Kapitánské licence

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 11, 2009 9:05 pm

alffa píše:To TRIM,
Omel, jsi zde již stokrát omleté. Žádnou Ameriku jsi neobjevil. :cry:


Říkal jsem si ,že to je téma k ničenu a budící vášně . Jenomže ten nový článek o RYA mě tak nadchnul, že jsem se neudržel.

Ale vidím že i zkušení harcovníci se neudrží a mají potřebu peskovat , tak proč ne já.
Téma není k ničemu. Jen některé příspěvky jsou k ničemu.
EVROPSKÁ UNIE, ani MD ČR, nemá s RYA nic společného :!: ;) a
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 11, 2009 9:23 pm

MartinB píše:Když nás před třiceti lety navštívili státní úředníci z MCA (Britské ministerstvo námořních věcí) a řekli, že by rádi použili naše metody a standardy jako státní standardy, dohodli jsme se podmínkou, že na nich nezmění ani čárku, což respektují dodnes.



To mě taky hodně upoutalo . Amatéři jako partneři převyšující státní úřad . Jak toho u nás dosáhnout ?

Překvapivě u nás v česku máme sdružení provozující riskantní amatérský sport 12-14 mrtvých za rok a licence si rozdávají sami . Rogala letadýlky a padáky . Už tady někdo vysvětlil jak to dokazali ?
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » stř lis 11, 2009 9:59 pm

TRIM píše:Překvapivě u nás v česku máme sdružení provozující riskantní amatérský sport 12-14 mrtvých za rok a licence si rozdávají sami . Rogala letadýlky a padáky . Už tady někdo vysvětlil jak to dokazali ?


Hloubka vágnosti tohoto dotazu je zřejmě přímo úměrná úrovni znalosti této problematiky ze strany tazatele.
Nezbývá než konstatovat, že je jakýmsi omylem se svým dotazem na stránkách jachtařských.
Tato otázka bude jistě zodpovězena na stránkách

/LAA/-Letecká amatérská asociace
Instituce zodpovědná za výcvik a organizaci /ULL/ ultra lehkého létání

/MDCR/ Ministerstvo dopravy České republiky – odbor letecké dopravy
Jež metodicky řídí LAA v oblsti výcviku a provozu ul. letadel

/UCL/ – ústav civilního letectví
jež ve spolupráci s MDCR provádí vyšetřování MLU – mimořádných leteckých události
a zároveň je jediným zodpovědným subjektem v ČR provádějící veškerou agendu zkoušek všech vyšších leteckých oprávnění nad statutem LAA.

Úroveň Of topic tohoto dotazu je přinejmenším zarážející.
Pepa
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř lis 11, 2009 10:13 pm

TRIM píše:Překvapivě u nás v česku máme sdružení provozující riskantní amatérský sport 12-14 mrtvých za rok a licence si rozdávají sami . Rogala letadýlky a padáky . Už tady někdo vysvětlil jak to dokazali ?


Další lezou po horách, jezdí auty po silnicích a největší, nezodpovědní cowbojové dokonce chodí pěšky. :shock:
Už je na čase aby MD, ČR, konečně zavedlo, chodecké průkazy. :!: Po náročných kurzech (placených) by následovali závěrečné zkoušky formou testů. To už jen za mizivý kolkový poplatek, tak od 500 až 50 000 Kč. dle skupiny. Například oprávnění na lesní pěšinky by mohlo být nejlevnější. :crazy:
Zato by to ale platilo až dva roky. :lol: To bude pro daňové poplatníky brnkačka.
Pochopitelně by muselo MV, zřídit specielní policejní útvar, aby nám parchanti nevylejzali bez průkazů z kočárků :!:
alffa
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » stř lis 11, 2009 10:26 pm

alffa píše:Například oprávnění na lesní pěšinky by mohlo být nejlevnější. :crazy:

Naopak!
Při vstupu na lesní pěšinku by měla být povinně zakoupena viněta za použití turistického značení, měl by být uhrazen rekreační poplatek za dýchání čerstvého vzduchu za každý započatý den pobytu mimo asfaltovanou plochu, chodec by měl mít před vstupem uhrazeno zákonné pojištění za škody způsobené ošlapáním lesní komunikace a při pohybu lesní pěšinou by pod hrozbou pokuty nesměl odpočívat jinde než na vyhrazených - a tudíž placených - odpočinkových místech :P
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř lis 11, 2009 10:50 pm

Strycek_Bidlo píše:Naopak!
Při vstupu na lesní pěšinku by měla být povinně zakoupena viněta za použití turistického značení, měl by být uhrazen rekreační poplatek za dýchání čerstvého vzduchu za každý započatý den pobytu mimo asfaltovanou plochu, chodec by měl mít před vstupem uhrazeno zákonné pojištění za škody způsobené ošlapáním lesní komunikace a při pohybu lesní pěšinou by pod hrozbou pokuty nesměl odpočívat jinde než na vyhrazených - a tudíž placených - odpočinkových místech :P

No vidíš, to mě nenapadlo. :hmm: To by ale pochopitelně spravila NOVELA zákona. :lol:
Bursík by třeba mohl navrhnout daň 10 tisíc za ekologickou likvidaci starých škrpálů, koupených důchodcem někde v sekáči.
Když nemáš na nové botky, tak nám tady neťapej, ŠMEJDE. :crazy:
alffa
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2488
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 200
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » čtv lis 12, 2009 8:05 am

Jen blbněte, tohle až si přečte nějaký aktivní úředník, tak se to ujme :gun:
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3475
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 406
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » čtv lis 12, 2009 9:44 am

Milý Trime,
jako hrdý majitel pilotního průkazu pro "letadýlko" (rozuměj pro větroně) Tě chci jednoznačně ujistit, že "licence" se rozhodně "nerozdávají", ale člověk musí projít velice důkladným (půlročním až několikaletým) výcvikem a pak dělá teoretické a praktické pilotní zkoušky.
Ve vší úctě k jachtingu, získání jakéhokoli průkazu pro řízení lodi (rekreační/sportovní) je proti tomu sranda, která trvá pár dní či týdnů.
Příště piš o tom, čemu alespoň trochu rozumíš.
Ostatním se omlouvám za OT, ale nemohl jsem nereagovat.

Když můžu, tak pomůžu. ;) B.
O problému chybové hlášky při odeslání příspěvku vím/e a už jsem na něj upozorňoval
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » čtv lis 12, 2009 12:39 pm

Přálelé LYNCx a PEPA , právě že tomu nerozumím tak se ptám ještě jednou .

V Česku existují vedle sebe mimo jiné dvě skupiny rekreačních sportovců . Jedna ke své aktivitě používá plavidla a druhá létající sportovní zařízení .

Jedni mají sdružení s názvem Letecká amatérská asociace, které je opravněno vydavát průkazky .
Druzí na to mají Státní plavební správu a Ministerstvo dopravy a s tím spojené problémy které vyústili v únik k chorvatským papírům.

Pikantní na tom ještě je ,že jedni používají "český vzduch" ,ale druzí používají zahraniční moře.


Tak to mi prosím vysvětlete . Věřím že Pepa bude mít na tento vagní dotaz jasnou odpověď.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3475
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 406
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » čtv lis 12, 2009 3:13 pm

Nevím, jak Ti odpoví Pepa, ale já mám pilotní průkaz od UCL, což je státní úřad. Ostatní piloti také – nejspíš včetně pilotů UL, ale o tom nemám dostatek relevantních informací, proto nechci nic tvrdit kategoricky.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv lis 12, 2009 3:33 pm

Příteli Trime,
Ano velmi jasnou - vážím si tvého sveřepého zájmu dopídit se odpovědí na některé své otázky, stejně jako ochoty přispívat svými znalostmi na tomto fóru.
Znovu ti však opakuji, že jsi na jachtařském fóru. To je prosím o lodích, plachtách, vodě a plavbách. Já tu opravdu nehodlám rozebírat problematiku získávání pilotních licencí a už vůbec ne v nějaké úhlu rádoby ublížení, navíc s provokativním podtextem. . Nechci tím říci, že bych ti určité informace nebyl schopen dát. Zkrátka si budeš muset počkat, až naše lodě zakotví vedle sebe a můžeš mě pozvat na palubu. Potom ti budu vyprávět o létání až do svítání – budeš li mít dobré červené. :)
Nadále platí, že jsi s tímto tématem opětovně a naprosto off topic.

Pepa
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » čtv lis 12, 2009 4:56 pm

Taky příteli Trime,
nevím co myslíš větou:

"Druzí na to mají Státní plavební správu a Ministerstvo dopravy a s tím spojené problémy které vyústili v únik k chorvatským papírům. "

Já mám české papíry "B", měl jsem předtím "C" a zároveň mám chorvatskou licenci. A žádný problém a únik v tom není - jen se mi v roce 1998 nechtělo učit rádio, tak jsem si pro použití v Chorvatsku udělal chorvatské papíry. Teď už rádio mám ale to je další věc. Nicméně mám papíry vystavené jak na chorvatské tak české straně ministerstvem dopravy (nebudu tady uvádět žádné přesné názvy) a žádnou hobby organizací!!! Takže reálně můj "únik" byl jen a pouze poblém mé lenosti, ničí jiný!!!!
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » čtv lis 12, 2009 6:33 pm

lynx píše:Nevím, jak Ti odpoví Pepa, ale já mám pilotní průkaz od UCL, což je státní úřad. Ostatní piloti také – nejspíš včetně pilotů UL, ale o tom nemám dostatek relevantních informací, proto nechci nic tvrdit kategoricky.


Petře , v tom je ten fór . Pilotům UL průkazy vydává jejich vlastní asociace . Žádný úředník . Tedy dvojí metr na stejnou věc. Proč na to tak sveřepě ukazuji , protože je to klíč k řešení . Létání mne nezajímá. Asociace pilotů UL se dokázala vzepřít a ochránit se nevhodného vlivu státu. Námořní jachtaři ne . Proč - protože tu není RYA se svou tradicí a váhou . Je tu ČANY , HANY MANY ... . A nikdo kdo by početnou rodinu jachtařů říčních i mořských , plachetních i motorových jako jediný zastoupil . A to je merito věci . Jsme roztříštění, nejednotní a slabí. Přijde mi to prosté , ale težce se to vysvětluje . Myslím, že toto by měl být logický výsledek tohoto vlákna . Potřebujeme jedinou organizaci ,(ale řiditelnou), která nás plnou vahou všech bude zastupovat a chránit. První kola jsme prohráli - průkazky , opakované technické kontroly , které v Německu vůbec nejsou a stáří motorů . Časem budou další zápasy . Zase chceme prohrávat ?

Jestliže toto příjde někomu of-topic (česky mimo mísu) ,tak si rád vyposlechnu jiné cílové řešení , nebo je mi lhostejný.

Jestli nehledáte řešení , tak se omlouvám za to že jsem vás zdržoval.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » čtv lis 12, 2009 6:34 pm

lynx píše:Nevím, jak Ti odpoví Pepa, ale já mám pilotní průkaz od UCL, což je státní úřad. Ostatní piloti také – nejspíš včetně pilotů UL, ale o tom nemám dostatek relevantních informací, proto nechci nic tvrdit kategoricky.


Petře , v tom je ten fór . Pilotům UL průkazy vydává jejich vlastní asociace . Žádný úředník . Tedy dvojí metr na stejnou věc. Proč na to tak sveřepě ukazuji , protože je to klíč k řešení . Létání mne nezajímá. Asociace pilotů UL se dokázala vzepřít a ochránit se nevhodného vlivu státu. Námořní jachtaři ne . Proč - protože tu není RYA se svou tradicí a váhou . Je tu ČANY , HANY MANY ... . A nikdo kdo by početnou rodinu jachtařů říčních i mořských , plachetních i motorových jako jediný zastoupil . A to je merito věci . Jsme roztříštění, nejednotní a slabí. Přijde mi to prosté , ale težce se to vysvětluje . Myslím, že toto by měl být logický výsledek tohoto vlákna . Potřebujeme jedinou organizaci ,(ale řiditelnou), která nás plnou vahou všech bude zastupovat a chránit. První kola jsme prohráli - průkazky , opakované technické kontroly , které v Německu vůbec nejsou a stáří motorů . Časem budou další zápasy . Zase chceme prohrávat ?

Jestliže toto příjde někomu of-topic (česky mimo mísu) ,tak si rád vyposlechnu jiné cílové řešení , nebo je mi lhostejný.

Jestli nehledáte řešení , tak se omlouvám za to že jsem vás zdržoval.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » čtv lis 12, 2009 7:31 pm

Macek0585 píše:Taky příteli Trime,
nevím co myslíš větou:"Druzí na to mají Státní plavební správu a Ministerstvo dopravy a s tím spojené problémy které vyústili v únik k chorvatským papírům. "


Macku0585 děkuji za reakci .
Můj možná mylný názor :
Proces , kdy si platíme úřad a pak protože vydává papíry s např. časovým omezením a další viz toto vlákno , tak nakonec polovina jachtařů rezignuje a udělá si papíry jinde mi nepříjde úplně správný .
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » čtv lis 12, 2009 10:34 pm

Už nějakou dobu jsem z toho kapánek zmatenej. Můžete to někdo osvětlit? Mám VMP a v jeho rámci i C (denní mořská plavba), vydané SPS. Jaký je vztah tohohle "C", které mám od SPS a "C", které vydává Ministerstvo dopravy? Doteď jsem si myslel, že je to totéž, ale zkoumáním jachting.infa jsem na pochybách, jak to vlastně je.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv lis 12, 2009 11:11 pm

JardoF, je to trochu složitější. Jednak na těchto stránkách je k průkazům tolik informací, jako k ničemu jinému. Je to bod věčných rozporů a zpousta lidí nemá příliš chuť se k tomu vyjadřovat.
SPS má ve své působnosti vydávání průkazů /vůdce malého plavidla/.Získáš jej pouze úspěšným vyplněním testů na SPS. Tento průkaz tě opravňuje k vedení plavidla na našich vnitřních vodách a recipročně na vnitřních vodách dalších států.
Se souhlsem MDCR může vydávat SPS průkazy rozšířené na příbřežní plavbu. Stačí když uděláš test který má asi o 20 otázek více. Průkaz tě oprvňuje k vedení lodě za podmínek "nedělní odpoledne" do vzdálenosti 0,75 NM od břehu.

Průkaz MDCR "C", znamená lékařské prohlídky, Absolvování zkušební plavby na moři a složení praktické skoušky, složení zkoušky na ČTU - pohyblivý /omezený/ radiooperátor, složení zkoušek před jmenovanou ministerskou komisí z předmětů námořní právo, colreg, navigace, nautika,meterologie a základy zdrotní péče. Získaný průkaz tě opravňuje k plavbě s lodí do LOA12m a vzdálenosti 12 NM od břehu.

Tyto informace jsou hrubě orientační, nejsou ani přesné a ani vyčerpávající.
Pepa
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát lis 13, 2009 7:22 am

Pepa: Aha - díky moc, konečně tomu rozumím .
p.s. Takže jako vnitrozemský stát máme vlastně dvě instituce na vydávání mořských průkazů, byť každý jiný, přesto zvaný "C". :? (jen povzdech)
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát lis 13, 2009 7:53 am

Jerry, myslím, že máme instituci jednu, ten průkaz ze SPS bych jako "námořní" bral hodně s rezervou. 0,75 Nm je Ti úplně k ho.....
To Trim - ano, pokud bereš jako nepřekonatelné omezení fakt, že je nutno co 5 let obnovovat, pak chápu podstatu problému. Taky mne to se.. ale není to zase takový stres abych musel dělat papíry na Kokosových ostrovech jenom proto, že jsou nafurt.....
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát lis 13, 2009 8:01 am

Já jsem si to C u SPS udělal hlavně z důvodu se něco naučit - přeci jen každé vědomosti je třeba futrovat klackem. Ze stejného důvodu jsem si udělal na kapitánském kurzu i chorvatské papíry. A chtěl bych si udělat i rádio... Takže mě nepohání sběratelská touha po českých papírech... ale koukám, že v našem vnitrozemském státě může mít jachtař hezkou sbírku průkazů :)
Macek: ty máš to MD "C" a "B"?
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát lis 13, 2009 8:33 am

Nene, jenom "B", ty průkazy jdou postupně, takže s béčkem by byl nesmysl mít céčko. A pokud si budeš dělat rádio, doporučuju SRC, spousta lodí už má rádio s DSC a připadá mi to užitečnější. I když i tady je takový český speciál -abych mohl mít kap. "B", musím mít průkaz vešeobecného operátora, na DSC rádia zase SRC (aspoň tak to bylo před čtyřmi lety). Ještě že to nemusím tahat po kapsách :) . Když už jsme u těch všech papírů -úplně největší absurditou mi připadají papíry od lodi velikosti A4 zalaminované, takže kdykoli jdu něco vyřizovat, nesu sebou kufr, místo abych měl kartičku v kapse jako u slovenské nebo americké registrace. :(
Uživatelský avatar
marianb
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 55
Registrován: čtv zář 06, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod marianb » pát lis 13, 2009 8:38 am

JardoF, mrkni na stránky MD, mají tam vše popsané, jaké průkazy vydávají i podmínky vydávání.

http://www.mdcr.cz/cs/Vodni_doprava/Nam ... C5%99i.htm

(připadají mi tam určité věci nelogické, ale do úřadu asi logika nepatří... někdy mám takový dojem i zkušenost)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9304
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 177
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát lis 13, 2009 8:43 am

Dlouho tu už nezazněla důležitá informace. Je tu někde uvedená, ale rád ji zopakuji.
Problém je totiž někde zcela jinde. Také jsem se ......
Omezení průklazu MD na pět let + podmínky pro jeho získání jsou ještě dosti mírné.....
Je třeba si pánové uvědomit, že se jedná o profesní průkaz, tedy něco jako živnostenský list, opravňující vykonávat tuto činnost za úplatu jako placené zaměstnání na jakékoliv lodi (dle limitů v něm uvedených...). Není jako chorvatský pro rekreační lodě....
Problém je:
    v našem dělení lodí na rekrerační a námořní jachty
    v silném omezení průkazu pro vedení rekreační jachty na .... -neznám jeho omezení zpaměti.(ten se nemusí obnovovat a je ekvivalentem chorvatského, ale nikdo ho pro jeho omezení nedělá)


Je prohráno mnoho bitev....
Copak někde ve světě existuje situace: chceš-li plout na moři udělej si profesionální papíry....(jako by na osobák byl člověk nucen dělat C+E, nebo snad i na autobus...protože B platí jen do .....dosaď dle vhodnosti, třeba do obsahu motoru 750ccm)
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát lis 13, 2009 8:52 am

marianb: Já tam koukal, ale nenašel jsem nic o vztahu papírů MD k papírům "C" co mám od SPS. Nicméně - už mi bylo vysvětleno (díky všem)

Libor: No je to pakárna - mimochodem, v tomhle bych docela viděl roli ČANY. (Možní spíš než v RYA-NYS ;) . Mě je jasný, že dohadovat se s ministerstvem je pakárna, ale faktem je, že tady existuje systém, kterej je nejasnej skoro všem - a jsem přesvědčenej, že tvůrcům taky.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3475
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 406
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » pát lis 13, 2009 10:39 am

Ahoj Libore, myslím, že směšuješ průkaz způsobilosti k vedení námořní jachty a průkaz způsobilosti k vedení rekreačního plavidla.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů