Kapitánské licence

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod hawsepipe » pon lis 16, 2009 10:01 pm

Takže Trime, pokud na mně nejsi naštvaný“

Obávám se, že si pořád nerozumíme. Pořád nikde nevidím, že by Ti české předpisy cokoliv diktovaly pokud si loď půjčuješ někde u moře, asi nebude pod čs. Vlajkou. Jen stát pod jehož vlajkou ta loď je (asi Ti to v praxi shrne ta půjčující společnost , co a odkud uzná). V čs. Tě nikdo ani teoreticky memůže popotahovat, pokud si například na Martiniku půjčíš loď (určitě tam nebude pod čs. vlajkou) třeba i na „tramvajenku“ ze Sierra Leone“. Bude to jen a jen na Martiniku, (nebo v praxi na té půjčovně) jestli Ti to dovolí. Ale od spousty z Vás tu čtu, že leckde stačí jen prohlášení „ mám zkušenosti“, (jako by se mne v autopůjčovně nezeptali, „máš řidičák“ ale jen „řídils někdy?“), takže kde je ten diktát českých úředníků?

Čs. předpisy jen říkají, pokud to chceš zkusit s čs. průkazem v cizině, je k tomu určený průkaz na „námořní jachtu“, a jsou ochotny si za tím stát „navenek“. V tom průkazu je „plná škála“ oblastí plavby, jak si to vyjezdíš. Ale nadiktovat to čs. druhé zemi nemůže (to nemohou ani angláni – i když mají samozřejmě větší renomé jako tradiční přímořský stát), a to je ten obecný problém není dosud mezinárodní systém vzájemného uznávání.
Pokud jsi čs. jachtě, (rozuměj pod čs. vlajkou) musí všichni respektovat čs. Průkaz a nemohou ti vnucovat svůj, i když jsi v jejich námořních vodách. Ale na Martiniku asi pod čs. vlajkou jachty nepůjčují.
Jinak už Ti fungování „práva vlajky“ jak je obecně dáno UNCLOS, popsat neumím.

Jinak, pokud říkáš, že by se na to měl stát vykašlat, tak mi vychází že fakticky musíš říci „všichni čeští jachtaři dělejte si průkazy někde v cizině, my na to kašlem“, Kdyby to nechal ČANY, ČUNY, EUNJ, AKP, EUNJ, ANJ nebo jak se všechny ty spolky jmenují (sakra koukám že jich je v nenámořní zemi docela požehnaně…….), tak by jim zase musel všem stanovit jednotná pravidla, jinak je to pořád fakticky rezignace na právo vlajky (a to je podle UNCLOS státní, ne spolkové).

A Tvůj další dotaz?
„Například : mám li loď přihlášenou u SPS a na zadním stěhu naší vlajku , jsem v tom režimu ? „

Máš-li loď u SPS je to pořád loď pod čs.vlajkou se vším všudy- tedy povinnosti mít některý z čs. průkazů, podle toho, kde chceš s lodí jezdit. A musí to hrát ve dvou oblastech:
1/ jezdit smíš maximálně v rámci oblast plavby technicky stanovené pro loď
a současně
2/ jezdit smíš maximálně v oblasti, pro kterou jsi získal „kvalifikaci“.
Tedy, když máš teoreticky například loď zapsanou s oprávněním do 50 NM (jen příklad) ale máš v ruce „jen“ VMP mezinárodní dle EHK, neměl bys plout dál než cca tu míli od břehu. A opačně – máš gumák, který smí maximálně 1NM od břehu a máš v ruce „velitel námořní jachty A“ (neomezený), stejně bys neměl být dál než tu míli. A pokud chceš s tím člunem jezdit taky po Orlíku, musíš mít vedle toho „A“ alespoň ten „národní VMP“ na řeky České republiky. Popsal jsem to srozumitelně?

Rakousko bych studoval jen v případě, že bych si právě v Rakousku chtěl registrovat svou loď. Nebo snad někde u moře půjčují jachty právě pod rakouskou vlajkou? Jinak mi to k praktickému použití prostě nebude.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte lis 17, 2009 1:32 am

to hawsepipe: pekne ucesano,jenze polovina z toho co jsi napsal prestane platit v ten moment kdy si budes chtit pujcit lod s ceskou registraci.Ja to jako diskriminaci vidim.
Jde o princip.Nechapu,proc:
- majitel lode s ceskou registraci nemuze pujcit svou lod drziteli zahranicniho prukazu,treba kamaradovi s chorvatskym prukazem....diskriminace kamarada
- v pripade ze by chtel majitel svou lod zcela legalne pronajimat tak smi jeho klientelu tvorit podle zakona opet pouze drzitele ceskych prukazu....diskriminace podnikatele
- proc by mel byt drzitel rekreacniho prukazu MD na ceske lodi omezen 12m a 12 NM..diskriminace rekreacniho jachtare
Proc v 99 % statu na svete to v pohode funguje bez techto pitomosti?
tyto predpisy zcela realne komplikuji zivot ceskym jachtarum.a jsou i duvodem proc muzes dneska napsat ze ...pokud si loď půjčuješ někde u moře, asi nebude pod čs. Vlajkou...
Uživatelský avatar
snark
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: stř bře 18, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod snark » úte lis 17, 2009 2:34 am

[align=center]Kdyby stát nechal kluby aby si to organizovaly samy.[/align]

To je moc pěkně znějící idea - třeskutě mi to připomíná situaci kolem jiné ve své podstatě obdobné zájmové činnosti totiž autoveteránismus - jde tam také o techniku a širokospektrální dovednosti, improvizaci a šikovnost. Cpou se do toho peníze, čas a lidi kolem toho se druží. U veteránů je výsledek ten že se jedna konfederace klubů dohaduje s druhou jestli nějaký klub vyloučený z jakési asociace měl právo hlasování na bůhvíjaké valné hromadě - situace směřuje k tomu že si "kulaté razítko" zase ošéfuje partička starých borců kteří si z toho udělají luxusní privátní byznys - neustále se mění pravidla a náležitosti k udělování papírů a o ostudě u mezinárodních federací ani nemluvě. Nemyslím si že by veteránisti byli nějak zásadně horší a bezcharakternější lidi než jachtaři - nemyslím si že by to v jachtingu dopadlo jinak. Třeba jsem jenom pesimista.
d.
p.s. tímhle příspěvkem nic nepodporuju ani se proti ničemu nevyjadřuju
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod hawsepipe » úte lis 17, 2009 6:52 am

Zdravím Trima. To co jsi vypích teď je skutečně zajímavé. Měl bych podotázku:

ČR nemá moře, nemá své pobřežní vody. Pokud budeš chtít Ty půjčovat své lodě jiným, dovolí Ti to na Martiniku dělat pod čs. vlajkou? Dovolí Ti to pod čs. vlajkou v Itálii, Řecku, Francii, UK? Řada zemí má zákony na ochranu/podporu domácího podnikání a tak bezpečně vím, že například v tom nejnavštěvovanějším Chorvatsku platí, že i když si tam česká firma zřídí půjčovnu, bude muset i ty české lodě mít registrované pod Chorvatskou vlajkou......a mít tam de-iure založenou místní pobočku.

S těmi 12m u "rekreačního" průkazu už jsem psal, že tady tomu nerozumím, jednoduše řečeno mi připadá tahle "řada" průkazů prostě nedodělaná, měla by pokračovat dalšími stupni, jako je A-B-C u těch průkazů pro "námořní jachtu".
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte lis 17, 2009 11:27 am

ano, chorvatsku ti to nedovoli.je to tezce policejni stat a mezi primorskymi staty je velmi ojedinelou vyjimkou.jinak s nekomercnim zapujcenim lodi nebudes mit problem zrejme nikde,samozrejme krome jiz zmineneho chorvatska.vetsinou pouze potrebujes pisemne potvrzeni vlastnika jako dukaz ze jsi lod neukradl.co se pronajmu tyce bezpecne vim ze pronajimat lod pod cizi vlajkou lze napr v recku,samozrejme pri dodrzeni vsech predpisu ktere se tam k pronajmu lode pod cizi vlajkou vztahuji.a urcite to jde i jinde,nechce se mi to ted hledat.
drzet si lod na mori neni zrovna levna zalezitost.nechapu,proc bych se nemohl domluvit se svym kamaradem treba ze slovenska na sdileni nakladu na provoz.nebo proc by si on musel kvuli tomuhle delat ceske papiry.nechapu proc bych mel byt limitovan ceskymi urady pri komercnim vyuziti sve lode treba v tramtarii,pokud mi to tam dovoli.nejtrapnejsi na tom je to,ze tyto predpisy existuji jen a jen kvuli nenazranosti ceskych uradu ktere se snazi nahrabat na poplatcich maximum.na ceske lodi POUZE cesky prukaz.uz tak je registrace jachty na ceskych vlajkach jednou z nejdrazsich na svete,co jinde stoji 20 az 30 eur stoji u nas 400 a vice,mluvim ted o registraci u NU.a jeste jim to je malo.Tobe to prijde normalni?
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » úte lis 17, 2009 11:50 am

Ahoj hawsepipe,
Čtu si tvoji vytrvalou obhajobu našeho systému, ale nějak jsem nenašel tvůj názor na můj dotaz. Doufám, že sis ji nevyložil jako napadání. To bych nerad. Já nepochybuji o tom, že nějaký systém mít musíme, ale promiň mi to, ten současný je podle mě pro kočku. Vadí mi to, že:
- Když si udělám papíry na námořní jachtu (kvůli charteru) tak s nimi nemůžu řídit svoji rekreační jachtu, proboha proč?
- K omezení u rekreačních jachet jsi se vyjádřil - dík
- Každý rok musím projít Ústavem leteckého zdravotnictví. Po myslím celkem náročné prohlídce je mi vystavena podrobná zpráva, která však nestačí k prodloužení mých námořních papírů. Jde skutečně o zjištění mého zdravotního stavu, nebo o něčí kšeft? Posledně mě to stálo v Brně 800,-
Ještě k té vlajce. Nejsem si jistý, ale myslím, že abys mohl uplatňovat právo vlajky, musíš ji mít zaregistr. v námořním rejstříku , zaplatit příslušný poplatek a pak ti udělí právo vlajky.Takže u jachty registrované u SPS – skutečně nevím. Samozřejmě si ji můžeš vyvěsit, ale právo vlajky je něco jiného, myslím
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » úte lis 17, 2009 11:58 am

Ještě jsem zapoměl - souhlasím s tím, co předemnou napsal dan
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » úte lis 17, 2009 7:25 pm

hawsepipe píše:Takže Trime, pokud na mně nejsi naštvaný“

Proč? Naštvat se je luxus . Chci tento spor "úředník/rekreační jachting" v dotáhnout do konce.

Rekapitulace . Velká část účastníku fóra se domnívá že uředník nekoná dobře . Část účastníků se domnívá že se s tím nic neudělá , já se domnívám že uředník nemá v této oblasti konat sám jako ředitel této oblasti ,ale s naprosto rovnoceným partnerem - organizací zastupující jachtaře. Jako základní argument proč si to myslím je - protože to dělá blbě viz otázky níže.

Jediný protiargument , který bezvýhrady přijímám je od Snarka - když by si měli oblast
zajišťovat sami jachtaři , tak se u toho rozhádají stejně jakou autovetaránisti.

Hawsepipe uznal že omezení rekreační jachty na 12 m není rozumné .


Shrnu zásadní otázky od Pika , Dana , Snarka a mě mohu-li, poprosím o heslovité odpovědi .

- Když si udělám papíry na námořní jachtu (kvůli charteru) tak s nimi nemůžu řídit svoji rekreační jachtu, proboha proč?

- majitel lode s ceskou registraci nemuze pujcit svou lod drziteli zahranicniho prukazu,treba
kamaradovi s chorvatskym prukazem....diskriminace kamarada

- v pripade ze by chtel majitel svou lod zcela legalne pronajimat tak smi jeho klientelu tvorit podle zakona opet pouze drzitele ceskych prukazu....diskriminace podnikatele

- Každý rok musím projít Ústavem leteckého zdravotnictví. Po myslím celkem náročné prohlídce je mi vystavena podrobná zpráva, která však nestačí k prodloužení mých námořních papírů. Posledně mě to stálo v Brně 800Kč
Moje pozn.: Český remorkerář, který řídí 1000 tunovou soupravu na Rýnu musí jít na prohlídku po až dovršení 50let.

- proc bych se nemohl domluvit se svym kamaradem treba ze slovenska na sdileni nakladu na provoz své lodi .Nebo proc by si on musel dělat čeké papíry .

- proč mám platit úředníka za udělování průkazů na běžnou rekreační loď , když není schopen takový průkaz vydat.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » úte lis 17, 2009 7:43 pm

TRIM píše:- proc bych se nemohl domluvit se svym kamaradem treba ze slovenska na sdileni nakladu na provoz své lodi .Nebo proc by si on musel dělat čeké papíry?


Je mi znam priklad, kdy Brit si ve Francii koupil plachetnici od Francouze. Prodavajici potreboval nejak docestovat do Britanie. S prodavajicim se dohodli, ze kupujici dostane slevu, ktera se rovnala vysi nejake castky, kterou by jinak prodavajici zaplatil za dopravu. Dle uradu to byla jednoznacna komercni cinnost, a proto kupujici Brit si u RYA udelal specialne pro tento pripad zkousku a dostal na svuj prukaz endorsovani "pro komercni cinnost". (Momentalne nenajdu odkaz na tuto informaci. Vim kde hledat, ale nemam cas do dohledat. Rucim vsak vlastni hlavou, ze informaci ode mne mate presnou.)

Takze napriklad namorni velmoc Britanie ma na danou vec jednoznacny pohled: sdileni nakladu je komercni cinnost a na to je nutny komercni prukaz (minimalne pro popisovany pripad).

Jak se k tomuto postavime? Asi tak, ze ubonym Britum urad keca do rekreace. :lol:
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte lis 17, 2009 8:24 pm

Winwarde,aniz bych chtel presnost tve informace nejak zpochybnovat nezlob se ale to co jsi napsal nema hlavu ani patu.pises ze prodavajici frantik mel lod dopravit do francie a proto si anglan delal papiry :shock: ?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte lis 17, 2009 8:31 pm

Nemá to být "do Británie"?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » úte lis 17, 2009 8:39 pm

Jiste, pratele,

dopustil jsem se "zmateni jazyku". :lol: Ten Brit si lod dopravoval do Britanie sam pro sebe; Francouz pak potreboval jen nejakym zpusobem dopravit se do Britanie. Uz jsem to opravil. Pardon. :)
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » úte lis 17, 2009 9:20 pm

Windwarde promiň, ale uniká mi souvislost mezi trimovým dotazem a tvým příkladem. V tom příkladu jde o to, že dotyčný neměl právo ke komerční plavbě a musel si ho dodělat. Trim se ptá na něco jiného. Já když si půjčím jachtu pod např. italskou vlajkou, tak taky nemusím mít it. papíry. To kdyby to platilo všude, tak by sme si na naše české papíry mohli půjčovat jen české lodě, a těch moc není. Teda těch pod českou vlajkou. A nebo jsem to špatně pochopil? :?
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod hawsepipe » úte lis 17, 2009 9:29 pm

Ahoj Pik a Trime,

Moji „vytrvalou obhajobu“ berete jako věcnou diskuzi, jsem rád, sám si dělám v hlavě jasno o tom co čtu.
Jen mám z té širší diskuze dalších někdy pocit, že je čs. národním sportem a-priori na vše domácí nadávat, a někde stále vidím, jen špatné pochopení některých právních principů, že se špatně vykládají nebo zveličují. Některé věci v nich ideální nejsou to souhlasím, snad se to po čase zlepší.Na druhé straně hledám jak věci jdou i podle stávajících pravidel místo nadávání na špatný systém.

Teď odjíždím tak jen bleskem

Pik:

- Když mám papíry na námořní jachtu (kvůli charteru) tak nemůžu řídit rekreační jachtu,= Tady to nechápu taky. Ale někdo tu psal, že se celá záležitost s „rekreační jachtou“ se kdysi narodila zbrkle, pod tlakem nějaké lobby – a proto je to asi tak neprovázané a ušité „horkou jehlou“, možná je tady jádro pudla. Opakuji, myslím, že "námořní průkazy ABC by měly automaticky autorizovat na "rekreačku" a samotná rekreačka by možná měla mít obdobné "výkonostní" stupně. Pak by to vytvořilo logický celek.

- Každý rok musím na ÚLZ =. Logické. Myslíš ale, že ti uznají na ŘP (po 60)? Obávám se, budeš muset k obvoďákovi taky. Doktoři neznají míru v tom, co si „účtují za štempl“ maj tržní svobodu, šel bych příště k tomu, kdo „zná míru“

Vlajka a SPS = i u SPS je to oficiální registrace státem, tím teprve vzniká právo vyvěsit vlajku – tak je stavěný princip v UNCLOS (pokud s tou lodí vyjedeš na moře). Tady si myslím, že si jachtaři opravdu hromadně vysvětlují „právo vlajky“ trochu laicky a z toho mnoho zmatků.

Trim:
Úředník nekoná dobře = mockrát jsem slyšel" úředník možná navrhne předpis, ale neschvaluje ho! Návrh jde právníkům, kteří v životě neviděli loď, různým legislativním komisím, pak v případě zákona Parlament a poslanci, kteří rádi „tvoří“ a jsou jediní nadáni pravomocí to schválit. Znáte „tichou poštu", a její efekty, ne?

majitel lodě s českou registraci nemůže půjčit svou loď držiteli zahraničního průkazu,třeba
s chorvatským průkazem. =.zákon nezná proces uznávání průkazů cizích zemí, ale to ještě není diskriminace – „rekreační“ loď kamarádovi půjčit můžeš s stačí na to „rekreační průkaz“ (nevybíráš za to, není to komerce). A o CRO průkazech tu mnoho z vás píše, jak jsou „odfláknuté“ proti těm „strašně náročným čs". Takže proč by měla ČR "na své vlajce" akceptovat zrovna průkazy tak snadno získané?,

V případě že chci loď zcela legálně pronajímat tak smim jen držiteli cs. Prukazu = to rozhodně není diskriminace. Stát vlajky má právo stanovit podmínky (to je právě zas princip UNCLOS – žádá efektivní pouto –stát-osoba užívající loď, chce vědět jakou má „kvalifikaci“) Lze diskutovat, proč nevymyslel systém uznání cizí kvalifikace, to ano, ale tohle není to diskriminace v právním smyslu, každý (i cizinec) má možnost si ten v čs. průkaz „udělat“ cizinci v tom nejsou omezeni.
Myslíš, že opravdu nikde jinde (pod jinou vlajkou) nejsou žádná omezení co se týče průkazů?

- proč se nedomluvit s kamarádem ze Slovenska na sdílení nákladů…proč by si on musel dělat české papíry = nevidím, že by text těch předpisů vaši domluvu o sdílení nákladů zakazoval, když to neděláte jako podnikání ovšem. Papíry ¨viz výše jsou požadavky na výcvik/znalost u SK papírů rovnocenné s českými?

- proč mám platit úředníka za udělování průkazů na běžnou rekreační loď , když není schopen takový průkaz vydat. = Nerozumím otázce, pokud nemáš na mysli to omezení 12m

Oba Vás moc zdravím.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte lis 17, 2009 9:35 pm

papiry si anglan musel dodelat,protoze vezl platiciho klienta,v poradku.pokud by se frantik vezl sam na anglanove lodi,tak anglanova lod potrebuje mit licenci z MCA,takovou technickou,kterou v podstate neni problem ziskat a neni ani nejak draha.taky v poradku.pak muze frantik zvesela plout na anglanove lodi a uzivat si jachtingu a anglan je rad ze ma par liber navic na naklady spojene s vlastictvim lodi.vsichni jsou spokojeni.muzes mi Windwarde rict jak muzu frantikovi poskytnout moznost pujcit si v cechach registrovanou lod?
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » úte lis 17, 2009 9:42 pm

windward píše:Jak se k tomuto postavime? Asi tak, ze ubonym Britum urad keca do rekreace. :lol:

Je to hodně přitažené za vlasy , ale budiž . Ten Brit prováděl výdělečnou činnost - pasažérskou dopravu a dal to do smlouvy i s cenou. Takže žádná rekreace. Komerce.

Případ ,kdy se domluvím s kámošem ze Slovenska , že zaplatí půl kotevních poplatků v Řecku a může se na lodi se mnou střídat je z hlediska občanského zákoníku , nebo nižší právní normy obchodního zákoníku OK . Potažmo i z hlediska daní .

A kvůli tomu ,že ubohým Čechům úřad kecá do rekreace si nemůžeme takto vypomoct.
Winwarde víš jaká je pokuta z pohledu zákona o průkazkách na lodě, když by jsi to přesto udělal ?
500 000 Kč !

Fakt jsi na straně MD ? To koukám .
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte lis 17, 2009 9:54 pm

..Stát ....má právo stanovit podmínky ...
do prcic stat kdysi stanovil podminky ze budu cestovat jen do bulharska a pod,ze budu makat jen pro statni podnik a ne pro sebe,ze pokud se budu plavit dele nez tri mesice tak pujdu do basy za prizivnictvi...to prece neznamena,ze to bylo v poradku.koukam ze promena cloveka ze statniho otroka ve svobodneho obcana trva velmi,velmi dlouho.bez urazky :)
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte lis 17, 2009 10:00 pm

nekdo ma proste nazor,ze obcan musi delat to co chce stat.muj nazor je ten ze stat musi delat to co chteji obcane.na techto principech staty vznikly - a nektere i funguji :)
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř lis 18, 2009 8:18 am

Ahoj všichni,
Díky za vaše názory. Nakonec jsme se celkem shodli. Teď už jen vymyslet co s tím. Snad nějaké hlasování o návrhu změn s následným odesláním prostřednictvím jachting infa? Jenom se obávám, že moderátoři už jsou na toto téma skutečně alergičtí-právem.
Tady by mohl pomoct zdt, neboť to vypadá že se vyzná v zákonech. Taky by mi mohl poradit, jak mám smazat své příspěvky. :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř lis 18, 2009 8:50 am

pik píše:....Teď už jen vymyslet co s tím. .... Jenom se obávám, že moderátoři už jsou na toto téma skutečně alergičtí...

No.... Asi takhle: :lool: :lool: :lool:

Je pravda že mám raději smysluplná vlákna, která něco vyřeší.
No ale když si lidé chtějí "po hopodsky" pokecat o věcech které nemají ambice změnit, jako třeba legislativu průkazů, složení národního fotbalového mužstva a jeho trenéra, nebo postoj České republiky k otázce globálního oteplování, tak proč ne? Já nejsem alergický, jen se nad tím musím usmívat a celkem se bavím.
Mohla by se zde vytvořit Legislativní rada pro změnu zákonů. Vytvořit nový zákon a ústy svých zástupců v parlamentě se dožadovat změny. Nebo přímo kandidovat, až vytvoříme většinu v parlamentě a tyto změny prosadit. Ještě mě napadá vyjít do ulic a udělat tu sametovou jachtařskou revoluci. Ještě mě napadá předělat JI na politickou stranu "Jachtaři sobě" a ovládnout místní politické pole.

Tím nijak nezpochybňuji některé výše uvedené argumenty a fakt, že bych si systém vydávání průkazů představoval také jinak. Možná se mýlím, možná máte pravdu vy. Nicméně se tohoto s radostí nezúčastním a se zájmem budu sledovat, co teda vymyslíte.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » stř lis 18, 2009 9:26 am

Já myslím, že se nezúčastní většina, ono nejde o to že by systém opravdu zásadně někomu vadil.... Čímž nespochybňuji možnost připomínkovat třeba prostřednictvím APL nebo nějaké další organizace. Ale pokud se problém nespojí s nějakou obecně zajímavou změnou (zrušení stravenek nebo režijních jízdenek :) :) :) ), půjde zase zejména v dnešní situaci našich slavných zákonodárců jen o plácnutí do vody...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 18, 2009 9:54 am

Kolko moderátorov, tolko názorov :)
Ja si myslím že angažovanie občanov vo veciach verejných má význam. Ak je určitá komunita schopná sa na niečom dohodnúť, tak môže formou listu, petície osloviť poslancov príslušného parlamentného výboru a žiadať ich o legislatívnu zmenu príslušného zákona. Nie je dôvod nad takýmto postupom lámať palicu. Ešte to nikto nevyskúšal, ale pesimizmus tu len tak srší.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř lis 18, 2009 10:03 am

Ahoj,
Denisovi dík za podporu,- tak nějak sem to myslel, no a ostatní jsem alespoň pobavil. Těch pohoršených zbytečným tlacháním snad tak moc není.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 18, 2009 10:46 am

Možná opravdu nastal čas tuto diskuzi "úředník / rekereační jachting " nechat jít do vytracena .
Diskuze ukázala na nepříjemná a například z pohledu zahraničních zvyklostí zbytečná zákoná ustanovení , které mohou hloupě ovlivňovat jachting. Leckdy se jedná o absurditu. Dále většina účastníků , i jediný obhájce zákona se domívají že zákon má chyby .

Nemyslím , že to bylo hospodské tlachámí . Leckdy to byla konstruktivní diskuze . A díky zvyklostem tohoto fóra i velmi kultivovaná . Že výsledek může být nulový je otázkou , kolik lidí se bude usmívat tomu ,že z nich stát dělá blby a kolik lidí bude mít smýšlení Dana Pika , Denisa a pod .

Dle mého názoru . Dalším konstruktivním postupemmůže být , ve stávajících sportovních , občanských organizacích vytvořit názor , že se my rekreační jachtaři potřebujeme mít větší prostor , sílu v oblasti legislativy . A ten nezískáme když nepostavíme svému partneru státu, nerostříštěnou skupinu lidí. Pohopitelně nenavrhuji zrušit stávající organizace a přehlásit se do jiné . Navrhuji aby bafuňáři všech součastných klubů ustanovili cosi co bude pro stát mluvit za nás všechny , A aby tomu tomu koupili razítko , získali právníka a znalce zvyklostí jinde . A šli jako silný partner standardní cestou hledat řešení .

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů