Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Auta pro jachting

Příspěvekod Libor » ned říj 22, 2006 9:25 pm

Výběr automobilů jsme tentokrát pojednali odlišným způsobem než dříve. Rozhodli jsme se, že se pokusíme najít vozidlo, které bude mít pokud možno co nejvíce vlastností, vyhovujících někdy i značně protikladným potřebám. Požadavky, které jsme na vozidlo kladli, byly často v poloze "Chytrá horákyně". Chtěli jsme především, aby automobil vynikal:

1. Značným vnitřním prostorem
2. Výraznou variabilitou interiéru
3. Výkonným a úsporným motorem
4. Možností přepravy bržděného přívěsu o hmotnosti minimálně 1600kg
5. Podvozkem, který umožňuje dosahovat vysoké jízdní průměry
6. Možností přepravovat nejméně pět osob
7. Užitnými vlastnostmi náklaďáku a komfortem moderních osobních vozů
8. Cenou v základním provedení výrazně pod 1 milion Kč
9. Výhodným poměrem mezi cenou a užitnými vlastnostmi
10. Relativně nízkými provozními náklady a levnými náhradními díly

Malé finále
Do užšího výběru jsme nezařadili klasické osobní vozy kombi především proto, že i když některé z nich mají výborné jízdní vlastnosti a vysokou užitnou hodnotu, jejich vnitřní prostor se nám zdál pro námi sledované účely poměrně malý. Také například vození těžších lodních motorů je pro tyto automobily spíše nouzovou záležitostí. Podobně dopadly i menší velkoprostorové vozy typu Sharan. Ten především proto, že i když patří k nejvariabilnějším, v případě přepravy například čtyř lidí, zůstává volný pouze prostor po jedné řadě sedaček, což není až tak mnoho. Samozřejmě jsme uvažovali i o vozech terénních, ale i zde jsme vždy narazili na nesplnění alespoň dvou či více kritérií. Velmi brzy se ukázalo, že ideální vůz s danými kritérii budeme muset hledat někde mezi špičkovými užitnými automobily, či mezi velkoprostorovými vozy, které z nich vyšly. Do užšího výběru jsme tedy vybrali tyto modely : Citroen Jumpy, Toyota Hiace, Chrysler Voyager, Mercedes Vito a Volkswagen T4.

Citroen Jumpy
Při obvyklém redakčním testu jsme hodnotili především komfort, který vychází z vozu Citroen Evasion. Oproti němu nemá však tak bohatou a luxusní výbavu a na první pohled se liší i standardně zabudovanou střešní nástavbou. Vyniká velmi dobrým poměrem mezi cenou a výkonem. Zatímco v době redakčního testu byl k dispozici pouze devítimístný kombi a dvou, či třímístný furgon, v současné době již z tohoto modelu provádí firma Color cars na přání přestavbu na šestimístnou verzi. Tento upravený vůz bude stát s motorem 1,9 diesel v základním provedení 480 000 Kč bez DPH, čímž se pravděpodobně stane hitem v této cenové relaci. Jako nevýhodné se nám zdálo maximální možné zatížení bržděného přívěsu, které činí pouhých 1 100 kg a celková délka pouhých 4,4 m.

Chrysler Voyager
Jeden z horkých favoritů, který rozhodně patří mezi nejlepší velkoprostorové vozy na světě. Vyniká především značným komfortem. Bohužel v základní benzinové variantě nesplnil naše nároky na ekonomičnost. V dieselové verzi, která je značně dražší, pak výrazněji přesahoval stanovenou nejvyšší nákupní cenu. Model Grand Voyager v čtyř či pětimístném provedení v užitkové verzi, s možností odpočtu DPH byl době naší uzávěrky v homologačním řízení.

Toyota Hiace
Toyota vytvořila Hiacem jeden z nejúspěšnějších modelů tohoto typu. Je střižen podle evropského vkusu s výrazným akcentem na bezpečnost posádky. Motor je na rozdíl od většiny japonských vanů před řidičem a konstrukce přední části vytváří kvalitní deformační zónu. Vůz je při jízdě tichý a má dobré jízdní vlastnosti. Vyniká i velkou obratností, což ocení řidiči především ve městě. Slabší dieselová jednotka má obsah 2400 cm3 a zdála se nám línější. Silnější turbo diesel má stejný obsah a dosahuje maximální rychlosti 160 km za hodinu. K velkým výhodám patří, že i šestimístná verze je schválena pro odpočet DPH. K nevýhodám patří relativně malá variabilnost interiéru.

Mercedes Vito
Designersky velmi působivý automobil moderní koncepce. Tak jako Citroen Jumpy i Vito má krátkou sportovní řadící páku integrovanou do palubní desky. Přístrojová deska snese podle našeho názoru nejpřísnější kritéria a z námi vybraných finálových vozů se nám bezkonkurenčně líbila nejvíce. Také u tohoto vozu se prodává pěti či šestimístná varianta s možností odečíst DPH. Ta na rozdíl od konkurence však nemá zadní prostor zaplechovaný, ale v dolní části okna má v interiéru pouze lištu, která má zamezit například nežádoucímu ohrožení okna uvolněným nákladem. Toto řešení umožňuje řidiči výrazně lepší výhled dozadu ať již při couvání či předjíždění. Z venku pak vůz nepůsobí dojmem furgona, ale exkluzivního mikrobusu. Také sedačky se nám zdály komfortnější a pohlednější než u konkurence. I cena která v základním provedení umožňuje nákup vozu pod 600 000 Kč je příznivá. K nevýhodám podle našeho názoru patří relativně hlučná dieselová vzduchem chlazená pohonná jednotka, která nám při jízdě i zabarvením zvuku připomínala spíše dobrý nákladní automobil než komfortní osobní. Uspořádání pedálů s umístěním plynového vpravo od hřídele volantu i jeho trochu atypická dráha činily ze začátku některým testujícím problémy. Ne zcela přesná byla řadící páka námi zkoušeného vozu. V neposlední řadě hodinová sazba ve většině servisů mercedesu je výrazně vyšší než u konkurence.

Volkswagen T4
WV T4 je vyzrálý pohodlný automobil s nespočetným množstvím variant. Na první pohled sice nemá tak oslnivou karoserii jako například Mercedes Vito, či Chrysler Voyager, ale jeho síla je v mnoha jiných vlastnostech. Má především bezkonkurenční škálu pohonných jednotek, v poslední době obohacenou světově proslulým dva a půl litrovým pětiválcovým TDI a šestiválcem VR6. Velmi praktické jsou i dvě základní délky vozu se dvěma rozvory, či provedení synchro s pohonem všech kol při snížené adhezi. Podle našeho názoru zaslouženě zvítězil především proto, že jako jediný z vybraných vozů splňuje všech deset námi stanovených kritérií. V prvním bodě byl zcela suverénní především právě díky dvěma variantám délky. V té větší má T4 pět metrů dvacet a při dvou řadách sedaček vám ještě zbude prostor přes metr devadesát na lodní nádobíčko či na postel, kde se nemusíte hrbit. Variabilita prostoru je dána i tím, že výrobce dodává široký výběr variant od Transportéru, přes Caravellu až po Multivana. Jak již bylo řečeno, jedním z trumfů VW T4 je právě motor.
Pětiválcové TDI z vozů Audi A6 je totiž nejen silné /i když oproti audině byl výkon snížen na pouhých 102 hp/, ale dosahuje maximální rychlost značně převyšující udávaných 157 km za hodinu. To vše při spotřebě, která je při běžné jízdě kolem devíti litrů, při rychlosti blížící se maximu /zkoušeno na dálnicích v SRN/ pak 10,5 litrů nafty při průměrné hodinové rychlosti kolem 140 km za hodinu. Podvozek je velmi dobře laděn a umožňuje bezpečnou jízdu i při rychlém průjezdu zatáček či na nerovném povrchu. Maximální hmotnost bržděného přívěsu 2 000 kg výrazně překročila naše požadavky. Samozřejmě i zde je model, který může přepravovat až 5 - 6 osob při možnosti odpočtu daně. Užitné vlastnosti jsou díky velkému prostoru vynikající. Velikost komfortu záleží na modelu a vybavení, které zvolíte. Výrazně pod milion Kč se dostanete i s velmi komfortní výbavou, jako například u Multivanu 1,9 TD za 820 249 Kč včetně DPH /zelený na prvním snímku/. Jeho vnitřní uspořádání umožňuje nejen například vytvořit během několika minut velmi dobrá lůžka, ale například i příjemný obytný prostor /druhý snímek/, nebo interiér jednoduší, ale s nejlepším motorem TDI. Červený Transportér speciál combi na snímku má oproti sérii pouze s reflektory Projekt zwo a nárazníky v barvě vozu. Také náhradní díly a hodinová sazba v servisu patří k těm levnějším. Vzhledem k tomu, že u nás dnes kupují zákazníci většinu automobilů na leasing, je nezanedbatelné jak je výhodný. To je další velké plus pro T4, protože leasing Škofinu ve spolupráci s VW má zvláště pro užitkové verze velmi nízký koeficient, a umožňuje i dostupné akontace.
Nad rámec našich požadovaných vlastností nás však výrazně zaujala ještě jedna věc. A to, že T4 jako jediné vozidlo /alespoň podle našich zkušeností/, lze postavit z některého ze základních modelů zcela individuálně. Především proto, že renomovaná tuningová firma Projekt zwo, která se zaobírá úpravami vozů VW, zde má zastoupení u firmy Volkswagen centrum Praha a dealery v podstatě v celé ČR. Vaše vozidlo T4 může být zcela výrazně odlišné od toho sériového jak vnějším vzhledem, tak i zásadními úpravami podvozku i interiéru. Z jednoho auta tak můžete udělat zároveň exkluzivní koženou kancelář či modul pro jachting, kemping a nebo prostě exkluzivní náklaďák. "
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 23, 2006 7:18 pm

Vždy keď som si chcel kúpiť nové auto, tak som si kupoval predtým rôzne motočasopisy. Po čase som došiel k záveru, že všetky články a testy automobilov sú skrytá reklama. Nie som nejaký superznalec aut, ale zo zadania by podla mňa mala výjsť najlepšie Kia Karnival.
Ťahá niekto za sebou loď? Akú velkú a aké máte auto? Aké ma súprava jazdné vlastnosti?
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Souprava

Příspěvekod Richard » pon říj 23, 2006 8:51 pm

Ano, tahám AVAR TOBAGO (7,85 x 2,85m), váha kolem 2t. Používal jsem OPEL OMEGU MV6, dnes používám Nissan Pathfinder. Nissanem je to v pohodě (má povoleno 3t) s dostatečnou rezervou, zrychlením i stabilitou. Bez přívěsu jezdím se spotřebou kolem 8l/100km s přívěsem tak mezi 11 až 12l.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 26, 2006 9:05 pm

Dvojtonový príves sa dá ťahať už len terénnym autom, pri 2 t končia dodávky, resp. okolo 2 t ťahá už asi len Ford Tranzit a Iveco. So svojím Nisanom si možno tiež vyhral tú súťaž, akurát ta cena sa do toho 1 mil. nevlezie, ale dá sa kúpiť aj zabehnutý, nie? Tá spotreba je super.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv říj 26, 2006 9:31 pm

No chtěl jsem to rozepsat trochu více, např jako článek. Ale reaguji raději hned. Jezdil jsem jako první soupravu: loď Corveette 650 + přívěs jednonápravový 1,6T + auto Š Octavia 4 x 4 66kW. Na kouli 1,2T. Jezdilo to dobře, hlavně náhon 4 x 4 výtahl loď z vody v pohodě. Jedna náprava při vyšších rychlost trochu plave (posouval jsem různě těžiště). Foto je v galerii 2004. Protože to papírově nebylo OK. Hledal jsem auto s 1,6T na kouli. Nová Š Octavia 4 x 4 měla, ale byla přílíš vysoká cena. Volil jsem Š Superb 96kW, na kouli 1,6T. Papírově to bylo OK. Ale přenos síly motoru na kola, při vytahování obzvlášť - kdy se přední náprava ještě odlehčí, už byl horší. Foto je 2005. No a pak jsem chtěl jet do Chorvatska trochu rychleji a zatoužil jsem po 2 nápravách. Vozík jsem objednával u "Trojan přívěsy" v Hradci Králové (mohu doporučit). Volil jsem raději rovnou trochu větší (loď nemám zváženou, ale hlavně aby byla nějaká rezerva :) , na dovolenou se toho vždy naloží až moc), větší znamená 2T, ale kvůli autu ho mám "otypovaný" na 1,6T. Foto 2006. Jede se s tím parádně. Nemusí na 2T vždy být dodávka nebo něco podobného. Jen to vytahování z vody není zcela košér, ale vždy se najdou ochotní dobrovolníci co sednou na přední kapotu a hold ty pneumatiky ten kousek vydrží i v prokluzu. Zatím jsem vždy vytáhl :D a na moři dávám vždy jeřábem a to je pak úplně jiná pohoda.
Naposledy upravil(a) Libor dne sob pro 09, 2006 6:37 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 26, 2006 10:32 pm

Ak som to správne pochopil, tak auto môže ťahať 1600 kg, vlek je otypovaný na 1600 a ťaháš to isté ako predtým, teda 1600kg a máš to teraz kóšer, akurát pre istotu máš vlek na 2000kg nosnosť. Čiže keď prekročíš tých 1600 kg zas to nebude kóšer. Ale keby si ťahal 2 t, tak už žiadna sranda. Inak dodávky Boxer, Jumper, Dukato tiež len 1600 kg.
Akú máš spotrebu s novou súpravou? A zo starou? Ako rýchlo jazdíš? Ak jazdíš predpisovo, teda 80-90 rovina , mierny kopec, ako ťahá 5. stupeň, alebo to má 6 st. prevodovku?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát říj 27, 2006 9:09 am

No tahám o něco více než 1,6T, když je tolik místa a rezervy v nosnosti. Loď by měla mít mezi 1150 - 1250 kg (dle různých pramenů), vlek má 458kg. Tak trochu přes - nesmí mě vážit :) . Jiank dříve s Š Octavií 4 x 4 to bylo lepší se spotřebou, vlek byl o 100kg lehčí, proti dlouhodobému průměru 6,2 stoupla asi na 7,5 (už nevím přesně). Zajímavé že oba směry (tam naložený z kopce a zpět prázdný do hor) nebyly spotřeby stejné. Teď je dlouhodobý průměr 5,8 a s vlekem to bylo přesně (tam i zpět) 9l/100km. A úplně jedno jak jsem jel rychle, pomalu, po dálnici atd. S 2 nápravama to sedí jak "přibité", předtím s jednou nápravou jsem při 80 měl strop a už bylo cítit každou nerovnost, zvlněný povrch a pocit jistoty to nebyl. Občas se zapomenu (většinou jedu s tempomatem) a s kopečka to něco nabere, měl jsem tam i přes 100 a ani jsem si nevšiml. Ale to už raději zpomaluji na 100 nejen kvůli předpisům. Podotýkám přesně podle GPS, na tachometru bývá při skutečné 100 ukazatel na 110. Auto má 5 převodů a pětka je "delší" než byla u Octavie a je to citelně znát. Dynamika soupravy slušná, běžně na delších rovných úsecích s 5, stoupání 4, velké stoupání i méně. Když to jinak nejde dá se i pomalejší účastníky provozu předjet, potřeba je ovšem dostatečně dlouhý úsek. Jezdím mírně nad limitem o cca 10km/h, bez problémů i s "pětkou", jen to chvíli trvá než to rozjedu. Ale taky ne všude. Každý by si měl uvědomit tu hmotnost a velkou setrvačnost. Není problém s tím jet, ale ubrzdit to ! Znám případ (s karavanem) - jel podle předpisů (v Chorvatsku), za zatáčkou kolona a tak tak ubrzdil. Před ním zůstal 1 cm a karavan napříč celou silnicí, naštěstí nic nejelo opačným směrem :!:
Není to všechno úplně jak má být, ale kvůli pár cestám nebudu kupovat druhé auto (tedy zatím) a na své dlouhé cesty potřebuji pohodlnou limuzínu (dělám ročně cca 50 000 km) a ne nějaké SUV. Mým favoritem původně byl totiž Hyundai Tuscon nebo Sante Fe, ale zvítězil rozum a jednoznačně lepší parametry (včetně spotřeby) u Š Superb.
Naposledy upravil(a) Libor dne sob pro 09, 2006 6:42 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob lis 25, 2006 12:03 am

Zistil som, že kamarát má Hyundai Tuscon. Ťahá za ním vlek 1600kg 2-3x do týždňa a ročne na ňom najazdí vyše 40000km. Nevie si ho vynachváliť.
V technických parametroch má spotrebu vonku 6,7 l, čo je úplná bomba a Superb nebude mať o moc menšiu a cenou je asi Škodovka drahšia. Pri vyšších rýchlostiach sa asi prejaví aerodynamický odpor a spotreba pôjde hore. Kto vie, pri akej rýchlosti je tá uvádzaná spotreba.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob lis 25, 2006 8:48 am

No Hyundai Tucson byl dlouho můj favorit č. 1 . Ale zas tak levnější v dieselu nebyl. Za 1/2 ročního Superba s 20 000 km jsem dal méně než bych dal za Tucsona. Spotřeba (tabulková) byla u něj navíc o 1 litr více. Když jsem to vynásobil 50 000km :( (což je moje roční porce), už to bylo v jiné pozici. A to poslední co rozhodlo byl rozvor. Musím těm, co mi radili dát za pravdu. Pohodlné auto na dlouhé cesty s rozvorem jako Tucson nikdy nebude. Běžně jezdím "štreky" 1 000 km (větší část po dálnici) a na to se prostě SUV nehodí, ve srovnání s Superbem určitě. Zvažoval jsem zda se pro 2000km o dovolené omezovat po zbytek roku nebo naopak. Jezdit pohodlněji celý rok a o dovolené to odtáhnout "normálním" autem. Tucson má své přednosti. Zejména se hodí do hor, zejména v zimě atd. Lepe loď vytáhne z vody. Já mám jen malý problém - přenos hnací síly z kol na cestu. To řeší kamarádi v nutném případě sednutím na přední kapotu :D . Jinak z hlediska tahání vleku jsou si obě dost podbné, zajímala by mě skutečná spotřeba Tuscona s 2 T vlekem. Kdybych nejezdil tak daleko, nebo měl na to 2 auta volil bych k lodi asi také Tucsona :lol:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob pro 09, 2006 5:49 pm

Ten kto za autom ťahá lahkú loď, niečo okolo 500 kg a prístup k vode nemá vždy ideálny a náhodou sa chystá kúpiť nové auto, tak nech pozrie na Suzuky Ignis. Je to asi najlacnejšie SUV na trhu, v tomto roku ho predávali za 400.000,-Sk teda niečo cez 10000,-Eur. V cene je slušná výbava: ABS, 2x airbag, atď okrem klimy. Môže ťahať max.800 kg brzdený, spotreba: mesto 8,7 vonku 5,9 kombi 6,9, zrýchlenie 0 - 100 za 11,6, výkon 69 kw pri objeme 1328 cm3, max. krut.moment 118 pri 4100 otáčkach. Robia ho aj ako diezel s obsahom 1248 cm3 a krút.m. 170 pri 2000 otáčkach, čo je super parameter, ale z neznámych dôvodov ich nevozia. Ale aj tak je to docela dobré autíčko, niečo ako terénna Fábia.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 14, 2006 5:19 pm

www.zugwagen.info Na tejto stranke si môžete pozrieť ako je na tom Váš ťahúň a keby ste ho chceli vymeniť za nového, tak aby ste vedeli ako bude vaše nové autíčko ťahať príves. Samozrejme namiesto prívesu z loďou tam dajte nejaký karavan s rovnakou váhou.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » úte kvě 08, 2007 2:36 pm

Já bych si dovolil nabídnout k úvaze Subaru Forester.
Subaru jsou sice považována za drahá auta, ale už to není tak úplně pravda. A mírně olítaný se zvenku nechá dovézt za skutečně rozumné peníze.
Výhody: Velká světlá výška, náhon 4x4 furt, redukce, projede úplně všechno (pokud to není kolmá skála), vypadá jako normální auto, průměrná spotřeba 8,6litru (a to jezdím 50% po Praze), spolehlivost (první místo podle TÜV ve stáří do 3 let)
Nevýhody: Bržděný přívěs jen do 1,5 tuny
Sice za ním přívěs netahám, ale v zimě nebyl problém vytáhnout naloženého Transita do kopce ze závěje na laně
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » úte kvě 08, 2007 9:25 pm

Vozil jsem loď o váze 1,2t s Passatem kombi 1,9TD. Spotřeba do Itálie a zpět cca 8,4l nafty. Když jsem potřeboval vyjet z vody ve špatném terénu, posunul jsem si loď trochu dozadu na vleku, čímž se mi zatížila přední kola. Občas jsem s spěchem použil i řetězy. Nyní mám Ford Galaxy 1,9tdi 85kW. Má 2t na kouli. Už se těším, jak ho vyzkouším s lodí. Ono se dá vybrat auto vhodnější pro tahání lodi, ale je potřeba vzít v úvhu, že zatímco s lodí jedu párkrát do roka, tak samotným autem jezdím každý den. Průměrná zimní spotřeba 5,9 se mi zdá jako dobrý argument.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » stř kvě 09, 2007 10:23 am

Já to jenom nadhazoval, protože s Foresterem mám zkušenosti :)
Pohodlné, rozumně vypadající, kde na stavbě projede Tatra, tam projedu taky a stojí jako Oktávka 4x4, která toho projede mnohem míň.
Na tahání lodě do Itálie to je asi zbytečnost, ale na častější vytahování lodě na přehradě přes písek a trávu v kempu by to byla výborná volba.
Už se těším, až budu mít nějakou vlastní loď, kterou za ním budu tahat.
Uživatelský avatar
George
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod George » stř kvě 09, 2007 8:06 pm

Mám Audi A6 2,5tdi quattro. Minulý rok jsem táhnul lod do Řecka, lod s přívěsem o váze 1,9t. Za celou cestu nebyl žádný problém až na pár prudkých stoupání, které jsem vyjel na druhý rychlostní stupen. Při vytahování lodi z vody do kopce si myslím že spojka toho má akorát tak dost. Letos bych se rád vydal na Orlík, ale jak o něm čtu budu mít problém lod spustit do vody. Do budoucna se rozmýšlím mezi Mercedesem ML nebo Kií Sorento.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř kvě 09, 2007 9:14 pm

Ahoj,
odkud to na ten Orlík potáhneš :?:
alffa
Uživatelský avatar
George
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod George » čtv kvě 10, 2007 10:09 pm

Ahoj,
vyjedu od Poďebrad ale trasu zatím nemám vymyšlenou,určitě dám přednost lepší silnici než kličkovat z obce do obce, ale po dálnici nepojedu protože přesahuju 3,5t s tím mám i problém na letošní dovolenou do Chorvatska,protože jezdím přez Bratislavu a Maďarsko, to jsou hned dvě dálnice. Rakušáky nemám rád protože do všeho šťourají a stou váhou to mám na hraně, protože mi do loďi dají tolik věcí dokud loď není plná.
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » pát kvě 11, 2007 7:05 am

Rakušáci sice údajně šťouraj, já to nezažil. Aspoň se tam ale na dálnici nemusí platit jak za kamión, jak u nás.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

technika

Příspěvekod MARIS » pát kvě 11, 2007 6:52 pm

Tak to buď rád,já tu buzeraci absolvoval několikrát,později jsem už byl nachystaný a bez problémů.Když jsem loď(Hantra 24) táhl Mazdou 626 přes Poštornou,tak si rakušák vzal na to kalkulačku,aby mě to spočítal,ale měl smůlu,tak vztekle mě hodil papíry do auta a abych jel.Podruhé mě ji táhnul kámoš Boxerem,tak nás vyhodil,že máme dohromady víc jak 3,5 tuny a musíme jet přes Mikulov.Pak jsem zase táhl loď svojím Transportérem,a když jsem byl na řadě na odbavení,vyletěl rakušák jak čert z budky,a zurúck na váhu,samozřejmě jsem byl o 100 kg těžší,tak na parkoviště,přeložit něco z lodi do auta,zpět na váhu,a pak mě milostivě pustili.A dnes ještě k tomu zablokují přechody.
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » úte kvě 15, 2007 9:15 am

S těma policajtama je to těžký, ale důležitá je ta informace, že nad 3,5t musím jet přes velký přechod. To je divný, když v Rakousku na dálnici jsem brán jako auto do 3,5t i když s vlekem. Neví někdo, jak je to správně?
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv kvě 17, 2007 8:37 pm

Myslím, že to souvisí s DPH. Dám příklad koupíš Santa Fe abys ušetřil dáš namontovat mřížku tažné zařízení odepíšeš DPH a v TP se najednou objeví firma a IČO. Zapřáhneš přívěs 2,2t a jízdní souprava přesahuje 3,5 t a "podnikáš". První policajt Tě zastaví a vyžaduje řidičák s E-čkem. Jestli máš jedeš dál. Zastaví tě druhý chytřejší policajt a nyní pozor vyžaduje kolečka s tachografu! reakce „To snad NE!“ Ale ano, vyžaduje je oprávněně auto je psané na firmu a již nikoho nezajímá jestli jedeš na dovolenou.
Opakem, koupíš Santa Fe zaplatíš plnou taxu s DPH , v TP je fyzická osoba s adresou (bez IČA) a automobil je výhradně používán k soukromým účelům, zapřáhneš přívěs ukážeš řídičák s E-čkem a tradá cesta je volná. Rakouští policajti toto znají.
Na tento háček Vás při koupi auta nikdo neupozorní a navíc neznalost zákona neomlouvá- je to v zákonu.
Berty
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv kvě 17, 2007 8:54 pm

Nevím jak v Rakousku, ale podle mě se tady směšují pojmy "Nákladní vůz nad 3,5 tuny" a jízdní souprava.
Podle mě se tachograf týká vozidla nad 3,5 tuny, tzn. řidičák C. U soupravy by tachograf být nemusel, pokud tažné vozidlo není náklaďák.
Možná kecám, nechci se hádat, ale podle mě to platí takhle.
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » pát kvě 18, 2007 7:31 am

Tachograf nevím, auto mám soukromě, ale dálniční známka se musí platit jako na vozidlo nad 3,5t, když jedu s lodí :( . Myslím si, že těch 50 - 100 km ročně po naší skvělé dálniční síti přijde dost draho a nepřijde mi to moc logické ani férové, platit jako přepravce, když jedu jednou do roka na dovolenou. Pokud je mi známo, jinde v evropě to tak není. A to se naše vlády stále ohánějí předpisy v EU.
A z druhé strany, právě proto že asi hledat logiku v předpisech není zřejmě rozumné, by bylo zajímavé vědět, jak je to v jednotlivých okolních zemích. Jak ve vztahu k dálnici, řidičáku, zákazům vjezdu i ostatním papírům, včetně toho tachografu. Nebo lepší nevědět :?:
Uživatelský avatar
pietro070
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: čtv říj 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvekod pietro070 » úte lis 06, 2007 1:45 pm

Prispejem trochou do mlejna :
Vyhláška 225/2004 Z.z.
(ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona Národnej rady Slovenskej republiky o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov
)
Skupina B
a) motorové vozidlá okrem vozidiel uvedených v odsekoch (2-Skupina A, 3-Podskupina A1 a 16-Skupina T), ktorých celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg,
b) jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa písmena a) a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.

Poznámka: podľa smernice rady 93/93 EHS
1.6. Hmotnosť vozidla v pohotovostnom stave znamená nenaloženú hmotnosť, ku ktorej sa pripočítajú hmotnosti nasledovných komponentov: - palivo: nádrž naplnená aspoň na 90% objemu stanoveného výrobcom,- doplnkové vybavenie bežne dodávané výrobcom navyše k tomu, ktoré je potrebné k normálnej - činnosti (náradie, nosič batožiny, predné okno, ochranné zariadenie, atď.).
1.7. hmotnosť vodiča je dohodnutá hodnota zhruba 75 kg;
1.8. technicky prípustná maximálna hmotnosť znamená hmotnosť vypočítanú výrobcom pre špecifické podmienky prevádzky, berúc do úvahy také faktory ako sú pevnosť materiálov, nosnosť pneumatík, atď.;
1.9. maximálna užitočné zaťaženie deklarované výrobcom znamená zaťaženie dosiahnuté odčítaním hmotnosti definovanej v bode 1.6 a hmotnosti vodiča (definovanej v bode 1.7), od hmotnosti definovanej v bode 1.8.

Skupina B + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu podľa odseku 4 písm. b) t.j -jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa písmena a) a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.

Skupina C + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny C a prípojného vozidla, ktorého celková hmotnosť presahuje 750 kg.

Skupina C1 + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla podskupiny C1 a prípojného vozidla, ktorého celková hmotnosť presahuje 750 kg. Celková hmotnosť jazdnej súpravy však nesmie presahovať 12 000 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nesmie presahovať pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.

Vodičské oprávnenie
i) skupiny B + E oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny B + E, ako aj motorové vozidlá skupiny B a podskupiny B1,
j) skupiny C + E oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny C + E, ako aj motorové vozidlá skupiny C, B, T , C1 + E, B + E a podskupiny C1 a B1,

Vodičské oprávnenie
a) skupiny B + E možno udeliť len žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia, ktorý je už držiteľom vodičského oprávnenia skupiny B,
c) skupiny C + E možno udeliť len žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia, ktorý je už držiteľom vodičského oprávnenia skupiny C,
Informácie
o udeľovaní výnimky z rýchlosti jazdy na diaľniciach
v SRN pre jazdné súpravy (ťažné vozidlo + príves)
na rýchlosť 100 km/h

Vážení vodiči a držitelia motorových vozidiel, týmto by sme Vás chceli informovať o tom, za akých podmienok môžete využiť hore uvedenú možnosť:

1. Potrebujete POTVRDENIE o spôsobilosti prívesu na prevádzku s Tempo 100 !

Toto potvrdenie dostanete v našej Poverenej technickej službe overovania vozidiel, tak, že u nás pristavíte svoj príves vrátane dokladov na kontrolu a budú splnené, resp. bude preukázané splnenie týchto podmienok:

* pre príves:
· Najvyššia konštrukčná rýchlosť prívesu uvedená v jeho osvedčení o evidencii (OE) je minimálne 100 km/h. (Ak to nie je splnené, treba žiadať o stanovisko výrobcu prívesu, alebo jeho zástupcu v SR a uplatniť si zmenu v OE)
· Inštalované pneumatiky nesmú byť staršie ako 6 rokov (podľa kódu na pneumatike)
· Rýchlostný index pneumatík musí minimálne spĺňať kategóriu „L“
· Z vyhotovenia a vybavenia prívesu sa určí minimálna prevádzková hmotnosť ťažného vozidla, ktoré prichádza do úvahy pre spojenie do súpravy
* pre ťažné vozidlo:
· Ak príves spĺňa uvedené podmienky, môže byť prevádzkovaný rýchlosťou 100 km/h spolu s týmito ťažnými vozidlami:
§ Osobné vozidlá (bez obmedzenia najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti) – kat. M1
§ Autobusy s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t, ak im bolo príslušným úradom SRN udelené povolenie výnimky na prevádzku s TEMPO 100 podľa § 18 ods. 5 č. 3 Pravidiel cestnej premávky v SRN (StVO)
§ Ostatné motorové vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t s výnimkou jednostopových
· Ťažné vozidlo musí byť vybavené automatickým protiblokovacím systémom bŕzd (ABS)
· Ak je ťažné vozidlo naviac vybavené stabilizačným systémom jazdnej dynamiky (ESP) pre príves, platia menej prísne požiadavky na jeho minimálnu prevádzkovú hmotnosť
Upozornenie:
Toto vybavenie musí byť preukázateľné príslušným zápisom do dokladov vozidla alebo potvrdením, ktoré vystavil výrobca vozidla na príslušné identifikačné číslo vozidla (VIN).
* pre jazdnú súpravu:
· Musí byť dodržaný pomer najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti prívesu a prevádzkovej hmotnosti ťažného vozidla.
· Prevádzková hmotnosť ťažného vozidla musí minimálne zodpovedať stanovenej hodnote.
· V prípade vybavenia ťažného vozidla stabilizačným systémom jazdnej dynamiky (ESP), musí prevádzková hmotnosť minimálne zodpovedať špeciálne stanovenej hodnote.
· Povolené zaťaženie spájacieho zariadenia ťažného vozidla prívesom je limitované menšou z hodnôt maximálneho prípustného zaťaženia pre ťažné vozidlo alebo príves.
· Najväčšia prípustná celková hmotnosť prívesu musí byť menšia alebo maximálne rovná najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti ťažného vozidla.
· Najväčšia prípustná celková hmotnosť prívesu musí byť menšia alebo maximálne rovná maximálnej povolenej hmotnosti prívesu pre ťažné vozidlo.
2. Potrebujete OSVEDČENIE nemeckého Dopravného úradu!
(sprostredkuje SLOVDEKRA)

Spôsobilosť prívesu na prevádzku s Tempo 100 musí byť úradne potvrdená príslušným nemeckým Dopravným úradom (DÚ) formou Osvedčenia (Bescheinigung).

Za týmto účelom predkladá SLOVDEKRA nemeckému DÚ požiadavku a následne úrad doručí späť Osvedčenie a k tomu prislúchajúcu nálepku TEMPO 100 pre príves.

3. Teraz už môžete jazdiť s TEMPO 100!

Po vystavení Potvrdenia SLOVDEKROU a Osvedčenia nemeckým DÚ vám nalepíme na predpísané miesto prívesu nálepku TEMPO 100. Teraz už môžete s týmto prívesom v spojení s určeným ťažným vozidlom využívať výnimku TEMPO 100 na nemeckých diaľniciach (značka č. 330) a na cestách pre motorové vozidlá (značka č. 331).
Pritom musíte mať vždy pri sebe Potvrdenie a Osvedčenie v originálnom vyhotovení a na požiadanie sa nimi preukázať zodpovedným osobám vykonávajúcim cestnú kontrolu v SRN.
Za dodržanie podmienok prevádzky jazdných súprav do 100 km/h sú zodpovední vodič a držiteľ vozidla.

Ak nebudú dodržané uvedené podmienky, Osvedčenie nebude vydané!
Nedodržiavanie nariadení, môže byť stíhané ako porušovanie predpisov!
Porušovanie predpisov sa trestá a stojí veľa peňazí!

Cena skúšky: 4 000,- Sk (bez DPH). Výnimky na prívesy sa nepredlžujú.

A nezabudnite:
Vozidlá a vodiči majú byť vždy v čo najlepšom stave!
Nesiete zodpovednosť za ľudí a náklad.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Tažné vozidlo.

Příspěvekod wasserwolf » čtv čer 19, 2008 5:29 pm

Zdravím všechny! Trochu jsem se začetl a nemohu nereagovat. Měl jsem zcela nové VITO 115 CDI za cca 700tis bez DPH. Větším krámem jsem v životě nejezdil. Pokud opominu výrobní nedostatky tohoto vozu, je pro tahání lodi zcela nevhodný, pokud není v provedení 4x4. Nové VITO má náhon pouze na zadní nápravu. Při vytahování lodi z vody, kdy je nutné si zadní kola namočit, je téměř nemožné z té vody vyjet. Jistě si pamatujete na přísloví: pod 1203 (dvanáctsettrojku) stačí jen plivnout a už se nehne. Tak s vitoušem je to stejné (elektronika neelektronika). S velkou ztrátou jsem ho prodal - nikdo ty krámy nechce, a koupil staršího jetého PATROL WAGON GR 3,0 TDi. Nemohu se ho nabažit. Se zátěží 2,5t na kouli vyhupne z vody téměř kdekoliv - což oceníte především v Čechcách, po silnici vám můžou všichni políbit .... protože papírově OK, výkonnostně OK, pohodlí řidiče a posádky OK, spotřeba s lodí cca 11 litrů nafty, zkrátka není problém. S tímto vozem je ježdění s lodí na vodu stala konečně zábava neposkvrněná stresem z činnosti okolo dávání a vytahování lodě. Patrola jsem v automatu (doporučuji), v absolutně nejplnější výbavě včetně TV apod., se servisní knížkou z Nissanu, 7 míst (nebo 5 s velkým kufrem), 5 let starého koupil za 375 tis. Pro úplnost, GR má na kouli 3,5t.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů