejdou do kurzů kvůli průkazům, ale kvůli tomu, aby se naučili loď dokonale ovládat. Proto taky procházejí všemi stupni, počínaje kompetentním členem posádky, přes Day skippera až po jednotlivé stupně Yachtmastera. Naše průkazy nejsou omezující, jen říkají, čemu se jachtař naučil. Máte-li Day skippera, neznamená to, že smíte loď řídit do 50 námořních mil, ale že my jsme vás naučili loď bezpečně a za všech okolností řídit do této vzdálenosti. Ale plout můžete kamkoliv. My sice vyškolíme zhruba 160 – 180 tisíc kapitánů ročně, ale v kurzech máme asi 600 tisíc lidí různě po světě. Většina si děla kompetentního člena posádky, protože bez zvládnutí těchto základů, nemůžete být klidným, rozvážným kapitánem, který dovede plavidlo vždy bezpečně do přístavu. Možná je to dáno tím, že my na to divoké moře koukáme z okna denně.

Originál článku najdete na stránkách ČANY s komentářem od presidenta ČANY.
Uživatelský avatar
snark
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: stř bře 18, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod snark » stř lis 11, 2009 2:33 am

rád bych okomentoval stanovisko pana Bílka připojené k vyjádření zástupce RYA
nemyslím že by vyjádření RYA stavělo MDČR kamsi - ministerstvo pouze na základě zákona vykonává působnost virtuálního námořního úřadu (ten skutečný přijde až zas s další vlnou bujení byrokracie) a v souladu s platnými mezinárodními smlouvami reguluje legislativní rámec provozu rekreačních plavidel pod českou jurisdikcí - přesně jak je v článku uvedeno platí vždy právo státu teritoriálních vod popřípadě právo státu vlajky ergo každý může mít jakýkoliv průkaz chce pokud je v cílovém státě (nebo spíš borcem z charterovky) uznáván a v konečném důsledku je pro spoustu lidí skoro jedno které a čí průkazy se v ČR uznávají, když se na ně může provádět maximálně cirkumnavigace Lipna takže to hrocení kolem toho trošku nechápu.
d.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1111
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » stř lis 11, 2009 2:20 pm

Snarku
Máš pravdu, že ministerstvo je vykonavatelem onoho zákona.
Ale ono to stejné ministerstvo ten zákon taky vytvořilo, takže vykonává s radostí.

Jiné věci už tak s radostí nevykonává, i když by možná mělo.
Třeba: existuje rozhodnutí Správního soudu, že stále platí průkazy, které vydávala SPS před platností nového zákona (2.0, 2.1, ....) takže by je ministerstvo mělo nechat zařadit na seznam uznávaných průkazů v HR, samozřejmě tam nejsou. Pro úplnost to rozhodnutí soudu existovalo mnohem dříve než Chorvati vymysleli seznam.
Pak se všichni diví, že nikdo nic nedodržuje když orgány které by měli na dodržování zákonů dozírat soudní rozhodnutí nerespektují, protože jim to zřejmě nejde pod fousy.

:?
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 11, 2009 5:25 pm

MartinB píše:Pár otázek pro šéfa právního oddělení RYA
1) Které kapitánské průkazy jsou mezinárodně uznávány? : Právo vlajky. Tuto právní normu lze ovšem uplatnit v plné míře ve vlastních teritoriálních vodách.


Tedy ještě jednou : Tuto právní normu lze ovšem uplatnit v plné míře ve vlastních teritoriálních vodách.
I když jsemse zařekl že o průkazkách nebudu diskutovat, tak :

- šéf RYA vyádřil co celou dobu tak nějak cítím .


Cítím , že námořní úředník státu, který nemá moře je vyžší forma byrokracie . To už je fakt mazák. A taky se tak chová.

Moje první průkazečka byla vydaná jednou Libereckou societou . Ti chlapi ,než mi ji dali, mi v reálu v Chorvatsku ukázali loď , kde má ventily , vysílačku , jak se volá , jak se zjišťuje předpověď , do půlnoci nás dřeli v předpisech a navigaci , pluli jsme ve dne v noci . Pak v maríně vysvětlili jak se kotví , jak se v maríně chová slušný člověk a řekli , tady máš průkaz a támhle se půjčujou lodě.

A co na to náš mazák? Představte si že žaloval úředním dopisem v zahraničí , že průkazky viz příloha neplatí. (Ta moje tam byla ) , Že platí jenom ta jeho , mazácká . Tu kterou jsem dostal díky tomu že jsem žaškrtal správně a, b , c. Fakt nic víc.
Čech na Čecha žaluje cizinci . Je to možný ? Co se to děje ? Jak může organizace vydávat certifikaci jen na základě testu a její zástupce přítomný u zkoušky neví o plachetnicích nic. Mám na mysli plavební správu a její 0,75mil. A jiní , ti z Liberce jsou popotahováni na policii .

Je pohodlné , že suchozemský stát vybavuje své občany papírkem , že mohou v cizině plout na moři. Je úžasné , že ty papírky námořní státy akceptují. Jak demokratické a příjemné !
Jenom ten přínos Českého státu do tohoto procesu- žaluje na své občany. To je fakt tristní .

Na závěr : představte si až Bruselská byrokracie začne v této oblasti konat.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř lis 11, 2009 8:49 pm

TRIM píše:Na závěr : představte si až Bruselská byrokracie začne v této oblasti konat.

To TRIM,
Omel, jsi zde již stokrát omleté. Žádnou Ameriku jsi neobjevil. :cry:
Nestraš nás EVROPSKOU byrokracií.
Už aby se ta unie konečně přestala zabývat párky, sýry, rumem a podobnými nesmysli. :hmm:
Jediná naše naděje je ta, že se unie konečně začne starat o svobody svých občanů.
Například taková svobodná plavba po mořích. Nakonec to mají v krvi.
Musíme doufat, že díky Lisabonské smlouvě nás (čecháčky a případně i Chorvaty),
takové námořní velmoci jako Anglie, Německo, Francie, Holandsko a další, konečně přehlasují. ;)
Nazdárek, alffa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů