Kapitánské licence
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1706
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Anonymous"]To je hezké, ?e to má v mailu. A co ostatní? Nechtěl by jsi to taky hodit do sekce "Jachetní revíry / Řecko" ?[/quote]
Od kohopa to asi je?
Jeliko? nejsem autorem toho onoho textu, co má Baharis v mailu, tak to nemů?u ?ířit takto veřejně.
Pouze pokoutně mailem:-)
Ale zkusím oslovit autora ...
Od kohopa to asi je?
Jeliko? nejsem autorem toho onoho textu, co má Baharis v mailu, tak to nemů?u ?ířit takto veřejně.
Pouze pokoutně mailem:-)
Ale zkusím oslovit autora ...
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
ficcus píše: Něco málo o Řecku má? v mailu ...
Moc děkuju za "pokoutné zaslání mailem." Jen jsem ten celkem obsáhlý článek zbě?ně proletěl a vypadá to na u?itečné informace. Hned mě bude trochu lechčejc u srdce

Co se týká objednávání lodí, po?ívám výhod mno?stevní slevy u kamaráda Ale?e. ( www.nyvigatour.cz ) Je mi líto, ale u? to je v běhu a zatím dal?í Řecko není v plánu. Ale kdyby se je?tě něco vyskytlo, dám určitě vědět.
Dostal jsem teď nabídku na nástupce 777, a sice 808. Ví? o této nové publikaci něco bli??ího? Předpokládám, ?e by to mělo být jen roz?ířené vydání starých sedmiček...
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Re: Kapitánské licence
Len malé upozornenie, na Slovensku je to ináč, tak?e ak to číta neaký môj spoluobčan aby sa nedal zmias?.
Ficcusi, v?etko o Grécku v?dy aj na môj mail. Dík
Ficcusi, v?etko o Grécku v?dy aj na môj mail. Dík
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Re: Kapitánské licence
Teda na môj´.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1706
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Anonymous"][quote="ficcus"] Něco málo o Řecku má? v mailu ...[/quote]
Moc děkuju za "pokoutné zaslání mailem." .................. Dostal jsem teď nabídku na nástupce 777, a sice 808. Ví? o této nové publikaci něco bli??ího? Předpokládám, ?e by to mělo být jen roz?ířené vydání starých sedmiček...[/quote]
Rádo se stalo.
777+31=808
Moc děkuju za "pokoutné zaslání mailem." .................. Dostal jsem teď nabídku na nástupce 777, a sice 808. Ví? o této nové publikaci něco bli??ího? Předpokládám, ?e by to mělo být jen roz?ířené vydání starých sedmiček...[/quote]
Rádo se stalo.
777+31=808

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9272
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Pilot 777 / 808 měl mít asi vlastní link. Jen pro zajímavost originál vy?el u? loni (myslím prosinec) a nejdete ho např. na: http://www.freytagberndt.com/rtc-freyta ... chten.html jako 19. vydání. Ale na obálce je 18. vydání.
Na http://sigma.nkp.cz/web/ok/ok08.htm (ohlá?ené knihy) uvádějí pod heslem Yachting:
Baestending, Karl
888 přístavů a zátok : jachtařský průvodce / Karl Baestending. -- 1. vyd. -- Praha : Yachting, 2006
ISBN 80-239-6949-8 (bro?.)
Tak by mě zajímalo jak to je. 808 nebo 888?
Má někdo i třeba předchozí vydání k dispozici a je ochoten ho vzít na setkání na Hartě? Zajímá mě jedna oblast.
Na http://sigma.nkp.cz/web/ok/ok08.htm (ohlá?ené knihy) uvádějí pod heslem Yachting:
Baestending, Karl
888 přístavů a zátok : jachtařský průvodce / Karl Baestending. -- 1. vyd. -- Praha : Yachting, 2006
ISBN 80-239-6949-8 (bro?.)
Tak by mě zajímalo jak to je. 808 nebo 888?
Má někdo i třeba předchozí vydání k dispozici a je ochoten ho vzít na setkání na Hartě? Zajímá mě jedna oblast.
Díky za odpovědi. Mě u nových 808 zajímal hlavně formát a provedení. Vypadá to, ?e v?e zůstane zachované, jen se roz?íří obsah. U? to mám objednané a pří?tí týden bych "Osmičky" měl mít doma.
Na Hartu to mám celkem z ruky a tyto dny jsou u nás dost hektické. Před prvním vyplutím musíme přestěhovat man?elčinu ambulanci, zrekonstruovat kuchyň a také upravovat zahrádku k obrazu svému. Pokud tě Libore něco ze sedmiček zajímá a nepomů?e ti někdo jiný, tak to v NE, jak budu doma naskenuju a vystavím ti to na mém serveru. Dej vědět.
Na Hartu to mám celkem z ruky a tyto dny jsou u nás dost hektické. Před prvním vyplutím musíme přestěhovat man?elčinu ambulanci, zrekonstruovat kuchyň a také upravovat zahrádku k obrazu svému. Pokud tě Libore něco ze sedmiček zajímá a nepomů?e ti někdo jiný, tak to v NE, jak budu doma naskenuju a vystavím ti to na mém serveru. Dej vědět.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1706
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Baharis ..... Tankerkomerc jsem si prohlí?el v r. 2004, kdy? jsme odtud vyplouvali na Velikonoční regatu. Já jen jako navigátor. Je to opravdu síla. ... ale kdy? jsem si představil, jak zaplouvám s na?í ELAN 45 dovnitř maríny, pokud by je?tě řádně foukalo, tak jsem i zpotil ...
[/quote]
Poslední zku?enost z pidimariny Tankerkomerc >>> připlouvám teď v pátek večer do Zadaru s Bavarií 38 match, bora cca 30kn, nají?dím do mariny, jediné místo u "mého" mola, nutno couvat cikcak, couvám, točím plnej levej, ok, přichází silný poryv větru, během sekundy (nebo 2?) jsem o metr jinde (kdo ví, jak vypadá Tankerkomerc, tak tu?í, ?e ztratit metr je KO), točím plnej pravej a vím, ?e je to v řiti, nemů?u se vejít, 2. ?ance v silném větru není, tak jedu dál, poryv v pravý okam?ik polevuje a já ji tam bez ztráty kitičky usadil jak prdel na hrnec. I pučmo? z Ecosu pokýval hlavou:-) Ké? by při mě takové ?těstí stálo v?dy ...
Jinak to byl super Jachting. 3 dny jugo do 20kn, 1 den bora, ...
[/quote]
Poslední zku?enost z pidimariny Tankerkomerc >>> připlouvám teď v pátek večer do Zadaru s Bavarií 38 match, bora cca 30kn, nají?dím do mariny, jediné místo u "mého" mola, nutno couvat cikcak, couvám, točím plnej levej, ok, přichází silný poryv větru, během sekundy (nebo 2?) jsem o metr jinde (kdo ví, jak vypadá Tankerkomerc, tak tu?í, ?e ztratit metr je KO), točím plnej pravej a vím, ?e je to v řiti, nemů?u se vejít, 2. ?ance v silném větru není, tak jedu dál, poryv v pravý okam?ik polevuje a já ji tam bez ztráty kitičky usadil jak prdel na hrnec. I pučmo? z Ecosu pokýval hlavou:-) Ké? by při mě takové ?těstí stálo v?dy ...
Jinak to byl super Jachting. 3 dny jugo do 20kn, 1 den bora, ...
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- Frantisek
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 265
- Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Presov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kapitánské licence
Anonymous píše:Len malé upozornenie, na Slovensku je to ináč, tak?e ak to číta neaký môj spoluobčan aby sa nedal zmias?.
Ficcusi, v?etko o Grécku v?dy aj na môj mail. Dík
Ako je to teda na Slovensku? VMP mam a rad by som ziskal papiere aj na more, ale chyba mi plavebna prax, ako by som mal postupovat, pripadne na koho sa obratit aby som ich nemusel robit 2x?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Re: Kapitánské licence
Preukaz odbornej spôsobilosti velitea námorného rekreačného plavidla, tak sa to odborne volá a vydáva ho Maritime Office of the Slovak Republic, teda Námornýúrad SR. Ten je súčas?ou ministerstva dopravy a spojov. Adresu a t.č. nájde? v tel.zozname. Tento preukaz ?a opravňuje vies? plavidlo do 24m a nie je časovo obmedzený. Preukaz je ďalej upravený na vedenie plavidla v plavebných oblastiach A,B,C. Na začiatok získa? oblas? C , to je do 3 míl od pobre?ia, teda ak je ostrov od pevniny 6 mil, tak sa tam mô?e? plavi?. B-morská plavba, to je do 200 míl od pobre?ia, A-Oceánska plavba, moria bez obmedzenia. Táto koncepcia oblastí A,B,C vychádza z plavebných obmedzení plavidiel v EU. Skú?ky sú lacné, myslím ?e je to do 2 tisíc korún. Drahý je kurz, aj do 10000,-Sk, ale nie je nevyhnutný. Dá sa ís? priamo na skú?ky. Termíny skú?ok ti povedia na námornom úrade. Odborná prax sa dá získa? tie? lahko, zo?enie? partiu, prenajme? plachetnicu a zo?enie? si kapitána. Kapitána tie? nie je problém zohna?, na východe ich je vela a dobrých. Problém je , ?e več?inou chodia na regaty a regata je drahá vec a nie je to ideálne na výcvik. Ak by si nikoho nezohnal, ozvi sa. Do zoznamu posádky, ktorý vydáva chorvátska čartrovka ti kapitán napí?e odplávané míle. Pozor, musí ich by? tolko, kolko vy?adujú. To si zisti. Celé to má ale jeden háčik, ?e k vedeniu plavidla potrebuje? preukaz rádiooperátora a ten získa? od Telekomunikačného úradu.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Re: Kapitánské licence
Denis: POZOR na toho kapitána, musí to být ministerstvem dopravy a spojů jmenovaný instruktor jachtingu! Je to tak v čechách a předpokládám, ?e to bude stejné aj u vás.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Re: Kapitánské licence
Myslím, ?e to tak nie je. Ja keď som si robil Slovenské papiere /r.2000/ to tak nebolo. Z Námorného úradu potrebuje? menovanie len keď chce? ma? yachtársku ?kolu. Tá prax potvrdzuje, ?e si plával na mori, na lodi, predpísaný počet míl. Nič viac.
V Čechách to zo?nurovali poriadne. Mo?no vedia prečo.
V Čechách to zo?nurovali poriadne. Mo?no vedia prečo.
V prislusnom zakone (č. 54/2002) je okrem ineho uvedene toto:
O vydanie preukazu odbornej spôsobilosti velitela rekreačného plavidla pobrežnej plavby (stupeň C)
môže požiada_ žiadate_, ktorý
a) úspešne vykonal praktickú skúšku odbornej spôsobilosti
(_alej len „praktická skúška“) pod vedením
inštruktora povereného ministerstvom alebo ktorý
je držite_om preukazu odbornej spôsobilosti na vedenie
plavidla vnútrozemskej plavby určeného na
rekreačné účely; praktická skúška sa vykonáva
spravidla na mori,
b) preukáže plavebnú prax na rekreačnom plavidle na
mori najmenej 200 námorných mí_ alebo 150 hodín
plavby, z toho najmenej jednu pätinu plavebnej
praxe v noci,
c) úspešne vykonal teoretickú skúšku na stupeň C
pred komisiou určenou alebo uznanou ministerstvom.
(4) Plavebná prax sa preukazuje predložením jachtárskej
knižky, potvrdeným zoznamom členov posádky,
kópiou časti lodného denníka so zoznamom členov
posádky potvrdenou velite_om rekreačného plavidla
alebo potvrdeným preh_adom plavebnej praxe. Ak pod
_a týchto údajov nemožno plavebnú prax preukáza_,
uchádzač predloží _alšie doklady o plavbe v danej
oblasti a o osobách prítomných na rekreačnom plavidle.
Po predložení týchto dokladov možno uzna_ plavebnú
prax vykonanú aj na rekreačnom plavidle plávajúcom
pod štátnou vlajkou iného štátu.
Dalej je v tomto zakone celkom zaujimava pasaz:
Uchádzač o vydanie preukazu odbornej spôsobilosti
velitea rekreačného plavidla na stupeň C musí
pred teoretickou skúškou a praktickou skúškou absolvova
kvalifikačný kurz.
(2) Vykonávaním kvalifikačného kurzu možno poveri
právnickú osobu, ....atd.
Takze aj keby niekto mal prax, tak bez kurzu sa na skusku neda ist.
O vydanie preukazu odbornej spôsobilosti velitela rekreačného plavidla pobrežnej plavby (stupeň C)
môže požiada_ žiadate_, ktorý
a) úspešne vykonal praktickú skúšku odbornej spôsobilosti
(_alej len „praktická skúška“) pod vedením
inštruktora povereného ministerstvom alebo ktorý
je držite_om preukazu odbornej spôsobilosti na vedenie
plavidla vnútrozemskej plavby určeného na
rekreačné účely; praktická skúška sa vykonáva
spravidla na mori,
b) preukáže plavebnú prax na rekreačnom plavidle na
mori najmenej 200 námorných mí_ alebo 150 hodín
plavby, z toho najmenej jednu pätinu plavebnej
praxe v noci,
c) úspešne vykonal teoretickú skúšku na stupeň C
pred komisiou určenou alebo uznanou ministerstvom.
(4) Plavebná prax sa preukazuje predložením jachtárskej
knižky, potvrdeným zoznamom členov posádky,
kópiou časti lodného denníka so zoznamom členov
posádky potvrdenou velite_om rekreačného plavidla
alebo potvrdeným preh_adom plavebnej praxe. Ak pod
_a týchto údajov nemožno plavebnú prax preukáza_,
uchádzač predloží _alšie doklady o plavbe v danej
oblasti a o osobách prítomných na rekreačnom plavidle.
Po predložení týchto dokladov možno uzna_ plavebnú
prax vykonanú aj na rekreačnom plavidle plávajúcom
pod štátnou vlajkou iného štátu.
Dalej je v tomto zakone celkom zaujimava pasaz:
Uchádzač o vydanie preukazu odbornej spôsobilosti
velitea rekreačného plavidla na stupeň C musí
pred teoretickou skúškou a praktickou skúškou absolvova
kvalifikačný kurz.
(2) Vykonávaním kvalifikačného kurzu možno poveri
právnickú osobu, ....atd.
Takze aj keby niekto mal prax, tak bez kurzu sa na skusku neda ist.
Co máš Monty přesně na mysli? Já vidím, že musím udělat teorii, rádio a praxi. Co je na tom divného?
Jestli máš na mysli tu praxi, tak se na to zkus nedívat ze svého pohledu zkušeného jachtaře. Tomu nováčkovi který na moři nebyl, ten týden dá určitě moc. Pro mě to byla vyloženě odměna za týdny učení a stres u zkoušek. Týden s kamarády na moři, kde nás Aleš nenásilnou formou naučil vše, co jsme potřebovali a později zúročili. To byla páráda!!!
Kdyby se to pustilo, tak by se vyrojilo spoustu jachtařů s ještě mokrými papíry, kterým praxi potvrdí nějaký kamarád. Víš jak to chodí. A jak má úředník poznat, že nějaký Koudy už má napluto tisíce mil a praxi už opravdu nepotřebuje...
Jinak i přes těžkosti které nám dělá úřední šiml, jsem stále zastáncem českých papírů. Už proto, že si myslím že jsou důkladnější(jak která společnost) a pak také z jednoduchého důvodu, protože jsem čech(moravák). Nikdy by mě nenapadlo, dělat si v HR řidičák na auto. Pokud nebudu opravdu donucen okolnostma, zůstávám zastáncem CZ.
Jestli máš na mysli tu praxi, tak se na to zkus nedívat ze svého pohledu zkušeného jachtaře. Tomu nováčkovi který na moři nebyl, ten týden dá určitě moc. Pro mě to byla vyloženě odměna za týdny učení a stres u zkoušek. Týden s kamarády na moři, kde nás Aleš nenásilnou formou naučil vše, co jsme potřebovali a později zúročili. To byla páráda!!!
Kdyby se to pustilo, tak by se vyrojilo spoustu jachtařů s ještě mokrými papíry, kterým praxi potvrdí nějaký kamarád. Víš jak to chodí. A jak má úředník poznat, že nějaký Koudy už má napluto tisíce mil a praxi už opravdu nepotřebuje...
Jinak i přes těžkosti které nám dělá úřední šiml, jsem stále zastáncem českých papírů. Už proto, že si myslím že jsou důkladnější(jak která společnost) a pak také z jednoduchého důvodu, protože jsem čech(moravák). Nikdy by mě nenapadlo, dělat si v HR řidičák na auto. Pokud nebudu opravdu donucen okolnostma, zůstávám zastáncem CZ.
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
To Baharis:No...Tvůj pohled beru.Je li to pohled většiny,nebo menšiny nevím.Zcela jistě ale není jedinej a ani zdaleka každej nemá čas a chuť tychle kraviny absolvovat..Hlavně majitelé lodí..Co se týče řidičáku,budeš li v nějaké krajině oficielně rok,stejně musíš vyměnit českej řidičák za jejich.Bez pardonu.Nestihneš li to do roku si ho vyměnit,musíš si dělat papíry u nich nanovo.Stále ale nevidím jedinej důvod vlastnit českej kapitánskej průkaz.Lépe ale řečeno Velitele námořního rekreačního plavidla.Jo vlastnit skippera z Anglie,nebo Francie jistě opodstatnění má,hlavně,chceš li se tím živit,ale českej,mezinárodně nikým/ani slovenskem ne/ ratifikovanej cár papíru....??? Naco...???Leda na parádu.A jsu li Čech,Maďar,Slovák,Cikán nebo Turek je srdečně jedno.A mám li být krutě úpřimněj,plavat pod českou vlajkou no,řekněme, moc velká výhra není. Je to spíše koledování si o problémy a to nejen ze strany úřadů a oficialit a ani zdaleka ne jenom v Chorvatsku.Co plavu pod Slovenskou vlajkou,problémů ubylo prudkým tempem.Jsi li Čech,nejsi li Čech,na moři je to stejně fuk.A veř nebo ne,ten chorvatskej rychlokvasnej průkaz má na moři,alespoň ve Středomoří daleko větší váhu,jako českej.A nikde jinde nijakej nepotřebuješ.Lépe řečeno ani ve Středomoří ne.Ale to mluvím o plavbách na vlastních lodích.Charterovky asi nějakej cár papíru požadovat budou.Průkaz radiotelefonistu je daleko,daleko důležitější,vysíláš li,než nějakej "řidičák".Já se spíše divím,že vůbec Chorvatské charterovky tyhle české průkazy akceptují.Ono totiž ČR a HR nemá nijakou bilaterální dohodu o vzájemném uznávání těchhle "patentů"(Slováci ji mají).Ale pokud nejsou potíže s pojišťovnami,tak potíže neexistujou.Skuste mně dát někdo jedinej,jeden opravdu relevantní důvod,proč mít patent českej,když 100 krát líp přijatelnej pro všechny(i oficiality) je koupenej chorvatskej.Za 100 euro a bakšiš.
.No jak bych si já měl sám,jako majitel lodi potvrdit naplavané míle...???Mám jich mnohokrát víc,jako někdo,kdo si udělá výcvik za týden,nebo dva a div se světě,jsu na tom hůř.Česká logika...Bohužel na vlastní kůži ověřena.No a ještě mně ten človíček pohrozil,abych to raději nikde nevykládal,že bych mohl jinak mít potíže,že jsem plaval bez oprávnění.A dokonce mně tvrdil,že vlastnit průkaz jiné země je u nás nelegální
.A to jsem se prosím hurónského smíchu fakt nezdržel.Chudák malej,přiblblej se mně tak lekl,že na mně chtěl nechat zavolat ochranku.Dneska ale už vím,že je to spíše k pláči.Toď zhruba vše....No a abych nezapoměl...Daleko větší váhu,nežli Českej "patent" má českej VMP.Ten ratifikovali snad všechny země světa. 



- olaf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
To Monty: docela mě mluvíš od srdce, nesnáším Českou malost a nabugřelost
když má někdo razítko a moc tak je úplně jiný člověk a ostatním to dává najevo docela nehorázně /někteří/ začne vymýšlet různé nařízení a dodatky viz třeba daňové přiznání /bez poradce je to problém/ nebo balení koblih do igelitu atd.
zaujalo mě že se plavíš pod slovenskou vlajkou, to je tak výhodné?
ahoj olaf
když má někdo razítko a moc tak je úplně jiný člověk a ostatním to dává najevo docela nehorázně /někteří/ začne vymýšlet různé nařízení a dodatky viz třeba daňové přiznání /bez poradce je to problém/ nebo balení koblih do igelitu atd.
zaujalo mě že se plavíš pod slovenskou vlajkou, to je tak výhodné?
ahoj olaf
Ale jo. Pohledů je určitě mnoho, já svůj také neprosazuji, pouze projevuji.
Jak to je s legislativou ohledně CZ papírů a bilatrálními smlouvami nevím. Několik pochybností jsem už na netu zachytil. Těžko se mě ale chce věřit, že by MDaS-ČR vydávalo oprávnění, presentovalo je jako uznávané na celém světě a nebyla to pravda. Těžko se mě tomu chce věřit, ale přít se nebudu.
Na čem ale trvám je to, že každý čestný občan jakéhokoliv národa by měl být hrdý na svou vlajku, na své významné předky a na svou vlast. A to i tehdy, když se mu to zrovna nehodí. Jen společenství takových jednotlivců může vytvořit hrdý národ, který je schopen si udržet samostatnost a bránit ji. Naši dávní předkové takoví byli a proto si uhájili své místo v evropě. Bohužel naše mladší minulost nám ukázala, že není tak úplně jisté, jestli jsme si to zasloužili.
Ono to vypadá jako ideologická přednáška, ale to jsou věci, které mě rozpalují do běla. Kde je hrdost národa? Do háje, proč můžou být všichni v evropě hrdí na to co jsou a my se máme kvůli drobné persekuci schovávat? Co by jsme pak dělali v případě hrozby násilí, nebo smrti?
Navrhuji toto: Každý slušný čech ať se hlásí ke své národnosti, ať hrdě vztyčuje naši vlajku ale také ať se chová tak, aby nás naše okolí začalo znovu vnímat jako hrdý silný národ. Většina to tak možná nedělá, ale já se o to snažím. Nikdy jsem nebyl členem stáda a snažím se chovat, jak to cítím. Aj za totáče. A naši vlajku z lodi nesundám, kdyby jste se rozkrájeli, kdybych za to měl platit.
Když to tak po sobě čtu, mohl bych napsat esej o hrdosti národa, co?
Tak si z toho vemte co chcete a ostatní hoďte za hlavu.
Jak to je s legislativou ohledně CZ papírů a bilatrálními smlouvami nevím. Několik pochybností jsem už na netu zachytil. Těžko se mě ale chce věřit, že by MDaS-ČR vydávalo oprávnění, presentovalo je jako uznávané na celém světě a nebyla to pravda. Těžko se mě tomu chce věřit, ale přít se nebudu.
Na čem ale trvám je to, že každý čestný občan jakéhokoliv národa by měl být hrdý na svou vlajku, na své významné předky a na svou vlast. A to i tehdy, když se mu to zrovna nehodí. Jen společenství takových jednotlivců může vytvořit hrdý národ, který je schopen si udržet samostatnost a bránit ji. Naši dávní předkové takoví byli a proto si uhájili své místo v evropě. Bohužel naše mladší minulost nám ukázala, že není tak úplně jisté, jestli jsme si to zasloužili.
Ono to vypadá jako ideologická přednáška, ale to jsou věci, které mě rozpalují do běla. Kde je hrdost národa? Do háje, proč můžou být všichni v evropě hrdí na to co jsou a my se máme kvůli drobné persekuci schovávat? Co by jsme pak dělali v případě hrozby násilí, nebo smrti?
Navrhuji toto: Každý slušný čech ať se hlásí ke své národnosti, ať hrdě vztyčuje naši vlajku ale také ať se chová tak, aby nás naše okolí začalo znovu vnímat jako hrdý silný národ. Většina to tak možná nedělá, ale já se o to snažím. Nikdy jsem nebyl členem stáda a snažím se chovat, jak to cítím. Aj za totáče. A naši vlajku z lodi nesundám, kdyby jste se rozkrájeli, kdybych za to měl platit.
Když to tak po sobě čtu, mohl bych napsat esej o hrdosti národa, co?

Tak si z toho vemte co chcete a ostatní hoďte za hlavu.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Baharis píše:Navrhuji toto: Každý slušný čech ať se hlásí ke své národnosti, ať hrdě vztyčuje naši vlajku ale také ať se chová tak, aby nás naše okolí začalo znovu vnímat jako hrdý silný národ. A naši vlajku z lodi nesundám, kdyby jste se rozkrájeli, kdybych za to měl platit.
No Baharis,
Chceš-li platit,...... tak určitě můžeš.
Jen nevím jestli trochu nepodražili. Tohle je ceník z roku 2 000.
alffa

Upozorňujeme vlastníky námořních jachet plujících pod státní vlajkou České republiky a zapsaných v Námořním rejstříku ČR na povinnost zaplacení ročního poplatku, ve smyslu Nařízení vlády č. 412/2000 Sb., o poplatku za právo plout pod státní vlajkou České republiky (dále jen „poplatek“), ze dne 1. listopadu 2000.
Výše poplatku dle § 2 Nařízení vlády č. 412/2000 Sb. na 1 kalendářní rok činí pro námořní jachty:
a) jejichž délka trupu nepřesahuje 12 metrů
1. s vymezenou oblastí povolené plavby I 3 000 Kč,
2. s vymezenou oblastí povolené plavby II 3 000 Kč,
3. s vymezenou oblastí povolené plavby III 2 500 Kč,
4. s vymezenou oblastí povolené plavby IV 2 500 Kč,
5. s vymezenou oblastí plavby V 2 000 Kč,
b) jejichž délka trupu je 12 metrů a více
1. s vymezenou oblastí povolené plavby I 6 000 Kč,
2. s vymezenou oblastí povolené plavby II 6 000 Kč,
3. s vymezenou oblastí povolené plavby III 5 000 Kč,
4. s vymezenou oblastí povolené plavby IV 5 000 Kč,
5. s vymezenou oblastí plavby V 4 000 Kč,
P.S.
Doufám že nevozíš na své lodi, nikoho za úplatu.
To by Ti byly ty rekreační papíry k ničemu.
Musel by jsi mít profi licenci a taky platit daně. Tak bacha,…….hrdý vlastenče.

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Neviem kapitáne, či to nemáš trochu pomýlené. Nemalo by to byť tak, že vláda, parlament, prezident a celá štátna mašinéria sa má správať tak, aby nerobili vo svete zo svojho občana blbca?
Tiež si myslím, že v celej únii by mali platiť jednotné pravidlá cestnej premávky. Je ČR vôbec v únii? Keď čítam tvoju deklaráciu, tak sa mi zdá že nie. Ale o tom únia je, že sme slobodní ludia, tak je to napísané v deklarácii ludských práv. To že sa plavím pod Chorvátskou, Nemeckou, alebo inou vlajkou nemá nič spoločné s mojim vlastenectvom. Akurát to, že s tou našou niečo nie je v poriadku. Týmto som ťa samozrejme nechcel uraziť. Kurňava, to by mali všetci Češi jazdiť v škodovkách?
Patrí toto vôbec k yachtingu?
Dám ti zákernú otázku, čo znamená meno T.G.Masarika? Keď sa niekto volá Novák, alebo Svoboda tak vieme čo jeho meno namená. Vieš?
Tiež si myslím, že v celej únii by mali platiť jednotné pravidlá cestnej premávky. Je ČR vôbec v únii? Keď čítam tvoju deklaráciu, tak sa mi zdá že nie. Ale o tom únia je, že sme slobodní ludia, tak je to napísané v deklarácii ludských práv. To že sa plavím pod Chorvátskou, Nemeckou, alebo inou vlajkou nemá nič spoločné s mojim vlastenectvom. Akurát to, že s tou našou niečo nie je v poriadku. Týmto som ťa samozrejme nechcel uraziť. Kurňava, to by mali všetci Češi jazdiť v škodovkách?
Patrí toto vôbec k yachtingu?
Dám ti zákernú otázku, čo znamená meno T.G.Masarika? Keď sa niekto volá Novák, alebo Svoboda tak vieme čo jeho meno namená. Vieš?
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
Fakt hezky
Nicmene ani ja nejsem rad jednou oveckou ve stadu a to je presne to kam kazdeho cesti stupidni byrokrati tlaci.A zdaleka ne pouze v oblasti jachtingu.Rozhodne neminim platit za pravo na svou vlasteneckou hrdost omezovanim svych svobod.Za to mi nejaky nacionalismus nestoji.A nesmyslne procedury okolo ceskych papiru presne za tohle povazuji.
Proces registrace HANNAH z americkych vlajek na ceske mi zabral 8 mesicu a nebyt p.Lajtocha z PS Prerov a jeho ochote mi poradit a pomoct tak je asi nemam jeste dnes.Bohuzel ne vsichni urednici byli takhle vstricni.No ale nechtel jsem vozit na zadi americkou vlajku tak jsem to nak prezil.Bohuzel to tim nekonci.Cela tahle komedie kolem prukazu atd.mne natolik znechutila ze dnes po roce uvazuji o preregistrovani lode na britske vlajky.Pry to trva asi tri dny.Postou.K vedeni rekreacni plachetnice registrovane v UK nepotrebujes zadny prukaz.Do dvaceti metru.
Nabizi se otazka proc jinde na svete jezdi statisice lidi bez problemu a v Cechach to porad nejde.Zrejme dedictvi z rudych casu.Nebo snad z dob Marie Terezie kdy se vydavalo povoleni na pravo mit na dvorku kralikarnu.Kazdopadne rozsireni znalosti v kursu a pod jiste nikomu neuskodi.Taky jsem nejaky absolvoval.Dobrovolne.Jo ridicak jsem si vymenil za britsky pred tremi mesici.A slyseli jste ze v Cechach pry ted potrebujete povoleni k piti vody z vlastni studny.....?Na zalevani kytek neee,to muzem furt bez papiru,tak teda budu hrdy ze nam alespon tato svoboda zustala...








Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti