Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
tažné auto
Je na prodej auto na tahání lodi.Více v bazaru ji.
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/521/img055maxka640maxvka480.jpg/][/URL]
Uploaded with ImageShack.us
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/521/img055maxka640maxvka480.jpg/][/URL]
Uploaded with ImageShack.us
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
heavy píše:ficcus píše:...zatím mám rád, když na mě fouká:crazy:
krom hrcaní do práce (na to RT moc není..), když už sednu tak jedu pár set km v kuse... a to bez ohledu na počásí. Pár let jsem to zvládal s jawkou350. Ale přemíra mých koníčku zákonitě vedla k větší angažovanosti drahé polovičky...výsledkem je RT. Bolí jí zadeček i na "vrtulce" na druhou stranu máme rekord 600/den.
Nezaložíme zde vlákno klubu přátel čmoudů... v jedné stopě
600/den je rekord? to je slabe ... na RTcku tusim 1100/den, ale to same byva standard i na GSA...
RTcko jsem mel, ale po roce slo z domu a zpatky je GSA... Jak pise Ficcus, na RTcko se musi zestarnout, te motorce chybeji "koule".
jp.webzdarma.cz/jordan - par fotek s motorkou
- heavy
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
geronimo píše:To je pořád řečí, jaké auto a kolik má na kouli a co takhle :
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=uFe1r8DnQqQ
Zvednul jsi mi náladu .
Hovez píše:600/den je rekord? to je slabe
Bezdebat .
Rozhodující bylo, že jsem jel s baťužkem, který NEMÁ rád náklony a zatím nejdelší jízdu měl 175km/den a celkově na tom seděla 5x.
Úspěchem akce je, že se nebrání oraginazace dalšího výletu .
Hovez píše:Jak pise Ficcus, na RTcko se musi zestarnout, te motorce chybeji "koule".
Mám tři děti psa a firmu, večer se cejtím starý víc než dost
PS: zapomněl jsem na baťužek
- jozin888
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte dub 05, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Co hovorite na Hondu CR-V ??
Na ťahanie lode,prívesu asi naj voľba..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WTSrMc1mlAA&feature=g-user-u&context=G2e12b3aUCGXQYbcTJ33YjaQDgs4ttud-UEu1C0PYHBJknTERNcJA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bTnoSDBwhRM&feature=g-user-u&context=G2e12b3aUCGXQYbcTJ33YjaQDgs4ttud-UEu1C0PYHBJknTERNcJA[/youtube]
Na ťahanie lode,prívesu asi naj voľba..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WTSrMc1mlAA&feature=g-user-u&context=G2e12b3aUCGXQYbcTJ33YjaQDgs4ttud-UEu1C0PYHBJknTERNcJA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bTnoSDBwhRM&feature=g-user-u&context=G2e12b3aUCGXQYbcTJ33YjaQDgs4ttud-UEu1C0PYHBJknTERNcJA[/youtube]
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
CRV nemá permanentný náhon na obydve nápravy v pomere 50:50, ak sa teda nemýlim a to je s redukovanou jednotkou dosť dôležité pri spúšťaní lode do vody. Ak ju ťahaš len po asfaltkách a dávaš na vodu žeriavom, tak je jedno či je to 4x4. Podla môjho názoru CRV je dobré na spevnené cesty a spevnený sklz /náplavka/ do vody.
- vilma
- moderátor
- Příspěvky: 3179
- Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: Olomoucko
ahoj, prosím znalé o posouzení :
co takhle VW sharan, 2,0 TDI, 103 Kw (140K), 4x4,
a hlavně :co to tažné zařízení - co o něm vím : "částečně elektricky sklopné, funkce Auto-hold, (přes elektronickou parkovací brzdu)". Za 20 700,-.
Víc nic o něm nevím. Na můj mazácký dotaz, kolik uveze na kouli mi prodejce nebyl schopen říct číslo.
Nepište mi, co kupuješ za loď, prosím napište, jakou teda uveze, kde mám limity "podle auta".
Spěchá to. Díky předem.
co takhle VW sharan, 2,0 TDI, 103 Kw (140K), 4x4,
a hlavně :co to tažné zařízení - co o něm vím : "částečně elektricky sklopné, funkce Auto-hold, (přes elektronickou parkovací brzdu)". Za 20 700,-.
Víc nic o něm nevím. Na můj mazácký dotaz, kolik uveze na kouli mi prodejce nebyl schopen říct číslo.
Nepište mi, co kupuješ za loď, prosím napište, jakou teda uveze, kde mám limity "podle auta".
Spěchá to. Díky předem.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Libor tahá se Š-Superb, oficiálně 1,6T. Neoficiálně trochu více.
Uvedený Sharan má:
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) 750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) 2200
http://www.autoweb.cz/volkswagen-sharan-20-tdi/
To je trochu více než u mě. Už to auto tady někde bylo uvedené v přehledu...
Když odečteš 500kg na vlek a pár drobností tak můžeš vozit za tím loď do 1.7 T (čím více výbavy tím pochopitelně potom lehčí loď)
Můžeš tím tahat např. velice pěkný a docela prostorný trailersailer Viko 25. Ještě máš rezervu 200kg na výbavu (motor, kotvy, zásoby...)
Total length 7,50 m
Beam 2,55 m
Draught (swing keel) 1,20/0,30 m
Total mass 1400 - 1500 kg
Ballast/keel version 400/500 kg
Water ballast 500 kg
Sail area 21- 26 m²
Berths 4-6
Height in cockpit max 1,75 m
CE category C/B
Design André Koschel
Uvedený Sharan má:
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) 750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) 2200
http://www.autoweb.cz/volkswagen-sharan-20-tdi/
To je trochu více než u mě. Už to auto tady někde bylo uvedené v přehledu...
Když odečteš 500kg na vlek a pár drobností tak můžeš vozit za tím loď do 1.7 T (čím více výbavy tím pochopitelně potom lehčí loď)
Můžeš tím tahat např. velice pěkný a docela prostorný trailersailer Viko 25. Ještě máš rezervu 200kg na výbavu (motor, kotvy, zásoby...)
Total length 7,50 m
Beam 2,55 m
Draught (swing keel) 1,20/0,30 m
Total mass 1400 - 1500 kg
Ballast/keel version 400/500 kg
Water ballast 500 kg
Sail area 21- 26 m²
Berths 4-6
Height in cockpit max 1,75 m
CE category C/B
Design André Koschel
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
Tady najdeš tažné zařízení na všechny Sharany. http://www.tazna-zarizeni-praha.cz/tazn ... 90-sharan/ určitě levnější a do až 2500KG.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Taky jsem se pokoukával po Sharanu se záměrem tahání lodě, starší ročníky měly povoleno 2000kg. Mám rád tyhle velkoprostorové vozy MPV. Ale jak hledám tak hledám, pořádnou bytelnou čtyřkolku nikdo v této kategorii nevyrábí.
přátelé ze autoservisu mi Sharana důrazně nedoporučili z důvodu slabé konstrukce zavěšení přední nápravy,spojky a převodovky.
To že to výrobce povoluje ještě nic neříká o tom, jak to bude auto snášet. Dá se tam předpokládat výrazné zvýšení poruchovosti. Kluci v servisu tvrdí, že tohle auto má všeobecně poddimenzovaný podvozek, a tvrdí, že i bez tahání přívěsu to moc nevydrží.
Pak jsem pořídil Santa FE, všechno OK, tahat smí 2500kg, ale jak píše Denis - taky nemá redukční převodovku. Proto vytáhnout vlek s lodí (2300kg) z vody už je na spojku dost náročné. Ale už má 170 tis.km a ještě spojka drží.
Dnes uvažuju o KIA Sorento předposlední generace, může to tahat 2800-3500 kg, má to redukci a samosvor vzadu. Přitom to není typický offroad ale SUV, takže jízdní vlastnosti osobního auta, spotřeva v přijatelném rozmezí 7-9L.
Ovšem prostor Sharana to bohužel nemá ..........
přátelé ze autoservisu mi Sharana důrazně nedoporučili z důvodu slabé konstrukce zavěšení přední nápravy,spojky a převodovky.
To že to výrobce povoluje ještě nic neříká o tom, jak to bude auto snášet. Dá se tam předpokládat výrazné zvýšení poruchovosti. Kluci v servisu tvrdí, že tohle auto má všeobecně poddimenzovaný podvozek, a tvrdí, že i bez tahání přívěsu to moc nevydrží.
Pak jsem pořídil Santa FE, všechno OK, tahat smí 2500kg, ale jak píše Denis - taky nemá redukční převodovku. Proto vytáhnout vlek s lodí (2300kg) z vody už je na spojku dost náročné. Ale už má 170 tis.km a ještě spojka drží.
Dnes uvažuju o KIA Sorento předposlední generace, může to tahat 2800-3500 kg, má to redukci a samosvor vzadu. Přitom to není typický offroad ale SUV, takže jízdní vlastnosti osobního auta, spotřeva v přijatelném rozmezí 7-9L.
Ovšem prostor Sharana to bohužel nemá ..........
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 182
- Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31
Se Sharanem jsem tahal loď 4 roky a mohu potvrdit, že to není vhodné auto na tahaní lodí (tím myslím jakýchkoliv v rozmezí 1-2t). S autem jako takovým jsem byl velmi spokojen, ale na tahání těžšího přívěsu při své výšce a váze to prostě není vhodné auto a to bez ohledu, zda je to s náhonem na 4 kola anebo ne.
VW Pasat, Superb, Volvo 4x4 by byla z této kategorie dle mne lepší volba, Hoda CRV níže uvedena je spíše dle mě pochybná reklama anebo návrh někoho, kdo s tím vozem nemá vlastní zkušenosti.
Argument protistrany je samozřejmě, že vše závisí na tom jak těžkou loď táhneš, ale o tom to ale zas tak není. Některá auta jsou prostě k tahání vhodnější a některá méně. Pokud bude někdo chtít tahat loď +/- 1,5 T tak moje osobní doporučení z kategorie osobních a SUV bude spíše Pasat nebo Superb než často doporučovaná SUV vozidle, která někdy docela "plavou" na silnici i bez přívěsu.
VW Pasat, Superb, Volvo 4x4 by byla z této kategorie dle mne lepší volba, Hoda CRV níže uvedena je spíše dle mě pochybná reklama anebo návrh někoho, kdo s tím vozem nemá vlastní zkušenosti.
Argument protistrany je samozřejmě, že vše závisí na tom jak těžkou loď táhneš, ale o tom to ale zas tak není. Některá auta jsou prostě k tahání vhodnější a některá méně. Pokud bude někdo chtít tahat loď +/- 1,5 T tak moje osobní doporučení z kategorie osobních a SUV bude spíše Pasat nebo Superb než často doporučovaná SUV vozidle, která někdy docela "plavou" na silnici i bez přívěsu.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Kamarád tahá se Sharanem, loď s vlekem má váhu 2t a nestěžuje si, má starší ročník, 99 1,9TDi. Já bych zas neřek, že to není vhodný na tahání těžkejch vleků, stačí se porozhlídnout na dálnici, sharanů s plaťákem na auta jsem už potkal hafo, a to i druhýho sharana vez na vleku. Dělali se s tažnym i na 2,2tuny ale nevím přesně který motorizace. I když mě osobně to auto moc sympatický není, já raděj osobáky.
Za 607čkou taham 1800kg a do 90km/h o tom vleku ani nevím, pak už to s autem začíná houpat. Je to jen předokolka, na písku jsem ještě vytahovat nezkoušel, ale taky na to dojde.
Za 607čkou taham 1800kg a do 90km/h o tom vleku ani nevím, pak už to s autem začíná houpat. Je to jen předokolka, na písku jsem ještě vytahovat nezkoušel, ale taky na to dojde.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Trochu to nesedí, pokud mám tahat 2T a více, je jakékoli osobní jak uvádíš Superb nebo Pasat mimo hru.
Pasatem jsem najezdil hodně, ale je to do 1800kg.
Asi jsi s SUV moc nejezdil, to co uvádíš - nectnoct zvaná plavání je spíše charakteristická pro klasické offroady s pneu vysokého profilu a taky charakteristické pro americké - třeba jsem měl Jeep Grand Gerokee, Ford Explorer. Tyhle plavou při vyšší rychlosti i bez přívěsu.
S tím mým SUV jsem jel 4x chorvatsko s plachetnicí na přívěsu celk. 2400kg, průměrně 100km/h, proto si to dovolím tvrdit.
Ale typ od typu se může dost lišit. Proto píšu jen o těch, které jsem měl nebo mám.
ale pokud se nejezdí po nezpevněné silnici nebo nevytahuje lodě z vody, pak je to jedno. Tedy až na splnění předpisů, po rovné silnici se dá tahat kdečím. Taky jsem dříve vozil za Pasatem i 2300kg, dnes bych to už neriskoval, už se často váží na silnici.
Každopádně si asi koupím něco s redukcí, místa, kde vytahuju loď jsou vždy s dost stoupáním, často sjíždím na štěrk. Loni jsem si na to raději půjčil Patrol a to je paráda, to vytáhne vlek z vody hezky pomaličku i na volnoběh.
No a taky nemám rád, když smrdí spojka.
Pasatem jsem najezdil hodně, ale je to do 1800kg.
Asi jsi s SUV moc nejezdil, to co uvádíš - nectnoct zvaná plavání je spíše charakteristická pro klasické offroady s pneu vysokého profilu a taky charakteristické pro americké - třeba jsem měl Jeep Grand Gerokee, Ford Explorer. Tyhle plavou při vyšší rychlosti i bez přívěsu.
S tím mým SUV jsem jel 4x chorvatsko s plachetnicí na přívěsu celk. 2400kg, průměrně 100km/h, proto si to dovolím tvrdit.
Ale typ od typu se může dost lišit. Proto píšu jen o těch, které jsem měl nebo mám.
ale pokud se nejezdí po nezpevněné silnici nebo nevytahuje lodě z vody, pak je to jedno. Tedy až na splnění předpisů, po rovné silnici se dá tahat kdečím. Taky jsem dříve vozil za Pasatem i 2300kg, dnes bych to už neriskoval, už se často váží na silnici.
Každopádně si asi koupím něco s redukcí, místa, kde vytahuju loď jsou vždy s dost stoupáním, často sjíždím na štěrk. Loni jsem si na to raději půjčil Patrol a to je paráda, to vytáhne vlek z vody hezky pomaličku i na volnoběh.
No a taky nemám rád, když smrdí spojka.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Nevím Denisi, kde jsi to četl. Já jsem to nepsal. Pravda, Vilma nepsala kolik potřebuje tahat, ale ptala se, kolik může tahat Sharanem.
Protože tenhle údaj dnes skoro nikdo nepíše. U VW to každopádně nepíšou.
A když na takovou otázku nedokáže odpovědět prodejce, tak tam bych už asi nešel.
Vycházel jsem z toho, že když se na to ptá, asi nestačí 1000kg, na to stačí kdejaký osobák, třeba Octavia.
Napsal jsem jen svoji zkušenost a poznatky.
Protože tenhle údaj dnes skoro nikdo nepíše. U VW to každopádně nepíšou.
A když na takovou otázku nedokáže odpovědět prodejce, tak tam bych už asi nešel.
Vycházel jsem z toho, že když se na to ptá, asi nestačí 1000kg, na to stačí kdejaký osobák, třeba Octavia.
Napsal jsem jen svoji zkušenost a poznatky.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Můj názor je jednoduchý - auto by mělo odpovídat tomu, jak velkou a těžkou loď chceme tahat.
malá lodička, stačí malé auto,
velká = velké auto
nejde jen o 4x4, to není vždy potřeba,
už se to tu stokrát probíralo.
jedna jednoduchá zásada - auto by mělo být těžší(pohotovostní hmotnost) než přívěs s lodí.
malá lodička, stačí malé auto,
velká = velké auto
nejde jen o 4x4, to není vždy potřeba,
už se to tu stokrát probíralo.
jedna jednoduchá zásada - auto by mělo být těžší(pohotovostní hmotnost) než přívěs s lodí.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Bokal, súhlas, ale to je základný pohlad. Ďalšie kritérium môže byť že chce /Vilma/ večšie, pohodlné, rodinné auto s ktorým môže ísť v pohode na dovolenku. Vilma sa pýtala na Sharana, asi sa jej /rodine/ to auto pozdáva a chcela vedieť kolko sa s ním dá odtiahnuť.
To 4x4 je dobré vtedy ak spúšťaš loď po slipe sám. Na ťahanie po asfalte to netreba. Ale ak má človek 4x4, tak ťa to poteší aj v zime, najme ak bývaš v kopcoch a hodne tam sneží.
To 4x4 je dobré vtedy ak spúšťaš loď po slipe sám. Na ťahanie po asfalte to netreba. Ale ak má človek 4x4, tak ťa to poteší aj v zime, najme ak bývaš v kopcoch a hodne tam sneží.
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
fishmaster - tak tohle slyším poprvé, zatím mě s tím na dopravce vždy poslali někam.
Třeba před měsícem jsem nechal montovat na Peugeot 806, v papírech od tažného bylo 1800kg a v papírech od auta 1430 kg.
Bylo mi sděleno, že platí to, co je schváleno výrobcem auta, co píše výrobce tažného je nezajímá.
Tak příště si to nechám montovat u Tebe.
Denisi - bydlím v Beskydech, takže to SantaFe nemám jen kvůli lodi. Jiné než 4x4 už nechci, a to z mnoha důvodů. Ale to si musí každý vyzkoušet sám, co mu vyhovuje a co potřebuje.
Třeba před měsícem jsem nechal montovat na Peugeot 806, v papírech od tažného bylo 1800kg a v papírech od auta 1430 kg.
Bylo mi sděleno, že platí to, co je schváleno výrobcem auta, co píše výrobce tažného je nezajímá.
Tak příště si to nechám montovat u Tebe.
Denisi - bydlím v Beskydech, takže to SantaFe nemám jen kvůli lodi. Jiné než 4x4 už nechci, a to z mnoha důvodů. Ale to si musí každý vyzkoušet sám, co mu vyhovuje a co potřebuje.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů