Kapitánské licence
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
Ale tak jo. Já taky vím, že u nás je všude bor.el. Že pánové v námořní sekci přišli díky p.Koženému o celou flotilu, nemají do čeho píchnout a hojí se na rekreačním jachtingu. Že u nás jsou zkoušky, registrace a kdoví co jiného složitější, než u námořních států.
Jde mě o to, že většina lidí svoji příslušnost cudně tají, buď že se stydí, nebo se bojí problémů. To mě vadí. Vlastní loď nemám, takže rekreační papíry mě stačí. Ale když už mě teda přesvědčíte, že vyřizovat si českou vlajku na zádi je pro vás - majitele neúnosné, vytáhnete si alespoň CZ flag pod levý sáling?
Jde mě o to, že většina lidí svoji příslušnost cudně tají, buď že se stydí, nebo se bojí problémů. To mě vadí. Vlastní loď nemám, takže rekreační papíry mě stačí. Ale když už mě teda přesvědčíte, že vyřizovat si českou vlajku na zádi je pro vás - majitele neúnosné, vytáhnete si alespoň CZ flag pod levý sáling?
tak si teda jeste taky prihodim. musim rict, ze jsem hrdy na to, ze jsem cech,
nicmene se nekdy stydim za to, ze jsem z cr.
pod ceskou vlajkou asi nikdy (ale nikdy nerikej nikdy) jezdit nebudu - presne
z duvodu, ktery napsal alffa - za 'svoji' vlajku proste platit nechci !!, ale na
druhou stranu, kdyz ted jezdim charter, tak proti vsem pravidlum mam pod
chorvatskou i nasi ceskou
nicmene se nekdy stydim za to, ze jsem z cr.
pod ceskou vlajkou asi nikdy (ale nikdy nerikej nikdy) jezdit nebudu - presne
z duvodu, ktery napsal alffa - za 'svoji' vlajku proste platit nechci !!, ale na
druhou stranu, kdyz ted jezdim charter, tak proti vsem pravidlum mam pod
chorvatskou i nasi ceskou

Ano Jerryxi, taky to tak nějak cítím. Pokud jedeme ven - a je jedno jestli to je HR, nebo daleká cizina, něco reprezentujeme. A i ty kteří tu vlajku nemají, podle řeči jejich okolí stejně identifikuje. A pak se může říkat: ti češi v maríně dělali pěkný bordel, ti češi neumí kotvit, ani na bojku nenajedou.... V té maríně jsem se několikrát dostal do křížku, když jsem umravňoval posádku která příliš hlučně a v pozdních hodinách zapíjela, že ten týden přežili. Proti takovým to chce protiváhu. Jednak bych se přimlouval za "nemlčení" a pak: vlajku nahoru a všem ukázat, že jsme dobří a slušní jachtaři.jerryx píše:tak si teda jeste taky prihodim. musim rict, ze jsem hrdy na to, ze jsem cech, nicmene se nekdy stydim za to, ze jsem z cr.
Je jedno jak ukážeš odkud jsi. Důležité je, že to ukážeš. I když si myslím, alespoň nás to v kursu učili, že vlajka příslušnosti posádky patří pod ten již vzpomínaný levý podsáling.
Jaké je to tady vlastně téma? Áááá, kapitánské licence. Tak pojďme teda na ně. Jak je to vlastně s tím neuznáváním CZ papírů? Je nějaká zkušenost, že by někde řekli: Ty máš české papíry, to tady u nás neplatí!

A jaká je naopak pravda o tom, že HR licence pro nás platí jen v HR a It.

- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Kapitánské licence
Tak,a "vo tom to je" - pěkně to zní od valacha,že.My můžeme mít jakékoliv názory,ale platí vždy ty,co říkají páni zákonodárci.Ty naše názory nezajímají,proč taky,vždyť oni musí vymýšlet co již bylo vymyšleno,případně lobovat za něco,z čeho jim kápne do kapsy,ale hlavně musí být vždy papežštější než papež,protože oni mají patent na rozum,a ten jsme jim dali my,kteří je zvolili.
Co se týká papírů na loď,víš Monty,dříve byla situace jiná,dostat se na moře byl velký problém,jedině tak na Balt v okolí Rujány,a tak byl člověk vděčný,že si mohl udělat nějaké papíry aspoň u nás v republice,vyjimečně v Polsku.Tenkrát se VMP dělalo na SPS a ostatní papíry na moře u komise nám.jachtingu při ČSTV.O náročnosti školení a zkoušek tenkrát a dnes se nedá mluvit,dnes bych řekl,že je to několikrát náročnější.Mohu to posoudit,protože mám už tolik průkazů,že je mohu prodávat.A na nedávném setkání jachtařů severomor.kraje předseda ČANY ing.Kundrata nás přesvědčoval,že platí všechny,na rozdíl od ministerstva dopravy.Pokud se týká toho vlastenectví,je správné hlásit se k tradicím,ale právě spojování ve velké nadnárodní celky jako je třeba EU,už toto cítění začíná potlačovat.Vzpomeňte si na řevnivost za doby Československa,Češi nadávali,že se cpe jen na Slovensko,Slováci měli opačný názor,proto došlo k rozdělení a najednou se znovu združujeme,a už nám nic nevadí.A začínáme si vybírat.Mě vyhovuje plout pod chorvatskou vlajkou,proč?Nemusím plnit ty jejich nenasytné požadavky na cizí lodě.Každý přece hledá to co mu v životě vyhovuje nejlíp,a vlastenectví jde tak trochu mimo.A jestli nesouhlasím s přemrštěnými požadavky na naše papíry,tak si je udělám tam,kde to jde snáze,třeba v chorvatsku.Dnes už to možné je.A když je možné někde plout bez nich,tak je dělat nebudu.Tuto možnost svobodného rozhodování si cením více než nějaké schovávání za předstírané vlastenectví.To je můj názor,i když vím,že se mnou někteří nebudou souhlasit.
Co se týká papírů na loď,víš Monty,dříve byla situace jiná,dostat se na moře byl velký problém,jedině tak na Balt v okolí Rujány,a tak byl člověk vděčný,že si mohl udělat nějaké papíry aspoň u nás v republice,vyjimečně v Polsku.Tenkrát se VMP dělalo na SPS a ostatní papíry na moře u komise nám.jachtingu při ČSTV.O náročnosti školení a zkoušek tenkrát a dnes se nedá mluvit,dnes bych řekl,že je to několikrát náročnější.Mohu to posoudit,protože mám už tolik průkazů,že je mohu prodávat.A na nedávném setkání jachtařů severomor.kraje předseda ČANY ing.Kundrata nás přesvědčoval,že platí všechny,na rozdíl od ministerstva dopravy.Pokud se týká toho vlastenectví,je správné hlásit se k tradicím,ale právě spojování ve velké nadnárodní celky jako je třeba EU,už toto cítění začíná potlačovat.Vzpomeňte si na řevnivost za doby Československa,Češi nadávali,že se cpe jen na Slovensko,Slováci měli opačný názor,proto došlo k rozdělení a najednou se znovu združujeme,a už nám nic nevadí.A začínáme si vybírat.Mě vyhovuje plout pod chorvatskou vlajkou,proč?Nemusím plnit ty jejich nenasytné požadavky na cizí lodě.Každý přece hledá to co mu v životě vyhovuje nejlíp,a vlastenectví jde tak trochu mimo.A jestli nesouhlasím s přemrštěnými požadavky na naše papíry,tak si je udělám tam,kde to jde snáze,třeba v chorvatsku.Dnes už to možné je.A když je možné někde plout bez nich,tak je dělat nebudu.Tuto možnost svobodného rozhodování si cením více než nějaké schovávání za předstírané vlastenectví.To je můj názor,i když vím,že se mnou někteří nebudou souhlasit.
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Kapitánské licence
Omlouvám se,co jsem napsal v předcházejícím příspěvku,byla reakce na konec druhé stránky,aniž bych si přečetl stránku třetí.Takže to tak berte.
Mám kamaráda který s Hr.papíry už po několikáté chartroval plachetnici na Kanárských ostrovech a bez problémů. Pravda, dělal je asi před pěti lety, kdy v nich ještě nebyl dovětek , že platí jen v teritoriálních vodách Chorvatska. Ptal jsem se asi před rokem ve dvou společnostech, které se zabývají charterem po celém světě, jaké s tím mají zkušenosti a byl jsem ujištěn, že Evropa je bez komplikací. V mimoevropských destinacích se zajímají především o pojištění. Ovšem není nad osobní zkušenost, že.
- marianb
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: čtv zář 06, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ted jsem kapnul na toto vlakno o prukazech. Jsem trochu zmaten, vychazi mi z toho, ze pokud si budu chtit pujcit nejakou vetsi lod u nas (treba na Orliku) je dobre mit prukaz VMP vydany SPS a u more prukaz vydany primorskym statem....
O ten mezinarodni u SPS jsem si zazadal, tak je mi to ted uz jedno a na tu zkousku pojedu, fakt je, ze pro laika jako ja, je v informacich o "nejakem" prukazu na plavbu docela chaos. Nabidka vseh moznych bumasek.... a prukazu.

- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Janík píše:Mám kamaráda který s Hr.papíry už po několikáté chartroval plachetnici na Kanárských ostrovech a bez problémů. Pravda, dělal je asi před pěti lety, kdy v nich ještě nebyl dovětek , že platí jen v teritoriálních vodách Chorvatska. Ptal jsem se asi před rokem ve dvou společnostech, které se zabývají charterem po celém světě, jaké s tím mají zkušenosti a byl jsem ujištěn, že Evropa je bez komplikací. V mimoevropských destinacích se zajímají především o pojištění. Ovšem není nad osobní zkušenost, že.
problem prijde, az prijde problem ...v pripade pruseru mas s Hr papirama mimo Hr celkem slusnou sanci, ze pojistovna odmitne plneni a pujde to ciste z tve kapsy, tot muj pohled na Hr papiry
S opravnenim k vedeni jachty je to prece stejne jako s ridicakem. Bez ridicaku muzes normalne jezdit ale jen do prvni kontroly nebo prusvihu.Pak samozrejme je problem.
Dle meho nazoru jsou ruzne typy chorvatsky prukazu, eventuelne jine typy prukazu a veci kolem nich absolutne nejasne a zmatecne.
Dle platne legislativy by kazdy obcan CR, ktery chce ziskat opravneni k vedeni jachty mel mit jen a pouze prukaz vydavany Ministerstvem dopravy CR a to bud "C", "B" nebo "A" a s tim spojeny prukaz od CTU pro praci s VHF.
Toto je podle meho nazoru jediny spravy prukaz se kterym nemohou vzniknout zadne potize at pri pujcovani lodi nebo pri pojistnem plneni.
Je to jako s ridicakem.
Ludek
Dle meho nazoru jsou ruzne typy chorvatsky prukazu, eventuelne jine typy prukazu a veci kolem nich absolutne nejasne a zmatecne.
Dle platne legislativy by kazdy obcan CR, ktery chce ziskat opravneni k vedeni jachty mel mit jen a pouze prukaz vydavany Ministerstvem dopravy CR a to bud "C", "B" nebo "A" a s tim spojeny prukaz od CTU pro praci s VHF.
Toto je podle meho nazoru jediny spravy prukaz se kterym nemohou vzniknout zadne potize at pri pujcovani lodi nebo pri pojistnem plneni.
Je to jako s ridicakem.
Ludek
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Monty píše:To Simon:Proč si tohle myslíš...???
hadej jak se zachova pojistovna, pokud nabouras v aute a nebudes mit platnou technickou ci ridicak?
...tim, ze nemas vse v poradku poskytnes pojistovne celkem dost slusnou zbran a je jen na ni (na lenosti a motivaci jejich uredniku), zda ji pouzije ci ne.
(mysleny samozrejme ty zakladni Hr papiry, co u nas vsichni nabizeji, jsou platne jen pro chorvatske vody ... mezinarodne platne Hr ci jine jsou dle meho, ciste laickeho nazoru, bez problemu)
Simon ma pravdu. Hr papiry jsou mozna v poradku v Chorvatsku. Ja bych si na ne nikde lod nepujcil.
Tenhle radoby business s chorvatskymi prukazy vznikl v 90 letech, kdy si ruzne firmy z toho udelaly vcelku slusnou zivnost.
Principilane si asi kazdy muze delat co chce, ale asi jen do te doby nez se stane nejaky prusvih.
Ja bych jednoznacne doporucil, aby si kazdy kdo ma zajem o jachting poridil prukaz vydavany v CR Ministerstvem dopravy. To je podle me jediny spravny postup.
Tenhle radoby business s chorvatskymi prukazy vznikl v 90 letech, kdy si ruzne firmy z toho udelaly vcelku slusnou zivnost.
Principilane si asi kazdy muze delat co chce, ale asi jen do te doby nez se stane nejaky prusvih.
Ja bych jednoznacne doporucil, aby si kazdy kdo ma zajem o jachting poridil prukaz vydavany v CR Ministerstvem dopravy. To je podle me jediny spravny postup.
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Kurwa přestaňte tady už pleskat nesmysli.Nic není jako s řidičákama.A nikdo Ti je nikde kontrolovat nebude.Snad jenom na Balkáně.A na české orgány se můžu vys..t.Ty mně na moři nikdy nezkontrolujou ani kdyby chtěli.Už mám pokrk těchhle keců,kdo musí mít jakej průkaz.Průkazy jsou jenom pro charterovky a na to Ti v klide po celém světě stačí VMP.Porovnávat to s řidičákem je fakt zcestné.Naštěstí .V Itálii,Francii,Anglii a jiných normálních zemích a zemích třetího světa nepotřebuješ na vedení plachetnice nic.Ani rodnej list.Mám těch průkazů dost a nikdo nikdy žádnej po mně nikde nechtěl....Ani pojišťovna.A debaty,nebo spíše pleskání nesmyslů na českých webech o nebezpečnosti a ilegalitě Hr.papírů a o nutnosti mít české jsou k smíchu a je to čistej výplod chorých mozků.Co jsu u lodí,tak je to nekonečná debata.O ničem.Jo a mít jakýkoliv papír z přímořské země je lepší než mít papíry naše.A i když neexistujou nějaké bilaterální dohody o uznávání papírů mezi jednotlivýma krajinami,tak o uznávání pojednává nám.právo a dobré zvyky na moři.Jedinej,kdo tohle neví je MD ČR....Ale to mně je ukradený.Kdo chce české lajstro,ať si ho udělá.Kdo nechce,ať si koupí Chorvatskej papír.A kdo má čas,peníze,chce si jako skipper vydělávat a je vybaven solidní znalostí jazyků cizích,ať si klidně udělá skippera ve Francii,Anglii a nebo klidně i v jiné prdeli.Moře je poslední liberální zóna téhle planety a já doufám,že to tak ještě dlouho zůstane. 

Naposledy upravil(a) Monty dne čtv zář 27, 2007 11:53 am, celkem upraveno 1 x.
To si nemyslim, ze sam sebe popiram. Cesky(tudiz narodni) ridicak plati skoro vsude krome zemi, kde je stale vyzadovan ridicak mezinarodni. Ale puvodne byla diskuze o tom, zdali je spravne pujcovat si lod na chorvastky prukaz jinde nez v Chorvatsku. Tady rikam, ze to legislativne spravne neni,protoze jako obcan CR musis mit take narodni prukaz k vedeni jachty a ten vydava jen a pouze MD CR. HR prukaz neni Tvym narodnim prukazem, protoze asi nebudes obcan HR. Samozrejme je to asi jine pro Chorvaty,pro ktere je ten jejich prukaz narodni.
Jinak receno. Pujicis si lod v Italii na HR prukaz. Chartrovce je to vcelku jedno. Budou the kontrolovat coastguardi.Tem to pravdepodobne uz jedno nebude, ale asi se daji nejak ukecat. Poskodis lod a pojistovna Ti nic neda a zaplatis to Ty,protoze mas opravneni k vedeni jachty pouze v teritorialnich vodach Chorvatska, takze v italskych vodach nemas jako kapitan jachty co delat.
A tak to je.
Ludek
Jinak receno. Pujicis si lod v Italii na HR prukaz. Chartrovce je to vcelku jedno. Budou the kontrolovat coastguardi.Tem to pravdepodobne uz jedno nebude, ale asi se daji nejak ukecat. Poskodis lod a pojistovna Ti nic neda a zaplatis to Ty,protoze mas opravneni k vedeni jachty pouze v teritorialnich vodach Chorvatska, takze v italskych vodach nemas jako kapitan jachty co delat.
A tak to je.
Ludek
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Monty píše:Kurwa přestaňte tady už pleskat nesmysli.Nic není jako s řidičákama.A nikdo Ti je nikde kontrolovat nebude.Snad jenom na Balkáně.A na české orgány se můžu vys..t.Ty mně na moři nikdy nezkontrolujou ani kdyby chtěli.Už mám pokrk těchhle keců,kdo musí mít jakej průkaz.Průkazy jsou jenom pro charterovky a na to Ti v klide po celém světě stačí VMP.Porovnávat to s řidičákem je fakt zcestné.Naštěstí .V Itálii,Francii,Anglii a jiných normálních zemí a zemí třetího světa nepotřebuješ na vedení plachetnice nic.Ani rodnej list.Mám těch průkazů dost a nikdo nikdy žádnej po mně nikde nechtěl....Ani pojišťovna.A debaty,nebo spíše pleskání nesmyslů na českých webech o nebezpečnosti a ilegalitě Hr.papírů a o nutnosti mít české jsou k smíchu a je to čistej výplod chorých mozků.Co jsu u lodí,tak je to nekonečná debata.O ničem.Jo a mít jakýkoliv papír z přímořské země je lepší než mít papíry naše.A i když neexistujou nějaké bilaterální dohody o uznávání papírů mezi jednotlivýma krajinami,tak o uznávání pojednává nám.právo a dobré zvyky na moři.Jedinej,kdo tohle neví je MD ČR....Ale to mně je ukradený.Kdo chce české lajstro,ať si ho udělá.Kdo nechce,ať si koupí Chorvatskej papír.A kdo má čas,peníze,chce si jako skipper vydělávat a je vybaven solidní znalostí jazyků cizích,ať si klidně udělá skippera ve Francii,Anglii a nebo klidně i v jiné prdeli.Moře je poslední liberální zóna téhle planety a já doufám,že to tak ještě dlouho zůstane.
nejde o kontrolu papiru pri "namornim Krystofovi" nebo nekde v marine, to je nesmysl .... cele to je o pripadne pojistne udalosti, nemam zkusenost se zahranicni pojistovnou, ale me vskere zkusenosti s nekolika ceskyma (koneckoncu oni tak uplne ceske uz ani nejsou), mne dokonale zbavili veskerych iluzi typu "ceska zaplati bez problemu do 3 dnu", pokud maji sebemensi duvod nezaplatit nebo alespon odlozit platbu, tak to nezaplati a odlozi ... casto je problem dostat z nich platbu i kdyz je vse v poradku. A to se tady nebavime o skode 15k z odrenej naraznik nebo 200k za ojety auto, cimz ta motivace vyuzit kazde nesrovnalostli celkem rapidne roste.
Monty, tohle fakt neni debata o tom, kterej papir, te nauci lip ridit lod
Naposledy upravil(a) simon dne čtv zář 27, 2007 9:43 am, celkem upraveno 1 x.
Takže je to o pojišťovně ne o HR papírech. Je otázka jaké papíry pojišťovna akceptuje. Otázka: Jaký rozdíl je mezi chorvatskými papíry vydanými ministerstvem dopravy HR v Zagrebu a papíry vydanými ministerstvem dopravy ČR v Praze? Stejnou otázku bych mohl položit jinak . Jaký rozdíl je mezi papíry vydanými SPS oblast mořská příbřežní plavba, a papíry vydanými regionálním kapitanátem třeba v Zadaru? O asociacích a různých občanských sdruženích se mi mluvit nechce nestojí to za to.
Až si to lidé uvědomí bude konec dohadům o HR papírech. Nebo jsou Chorvati nějaký méně cenný národ nebo jsou nějaká vyjímka, no to snad NE.
Pokud je mi známo, pojišťovny nabízí buď pojištění plavidla a nebo pojištění osoby. Pří uzavírání pojistné smlouvy na loď předkládáme TP plavidla a při pojištění osoby ty slavné papíry. Můžeme tedy mít dvojí pojištění jak své vlastní lodi tak své osoby, otázka je jak je to s plněním.
Stále si někdo nechce uvědomit tu vlastní zodpovědnost. Při půjčování lodi se někdy ptají jak to bude s pojištěním buď mám pojistku na osobu a je to v pořádku nebo ji uzavřu na místě na nezbytně nutnou dobu a je to taky OK , nebo ji nemám a ani ji nechci uzavřít a podstupuji riziko, že v případě zavinění nehody se může stát, že mne pak oberou o vše. Ale jinak kdo chce kam pomožme mu tam. Ode dneška začínám vystavovat papíry které nikdo neakceptuje protože s nikým ne mám dohody a ani na to nemám kompetence. Platí na mém soukromém rybníku o 0,5 ha bez omezení, ale o to jsou drašší cca 100 000.
Berty- bojovník za nové průkazy
Až si to lidé uvědomí bude konec dohadům o HR papírech. Nebo jsou Chorvati nějaký méně cenný národ nebo jsou nějaká vyjímka, no to snad NE.
Pokud je mi známo, pojišťovny nabízí buď pojištění plavidla a nebo pojištění osoby. Pří uzavírání pojistné smlouvy na loď předkládáme TP plavidla a při pojištění osoby ty slavné papíry. Můžeme tedy mít dvojí pojištění jak své vlastní lodi tak své osoby, otázka je jak je to s plněním.
Stále si někdo nechce uvědomit tu vlastní zodpovědnost. Při půjčování lodi se někdy ptají jak to bude s pojištěním buď mám pojistku na osobu a je to v pořádku nebo ji uzavřu na místě na nezbytně nutnou dobu a je to taky OK , nebo ji nemám a ani ji nechci uzavřít a podstupuji riziko, že v případě zavinění nehody se může stát, že mne pak oberou o vše. Ale jinak kdo chce kam pomožme mu tam. Ode dneška začínám vystavovat papíry které nikdo neakceptuje protože s nikým ne mám dohody a ani na to nemám kompetence. Platí na mém soukromém rybníku o 0,5 ha bez omezení, ale o to jsou drašší cca 100 000.
Berty- bojovník za nové průkazy

Naposledy upravil(a) berty dne čtv zář 27, 2007 9:46 am, celkem upraveno 1 x.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
berty píše:Takže je to o pojišťovně ne o HR papírech. Je otázka jaké papíry pojišťovna akceptuje. Otázka: Jaký rozdíl je mezi chorvatskými papíry vydanými ministerstvem dopravy HR v Zagrebu a papíry vydanými ministerstvem dopravy ČR v Praze? Stejnou otázku bych mohl položit jinak . Jaký rozdíl je mezi papíry vydanými SPS oblast mořská příbřežní plavba, a papíry vydanými regionálním kapitanátem třeba v Zadaru? O asociacích a různých občanských sdruženích se mi mluvit nechce nestojí to za to.
Až si to lidé uvědomí bude konec dohadům o HR papírech. Nebo jsou Chorvati nějaký méně cenný národ nebo jsou nějaká vyjímka, no to snad NE.
Pokud je mi známo, pojišťovny nabízí buď pojištění plavidla a nebo pojištění osoby. Pří uzavírání pojistné smlouvy na loď předkládáme TP plavidla a při pojištění osoby ty slavné papíry. Můžeme tedy mít dvojí pojištění jak své vlastní lodi tak své osoby, otázka je jak je to s plněním.
Stále si někdo nechce uvědomit tu vlastní zodpovědnost. Při půjčování lodi se někdy ptají jak to bude s pojištěním buď mám pojistku na osobu a je to v pořádku nebo ji uzavřu na místě na nezbytně nutnou dobu a je to taky OK , nebo ji nemám a ani ji nechci uzavřít a podstupuji riziko, že v případě zavinění nehody se může stát, že mne pak oberou o vše. Ale jinak kdo chce kam pomožme mu tam. Ode dneška začínám vystavovat papíry které nikdo neakceptuje protože s nikým ne mám dohody a ani na to nemám kompetence platí na mém soukromém rybníku o 0,5 ha bez omezení, ale o to jsou drašší cca 100 000.
Berty- bojovník za nové průkazy
ja myslim, ze tohle to Hr tak nejak dostatecne vysvetluje


- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Ludek píše:Kouknete se do legislativy CR.Co je spravne a co ne je tam vcelku jasne napsano.
Ludek
ja bych se spis podival do podminek sve pojistovny, ale dle meho nazoru jspu si rovny vsechny prukazy dle STCW konvenci (http://www.imo.org/Conventions/contents ... pic_id=257) bez ohledu na narodnost jejich drzitele, ...nicmene kazda pojistovna muze mit svoje specificke podminky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů