Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9268
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Auta pro jachting
Výběr automobilů jsme tentokrát pojednali odlišným způsobem než dříve. Rozhodli jsme se, že se pokusíme najít vozidlo, které bude mít pokud možno co nejvíce vlastností, vyhovujících někdy i značně protikladným potřebám. Požadavky, které jsme na vozidlo kladli, byly často v poloze "Chytrá horákyně". Chtěli jsme především, aby automobil vynikal:
1. Značným vnitřním prostorem
2. Výraznou variabilitou interiéru
3. Výkonným a úsporným motorem
4. Možností přepravy bržděného přívěsu o hmotnosti minimálně 1600kg
5. Podvozkem, který umožňuje dosahovat vysoké jízdní průměry
6. Možností přepravovat nejméně pět osob
7. Užitnými vlastnostmi náklaďáku a komfortem moderních osobních vozů
8. Cenou v základním provedení výrazně pod 1 milion Kč
9. Výhodným poměrem mezi cenou a užitnými vlastnostmi
10. Relativně nízkými provozními náklady a levnými náhradními díly
Malé finále
Do užšího výběru jsme nezařadili klasické osobní vozy kombi především proto, že i když některé z nich mají výborné jízdní vlastnosti a vysokou užitnou hodnotu, jejich vnitřní prostor se nám zdál pro námi sledované účely poměrně malý. Také například vození těžších lodních motorů je pro tyto automobily spíše nouzovou záležitostí. Podobně dopadly i menší velkoprostorové vozy typu Sharan. Ten především proto, že i když patří k nejvariabilnějším, v případě přepravy například čtyř lidí, zůstává volný pouze prostor po jedné řadě sedaček, což není až tak mnoho. Samozřejmě jsme uvažovali i o vozech terénních, ale i zde jsme vždy narazili na nesplnění alespoň dvou či více kritérií. Velmi brzy se ukázalo, že ideální vůz s danými kritérii budeme muset hledat někde mezi špičkovými užitnými automobily, či mezi velkoprostorovými vozy, které z nich vyšly. Do užšího výběru jsme tedy vybrali tyto modely : Citroen Jumpy, Toyota Hiace, Chrysler Voyager, Mercedes Vito a Volkswagen T4.
Citroen Jumpy
Při obvyklém redakčním testu jsme hodnotili především komfort, který vychází z vozu Citroen Evasion. Oproti němu nemá však tak bohatou a luxusní výbavu a na první pohled se liší i standardně zabudovanou střešní nástavbou. Vyniká velmi dobrým poměrem mezi cenou a výkonem. Zatímco v době redakčního testu byl k dispozici pouze devítimístný kombi a dvou, či třímístný furgon, v současné době již z tohoto modelu provádí firma Color cars na přání přestavbu na šestimístnou verzi. Tento upravený vůz bude stát s motorem 1,9 diesel v základním provedení 480 000 Kč bez DPH, čímž se pravděpodobně stane hitem v této cenové relaci. Jako nevýhodné se nám zdálo maximální možné zatížení bržděného přívěsu, které činí pouhých 1 100 kg a celková délka pouhých 4,4 m.
Chrysler Voyager
Jeden z horkých favoritů, který rozhodně patří mezi nejlepší velkoprostorové vozy na světě. Vyniká především značným komfortem. Bohužel v základní benzinové variantě nesplnil naše nároky na ekonomičnost. V dieselové verzi, která je značně dražší, pak výrazněji přesahoval stanovenou nejvyšší nákupní cenu. Model Grand Voyager v čtyř či pětimístném provedení v užitkové verzi, s možností odpočtu DPH byl době naší uzávěrky v homologačním řízení.
Toyota Hiace
Toyota vytvořila Hiacem jeden z nejúspěšnějších modelů tohoto typu. Je střižen podle evropského vkusu s výrazným akcentem na bezpečnost posádky. Motor je na rozdíl od většiny japonských vanů před řidičem a konstrukce přední části vytváří kvalitní deformační zónu. Vůz je při jízdě tichý a má dobré jízdní vlastnosti. Vyniká i velkou obratností, což ocení řidiči především ve městě. Slabší dieselová jednotka má obsah 2400 cm3 a zdála se nám línější. Silnější turbo diesel má stejný obsah a dosahuje maximální rychlosti 160 km za hodinu. K velkým výhodám patří, že i šestimístná verze je schválena pro odpočet DPH. K nevýhodám patří relativně malá variabilnost interiéru.
Mercedes Vito
Designersky velmi působivý automobil moderní koncepce. Tak jako Citroen Jumpy i Vito má krátkou sportovní řadící páku integrovanou do palubní desky. Přístrojová deska snese podle našeho názoru nejpřísnější kritéria a z námi vybraných finálových vozů se nám bezkonkurenčně líbila nejvíce. Také u tohoto vozu se prodává pěti či šestimístná varianta s možností odečíst DPH. Ta na rozdíl od konkurence však nemá zadní prostor zaplechovaný, ale v dolní části okna má v interiéru pouze lištu, která má zamezit například nežádoucímu ohrožení okna uvolněným nákladem. Toto řešení umožňuje řidiči výrazně lepší výhled dozadu ať již při couvání či předjíždění. Z venku pak vůz nepůsobí dojmem furgona, ale exkluzivního mikrobusu. Také sedačky se nám zdály komfortnější a pohlednější než u konkurence. I cena která v základním provedení umožňuje nákup vozu pod 600 000 Kč je příznivá. K nevýhodám podle našeho názoru patří relativně hlučná dieselová vzduchem chlazená pohonná jednotka, která nám při jízdě i zabarvením zvuku připomínala spíše dobrý nákladní automobil než komfortní osobní. Uspořádání pedálů s umístěním plynového vpravo od hřídele volantu i jeho trochu atypická dráha činily ze začátku některým testujícím problémy. Ne zcela přesná byla řadící páka námi zkoušeného vozu. V neposlední řadě hodinová sazba ve většině servisů mercedesu je výrazně vyšší než u konkurence.
Volkswagen T4
WV T4 je vyzrálý pohodlný automobil s nespočetným množstvím variant. Na první pohled sice nemá tak oslnivou karoserii jako například Mercedes Vito, či Chrysler Voyager, ale jeho síla je v mnoha jiných vlastnostech. Má především bezkonkurenční škálu pohonných jednotek, v poslední době obohacenou světově proslulým dva a půl litrovým pětiválcovým TDI a šestiválcem VR6. Velmi praktické jsou i dvě základní délky vozu se dvěma rozvory, či provedení synchro s pohonem všech kol při snížené adhezi. Podle našeho názoru zaslouženě zvítězil především proto, že jako jediný z vybraných vozů splňuje všech deset námi stanovených kritérií. V prvním bodě byl zcela suverénní především právě díky dvěma variantám délky. V té větší má T4 pět metrů dvacet a při dvou řadách sedaček vám ještě zbude prostor přes metr devadesát na lodní nádobíčko či na postel, kde se nemusíte hrbit. Variabilita prostoru je dána i tím, že výrobce dodává široký výběr variant od Transportéru, přes Caravellu až po Multivana. Jak již bylo řečeno, jedním z trumfů VW T4 je právě motor.
Pětiválcové TDI z vozů Audi A6 je totiž nejen silné /i když oproti audině byl výkon snížen na pouhých 102 hp/, ale dosahuje maximální rychlost značně převyšující udávaných 157 km za hodinu. To vše při spotřebě, která je při běžné jízdě kolem devíti litrů, při rychlosti blížící se maximu /zkoušeno na dálnicích v SRN/ pak 10,5 litrů nafty při průměrné hodinové rychlosti kolem 140 km za hodinu. Podvozek je velmi dobře laděn a umožňuje bezpečnou jízdu i při rychlém průjezdu zatáček či na nerovném povrchu. Maximální hmotnost bržděného přívěsu 2 000 kg výrazně překročila naše požadavky. Samozřejmě i zde je model, který může přepravovat až 5 - 6 osob při možnosti odpočtu daně. Užitné vlastnosti jsou díky velkému prostoru vynikající. Velikost komfortu záleží na modelu a vybavení, které zvolíte. Výrazně pod milion Kč se dostanete i s velmi komfortní výbavou, jako například u Multivanu 1,9 TD za 820 249 Kč včetně DPH /zelený na prvním snímku/. Jeho vnitřní uspořádání umožňuje nejen například vytvořit během několika minut velmi dobrá lůžka, ale například i příjemný obytný prostor /druhý snímek/, nebo interiér jednoduší, ale s nejlepším motorem TDI. Červený Transportér speciál combi na snímku má oproti sérii pouze s reflektory Projekt zwo a nárazníky v barvě vozu. Také náhradní díly a hodinová sazba v servisu patří k těm levnějším. Vzhledem k tomu, že u nás dnes kupují zákazníci většinu automobilů na leasing, je nezanedbatelné jak je výhodný. To je další velké plus pro T4, protože leasing Škofinu ve spolupráci s VW má zvláště pro užitkové verze velmi nízký koeficient, a umožňuje i dostupné akontace.
Nad rámec našich požadovaných vlastností nás však výrazně zaujala ještě jedna věc. A to, že T4 jako jediné vozidlo /alespoň podle našich zkušeností/, lze postavit z některého ze základních modelů zcela individuálně. Především proto, že renomovaná tuningová firma Projekt zwo, která se zaobírá úpravami vozů VW, zde má zastoupení u firmy Volkswagen centrum Praha a dealery v podstatě v celé ČR. Vaše vozidlo T4 může být zcela výrazně odlišné od toho sériového jak vnějším vzhledem, tak i zásadními úpravami podvozku i interiéru. Z jednoho auta tak můžete udělat zároveň exkluzivní koženou kancelář či modul pro jachting, kemping a nebo prostě exkluzivní náklaďák. "
1. Značným vnitřním prostorem
2. Výraznou variabilitou interiéru
3. Výkonným a úsporným motorem
4. Možností přepravy bržděného přívěsu o hmotnosti minimálně 1600kg
5. Podvozkem, který umožňuje dosahovat vysoké jízdní průměry
6. Možností přepravovat nejméně pět osob
7. Užitnými vlastnostmi náklaďáku a komfortem moderních osobních vozů
8. Cenou v základním provedení výrazně pod 1 milion Kč
9. Výhodným poměrem mezi cenou a užitnými vlastnostmi
10. Relativně nízkými provozními náklady a levnými náhradními díly
Malé finále
Do užšího výběru jsme nezařadili klasické osobní vozy kombi především proto, že i když některé z nich mají výborné jízdní vlastnosti a vysokou užitnou hodnotu, jejich vnitřní prostor se nám zdál pro námi sledované účely poměrně malý. Také například vození těžších lodních motorů je pro tyto automobily spíše nouzovou záležitostí. Podobně dopadly i menší velkoprostorové vozy typu Sharan. Ten především proto, že i když patří k nejvariabilnějším, v případě přepravy například čtyř lidí, zůstává volný pouze prostor po jedné řadě sedaček, což není až tak mnoho. Samozřejmě jsme uvažovali i o vozech terénních, ale i zde jsme vždy narazili na nesplnění alespoň dvou či více kritérií. Velmi brzy se ukázalo, že ideální vůz s danými kritérii budeme muset hledat někde mezi špičkovými užitnými automobily, či mezi velkoprostorovými vozy, které z nich vyšly. Do užšího výběru jsme tedy vybrali tyto modely : Citroen Jumpy, Toyota Hiace, Chrysler Voyager, Mercedes Vito a Volkswagen T4.
Citroen Jumpy
Při obvyklém redakčním testu jsme hodnotili především komfort, který vychází z vozu Citroen Evasion. Oproti němu nemá však tak bohatou a luxusní výbavu a na první pohled se liší i standardně zabudovanou střešní nástavbou. Vyniká velmi dobrým poměrem mezi cenou a výkonem. Zatímco v době redakčního testu byl k dispozici pouze devítimístný kombi a dvou, či třímístný furgon, v současné době již z tohoto modelu provádí firma Color cars na přání přestavbu na šestimístnou verzi. Tento upravený vůz bude stát s motorem 1,9 diesel v základním provedení 480 000 Kč bez DPH, čímž se pravděpodobně stane hitem v této cenové relaci. Jako nevýhodné se nám zdálo maximální možné zatížení bržděného přívěsu, které činí pouhých 1 100 kg a celková délka pouhých 4,4 m.
Chrysler Voyager
Jeden z horkých favoritů, který rozhodně patří mezi nejlepší velkoprostorové vozy na světě. Vyniká především značným komfortem. Bohužel v základní benzinové variantě nesplnil naše nároky na ekonomičnost. V dieselové verzi, která je značně dražší, pak výrazněji přesahoval stanovenou nejvyšší nákupní cenu. Model Grand Voyager v čtyř či pětimístném provedení v užitkové verzi, s možností odpočtu DPH byl době naší uzávěrky v homologačním řízení.
Toyota Hiace
Toyota vytvořila Hiacem jeden z nejúspěšnějších modelů tohoto typu. Je střižen podle evropského vkusu s výrazným akcentem na bezpečnost posádky. Motor je na rozdíl od většiny japonských vanů před řidičem a konstrukce přední části vytváří kvalitní deformační zónu. Vůz je při jízdě tichý a má dobré jízdní vlastnosti. Vyniká i velkou obratností, což ocení řidiči především ve městě. Slabší dieselová jednotka má obsah 2400 cm3 a zdála se nám línější. Silnější turbo diesel má stejný obsah a dosahuje maximální rychlosti 160 km za hodinu. K velkým výhodám patří, že i šestimístná verze je schválena pro odpočet DPH. K nevýhodám patří relativně malá variabilnost interiéru.
Mercedes Vito
Designersky velmi působivý automobil moderní koncepce. Tak jako Citroen Jumpy i Vito má krátkou sportovní řadící páku integrovanou do palubní desky. Přístrojová deska snese podle našeho názoru nejpřísnější kritéria a z námi vybraných finálových vozů se nám bezkonkurenčně líbila nejvíce. Také u tohoto vozu se prodává pěti či šestimístná varianta s možností odečíst DPH. Ta na rozdíl od konkurence však nemá zadní prostor zaplechovaný, ale v dolní části okna má v interiéru pouze lištu, která má zamezit například nežádoucímu ohrožení okna uvolněným nákladem. Toto řešení umožňuje řidiči výrazně lepší výhled dozadu ať již při couvání či předjíždění. Z venku pak vůz nepůsobí dojmem furgona, ale exkluzivního mikrobusu. Také sedačky se nám zdály komfortnější a pohlednější než u konkurence. I cena která v základním provedení umožňuje nákup vozu pod 600 000 Kč je příznivá. K nevýhodám podle našeho názoru patří relativně hlučná dieselová vzduchem chlazená pohonná jednotka, která nám při jízdě i zabarvením zvuku připomínala spíše dobrý nákladní automobil než komfortní osobní. Uspořádání pedálů s umístěním plynového vpravo od hřídele volantu i jeho trochu atypická dráha činily ze začátku některým testujícím problémy. Ne zcela přesná byla řadící páka námi zkoušeného vozu. V neposlední řadě hodinová sazba ve většině servisů mercedesu je výrazně vyšší než u konkurence.
Volkswagen T4
WV T4 je vyzrálý pohodlný automobil s nespočetným množstvím variant. Na první pohled sice nemá tak oslnivou karoserii jako například Mercedes Vito, či Chrysler Voyager, ale jeho síla je v mnoha jiných vlastnostech. Má především bezkonkurenční škálu pohonných jednotek, v poslední době obohacenou světově proslulým dva a půl litrovým pětiválcovým TDI a šestiválcem VR6. Velmi praktické jsou i dvě základní délky vozu se dvěma rozvory, či provedení synchro s pohonem všech kol při snížené adhezi. Podle našeho názoru zaslouženě zvítězil především proto, že jako jediný z vybraných vozů splňuje všech deset námi stanovených kritérií. V prvním bodě byl zcela suverénní především právě díky dvěma variantám délky. V té větší má T4 pět metrů dvacet a při dvou řadách sedaček vám ještě zbude prostor přes metr devadesát na lodní nádobíčko či na postel, kde se nemusíte hrbit. Variabilita prostoru je dána i tím, že výrobce dodává široký výběr variant od Transportéru, přes Caravellu až po Multivana. Jak již bylo řečeno, jedním z trumfů VW T4 je právě motor.
Pětiválcové TDI z vozů Audi A6 je totiž nejen silné /i když oproti audině byl výkon snížen na pouhých 102 hp/, ale dosahuje maximální rychlost značně převyšující udávaných 157 km za hodinu. To vše při spotřebě, která je při běžné jízdě kolem devíti litrů, při rychlosti blížící se maximu /zkoušeno na dálnicích v SRN/ pak 10,5 litrů nafty při průměrné hodinové rychlosti kolem 140 km za hodinu. Podvozek je velmi dobře laděn a umožňuje bezpečnou jízdu i při rychlém průjezdu zatáček či na nerovném povrchu. Maximální hmotnost bržděného přívěsu 2 000 kg výrazně překročila naše požadavky. Samozřejmě i zde je model, který může přepravovat až 5 - 6 osob při možnosti odpočtu daně. Užitné vlastnosti jsou díky velkému prostoru vynikající. Velikost komfortu záleží na modelu a vybavení, které zvolíte. Výrazně pod milion Kč se dostanete i s velmi komfortní výbavou, jako například u Multivanu 1,9 TD za 820 249 Kč včetně DPH /zelený na prvním snímku/. Jeho vnitřní uspořádání umožňuje nejen například vytvořit během několika minut velmi dobrá lůžka, ale například i příjemný obytný prostor /druhý snímek/, nebo interiér jednoduší, ale s nejlepším motorem TDI. Červený Transportér speciál combi na snímku má oproti sérii pouze s reflektory Projekt zwo a nárazníky v barvě vozu. Také náhradní díly a hodinová sazba v servisu patří k těm levnějším. Vzhledem k tomu, že u nás dnes kupují zákazníci většinu automobilů na leasing, je nezanedbatelné jak je výhodný. To je další velké plus pro T4, protože leasing Škofinu ve spolupráci s VW má zvláště pro užitkové verze velmi nízký koeficient, a umožňuje i dostupné akontace.
Nad rámec našich požadovaných vlastností nás však výrazně zaujala ještě jedna věc. A to, že T4 jako jediné vozidlo /alespoň podle našich zkušeností/, lze postavit z některého ze základních modelů zcela individuálně. Především proto, že renomovaná tuningová firma Projekt zwo, která se zaobírá úpravami vozů VW, zde má zastoupení u firmy Volkswagen centrum Praha a dealery v podstatě v celé ČR. Vaše vozidlo T4 může být zcela výrazně odlišné od toho sériového jak vnějším vzhledem, tak i zásadními úpravami podvozku i interiéru. Z jednoho auta tak můžete udělat zároveň exkluzivní koženou kancelář či modul pro jachting, kemping a nebo prostě exkluzivní náklaďák. "
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Vždy keď som si chcel kúpiť nové auto, tak som si kupoval predtým rôzne motočasopisy. Po čase som došiel k záveru, že všetky články a testy automobilov sú skrytá reklama. Nie som nejaký superznalec aut, ale zo zadania by podla mňa mala výjsť najlepšie Kia Karnival.
Ťahá niekto za sebou loď? Akú velkú a aké máte auto? Aké ma súprava jazdné vlastnosti?
Ťahá niekto za sebou loď? Akú velkú a aké máte auto? Aké ma súprava jazdné vlastnosti?
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 791
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Souprava
Ano, tahám AVAR TOBAGO (7,85 x 2,85m), váha kolem 2t. Používal jsem OPEL OMEGU MV6, dnes používám Nissan Pathfinder. Nissanem je to v pohodě (má povoleno 3t) s dostatečnou rezervou, zrychlením i stabilitou. Bez přívěsu jezdím se spotřebou kolem 8l/100km s přívěsem tak mezi 11 až 12l.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9268
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
No chtěl jsem to rozepsat trochu více, např jako článek. Ale reaguji raději hned. Jezdil jsem jako první soupravu: loď Corveette 650 + přívěs jednonápravový 1,6T + auto Š Octavia 4 x 4 66kW. Na kouli 1,2T. Jezdilo to dobře, hlavně náhon 4 x 4 výtahl loď z vody v pohodě. Jedna náprava při vyšších rychlost trochu plave (posouval jsem různě těžiště). Foto je v galerii 2004. Protože to papírově nebylo OK. Hledal jsem auto s 1,6T na kouli. Nová Š Octavia 4 x 4 měla, ale byla přílíš vysoká cena. Volil jsem Š Superb 96kW, na kouli 1,6T. Papírově to bylo OK. Ale přenos síly motoru na kola, při vytahování obzvlášť - kdy se přední náprava ještě odlehčí, už byl horší. Foto je 2005. No a pak jsem chtěl jet do Chorvatska trochu rychleji a zatoužil jsem po 2 nápravách. Vozík jsem objednával u "Trojan přívěsy" v Hradci Králové (mohu doporučit). Volil jsem raději rovnou trochu větší (loď nemám zváženou, ale hlavně aby byla nějaká rezerva
, na dovolenou se toho vždy naloží až moc), větší znamená 2T, ale kvůli autu ho mám "otypovaný" na 1,6T. Foto 2006. Jede se s tím parádně. Nemusí na 2T vždy být dodávka nebo něco podobného. Jen to vytahování z vody není zcela košér, ale vždy se najdou ochotní dobrovolníci co sednou na přední kapotu a hold ty pneumatiky ten kousek vydrží i v prokluzu. Zatím jsem vždy vytáhl
a na moři dávám vždy jeřábem a to je pak úplně jiná pohoda.


Naposledy upravil(a) Libor dne sob pro 09, 2006 6:37 pm, celkem upraveno 3 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Ak som to správne pochopil, tak auto môže ťahať 1600 kg, vlek je otypovaný na 1600 a ťaháš to isté ako predtým, teda 1600kg a máš to teraz kóšer, akurát pre istotu máš vlek na 2000kg nosnosť. Čiže keď prekročíš tých 1600 kg zas to nebude kóšer. Ale keby si ťahal 2 t, tak už žiadna sranda. Inak dodávky Boxer, Jumper, Dukato tiež len 1600 kg.
Akú máš spotrebu s novou súpravou? A zo starou? Ako rýchlo jazdíš? Ak jazdíš predpisovo, teda 80-90 rovina , mierny kopec, ako ťahá 5. stupeň, alebo to má 6 st. prevodovku?
Akú máš spotrebu s novou súpravou? A zo starou? Ako rýchlo jazdíš? Ak jazdíš predpisovo, teda 80-90 rovina , mierny kopec, ako ťahá 5. stupeň, alebo to má 6 st. prevodovku?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9268
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
No tahám o něco více než 1,6T, když je tolik místa a rezervy v nosnosti. Loď by měla mít mezi 1150 - 1250 kg (dle různých pramenů), vlek má 458kg. Tak trochu přes - nesmí mě vážit
. Jiank dříve s Š Octavií 4 x 4 to bylo lepší se spotřebou, vlek byl o 100kg lehčí, proti dlouhodobému průměru 6,2 stoupla asi na 7,5 (už nevím přesně). Zajímavé že oba směry (tam naložený z kopce a zpět prázdný do hor) nebyly spotřeby stejné. Teď je dlouhodobý průměr 5,8 a s vlekem to bylo přesně (tam i zpět) 9l/100km. A úplně jedno jak jsem jel rychle, pomalu, po dálnici atd. S 2 nápravama to sedí jak "přibité", předtím s jednou nápravou jsem při 80 měl strop a už bylo cítit každou nerovnost, zvlněný povrch a pocit jistoty to nebyl. Občas se zapomenu (většinou jedu s tempomatem) a s kopečka to něco nabere, měl jsem tam i přes 100 a ani jsem si nevšiml. Ale to už raději zpomaluji na 100 nejen kvůli předpisům. Podotýkám přesně podle GPS, na tachometru bývá při skutečné 100 ukazatel na 110. Auto má 5 převodů a pětka je "delší" než byla u Octavie a je to citelně znát. Dynamika soupravy slušná, běžně na delších rovných úsecích s 5, stoupání 4, velké stoupání i méně. Když to jinak nejde dá se i pomalejší účastníky provozu předjet, potřeba je ovšem dostatečně dlouhý úsek. Jezdím mírně nad limitem o cca 10km/h, bez problémů i s "pětkou", jen to chvíli trvá než to rozjedu. Ale taky ne všude. Každý by si měl uvědomit tu hmotnost a velkou setrvačnost. Není problém s tím jet, ale ubrzdit to ! Znám případ (s karavanem) - jel podle předpisů (v Chorvatsku), za zatáčkou kolona a tak tak ubrzdil. Před ním zůstal 1 cm a karavan napříč celou silnicí, naštěstí nic nejelo opačným směrem
Není to všechno úplně jak má být, ale kvůli pár cestám nebudu kupovat druhé auto (tedy zatím) a na své dlouhé cesty potřebuji pohodlnou limuzínu (dělám ročně cca 50 000 km) a ne nějaké SUV. Mým favoritem původně byl totiž Hyundai Tuscon nebo Sante Fe, ale zvítězil rozum a jednoznačně lepší parametry (včetně spotřeby) u Š Superb.


Není to všechno úplně jak má být, ale kvůli pár cestám nebudu kupovat druhé auto (tedy zatím) a na své dlouhé cesty potřebuji pohodlnou limuzínu (dělám ročně cca 50 000 km) a ne nějaké SUV. Mým favoritem původně byl totiž Hyundai Tuscon nebo Sante Fe, ale zvítězil rozum a jednoznačně lepší parametry (včetně spotřeby) u Š Superb.
Naposledy upravil(a) Libor dne sob pro 09, 2006 6:42 pm, celkem upraveno 3 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Zistil som, že kamarát má Hyundai Tuscon. Ťahá za ním vlek 1600kg 2-3x do týždňa a ročne na ňom najazdí vyše 40000km. Nevie si ho vynachváliť.
V technických parametroch má spotrebu vonku 6,7 l, čo je úplná bomba a Superb nebude mať o moc menšiu a cenou je asi Škodovka drahšia. Pri vyšších rýchlostiach sa asi prejaví aerodynamický odpor a spotreba pôjde hore. Kto vie, pri akej rýchlosti je tá uvádzaná spotreba.
V technických parametroch má spotrebu vonku 6,7 l, čo je úplná bomba a Superb nebude mať o moc menšiu a cenou je asi Škodovka drahšia. Pri vyšších rýchlostiach sa asi prejaví aerodynamický odpor a spotreba pôjde hore. Kto vie, pri akej rýchlosti je tá uvádzaná spotreba.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9268
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
No Hyundai Tucson byl dlouho můj favorit č. 1 . Ale zas tak levnější v dieselu nebyl. Za 1/2 ročního Superba s 20 000 km jsem dal méně než bych dal za Tucsona. Spotřeba (tabulková) byla u něj navíc o 1 litr více. Když jsem to vynásobil 50 000km
(což je moje roční porce), už to bylo v jiné pozici. A to poslední co rozhodlo byl rozvor. Musím těm, co mi radili dát za pravdu. Pohodlné auto na dlouhé cesty s rozvorem jako Tucson nikdy nebude. Běžně jezdím "štreky" 1 000 km (větší část po dálnici) a na to se prostě SUV nehodí, ve srovnání s Superbem určitě. Zvažoval jsem zda se pro 2000km o dovolené omezovat po zbytek roku nebo naopak. Jezdit pohodlněji celý rok a o dovolené to odtáhnout "normálním" autem. Tucson má své přednosti. Zejména se hodí do hor, zejména v zimě atd. Lepe loď vytáhne z vody. Já mám jen malý problém - přenos hnací síly z kol na cestu. To řeší kamarádi v nutném případě sednutím na přední kapotu
. Jinak z hlediska tahání vleku jsou si obě dost podbné, zajímala by mě skutečná spotřeba Tuscona s 2 T vlekem. Kdybych nejezdil tak daleko, nebo měl na to 2 auta volil bych k lodi asi také Tucsona 



- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Ten kto za autom ťahá lahkú loď, niečo okolo 500 kg a prístup k vode nemá vždy ideálny a náhodou sa chystá kúpiť nové auto, tak nech pozrie na Suzuky Ignis. Je to asi najlacnejšie SUV na trhu, v tomto roku ho predávali za 400.000,-Sk teda niečo cez 10000,-Eur. V cene je slušná výbava: ABS, 2x airbag, atď okrem klimy. Môže ťahať max.800 kg brzdený, spotreba: mesto 8,7 vonku 5,9 kombi 6,9, zrýchlenie 0 - 100 za 11,6, výkon 69 kw pri objeme 1328 cm3, max. krut.moment 118 pri 4100 otáčkach. Robia ho aj ako diezel s obsahom 1248 cm3 a krút.m. 170 pri 2000 otáčkach, čo je super parameter, ale z neznámych dôvodov ich nevozia. Ale aj tak je to docela dobré autíčko, niečo ako terénna Fábia.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
www.zugwagen.info Na tejto stranke si môžete pozrieť ako je na tom Váš ťahúň a keby ste ho chceli vymeniť za nového, tak aby ste vedeli ako bude vaše nové autíčko ťahať príves. Samozrejme namiesto prívesu z loďou tam dajte nejaký karavan s rovnakou váhou.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1167
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Já bych si dovolil nabídnout k úvaze Subaru Forester.
Subaru jsou sice považována za drahá auta, ale už to není tak úplně pravda. A mírně olítaný se zvenku nechá dovézt za skutečně rozumné peníze.
Výhody: Velká světlá výška, náhon 4x4 furt, redukce, projede úplně všechno (pokud to není kolmá skála), vypadá jako normální auto, průměrná spotřeba 8,6litru (a to jezdím 50% po Praze), spolehlivost (první místo podle TÜV ve stáří do 3 let)
Nevýhody: Bržděný přívěs jen do 1,5 tuny
Sice za ním přívěs netahám, ale v zimě nebyl problém vytáhnout naloženého Transita do kopce ze závěje na laně
Subaru jsou sice považována za drahá auta, ale už to není tak úplně pravda. A mírně olítaný se zvenku nechá dovézt za skutečně rozumné peníze.
Výhody: Velká světlá výška, náhon 4x4 furt, redukce, projede úplně všechno (pokud to není kolmá skála), vypadá jako normální auto, průměrná spotřeba 8,6litru (a to jezdím 50% po Praze), spolehlivost (první místo podle TÜV ve stáří do 3 let)
Nevýhody: Bržděný přívěs jen do 1,5 tuny
Sice za ním přívěs netahám, ale v zimě nebyl problém vytáhnout naloženého Transita do kopce ze závěje na laně
- Olda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Sobotín
Vozil jsem loď o váze 1,2t s Passatem kombi 1,9TD. Spotřeba do Itálie a zpět cca 8,4l nafty. Když jsem potřeboval vyjet z vody ve špatném terénu, posunul jsem si loď trochu dozadu na vleku, čímž se mi zatížila přední kola. Občas jsem s spěchem použil i řetězy. Nyní mám Ford Galaxy 1,9tdi 85kW. Má 2t na kouli. Už se těším, jak ho vyzkouším s lodí. Ono se dá vybrat auto vhodnější pro tahání lodi, ale je potřeba vzít v úvhu, že zatímco s lodí jedu párkrát do roka, tak samotným autem jezdím každý den. Průměrná zimní spotřeba 5,9 se mi zdá jako dobrý argument.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1167
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Já to jenom nadhazoval, protože s Foresterem mám zkušenosti
Pohodlné, rozumně vypadající, kde na stavbě projede Tatra, tam projedu taky a stojí jako Oktávka 4x4, která toho projede mnohem míň.
Na tahání lodě do Itálie to je asi zbytečnost, ale na častější vytahování lodě na přehradě přes písek a trávu v kempu by to byla výborná volba.
Už se těším, až budu mít nějakou vlastní loď, kterou za ním budu tahat.

Pohodlné, rozumně vypadající, kde na stavbě projede Tatra, tam projedu taky a stojí jako Oktávka 4x4, která toho projede mnohem míň.
Na tahání lodě do Itálie to je asi zbytečnost, ale na častější vytahování lodě na přehradě přes písek a trávu v kempu by to byla výborná volba.
Už se těším, až budu mít nějakou vlastní loď, kterou za ním budu tahat.
Mám Audi A6 2,5tdi quattro. Minulý rok jsem táhnul lod do Řecka, lod s přívěsem o váze 1,9t. Za celou cestu nebyl žádný problém až na pár prudkých stoupání, které jsem vyjel na druhý rychlostní stupen. Při vytahování lodi z vody do kopce si myslím že spojka toho má akorát tak dost. Letos bych se rád vydal na Orlík, ale jak o něm čtu budu mít problém lod spustit do vody. Do budoucna se rozmýšlím mezi Mercedesem ML nebo Kií Sorento.
Ahoj,
vyjedu od Poďebrad ale trasu zatím nemám vymyšlenou,určitě dám přednost lepší silnici než kličkovat z obce do obce, ale po dálnici nepojedu protože přesahuju 3,5t s tím mám i problém na letošní dovolenou do Chorvatska,protože jezdím přez Bratislavu a Maďarsko, to jsou hned dvě dálnice. Rakušáky nemám rád protože do všeho šťourají a stou váhou to mám na hraně, protože mi do loďi dají tolik věcí dokud loď není plná.
vyjedu od Poďebrad ale trasu zatím nemám vymyšlenou,určitě dám přednost lepší silnici než kličkovat z obce do obce, ale po dálnici nepojedu protože přesahuju 3,5t s tím mám i problém na letošní dovolenou do Chorvatska,protože jezdím přez Bratislavu a Maďarsko, to jsou hned dvě dálnice. Rakušáky nemám rád protože do všeho šťourají a stou váhou to mám na hraně, protože mi do loďi dají tolik věcí dokud loď není plná.
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
technika
Tak to buď rád,já tu buzeraci absolvoval několikrát,později jsem už byl nachystaný a bez problémů.Když jsem loď(Hantra 24) táhl Mazdou 626 přes Poštornou,tak si rakušák vzal na to kalkulačku,aby mě to spočítal,ale měl smůlu,tak vztekle mě hodil papíry do auta a abych jel.Podruhé mě ji táhnul kámoš Boxerem,tak nás vyhodil,že máme dohromady víc jak 3,5 tuny a musíme jet přes Mikulov.Pak jsem zase táhl loď svojím Transportérem,a když jsem byl na řadě na odbavení,vyletěl rakušák jak čert z budky,a zurúck na váhu,samozřejmě jsem byl o 100 kg těžší,tak na parkoviště,přeložit něco z lodi do auta,zpět na váhu,a pak mě milostivě pustili.A dnes ještě k tomu zablokují přechody.
Myslím, že to souvisí s DPH. Dám příklad koupíš Santa Fe abys ušetřil dáš namontovat mřížku tažné zařízení odepíšeš DPH a v TP se najednou objeví firma a IČO. Zapřáhneš přívěs 2,2t a jízdní souprava přesahuje 3,5 t a "podnikáš". První policajt Tě zastaví a vyžaduje řidičák s E-čkem. Jestli máš jedeš dál. Zastaví tě druhý chytřejší policajt a nyní pozor vyžaduje kolečka s tachografu! reakce „To snad NE!“ Ale ano, vyžaduje je oprávněně auto je psané na firmu a již nikoho nezajímá jestli jedeš na dovolenou.
Opakem, koupíš Santa Fe zaplatíš plnou taxu s DPH , v TP je fyzická osoba s adresou (bez IČA) a automobil je výhradně používán k soukromým účelům, zapřáhneš přívěs ukážeš řídičák s E-čkem a tradá cesta je volná. Rakouští policajti toto znají.
Na tento háček Vás při koupi auta nikdo neupozorní a navíc neznalost zákona neomlouvá- je to v zákonu.
Berty
Opakem, koupíš Santa Fe zaplatíš plnou taxu s DPH , v TP je fyzická osoba s adresou (bez IČA) a automobil je výhradně používán k soukromým účelům, zapřáhneš přívěs ukážeš řídičák s E-čkem a tradá cesta je volná. Rakouští policajti toto znají.
Na tento háček Vás při koupi auta nikdo neupozorní a navíc neznalost zákona neomlouvá- je to v zákonu.
Berty
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1167
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jak v Rakousku, ale podle mě se tady směšují pojmy "Nákladní vůz nad 3,5 tuny" a jízdní souprava.
Podle mě se tachograf týká vozidla nad 3,5 tuny, tzn. řidičák C. U soupravy by tachograf být nemusel, pokud tažné vozidlo není náklaďák.
Možná kecám, nechci se hádat, ale podle mě to platí takhle.
Podle mě se tachograf týká vozidla nad 3,5 tuny, tzn. řidičák C. U soupravy by tachograf být nemusel, pokud tažné vozidlo není náklaďák.
Možná kecám, nechci se hádat, ale podle mě to platí takhle.
- Olda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Sobotín
Tachograf nevím, auto mám soukromě, ale dálniční známka se musí platit jako na vozidlo nad 3,5t, když jedu s lodí
. Myslím si, že těch 50 - 100 km ročně po naší skvělé dálniční síti přijde dost draho a nepřijde mi to moc logické ani férové, platit jako přepravce, když jedu jednou do roka na dovolenou. Pokud je mi známo, jinde v evropě to tak není. A to se naše vlády stále ohánějí předpisy v EU.
A z druhé strany, právě proto že asi hledat logiku v předpisech není zřejmě rozumné, by bylo zajímavé vědět, jak je to v jednotlivých okolních zemích. Jak ve vztahu k dálnici, řidičáku, zákazům vjezdu i ostatním papírům, včetně toho tachografu. Nebo lepší nevědět

A z druhé strany, právě proto že asi hledat logiku v předpisech není zřejmě rozumné, by bylo zajímavé vědět, jak je to v jednotlivých okolních zemích. Jak ve vztahu k dálnici, řidičáku, zákazům vjezdu i ostatním papírům, včetně toho tachografu. Nebo lepší nevědět

- pietro070
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv říj 11, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Košice, Slovensko
Prispejem trochou do mlejna :
Vyhláška 225/2004 Z.z.
(ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona Národnej rady Slovenskej republiky o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov)
Skupina B
a) motorové vozidlá okrem vozidiel uvedených v odsekoch (2-Skupina A, 3-Podskupina A1 a 16-Skupina T), ktorých celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg,
b) jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa písmena a) a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.
Poznámka: podľa smernice rady 93/93 EHS
1.6. Hmotnosť vozidla v pohotovostnom stave znamená nenaloženú hmotnosť, ku ktorej sa pripočítajú hmotnosti nasledovných komponentov: - palivo: nádrž naplnená aspoň na 90% objemu stanoveného výrobcom,- doplnkové vybavenie bežne dodávané výrobcom navyše k tomu, ktoré je potrebné k normálnej - činnosti (náradie, nosič batožiny, predné okno, ochranné zariadenie, atď.).
1.7. hmotnosť vodiča je dohodnutá hodnota zhruba 75 kg;
1.8. technicky prípustná maximálna hmotnosť znamená hmotnosť vypočítanú výrobcom pre špecifické podmienky prevádzky, berúc do úvahy také faktory ako sú pevnosť materiálov, nosnosť pneumatík, atď.;
1.9. maximálna užitočné zaťaženie deklarované výrobcom znamená zaťaženie dosiahnuté odčítaním hmotnosti definovanej v bode 1.6 a hmotnosti vodiča (definovanej v bode 1.7), od hmotnosti definovanej v bode 1.8.
Skupina B + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu podľa odseku 4 písm. b) t.j -jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa písmena a) a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.
Skupina C + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny C a prípojného vozidla, ktorého celková hmotnosť presahuje 750 kg.
Skupina C1 + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla podskupiny C1 a prípojného vozidla, ktorého celková hmotnosť presahuje 750 kg. Celková hmotnosť jazdnej súpravy však nesmie presahovať 12 000 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nesmie presahovať pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.
Vodičské oprávnenie
i) skupiny B + E oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny B + E, ako aj motorové vozidlá skupiny B a podskupiny B1,
j) skupiny C + E oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny C + E, ako aj motorové vozidlá skupiny C, B, T , C1 + E, B + E a podskupiny C1 a B1,
Vodičské oprávnenie
a) skupiny B + E možno udeliť len žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia, ktorý je už držiteľom vodičského oprávnenia skupiny B,
c) skupiny C + E možno udeliť len žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia, ktorý je už držiteľom vodičského oprávnenia skupiny C,
Informácie
o udeľovaní výnimky z rýchlosti jazdy na diaľniciach
v SRN pre jazdné súpravy (ťažné vozidlo + príves)
na rýchlosť 100 km/h
Vážení vodiči a držitelia motorových vozidiel, týmto by sme Vás chceli informovať o tom, za akých podmienok môžete využiť hore uvedenú možnosť:
1. Potrebujete POTVRDENIE o spôsobilosti prívesu na prevádzku s Tempo 100 !
Toto potvrdenie dostanete v našej Poverenej technickej službe overovania vozidiel, tak, že u nás pristavíte svoj príves vrátane dokladov na kontrolu a budú splnené, resp. bude preukázané splnenie týchto podmienok:
* pre príves:
· Najvyššia konštrukčná rýchlosť prívesu uvedená v jeho osvedčení o evidencii (OE) je minimálne 100 km/h. (Ak to nie je splnené, treba žiadať o stanovisko výrobcu prívesu, alebo jeho zástupcu v SR a uplatniť si zmenu v OE)
· Inštalované pneumatiky nesmú byť staršie ako 6 rokov (podľa kódu na pneumatike)
· Rýchlostný index pneumatík musí minimálne spĺňať kategóriu „L“
· Z vyhotovenia a vybavenia prívesu sa určí minimálna prevádzková hmotnosť ťažného vozidla, ktoré prichádza do úvahy pre spojenie do súpravy
* pre ťažné vozidlo:
· Ak príves spĺňa uvedené podmienky, môže byť prevádzkovaný rýchlosťou 100 km/h spolu s týmito ťažnými vozidlami:
§ Osobné vozidlá (bez obmedzenia najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti) – kat. M1
§ Autobusy s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t, ak im bolo príslušným úradom SRN udelené povolenie výnimky na prevádzku s TEMPO 100 podľa § 18 ods. 5 č. 3 Pravidiel cestnej premávky v SRN (StVO)
§ Ostatné motorové vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t s výnimkou jednostopových
· Ťažné vozidlo musí byť vybavené automatickým protiblokovacím systémom bŕzd (ABS)
· Ak je ťažné vozidlo naviac vybavené stabilizačným systémom jazdnej dynamiky (ESP) pre príves, platia menej prísne požiadavky na jeho minimálnu prevádzkovú hmotnosť
Upozornenie:
Toto vybavenie musí byť preukázateľné príslušným zápisom do dokladov vozidla alebo potvrdením, ktoré vystavil výrobca vozidla na príslušné identifikačné číslo vozidla (VIN).
* pre jazdnú súpravu:
· Musí byť dodržaný pomer najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti prívesu a prevádzkovej hmotnosti ťažného vozidla.
· Prevádzková hmotnosť ťažného vozidla musí minimálne zodpovedať stanovenej hodnote.
· V prípade vybavenia ťažného vozidla stabilizačným systémom jazdnej dynamiky (ESP), musí prevádzková hmotnosť minimálne zodpovedať špeciálne stanovenej hodnote.
· Povolené zaťaženie spájacieho zariadenia ťažného vozidla prívesom je limitované menšou z hodnôt maximálneho prípustného zaťaženia pre ťažné vozidlo alebo príves.
· Najväčšia prípustná celková hmotnosť prívesu musí byť menšia alebo maximálne rovná najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti ťažného vozidla.
· Najväčšia prípustná celková hmotnosť prívesu musí byť menšia alebo maximálne rovná maximálnej povolenej hmotnosti prívesu pre ťažné vozidlo.
2. Potrebujete OSVEDČENIE nemeckého Dopravného úradu!
(sprostredkuje SLOVDEKRA)
Spôsobilosť prívesu na prevádzku s Tempo 100 musí byť úradne potvrdená príslušným nemeckým Dopravným úradom (DÚ) formou Osvedčenia (Bescheinigung).
Za týmto účelom predkladá SLOVDEKRA nemeckému DÚ požiadavku a následne úrad doručí späť Osvedčenie a k tomu prislúchajúcu nálepku TEMPO 100 pre príves.
3. Teraz už môžete jazdiť s TEMPO 100!
Po vystavení Potvrdenia SLOVDEKROU a Osvedčenia nemeckým DÚ vám nalepíme na predpísané miesto prívesu nálepku TEMPO 100. Teraz už môžete s týmto prívesom v spojení s určeným ťažným vozidlom využívať výnimku TEMPO 100 na nemeckých diaľniciach (značka č. 330) a na cestách pre motorové vozidlá (značka č. 331).
Pritom musíte mať vždy pri sebe Potvrdenie a Osvedčenie v originálnom vyhotovení a na požiadanie sa nimi preukázať zodpovedným osobám vykonávajúcim cestnú kontrolu v SRN.
Za dodržanie podmienok prevádzky jazdných súprav do 100 km/h sú zodpovední vodič a držiteľ vozidla.
Ak nebudú dodržané uvedené podmienky, Osvedčenie nebude vydané!
Nedodržiavanie nariadení, môže byť stíhané ako porušovanie predpisov!
Porušovanie predpisov sa trestá a stojí veľa peňazí!
Cena skúšky: 4 000,- Sk (bez DPH). Výnimky na prívesy sa nepredlžujú.
A nezabudnite:
Vozidlá a vodiči majú byť vždy v čo najlepšom stave!
Nesiete zodpovednosť za ľudí a náklad.
Vyhláška 225/2004 Z.z.
(ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona Národnej rady Slovenskej republiky o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov)
Skupina B
a) motorové vozidlá okrem vozidiel uvedených v odsekoch (2-Skupina A, 3-Podskupina A1 a 16-Skupina T), ktorých celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg,
b) jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa písmena a) a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.
Poznámka: podľa smernice rady 93/93 EHS
1.6. Hmotnosť vozidla v pohotovostnom stave znamená nenaloženú hmotnosť, ku ktorej sa pripočítajú hmotnosti nasledovných komponentov: - palivo: nádrž naplnená aspoň na 90% objemu stanoveného výrobcom,- doplnkové vybavenie bežne dodávané výrobcom navyše k tomu, ktoré je potrebné k normálnej - činnosti (náradie, nosič batožiny, predné okno, ochranné zariadenie, atď.).
1.7. hmotnosť vodiča je dohodnutá hodnota zhruba 75 kg;
1.8. technicky prípustná maximálna hmotnosť znamená hmotnosť vypočítanú výrobcom pre špecifické podmienky prevádzky, berúc do úvahy také faktory ako sú pevnosť materiálov, nosnosť pneumatík, atď.;
1.9. maximálna užitočné zaťaženie deklarované výrobcom znamená zaťaženie dosiahnuté odčítaním hmotnosti definovanej v bode 1.6 a hmotnosti vodiča (definovanej v bode 1.7), od hmotnosti definovanej v bode 1.8.
Skupina B + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu podľa odseku 4 písm. b) t.j -jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa písmena a) a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.
Skupina C + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny C a prípojného vozidla, ktorého celková hmotnosť presahuje 750 kg.
Skupina C1 + E
jazdné súpravy zložené z motorového vozidla podskupiny C1 a prípojného vozidla, ktorého celková hmotnosť presahuje 750 kg. Celková hmotnosť jazdnej súpravy však nesmie presahovať 12 000 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nesmie presahovať pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.
Vodičské oprávnenie
i) skupiny B + E oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny B + E, ako aj motorové vozidlá skupiny B a podskupiny B1,
j) skupiny C + E oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny C + E, ako aj motorové vozidlá skupiny C, B, T , C1 + E, B + E a podskupiny C1 a B1,
Vodičské oprávnenie
a) skupiny B + E možno udeliť len žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia, ktorý je už držiteľom vodičského oprávnenia skupiny B,
c) skupiny C + E možno udeliť len žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia, ktorý je už držiteľom vodičského oprávnenia skupiny C,
Informácie
o udeľovaní výnimky z rýchlosti jazdy na diaľniciach
v SRN pre jazdné súpravy (ťažné vozidlo + príves)
na rýchlosť 100 km/h
Vážení vodiči a držitelia motorových vozidiel, týmto by sme Vás chceli informovať o tom, za akých podmienok môžete využiť hore uvedenú možnosť:
1. Potrebujete POTVRDENIE o spôsobilosti prívesu na prevádzku s Tempo 100 !
Toto potvrdenie dostanete v našej Poverenej technickej službe overovania vozidiel, tak, že u nás pristavíte svoj príves vrátane dokladov na kontrolu a budú splnené, resp. bude preukázané splnenie týchto podmienok:
* pre príves:
· Najvyššia konštrukčná rýchlosť prívesu uvedená v jeho osvedčení o evidencii (OE) je minimálne 100 km/h. (Ak to nie je splnené, treba žiadať o stanovisko výrobcu prívesu, alebo jeho zástupcu v SR a uplatniť si zmenu v OE)
· Inštalované pneumatiky nesmú byť staršie ako 6 rokov (podľa kódu na pneumatike)
· Rýchlostný index pneumatík musí minimálne spĺňať kategóriu „L“
· Z vyhotovenia a vybavenia prívesu sa určí minimálna prevádzková hmotnosť ťažného vozidla, ktoré prichádza do úvahy pre spojenie do súpravy
* pre ťažné vozidlo:
· Ak príves spĺňa uvedené podmienky, môže byť prevádzkovaný rýchlosťou 100 km/h spolu s týmito ťažnými vozidlami:
§ Osobné vozidlá (bez obmedzenia najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti) – kat. M1
§ Autobusy s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t, ak im bolo príslušným úradom SRN udelené povolenie výnimky na prevádzku s TEMPO 100 podľa § 18 ods. 5 č. 3 Pravidiel cestnej premávky v SRN (StVO)
§ Ostatné motorové vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t s výnimkou jednostopových
· Ťažné vozidlo musí byť vybavené automatickým protiblokovacím systémom bŕzd (ABS)
· Ak je ťažné vozidlo naviac vybavené stabilizačným systémom jazdnej dynamiky (ESP) pre príves, platia menej prísne požiadavky na jeho minimálnu prevádzkovú hmotnosť
Upozornenie:
Toto vybavenie musí byť preukázateľné príslušným zápisom do dokladov vozidla alebo potvrdením, ktoré vystavil výrobca vozidla na príslušné identifikačné číslo vozidla (VIN).
* pre jazdnú súpravu:
· Musí byť dodržaný pomer najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti prívesu a prevádzkovej hmotnosti ťažného vozidla.
· Prevádzková hmotnosť ťažného vozidla musí minimálne zodpovedať stanovenej hodnote.
· V prípade vybavenia ťažného vozidla stabilizačným systémom jazdnej dynamiky (ESP), musí prevádzková hmotnosť minimálne zodpovedať špeciálne stanovenej hodnote.
· Povolené zaťaženie spájacieho zariadenia ťažného vozidla prívesom je limitované menšou z hodnôt maximálneho prípustného zaťaženia pre ťažné vozidlo alebo príves.
· Najväčšia prípustná celková hmotnosť prívesu musí byť menšia alebo maximálne rovná najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti ťažného vozidla.
· Najväčšia prípustná celková hmotnosť prívesu musí byť menšia alebo maximálne rovná maximálnej povolenej hmotnosti prívesu pre ťažné vozidlo.
2. Potrebujete OSVEDČENIE nemeckého Dopravného úradu!
(sprostredkuje SLOVDEKRA)
Spôsobilosť prívesu na prevádzku s Tempo 100 musí byť úradne potvrdená príslušným nemeckým Dopravným úradom (DÚ) formou Osvedčenia (Bescheinigung).
Za týmto účelom predkladá SLOVDEKRA nemeckému DÚ požiadavku a následne úrad doručí späť Osvedčenie a k tomu prislúchajúcu nálepku TEMPO 100 pre príves.
3. Teraz už môžete jazdiť s TEMPO 100!
Po vystavení Potvrdenia SLOVDEKROU a Osvedčenia nemeckým DÚ vám nalepíme na predpísané miesto prívesu nálepku TEMPO 100. Teraz už môžete s týmto prívesom v spojení s určeným ťažným vozidlom využívať výnimku TEMPO 100 na nemeckých diaľniciach (značka č. 330) a na cestách pre motorové vozidlá (značka č. 331).
Pritom musíte mať vždy pri sebe Potvrdenie a Osvedčenie v originálnom vyhotovení a na požiadanie sa nimi preukázať zodpovedným osobám vykonávajúcim cestnú kontrolu v SRN.
Za dodržanie podmienok prevádzky jazdných súprav do 100 km/h sú zodpovední vodič a držiteľ vozidla.
Ak nebudú dodržané uvedené podmienky, Osvedčenie nebude vydané!
Nedodržiavanie nariadení, môže byť stíhané ako porušovanie predpisov!
Porušovanie predpisov sa trestá a stojí veľa peňazí!
Cena skúšky: 4 000,- Sk (bez DPH). Výnimky na prívesy sa nepredlžujú.
A nezabudnite:
Vozidlá a vodiči majú byť vždy v čo najlepšom stave!
Nesiete zodpovednosť za ľudí a náklad.
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tažné vozidlo.
Zdravím všechny! Trochu jsem se začetl a nemohu nereagovat. Měl jsem zcela nové VITO 115 CDI za cca 700tis bez DPH. Větším krámem jsem v životě nejezdil. Pokud opominu výrobní nedostatky tohoto vozu, je pro tahání lodi zcela nevhodný, pokud není v provedení 4x4. Nové VITO má náhon pouze na zadní nápravu. Při vytahování lodi z vody, kdy je nutné si zadní kola namočit, je téměř nemožné z té vody vyjet. Jistě si pamatujete na přísloví: pod 1203 (dvanáctsettrojku) stačí jen plivnout a už se nehne. Tak s vitoušem je to stejné (elektronika neelektronika). S velkou ztrátou jsem ho prodal - nikdo ty krámy nechce, a koupil staršího jetého PATROL WAGON GR 3,0 TDi. Nemohu se ho nabažit. Se zátěží 2,5t na kouli vyhupne z vody téměř kdekoliv - což oceníte především v Čechcách, po silnici vám můžou všichni políbit .... protože papírově OK, výkonnostně OK, pohodlí řidiče a posádky OK, spotřeba s lodí cca 11 litrů nafty, zkrátka není problém. S tímto vozem je ježdění s lodí na vodu stala konečně zábava neposkvrněná stresem z činnosti okolo dávání a vytahování lodě. Patrola jsem v automatu (doporučuji), v absolutně nejplnější výbavě včetně TV apod., se servisní knížkou z Nissanu, 7 míst (nebo 5 s velkým kufrem), 5 let starého koupil za 375 tis. Pro úplnost, GR má na kouli 3,5t.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host