Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 9:36 pm

Ano, je to tak, taky jsou VW Transporter/Caravelle/Multivan 4x4, ale za neslušné ceny.
A z větších je jeden unikát - Mercedes Sprinter 4x4 s podvozkem z vojenského terénního vozu. Včetně redukce a uzávěrek. Ten vytáhne z vody i 4tunový motorák.
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » pon říj 10, 2011 9:40 pm

bokal píše:Jezdím třeba dost často o dost větším vozem než zmíněné dodávečky a mikrobusy. Je to VW LT 2,5TDI, dlouhý, vysoký pro 9osob. Tedy stále ještě osobní auto. Délka 5,7m, šířka taky větší než Transporter. Parkuju často u obchoďáků mezi škodovkami a spol, pravda trochu vyčnívám. Nikdy nemám problém, že by nešlo zaparkovat.



No u obchoďáku zaparkuješ i autobus to není o hrdinství :D
Denis psal o parkování ve městě kde s LT zabereš dvě místa a když je nemáš tak seš 15 :mad: :whist:
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon říj 10, 2011 10:04 pm

To nebyla řeč o hrdinství ale o zvycích. S Denisem nemám důvod polemizovat, přestože se občas courám i po Bratislavě. Ten jistě má dost najeto i s dodávkou.
Byla to úvaha pro ty, co neparkujou zrovna na Praze 1. Je dost těch, co do velkých měst ani nikdy nejeli, přesto mají obavy z většího auta.
Ve velkoměstech je to jasné, často tam není kam umístit ani fabii.
Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » pon říj 10, 2011 10:12 pm

Já, ač ženská, mám raději větší auta, krom jiného se v nich cítím bezpečněji. Každé naše auto je o něco větší než to předchozí a stejně máme vždycky o 10% více nákladu než se tam vejde. :) A parkuju s tím líp než ledasjakej chlap :P
Teď máme MB Vaneo, skvělé auto, ale na kouli má v papírech jen 750 kg bržděného přívěsu :?
A tak koukáme po větším - neustále nám přebývají lidi, co by potřebovali s námi někam jet, loď je taky asi těžší...
Viano se mi líbí moc, ale nevjede nám podjezdem do garáže a na ulici ho nechci nechat stát, krade se tu :gun:.

Je lepší koupit starší auto (4-5 let) s méně najetými kilometry nebo mladší (2-3 roky) co má najeto více? :?
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » pon říj 10, 2011 10:56 pm

Lucifer píše:Je lepší koupit starší auto (4-5 let) s méně najetými kilometry nebo mladší (2-3 roky) co má najeto více? :?

Něco ti napoví na STK nebo v servisu příslušné značky podle VIN...i když někdy je lepší se raději na historii neptat :mad: :D :gun:
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » úte říj 11, 2011 8:26 am

Z mé vlastní zkušenosti je lepší to, co má málo km. Ale je tu problém, aby to byla pravda. Najdou se kusy, od prvního majitele, který jezdil do značkového servisu, kde se dá podle VINu zjistit historii. A jinak je to zase o štěstí......
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » úte říj 11, 2011 10:53 am

Vypadá to, že je Luciferka neskutečněj vejtaha, co se týče parkování, bohužel a nerad musím podotknout, že má pravdu. Parkuje výnikajícně a čím větší auto, tím zdá že lépěji. Zcela mě tak deklasuje v očích sousedů, z nichž se někteří pochechtávají, když Luciferka nacpe tu naši krávu do mezery, kde z každé strany přebývá tak půl metru. (a to prosím parkovat umím taktéž). :)
Takže letos dostane na triko couvání s šestimetrovým vlekem ke skluzu k vodě. howgh. ;)
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » úte říj 11, 2011 11:17 am

Doporučuju zmenšit prostor , z každé strany 5cm od zrcátka a bude dokonalá.
K tomu je jednoduchá cesta - větší auto. Ono to Vaneo zas není velká kráva, ale velká auta mají lepší zrcátka a pak se couvá líp už proto.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1931
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte říj 11, 2011 1:59 pm

Sice vim, ze jsem beznadejnej staromilec, jeste navic s uchylkou na auta s motorem vzadu, ale nicmene - ma nekdo z vas zkusenosti s touhle potvorou?

Obrázek

Melo by to mit tazny az na 2500kg a to usporadani pohonu se mi zda bejt na tahani lode z vody vylozene vhodny (az teda na fakt, ze motor asi musi dost do vodicky, ale nejspis je na to stavenej).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oDm1xjAEUic[/youtube]
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 732
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hukvaldy

auta

Příspěvekod kanic » úte říj 11, 2011 2:19 pm

Možná jsme zapomněli na Chevy Orlando.
Po zimě se na západě určitě najde nějaké zánovní zmáčklé.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » úte říj 11, 2011 4:52 pm

A tak v americe je vhodných autíček v kategorii "drobeček" dostatečný výběr.

Obávám se, že jen málokdo z nás by měl ochotu to živit. Jeden jsem měl - Ford Explorer, jezdit se s tím dalo, akorád do té doby jsem měl dost optimistické představy, kolik stojí provoz. Ta představa byla, že to teda bude trochu víc , tak 14, když se nenajezdí moc km tak to zvládnu. A taky jsem nechápal, co znamená pořekadlo: "žere to i trávu kolem cesty". Teď už to vím. S chutí to nemá problém, klidně 20 -30.
Druhý kousek jsem jen občas řídil, Ford F 150 (asi 2005), s tím bych klidně vydržel jezdit. Bylo mi v něm dobře. A je už i úsporný, spokojí se s 13-20, umí si odpojit válce z 8 až na 4. 5 míst + 2 m2 zavazadel. Celková těsně pod 3500kg. Tažné taky 3500. Takže kdo má vrt na zahradě, je to taky varianta. Jezdí s tím žena mého kamaráda, měří asi 1,5m, cítí se v tom bezpečně. Já taky.
Omlouvám se, to není patřičná reakce na Orlando, neuvědomil jsem si, že je tu řeč o korejském Chevroletu. To ta zkratka CHEVY směruje k americe.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » úte říj 11, 2011 7:38 pm

No jo amerika, to mě přivedlo do vzpomínek - měli jsme tam Buicka, v Kalifornii - takový normální starší auto, myslím že měl 3 litry obsah. V přepočtu stál litr benzínu do kolem 8 korun. Když jsem to zjistil, okamžitě jsem přestal řešit kolik to žere a kolik toho najezdíme :). (nevím ovšem, jaký jsou tam ceny dneska). To byly časy :cry:
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 732
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hukvaldy

auta

Příspěvekod kanic » úte říj 11, 2011 8:32 pm

Když jsme v té Americe, tak Opel Sintra.
Možná je pro 8 a má už i nějaký kufr .

Žít bych tam ale nechtěl.
david
moderátor
Příspěvky: 4726
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: auta

Příspěvekod david » úte říj 11, 2011 8:50 pm

:lol: když už jste u těch žroutů, co takhle:
Toyota Tundra je pěti místný pickup vhodný i do terénu. Pod kapotou můžete u tohoto vozu najít motor o objemu 4,7 nebo 5,7 litrů. Takto silné motoru umožní využít Toyotu Tundru i jako tažný vůz, který ve své nejsilnější variantě dokážu hravě zvládnout i 4,5 tunový přívěs.

V terénu i na běžných silnicím využijete vybavení, kterým Toyota Tundra zajišťuje bezpečnou a pohodlnou jízdu. Mezi takové vybavení patří pohon 4x4, automatická převodovka, stabilizace podvozku, regulace tuhosti podvozku, klimatizace, senzor opotřebení brzdových destiček a mnohé další.

Toyota Tundra je také vybavena velkým úložným prostorem vhodným pro přepravu téměř jakéhokoliv nákladu.

Základní parametry vozu Toyota Tundra
Délka: 5809 mm
Šířka: 2029 mm
Výška: 1930 mm
Hmotnost: 2368 kg
Zdvihový objem: 5663 ccm
Výkon: 284 kW (381 koní)
Maximální rychlost: 175 km/h

žere to skoro jako loď :lol: , dcerka s tím 5,7 l tahá dva koně
Uživatelský avatar
vladaz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: sob črc 26, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kladna

Příspěvekod vladaz » stř říj 12, 2011 4:01 am

JardaF píše:No jo amerika, to mě přivedlo do vzpomínek - měli jsme tam Buicka, v Kalifornii - takový normální starší auto, myslím že měl 3 litry obsah. V přepočtu stál litr benzínu do kolem 8 korun. Když jsem to zjistil, okamžitě jsem přestal řešit kolik to žere a kolik toho najezdíme :). (nevím ovšem, jaký jsou tam ceny dneska). To byly časy :cry:


OFF topic: aktuálně galon za 3.7USD. Zdravím z Los Angeles. V.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » stř říj 12, 2011 5:20 am

Koukám, že už nás napadají samí velcí benzínožrouti.
Je na čase oprášit staré známé poučky:
Pro každodenní ježdění jednoho člověka do zaměstnání
je každý auto VELKÝ.
Pro přepravu rodiny na víkendy a dovolený
je každý auto MALÝ.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » stř říj 12, 2011 5:27 am

P.S.: DODGE RAM 1500, 5 míst plus korba.
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » stř říj 12, 2011 6:31 am

Jirina píše:Pro každodenní ježdění jednoho člověka do zaměstnání
je každý auto VELKÝ....


A proto jezdím do práce na motorce ;).
Nicméně, pěkně to tu zasíráme :hmm:.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř říj 12, 2011 3:31 pm

Heavy,
ono vším co tu bylo uvedeno se dá tahat lodě,
až na tu motorku, nebo žeby aspoň Cadeta? Abysme neskončli ještě u bicyklu.

asi nejlepší cena benzínu, co jsem tankoval byla nedávno v Saudské arábii cca 2,30Kč/litr.

To by se dobře živilo 5,7 L v džípu i v lodi.
Mají i moře, ale nelíbí se mi tam, trochu moc teplo, tak se vraťme do reality a zvolme něco evropského, případně korejského a taky lodě zavezeme.

Možná tyhle zoufalé kecy vedeme ze zoufalosti z nadcházejícího počasí.
Loď ještě na vodě a venku jakoby mělo sněžit.
Naposledy upravil(a) bokal dne stř říj 12, 2011 3:40 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Re: auta

Příspěvekod simon » stř říj 12, 2011 3:34 pm

david píše::lol: když už jste u těch žroutů, co takhle:
Toyota Tundra je pěti místný pickup vhodný i do terénu. Pod kapotou můžete u tohoto vozu najít motor o objemu 4,7 nebo 5,7 litrů. Takto silné motoru umožní využít Toyotu Tundru i jako tažný vůz, který ve své nejsilnější variantě dokážu hravě zvládnout i 4,5 tunový přívěs.

V terénu i na běžných silnicím využijete vybavení, kterým Toyota Tundra zajišťuje bezpečnou a pohodlnou jízdu. Mezi takové vybavení patří pohon 4x4, automatická převodovka, stabilizace podvozku, regulace tuhosti podvozku, klimatizace, senzor opotřebení brzdových destiček a mnohé další.

Toyota Tundra je také vybavena velkým úložným prostorem vhodným pro přepravu téměř jakéhokoliv nákladu.

Základní parametry vozu Toyota Tundra
Délka: 5809 mm
Šířka: 2029 mm
Výška: 1930 mm
Hmotnost: 2368 kg
Zdvihový objem: 5663 ccm
Výkon: 284 kW (381 koní)
Maximální rychlost: 175 km/h

žere to skoro jako loď :lol: , dcerka s tím 5,7 l tahá dva koně


hilux s uspornym 3l dieslem to neutahne?
Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod radar » stř říj 12, 2011 4:02 pm

Bratr má LandRover Discovery tuším rok 95. v naftě.
Parádní auto. Na redukci utáhne všechno.
Hezký den všem.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2403
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » stř říj 12, 2011 4:47 pm

bokal píše: ono vším co tu bylo uvedeno se dá tahat lodě,
až na tu motorku, nebo žeby aspoň Cadeta? Abysme neskončli ještě u bicyklu.

OT: si delas prcu, ale cadet lze odvezt i na kole ;-) ... i jen ruco na manipulaku s velkejma koleckama ;-)
jako maly decka jsme preplouvali z jachtaku pres labe a pak prave ruco nebo na kole odvazeli
na piskovnu ... byla to fuska, ale o to vice srandy :D
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » stř říj 12, 2011 7:32 pm

bokal píše:Heavy,
....se dá tahat lodě,
až na tu motorku, nebo žeby aspoň Cadeta?


tsss... ta by utáhla i něco víc jak Cadeta :mad:

Jmenovitý výkon: 70 kW (95 koní) při 7250 ot. / min
Max. točivý moment: 100 Nm při 5500 ot. / min
Max.hmotnost: 495Kg

,ale s bržděním by asi byl krapet problém...... no co půjčil bych si kotvu z lodě :mad: :lol:

bokal píše:Možná tyhle zoufalé kecy vedeme ze zoufalosti z nadcházejícího počasí.

Máš asi recht, počkej až opravdu napadne :D
Víkend má být celkem slušný... pojedu se rozloučit s Orlíkem...
Kurňa to je fičák a rok je zas v pr..... :crazy:
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř říj 12, 2011 9:21 pm

Tak o tom nepochybuju,
ono podnikatelé se starým železem vozí na dvoukoláku za bicyklem o dost větší váhy.
jen mi to připadá troch krok zpátky. Je vidět, že jsme připraveni na jakoukoli krizi. :D

Nezdá se vám, že jsme se posunuli z těch amerických drobečků trochu moc zpátky ?

Osobně jsem dospěl k názoru, že je pro naše potřeby tahání lodí a člunů dobré řešení kategorie SUV.
Pravé tereňáky málokdo využije pro běžný provoz, postrádají většinou pohodlí osobáku.
Ale SUVeček je dnes celkem velký výběr, jak nových tak ojetých, malých i větších. Jízdní vlastnosti se moc od osobáku neliší,
navíc se s tím lépe jezdí v zimě. Mají 4x4, povoleno často tahat víc než 2 tuny, vyšší podvozek,
tak není strach s ním sjet až do vody při vytahování a spouštění lodi.

Co mě na tom baví, je ta nezávislost. Nemusím jako dřív prosit někoho s tereňákem.
Ovšem někdo to raději řeší více autama, pokud si to může dovolit, proč ne.
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » pát říj 14, 2011 9:23 am

ficcus píše:Na RT potřebuju ještě pár let zestárnout - zatím mám rád, když na mě fouká:crazy:

... já najezdil letos tak málo ... sakra ... v sobotu bude hezky - musím aspoň kolem Lipna :D

V sobotu bude hezky a hlavně bude foukat :whist:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů