Platby za používání člunu.

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
maximilian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

chyba v českom preklade nar. 907 chorv. vlády

Příspěvekod maximilian » ned led 03, 2010 4:34 pm

Som tu nový a prvé, čo som si prečítal od začiatku do konca, bola diskusia okolo toho, pre ktoré plavidlá spustené na morskú vodu v Chorvátsku, je potrebné zakúpiť vinetu.
Diskusia bola evidentne správne uzatvorená s tým, že vineta sa požaduje, ak plavidlo (netýka sa to plavidiel na ľudský pohon) má dĺžku 3 m a viac alebo celkový výkon pohonných jednotiek je 5 kW a viac. Tak to totiž vyplýva z Uredbi 907 Vladi Republike Hrvatske, ktorá je na oficiálnych stránkach Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (http://www.mmpi.hr/UserDocsImages/nn-40-06-Uredba-strane-more.htm). Nič novšie som nenašiel, tak je to zrejme stále platné nariadenie.
Ale pozor: Ako už 23.4.2008 upozornil Renda, že napr. na http://www.chorvatsko.cz/aktual/cenyjacht08.html je stále uvedené, že vinetu treba už od 2,5 m, táto mylná informácia je dokonca aj v preklade vyššie uvedeného nariadenia č. 970 chorvátskej vlády, ktoré je umiestnené na oficiálnej stránke Ministerstva dopravy ČR (http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/9B36847B-00F2-47CD-8804-A67CA9741696/0/narizeni970opodminkachprijezduapobytujachet13072009.doc). A to môže spôsobovať určité nedorozumenia.
Zostáva pre mňa záhadou, ako sa tých 2,5 m do článku 7 českého prekladu nariadenia 970 dostalo, pretože Renda vo svojom príspevku z 8.4.2008 prekopíroval (teda predpokladám, že prekopíroval) článok 7 z toho prekladu a vtedy tam bolo uvedené 3 m a nie súčasných 2,5 m.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2363
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned led 03, 2010 5:15 pm

Tu změnu délky provedli v předpise chorvati myslím od roku 2006 v souvislosti s vinětou. Ale pořád platí, že je třeba od 2,5m mit VMP s čímž to bylo původně
svázáno. Je to asi uděláno pro cizí tuisty. Ministerstvo jsem na tu chybu vloni 2x upozornil ale dělá mrtvého brouka. Hlavní je to co platí v HR.
Myslím, že v našich zákonech a předpisech je těch kravin víc a horších a nikdo se nevzrušuje. A jak je to uvedeno na Slovensku?
Jinak ta chyba se tam vloudila s novým upozorněním na nutnost mít u sebe doklady, kdy použili staré znění zákona začátkem roku 2009.
Uživatelský avatar
maximilian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod maximilian » ned led 03, 2010 10:19 pm

Nie som síce právnik, takže ďalší text netreba brať ako právne bezchybný, ale na www.zbierka.sk som vybral zo slovenskej legislatívy niektoré informácie týkajúce sa rekreačných plavidiel.
Podľa zákona č. 338/2000 Z. z. a dopl. sa musia plavidlá, ktorých celková hmotnosť, vr. užitočnej povolenej hmotnosti presahuje 1 000 kg alebo výkon pohonných jednotiek je vyšší než 4 kW alebo plocha plachiet je väčšia než 12 m[sup]2[/sup], zapísať do registra plavidiel.
Rekreačným plavidlom podľa tohto zákona a iných (nar. vl. č. 180/2001 Z. z. a zákona č. 435/2000 Z. z.) sa rozumie okrem iného aj plavidlo, ktoré je určené len na športové a oddychové účely bez ohľadu na spôsob jeho pohonu s dĺžkou trupu od 2,5 m do 24 m s výnimkou plavidiel určených na tlačenie alebo vlečenie .... Pod pohonom sa myslia plachty (> 12 m[sup]2[/sup]) a/alebo motor (> 4 kW).
Je zaujímavé, že rekreačné plavidlo, t. j. aj plavidlo, ktoré je dlhé iba 2,6 m a má napr. iba 6k motor, musí mať podľa zák. č. 435/2000 pri sebe (a) registračný list, (b) medzinárodné osvedčenie o plavbe na mori a (c) lodný denník, ak konštrukcia plavidla umožňuje jeho bezpečné uloženie. To medzinárodné osvedčenie vydáva Ministerstvo dopravy SR po splnení viacerých podmienok. Pokuta môže byť podľa tohto zákona až 50 000 Sk, t. j. 1660 €. Navyše, rekreačné plavidlo, ktoré musí byť podľa zákona registrované (pozri vyššie), musí byť na obdobie prevádzky na vodnej ceste aj poistené na zodpovednosť za škody. Plavidlo musí byť tiež označené menom, názvom sídla registračného prístavu a evidenčným znakom. Možno sa od r. 2000 niečo zmenilo, ale v rýchlosti som nič také nenašiel.
Zdá sa mi to dosť tvrdé, najmä pre malé člny. Zaujímalo by ma, či má niekto skúsenosť, že by to slovenská riečna polícia kontrolovala, napr. na Dunaji.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2363
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned led 03, 2010 10:53 pm

Tak to je stejné jako v ČR. To pojištění na škody platí v HR od 15kw výkonu.
Peter99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: stř dub 14, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Peter99 » čtv dub 22, 2010 1:53 pm

maximilian píše:Nie som síce právnik, takže ďalší text netreba brať ako právne bezchybný, ale na www.zbierka.sk som vybral zo slovenskej legislatívy niektoré informácie týkajúce sa rekreačných plavidiel.
Podľa zákona č. 338/2000 Z. z. a dopl. sa musia plavidlá, ktorých celková hmotnosť, vr. užitočnej povolenej hmotnosti presahuje 1 000 kg alebo výkon pohonných jednotiek je vyšší než 4 kW alebo plocha plachiet je väčšia než 12 m[sup]2[/sup], zapísať do registra plavidiel.
Rekreačným plavidlom podľa tohto zákona a iných (nar. vl. č. 180/2001 Z. z. a zákona č. 435/2000 Z. z.) sa rozumie okrem iného aj plavidlo, ktoré je určené len na športové a oddychové účely bez ohľadu na spôsob jeho pohonu s dĺžkou trupu od 2,5 m do 24 m s výnimkou plavidiel určených na tlačenie alebo vlečenie .... Pod pohonom sa myslia plachty (> 12 m[sup]2[/sup]) a/alebo motor (> 4 kW).
Je zaujímavé, že rekreačné plavidlo, t. j. aj plavidlo, ktoré je dlhé iba 2,6 m a má napr. iba 6k motor, musí mať podľa zák. č. 435/2000 pri sebe (a) registračný list, (b) medzinárodné osvedčenie o plavbe na mori a (c) lodný denník, ak konštrukcia plavidla umožňuje jeho bezpečné uloženie. To medzinárodné osvedčenie vydáva Ministerstvo dopravy SR po splnení viacerých podmienok. Pokuta môže byť podľa tohto zákona až 50 000 Sk, t. j. 1660 €. Navyše, rekreačné plavidlo, ktoré musí byť podľa zákona registrované (pozri vyššie), musí byť na obdobie prevádzky na vodnej ceste aj poistené na zodpovednosť za škody. Plavidlo musí byť tiež označené menom, názvom sídla registračného prístavu a evidenčným znakom. Možno sa od r. 2000 niečo zmenilo, ale v rýchlosti som nič také nenašiel.
Zdá sa mi to dosť tvrdé, najmä pre malé člny. Zaujímalo by ma, či má niekto skúsenosť, že by to slovenská riečna polícia kontrolovala, napr. na Dunaji.
Informoval som sa na ŠPS v BA (ja mám gumák 380 cm a 4,0HP motor) a bolo mi povedané, že mi čln v žiadnom prípade nebudú registrovať!!! Bolo by to v rozpore so zákonom. Vraveli len o výtlaku 1000 kg, dĺžku člnu vôbec neriešil a povedali mi, že výtlak je najpodstatnejí! Keď nemám registráciu nemusím mať ani PZP ani VMP. Teraz riešim vineti v HR a mám z toho dosť zmiešaná pocity
Uživatelský avatar
Laguna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: úte kvě 19, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Tender

Příspěvekod Laguna » ned zář 19, 2010 7:39 am

Několikrát se tu psalo o nutnosti registrace a viněty na gumáku v Chorvatsku. V rámci úplnosti je asi dobré zmínit, že registrace ani viněta není nutná, pokud je člun používán jak tender k jachtě. V tom případě musí být člun označen "Tender to (jméno mateřské lodi"), případně zkratkou "T/T a jméno lodi".
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 78
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned zář 19, 2010 12:25 pm

Laguna, to máš sice pravdu, ale koľko ludí tu má gumáčik ako bajbot k velkej lodi? :? A aj keď ho máš ako bajbot k tej velkej lodi, tak ho nemôžeš používať samostatne, to znamená že ak máš napr. na Lipne 8-9 m plachetnicu, tak s bajbotom k nej patriacim nemôžeš isť v lete do Chorvatska a nezaplatiť tam poplatky, ak ich platiť máš.
Uživatelský avatar
Laguna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: úte kvě 19, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laguna » pon zář 20, 2010 4:47 am

Denisi ahoj, i Ty máš samozřejmě pravdu, ale fórum se jmenuje JACHTING-INFO a mělo by sloužit a slouží i jachtařům. A ti by mohli z příspěvků dojít k přesvědčení, že i na tender musí být viněta. V příspěvku píšu "pokud je člun používán jako tender k jachtě". Pochopitelně v takovém případě je člun už dle označení vázán na mateřské plavidlo.
Proto ta moje zmínka, která snad není mimo téma.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 20, 2010 6:06 am

Ovšem byboat řeší i naše předpisy.
Je možné ho označit číslem lodi, a naprosto legálně ho označit značkou registrované plachetnice (třeba) ve formě
číslo lodi pomlčka1.
například 777 777-1.

Neřešilo by to problém registrace lodi pro Chorvaty ? Aspoň pro ty, kteří mají doma registrovanou loď ? Měli by nějaké číslo k zapsání... ;)
Asi by to chtělo mít papíry od lodi sebou.....
Uživatelský avatar
skrecek
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 09, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod skrecek » čtv srp 02, 2012 1:34 am

ja mam gumak bombard 305 cm ale vignetu som platil 210 kuna bol som na kapitanate rab a tm povedala baba že do 3 matre nič ale 305 je už na zaplatenie ked som to povedal domacemu ten mi povedal že 5 cmm je tolerancia ale človek nevie na koho natrafí . ale to poistenie som ani netušil že je od 15 kw
Uživatelský avatar
skrecek
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 09, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod skrecek » čtv srp 02, 2012 1:37 am

ešte ktomu vodičaku VMP mne ho zatial tolerovali a nikto nič nenamietal

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů