Tahadlo za člun.
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned zář 17, 2006 4:43 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Tahadlo za člun.
Může můj člun (3 m, pevné dno, nafukovací kýl+7,5HP) tahat menší tahadla s 2 mi dětmi ? Např. 2m banán.
Ps jak tahadlo přidělat k čelu když toto nemá od výrobce kroužky ? Můj prvotní nápad navrtat čelo a připevnit kroužky beru jako poslední možnost. Čelo mám laminovanou přehližku cca 2 cm širokou.
Ps jak tahadlo přidělat k čelu když toto nemá od výrobce kroužky ? Můj prvotní nápad navrtat čelo a připevnit kroužky beru jako poslední možnost. Čelo mám laminovanou přehližku cca 2 cm širokou.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
tahadlo za člun
Blíží se nová sezona a tato záležitost nabývá na významu. Já tahám za takýmto člunem s motorem Suzuki 6Hp dětské surfovací polystyrenové prkno dlouhé cca 1 metr s vnučkou 10 let a jezdíme i v menších vlnách ve skluzu. Kvůli stabilitě jej vážu do V a k tomu jsou třeba dvě oka na zrcadle. Koupil jsem nerezová pro jachty a provrtal zrcadlo a dal velkoplošnou podložku zevnitř. Používám je
také k havarijním odtahům lodí, neboť každý rok v naší zátoce skončí nějaký motor prastarých člunů OstNěmců a ti ze západu se na ně se svými drahými koráby vykašlou.
také k havarijním odtahům lodí, neboť každý rok v naší zátoce skončí nějaký motor prastarých člunů OstNěmců a ti ze západu se na ně se svými drahými koráby vykašlou.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Vzhledem k tomu, že na tom zrcadle je připevněn i motor který táhne, tak si myslím, že se síly eliminují. Jinak nevím za co bys
chtěl na gumáku cokoliv uvázat. Samozřejmě je to riziko každého majitele. V příručkách se uvádí pouze, že při vlečení má být
člun upevněn za přední boční oka do V kvůly tomu aby se nezapíchl do vody při vlnách. Jinak si myslím, že sila kterou zrcadlem
cloumá motor je větší, dynamická a stálá a že na to musí být upevnění zrcadla konstruováno. Je to asi věc každého majitele,
neviděl jsem ale že by to něco udělalo.
chtěl na gumáku cokoliv uvázat. Samozřejmě je to riziko každého majitele. V příručkách se uvádí pouze, že při vlečení má být
člun upevněn za přední boční oka do V kvůly tomu aby se nezapíchl do vody při vlnách. Jinak si myslím, že sila kterou zrcadlem
cloumá motor je větší, dynamická a stálá a že na to musí být upevnění zrcadla konstruováno. Je to asi věc každého majitele,
neviděl jsem ale že by to něco udělalo.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
knoki píše:Vše mi sedí, akorát si myslím, že motor při jízdě vpřed netáhne, ale tlačí. Sice to je již dlouho, co jsem se učil mechaniku, ale mám za to, že když spodek motoru (vrtule) tlačí směrem vpřed, tak vrch (uchycení motoru na zrcadle) má snahu "jít" zpět.
Promiň, Ty máš motor na gumáku upevněn na zrcadle nějak zespoda?
![Confused :?](./images/smilies/confused2.gif)
Možná to mám špatně ale já ho mám upevněn seshora.
![Shocked :shock:](./images/smilies/shocking.gif)
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
knoki píše: spodek nohy má "snahu se tlačit pod loď. Tímpádem musí mít vrch motoru (zrcadla) snahu vykonat protisměrný pohyb. Není to popsáno odborně, ale snad to někdo vysvětlí líp.
Teoreticky máš jistě pravdu.
![Smile :)](./images/smilies/smile2.gif)
No pro naši úvahu to nemá praktický význam.
Na to je to zrcadlo právě konstruováno.
Pochopitelně nic nebrání tomu, aby se vlečná oka namontovala na zrcadlo dolů. No opět by to nemělo praktického významu, nehledě na nebezpečí namotání lan do propleru.
![Hmmmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
Jinak se za gumákem běžně lyžuje.
Osobně bych to udělal přes průvlaky na vazáky.
![Wink ;)](./images/smilies/wink1.gif)
Ahoj debatéři,chci Vám upřesnit princip toho vlečení za gumákem.Samozřejmě v začátcích se omotal provaz pod hlavou motoru v místě,kde je zhruba připevněn na zrcadle a pak se za ním dalo vléci! Ale ta doba je asi nenávratně pryč a tak noporučuji skutečně vyvrtat dva otvory do zrcadla,nejlepší zkušenosti mám,pokud je to tak 10cm od kraje a stejně i od vrchu zrcadla,potom dám 2 velkoplošné podložky(karosářské) z vnitřní strany a zakončené matice,vše samozřejmě v nerezu! Pokud chcete něco vléci gumákem,je optimální udělat lano tak,že z těchto oček vedu vlastně 2 lana,která spojím karabinou! Aprávě toto spojení musí být jenom tak dlouhé,aby Vám nemohla přijít do propelleru,ale byla přesně na tu antikavitační desku nad propellerem.
A ke karabině už můžete připojit vlečné lano,nejlépe originální,které samozřejmě plave a tak Vám neklesne pod hladinu a ani to už vlastně nemůžete namotat za normálních okolností do propelleru.
Tím také máte zajištěno to,že vlasně člun je ještě pořád dobře ovladatelný a nevytahuje vás ta vlečená zátěž někam jinam,než by jste si přáli.
To jsou mé zkušenosti,na větších gumácích už očka jsou a odpovídají tomuto umístění,tak to musí fungovat i u menších člunů
Jezdil jsem i jeden rok s instruktorem lyžování,měli jsme gumák a laminátovou loď a toto připojení se ukázalo jako nejlepší!
A ke karabině už můžete připojit vlečné lano,nejlépe originální,které samozřejmě plave a tak Vám neklesne pod hladinu a ani to už vlastně nemůžete namotat za normálních okolností do propelleru.
Tím také máte zajištěno to,že vlasně člun je ještě pořád dobře ovladatelný a nevytahuje vás ta vlečená zátěž někam jinam,než by jste si přáli.
To jsou mé zkušenosti,na větších gumácích už očka jsou a odpovídají tomuto umístění,tak to musí fungovat i u menších člunů
Jezdil jsem i jeden rok s instruktorem lyžování,měli jsme gumák a laminátovou loď a toto připojení se ukázalo jako nejlepší!
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Letos jsem tahal vnučku na polystyrenovém surfu cca 1m dlouhém napřed vleže a potom i ve stoje. Až jsem se divil, že to zvládla
asi za 1 hodinu. Bohužel, po dvou dnech to jejích 35kg deska nevydržela a zlomila se napříč. Druhá také a tak musím provést
nějaké vyztužení. Se člunem Suzumar 290Al a motorem Suzuki 6Hp jsme jezdili 16-17km/hod.![Obrázek](http://img124.imageshack.us/img124/2901/img2601bd2.th.jpg)
asi za 1 hodinu. Bohužel, po dvou dnech to jejích 35kg deska nevydržela a zlomila se napříč. Druhá také a tak musím provést
nějaké vyztužení. Se člunem Suzumar 290Al a motorem Suzuki 6Hp jsme jezdili 16-17km/hod.
![Obrázek](http://img124.imageshack.us/img124/2901/img2601bd2.th.jpg)
Doposud jsem vnoučatům odpíral tahání za člunem s odůvodněním možného poškození člunu, ale fotky jsou přesvědčující, tak budu muset svůj postoj přehodnotit.
To Tatas: Mohl bys upřesnit uchycení čelní plachty po bocích člunu ? Z fotky není rozeznatelné zda jsi něco lepil (co,čím apod).
Na sluneční střechu v případě deště přehazuji plachtu 2x3 m která se na bocích nepohodlně uchycuje, proto zvažuji přilepení nějakých
úchytek, ale zatím nevím co a s lepením nemám zkušenost, zda je nutné originál lepidlo a pod.
Veškeré "krámy" rovněž ukládám na příď, ale do autovaku na zahrádky (90x80x40) který se dříve prodával. Pohodlně se tam vejde
vše pro případné stanování celého osazenstva, má to pohodlný přístup, přehled o věcech, tím je podlaha člunu prázdná a současně to brání čelnímu "sprchování".
To Tatas: Mohl bys upřesnit uchycení čelní plachty po bocích člunu ? Z fotky není rozeznatelné zda jsi něco lepil (co,čím apod).
Na sluneční střechu v případě deště přehazuji plachtu 2x3 m která se na bocích nepohodlně uchycuje, proto zvažuji přilepení nějakých
úchytek, ale zatím nevím co a s lepením nemám zkušenost, zda je nutné originál lepidlo a pod.
Veškeré "krámy" rovněž ukládám na příď, ale do autovaku na zahrádky (90x80x40) který se dříve prodával. Pohodlně se tam vejde
vše pro případné stanování celého osazenstva, má to pohodlný přístup, přehled o věcech, tím je podlaha člunu prázdná a současně to brání čelnímu "sprchování".
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to kzeman: Na fotce je vidět po straně plachty tři třmínky (zavřené obloučky s dlouhou pojistnou matkou M6), které jsou v plachtě
v kroužcích a na člunu provlečené do obvodového provrtaného žlábku. Ve předu je v plachtě provlečená Al trubička 10mm na koncích
zplacatělá a provrtaná na šroubek M4 protažený tímž provrtaným žlábkem v rovném předním úseku. Původně jsem měl na plachtě ze
spodu našitý suchý zip (ten tam zůstal) a na člunu nalepen protikus samolepícího zipu ale ten se na slunci odlepil a teď velmi pracně
odstraňuji z člunu lepidlo, které ten zip neudrželo ale na člunu drží dobře. Až se mi jej podaří odstranit, tak zip nalepím něčím jiným.
U předchozích člunů při jízdě ve vlnách mě dovnitř zatékalo, tak to zkouším utěsnit. Proto jsem si koupil Suzumar, který má po
obvodu žlábek proti vodě, za který se plachta dá chytit a příď je širší než u Zooma. Bouda je vysoká 50cm a široká 100cm a vejde se
tam toho moc. Nahoře je zespodu našitý suchý zip, kterým zavřu boudu a nechávám tam přez noc lehátka, ploutve, plachtu proti slunci.
kyblík s kuchyní (vařič, talíře a ostatní) a slunečník, který vozím v novodurové trubce 125mm zavírané víčkem proti vodě. Díky tomu
chodíme od vody pouze s jednou taškou na vozíku od nákupní tašky, který vozíme nahoře na boudě.
![Obrázek](http://img297.imageshack.us/img297/4918/img2531bnj1.th.jpg)
![Obrázek](http://img513.imageshack.us/img513/2962/img2529bzb3.th.jpg)
Jelikož jezdím pouze na moři, tak problémy s tím co a jak tahám za sebou řeším dle svých potřeb.
v kroužcích a na člunu provlečené do obvodového provrtaného žlábku. Ve předu je v plachtě provlečená Al trubička 10mm na koncích
zplacatělá a provrtaná na šroubek M4 protažený tímž provrtaným žlábkem v rovném předním úseku. Původně jsem měl na plachtě ze
spodu našitý suchý zip (ten tam zůstal) a na člunu nalepen protikus samolepícího zipu ale ten se na slunci odlepil a teď velmi pracně
odstraňuji z člunu lepidlo, které ten zip neudrželo ale na člunu drží dobře. Až se mi jej podaří odstranit, tak zip nalepím něčím jiným.
U předchozích člunů při jízdě ve vlnách mě dovnitř zatékalo, tak to zkouším utěsnit. Proto jsem si koupil Suzumar, který má po
obvodu žlábek proti vodě, za který se plachta dá chytit a příď je širší než u Zooma. Bouda je vysoká 50cm a široká 100cm a vejde se
tam toho moc. Nahoře je zespodu našitý suchý zip, kterým zavřu boudu a nechávám tam přez noc lehátka, ploutve, plachtu proti slunci.
kyblík s kuchyní (vařič, talíře a ostatní) a slunečník, který vozím v novodurové trubce 125mm zavírané víčkem proti vodě. Díky tomu
chodíme od vody pouze s jednou taškou na vozíku od nákupní tašky, který vozíme nahoře na boudě.
![Obrázek](http://img297.imageshack.us/img297/4918/img2531bnj1.th.jpg)
![Obrázek](http://img513.imageshack.us/img513/2962/img2529bzb3.th.jpg)
![Obrázek](http://img294.imageshack.us/img294/1214/img2533bvl0.th.jpg)
Jelikož jezdím pouze na moři, tak problémy s tím co a jak tahám za sebou řeším dle svých potřeb.
Naposledy upravil(a) tataS dne pon črc 28, 2008 9:11 pm, celkem upraveno 1 x.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Je vidět, že alffa se na to dívá realisticky. Já jsem také již starší a nechce se mi každý den tahat všechno od vody do kopce 1km.
A když jedu proti větru a vyšším vlnám zpět, tak je to pro ženu a hlavně vnoučata dobrý úkryt. Na to abych honil vodu s mladými
dívkami to není ten správný model člunu. Tady je vše podřízeno účelnosti a potlačení zbytečných nákladů (viněta- 290cm a 6HP).
Přesto to jede okolo 25km a to je při jízdě ve skluzu již slušná rychlost a dá se s tím již někam dojet (při spotřebě okolo 3-3,5l/hod).
Bouda má výhodu, že se potom obleču do suchého oděvu a jdu na nákup, nebo na oběd do města ( Crikvenica, Šilo, Vrbník, Nový Vinodolsk a jiné. Přez noc tam dám kanystr s benzínem (stačí mi kanystr 5l a 1l lahev benzínu v kapse pod sedačkou jako reserva).
Barva boudy je daná cenou (170Kč/1m šíře 150cm) a nabídkou trhu (měkká silonová batohovina zalitá zespodu plastem) a tím, že
na ní není vidět sůl. Vzhledem k tomu, že je to tak ošklivě nápadné, tak ani na minulém člunu se mě nikdo nesnažil nic odcizit
také kvůli tomu, že pomocí lanovky kotvím dál od břehu. I letos tam bylo několik nešťastníků s těmi pohlednými čluny se silnými
motory, kteří kotvili u břehu a občas nemohli najít něco ze člunu, nebo i člun. Mě se díky záměrné nápadnosti nepříliš krásného a i
jinak zajímavého člunu (za 12 let co jezdíme na toto místo) problémy zatím vyhnuly
![Obrázek](http://img353.imageshack.us/img353/2972/54601304ru3.th.jpg)
A když jedu proti větru a vyšším vlnám zpět, tak je to pro ženu a hlavně vnoučata dobrý úkryt. Na to abych honil vodu s mladými
dívkami to není ten správný model člunu. Tady je vše podřízeno účelnosti a potlačení zbytečných nákladů (viněta- 290cm a 6HP).
Přesto to jede okolo 25km a to je při jízdě ve skluzu již slušná rychlost a dá se s tím již někam dojet (při spotřebě okolo 3-3,5l/hod).
Bouda má výhodu, že se potom obleču do suchého oděvu a jdu na nákup, nebo na oběd do města ( Crikvenica, Šilo, Vrbník, Nový Vinodolsk a jiné. Přez noc tam dám kanystr s benzínem (stačí mi kanystr 5l a 1l lahev benzínu v kapse pod sedačkou jako reserva).
Barva boudy je daná cenou (170Kč/1m šíře 150cm) a nabídkou trhu (měkká silonová batohovina zalitá zespodu plastem) a tím, že
na ní není vidět sůl. Vzhledem k tomu, že je to tak ošklivě nápadné, tak ani na minulém člunu se mě nikdo nesnažil nic odcizit
také kvůli tomu, že pomocí lanovky kotvím dál od břehu. I letos tam bylo několik nešťastníků s těmi pohlednými čluny se silnými
motory, kteří kotvili u břehu a občas nemohli najít něco ze člunu, nebo i člun. Mě se díky záměrné nápadnosti nepříliš krásného a i
jinak zajímavého člunu (za 12 let co jezdíme na toto místo) problémy zatím vyhnuly
![Obrázek](http://img353.imageshack.us/img353/2972/54601304ru3.th.jpg)
Naposledy upravil(a) tataS dne pon črc 28, 2008 9:09 pm, celkem upraveno 2 x.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Jinak zajímavé multifunkční zařízení pro tahání, surf a miniyachting je na http://rozjed.to/rozjedto/ a cena je taky slušná. Nejlepší
je, že se ta jachta vejde do skříně.
Již o tom přemýšlím.
je, že se ta jachta vejde do skříně.
Již o tom přemýšlím.
Tatas díky. Snažím se být připraven, abych nebyl nepřízní počasí překvapen, ale na rozdíl od Tebe nejsem tak pečlivý, takže bych Vovského pobavil, nebo pohoršil podstatně více. Když mne překvapí déšť apod., dávám přednost suchu před názorem druhých.
Rovněž při bavení vnoučat mne tolik nezajímá úsudek druhých, takže ty nafukovací plachtidla se mi taky líbí a pokud si něco podobného pořídím, k vnoučatům se klidně připojím.
Na zrcadle máš kromě nálevky a kotvy upevněnu asi vzduchovou pumpu, ale nepochopil jsem k čemu je ta průhledná "skleněná" trubička.
Domnívám se, že obdobné výtvory by vydaly na samostatnou rubriku a jistě bych nebyl sám kdo by se s nimi rád seznámil a nechal se motivovat.
Rovněž při bavení vnoučat mne tolik nezajímá úsudek druhých, takže ty nafukovací plachtidla se mi taky líbí a pokud si něco podobného pořídím, k vnoučatům se klidně připojím.
Na zrcadle máš kromě nálevky a kotvy upevněnu asi vzduchovou pumpu, ale nepochopil jsem k čemu je ta průhledná "skleněná" trubička.
Domnívám se, že obdobné výtvory by vydaly na samostatnou rubriku a jistě bych nebyl sám kdo by se s nimi rád seznámil a nechal se motivovat.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Nejde o vzduchovou ale vodní pumpu na čerpání vody z pod podlahy. Je to uděláno z plastové násosky na olej a dvou zpětných
ventilů z kohoutů pro připojení automat. pračky v těch plastových trubkách spojených T kusem a kolínky ke kapkovému zavlažování.
Na konci pod podlahou je jemná síťka proti nečistotě. Při jízdě se příď zvedne nahoru a voda zvedne podlahu a tak se to co je pod
podlahou nejlépe vypumpuje. Musím říci, že u tohoto člunu (možná i díky ploutvým vzadu a vyššímu a lépe udělanému zrcadlu
než u Zooma), dovnitř nacáká méně vody. Nejvíce se jí nanese v botách při nastupování. Před vyndáním a sbalením člunu naleji
dírou na foukání kýlu pod podlahu trochu Jaru a vody. To tam nechám asi hodinu a občas člun rozhoupu aby se ten šlem pod
podlahou vymyl. Nakonec tam naleji několik kýblů vody a se zvednutou přídí vše vypustím zadní dírou ven. Tím si ušetřím vymývání
slizu pod podlahou, který po třech týdnech na vodě bývá dost silný a nevoňavý po sbalení. Už slyším všechny rádoby ekology jak
prskají ale proti tomu co tam v HR všechno pouštějí do moře to nic není.
Abych předešel dalším dotazům, tak ten oranžový plovák mám připnutý ke karabině na konci lana od kotvy, kterou zapínám do oka
na zádi člunu. Ráno po dojezdu na místo, postavení přístřešku a vyložení člunu vyhodím kotvu aby člun zůstal dále od břehu kvůly
odlivu (bývá tam asi půl metru) a vlnám od projíždějících lodí. Když potom jdeme jezdit, tak odepnu karabinu od člunu a ta díky
plováku plave a při příjezdu zpět se snadno najde.
ventilů z kohoutů pro připojení automat. pračky v těch plastových trubkách spojených T kusem a kolínky ke kapkovému zavlažování.
Na konci pod podlahou je jemná síťka proti nečistotě. Při jízdě se příď zvedne nahoru a voda zvedne podlahu a tak se to co je pod
podlahou nejlépe vypumpuje. Musím říci, že u tohoto člunu (možná i díky ploutvým vzadu a vyššímu a lépe udělanému zrcadlu
než u Zooma), dovnitř nacáká méně vody. Nejvíce se jí nanese v botách při nastupování. Před vyndáním a sbalením člunu naleji
dírou na foukání kýlu pod podlahu trochu Jaru a vody. To tam nechám asi hodinu a občas člun rozhoupu aby se ten šlem pod
podlahou vymyl. Nakonec tam naleji několik kýblů vody a se zvednutou přídí vše vypustím zadní dírou ven. Tím si ušetřím vymývání
slizu pod podlahou, který po třech týdnech na vodě bývá dost silný a nevoňavý po sbalení. Už slyším všechny rádoby ekology jak
prskají ale proti tomu co tam v HR všechno pouštějí do moře to nic není.
Abych předešel dalším dotazům, tak ten oranžový plovák mám připnutý ke karabině na konci lana od kotvy, kterou zapínám do oka
na zádi člunu. Ráno po dojezdu na místo, postavení přístřešku a vyložení člunu vyhodím kotvu aby člun zůstal dále od břehu kvůly
odlivu (bývá tam asi půl metru) a vlnám od projíždějících lodí. Když potom jdeme jezdit, tak odepnu karabinu od člunu a ta díky
plováku plave a při příjezdu zpět se snadno najde.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů