Je to věčné téma na karavanských, ofrouďáckých a vůbec všech tématech kde se tahají těžké vleky. Dálniční známka je jasná. Pokud má souprava pře 3,5 tuny musí být na náklaďák. Ohledně skupin v ŘP je několik variant. Je zde zákon o provozu na pozemních komunikacích a ten je napsán tak, jako každý zákon v ČR tedy lze si ho vykládat různě. Co právník to jiný názor na výklad jednotlivých paragrafů. Na fórech koluje několik dopisů - odpovědí z ministerstva dopravy a pod. Úředníci však mnohdy neví na co se jich vlastně ptali, tak co odpověď to originál. Stejně se děje v autoškolách např. při profesním školení řidičů pokud se na tuto problematiku zeptají. Stejné to bylo s výkladem zákona zaslaného na policii ČR z MD. Jelikož tedy nikdo neví, tak v praxi to vypadá tak, že pokud je nějaký průšvih, nehoda se zraněním, úmrtí, velká škoda a pod. policie si v téhle otázce ( tedy hmotnosti vozidla + vlek versus skupiny ŘP) nechá vypracovat znalecký posudek od soudního znalce a podle něj pak rozhoduje. Další "zaručeně správný" znalecký posudek s jiným závěrem si dá vypracovat řidič a soudce rozhodne který z nich má pravdu. Pokud si nenechá vypracovat znalecký posudek svůj.
Závěr je tedy všichni mají pravdu. Jak ti co říkají, že mohou s B+E řídit soupravu s hmotností přes 3,5 tuny , tak ti co říkají, že musí mít skupinu C+E.
Co se týče zahraničí je zde ještě mnoho otázek navíc, hlavně když je vozidlo N1 ( tedy osobák s odpočtem daně, tedy vlastně náklaďák), nebo třeba pic up a podobně soukromé a další varianta N1 a firemní. Pak už musí mít souprava přes 3,5 t tachograf případně knihu provozu se zapsanými přestávkami a pod.
http://www.novapravidla.cz/PRESTUPKY-A-TRESTNE-CINY