Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » čtv zář 30, 2010 3:40 pm

Obávám, se, že Simon nebude mít čas, energii, ani chuť lámat si záda v Passatu, nebo Superbu. Je hodně rozmlsaný ze Subaru.
Věř tomu, že žádné z jeho aut nebyla ojetina s třikrát přetočeným tachometrem.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » čtv zář 30, 2010 3:49 pm

To Sullaco: Podívej se ve kterém roce přestal VW dávat do VW motory PD a jak dlouho je ještě montovala Škodovka? Nesvědčí to o něčem? Zajeď si někdy s ojetým PéDéčkem na emise. Kolik stojí výměna oleje u PD a kolik u jiného tzv. "normálního" auta? Kdo ti v ČR vymění na VW V5 rozvody? A tisíc jiných argumentů proti VW...
Němci mají moc rozrostlou dálniční síť a proto v továrně musí do aut dávat nepohodlné sedačky, aby lidé při řízení neusnuli.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv zář 30, 2010 4:15 pm

info ze subaru, prodavam jak sem koupil.
"problem" spojek byl v tom, ze ten dizl dava hned odspodu temer plny tocivy momemt (350 nm), kdo s tim neumel zachazet (nebo tahal tezsi veci za autem) tak resil problem uz treba v polovine planovane zivotnosti. Pry prehravaji / prehravaly nastaveni, aby to dole davalo mensi tm a vykon.



sullaco: neboj videl sem i stare i nove VW, ale rekl bych, ze kvalitu auta poznas presne podle toho, jak vypada po 200t km, pokud u jednoho vyrobce najede vetsina z nich dalsich 200t a u druheho jen par vybranych kusu, pak to jasne rika, kde je kvalita a kde neni. Stejne tak to rika, jaka je mira pravdepodobnosti, ze se neco pokazi uz pred 200t km. A u VW me vzdycky vadilo chovani, porad je poplatne tomu, jak kdyzi prodavali treba klimu ... jen a pouze v paketu se sadou litych kol a lepsim audio systemem. Takhle se VW chova dodnes, vse co si koupis zaplatis 2x.
A po technicke strance me vadi system "sestav si svoje auto".
Subary Legacy ma 3 motory, 2l benzin, 2.5 litr benzin a 2l naftu.
VW Passat ma 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 3.2 a 3.6 benzin a k tomu 1.6 a 2.0 naftu. Pricemz vetsina z motorizaci nabizi jeste variantu (fsi, tsi, 4motion atd) a tim padem 2.0 TSI a 2.0 FSI jsou vyrazne vice odlisne, nez 2 a 2.5 u subaru.
Co me na tom vadi?
To auto je ve finale spatne odladena skladacka, pokud ma japonec 3 motory a k nim 4 prevodovky, tak se muzu spolehnout, ze to takto bylo i navrzeno a ze to nekdo domyslel a odladil az do konce. U VW skladacky to neplati, typicky priklad byla predchozi oktavka, ktera byla pri jedne z moznych variant tezsi na jedne strane v radu desitek kilo, cimz trpelo vse, silentblokama motoru pocinaje, tlumicema a pneu konce a poznamenalo to i jizdni vlastnosti.
Proto u me vyhral japonec, kde je (Honda a Subaru) typicka volba benzin nebo nafta (do nedavna to byl pouze benzin) a k tomu bud silnejsi nebo slabsi motor (v 90% pripadu naprosto shodne konstrukce jen s jinym vrtanim nebo ladenim).
Nejsem testovaci pilot abych to za automobilku ladil, chci funkci a proverene auto :)

a mmch, psal sem ze neznam spokojeneho passatistu, spokojenych superbistu par znam. A ti co jezdi ho maji ve vetsine pripadu jako firemni s klasickou hiearchii fabka/kokta, kokta kombajn, superb, passat (ve francouzske firme byva vrchni patro nahrazeno renaultem laguna nebo citronem c5) ... podle tehle tvoji logiky by bylo nejlepsi auto na ceskych silnicich fabka nebo kokta, protoze ho ma kazdej druhej.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv zář 30, 2010 4:19 pm

Jirina píše:To Sullaco: Podívej se ve kterém roce přestal VW dávat do VW motory PD a jak dlouho je ještě montovala Škodovka? Nesvědčí to o něčem? Zajeď si někdy s ojetým PéDéčkem na emise. Kolik stojí výměna oleje u PD a kolik u jiného tzv. "normálního" auta? Kdo ti v ČR vymění na VW V5 rozvody? A tisíc jiných argumentů proti VW...
Němci mají moc rozrostlou dálniční síť a proto v továrně musí do aut dávat nepohodlné sedačky, aby lidé při řízení neusnuli.


a kdo ma chut u phaetona pokazde kvuli vymene olejoveho filtru rozdelat celej predek auta (chladic, naraznik, ....) :D
aneb zadani znelo jasne, tu w12 tam dostaneme :D
(platilo u prvniho phaetona ... jestli to plati porad nevim, nesleduju to nijak intenzivne)
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » čtv zář 30, 2010 6:03 pm

[quote="simon"][quote="Jirina"] VW skladacky to neplati, typicky priklad byla predchozi oktavka, ktera byla pri jedne z moznych variant tezsi na jedne strane v radu desitek kilo, cimz trpelo vse, silentblokama motoru pocinaje, tlumicema a pneu konce a poznamenalo to i jizdni vlastnosti.

Tak to já, protože jezdím většinou autem jen sám mám auto na levé straně těžší přesně o 100 kg, které váží má maličkost :(
to tedy nevím jak by to japonský konstruktér řešil?? :o
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv zář 30, 2010 9:20 pm

To Jiřina

Nemá cenu to tu moc pitvat, bo každý bude stejně jezdit ve "svém".... ;)

Jen ti odpovím:
- LPG zákaz všude ve větším nákupním centru, pro mě teď v podstatě každý druhý větší obchod, pokud nemám parking na střeše.
- rozvody ti vymění každý slušný servis
- emise co 2 roky, no problém PD. Nevím cos tím chtěl řící.
- výměna oleje + ostatní u PD ...v pohodě, zrovna před měsícem. Chceš vidět fakturu? Olej + filtry 1184,- (oleje 5 litrů, potřeba jsou 4, jeden zbývá do rezervy, ještě jsem ho nepotřeboval nikdy dolívat), práce ve značkovém servisu Škoda 975,-
Rozvody jsem dělal tamtéž v červnu, sakumpikum 7303,- .

Kolik to stojí na Subaru? A u "normálního" auta, to bych fakt chtěl vědět.

Tobě musel ale udělat Ferdinand Piëch fakt něco moc ošklivýho.... :lol:
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv zář 30, 2010 11:26 pm

Jirina píše:To Sullaco: Podívej se ve kterém roce přestal VW dávat do VW motory PD a jak dlouho je ještě montovala Škodovka? Nesvědčí to o něčem? Zajeď si někdy s ojetým PéDéčkem na emise. Kolik stojí výměna oleje u PD a kolik u jiného tzv. "normálního" auta? Kdo ti v ČR vymění na VW V5 rozvody? A tisíc jiných argumentů proti VW...
Němci mají moc rozrostlou dálniční síť a proto v továrně musí do aut dávat nepohodlné sedačky, aby lidé při řízení neusnuli.


Jiřina: O čem to mluvíš prosím tě? VW montovalo PD do konce roku 2008 a stejně tak u Škodovky. S příchodem CR dostal od konce roku 2008 -začátek 2009 Superb i Passat nové motory. Na měsíce to přesně nevím. Kolik stojí výměna u normálního auta nevím, já žil v tom, že mám normální auto a olej u PD jsem měnil za cca 800,- 4 litry a to se jedná o špičkový longlife olej Castrol. Filtr značkový od Man stojí tuším pár stovek. Sráče od Starline a oleje z Lidlu tam neleju, to je člověk pak na půlce předchozí částky takže výhoda pro šetřílky. Takže jestli jsem dal za cca 25 000 ujetých kilometrů 1500 za olej i s prací, tak mě to přijde naprosto směšná cena. To samé jsem v průměru platil a platím na Peugeota, Forda a Opla. S ojetými PDčky jezdím na emise poměrně často, bo jich pár mám a nevím co ty jsi jezdil za střepy, ale moje auta prochází technickou i emisemi naprosto bez problémů a to mají v jednom případě jak jsem psal najeto i 369 tis. Pokud mi někdo nevěří, je mi to naprosto fuk. Nedělám nikomu reklamu a nemám to zapotřebí. Je mi líto, ale ačkoliv japonce mám rád, nikde jsem tolik japonců s tolika najetými kilometry neviděl. Naše ojetá Carisma 1,8 GDI s najetými 280tis. byla naprostý unikát.Tím nechci vůbec říci, že to ty auta bez problémů nenajedou, s GDI jsem neměl sebemenší problém.. Jinak na 2.3 V5 ti udělá či nastaví rozvodové řetězy třeba můj mechanik z Biliny, problém to neni ani u příbuzného v servisu v Praze. Nezlob se, ale tvoje argumenty jsou slušně řečeno směšné a přijde mi to jako na diskusi na novinky. cz. VW má svoje mouchy, to nikdo netvrdí ale to co jsi napsal, to fakt nechápu to se na mne nezlob. Nemusíš mít VW rád ale stačí být objektivní. Proto jsem psal, že mě takovéto názory jako Japonec až na konec, sterilní a bezpohlavní VW, Francoužští žabožrouti naprosto nezajímají.

Simon: njn ale s cenou výbavy to je u německých automobilek všude stejné. Pokud na VW nemáš, nekupuj si ho. Já taky nemám na BMW, jeho servis a věci s tím spojené a taky ho nekritizuju, byť si říkají, částky opravdu horentní. Prostě si to na tolik cení a kup nebo jdi jinam, třeba ke korejcům nebo Dacii. Každý má možnost volby ne? Jestli tobě vadí systém sestav si svoje auto, tak to jsi asi první člověk kterého znám. Výběr z motorů ale hlavně konfigurace výbavy, kde si můžu navolit a vybavit auto přesně dle mých požadavků, od tvaru sedaček, jejich barvy, materiálu, přes různé typy volantů, audia, podpůrných systémů atd atd, to je přece paráda ne? Je zajímavé, že s interierem a výbavou Subaru jsou spokojení jen ortodoxní Subaristé. A když tu mluvíš o drahé výbavě, když jsem se rozhodoval o koupi Outbacka a Legacy, nabízeli mi vestavěnou origo navigaci, která prosím pěkně za několik destítek tisíc neměla ani čtvrtinové pokrytí v ČR!!! Proč si tam kluci ze Subaru Clubu strkali místo toho střeva tuším že z Garmina? Polohovatelná loketní opěrka byl taky nedostižný sen. To, že je naprosto dole jde vyřešit dokoupením nástavce za několik tisíc. I tak je ale nepolohovatelná a pro člověka menšího vzrůstu je pak dlouhá jízna nepohodlná. Chtěl jsem multifunkční volant abych mohl ovládat HF a rádio. Dostupný pouze u nejvyšší výbavy, samostatně nešel. Atd atd. A pro mne největší tragédie je ta, že se Subaru chlubí permanentním 4x4 a na kouli má to samé de facto jako starý Passat či Superb s 1,9 TDi 96kw předohrab! Jinak auta typu Phaeton W 12 bych úplně vynechal z diskuse, páč toi jsou auta pro naprosto jinou kategorii lidí nežli jsem já a troufnu si říct i ty. Pro pár takových lidí dělám, a pokud si pořídí auto od 3 milionu výše, neřeší kupříkladu platbu za umytí, vyčištění a navoskování takového krasavce za ceny kolem 40 000!!! natož nějaký servis. W12 je otázka prestiže, a nic jiného se v tomto segmentu nebere. Pokud na to nemáš a chceš Phaetona, máš na výběr třeba 3,0 Tdi. Tak to prostě je. To je jako kdybych zde brečel, že Murcielago žere 30 na sto a výměna kotoučů a desek z keramiky vyjde na 200 000,-
Jinak k nějaké mojí hierarchii, netroufám si stanovovat nějaké žebříčky co je nejlepší atd. Nechápu, proč mi furt podsouváš, že jsem zastánce pouze a jen VW, když jsem jasně napsal, že jsem měl několik Francouzů a ještě mám, stejně tak i nějaký Opel by se v rodině našel atd. Jen jsem napsal, kterých auto kolem sebe vidím nejvíce a kdyby to byli asi takové šunky tak tolik jich nejezdí. Stačí najet i na mobile.de, které auta mají najeto nejvíc km a kolik jich hlavně je.
Naposledy upravil(a) Sullaco dne čtv zář 30, 2010 11:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv zář 30, 2010 11:48 pm

Jirina píše:Obávám, se, že Simon nebude mít čas, energii, ani chuť lámat si záda v Passatu, nebo Superbu. Je hodně rozmlsaný ze Subaru.
Věř tomu, že žádné z jeho aut nebyla ojetina s třikrát přetočeným tachometrem.


No, a že je rozmlsaný zrovna ze sedaček ze Subaru, tak to je skutečně perla. A že těch sedaček Subaru tolik nabízí, u Outbacku a Legacy to byly jedny obyčejný hadráky a nebo jakž takž kožený sedadla, u obojího s nenastavitelnou a utopenou loketní opěrkou, nenastavitelnou opěrou pod nohy atd. To, že pro lidi co skutečně v autě pomalu bydlí jde jinde objednat masážní sedačky, klimatizované atd už mluvit nebudu. Škoda slov. Zkus někdy nevyšší výbavu u Supa nebo třeba sedáky Individual u VW či R36 a nebo abych nechválil jen vámi nenáviděné VW, sedni v bazaru do 13 let staré Citroen Xantia nebo Opel Omega a pak poznáš co to jsou sedačky. Tak tady by se zrovna Subaru mohlo přiučit!! Já věřím, že Simon měl spoustu aut a nevím proč by měli být přetočené. Já jich měl taky spoustu nemám za potřebí bezhlavě kritizovat a chválit jen jednu značku. A že jsem si problémů užil jak na jedné či druhé straně.

Já bych tu diskusi skutečně ukončil a věnoval se vodě. Žijte si v tom jaká je Subaru mega hvězda a ostaní hlavně VW je naprostá jebka, já tvrdím, že není špatné ani jedno, pouze každé má svoje + a - a tím skutečně končím. Byť by mě teda ještě zajímalo kolik stojí u normálního auta jako je Boxer Diesel výměna oleje, když 1500,- u PD je pro někoho moc.

Howgh :whist:
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát říj 01, 2010 9:37 am

sullaco, proti bwm nic nemam, spolecne s hondou je to jedina firma, ktera umi udelat motor, vsichni ostatni udelaji dobrej motor jen nahodne a neprilis casto. Nekteri se tomu prizpusobi a o novy motor se ani moc nepokousi a zustavaji u toho, co funguje (Subaru), jini to nechapou, maji motoru nepocitane a skoro vsechny nahowno (ford, francouzi, vw ... neco v rychlosti vyinzenyruju, diry v kroutaku a vykonu zamaznu turbem... 100 kW to ma, tak co chtit vic :)).

jinak jezdit s volkswagenem phaetonem jako s prestiznim a "imidz" vozem jen jasne diagnostikuje buranstvi a neznalost historie (a nemciny) u majitele :)

ja s interierem subaru nikdy problem nemel, ale sem na japonce zvyklej, treba honda nikdy nemela ruzny drzacky na piti a podobny blbosti (dlouho se vyhybala i palubnimu pocitaci...o jehoz uzitecnosti si tez myslim svoje) a subaru je v tom jeste vic spartanske. Polohovatelnou loketni operku ma treba Ford Galaxy, ale ja to snad nikdy nepouzil, ridim levou kterou mam hozenou na okne :)

Pokud sem se v nejakem interieru citil dobre, tak to byl Francouz, rozhodne ne nic z VW koncernu a lehky problem mam i s BMW (a mercedes mne vzdycky dokaze prekvapit nejakou dobre zvolenou kytkou nebo podobne elegantnim vzorem na tapecirungu :D)

Ale to uz se dostavame jinam, interier je ciste subjektivni zalezitost. Spolehlivost auta a jeho jizdni vlastnosti se objektivne resit daji.

Mmch jeste sem nevidel auto, kde by navigace od vyrobce byla opravdu dobra (kdyz sem kupoval Toyotu, tak dealer rikal, ze sem udelal dobre ze nemam navi, ze to je skoro co kus to original, jak to porad vylepsuji ... a spolecnou vlastnosti vsech verzi je to, ze je nahowno :)) ... navigace automobilek jsou porad o 2 generace pozadu za externim pristrojem.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pát říj 01, 2010 10:07 am

Na chvíli přeruším tu diskuzi (pro mě zajímavou), je tady dost lidiček, co se v autech vyznají, proto bych chtěl poprosit o radu: chci si koupit ( i na tahání loďky) starší auto, tak aby na kouli mělo min. 2.500kg, ne automat.
Moje představa je do 400.000,-Kč, od r.v. 2005. Ročně najedu cca 30.000km. Zatím uvažuji mezi VW Touareg, Toyota Land Cruiser, Nissan Navara.
Inzeráty jsem už nějaké prošel, v autech se svezl, ale chtěl bych slyšet vaše názory, než se rozhodnu.
Uživatelský avatar
Namor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: úte črc 14, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Namor » pát říj 01, 2010 10:32 am

Ahoj všichni.Krásná debata.Každý máme své oblíbené auto a na to nedáme dopustit.Já doporučuji na tahání, dlouhé cesty a pohodli toto:

Obrázek

Dá se v něm přespat -pohodlně a tahá to skvěle.mám lod s vlekem 2,5t.Spotřeba bez vleku do 9,2l na sto kilometrů.Podotýkám je to 4x4 2,5tdi 178koní.
Po prázdnu ve dvou jezdím po ČR za 8,0l/100km
Namor
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát říj 01, 2010 11:44 am

knoki píše:Na chvíli přeruším tu diskuzi (pro mě zajímavou), je tady dost lidiček, co se v autech vyznají, proto bych chtěl poprosit o radu: chci si koupit ( i na tahání loďky) starší auto, tak aby na kouli mělo min. 2.500kg, ne automat.
Moje představa je do 400.000,-Kč, od r.v. 2005. Ročně najedu cca 30.000km. Zatím uvažuji mezi VW Touareg, Toyota Land Cruiser, Nissan Navara.
Inzeráty jsem už nějaké prošel, v autech se svezl, ale chtěl bych slyšet vaše názory, než se rozhodnu.


dobreho LC z 2005 do 400k nekoupis.
pokud chces jezdit autem denne i bez lode, tak si skrtni navaru (to je ciste pracovni auto) a LC ve verzich SOL a TERRA (nemaji nastaveni tuhosti podvozku, coz je na dalnici a lepsi silnice na delsi cestovani zbytecny problem) ... na denni jezdeni s obcasnym tahanim ti pak zustava LC ve verzich lux a premium a touareg.

pokud jezdis do terenu, tak si skrtni touarega (a osobne bych ho skrtnul i na to tahani).

na kazdodenni tahani bych asi volil spis navaru nez LC (ale je to ciste pocitove).

ja volil mezi land cruiserem a land roverem discovery .... vyhral LC kvuli spolehlivosti a tomu ze je to japonec. nissana (pathfinder) ani mitsubishi (pajero) sem nechtel, povazuju je za mene kvalitni nez LC + LC je vice univerzalni, samotneho me prekvapilo jak se s tim da bez problemu a hodne pohodlne jezdit i po dalnici.

misto touraga (2.5D mne prijde slabej, o 5 l si u VW myslim svoje a v benzinu bych VW urcite nebral) bych jeste zvazil bmw x5 (asi ten 3 l dizl ... ale nevim, neresil sem), typove stejny auto, ale rok 2005 a cena 400k bude asi spatna kombinace.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát říj 01, 2010 11:47 am

namore, tohle je taky jedina rozumna volba u dodavky .... a vzhledem ke sve neskryvane nechuti k VW musim rict bohuzel :D
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » pát říj 01, 2010 1:46 pm

Simon, já tak Subaru respektuju takové jaké je, nicméně ale mají prostě nabídku a výběr výbavy malý. Jinak je to pro mne perfektní auto a nebejt nové generace Outbacku, u ktreré snad musel být designér zhulený, mám ho doma. To samé nová Impreza. Humus. Stejně tak ale nedám dopustit na VW, i když v poslední době ti designéři u Audi kupříkladu, to je taky katastrofa. Phaeton se mi osobně strašně líbí, více jak Mercedes S classe a nechápu, proč bych měl být buran kdybych si ho koupil. Mě se skutečně líbí. A co na tom záleží, jestli je na haubně hvězda nebo VW. Mě spíš přijde buranství to, že jakmile to nemá na kapotě hvězdu, tak to nemůže být pro někho prestižní limuzína. Ale nechme toho, každému se zkrátka líbí něco. Jinak k té navigaci, ačkoliv používám Tom Toma, páč střídám více aut, tak v jednom Supu je dotyková navigace Columbus (u VW je to RNS 510) a funguje naprosto perfektně včetně pokrytí. Nevím, proč tohle japonci nedotáhnou do konce, je to škoda. Jedině kde to snad umí dotáhnout je pro trh USA.
Jinak abych ti udělal radost a neměl jsi mě za udatného VWfila tak tohle je můj tajný sen, který si pomalu plním: Subaru Impreza WRX STi MY 06 v kompletním bodykitu a spoustou dalšího. http://www.subaru-ostrava.cz/tuning/6
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát říj 01, 2010 3:53 pm

ja se byl divat na novy subaru a interier sem ani nevidel, zajimal mne kufr a info o spojce. kufr proto, ze predchozi legacy/outback byla ma puvodni volba misto land cruisera, 3 litr benzin se sekvenci, krasny svezeni (hodne povedeny interier), ale ma to nizsi a mensi kufr nez predpredpo legacy ktere mam (to povazuju zatim za nejdokonalejsi subaru, supr kufr, dobry sedacky, 2,5 litr motor, automat a vzduchovej podvozek). U aktualniho legacy sem byl s kufrem velmi spokojeny, perfektne sirokej a v puvodni vysce jako ma me legacy. Priste musim mrknout teda na interier a hlavne sedacky :)

mercedes je luxusni jen v par malo modelech ... ale me tyhle auta nic nerikaji. Ani subu sti, ja bych volil velmi poklidnou jizdu v maserati grantourismo, cernym :), to auto neni v nicem nejlepsi, ale ma proste neco do sebe :) a ma i jachtarsky logo :D
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát říj 01, 2010 4:10 pm

jeste k phaetonu.
1. schvalne hodne pripomina passata, aby zvysil prestiz passata
2. kdyz luxus tak od firmy, ktera ho dela ve vsech radach (cili ani MB, ani nic z VW). Tohle je jako kdyz se venkovskej reznik prevlekne za svihaka lazenskeho :) a jeste se zapomene dole zapnout :D
3. luxusni auto znacky "lidova vozitka" je usmevne
4. a VW ma nejakou historii, vznik i dalsi prubeh a to taky neni uplne v souladu s luxusem i s jinyma vecma (treba strycek adolf, kdyz uz bych mel hodne rypnout)
5. buranstvi je prave ta w12, kdy mam na to, abych dal za vymenu oleje 60 a nechal si u toho rozebrat pul auta. prosta na to mam a nezajima me, ze je to vlastne technicky slendrian non plus ultra.

kdyz neco takovyho tak lexus, jedine z normalnich aut, ktery na me celou dobu co sem ho ridil tlumene mluvilo "musis me mit, chces me, musis me mit, ...." :), zvenku nic moc, ale zevnitr je to povedeny po vsech strankach.

ale neda se za tim tahat lod, tak co s tim :D
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát říj 01, 2010 4:25 pm

Nissan Navara - poslední generace, je to spíše pracovní auto, ale dá se s ní jezdit i normálně, máme na firmě dvě (luxusní i pracovní verzi) obě s dlouhou boudou a "krátkou" korbou z nástavbou a 80% cest najeto nezatížené, po dálnicích a okreskách (jedna dvouletá má něco ke 100.000km, druhá roční má asi 50.000km) spotřeba se pohybuje někde kolem 9 litrů. Na tažení lodě hodně dobrý, 1750kg loď i s vlekem taháme rovnou z vody na písku a úplně v klídku, letos jsme za tím vytahovali ještě jednu 2t na písku a mokré trávě a také v pohodě. Uvnitř už je docela i prostor, se 195cm se tam v pohodě vejdu a i do zadu, což u předchozí generace bylo skutečně utrpení. Servis se dělá jen v Nissanu, ceny nevím, ale žádné vážnější problémy, jen pravidelná udržba. Krom jedné bouračky, kde byl přeraženej hliníkovej disk a měnil se rám, protože byl hnutej. (No taky to auto bokem přerazilo 120tku kunu u plotu zároveň se zemí.

Předchozí generaci jsme měli na firmě také, ta za 5let najela 200.000km, a na té tedy odešel EGR ventil a palivové čerpadlo, jinak bezproblémový auto a ta zase jezdila těžce naložená, někdy i přetížená. To byl ale skutečný pracant, ježdění po silnicích nepohodlné, všude málo místa pro posádku, Nenaložená s těžce neklidným zadkem, poměrně dost odskakuje.

Jinak k navigacím, v Peugeotu 607 mám orig barevnou navi, mapy od VDO s pokrytím ČR a není problém, zatím mi všude navigovala bez problémů, narozdíl od TomToma co jsem měl v mobilu. Jinak mapy v autě z roku 2007. Nové mapy a software není problém aktualizovat.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pát říj 01, 2010 9:54 pm

K Nissanu bych doplnil jen drobne info - mel jsem Patrola - cca 10 let. Uzasna vec, pres veskere "nevyhody" konstrukce. Az na to ze po 10 letech se vicemene nahodou prislo na to ze ma prorezlej ram. Ale tak, ze pres nej bylo skoro videt. Patrola jsem mel za neznicitelnou vec (motor mel jen cca 170 tis) a tohle me tezce zklamalo. Auto slo do sveta za par tisic znamymu co vedel co kupuje a trvdil ze mu to nevadi - kutil Tim. Az potom jsem postupne dostaval info ze muj Patrol nebyl zdaleka jedinej, komu "odesel" timto zpusobem ram .... Soubezne jsem mel Navaru (starsi model). Zucastnila se jedne havarky, kde v rychlosti kolem 30km/hod docela znicila stareho Favorita, ale ji se ohnul/nalomil ram. Nechapal jsem ze je to mozny ...mel jsem pocit ze to vydrzi vic. S ohledem na to, ze NIssan uz temer nema novy modely techto aut, ja osobne bych do Nissanu (noveho) dneska uz nesel ...

Vymenou za Patrola do baraku prisla Kia Sorento (nejedna se o soucasny inovovany model, ale o ten starsi 2009 - s pevnym ramem) - pritelkyne taha neustale za autem prives pro kone - tedy shanel jsem neco co uveze 3 - 3.5 tuny. Tohle auto me velmi prijemne prekvapilo - dokonce tak, ze bych si dovedl predstavit ze bych s nim jezdil i ja. Tedy kdybych moc musel - preci jen ML 350 je stale o kousek vys :-)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » sob říj 02, 2010 8:58 am

Se to tu pomalu mezi řádky zvrhává ... kdo ho má většího :D

Ford Escort 1.6 - 12 let - 1000 kg na kouli. Já ho tedy mám sakra malého ;)
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2504
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » sob říj 02, 2010 10:30 am

Skoro bych řekl trumfování prodejců jednotlivých značek....
Ideální auto je Smart s 3,5 t na kouli :P
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » sob říj 02, 2010 10:25 pm

ficcus píše:Se to tu pomalu mezi řádky zvrhává ... kdo ho má většího :D

Ford Escort 1.6 - 12 let - 1000 kg na kouli. Já ho tedy mám sakra malého ;)

Malý, ale šikovný a výkonný. J.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » pon říj 04, 2010 12:36 pm

"Malý, ale šikovný a výkonný."

To sedí aj na môjho indiána Jeep Cherokee 2.8CDI. Dľa TP utiahne 2.8t, MacGregor26 s výbavou, palivom, zásobami a aj s vozíkom by nemal príliš prekročiť 2t. Na rovine ani neviem že niečo ťahám...
[align=center]Obrázek[/align]
Manuálna 6 stupňová prevodovka, možnosť zapnúť 4x4. Redukcia umožní pohodlnne vyťahovať loď z vody na bársakom povrchu väčšinou iba na základný plyn. Pre mňa ideálny ťahúň, vyčítať mu možno hlučnosť motora ... ale na hlbší zvuk nízkootáčkového diesla som si dokázal zvykúť. ;)

PS. Vrátili sme sa pred týždňom z expedície "Dunajská delta", napíšem o tom report.
Uživatelský avatar
sysel1
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: pon zář 06, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod sysel1 » pon říj 04, 2010 4:20 pm

Namor píše:Ahoj všichni.Krásná debata.Každý máme své oblíbené auto a na to nedáme dopustit.Já doporučuji na tahání, dlouhé cesty a pohodli toto:

Obrázek

Dá se v něm přespat -pohodlně a tahá to skvěle.mám lod s vlekem 2,5t.Spotřeba bez vleku do 9,2l na sto kilometrů.Podotýkám je to 4x4 2,5tdi 178koní.
Po prázdnu ve dvou jezdím po ČR za 8,0l/100km
Namor


hm, tak to nemá chybu. Otázka je jen rto, an kolik by to asi tak mohlo vyjít? :)
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pon říj 04, 2010 5:12 pm

sysel1: Hned jsem se po něm koukal po webu. Nový 1,2 mega, mírně ojetý 0.8 mega. Ale pěknej stroječek ;)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon říj 04, 2010 7:48 pm

Tak když už Ficcus vyhlásil tu soutěž :) , přidám Fordíka Ranger. Má na kouli 2.500kg, 4x4, redukce, vzadu samosvor. Nemá problém vytáhnout loď z vody i na pláži. Motor 2,5 s turbem, spotřeba s lodí 10 litrů nafty. Na korbě uveze 1 tunu. "Kufr" je famózní, lehce se tam vejde vše potřebné příslušenství a výbava k lodi. Přivěsný motor nesmrdí v autě.
Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů