Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » pát čer 20, 2008 1:10 pm

JJ Patrol to je paráda, kdybych nelítal tolik km ročně a nepotřeboval osobák hned bych do něho taky šel. Zatím tahám vlek s lodí (1600kg) za VW Passat 1.9TDi 96kw a nemůžu si na nic stěžovat. Vlek nijak extra necítím, jakmile se to rozjede není problém valit na 6tku. Spotřeba cca kolem 8,5litru. Jediný problémek je jen přední náhon. Stejně jako Libor se Supem, sem tam hrabu a to fest, i když je fakt, že na Labi, kde loď dávám do vody, jsou kameny a hlína. Být tam asfalt, tak si myslím, že je to ok. Nicméně příští osobák (pravděpodobně opět Pašík) bude čtyřkolka.

Ještě bych se chtěl zeptat, jak tu čtu o těch přechodech do Rakouska, dálnicích na trase do Chorvatska. Pojedu tam letos s lodí prvně, auto mám soukromé, řidičák B+E, jako souprava vážím 3540kg, musím kupovat venku známku a paltit mýtné jako auta nad 3,5T nebo jak?

Díky
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

patrol

Příspěvekod wasserwolf » sob čer 21, 2008 10:22 am

No jasně, patrol je pouze k lodi. Jinak pro běžné používání máme doma osobáky, žena Fabia VRS a já pašik 2,5 TDi 4x4. Zelená žabička (tak našemu patrolku říkáme) je vlastně jenom lodní příslušenství...

Takto bych to asi doporučil všem.

Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon čer 30, 2008 9:49 am

Máme tu dalšího adepta pro tahání lodí: Ford Kuga. Zaujala mě hlavně na 4x4 deklarovaná kombinovaná spotřeba 6,4l
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-anH8lB1ygU[/youtube]

Ford Kuga: naladěn na módní vlnu

Kompaktní SUV jsou momentálně v kurzu a Fordu až dosud právě takové auto chybělo. Nová kuga není až tak terénní, ale spotřeba naftového čtyřválce nadchne. Japonské automobilky pochopily kouzlo malých SUV už před dávnými lety, Evropanům docházejí prodejní možnosti této kategorie až v poslední době.
Obrázek
Snímek: Jakub Stehlík

Většina značek už takové auto úspěšně prodává, ale letošní premiéry naznačují, že zdaleka ne všechny. Po nedávném uvedení Volkswagenu Tiguan se k zákazníkům teprve chystá Audi Q5 nebo Mercedes GLK. A z kategorie těch ještě "drobnějších“ pak také Škoda Yeti.
Do stejného proudu nyní vplouvá Ford Kuga - auto technicky spřízněné s modely Focus a C-max, s délkou karosérie lehce pod 4,5 metru a chlapácky drsným vzhledem. Kdo už na silnici potkal konkurenčního tiguana, má alespoň srovnání velikosti. Vnější rozměry kugy jsou prakticky shodné, o devět centimetrů delší rozvor fordu s kratšími převisy karosérie mu ale propůjčuje dospělejší výraz. Kuga je také mnohem zdobnější: ať už se někomu mohou zdát přední světlomety protáhlé hluboko do blatníků příliš excentrické a falešné otvůrky pro větrání motoru na bocích nepatřičně dětinské. Ford se také důsledně vyhýbá ostrým hranám, a karosérie tak působí celkově zakulacenějším dojmem.
Navzdory mladistvému vzhledu nezapomíná kuga na odkaz svých předků. A tak se lze k motoru dostat jen s pomocí klíče (zámek kapoty je tradičně ukrytý pod fordovským logem na přední masce), inspiraci focusem nezapře ani přístrojová deska.



Stolečky i elektrická zásuvka
Hledači velkého vnitřního prostoru budou u kompaktních SUV obecně trochu zklamáni, kuga v tomto ohledu není žádnou výjimkou. Do velikosti kufru (410 litrů) je započítán i prostor pod podlahou, jinak také místo pro příplatkovou rezervu na nouzové dojetí. Kdo se pouze s lepicí soupravou pneumatik necítí na silnici jistě a rezervu si za patnáct stovek přikoupí, musí se spokojit pouze s 360 litry objemu. Ani místa pro nohy není vzadu právě nadbytek - situaci však zachraňuje fakt, že sedadla jsou posazena o poznání výš než ta přední, čímž se prostorové nároky poněkud eliminují.
I tak je v terénním fordu kupodivu stále dost místa nad hlavou, a kugu lze bez nadsázky označit za praktické auto. Podlaha zavazadlového prostoru je sice ve srovnání s kombíky umístěna hodně vysoko, zato je i po sklopení dělených zadních sedadel zcela rovná. A práh kufru se nad ni vyvyšuje jen o pár centimetrů. Na zadních sedadlech nechybí výklopné stolečky, aby bylo jasné, že Ford myslí i na rodiny s věčně hladovými dětmi. Je tu i spousta odkládacích prostůrků na nápoje, brýle nebo klíče. Za jistých okolností může být velmi užitečná zásuvka s napětím 230 voltů umístěná na samém konci středového tunelu. Zájemce o ni si však musí navíc připravit 3500 korun.
Po usednutí do překvapivě měkkých sedadel nemůže řidiče nenapadnout, jak se vlastně kuga startuje. K tomu účelu má nový ford uprostřed přístrojové desky nenápadné čtvercové tlačítko, kterým by se klidně mohly ovládat třeba mlhovky. Pro úspěšné naskočení motoru je však nutné jej ve stlačené poloze držet dostatečně dlouho. V opačném případě není těžké zmást elektroniku fordu natolik, že další pokus o nastartování je úspěšný až po uzamčení a opětovném odemknutí vozu.



Motor bez výběru
Samotná jízda patří k nejsilnějším stránkám vozu. Nebýt vysokého těžiště a s ním spojeného většího náklonu v zatáčkách, chovala by se kuga jako osobní auto. A to včetně strmého řízení s posilovačem, který ponechává šoférovi dojem, že vůz skutečně ovládá, velmi precizního řazení a dobře dávkovaných brzd.
Zatímco ale podvozek kugy statečně najíždí do zatáček, sedadla za tímto talentem poněkud zaostávají. Jejich bočnice svým tvarem jen naznačují vedení těla, v praxi je jejich podpora v zatáčkách mizivá.
Pro koho je volba správného motoru noční můrou, má u kugy o starost méně. Ford k novince zatím nabízí jediný agregát - dvoulitrový turbodiesel s výkonem 136 koní. Tiše pracující common-rail má v době horentních cen pohonných hmot jednu velkou přednost: je velmi úsporný. Naměřená průměrná spotřeba 6,8 litru je u šestnáctimetrákového auta s pohonem 4x4 více než dobrá hodnota.
A jak si kuga rozumí s terénem? Na první pohled by se mohlo zdát, že báječně. Okázalé plechy kryjící podvozek vykukují na obou koncích karosérie a spojka Haldex je připravena změnit poměr hnací síly ze standardních devadesáti procent ve prospěch přední nápravy až na rovnoměrné rozložení mezi přední a zadní kola v poměru 50:50.
Jenže tím veškerá terénní výbava kugy končí. Řidič nemůže chování podvozku nijak ovlivnit, není k dispozici ani dnes už velmi rozšířený asistent pro jízdu do kopce. Když se k tomu přidá sportovně naladěný podvozek posazený jen 19 cm nad zem, je jasné, že výlety do terénu se omezí na zdolávání polních cest. A kdo nevyráží pravidelně v zimě do hor, může si nového forda pořídit dokonce jen s pohonem předních kol. Na spotřebě ani dynamice se to výrazně neprojeví, ušetří ale 50 000 z pořizovací ceny. V takovém případě se dá kuga v základní výbavě Trend pořídit už za 799 990 korun, s bohatší výbavou Titanium (navíc třeba hliníková kola nebo automatická klimatizace) je o 65 000 korun dražší.

JAKUB STEHLÍK
Foto: autor

Technické údaje


Obrázek

Test zde: http://www.autoweb.cz/reportaz/ford-kug ... &detail=37

A to co je pro nás důležité: tažné zařízení 2 až 2,1 t
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.......Celková přípustná hmotnost vozidla * (GVM)[kg]Max. .........hmotnost brzděného přívěsu při GVM[kg]
2.0 Duratorq TDCi + DPF, 6st. manuální, pohon 4x2....... 2060....... 2000
2.0 Duratorq TDCi + DPF, 6st. manuální, pohon 4x4....... 2130....... 2100
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » úte črc 01, 2008 1:12 pm

Nevím no, já tenhle typ aut moc nemusím, ani ryba ani rak. Na silnici to není plnohodnotné auto a v terénu taky ne. Buď klasiku auto třeba v kombíku s náhonem na všechny kola a nebo výše zmiňovaného Patrola. Když porovnávám tohle a jemu podobné SUV s obyč kombi, které má 4x4, tak pro SUV hovoří jen o maliko vyšší světlá výška. Kamarád nyní koupil nové Volvo XC 70 a je mi to hodně sympatický. A ještě k tomu Patrolu, než dát za tohodle Forda skoro melouna, tak radši skočím do toho Nissanu, začíná již na 1 056 000, byť je to social edition, je to aspoň auto. Můj názor :)
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte črc 01, 2008 2:47 pm

subaru legacy/outback(nebo forester) je jasna volba pro prevoz mensich lodi v kombinaci s dennim jezdenim
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » úte črc 01, 2008 5:36 pm

Já z vlastní zkušenosti můžu říct, že Forester je skvělý auto (i když neutáhne to co Patrol), ale má malej kufr.
Pro normální ježdění je lepší Legacy, to má kufr velkej.
Pokud se chcete pouštět do nezpevněných cest, tak Outback.
Ale chce to mít na něm dobrý gumy :rofl: .
Naposledy upravil(a) Strycek_Bidlo dne ned kvě 09, 2010 10:13 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 982
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte črc 01, 2008 7:22 pm

4x4 je určitě ideál, ale jde i o převody. Patrol a jemu podobní nemají problém. Dáš tam redukci a jedeš. Je škoda, že většina výrobců SUV a 4x4 ignoruje potřebu např. hodně pomalé jedničky. V dnešní době mnohorychlostních převodovek by to neměl být vůbec problém. Myslím, že by ji ocenili nejen ti kteří tahají loď, ale i např. karavanisté a pod.
I když vytahuji loď dodávkou na betonové náplavce musím jí dost popotáhnout přes spojku a už se jí to moc nelíbí.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » úte črc 01, 2008 7:37 pm

Subaru také většinou redukci má.
Tedy Forester bez turba jí má určitě, Legacy ve verzi kombi a Outback taky. S manuální převodovkou, v automatu pochopitelně ne.
A jsou to furtošlapky, žádný Haldex a podobně. Projedou moc.
Koneckonců představu o tom, co dokáže projet Forester, mohou dodat tyhle fotky. Ona i obyčejná Subaru Impreza toho projede dost.
Naposledy upravil(a) Strycek_Bidlo dne ned kvě 09, 2010 10:13 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 396
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » úte črc 01, 2008 8:08 pm

Souhlasím s tím, že Subaru Impreza projede skoro všechno a některé 4x4nemají proti němu šanci, ikdyž se tváří , jak patří do terénu. Imprezu mám od 1996 ale v turbu. Impreza bez turba má redukci, takže utáhne hrozně moc.
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » úte črc 01, 2008 8:21 pm

Ja mám Suzuky Grand Vitara r.v.2007, má tri druhy . volitelného pohonu , 4H, 4HL, 4HLLOC
/priame 4x4, uzávierka diferenciálu a redukcia/ z vody ťahám kdekolvek a čokolvek do 1,5 t. /103 KW / a na ceste vyžší luxus. :whist:
p.s. nevymením za nič :P
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » stř črc 02, 2008 12:49 pm

jj Impreza to je srdeční záležitost stejně jako EVO. Onehdy mě nalákal kamarád, že prý je to jediné civilní auto, se kterým se dá pořádně skočit. A taky že jo. Ale málem jsem se pos... :D Sorry, že odbočuji od diskuse :whist:

PS: strašně by se mi na volný časl líbilo takovéhle auto. Žádnej navoněnej frajer, co má neleštěnej chrom a terén to vidělo jen v katalogu ;) http://www.offroadpoint.cz/prodej_novych_vozu.php
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1621
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř črc 02, 2008 5:12 pm

Tak mi jsme včera večír táhli plachetnici (1700kg i s valníkem, otypováno na 2000kg) a vzali jsme na to Nissana Pick-Up, r.v. 2002 a jedna báseň, když jsme ji vytahovali do kopce, tak redukovanou jedničku a jelo se jen na volnoběh. Prostě pohoda. Uvidíme jak se s tím příště popere nová Navara, ta je silnější, ale jelikož je to funglovka, tak jsme raděj jeli se starším. Jinak už jsem konečně majitelem větší lodě (Jaguar 22) :) Když už se tu psalo o tom Fordu, vypadá dobře, ale ta cena, když chce člověk výbavu tak je stejná, ne-li vyšší než u Nissanu Pathfinger a to už je proti tomu jiný kalibr. Ale Ford by měl mít zas příznivou spotřebu.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1621
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř srp 27, 2008 7:59 pm

Tak jsem se začal porozhlížet po autě, za kterým bych mohl i odtáhnout loď (2000kg) a jelikož chci jedině osobák, tak aut jak šafránu.

Ale pro ty kdo jsou na tom podobně, dobrou volbou bude Ford Mondeo 2,2TDCi, má 175 koní, na kouli rovných 2000kg brzděný vlek. Cena kolem 730.000 - jde sice jen s výbavou GhiaX, nebo TitaniumX, ale do toho auta už nějak není moc co přidávat za výbavu, takže celkem ok, spotřeba kolem 6,5 litru, na tak velký auto dost slušný.

Ještě je možnost i jen s 2,0TDCi, ale musí mít automatickou převodovku, pak má zapsáno v TP 2000kg vlek, no a já automaty nemusím, takže raděj tu 2,2. Prohlédl jsem, projel se, celkem slušný autí. Já s tou lodí pojedu tak dvakrát do roka, takže nechci nic teréního ani rádobyteréního, ty provozní náklady už pak jsou trochu jinde.

Ještě čekám kolik utáhne Opel Insignia, jelikož Opely já můžu, ale to si musím počkat na začátek roku 2009
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 982
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř srp 27, 2008 8:37 pm

Dvě tuny měl i Opel Omega kombi s tím bavoráckým motorem ( asi šestiválec). Bratránek s tím tahal plaťák a vozil auta. Vešel se tak se vším( tažné vozidlo, plaťák a auto na něm.) do 3.5 tuny. Měl štěstí na kus a opravdu se to nesypalo.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1621
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř srp 27, 2008 8:55 pm

Jo o té vím, to byla Omega MV6, ale ta už se nedělá. Já mám už druhýho opela, a musím zaklepat, naprosto bezproblémů. Já se teď tak rozhlížím, které auto by bylo vhodné, stejnak budu kupovat ojeté, ale nejdříve příští rok, spíše až za dva.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv srp 28, 2008 1:46 pm

U Mondea je škoda, že nenebízí 4x4. Bohužel tady máme horší skluzy do vody a z toho důvodu musím preferovat VW. Co ale nechápu je to, že kamarád koupil novou Audi A6 Allroad, 3.0 TDi, Quatro a má to na kouli jen 1800kg. A Mondeo, jen předohrab, slabší motor, 2200kg.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1621
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv srp 28, 2008 5:30 pm

Mondeo umí i 2200kg?? To bude asi u benzíňáku, že? JInak co jsem koukal tak v naftě jen 2000kg!
Ono se u auta nechá ještě hmotnost vleku zvýšit, ale záleží na vyjádření výrobce, třeba Opel to umí a není o zrovna zanedbatelná hodnota.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » čtv srp 28, 2008 8:35 pm

problém jaké auto jsem také řešil asi před deseti léty.Koupil jsem si tenkrát Huntera 23,5 z USA a potřeboval jsem ho něčím tahat.Zároveň jsem také chtěl vyřešit problém případného nouzového přespání cestou k moři.Navštívil jsem proto veletrh užitkových a nákladních aut v Brně a vybíral a vybíral.Nakonec padla volba na Mazdu Wagon 626.Benzin,115 k,na háku tenkrát neuvěřitelných 1600 kg,velký prostor.Loď s vozíkem se pohybovala přesně kolem té váhy,tak jsem to auto koupil.Neuvědomil jsem si,že osobní auta mají jiný převodový poměr jak užitková a to byla chyba.Po tři léta jsem se trápil když jsem vezl loď,spojka dostávala pořádně zabrat.Jet rychleji jak 80 se nedalo,protože to rozhoupalo soupravu tak,že to bylo na karambol,při větším kopci řadit až na jedničku,no prostě problémy.
Tak jsem po třech létech Mazdu prodal a koupil za ty peníze VW Transportér a to bylo úplně o něčem jiném.Rychlost klidně i 120,žádné rozhoupání,a do kopců maximálně na dvojku.A ten prostor.A bylo po problémech.Proto si myslím,že pokud má loď s vozíkem víc jak takových 1400-1500,tak už by se nemělo tahat osobákem.I když já mám už dnes tansportéra přepsaného na "osobní". :mad:
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » čtv srp 28, 2008 9:04 pm

Zdarec, mám služebního Nissana Pathfingera, je to pěkná mašinka, utáhne 3000 kg, spotřeba je se sólo autem tak 11,5l, dálkovku dělá tak za 10l.
Převodovka je manuální a režim pohonu je- 2x4, 4x4 automat a 4x4 bez elektroniky+uzávěrka.
Na redukci a na 6 rych. stupeň jede tak asi 65 na plný plyn, je to takový malý tank.
Motor 2,5l 170 hp.
Ale je i levnější varianta pick-up Navara a nebo od Mitsubishi L200, daj se pořídit něco kolem 750 000kč.
Na taháni jednoho miláčka druhým jako dělané.
Hojte
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1621
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv srp 28, 2008 9:18 pm

Nissana Navaru máme doma taky, pěkné autí, ale živit bych ho nechtěl, vím o čem je řeč, Nissan potřebuje jen origo díly na motor, jinak jsou s ním problémy. Těch 150km s lodí ročně na to se mi teréňák neoplatí a s osobákem to přežiju. Více jak 80 stejnak s vlekem nemůžu a rozhoupání, záleží na autě no, kdyžtak se nechá dát na vlek stabilizátor, to pak vlek hodně zklidní.
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » čtv srp 28, 2008 9:23 pm

tak nějak, proto píšu služební-firemní.
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 396
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » čtv srp 28, 2008 10:01 pm

zkusili jste někdo , někdy, nějaké subaru?
Uživatelský avatar
Venca
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 42
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Venca » čtv srp 28, 2008 11:02 pm

Zdravím,
protože jezdím také s vlekem pořídil jsem do firmy 4x4 Toyotu Hilux 3l 174 koníků s AT. Co se týká spotřeby tak to je horší než poslední auto co jsem měl (Ford od VW), ale průměrná spotřeba s vlekem cca 2,2 t je 9,6 litru. Dálka je do 9 litrů ať s rodinou na lyže nebo pracovně sám třeba na Ostravsko. Pokud se využívá tempomat i po silnici 1 třídy tak automat si to nějak přepočítá a ta spotřeba není tak hrozná na 3L obsah. Dříve jsem měl auta MPV ale vždy po 150 tis.km jsem musel měnit spojku (asi daň za tahání vleků). První byl benzín průměr do 9 l, druhé nafta PD 6 rychlostí a průměr 7,30 l.
Výhodu automatu si užívám hlavně při jízdě s vlekem. Když si vzpomenu na ty komedie na Orlíku a Slapech s vytahováním lodi a teď jenom zařadím D + 4x4 a vono to jede jakoby nic.
Jediné co je negativní, že Hilux má na tažné 2,2 t. Brácha který je autogramotný a v čtyřkolkách už něco najezdil, tak dojem s jízdou v Hiluxu měl velice dobrý. Jak po okreskách, že neměl tendenci se přetáčet v zatáčkách, tak na dálnici pohodlnou jízdou, ale nejvíc ho překvapil v terénu.
Nemám zkušenosti s jiným autem 4x4 Pick UP, ale říkal, že je dobře vyvážený a při jízdě v terénu nepadá na čumák. Je fakt že tohle auto zase není až tak repre, ale na mojí práci převážení menšího objemu zboží na sklad nebo zákazníkům a zavážení staveb je naprosto vyhovující. Děti vzadu taky nebědují (mají ještě podsedáky),
Další pohodová vlastnost je valníček. Paleta se zbožím,mokrá lyžařská výbava, rybářský cajk včetně elektromotoru a baterky se tam prostě nacpe a nějaký škrábanec vnitřku nikoho nerozhodí co se týče koníčků ryby a loď tak to nemá chybu. Když je to moc ve valníčku špinavé vezmu vapku a je to zase čisté. Toť asi vše k tomuto vozítku. Je to další alternativa pro drobné podnikatele a živnostníky kteří mají stejné koníčky jako já a už je štvalo to věčné zahrabáníse a tohle asi neprojedu. Zdravím V. :)
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 241
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv srp 28, 2008 11:27 pm

MARIS píše:problém jaké auto jsem také řešil asi před deseti léty.Koupil jsem si tenkrát Huntera 23,5 z USA a potřeboval jsem ho něčím tahat.Zároveň jsem také chtěl vyřešit problém případného nouzového přespání cestou k moři.Navštívil jsem proto veletrh užitkových a nákladních aut v Brně a vybíral a vybíral.Nakonec padla volba na Mazdu Wagon 626.Benzin,115 k,na háku tenkrát neuvěřitelných 1600 kg,velký prostor.Loď s vozíkem se pohybovala přesně kolem té váhy,tak jsem to auto koupil.Neuvědomil jsem si,že osobní auta mají jiný převodový poměr jak užitková a to byla chyba.Po tři léta jsem se trápil když jsem vezl loď,spojka dostávala pořádně zabrat.Jet rychleji jak 80 se nedalo,protože to rozhoupalo soupravu tak,že to bylo na karambol,při větším kopci řadit až na jedničku,no prostě problémy.
Tak jsem po třech létech Mazdu prodal a koupil za ty peníze VW Transportér a to bylo úplně o něčem jiném.Rychlost klidně i 120,žádné rozhoupání,a do kopců maximálně na dvojku.A ten prostor.A bylo po problémech.Proto si myslím,že pokud má loď s vozíkem víc jak takových 1400-1500,tak už by se nemělo tahat osobákem.I když já mám už dnes tansportéra přepsaného na "osobní". :mad:


Vlek co tahám za Pašíkem se 130 HP má cca 1600 a můžu říct, že auto se absolutně nehoupe. A to jsem s tím jednou jel hodně nad povolenou rychlost (zapoměl jsem se). Ten samý vlek jsem pak zapřáhl za Oktávku a nad 105km/h se s tím nedalo jet, páč to kmitalo jako prase.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 982
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát srp 29, 2008 10:27 am

Já mám celkem jasno, Bude to vypadat nějak takhle. Než to ale bude vypadat alespoň přibližně nějak takhle, čeká mě ještě hodně práce.


Obrázek

Rychlost plánuji max 80 km/h abych se mohl kochat a vychutnávat jízdu. :D

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů