Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » ned lis 15, 2009 9:27 pm

Ten dotaz je možná moc všeobecný.
Buďto si chceš koupit auto, nebo si chceš koupit Citroen.
Kamarádka pracuje v Citroen servisu a vždy, když se tam lidé rozčilují kvůli tomu, že po třech měsících provozu nového auta jsou v záručním servisu počtvrté, zní z úst pracovníků údiv proč se tak diví, když si za 3/4 milionu koupili místo kloudného auta tenhle francouzský krám, u kterého je neustálé ježdění do servisu normální.
Takže možná by bylo lepší vybrat auto a pak se zeptat lidí, co ho mají, jaké mají zkušenosti. Klubových stránek Fordů existuje na Internetu strašná spousta.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned lis 15, 2009 10:06 pm

mkovi píše:Měl bych dotaz, máte někdo zkušenost s automatem a taháním přívěsů? Rád bych si příště koupil mondeo nebo sitroen c5 s automatem a nevím jestli by to automat vydržel. Přeci jen případná oprava by byla asi dražší než u manuálu. Tahám loď s přívěsem asi 1,7t. Teď tahám mondeem 2.0 tdci 130 koní v manuálu a po silnici dobrý. Letos jsem tahal na Radavě z vody elektrickým navijákem, pak přepřahnout za auto a z pláže jsem naštěstí vyjel, ale jen tak tak.


Automat na tahání jen u bytelných provedení, jako Jeep, LR a tak, spolehlivě jsem ho zničil ve Fordu Explorer, a u francouzů ten automat moc nevydrží, ani když jezdí auto bez přívěsu.
Snad jen MB, BMW a některé japonce něco snesou. V Pasatu (2,5TDI 4x4) mi taky odešla a tuším že to bylo hlavně taháním skoro 2T vleku (ne moc často)
A asi aby to mělo redukci. Naposledy jsem tahal Discovery, kterému nešlo zapnout redukci do mírného stoupání z vody s vlekem asi 3T, Sám se ani nepohnul z místa.
Mondeo nevím, ale francouze automaty nebrat.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » ned lis 15, 2009 10:26 pm

Já mám Subaru Forester dvoulitr v manuálu, to má na kouli bohužel jenom 1,5 tuny a navíc to má malý kufr. Ale jinak jsem s tím autem extrémně spokojený.
Ale jak teď koukám, tak nový Subaru Outback v jakékoliv motorizaci by 1,7 tuny utáhnout měl a výhodou je, že to je čtyřkolka furtošlap a přitom to pořád vypadá jako normální auto. Navíc to má kufr jako malej stěhovák.
V automatu to dělají jen 2,5 litr v benzinu. Praktickou zkušenost nemám, ale kolegové jsou s těma automatama u Subaru i v terénu celkem spokojený.
Nevím jak nynější nová auta, ale ty starší Subaru (třeba moje, Forester 05) v manuálu a bez turba mají redukce a to je na tahání přívěsu skvělá věc.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 156
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned lis 15, 2009 10:52 pm

S citroenem bych to nevidel zas tak cerne. Znamej ma c5 2.2 HDI asi 3 roky, v automatu a je spokojeny, ale nema tazny, takze zkusenost s tahanim nema. Pravda mel zavady v elektrinstalaci, ale tim je citroen povestny. Mondeo mam ted, takze s fordem zkusenosti mam i s tahanim (tazne 1,8t), ale zase nemam automat, ktery bych vzhledem k neustalemu courani mestem chtel. Pomerne malo lidi ma zkusenosti s tahanim tezkych privesu, proto se ptam tady. Na subaru jsem taky koukal, ale starsi diesel v automatu je problem sehnat :) . Navic diesel verze asi nemaji redukci. Starsi subaru maji malo na kouli. Mam vlek 1,8t, takze chci zustat u tazneho 1,8t. Uvazoval jsme o jeepu grand cherokee s 2,7 CRD, ale jsou porad na muj vkus proti osobaku dost drahy a s lodi toho zase tolik nenajezdim. To si radsi necham manual prevodovku.
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 546
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirkaM » ned lis 15, 2009 10:59 pm

Ač nerad - trosku k Subaru: mám rok Outback diesel. Kufr je malej. Opravdu malej. Bez rakve na dovolenou nemůžu. Vzadu není sezení extra široký, takže když vezu svoje tři děti, dost se tam mackaj. Jinak souhlas - jízdní vlastnosti jsou perfektní. S dieslem jsem spokojenej, teda když pominu to, ze mi po roce a 45000 km odešly vstriky a čerpadlo. Už 3 týdny ho mají v servisu a snazi se přijít na to co a jak. Možna jen smůla. Nicméně dali mi teď jako náhradu Forestra s 2 l motorem a musím říct, ze úplne spolojenej nejsem. Zvuk jak v autobusu, nevím čím to je, ale vázne to připomíná autobus.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned lis 15, 2009 11:45 pm

mkovi píše:S citroenem bych to nevidel zas tak cerne.


Já jinak proti Peugeot/Citroen nic nemám, sám jsem jich několik měl a mám ještě xsaru, tedy moje žena, cením si jejich pohodlné podvozky, ale převodovky u nich nemají moc výdrž ani manuální, o automatech je to pak známé.
Pokud se s ním netahá, tak při troše štěstí se dá. Ale pokud je řeč o tahání tak těžkého přívěsu, pak je tam velké riziko. V normálním provozu mají prý životnost 150-200tis. To něco napovídá. A ten servis je hodně drahý. Leda že jej koupíš nový a po skončení záruky rychle prodáš ................
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » pon dub 26, 2010 5:04 pm

Ahoj pánové. Moje současná loď váží 4000 kg + vlek. Musím tedy trochu posílit motorizačně a koupil jsem TOYOTA Land Cruiser 200 V8. Pokud chcete auto na tahání, je to jediná správná volba. Pokud by se Vám ovšem nechtělo dát tolik peněz, a nemuseli byste tahat zrovna 5 tun, bohatě Vás uspokojí spolehlivý NISSAN PATROL GR 3,0 TDi. Redukce, závěrky, velký kufr, celkem slušná spotřeba a hlavně trakční síla je OK. Vytáhnout motorák po štěrku na pláži není problém (případně vytáhnout někoho zapadlého i s jeho zaháklou lodí na vleku...).
Jednoho ve výborném stavu prodávám, cena 205 tis. Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1622
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon dub 26, 2010 5:29 pm

A kdo shání auto jen na příležitostné tažení lodě a jinak chce osobák, tak dalším adeptem je Škoda Yeti v motorizaci 2,0TDi 125kW 4x4, ale i 2,0TDi 103kW 4x4 utáhne bržděný vlek 2000kg !!! Stejně jako Škoda Superb 2,0TDi 125kW 4x4 a 3,6FSI V6 191kW 4x4 v obou karosářských verzí jak liftback/sedan tak combi, též 2000kg
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon dub 26, 2010 10:09 pm

Ta informace o Yeti mě trochu překvapila, tak se koukám na stránkách Škoda, tohle malé SUV nebo jak se to dá nazvat je lehké - 1545 kg a asi taky proto má oficiálně povoleno tahat 1600 kg, s omezením do stoupání 8% pak 1800 kg. Pokud vím, tak u nás se uvádí v TP auta vždy ta menší hodnota. Dvě váhy podle max stoupání používají v německu.
Tak nevím Charlie odkud pochází to tvrzení.
Tedy pokud to takhle někdo chce tahat, tak jen kousek pomalou jízdou. Měl by mít tak jako tak papíry "E" a hlavně rozum. Osobně bych s tím delší trasu nejel.
Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 81
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » pon dub 26, 2010 10:19 pm

wasserwolf píše:Ahoj pánové. Moje současná loď váží 4000 kg + vlek. Musím tedy trochu posílit motorizačně a koupil jsem TOYOTA Land Cruiser 200 V8. Pokud chcete auto na tahání, je to jediná správná volba. Pokud by se Vám ovšem nechtělo dát tolik peněz, a nemuseli byste tahat zrovna 5 tun, bohatě Vás uspokojí spolehlivý NISSAN PATROL GR 3,0 TDi. Redukce, závěrky, velký kufr, celkem slušná spotřeba a hlavně trakční síla je OK. Vytáhnout motorák po štěrku na pláži není problém (případně vytáhnout někoho zapadlého i s jeho zaháklou lodí na vleku...).
Jednoho ve výborném stavu prodávám, cena 205 tis. Ahoj Pepik.


Ahoj nechci někoho urazit NISSAN PATROL GR 3,0 TDI je motorově nejhorší auto které bylo vyrobeno mám ho doma a vím o čem mluvím.Na cenách za opravu motoru - propálený píst,střiky,turbo a ostatní už bych měl nové auto.Jinak jsem první majitel a auto spíše šetřím.Tenhle motor už nikdy stačí zadat do vyhledavače a neznám nikoho kdo by tenhle motor chválil.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1622
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte dub 27, 2010 5:41 am

to bokal:
Koukal jsi na stránky Škody pořádně? Já u dvou nejsilnějších dieselových motorizací vidím 2000kg bržděný vlek při 12% stoupání.
Viz: 125kW http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/yeti ... ta_7Y.aspx
Viz: 103kW http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/yeti ... ta_4Y.aspx
Pokud tedy není někde chyba. Od prodejce to ještě nemám ověřené, teprve se půjdu na Yetíka podívat. Ale osobně preferuji Superb Combi 2,0TDi 125kW 4x4

Jinak samozřejmě je to lehčí auto, takže to nebude úplně ono, ale pokud je vlek pořádně udělaný, tak s tím půjde jet. A ono né každý tahá vlek denně. Třeba já potřebuju loď odtáhnout na jaře 75km na vodu a na podzim 75km domů a na to se mi teréňák neoplatí. A myslím, že takových je víc. A konečně alespoň jedna automobilka vychází vstříc zákazníkům ohledně možnosti táhnutí těžšího vleku.

A jinak ohledně papírů, já mám C+E, takže papíry už řešit nemusím.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » úte dub 27, 2010 8:28 am

Stando, všichni černoši jsou vrazi, všechny škodovky dávno patří do šrotu, všichni kapitáni motorových člunů jsou bezohlední idioti atd. Tak nějak to myslíš?
V každém případě dík za příspěvěk, opravdu jsem netušil, že jsi motor u mého auta prohlížel.
Měj se fajn, Pepik.
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » úte dub 27, 2010 9:29 am

nechci ti kazit kšeft, ale tyhle motory mají konstrukční problém. Mraky jich bylo vyměněno na záruku. Pokud jsi slušný řidič a moc to nehoníš tak v pohodě, ale taky ho dokážeš utavit na cestě z Brna do Prahy.
Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 81
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » úte dub 27, 2010 5:37 pm

wasserwolf píše:Stando, všichni černoši jsou vrazi, všechny škodovky dávno patří do šrotu, všichni kapitáni motorových člunů jsou bezohlední idioti atd. Tak nějak to myslíš?
V každém případě dík za příspěvěk, opravdu jsem netušil, že jsi motor u mého auta prohlížel.
Měj se fajn, Pepik.


Ahoj přesně tohle jsem očekával, také Ti nechci kazit kšeft jen mne pobavilo,že píšeš auto ve výborném stavu.Auto to určitě je ale motor spolehlivý už moc není.Jinak tvůj motor jsem pochopitelně neviděl ani tomu nerozumím jen ho bouhžel také vlastním.Dle odborníků motor 4 válec 3,0L TDi byl během svojí výroby různě zdokonalován v jeho začátcích kdy se vyměnilo až 3 motory během záruky přes zdokonalení -větší olejová vana,písty z jiného materiálu,jiné rozprašování vstřiku už ani nevím co mne napovídali.
Jinak mne dali dobrou radu když chci aby mne to zase neodešlo tak s tím autem nemám jezdit.Jinak tady je odkaz na pěkné počtení a pár nešťastlivců kteří ho také vlastní

http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... c&&start=0
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv dub 29, 2010 12:38 am

Nevím jak u klasického automatu ale u dvojspojkového (DSG) tahání vleku není problém. Soused tahá dnes a denně plaťák s autem, najeto cca 215tis a bez problému. Jen při rozjezdu počkat, až si sama zařadí a pak se v klidu rozjet. Člověk sám to nezvládne lépe, pálí spojku atd co u tohoto nehrozí... Jinak opravy hydromechanických spojek už taky nejsou tak drahé co to bývalo, komplet repas u tiptronicu u Audi stálo cca 20 000,- (najeto 370 tis)

JirkaM: Outbacka minulé generace jsem chtěl a to kvůli motoru, to teda čumím že odešli takhle rychle vstřiky a čerpadlo. Že by blbej kus? Nebo už i někomu jinému? Nynější generace je hnusná až to bolí. Jinak na kouli je to slabota, na to že to je permanent a 150HP motor, proto jsem do toho nešel. To i Bavorák zadohrab má na kouli o dost více.

Charlie: ty samé parametry má už dávno třeba Passat, o kterém se tu už psalo. Navíc jde koupit i jako čtyřkolka s DSG a 170HP dieselem narozdíl od Superba.

Strýček Bidlo: no vidíš a já měl nejdřív Xantii II 1.9Td, 2.1Td pak C5 2.2 Hdi, najeto kolem 200 tis a bez nějakých zásadních problémů. A hlavně na hydrauliku nedám dopustit. Na každém autě je něco, u každé značky a spíš průser je, že z 90% lidi kašle na servis a kde můžou tak se to snaží ošidit. Bohužel, cheš-li opici, musíš mít na banány. ;)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1622
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv dub 29, 2010 5:40 am

Passat ty parametry má, to vím, nevím jak nové, ale starší měli 4x4 s 2,0TDi a ten měl cca 140koní, a jde o dost problémový motor. A já nechci automat. Jsem vybíravej a na nákup auta mám ještě min. rok čas, takže se rozhlížím jaké jsou možnosti a když někde narazím na auto, které utáhne i těžší vlek, tak to sem prostě hodím, protože od toho tu ten topic je. A někomu to třeba pomůže. Ono sehnat informace o tom, kolik to auto utáhne je kolikrát dost složité, v časopisech se to neuvádí, takže se musí hledat.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv dub 29, 2010 1:32 pm

Charlie píše:Passat ty parametry má, to vím, nevím jak nové, ale starší měli 4x4 s 2,0TDi a ten měl cca 140koní, a jde o dost problémový motor. A já nechci automat. Jsem vybíravej a na nákup auta mám ještě min. rok čas, takže se rozhlížím jaké jsou možnosti a když někde narazím na auto, které utáhne i těžší vlek, tak to sem prostě hodím, protože od toho tu ten topic je. A někomu to třeba pomůže. Ono sehnat informace o tom, kolik to auto utáhne je kolikrát dost složité, v časopisech se to neuvádí, takže se musí hledat.


Ten motor má i dnes 140 koní a pouze jeho silnější verze 170. Máš na výběr jak s DSG nebo bez tak i se 4x4 nebo bez, u VW i vše dohromady. Montuje a montoval se do Škodovky, VW i Audi současně a pouze před nějakou dobou přešli ze systému PD na Common Rail. Těch dvoulitrů bylo hlavně několik 8V, 16V atd. a je to de-facto převrtaná 1.9 Tdi 96 Kw na kterou já osobně nedám dopustit páč firemní auta od nás naskákala s přehledem kolem 400 000 a dodnes ty auta bez problémů vrčí. Ze začátku kolem roku 2005 se objevovali u 16V problémy s hlavami, páč ten motor měl tu hlavu opravdu rozvrtanou až moc. Pak už se to vychytalo a že by to byla nějaká tragédie? Každá serie aut stojí v prvním roce za prd, to je holej fakt. Je fakt že u 16V jsou piezzoelektrické vstřikovače Siemens a ty nejdou v případě problému repasovat narozdíl od vstřikovačů Bosch u 8V. Dále si musíš si uvědomit, kolik těch aut jezdí jen v ČR, navíc každej přijde diskutovat jen když má problém, opačně málokdy a hlavně že většina aut jsou stočené pekáče dotažené ze zahraničí, kde si je u nás koupí většinou spořivý čecháček, který tankuje u ONA a kde může tak šetří na servise. Každej pak honí vodu v autě, jehož pořizovačka je skoro mega ale kvalitní servis? Kdepak, to se pak chodí pro olej do Lidlu, pro díly Star Line a to se to pak nadává. Nechci se někoho dotknout ale ve většině případů je tomu skutečně tak. A co se týká ještě fám, mě taky hrozně odrazovali třeba od filtru DPF a podívej, mám na autě najeto přes 120 000, většinou krátké trasy ve městě a dle počítače je zaplněn z 0,5 %. Jinak pro informaci těch dvoulitrů máme několik , najeto 120, 130,170 a 210 tisíc a bez problémů. Takže auta se nebát, spíše hledat kus o který někdo dobře pečoval pokud nejdeš do funglovky. Subaru kolegy výše má jeden z nejchválenějších dieselů současnosti a podívej, chytil blbej kus a po 40tis mu to odešlo. Holt sou to jen stroje. ;) Tak ať dobře vybereš!
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned kvě 02, 2010 8:41 am

Charlie píše:to bokal:
Koukal jsi na stránky Škody pořádně? Já u dvou nejsilnějších dieselových motorizací vidím 2000kg bržděný vlek při 12% stoupání.
Viz: 125kW http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/yeti ... ta_7Y.aspx
Viz: 103kW http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/yeti ... ta_4Y.aspx
Pokud tedy není někde chyba. Od prodejce to ještě nemám ověřené, teprve se půjdu na Yetíka podívat. Ale osobně preferuji Superb Combi 2,0TDi 125kW 4x4

Jinak samozřejmě je to lehčí auto, takže to nebude úplně ono, ale pokud je vlek pořádně udělaný, tak s tím půjde jet. A ono né každý tahá vlek denně. Třeba já potřebuju loď odtáhnout na jaře 75km na vodu a na podzim 75km domů a na to se mi teréňák neoplatí. A myslím, že takových je víc. A konečně alespoň jedna automobilka vychází vstříc zákazníkům ohledně možnosti táhnutí těžšího vleku.

A jinak ohledně papírů, já mám C+E, takže papíry už řešit nemusím.


Charlie, je dobré si ověřit, co bude zapsáno v TP, nejen škodovka uvádí dvě hodnoty váhy podle max. stpupání 8 nebo 12%.
Mám nyní SUV, které má od výrobce 2200kg do 8% a 2500 do 12%, bohužel u nás se zapisuje pouze ta nižší hodnota.
Taky jsem netvrdil, že se nedá s tím tahat, na kratší vzdálenost třeba tvých 75 km asi nevadí, že jedu 60. Chtěl jsem upozornit na rizika, aby to někdo nevzal jako návod, že je to OK a pak s tím jede 1200 km do chorvatska rychlostí 100km/h. Netvrdím, že se nedá zajet, ale s rozumen, tedy pomalu.

Jako zásadní neberu, jaký je v tom autě motor, to už dnes utáhne kdejaký osobák, ale pro mne je ze zkušeností podstatná váha auta. Pokud má 1500kg a tahám 2 tuny, tak to považuji za riskantní z hlediska stability. Znám pár těch, co to přehnali a pak se se soupravou kutáleli u dálnice. A to vezli na vleku auto. S lodí dlouhou třeba i 8 metrů je to ještě horší, to se rozkmitá spolehlivě už kolem 80km.

Dnes považuji za dobrý kompromis SUV, vlastnosti osobního auta, nežere tolik co tereňák (můj 7 litrů) ale hlavně váží 2100 kg, tahat může 2200. Jezdím s ním denně, ročně 40 tis.km, takže mám vyzkoušeno. Na výběr je dnes spousta značek.
Automat se ale obecně moc nedoporučuje.
Naposledy upravil(a) bokal dne ned kvě 02, 2010 1:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1622
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned kvě 02, 2010 9:15 am

No ve 12% stoupání by měla být hmotnost vleku nižší, než v 8%.
Takže vycházím z toho, že pokud má ve 12% 2000kg, v 8% by měl utáhnout víc, ale možná se pletu, každopádně jak půjdu ke škodovce, tak to ověřím.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1580
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 31
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » ned kvě 02, 2010 11:33 am

Důležitá je kategorie vozidla, M1(N1) má 80% celkové hmotnosti, M1G(N1G) má 1,5 násobek. U některých aut rozhoduje ještě převodovka. Patrol v manuálu má 3500 Kg, v automatu 2500Kg. U Sorenta je to obráceně, Jeep Cherokee man. 2800Kg, aut 3300Kg.
Rozhodující je údaj v COC listu nebo v ZTP (mají na magistrátu nebo STK), o stoupání v TP není nic.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned kvě 02, 2010 1:16 pm

Jasně Charlie, spletl jsem se, logicky je to obráceně, tedy nížší váha do většího stoupání. To pravidlo 80% u M1 a 1,5 násobek M1G má svůj smysl. G znamená terénní, které mají většinou redukční převodovku. Ono to větší stoupání se vyjede s rozjetým autem, ale při zastavení ve větším kopci by se to už nemuselo podařit rozjet.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » úte kvě 04, 2010 12:12 am

bokal píše:
Charlie píše:to bokal:
Koukal jsi na stránky Škody pořádně? Já u dvou nejsilnějších dieselových motorizací vidím 2000kg bržděný vlek při 12% stoupání.
Viz: 125kW http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/yeti ... ta_7Y.aspx
Viz: 103kW http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/yeti ... ta_4Y.aspx
Pokud tedy není někde chyba. Od prodejce to ještě nemám ověřené, teprve se půjdu na Yetíka podívat. Ale osobně preferuji Superb Combi 2,0TDi 125kW 4x4

Jinak samozřejmě je to lehčí auto, takže to nebude úplně ono, ale pokud je vlek pořádně udělaný, tak s tím půjde jet. A ono né každý tahá vlek denně. Třeba já potřebuju loď odtáhnout na jaře 75km na vodu a na podzim 75km domů a na to se mi teréňák neoplatí. A myslím, že takových je víc. A konečně alespoň jedna automobilka vychází vstříc zákazníkům ohledně možnosti táhnutí těžšího vleku.

A jinak ohledně papírů, já mám C+E, takže papíry už řešit nemusím.


Charlie, je dobré si ověřit, co bude zapsáno v TP, nejen škodovka uvádí dvě hodnoty váhy podle max. stpupání 8 nebo 12%.
Mám nyní SUV, které má od výrobce 2200kg do 8% a 2500 do 12%, bohužel u nás se zapisuje pouze ta nižší hodnota.
Taky jsem netvrdil, že se nedá s tím tahat, na kratší vzdálenost třeba tvých 75 km asi nevadí, že jedu 60. Chtěl jsem upozornit na rizika, aby to někdo nevzal jako návod, že je to OK a pak s tím jede 1200 km do chorvatska rychlostí 100km/h. Netvrdím, že se nedá zajet, ale s rozumen, tedy pomalu.

Jako zásadní neberu, jaký je v tom autě motor, to už dnes utáhne kdejaký osobák, ale pro mne je ze zkušeností podstatná váha auta. Pokud má 1500kg a tahám 2 tuny, tak to považuji za riskantní z hlediska stability. Znám pár těch, co to přehnali a pak se se soupravou kutáleli u dálnice. A to vezli na vleku auto. S lodí dlouhou třeba i 8 metrů je to ještě horší, to se rozkmitá spolehlivě už kolem 80km.

Dnes považuji za dobrý kompromis SUV, vlastnosti osobního auta, nežere tolik co tereňák (můj 7 litrů) ale hlavně váží 2100 kg, tahat může 2200. Jezdím s ním denně, ročně 40 tis.km, takže mám vyzkoušeno. Na výběr je dnes spousta značek.
Automat se ale obecně moc nedoporučuje.




Ahoj, já nechci bejt nějakej škarohlíd, ale něco už jsme na plaťáku odtáhli a v příkopu rozhodně neskončili. Nevidím důvod, proč by rozdíl 500 kg měl být nějak dramatický při tažení nákladu. Ono tahač, kterej váží cca 6 tun taky může táhnout a běžně tahá až k 35 tunám návěs. ;) U Passata 3C, Superba II, BMW 5er vážících cca1550kg taháme běžně vlek s 2t a já osobně i loď. Ta auta mají relativně velký rozvor a kromě pomalejších rozjezdů není problém. U Superba sedanu minulé generace jsem běžně tahal loď o váze 1.8t s délkou 7,30m a jezdil kolem 100km/h i víc (vozejk schválen na 100 km/h), pokud se člověk zapoměl, a nikdy se mi to auto nerozkmitalo a ani nemělo náznaku. A mohl bych ti jmenovat další auta. Takže věta, že se auto při 80km/h spolehlivě rozkmitá, mi přijde jako pěkná kravina, to se teda nezlob. Pokud je tomu v tvém případě skutečně tak, zřejmě je něco špatně, buď vyvážení vozejku, nákladu a nebo máš malý rozvor u auta (jako třeba Kia Sportage, Hyundai Tucson), což dělá hodně. Za těmito prcky se opravdu blbě táhne.
Naposledy upravil(a) Sullaco dne úte kvě 04, 2010 12:22 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8199
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte kvě 04, 2010 12:43 am

Sullaco máš pravdu.
Tahám za Superbem I. generace (96kW) na 2T vleku loď (dle papírů cca 1250-1350kg). Plně naložená na dovolenou zásobami na 3 týdny + člun + motory atd.nemá daleko do 2T celý vlek.
Na asfaltu v pohodě.
Můj poznatek:
protože na kouli jsem měl příliš....xenony už to nestačili klopit, posouval jsem každý rok nápravu kupředu, abych snížil zátěž na kouli.
Dříve jsem mohl jet libovolně rychle...co auto zvládlo. Z kopce jsem běžně jezdil 100km/h. Do kopce už to tak nešlo.
Ale
vlek se ani nehnul, kdybych si troufnul víc, šlo by to.
Nyní když je náprava přes 30cm posunutá a zátež na kouli se téměř blíží doporučené hodnotě, už to tak nesedí...a přes 80km/h už citím, že to plave (zatím testováno s prázdnou lodí).

Tedy doporučení - naložit loď na předek, kolik to jde, pak se dá jet bezpečně i relativně vysokou rychlostí.
Pokud dodržíte doporučenou hodnotu zátěže na kouli (dle auta) 50-75kg, v žádném případě bych 85km/h nepřekračoval...

Toliko má zkušenost.
Uživatelský avatar
romanva
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod romanva » úte kvě 04, 2010 8:07 am

Mám podobnou zkušenost. Loď + vlek cca 1500 pověšená za Transporterem - když jsme jeli cca 800Km, měli jsme to hodně na předek a vlek se ani nehnul.90-100 nebyl žádnej problém. Teď jsem to převážel na dílnu na nátěr spodku a bylo to vcelku vyvážené - cca těch 50Kg na kouli a v 90 mi vlek rozhodila vlna na silnici,kterou jsem předtím projel x-krát, takovým způsobem, že jsem čekal jestli v tom příkopu skončím nebo ne. Naštěstí Transporter je dlouhej a něco váží a zadek byl plnej krámů, takže jsme to ustáli, ale orosenej jsem byl až bůhví kde. Chtěl jsem se trochu rozjet před kopcem a málem se mi to vymstilo. Zkoušel jsem to tahat i za tátovou Fronterou a to je teda děs. Frontera má kouli asi 120cm za osou zadního kola!! Víc asi nemusím popisovat - malej rozvor + tahle vzdálenost a cesta se blížila noční můře. Přes 80 jsem si netroufl ani na rovné silnici. Možná dobré auto na spuštění a vytažení z vody, ale na přepravu absolutně nevhodné - teda podle mého názoru. Zlatej můj dědeček Transporter.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » úte kvě 04, 2010 12:28 pm

Já sice nemám loď která by vážila přez 1000kg ale mám Chevrolet Captiva 2.0 VDCI 150Koníků a tahám za ní vlek který když se naloží sutí má okolo 1300kg a je to v poho. Auto o vleku skoro neví, mám na kouli povolen vlek do 2500kg a to mám jen dvoukolku protože při pořizování jsem s lodí ještě nepočítal protože jsme měli jen gumák a teď máme člun cca 400kg a 150kg vlek a jede to bez problémů 130 aniž bych něco cítil.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů