Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
martin64
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř lis 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin64 » úte úno 21, 2012 6:50 pm

Problém vidím asi tento - ak máš lano a podklad(breh) cca rovnobežne, je fšicko OK. Lano ide nad terénom a ťažné na vleku sa nikde nezapiera do zeme(alebo čo to tam je) Ak terén (breh) tvorí zlom, a auto stojí za hranou zlomu, tak sa lano môže dotýkať terénu, a tam vidím problém. Totiž môže sa poškodiť ťažné vleku, brdza a pod, alebo sa to celé zaryť do brehu. Možno by pomohol nejaký šikovný forichtung, čo by udržoval ťažné vleku bezpečne nad terénom. A nemyslím tým to otočné podporné kolečko na vleku. Nerád veci komplikujem, dobré riešenia sú jednoduché riešenia. Nevie niekto o nejakom?
Maťo
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte úno 21, 2012 6:57 pm

Viky_CZ píše:T3 Syncro! Jesli se nepletu, VW s pohonem 4x4 a s motorem vzadu, to musi tahat lode z vody uplne samo. Az se nekdy uvidime, poprosim te o predvedeni, technicky unikaty miluju.


:) Děkuji za poklonu, loni na výstavě lodě na vodě, jsme na druhém břehu vystavovaly historický kempováníní...tahal jsem tam nějakýho maníka z vody, měl čtyřkolu,už si nepamatuju značku, ale žádnej póvl, za tím vlek s lodí, spálil spojku,když si blbě najel, a vozejk mu zapadl za šutry pod vodou, tak jsem je zapřáhl najednou, a byly venku,ani jsem nezapnul uzávěrku :roll:
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte úno 21, 2012 10:50 pm

maxik1958 píše: ... loni na výstavě lodě na vodě, jsme na druhém břehu vystavovaly historický kempováníní...

Poslechni, nechtel bys Camplet 300?

http://www.google.cz/search?q=camplet+3 ... 24&bih=545
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » úte úno 21, 2012 11:10 pm

Charlie píše:Nad navijákem taky přemejšlim, protože při vytahování z vody potřebuju bejt u vleku a né v autě, abych mohl loď dotáhnout do příďový podpěry, a na to by byl alektrickej naviják kterej by pomalu táhnul vlek z vody ideální. Dají se koupit i na tah kolem 5tun i víc, ale jsou poněkud dražší.

Už som pár krát vyťahoval loď (MacGregor26M) na pláži či rampe aj sám, s malým Jeepom Cherokee (Liberty).
Keď mám vozík vo vode a loď "pláva" uviazaná nad ním, zaradím 4x4 a redukovanú jedničku a idem z auta von, pomôcť usadiť loď na vlek. Jeep s 2.8 CRD má dostatočný krútiaci moment aby s redukciou v pohode na voľnobehu ako korytnačka pomaly vytiahol z vody loď na miernom sklone. Ak si sadne zle, manéver opakujem.

Ten naviják z Metra som kúpil skôr ako Jeepa, je ale naozaj veľmi pomalý. Asi by sa v núdzi použiť na vytiahnutie lode dal.

Maxika1958 pozdravujem, na poslednej výstave Lode na vode sme mekáča spúšťali aj vyťahovali vedľa jeho fleku, mal tam naozaj zaujímavú offroadovú výbavu.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř úno 22, 2012 6:42 am

To jo, jenže já vytahuju loď jednou za rok, proto tahám osobákem a pro mě je naviják časově snesitelnej, mě nevadí, že to pojede z vody pomalu. A pořád je pro mě výhodnější koupit naviják třeba za 10-15tis než živit off-roada.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř úno 22, 2012 8:11 am

Viky_CZ píše:
maxik1958 píše: ... loni na výstavě lodě na vodě, jsme na druhém břehu vystavovaly historický kempováníní...

Poslechni, nechtel bys Camplet 300?

http://www.google.cz/search?q=camplet+3 ... 24&bih=545


Znám, krásná záležitost, kamarád má něco podobného Rapido, já jezdím : http://www.starelode.cz/images/hermann/ ... %20075.jpg :)
Vyměněn odkaz :oops:
Naposledy upravil(a) maxik1958 dne stř úno 22, 2012 9:03 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř úno 22, 2012 8:57 am

TashonkaWitko píše:hosi, ja vam nechtel zkazit detstvi, ani nechtel rict, ze uplne kazdej Nissan musi bejt nutne smejd ... ja popisoval svoji osobni zkusenost s Patrolem - byl to ten novejsi model nez ma Ante na fotce. Mel jsem od "miminka" ten nej model co se l koupit s nej vybvaou - neustale servisovany u kamarada - az do toho smutnyho konce. Pisu to proto, ze Patrolovi obecne se behem mnoha let dostalo az jisteho zbozteni, ktere si imho bohuzel nove modely nezaslouzily. Proste kdybych dneska musel znovu kupovat "tahac", ja za sebe mam v jednom jasno - Nissan uz ne ... na tom nezmeni nic ani to, ze minulej rok jsem jednim Pathfinderem (odsud z fora) jel a zcasti ho i ridil a to auto bylo docela slusny .. majiteli preji at mu dobre slouzi.

TW

P.S - na ty hnijici ramy bych u Patrola dal vazne pozor ... az jsem auto prodal a pritelkyne prijela s novou Kiou na zavody spousta lidi (vsichni se tam znaji - mala komunita) se ptala, kde je Patak. Az jsem jim rekl o co slo, slysel jsem oravdu hodne historek na tema .. jo to znam .. kamosovi taky ... to dela skoro kazdymu ... nejaka chybka v technologiii .. skoda ze to nerekli predtim .. prodal bych ho hned ... nicmene pokud ma nekdo Patrola "v merku"aspon vi na co si dat pozor.

Tot nejak vse. Jednu dobu jsem byl zarytej Nissanista - ja Patrol, exmanzelka Navara 4x4, tata Almera - doted s tim jezdi synator, dcera taky cosi ... ale po nejakych 14 letech to vidim proste jinak - Nissan, ja uz proste nechci.

Docela nechápu, proč ti kamarád při tom neustálém servisování alespoň jednou nevystříkl vnitřek rámu, třeba vyjetým olejem , který ti vypustil při výměně. Náklady 0 Kč, práce na hodinu a výsledek na 10 let. Navíc pokud jsi ho měl od nova. Nebo jakýmkoliv antikorozním přípravkem na dutiny náklady do 1.000,-Kč. Nissan by s původním rámem jezdil ještě dnes.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř úno 22, 2012 10:15 am

martin64 píše:Problém vidím asi tento - ak máš lano a podklad(breh) cca rovnobežne, je fšicko OK. Lano ide nad terénom a ťažné na vleku sa nikde nezapiera do zeme(alebo čo to tam je) Ak terén (breh) tvorí zlom, a auto stojí za hranou zlomu, tak sa lano môže dotýkať terénu, a tam vidím problém. Totiž môže sa poškodiť ťažné vleku, brdza a pod, alebo sa to celé zaryť do brehu. Možno by pomohol nejaký šikovný forichtung, čo by udržoval ťažné vleku bezpečne nad terénom. A nemyslím tým to otočné podporné kolečko na vleku. Nerád veci komplikujem, dobré riešenia sú jednoduché riešenia. Nevie niekto o nejakom?
Maťo


Taky jsem vytahoval často vlek na laně, neboť v některých místech se musí kvůli malému sklonu dost daleko zajet do vody,pak už jsem měl auto ve vodě po prahy a bylo to málo. Ale tahat to na pojezdovém kolečku nejde, protože se zaryje do země nebo utrhne/ohne a je zle. Ono totiž si loď zpošátku lehne na předek vleku, záď ještě plave, a neúměrně oje zatíží. Taky uvažuju, že by to chtělo pod oje nějaké bytelnější kolo/kola. Uvažoval jsem o nějaké malé nápravě se dvěma malýma kolama, třeba bantamy, která by se na to vytahování nějak podložila pod oje. ale technicky jsem to zatím nevymyslel a ni nerealizoval.

Jakpak to děláte v takových situacích?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř úno 22, 2012 10:45 am

Dělám to stejně jak píšeš a s kolečkem (originál) jsem problém ještě neměl.
Pravda nevysouvám ho moc, aby na něj nepůsobil přiliš silný ohyb.

Guma na kolečku je již poněkud omačkaná. Zvažuji pouze vyměnit kolečko časem za větší, bytelnější. Něco jako jsou kolečka pro vytahování gumáku:
Obrázek

Teď je tam toto http://shop.jachting.info/index.php?mai ... e&pID=2010
ten menší model.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř úno 22, 2012 11:35 am

Taky tahám vždy s orig kolečkem, co je na vleku, zatím bez problému, když táhnem na ladě, tak lano spíše oj přizvedává, než tlačí dolu, lano uvazuju za výztuhu u nájezdovny a lano jde spodem k autu.

Ale dá se dopředu udělat sklopný kolo, nejlíp z rezervy, už jsem to na pár vlekách viděl, udělat uchycení kola jako je na nebržděném vleku a celý to přichytit otočně na vlek.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » stř úno 22, 2012 12:23 pm

Snažím se vlek neodpřahat, ale už jsem si párkrát nabral vodu do auta. Většinou stačí kolečko dát nahoru. Lano předek přizvedává. Navíc dvounápravový vlek má sám nějakou stabilitu. Oj mě na zem nedosáhne.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř úno 22, 2012 1:06 pm

Videl jsem nekde na netu prepravni vozicek na vetsi vleky. Je to v podstate koule s malou napravou a dlouhou rukojeti, v zasade je to rudlik s kouli. Domnivam se ze podobna vec je vhodna.

1) Kdyz chci manipulovat s vlekem, pri 50-60kg na kouli je to o zada, napojim ho na "rudlik" a jede.
2) kdyz bude mit rukojet i zehlicku, muzu s nim prodlouzit oj pri vytahovani z vody o treba 2-2.5m a napojit na auto.
3) Pokud nic nepomuze, navazu "rudlik" na lano.

Moc se mi to libilo.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř úno 22, 2012 2:43 pm

Ono to v mém případě, je tak, že loď si natáhnu přídí na lože a zadek plave. Takže zátěž vepředu na vlek je odhaduji tak 300kg. Kolečko zvednu co nejvýš, ale jak začnu tahat, zaryje se to kolečko do štěrku. Mám to nejsilnější, co prodávají ale stejně se rozrazilo. Rozmačkalo to ten plechový disk. když popojedu tak 2-3m, záď lodi si lehne na vozík, ten se vyváží a je to v pohodě. lano oj nadzvedává do vzduchu, popojedu z vody ven, podložím klínama vlek a mohu zapřáhnout na auto.
Tento problém je jeden z důvodů, proč potřebuji na to tahání z vody teréňák s redukcí, aby šlo pomalu popojíždět a sledovat, co to provádí.
Ten zmiňovaný "rudlík" by pomohl. Zatím jsem na to nikde nenarazil
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2504
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » stř úno 22, 2012 5:59 pm

Používám 6m lešenářskou trubku s koulí a "čubou" kolečko mám vysunuté jen minimálně, aby byl vlek co nejvodorovněji, na kolečko pak není takový tlak.

Obrázek
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř úno 22, 2012 8:45 pm

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř úno 22, 2012 9:44 pm

Dobrý, ale na 2tunovým vleku si to neumim představit. Respektive něco podobnýho jsem viděl, ale mělo to kola z auta a místo rukojeti žehličku, táhli na tom sasanku. A s lehkou lodí se dá dobře manipulovat jen na kolečku, když parkuju motorák (750kg), tak s ním manévruju jen ručně na kolečku, protože s autem k tomu zajet nemůžu.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř úno 22, 2012 10:01 pm

Kdyz i na dvoutunovym vleku to "vetsinou" prezije kolecko na oji, tak tohle urcite taky, kdyz to bude slusne udelany.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv úno 23, 2012 6:16 am

To ono to přežije, akorát tohle je na posunování po halách a rovnejch plochách, když by jsi na tom chtěl tahat těžkej vlek z vody za autem, tak by jsi to musel mít na vleku fixovaný ve dvou bodech v podélnym směru, aby se to nebortilo. A v terénu i jen ručně bude s takovýmhle vozíkem dost práce, vím o čem mluvím, mám ten samej systém na posunování velký cirkulárky, a když je hladká podlaha, jede se s tím krásně, když je hrbatá, tak se s tím docela pereš, aby se ti kolečka nezvrkly.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv úno 23, 2012 7:33 am

To je otazka rozchodu a vysky koule na napravou. Jeden z tech nalezenejch ma rozchod uz i celkem velkej. Nemyslim si, ze si nekdo tohle koupi na vytahovani 2t lode z vody, beru to spis jako inspiraci.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2504
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » sob kvě 03, 2014 2:08 pm

Mercedes Benz AMG 6x6 to chci, jen jsem se nedočetl, kolik to má na kouli... :good:
http://www.youtube.com/watch?v=8thaIMJd ... be&t=4m39s
http://www.auto.cz/mercedes-benz-g-63-a ... ejky-73550
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob kvě 03, 2014 7:47 pm

Když uz se to téma ukazalo....

Koupil jsem tedka do rodiny Opel Sintra. Sice vim, ze je to stara plechovka, ale vzhledem k sirce auta (americky rodokmen) se to na tahani lodicky vyborne hodi, je to totiž siroky 183cm, takze to nepotrebuje pridavny zrcátka a lodicka se za tim bezpecne schova.

Tazny se tam bude davat a 600/1500kg povazuju za slusny. Auto ma prazdny 1700kg, takze to je tak akorát.

Max hmotnost soupravy to ma psano 3520kg, coz je tak akorát spatne, ale jinak dobry. :-D

Zde obrazek:

Obrázek

Davam to pro zajimavost, protože o existenci tohodle vozidla málokdo vi. Prodavalo se v EU jenom dva roky, pak propadlo v nárazových testech a stahli ho z prodeje. Cili - nejlepší kup. ;-) Ale ta moznost plynule menit usporadani mezi 7mi místy (a to fakt 7 mist pro dospely) a 3500 litru "kufru" (při dvou mistech).... to mne dostalo.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob kvě 03, 2014 8:18 pm

Sintra není špatná ale je málo rozšířená. Já když po ní koukal tak byla jen v benzínu, tuším 2,2 a na to jak je to auto velký tak na tažnym nic moc, na osobáku mám 1,8t a Sharan kterej je menší má i přes 2t. Jinak prostorově je to auto suprový. V jaký ho máš motorizaci a rok výroby, kilometry?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob kvě 03, 2014 8:38 pm

99, ten 2.2 benzin, co jsi zminoval (diesel nechci - je to 2.2 a jenom 85kW a trilitr s automatem... nejsem blazen), kilometru kolem 200 tis., ale podle zaznamu jsou poctivy. Podle stavu laku a svetel auto zrejme stalo spis v garazi, ale svy mouchy samozrejme ma. Z primereny vzdalenosti je ovšem moc pekny.... a taky levny.

Jezdim dotedka dost na plyn, takze u mne pripada v úvahu prestavba a to u dehtozrouta jaksi moc nejde. Jinak tech 104 kW celkem na bezny jezdeni staci, kdo si pocka, dojede kam potrebuje, a moje draha polovicka s tim dotedka co jsme merili jezdi pod 9 litru, takze stejny jako 1.8 Fiat co mela předtím. Akorát Fiat byl i s 83kW proti tomuhle samozrejme letadlo.

Jinak samozrejme tech 1.5t na tazny mi staci bohate, spis se mi libi ze se u toho nemusim starat o sirku lodicky, protože tech 185cm co ma je na tohle auto tak akorát. Stejne, kdybych na to povesil 1.5t, tak tam sotva muzou jet 2 lidi a bagaz, protože mam jenom 300kg do auta, abych nepresahl hmotnost soupravy. Takze to je tak mozna dobry na tahani nejakyho veterána na podvalu (coz se mi taky docela hodi).
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » sob kvě 03, 2014 8:55 pm

Pánové, neberte to prosím jako škodolibost či dokonce snahu zkazit Vikimu radost z nového vozu, ale viděl bych jako užitečné (preventivní) si přečíst tohle

Wlady
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob kvě 03, 2014 9:27 pm

Vzhledem k tomu, ze celkem zasadne jezdim v totálních kraxnach, tak mne takovy věci nemůžou vydesit (samozrejme jsem to cetl). Preventivne jsem se tomu před koupi podival pod vicko, jak je na tom motor s karbonem a docela mne to uspokojilo. ;-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů