Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
jozin888
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod jozin888 » pon úno 20, 2012 1:10 am

K tej Honde CRV potreboval by som SUV ktoré by niečo zvládlo aj na nespevnenej ceste + vytiahnutie lode z vody..
CRV síce nemá permanentný náhon na obydve nápravy v pomere 50:50 ale keď prešmykne koleso zapína zadok a náhon na všetky štyri..
Ma celkom slušnú spotrebu 6,5l
Ide mi o to ze ci sa moc nebude trápit z prívesom 1,7-2t ?? :?
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3179
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 46
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pon úno 20, 2012 10:25 am

To hledím, ještě včera jsi psal, že je to asi to naj na ťahání přívěsu či lodi .... Nebo že by to byla jen taková malá opakovaná reklama ? Tak už asi stačí....
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » pon úno 20, 2012 10:49 am

CR-V mám, ten předcházející model, ale má jen 1600kg na tažné. Vlek 2t utáhne v pohodě výkonu je dost. Jak říkám je to auto na mokrou trávu :-), ale mám ještě Patrola takže moje představa o terénu je trochu posunutá :-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 20, 2012 11:38 am

Jozin888, Pri ťahaní lode je rozhodujúce jej spúšťanie do vody a ešte viac vyťahovanie a tam je 4x4 bez prešmyknutia rovnako dôležité ako redukovaná jednotka. CRV ani jedno s toho nemá. A najme ak by si vyťahoval loď o váhe ako spomínaš. Auto je to inak dobré.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2504
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon úno 20, 2012 11:57 am

Kamarád má Toyotu RAV 4, což je parametry srovnatelné auto(s Hondou CR-V) výkonem, kroutícím momentem i hmotnoctí taženého přívěsu. Tahá Maxuse 24 cca 2000 kg i s vlekem. Po silnici, dálnici i kopce v pohodě, ale z vody ani náhodou. Buď to zahrabe, nebo spálí spojku.

Obrázek
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pon úno 20, 2012 12:21 pm

Ante píše:CR-V mám, ten předcházející model, ale má jen 1600kg na tažné. Vlek 2t utáhne v pohodě výkonu je dost. Jak říkám je to auto na mokrou trávu :-), ale mám ještě Patrola takže moje představa o terénu je trochu posunutá :-)

no je k tomu Patrolovi .. netvrdim ze je to nutne obecna zkusenost .. berte to jen jako muj soukromy dojem ... mel jsem ho take .. snad 10 let ... a vetsi sra..goru jsem jeste neridil ..
1) sice to nejak jede, ale nebrzdi to ... pri rychlejsi jizde mel pri prudsim brzdeni snahu vyskocit v zatacce ze silnice .. bylo to sice neprijemny, ale dalo se na to zvyknout ... dokonce se to dalo povazovat za "feature"
2) nevim proc, ale obcas se dusil ... proste pri zaberu z nicehonic zacal cudit z vyfuku a zacal schipat ... motor diesel necele 3 litry .. proste ten novejsi "kulaty"delsi patrol
3) slo to poresit spojkou .. smrdela pak jeste dva dny. V servisu (servisech) asi 10x, kupovaly se vselijaky cidla a vsilijaky novy vehementy, ale vysledek byl vicemen stejny ... 10 dni to jelo super, 11 den to schipalo .. a zas porad dokola ... ???
4) absence mezinapravoveho diferencialu delala pri pohonu 4x4 z otoceni na bezne silnici zazitek na dalsi dva mesice. Vyjede lecos, ale sjede min .. mysleno na horach .. jizdu do kopce jsem nikdy neresil, jizdy z kopce jsem se bal uz den dopredu ....
5) i tak jsem ho mel rad ...
6) az do okamziku, kdy u bezne kontroly zjistili ze ma prorezlej ram, ale echt .. proste tak, ze pres nej bylo skoro videt ... dira durch ... a ne jen jedna ... proste v prdeli .. slusne receno KO. Podotykam, ze jsem s nim nedelal zadny extra vopicarny. Resenim bylo bud vymenit ram, nebo auto prodat .. prodal jsem ho .. novy majitel vedel co kupuje, takze auto za puvodnich 1,5M slo do sveta za 70 tisic ..jako pracovni stroj nekam na ranch ke konicm .... a to rok predtim jsem kupoval novy vyfukovy system za vice jak 100K a rok jeste predtim neco jinyo taky za balik .. na tom aute proste zrezlo skoro vsechno .... ... moc "dobra" investice ..
7) to bylo poprve co jsem sysel o problemu hnijicich ramu ... u Patrola .. az pote co jsem se ho zbavil mi zacala spousta lidi kolem vypravet podobne historky .. podle me ma Patrol (novejsi) nejaky technologicky problem ...

8) za me osobne ma Nissan definitivni cernou tecku ... Patrol bohuzel taky ... Nez NIssana, to uz radsi pesky ....
9) Ja dneska jezdim s MB ML - na kouli 3,5T a pritelkyne ktera taha vlek s konema ma KIU Sorrento - starsi model s pevnym ramem ... na kouli myslim 3T. MB je zbytecne popisovat, to je proste pohoda .. ale i ta KIA, byt byla kupovana trosku jako nouzove reseni, slouzi skvele ....
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » pon úno 20, 2012 1:14 pm

no já má Patrola na tohle :-)
Obrázek

ono celý trochu víc rezne a "nemá motor" 110 PS není na to auto moc. 4x4 u toho je jen do terénu, po silnici by na 4x4 neměl vubec jezdit pokud není podklad kluzký, odděláš pravděpodobně rozvodovku nebo diferák. Je to auto hlavně do terenu na silnici to moc není už jen pro to že má obě tuhé nápravy to moc komfortu není.
Uživatelský avatar
jozin888
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod jozin888 » pon úno 20, 2012 1:22 pm

Denis píše:Jozin888, Pri ťahaní lode je rozhodujúce jej spúšťanie do vody a ešte viac vyťahovanie a tam je 4x4 bez prešmyknutia rovnako dôležité ako redukovaná jednotka. CRV ani jedno s toho nemá. A najme ak by si vyťahoval loď o váhe ako spomínaš. Auto je to inak dobré.


To si ma moc nepotešil teda :cry: Sem tam som pokukoval ešte ja po tej RAV4 alebo Nissan X-Trail ale ten ma Renoltacke motory tak to ma trosku viac odraduje..
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 343
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » pon úno 20, 2012 1:59 pm

Zdravím, musím se zastat Nissanu,
můj otec má Nissan Pathfindr 3 roky, zatím jezdí bez poruchy, pokud vám nevadí strohý interiér je vcelku OK.
Motor 170HP, krouťák 450/2000 Nm, režimy převodovky: pohon 4x2, 4x4 automat, 4x4+zadní a mezinápravová uzávěrka a předek jen brzdama, 4x4+redukce+zadní a mezinápravová uzávěrka a předek jen brzdama (snad jsem to dobře napsal).
Tahá za nim karavan 1,5 tuny, kouli to má myslím na 3t.
Brzdy super, je to verze, která má větší kotouče.
Spotřeba kolem 12-13 litrů.
Jak byly záplavy, brodil jsem do 80cm.
Řazení a spojka jde dost těžko, automat by byl asi pohodlnější.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon úno 20, 2012 2:29 pm

My máme doma 2x Nissan Navara , motor stejnej jako v Pathfindru, 2,5TDi, jedna je 3roky (90tis najeto) stará, druhá 2roky stará (65tis najeto). Bezproblémový auta, jedno jezdí do servisu jen na pravidelný kontroly, druhý bylo už bouraný, takže se měnil rám (byl hnutej), v zimě zadním kolem přeražená 150tka kuna těsně u země, po výměně rámu začlo pár problému, který ale byli způsobený servisním zásahem, kdy se vlastně celý auto odstojilo z původního rámu a nastrojilo na novej. Ale teď už je vše ok. Provoz aut je denně léto/zima, převážně krátký trasy, 2 až 3km několikrát denně, plus nějaký ty delší trasy. Spotřeba se drží kolem 9litrů s 6ti stupňovým manuálem. S vlekem 2t kolem 12litrů, ale jeikož je auto stavěný na náklad na korbě, tak je potřeba aby vlek hodně tlačil na kouli. Jinak pohoda. Loď to z vody táhne na písku i mokrý trávě na volnoběh, s redukcí.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pon úno 20, 2012 3:10 pm

hosi, ja vam nechtel zkazit detstvi, ani nechtel rict, ze uplne kazdej Nissan musi bejt nutne smejd ... ja popisoval svoji osobni zkusenost s Patrolem - byl to ten novejsi model nez ma Ante na fotce. Mel jsem od "miminka" ten nej model co se l koupit s nej vybvaou - neustale servisovany u kamarada - az do toho smutnyho konce. Pisu to proto, ze Patrolovi obecne se behem mnoha let dostalo az jisteho zbozteni, ktere si imho bohuzel nove modely nezaslouzily. Proste kdybych dneska musel znovu kupovat "tahac", ja za sebe mam v jednom jasno - Nissan uz ne ... na tom nezmeni nic ani to, ze minulej rok jsem jednim Pathfinderem (odsud z fora) jel a zcasti ho i ridil a to auto bylo docela slusny .. majiteli preji at mu dobre slouzi.

TW

P.S - na ty hnijici ramy bych u Patrola dal vazne pozor ... az jsem auto prodal a pritelkyne prijela s novou Kiou na zavody spousta lidi (vsichni se tam znaji - mala komunita) se ptala, kde je Patak. Az jsem jim rekl o co slo, slysel jsem oravdu hodne historek na tema .. jo to znam .. kamosovi taky ... to dela skoro kazdymu ... nejaka chybka v technologiii .. skoda ze to nerekli predtim .. prodal bych ho hned ... nicmene pokud ma nekdo Patrola "v merku"aspon vi na co si dat pozor.

Tot nejak vse. Jednu dobu jsem byl zarytej Nissanista - ja Patrol, exmanzelka Navara 4x4, tata Almera - doted s tim jezdi synator, dcera taky cosi ... ale po nejakych 14 letech to vidim proste jinak - Nissan, ja uz proste nechci.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon úno 20, 2012 3:21 pm

Nissan Navara a pathfinder jsou určitě na tahání super, ale automat se na tahání obecně nedoporučuje.
Jeho životnost se takovou zátěží rapidně zkracuje a oprava je pak v astronomických číslech.
To platí nejen pro Nisan ale všeobecně !
Pokud je prodejce znalý a solidní tak to rovnou řekne. Když jsem kupoval u hyundaje, tak na informaci, že chci tahat víc než 2 tuny rovnou reagovali - kupte si jedině manuál. Hyundai používá stejné aut. převodovky jako Nisan, Honda atd - AISIN
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon úno 20, 2012 5:16 pm

bokal píše:Nissan Navara a pathfinder jsou určitě na tahání super, ale automat se na tahání obecně nedoporučuje.
Jeho životnost se takovou zátěží rapidně zkracuje a oprava je pak v astronomických číslech.
To platí nejen pro Nisan ale všeobecně !
Pokud je prodejce znalý a solidní tak to rovnou řekne. Když jsem kupoval u hyundaje, tak na informaci, že chci tahat víc než 2 tuny rovnou reagovali - kupte si jedině manuál. Hyundai používá stejné aut. převodovky jako Nisan, Honda atd - AISIN


No hele, já jsem taky koňák, pravda bohužel auto v automatu nemám(nevyrábělo se) ale na závodech,a to hlavně v Německu, má ta 85% lidí na tahání automat,zatím si nikdo nestěžoval :?
Uživatelský avatar
vlr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 43
Registrován: úte led 26, 2010 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Velešín

Příspěvekod vlr » pon úno 20, 2012 6:07 pm

K tomu CR-V. Cetl jsem v časopise článek na téma výměna DPF filtru. Pro CR-V si údajně cení náhradní na 170 000,-. Kolik bude za spojku?
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon úno 20, 2012 6:42 pm

maxik1958 píše:No hele, já jsem taky koňák, pravda bohužel auto v automatu nemám(nevyrábělo se) ale na závodech,a to hlavně v Německu, má ta 85% lidí na tahání automat,zatím si nikdo nestěžoval :?


Až zničíš dvě převodovky jako já, tak změníš názor. Oprava mě stála u Pasatu 45000 a u Exploreru 16000.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pon úno 20, 2012 8:02 pm

bokal píše:Až zničíš dvě převodovky jako já, tak změníš názor. Oprava mě stála u Pasatu 45000 a u Exploreru 16000.

pokud muzu rict, pak maxik konstatuje to, co jsem videl i ja .... cim vice bohatsich jezdcu/ridicu tim vice drahych a novych aut a tim i vice automatickych prevodovek ... ackoliv mi selsky rozum "napovida", ze na tahani tezkych veci bude asi manual lepsi (vic vydrzi), nemam k tomu tvrzeni vubec zadny opodstatneny duvod ... jde jen o pocit. Ale stale vic aut co vidim a co tahai opravdu tezke veci ... jsou automaty a nikdo si aspon prede mnou nestezoval

.. mozna .. opakuji mozna ... to bude tim, ze ta auta co v automatech vidam jsou proste spravne dimenzovana nebo dokonce naddimenzovana - takovy Dodge V"xYZ" v automatu nema problem utahnout 2,5T vlek, mozna tam ma jeste veeelikou rezervu .... zatimco Passat je tak na hrane ???? Mozna proto je cely system zatezovan presmiru a nektere veci odchazi ... mam auto (3,5l benzin) v automatu a uz parkrat tahlo konsky vozik a pokud mohu soudit, bylo mu to naprosto jedno .. nicmene par jizd jeste nic nenapovida ... obecne ale, to auto jede porad stejne, at jsem v nem sam, nebo at neco tahne, nebo kdyz jsme jeli v peti a plne nalozeni ... nepoznam rozdil .. ani ve spotrebe, ani ve zrychleni ani v razeni ..

TW

P.S. Pritelkyne ma ono zminene Sorento v manualu, protoze a) bylo hned na sklade b) bylo levnejsi c) prave pro ten neopodstatneny pocit, ze manual bude pro jeji vyuziti (neustale neco taha) lepsi ...

PS2 - az ted koukam na ten Explorer .. neni to sice Expedition :-), ale i tak tohle auto by mnou zmninovanou rezervu mit melo ... tak nevim ...
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2096
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon úno 20, 2012 8:13 pm

To není v automatu je to o obsahu. pokud Auto je to od 5ti litrů ost. jsou hračky :D Tak je to něco jiného než nějaký 1,9 TDI A když se o automat člověk stará nehoní hpo moc hlídá olej i mění tak auto přežije.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon úno 20, 2012 9:10 pm

Až zničíš dvě převodovky jako já, tak změníš názor. Oprava mě stála u Pasatu 45000 a u Exploreru 16000.

No měl jsem tři auta v automatu, všechno Oply, tahal jsem za nima neskutečný věci...koně lodě, prodejní stánek, jen jednou jsem měl problém, když bylo málo oleje jinak úplně v pohodě Teď mám VW T3 Syncro 1,9 D to se dělalo pouze v manuálu !Tahám dvě tuny bez problémů, i když musím v kopcích víc řadit, ale kdyby byl v automatu....jdu do něj!!! ;) Kamarádka má T4ku v automatu,a je taky spokojená,a tahá dvoutunovej koňskej vlek!
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon úno 20, 2012 10:38 pm

T3 Syncro! Jesli se nepletu, VW s pohonem 4x4 a s motorem vzadu, to musi tahat lode z vody uplne samo. Az se nekdy uvidime, poprosim te o predvedeni, technicky unikaty miluju.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » úte úno 21, 2012 3:55 am

geus píše:To není v automatu je to o obsahu. pokud Auto je to od 5ti litrů ost. jsou hračky :D Tak je to něco jiného než nějaký 1,9 TDI A když se o automat člověk stará nehoní hpo moc hlídá olej i mění tak auto přežije.


Naprostý souhlas. Nemluvě o tom, že vetšinu normálních (rozuměj silničních) aut s větším objemem motoru už ani v manuálu nekoupíš. Mám MB E 350 4matic a vysloveně jsem chtěl manuál, ale nedělá se!

Nicméně od kolegů z MB fóra vím, že za tím zcela bez problémů tahají neskutečný věci (plaťáky s auty atd.) a jediné co je při opravdu častém používání přívěsu potřeba, je o polovinu zkrátit výměnu oleje v převodovce = každých 30 tis. km.

Wlady
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » úte úno 21, 2012 7:12 am

TashonkaWitko:
" na tom nezmeni nic ani to, ze minulej rok jsem jednim Pathfinderem (odsud z fora) jel a zcasti ho i ridil a to auto bylo docela slusny .. majiteli preji at mu dobre slouzi."

Nu ... na poslední TK byl u mého Pathfindera zmíněn rezavějící rám. Tož (a ne právě z tohoto důvodu) už stojí v autobazaru a já si čerstvě vozím zadek v Subaru Outback, s kterým tahací zkušenosti naberu (jak doufám a plánuji) až v létě.
Uživatelský avatar
martin64
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř lis 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin64 » úte úno 21, 2012 4:58 pm

Čavec všetci.
Zaujímavá debata. Hm, a čo sa vykašlať na 4x4 a riešiť to navijákom na guli? Jeden taký som zočil myslím v Baumaxe - =12V /2tony v ťahu. Máte s tým niekto skúsenosť? Domnievam sa že je zbytočné vláčiť všade náhony, diferák a spol kvôli niekoľkým použitiam v roku.(Ospravedlňujem sa chatárom a presvedčeným off - rouďákom) Videl som ťahať takto lodičku na Kráľovej - auto stálo, motor bežal, spojka si lebedila, navijáčik navíjal a vlek išiel pomaly z vody. Ak máte niekto navijak a používate ho za účelom tu všeobecne poisovanom, prosím o láskavé podelenie sa so skúsenosťami.
Maťo
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » úte úno 21, 2012 5:09 pm

Tahal jsem takoto loď (s vlekem cca 1700kg) za mondeem. Naviják byl od výrobce Proma - lepší než z baumaxu. Na parametry bych se musel jít podívat. S Jeppem to je rychlejší a pohodlnější. Naviják je hrozně pomalej a pokud loď sedne správně třeba až na 3 pokus, je to na celý odpoledne. Už ten vlek 1,7t byl na naviják dost, teď tahám 3,2t a to už by bez jeepu s redukcí nešlo. Navíc třeba na Orlíku - Radavě je pláž dlouhá a naviják je třeba několikrát přepřahat. Většinou jsem stejně raději s flaškou šel ukecávat někoho s jeepem, aby mě vytáh :)
Uživatelský avatar
martin64
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř lis 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin64 » úte úno 21, 2012 5:28 pm

to mkovi
Tiež fajn riešenie. Ďík, ako jednu z variant budem skúšať aplikovať. Unás sa dá s flašou tiež všeličo. Ten naviják myslím použiť až vtedy, keď to inak nepôjde. Mám Sharan dvojkolku...Stále lepšie pomaly ale isto s navijákom , ako sa potom ospravedlňovať spojke.. A neviem či by to pochopila.
Maťo
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte úno 21, 2012 6:31 pm

Pokud potřebuješ aby loď sedla na vlek hned napoprvý, stačí si udělat na vlek sundavací "tykadla" který loď přesně navedou.

Nad navijákem taky přemejšlim, protože při vytahování z vody potřebuju bejt u vleku a né v autě, abych mohl loď dotáhnout do příďový podpěry, a na to by byl alektrickej naviják kterej by pomalu táhnul vlek z vody ideální. Dají se koupit i na tah kolem 5tun i víc, ale jsou poněkud dražší.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů