Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon led 12, 2009 11:39 am

To je předchůdce defendra tak zvaná Series III. Vyráběl se 1974-1983. Je od švýcarských silničářů a má najeto poctivých 15.000 Km. Byl totiž vedenej jako traktor a celý život jezdil na zaplombovanou redukci. Teď už má vše odplombováno a bez problémů udělal dovozovou STK. Už mám čistopis TP a zítra jdu pro SPZ a ještě vypláznout 10.000,-Kč za tu zasr........... ekologickou daň. :(
No a k ceně. Jsou buď pěkný, ale drahý nebo levný, ale dost opotřebovaný. No a tenhle je pěknej, ale levnej. :)

http://landrover.vlothuizen.nl/show/list/3022-6.html

http://landrover.vlothuizen.nl/show/list/3023-1.html

ps na jednotlivé části prospektíků stačí kliknout a oni se zvětšují.

Tady máš drahé

http://www.landy-point.de/datenbank/mai ... rke,modell

a tady levné

http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis ... ice&zipc=D
Naposledy upravil(a) bobes dne pon led 12, 2009 4:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lvbor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát říj 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lvbor » pon led 12, 2009 12:30 pm

také gratuluji,věřím že budeš spokojený,v anglii je používají i k orání místo traktorů je to pracant.L
Uživatelský avatar
lvbor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát říj 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lvbor » pon led 12, 2009 5:15 pm

Uživatelský avatar
vladaz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: sob črc 26, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kladna

Příspěvekod vladaz » pon led 12, 2009 6:33 pm

geronimo píše:2000kg na kouli má :
Renault Espace
Renault Traffic
Volkswagen Multivan
Volkswagen Sharan
Seat Alhambra
Ford Galaxy
Audi A8 :P


Otázka ovšem není jen jestli to je napsané v techničáku, otázka je jestli se s těmi 2t vyhrabou z vody :)
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2504
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon led 12, 2009 7:07 pm

vladaz píše:
Sullaco píše:... Tahám taky za Passatem 1,6 tuny a co se týká dávání do vody na prachu a písku nemám problém.


Mimochodem, používáte ještě někdo jiný tahouny této kategorie nebo všichni raději off-roady?

Já osobně mám VW co umí 1600kg, ale šilhám po Passat 4x4, ten může i 2.000kg. Jaké máte zkušenosti s pouhým předním náhonem?


Nevyhrabou, otázka byla na zkušenosti s předním náhonem ne off-roady :whist:
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon led 12, 2009 7:08 pm

2t - také Suzuki Grand Vitara 4x4 -50/50, 4x4 60/40, uzávěrka, redukce.
Je to něco mezi SUV a Off -road. ;)
Berty
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon led 12, 2009 8:13 pm

To bobes,
moc pěkné autíčko. To je přesně moje krevní skupina.

Obrázek

Koukal jsem že je to benzín. Kolik to žere?
Nějak nevidím kouly?
alffa
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon led 12, 2009 9:49 pm

To se uvidí. To víš 3,96785 to asi nebude.
Počítám 11-12 litrů sólo, s lodí kolem 15. I když někteří píšou že jezdí za 10. Vybral jsem benzín 2,3 litru kvůli jednoduchosti a jelikož je to nejrozšířenější motorizace tak i největší dostupnosti ND. Tím, že ročně s ním najedu tak 5.000 km (max. 10.000,-Km) rozdíl oproti dieselu nebude veliký. Navíc ten diesel má o dost menší výkon. Díly jsou cenově na úrovni Škody 120 a továrna se chlubí, že 75 procent všech vyrobených Landroverů S I-III je dosud v provozu. Je to zajímavé autíčko, blatníky a skoro celá kastle je z hliníku. Koule bude vepředu i vzadu, ale zatím jsou obě v kufru. Musím udělat bílou střechu, dát nové sametky a zasklít ta okna, sem tam něco vyvařit na šasí a zkulturnit vnitřek. Jo a rezervu na kapotu! No a s veteránskou testací je povinné ručení 400 kč ročně. Akorát mě trochu drásá ta oranžová. Výrobce v nabídce tuhle barvu vůbec neměl, ale silničáři si jí zřejmě vyžádali.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon led 12, 2009 10:19 pm

bobes píše:No a s veteránskou testací je povinné ručení 400 kč ročně.

Jestli nám to zezelenalý rudoši nezatrhnou.
S tou "ekologickou" daní, mě teda dostali. :hmm:

No kdyby mě zbyli nějaké šušňáry po koupi lodičky, tak bych do takového autíčka šel.
Moc gratuluji. Dobrá koupě. :)
alffa
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Váha přívěsu

Příspěvekod mkovi » ned úno 08, 2009 12:05 am

Nějak sedím s TP v ruce a nevím, kolik vlastně smím s autem tahat. Mám mondeo:
provozní hmotnost 1547
největší technicky přípustná/povolená hmotnost 2165
největší technicky přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla 1800
největší technicky přípustná/povolená hmotnost jízdní soupravy 3495
máte někdo zkušenost? Můžu tahat 1800 pokud auto nebude plně naloženo, nebo jen 3495-2165=1330?
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 413
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod jsekera » ned úno 08, 2009 1:20 am

Uz se to tu nekde řešilo, ale ptal jsem se člověka, který mmj často tahá velké vozíky a má to potvrzené i od policajta :
Pokud to tvoje tažné zařízení dovolí , tak můžeš tahat 1800kg za sebou, ale celk. hmotnost nesmí být vyšší než těch
3495Kg. , pak už je to na C.
To jesti auto bude vážit 1600 nebo 2100 ovlivníš jenotím jak ho naložíš-
Např.: Víš, že lod´ a vozík mají 1600, tak auto muže mít 1850.
Těch 1800Kg můžeš teoreticky táhnout s úplně prázdným autem a ještě bych netankoval plnou :D ,
protože do 3495Kg zbývá 1695Kg.
Ale teoreticky je to možné.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned úno 08, 2009 9:28 am

Já mám právě pocit, že i s B+E může být souprava těžší než 3500 kg. Někdo tady psal, že právě kvůli tomu nemůže na dálnici, protože má známku jen do 3500 kg.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » ned úno 08, 2009 10:11 am

Já se obávám, že platí údaj v techničáků a jestli BE nebo CE s tím nesouvisí. Papíry pak mohou mít výhodu, že tu soupravu řídit můžeš a dostaneš " pouze pokutu za přetížení.
Výklad policistů se někdy lišší, ptal jsem se techniků na dopravním inspektorátu a podle nich se sčítá maximální uvedená hmotnost v TP obou vozidel i kdyby jela prázdná.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned úno 08, 2009 10:21 am

No pokud je v TP hmotnost vleku 1800kg, pak můžeš zapřahnout 1800kg, víc bych se s policajtama nebavil.
Jestli je auto plně obsazené, nebo jedeš sám jim může být úplně jedno, běžná silniční kontrola (aspoň tedy v ČR tě vážit a dopočítávat kolik můžeš táhnout nebude).

Jinak s B+E můžeš tahat vleky nad 750kg a hmotnost soupravy smí přesáhnout 3500kg, tuším že smí souprava vážit až 4250kg, nebo tak nějak, je to tu psáno, psal to sem Libor, jen to nemůžu najít.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned úno 08, 2009 2:22 pm

Tak ještě jednou, ale jen odkaz http://jachting.info/modules.php?name=F ... topic&t=14
Je to v "Legislativa", protože se to týká papírů B+E ;)
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned úno 08, 2009 7:02 pm

Mě nejde o řidičák. Auto má v TP hmotnosti:
provozní hmotnost 1547
největší technicky přípustná/povolená hmotnost 2165
největší technicky přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla 1800
největší technicky přípustná/povolená hmotnost jízdní soupravy 3495

S řidičákem B můžu tahat lehčí vlek než pohotovostní auta (1547) a zároveň dohromady celkové váhy max. 3500 souprava. Z toho vyjde 3500-2165=1335kg. 1335<1547 taže s řidičákem B můžu tahat 1335.
S B+E není 1800 kg problém, ale musím mít nenaložený auto. Pokud ho naložím plně 2165 + 1800 vlek=3965, ale já mám v TP zapsané, že souprava max. 3495.

Chtěl bych vědět jestli máte někdo u podobného auta (mám Mondeo) v TP zapsanou hmotnost soupravy vyžší než 3500. Konkrétně by mě to zajímalo u Libora co má takový superb. Vlek je u superbu 1600 to vým, ale kolik může mít souprava?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned úno 08, 2009 7:28 pm

Tak jsem to dohledal v TP u Superba.
Provozní 1540 - 1642 kg
Největší ... 2050/2050 kg
Bržděný přívěs 1600kg
souprava 3650 kg

2050 +1600 = 3650 je to jasné, u mě v tom rozpor není. Maximálně přetížím vlek.... ;)

Auta jsou podobná, máš povoleno více na kouli, ale soupravu ti asi zapsali nějak jinak. Tam si myslím patří v tvém případě 3965 kg :?

Ale že tě to trápí...
Velký se v autě nevozí a v malém já mám uvedeno jen provozní -povolenou auta a pak bržděný a nebržděný přívěs. O soupravě ani čárka.
Ale mám pocit, že v nových malých OTP se píše i ta souprava a to je pak blbé..... :hmm:
Ale i tak by to měl být asi ten součet auto + vlek.
To by ti mohli říct na evidenci vozidel, jak je to správně a pokud tam máš chybu, tak i opravit.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned úno 08, 2009 7:32 pm

Já to mám právě i v malém. Zkusím zítra zavolat na dopravní inspektorát.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned úno 08, 2009 8:08 pm

No já ten rozpor mám v TP taky, mám sice astru, která nemá tak těžké vleky, ale souprau mám lehčí, než součet auta + vleku.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1112
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » ned úno 08, 2009 10:15 pm

To mi nedalo a šel jsem se taky podívat.

Těch čísel je tam více, sčítáte ty správná (v malém TP)
Opel Omega
Hmotnost Největší technický přípustná 2345
Povolená 2348
Provozní 1733
Soupravy 4220
Pov. hmotnost přívěsu brzd/nebrzd 1875/750

Mě to sedí 2345+1875=4220
Ve velkém to mám obdobně.

Dálniční známka se počítá ze součtu maximálních přípustných hmotností obou vozidel, že jedeš prázdný, to nemá žádný vliv.

Je v souladu se zákonem připojit za auto přívěs, který celkovou povolenou hmotností převyšuje maximální uvedenou hmotnost v TP auta, ale přívěs s nákladem nesmí vážit více než je uvedeno v TP auta.

S řidičákem B+E můžeš táhnout přívěs těžší než je uvedeno je pro B. Horní hranice není uvedena a řídí se technickými (povolenými) možnostmi obou vozidel. Tedy žádná hranice 3500 není.
Zdůvodněním je, že B je oprávnění na řízení motorového vozidla do 3500kg, souprava není motorové vozidlo, ale motorové vozidlo a přípojné vozidlo a tak se hmotnost přípojného vozidla do této hmotnosti nečítá (zjednodušeně).

Nějak takhle mi to napsali z Ministerstva doprava ČR kam jsem poslal dotaz. Bylo to po tom co změnili odstavce týkající se souprav (2-3-4 roky?). Trvalo jim to asi 2 měsíce.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » ned úno 08, 2009 10:59 pm

to charlie: Normální český policajet tě vážit možná nebude, ale sečíst to uměli perfektně. Řízení vozidla bez oprávnění je již přečin, vyhrožovali pokutou až patnáct tisíc, pokud nemáš dálniční známku nad 3,5t jako by jsi neměl žádnou, ba dokonce máš špatnou opět pěkných patnác. Nevím jestli už jsem to tu někde nepsal, dokonce chtěli odstavit vozidlo a nechat sehnat řidiče, neznalost neomlouvá. Nakonec to po půl hodině, snad i díky neděli a že jsme vezli narozeninový dárek dopadlo za deset a nejbližším možným sjezdem z dálnice, prima zábava když tě stavej na dálnici benga a naivně si myslíš, že máš všechno v pořádku. Je to cca čtyři roky zpět.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned úno 08, 2009 11:09 pm

S tou nálepkou jsi mě nepotěšil..... :?
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned úno 08, 2009 11:27 pm

hmmm,tak to by me zajimalo jak by resili situaci,kdyz bych prijel do cech s nejakym Landroverem a vlekem na britskych znackach.Tady totiz vleky do 3500kg nepodlehaji ZADNE registraci a nemusis s nima na ZADNOU technickou,proste si pozadas na DVL o znacku a oni ti ji daji,je stejna jako mas na aute.Musis mit akorat pojistku.To by asi poldove cumeli jak by chteli pocitat a nemeli by podle ceho... :mad: a to pry zijem skoro v jednom state... :hmm:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon úno 09, 2009 9:28 am

Je to věčné téma na karavanských, ofrouďáckých a vůbec všech tématech kde se tahají těžké vleky. Dálniční známka je jasná. Pokud má souprava pře 3,5 tuny musí být na náklaďák. Ohledně skupin v ŘP je několik variant. Je zde zákon o provozu na pozemních komunikacích a ten je napsán tak, jako každý zákon v ČR tedy lze si ho vykládat různě. Co právník to jiný názor na výklad jednotlivých paragrafů. Na fórech koluje několik dopisů - odpovědí z ministerstva dopravy a pod. Úředníci však mnohdy neví na co se jich vlastně ptali, tak co odpověď to originál. Stejně se děje v autoškolách např. při profesním školení řidičů pokud se na tuto problematiku zeptají. Stejné to bylo s výkladem zákona zaslaného na policii ČR z MD. Jelikož tedy nikdo neví, tak v praxi to vypadá tak, že pokud je nějaký průšvih, nehoda se zraněním, úmrtí, velká škoda a pod. policie si v téhle otázce ( tedy hmotnosti vozidla + vlek versus skupiny ŘP) nechá vypracovat znalecký posudek od soudního znalce a podle něj pak rozhoduje. Další "zaručeně správný" znalecký posudek s jiným závěrem si dá vypracovat řidič a soudce rozhodne který z nich má pravdu. Pokud si nenechá vypracovat znalecký posudek svůj. :D
Závěr je tedy všichni mají pravdu. Jak ti co říkají, že mohou s B+E řídit soupravu s hmotností přes 3,5 tuny , tak ti co říkají, že musí mít skupinu C+E.
Co se týče zahraničí je zde ještě mnoho otázek navíc, hlavně když je vozidlo N1 ( tedy osobák s odpočtem daně, tedy vlastně náklaďák), nebo třeba pic up a podobně soukromé a další varianta N1 a firemní. Pak už musí mít souprava přes 3,5 t tachograf případně knihu provozu se zapsanými přestávkami a pod.

http://www.novapravidla.cz/PRESTUPKY-A-TRESTNE-CINY
Uživatelský avatar
lvbor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát říj 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lvbor » pon úno 09, 2009 12:47 pm

bobes,napsal jsi to fakt krásně,paragrafy jsou kostrbaté.§§§§

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů