Hledám majitele těchto lodí v ČR, kteří mají zájem o výměnu zkušeností.
Nápady na dovybavení, opravy, zkušenosti z plavby a podobně.
Mám ji od roku 2006, něco už jsem uplul, taky řešil některé technické věci. Rád se podělím se svou zkušeností, výměnou za zkušenosti jiných.
TES 678BT
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- seemann
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Hi Bokal.
Také mě zajímají polské ploutvové plachetnice co se týče stability, plavby v těžkém počasí a podobně. Vlastnil jsem totiž kýlového DUFOURa a letos jsem si pořídil SPORTINU 760 (balast cca 1T.) a to z důvodů jednodužšího transportu, spouštění na vodu a pod. Proto nevím, co mě čeká a uvítám informace od majitelú trajler sajlerů.
Aspoň stopu vody pod kýlem.
Také mě zajímají polské ploutvové plachetnice co se týče stability, plavby v těžkém počasí a podobně. Vlastnil jsem totiž kýlového DUFOURa a letos jsem si pořídil SPORTINU 760 (balast cca 1T.) a to z důvodů jednodužšího transportu, spouštění na vodu a pod. Proto nevím, co mě čeká a uvítám informace od majitelú trajler sajlerů.
Aspoň stopu vody pod kýlem.
- bokal
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Dovolím si popsat můj subjektivní názor na způsob volby typu mojí plachetnice.
Volba typu plachetnice je jistě velký kompromis. Při rozhodování jsem prošel během asi roku a půl spoustu typů Dufoura, Dehlera, Etapa, Sasanky, Venus, Tango a jiné.
Podstatné bylo, odpovědět si na zásadní otázky:
kde všude ji budu chtít provozovat?
jak ji budu transportovat?
Jaký komfort nebo nepohodlí je pro mne a rodinu akceptovatelné?
Při prohlídkách různých lodí, sbírání rad a informací od zkušených a pročítáním mnoha publikací jsem došel k rozhodnutí právě pro ten TES 678. Nechci tvrdit, že je to jediný typ, který by stanovené požadavky splnil, ale zalíbila se mi a byla dostupná.
Vzhledem k tomu že chci jak dovolenou cca 3 týdny na jadranu, tak také na přehradách, řekách u nás nebo okolních státech a také víkendové plachtění na domácí přehradě od jara do podzimu.
Nejlepší rada snad byla od kamaráda tato: vyber si takovou loď, abys byl soběstačný.
Tím je myšleno doprava, spouštění na vodu, zimování.
Tedy parametry : šířka do 2,5m jako limit normální jdopravu po silnici, z toho zároveň vychází délka kolem 7m.
váha - cca do 1500kg, + vlek a zásoby do 2400kg. Tento limit je dán auty, které mám na tahání max 2500kg (Vito a SantaFe)
komfort - 4 lůžka, stojná výška 175cm.
Předpoklad je hlavně rekreační rodinná plavba.
Toto vše splnil TES 678, včetně úvah o stabilitě, z níž jsem měl trochu obavy, které plynuly z předchozí plachenice Orion, ploutvové bez balastu, kterou jistě není problém převrátit. Po porovnání různých parametrů, jako poměr balastu - 400+80kg/1500 je asi 30%, který je předpokladem stability a také faktu, že výrobce ji má certifikovanou pro oblast plavby B, že španělé na ní plují běžne z Barcelony na Baleáry, němci na baltu a severním moři, jsem jí začal věřit. Je to jedna z nejlepších polských konstrukcí. Proto není nejlevnější a starší kusy nejsou často vidět na prodej.
Tím ovšem netvrdím že je určena do těžkých podmínek, pak je jistě lepší kýlová.
Dnes jsem s TESem naprosto spokojen a pro můj způsob plavby se mi stále jeví jako dobrý kompromis tato verze ploutvové balastové plachetnice. Dovezu si ji sám kamkoli, ve třech lidech ji máme během hodiny na vodě připravenou k plavbě, stejně tak ven z vody, nebojím se díky sklopné ploutvi kamkoli ke břehu a ve čtyřech lidech jsme na ní bydleli 3 týdny docela komfortně v relativně malé lodi. Přes váhu a jistou baculatost není pomalá, dobře stoupá proti větru. To jsou klady, kterých si na ní cením.
Mám dosud na ní upluto asi 600mil, z toho 270mil na Jadranu, většinou v klidných podmínkách. Nejhorší jaké jsem zažil bylo v oblasti mezi Primoštenem a Drvenikem silný jihozápadní vítr, windmetr ukazoval 15-22 m/s, vlny 1-2m, Nechali jsme se na zadoboční vítr zahnat do zátoky Sičenica, kde jsme se schovali. Necítili jsme v této situaci nejistotu, TES poslouchal dobře i na těchto vlnách, některé šly ovšem přes příď. Log mi ukazoval 9,2 knotu.
Volba typu plachetnice je jistě velký kompromis. Při rozhodování jsem prošel během asi roku a půl spoustu typů Dufoura, Dehlera, Etapa, Sasanky, Venus, Tango a jiné.
Podstatné bylo, odpovědět si na zásadní otázky:
kde všude ji budu chtít provozovat?
jak ji budu transportovat?
Jaký komfort nebo nepohodlí je pro mne a rodinu akceptovatelné?
Při prohlídkách různých lodí, sbírání rad a informací od zkušených a pročítáním mnoha publikací jsem došel k rozhodnutí právě pro ten TES 678. Nechci tvrdit, že je to jediný typ, který by stanovené požadavky splnil, ale zalíbila se mi a byla dostupná.
Vzhledem k tomu že chci jak dovolenou cca 3 týdny na jadranu, tak také na přehradách, řekách u nás nebo okolních státech a také víkendové plachtění na domácí přehradě od jara do podzimu.
Nejlepší rada snad byla od kamaráda tato: vyber si takovou loď, abys byl soběstačný.
Tím je myšleno doprava, spouštění na vodu, zimování.
Tedy parametry : šířka do 2,5m jako limit normální jdopravu po silnici, z toho zároveň vychází délka kolem 7m.
váha - cca do 1500kg, + vlek a zásoby do 2400kg. Tento limit je dán auty, které mám na tahání max 2500kg (Vito a SantaFe)
komfort - 4 lůžka, stojná výška 175cm.
Předpoklad je hlavně rekreační rodinná plavba.
Toto vše splnil TES 678, včetně úvah o stabilitě, z níž jsem měl trochu obavy, které plynuly z předchozí plachenice Orion, ploutvové bez balastu, kterou jistě není problém převrátit. Po porovnání různých parametrů, jako poměr balastu - 400+80kg/1500 je asi 30%, který je předpokladem stability a také faktu, že výrobce ji má certifikovanou pro oblast plavby B, že španělé na ní plují běžne z Barcelony na Baleáry, němci na baltu a severním moři, jsem jí začal věřit. Je to jedna z nejlepších polských konstrukcí. Proto není nejlevnější a starší kusy nejsou často vidět na prodej.
Tím ovšem netvrdím že je určena do těžkých podmínek, pak je jistě lepší kýlová.
Dnes jsem s TESem naprosto spokojen a pro můj způsob plavby se mi stále jeví jako dobrý kompromis tato verze ploutvové balastové plachetnice. Dovezu si ji sám kamkoli, ve třech lidech ji máme během hodiny na vodě připravenou k plavbě, stejně tak ven z vody, nebojím se díky sklopné ploutvi kamkoli ke břehu a ve čtyřech lidech jsme na ní bydleli 3 týdny docela komfortně v relativně malé lodi. Přes váhu a jistou baculatost není pomalá, dobře stoupá proti větru. To jsou klady, kterých si na ní cením.
Mám dosud na ní upluto asi 600mil, z toho 270mil na Jadranu, většinou v klidných podmínkách. Nejhorší jaké jsem zažil bylo v oblasti mezi Primoštenem a Drvenikem silný jihozápadní vítr, windmetr ukazoval 15-22 m/s, vlny 1-2m, Nechali jsme se na zadoboční vítr zahnat do zátoky Sičenica, kde jsme se schovali. Necítili jsme v této situaci nejistotu, TES poslouchal dobře i na těchto vlnách, některé šly ovšem přes příď. Log mi ukazoval 9,2 knotu.
- seemann
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Ahoj Bokal.
Díky za inspirativní povídání. Myslím, že většina těchto lodí má kořeny v čeledi sasankovitých, což svědčí o nadčasové koncepci a samozřejmě velké oblíbenosti.(např. regata Sasanek na Slapech). Až Sportinu vyzkouším, tak napíšu také pár řádek o pocitech přechodu z kýlu na balast+ploutev.
Díky za inspirativní povídání. Myslím, že většina těchto lodí má kořeny v čeledi sasankovitých, což svědčí o nadčasové koncepci a samozřejmě velké oblíbenosti.(např. regata Sasanek na Slapech). Až Sportinu vyzkouším, tak napíšu také pár řádek o pocitech přechodu z kýlu na balast+ploutev.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Bohužel nejsem majitel TES , ale musím říct že kdybych se k nákupu nové lodi chystal tak bych pravděpodobně mířil tímto směrem. Připojuji odkaz na článek od majitele který popisuje cestu kterou si prošel a lodě které vystřídal než si pořídil TES .
http://www.smallcraftadvisor.com/articl ... -practical
odkaz na translátor pro toho kdo nezná číst po anglicku
http://translate.google.cz/translate_t#
http://www.smallcraftadvisor.com/articl ... -practical
odkaz na translátor pro toho kdo nezná číst po anglicku
http://translate.google.cz/translate_t#
- geronimo
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2529
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Něco pro majitele a přátele TES 678 BT
http://www.tes-przyjaciele.pl/index.php
http://www.tes-przyjaciele.pl/index.php
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


)