Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát črc 10, 2009 11:45 pm

Tak se pořád dívám po autech, vybírám které by bylo nejlepší jak na běžný provoz, tak na tahání lodi. Teréňáka nechci, ani nic tomu podobného, prostě klasika osobák s tažným na 2t. Teď se mi do hledáčku dostal VW Passat 2,0TDi 4motion - poslední model, tedy B7 , nemáte s ním někdo osobní zkušenost? Přeci jen pohon 4x4 je lepší než 4x2, i když si ho řídí jen elektronika.
Uživatelský avatar
vladaz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: sob črc 26, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kladna

Příspěvekod vladaz » sob črc 11, 2009 8:09 am

No taky jsem to řešil. Ten Passat splňuje co chceš, lepší by bylo ale něco co má stálý náhon na všechny 4. To splňuje třeba Subaru Legacy nebo Outback. Na internetu jsem našel že mají tuším míň na kouli než 2t, prodejce mi ale nakonec potvrdil, že 2t to umí.
Mě od nich nakonec odradilo, že už do nich nedávají redukci a to je věc na tahání lodí z vody mimořádně dobrá. Takže ač jsem původně offroad nechtěl, skončil jsem u LandRover Discovery. Tahle auta (Disco) mají tu výhodu, že jsou sama o sobě dost těžká a vlek nedělá tak velké procento z hmotnosti soupravy, což se příznivě podepisuje na jízdě.
Když vybereš Passata, pak pokud v něm pojedeš sám a potáhneš 2t loď, tak vlek bude těžší než auto a to není nic moc.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob črc 11, 2009 9:49 am

Charlie stát jsem před tím samým před lety. 90% dlouhé cesty sám (50 tis a víc za rok) a jednou za rok cesta s vlekem k moři.
To by se mi ten off road provozně hodně prodražil (nic proti němu), dnes už je to u mě trochu v jiné pozici, kdy zase autem jedu extrémně málo.

Proto jsem tehdy volil mě dostupnou Octávii 4 x 4 1,9TDi. To bylo zatím to nejlepší na tahání co jsem měl. Sice malinko slabší než Superb co používám teď, ale díky náhonu bezvadné i na vytahování z vody + jízdní vlastnosti v zimě neocenitelné.

Jak píše vladaz, když je auto lehčí, musíš tomu přizpůsobit styl jízdy, hlavně při brždění tě to může lehce pošoupnout vpřed. Dodnes si pamatuji razantnější zabrždění v křižovatce, ještě, že nikdo nikdo nejel a nešel napříč, skončil jsem o nějaký kousek, asi půl metru dál něž jsem chtěl.
Od té doby dobržďuji na několikrát z velkým předstihem a dávám si delší odstup, nikdy nevíš. A 2 tuny už jsou pořádně znát, i když máš auto naložené.

Tahal jsem tím jednoosý a i dvouosý vlek. Je to také dost odlišné.

Teď tahám Suberbem, po cestách dobrý, ale na vytežení z vody je 4 x 4 podstatně lepší. Jak to vypadá, nový Superb bude i 4 x 4, tak to zvážím, jinak volím jako ty Passata. 2 tuny mi stačí.
Superb má na kouli 1,6 t a myslím táhnu více, když loď naložím na dovolenou.

Přeji ti šťastnou ruku při volbě a pak dej vědět jak to dopadlo.

Možná by stálo za to tady sepsat malý seznam aut s přiřazenou hodnotou kolik může táhnout, dost špatně se to hledá....
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob črc 11, 2009 10:17 am

No já mám dvouosý vlek, papírově 2t, jinak váží naloženej cca 1,7t. S lodí právě jedu 2x za rok, jednou na vodu, jednou z vody, tak nechci offroad. Já bych ho ani neuživil. Proto chci osobák a jedině diesel.

Je pravda, že sehnat informace o tom, kolik auto utáhne, je celkem problém a všude kde se ptám (jak bazary, tak autosalony), tak na mě koukají jak když jsem k nim přišel z marsu a sami někdy mají problém mi to najít.

Co jsem zatím zjistil, tak 2t může tahat:

VW Passat 2,0TDi 4motion - model B7 (jak je to u starších modelů nevím, ty už jsou na mě staré)

Ford Mondeo 2,2TDCi - s manuální převodovkou - poslední model

Ford Mondeo 2,0TDCi - s automatickou převodovkou (s manuální nikoliv) - poslední model

Seat Alhambra 1,9TDi 4x4 - VW Sharan 1,9TDi 4motion - ale tyhle dvě auta nejsou v mém hledáčku.

Takže zatím mi nejlépe vychází Passat a mírně ojetý s max. výbavou se dá sehnat za zajímavé ceny

Pak tažné na 1,8t má:

Opel Insignia - snad všechny motorizace

Škoda Superb - poslední model - všechny motorizace

Ford Mondeo 2,0TDCi s manuální převodovkou

ale určitě jich bude mezi osobáky víc, ale 1,8t je na mě málo, takže se o ně moc nezajímám, jen co jsem zjistil při hledání.

Je mi jasné, že nemůžu s vlekem jet stejně, jako kdyby tam nebyl, ač je bržděný, stejně bude za autem na brzdách dost znát, ale s tím prostě musím počítat. A když to bude 4x4, tak snad zvládne vyjet z vody i na písku, samozřejmě musí ten sjezd trochu vypadat.

V pondělí někdo tahal na Boru motorák z vody po trávě teréňákem a hrabal všema 4ma a nevytáhl ho, ale to je zas rozmar počasí, bylo to pěkně podmáčené.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned zář 20, 2009 5:00 pm

Takže je tu další adept na auto pro tahání lodě. Škoda představila Superb Combi

Motorizace 2,0 TDI CR DPF/ 125 kW 4x4 a 3,6 FSI V6/191 kW navíc skýtají možnost tažení brzděného přívěsu o hmotnosti až 2000 kg.

Takže mě se týká jedině ten 2,0. Oproti Passatu má o 30 koní vyšší výkon, což bude taky dost znát (Passat 140koní, Superb 170koní - oboje 2,0TDi), pohon 4x4 by měl být oproti Passatu vyspělejší a již v základní výbavě je spousta elektroniky, a docela slušná výbava.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned zář 20, 2009 10:27 pm

Mohu se taky podělit o zkušenost s auty na tahání lodě,
Většinou máme na takový vůz požadavky, které jsou často protichůdné - terénní, osobní, rychlé, rodinné, pohodlné atd.
V mém případě jde o tahání vleku s lodí 2,5x8m, celkem cca 2400kg.

Postupně jsem měl různé z nich, napřed Pasat 2,5TDI 4motion, výborné jako osobní, perfekt vlasnosti na nezpevněném povrchu, dostatečný výkon, Jako minusy - lehké pro tahání do stoupání na kluzkém a taky pro stabilitu v rychosti nad 80 raději ne. Zásadní minus - automat to tahání nepřežil. Pro tahání tak 1,5 tuny stačí. Pro mne ještě jedno minus - dost nízký podvozek - ne vždy jsou sjezdy do vody ideální. Taky nebyl moc úsporný, na osobní kombi kolem 9-10 L/100km

Další byl Hyundai Terracan 2,9CRD - na tahání toho vleku optimální, svou váhou 2200kg dobrá stabilita, trakce na horším povrchu a redukční převod nemá chybu. Jelikož je to pravý offroad, jsou tam nectnosti z toho plynoucí v podobě stability při vyšší rychlisti a neduhy pevné zadní nápravy. Ty vlastnosti jsou ale o dost lepší než strší Pajero nebo Patrol. Ale někdy je to o zvyku, po pár měsících jsem už to nevnímal, kdyby neskončil předčasně ve šrotu, asi bych jej měl dodnes. Ale zase mi zachránil život při čelním střetu s protijedoucím autem ve stovce............

Nahradil jsem jej Hyundaiem SantaFe 2,2CRD,
Nyní jej považuji za nejpřijatelnější komromis mezi terénním a osobním. Je to vlastně takové velké kombi na vyšším podvozku, velkých kolech a solidní pohon 4x4. Při váze 2100kg nemá problém s tím těžkým přívěsem, výkon 150k taky dostatečný S mojí lodí těch 2000km chorvatsko a zpět na dálnici rychlostí 90-100km necítím nejistotu. Jet rychleji nezkouším, nepovažuji to za rozumné. Spotřeba při rychlosti 80-90 na dálnici cca10 L, při rychlosti 90-100 pak 11 L.
Používám jej jinak jako běžné rodinné/pracovní auto, necítím žádný rodíl v jízdních vlastnostech oproti osobáku např Pasatu. Trakce výborná, tahám z vody na štěrku, nikdy to nezahrabalo. Běžná spotřeba překvapující 7-9 L podle stylu a rychlosti jízdy. Prostorné, pohodlné kombi.
Cena je srovnatelná se superbem, levnější než Pasat. (Stál mě nový 690tis. včetně zimních kol.)
Jeden minus tady je - oproti Teracanu nemá redukci. To je znát při vytahování lodě z vody do věšího stoupání, trochu trpí spojka, než se ta souprava pohne z místa. Pak už je to v pohodě. Dosud jsem najel 95 tis.km.
Netvrdím, že jen tato značka je nejlepší, je mnoho jiných SUV, které splní podobně naše požadavky. Hyundai mi vyhovuje z hlediska spolehlivosti, ceny, nadstandartní záruky a servisu.
Tolik tedy námět na přemýšlení na téma SUV.

Obrázek
Naposledy upravil(a) bokal dne ned zář 20, 2009 11:49 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
tresinka
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon črc 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod tresinka » ned zář 20, 2009 10:47 pm

Necetl jsem vsechny prispevky od yacatku, ale pouzivam Audi allroad 3.0 TDI a naprosto v pohode pro podobne ucely. 230 koniku staci jak na bezne cestovani, tak na tahani vetsich nakladu....
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned zář 20, 2009 11:03 pm

Výborné auto, až na tu poruchovost,
ze stejného důvodu jsem se raději zbavil Passatu, už mě to přestalo bavit, u VW mi tvrdili, že 100tis ročně na servis je přiměřeně.
Jak pro koho, já to neakceptuji.
A nejsem sám. http://www.autoweb.cz/starsi-auta-recen ... 2006/11751
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » pon zář 21, 2009 12:19 am

Audi A6 Allroad je super, měli jsme v rodině předchozí generaci a až na poruchu čerpadla vzduchového pěrování vše ok. Akorát na to, že to je 3 litr a quatro, má opravdu málo na kouli (nová generace). Tuším že Baworák se zadním náhonem má o dost více, což fakt nechápu.

Co se týká Passata, mám třetího, na každém jsem najel cca 250tis km a na nynějším mám 350tis a jezdí bez problémů. Nemůžu říct, že by mě potkala závažnější oprava, nejdražší byla snad výměna přední nápravy a setrvačníku. Auto nešetřím a často tahám vlek s 1600kg. Táta má Superba a ve firmě jich jezdí dalších 6 a to samý. U každýho auta, respektive značky je něco.

A k tomu článku, nevím kolik aut tohoto typu autor ojezdil a na kolik mu je znám kupříkladu problém s multi link nápravou na tomto vozidle mimochodem naprosto schodnou s nápravou na vozech Passat 97-05, Audi A4, A6 či minulá generace Š Superb. Originál náprava vydrží minimálně 150tis, ve většině případů 200 i více. Nevím k jakému vyztužení kdy došlo, to mi opravdu není známo a že už sem jich měnil. Hodně rádoby odborníků rádo povídá, že problém této nápravy je v hliníkových ramenech, která se pak nahradila ocelovými. Nikdy se žádná ocelová náprava na tyto vozy nedělala, a proč taky, když problém je nikoliv v hliníku ale v gumových čepech na těchto ramenech. Dále nevím, kde autor kupuje kompletní nápravu za 60 tisíc, protože origo vyjde na cca 30. Nicméně dodavatel originálu je firma TRW či Lemforder takže pokud nepůjdete do VW či Audi tak tuto nápravu koupíte již od 12tis a je klid. To že naši lidi kupují levné díly převážně polské výroby, najedou na to 15 tis a pak konečná je jiná věc. Takže bych to zase tak katastroficky neviděl. V dnešní době plné emisních limitů, elektroniky atd bezporuchové auto asi koupit nelze.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon zář 21, 2009 4:38 pm

Také jsem se rozhodoval mezi Santa Fe a Suzuki Grand Vitara u mne zvítězila Vitara. Páteřový rám, stálý pohon na všechna kola a ta potřebná redukce. Na kuli 2t i když výrobce připouští 2,1t. Motor 1,9 DDis plně dostačuje. Spotřeba obdobná neli málo menší. Jeden minus - nemá 6-ku.

Berty
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon zář 21, 2009 5:00 pm

Na Vitarku jsem také koukal, velice líbivé auto a do terénu slušně vybavené, ale u všech motorizací v 5dv provedení měli jen 1800kg, tedy u modelu který je nyní v nabídce. Ty tam tedy máš 2100kg??
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon zář 21, 2009 7:31 pm

Rovné 2t napsány v TP, hmotnost jízdní soupravy 4070kg.
Berty
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon zář 21, 2009 7:49 pm

Ta Vitara taky dobrá pro lehčí lodě, je to vlastně malý tereňák s jeho přednostmi(redukce) a taky nectnostmi, ve srovnání s osobákama. Pro mne malá, lehká a málo na kouli. Santa má mnohem větší prostor a kufr, na kouli až 2500kg. Teď pokoukávám po novém IX55 - V6/240k, je ještě větší, budu mít možnost jej vyzkoušet. A je to tak jako Santafe SUV s vlastnostmi osobníko vozu.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » sob říj 10, 2009 3:33 pm

Chcete bezpečně dopravit loď z bodu A do bodu B?

Koukněte sem a pak se klidně ozvěte: http://wasserwolf.galerie.cz/3805965-preprava-lodi

Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » sob říj 10, 2009 5:55 pm

Ahoj mám na kouly 3,5t NISSAN PATROL GR 3,0L trochu to přeťežuji tahám tak 4t auto jede parádně okolo 100km /h v pohodě pak to houpá s vlekem.
Jízdní vlastnost perfektní ale POZOR auto je strašně poruchový krám NEDOPORUČUJI poruchový motor propaluje se píst odchází turbo tenhle NISSAN 3,0L je krok vedle už jsem dal do oprav jako za novou Škodovku.
http://album.volny.cz/show_image.php?fi ... da8bee0311
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » sob říj 10, 2009 7:45 pm

Píst propaluješ protože šetříš. U automatu se písty nepropalujou, protože si sám volí vždy režim takový aby dostatečně točil motor. Sice to víc žere, ale motoru se neublíží. U manuálu dotahuješ rychlosti a pak jsou charakteristiky spalování nad pístem neslučitelné s jejich dlouhou životností.

Papa, Pepik Liberec.
Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » sob říj 10, 2009 8:47 pm

Ahoj jseš vedle píst se propaluje protože je to konstrukční vada motoru 4.válec se špatně chladí a odchází brzo střiky které pak skapávají naftu a celkově je to nepovedený motor.Jinak ta závada se projevila na každém druhém autě a byl jim měněn motor ještě v záruce někomu i 3x.Pak to vylepšily větším obsahem oleje v motoru a jinou slitinou pístu a ještě nějaké vychytávky.Píšu to proto aby se někdo nenapálil to auto koupit jako já.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » ned říj 11, 2009 9:54 am

Ahoj Stando,

a nemáš nějakej blbej kus? Mam spoustu známých v offroad centru v Praze, kde kluci s právě s Patrolama jezděj na expedice do Maroka, Rumunska a bůhvíkam ještě, autům dávaj řádně pokouřit a nestěžujou si?
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned říj 11, 2009 10:31 am

pokud by jste nekdo touzili po starsim patrolovi tak tady je jeden
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... &logcode=p
je to sice v Anglii ale je tam leve rizeni tak to nikdo nechce,proto asi ta cena.
Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » ned říj 11, 2009 2:26 pm

Sullaco píše:Ahoj Stando,

a nemáš nějakej blbej kus? Mam spoustu známých v offroad centru v Praze, kde kluci s právě s Patrolama jezděj na expedice do Maroka, Rumunska a bůhvíkam ještě, autům dávaj řádně pokouřit a nestěžujou si?


Ano Patrol není špatné auto jsou to držáci a dobrá auta ovšem s motorem 2,8L a šestiválec a všechny ostatní verze.Motor 3,0L čtyřválec je zmetek a můžeš jezdit jak chceš klekne každému.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned říj 11, 2009 11:25 pm

Ten nepovedený motor 3,0 do patrola pochází od Isuzu, problémy s ním jsou všeobecně známé,
těžko pochopit, proč opustili ten povedený šestiválec.
Starší GR 2,8 TD nemělo chybu. Pro tahání lodi ale byl lepší dlouhý 4dveřový kvůli rozvoru. Tedy pro stabilitu na silnici. V terénu je to jedno.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » pon říj 12, 2009 9:20 am

S dlouhým GR 3,0 automat tahám svoje různý lodě už tři roky. Má najeto 165 tis. a nikdy nebyl žádný problém. A to mu na kouli (i!) věším i svou poslední "holku" - čtyřtunovou LM27 + cca 900 vlek... (foto zde: http://wasserwolf.galerie.cz/3741498-sl ... y#53692295 ). Ale říkám si, nepokoušej osud a tak jsem si k tomu koupil ještě tohle: http://wasserwolf.galerie.cz/3805965-pr ... i#54966710 a je vystaráno.

Na Patrůlka ale nedám dopustit. V obleku přes les do divadla - jak se říká.

Když budete mít problém s přepravou, tak se ozvěte, rád pomohu. Baví mě to :)

Ahoj Pepik Liberec.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř lis 04, 2009 1:08 pm

Charlie ještě hledáš to auto?
Tady je jeden tip pro auto s kterým loď vytáhneš na každém povrchu, jen v zimě by to chtělo sáně.

Subaru WRX STI

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=50EGo-csKzg[/youtube]
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř lis 04, 2009 2:01 pm

Pěkné, budu o tom přemýšlet :good:
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned lis 15, 2009 8:42 pm

Měl bych dotaz, máte někdo zkušenost s automatem a taháním přívěsů? Rád bych si příště koupil mondeo nebo sitroen c5 s automatem a nevím jestli by to automat vydržel. Přeci jen případná oprava by byla asi dražší než u manuálu. Tahám loď s přívěsem asi 1,7t. Teď tahám mondeem 2.0 tdci 130 koní v manuálu a po silnici dobrý. Letos jsem tahal na Radavě z vody elektrickým navijákem, pak přepřahnout za auto a z pláže jsem naštěstí vyjel, ale jen tak tak.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů