Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
Problém vidím asi tento - ak máš lano a podklad(breh) cca rovnobežne, je fšicko OK. Lano ide nad terénom a ťažné na vleku sa nikde nezapiera do zeme(alebo čo to tam je) Ak terén (breh) tvorí zlom, a auto stojí za hranou zlomu, tak sa lano môže dotýkať terénu, a tam vidím problém. Totiž môže sa poškodiť ťažné vleku, brdza a pod, alebo sa to celé zaryť do brehu. Možno by pomohol nejaký šikovný forichtung, čo by udržoval ťažné vleku bezpečne nad terénom. A nemyslím tým to otočné podporné kolečko na vleku. Nerád veci komplikujem, dobré riešenia sú jednoduché riešenia. Nevie niekto o nejakom?
Maťo
Maťo
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2548
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Viky_CZ píše:T3 Syncro! Jesli se nepletu, VW s pohonem 4x4 a s motorem vzadu, to musi tahat lode z vody uplne samo. Az se nekdy uvidime, poprosim te o predvedeni, technicky unikaty miluju.


- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2303
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
maxik1958 píše: ... loni na výstavě lodě na vodě, jsme na druhém břehu vystavovaly historický kempováníní...
Poslechni, nechtel bys Camplet 300?
http://www.google.cz/search?q=camplet+3 ... 24&bih=545
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Charlie píše:Nad navijákem taky přemejšlim, protože při vytahování z vody potřebuju bejt u vleku a né v autě, abych mohl loď dotáhnout do příďový podpěry, a na to by byl alektrickej naviják kterej by pomalu táhnul vlek z vody ideální. Dají se koupit i na tah kolem 5tun i víc, ale jsou poněkud dražší.
Už som pár krát vyťahoval loď (MacGregor26M) na pláži či rampe aj sám, s malým Jeepom Cherokee (Liberty).
Keď mám vozík vo vode a loď "pláva" uviazaná nad ním, zaradím 4x4 a redukovanú jedničku a idem z auta von, pomôcť usadiť loď na vlek. Jeep s 2.8 CRD má dostatočný krútiaci moment aby s redukciou v pohode na voľnobehu ako korytnačka pomaly vytiahol z vody loď na miernom sklone. Ak si sadne zle, manéver opakujem.
Ten naviják z Metra som kúpil skôr ako Jeepa, je ale naozaj veľmi pomalý. Asi by sa v núdzi použiť na vytiahnutie lode dal.
Maxika1958 pozdravujem, na poslednej výstave Lode na vode sme mekáča spúšťali aj vyťahovali vedľa jeho fleku, mal tam naozaj zaujímavú offroadovú výbavu.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2548
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Viky_CZ píše:maxik1958 píše: ... loni na výstavě lodě na vodě, jsme na druhém břehu vystavovaly historický kempováníní...
Poslechni, nechtel bys Camplet 300?
http://www.google.cz/search?q=camplet+3 ... 24&bih=545
Znám, krásná záležitost, kamarád má něco podobného Rapido, já jezdím : http://www.starelode.cz/images/hermann/ ... %20075.jpg

Vyměněn odkaz

Naposledy upravil(a) maxik1958 dne stř úno 22, 2012 9:03 am, celkem upraveno 2 x.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
TashonkaWitko píše:hosi, ja vam nechtel zkazit detstvi, ani nechtel rict, ze uplne kazdej Nissan musi bejt nutne smejd ... ja popisoval svoji osobni zkusenost s Patrolem - byl to ten novejsi model nez ma Ante na fotce. Mel jsem od "miminka" ten nej model co se l koupit s nej vybvaou - neustale servisovany u kamarada - az do toho smutnyho konce. Pisu to proto, ze Patrolovi obecne se behem mnoha let dostalo az jisteho zbozteni, ktere si imho bohuzel nove modely nezaslouzily. Proste kdybych dneska musel znovu kupovat "tahac", ja za sebe mam v jednom jasno - Nissan uz ne ... na tom nezmeni nic ani to, ze minulej rok jsem jednim Pathfinderem (odsud z fora) jel a zcasti ho i ridil a to auto bylo docela slusny .. majiteli preji at mu dobre slouzi.
TW
P.S - na ty hnijici ramy bych u Patrola dal vazne pozor ... az jsem auto prodal a pritelkyne prijela s novou Kiou na zavody spousta lidi (vsichni se tam znaji - mala komunita) se ptala, kde je Patak. Az jsem jim rekl o co slo, slysel jsem oravdu hodne historek na tema .. jo to znam .. kamosovi taky ... to dela skoro kazdymu ... nejaka chybka v technologiii .. skoda ze to nerekli predtim .. prodal bych ho hned ... nicmene pokud ma nekdo Patrola "v merku"aspon vi na co si dat pozor.
Tot nejak vse. Jednu dobu jsem byl zarytej Nissanista - ja Patrol, exmanzelka Navara 4x4, tata Almera - doted s tim jezdi synator, dcera taky cosi ... ale po nejakych 14 letech to vidim proste jinak - Nissan, ja uz proste nechci.
Docela nechápu, proč ti kamarád při tom neustálém servisování alespoň jednou nevystříkl vnitřek rámu, třeba vyjetým olejem , který ti vypustil při výměně. Náklady 0 Kč, práce na hodinu a výsledek na 10 let. Navíc pokud jsi ho měl od nova. Nebo jakýmkoliv antikorozním přípravkem na dutiny náklady do 1.000,-Kč. Nissan by s původním rámem jezdil ještě dnes.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
martin64 píše:Problém vidím asi tento - ak máš lano a podklad(breh) cca rovnobežne, je fšicko OK. Lano ide nad terénom a ťažné na vleku sa nikde nezapiera do zeme(alebo čo to tam je) Ak terén (breh) tvorí zlom, a auto stojí za hranou zlomu, tak sa lano môže dotýkať terénu, a tam vidím problém. Totiž môže sa poškodiť ťažné vleku, brdza a pod, alebo sa to celé zaryť do brehu. Možno by pomohol nejaký šikovný forichtung, čo by udržoval ťažné vleku bezpečne nad terénom. A nemyslím tým to otočné podporné kolečko na vleku. Nerád veci komplikujem, dobré riešenia sú jednoduché riešenia. Nevie niekto o nejakom?
Maťo
Taky jsem vytahoval často vlek na laně, neboť v některých místech se musí kvůli malému sklonu dost daleko zajet do vody,pak už jsem měl auto ve vodě po prahy a bylo to málo. Ale tahat to na pojezdovém kolečku nejde, protože se zaryje do země nebo utrhne/ohne a je zle. Ono totiž si loď zpošátku lehne na předek vleku, záď ještě plave, a neúměrně oje zatíží. Taky uvažuju, že by to chtělo pod oje nějaké bytelnější kolo/kola. Uvažoval jsem o nějaké malé nápravě se dvěma malýma kolama, třeba bantamy, která by se na to vytahování nějak podložila pod oje. ale technicky jsem to zatím nevymyslel a ni nerealizoval.
Jakpak to děláte v takových situacích?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9268
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Dělám to stejně jak píšeš a s kolečkem (originál) jsem problém ještě neměl.
Pravda nevysouvám ho moc, aby na něj nepůsobil přiliš silný ohyb.
Guma na kolečku je již poněkud omačkaná. Zvažuji pouze vyměnit kolečko časem za větší, bytelnější. Něco jako jsou kolečka pro vytahování gumáku:
Teď je tam toto http://shop.jachting.info/index.php?mai ... e&pID=2010
ten menší model.
Pravda nevysouvám ho moc, aby na něj nepůsobil přiliš silný ohyb.
Guma na kolečku je již poněkud omačkaná. Zvažuji pouze vyměnit kolečko časem za větší, bytelnější. Něco jako jsou kolečka pro vytahování gumáku:

Teď je tam toto http://shop.jachting.info/index.php?mai ... e&pID=2010
ten menší model.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Taky tahám vždy s orig kolečkem, co je na vleku, zatím bez problému, když táhnem na ladě, tak lano spíše oj přizvedává, než tlačí dolu, lano uvazuju za výztuhu u nájezdovny a lano jde spodem k autu.
Ale dá se dopředu udělat sklopný kolo, nejlíp z rezervy, už jsem to na pár vlekách viděl, udělat uchycení kola jako je na nebržděném vleku a celý to přichytit otočně na vlek.
Ale dá se dopředu udělat sklopný kolo, nejlíp z rezervy, už jsem to na pár vlekách viděl, udělat uchycení kola jako je na nebržděném vleku a celý to přichytit otočně na vlek.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2303
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Videl jsem nekde na netu prepravni vozicek na vetsi vleky. Je to v podstate koule s malou napravou a dlouhou rukojeti, v zasade je to rudlik s kouli. Domnivam se ze podobna vec je vhodna.
1) Kdyz chci manipulovat s vlekem, pri 50-60kg na kouli je to o zada, napojim ho na "rudlik" a jede.
2) kdyz bude mit rukojet i zehlicku, muzu s nim prodlouzit oj pri vytahovani z vody o treba 2-2.5m a napojit na auto.
3) Pokud nic nepomuze, navazu "rudlik" na lano.
Moc se mi to libilo.
1) Kdyz chci manipulovat s vlekem, pri 50-60kg na kouli je to o zada, napojim ho na "rudlik" a jede.
2) kdyz bude mit rukojet i zehlicku, muzu s nim prodlouzit oj pri vytahovani z vody o treba 2-2.5m a napojit na auto.
3) Pokud nic nepomuze, navazu "rudlik" na lano.
Moc se mi to libilo.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Ono to v mém případě, je tak, že loď si natáhnu přídí na lože a zadek plave. Takže zátěž vepředu na vlek je odhaduji tak 300kg. Kolečko zvednu co nejvýš, ale jak začnu tahat, zaryje se to kolečko do štěrku. Mám to nejsilnější, co prodávají ale stejně se rozrazilo. Rozmačkalo to ten plechový disk. když popojedu tak 2-3m, záď lodi si lehne na vozík, ten se vyváží a je to v pohodě. lano oj nadzvedává do vzduchu, popojedu z vody ven, podložím klínama vlek a mohu zapřáhnout na auto.
Tento problém je jeden z důvodů, proč potřebuji na to tahání z vody teréňák s redukcí, aby šlo pomalu popojíždět a sledovat, co to provádí.
Ten zmiňovaný "rudlík" by pomohl. Zatím jsem na to nikde nenarazil
Tento problém je jeden z důvodů, proč potřebuji na to tahání z vody teréňák s redukcí, aby šlo pomalu popojíždět a sledovat, co to provádí.
Ten zmiňovaný "rudlík" by pomohl. Zatím jsem na to nikde nenarazil
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Dobrý, ale na 2tunovým vleku si to neumim představit. Respektive něco podobnýho jsem viděl, ale mělo to kola z auta a místo rukojeti žehličku, táhli na tom sasanku. A s lehkou lodí se dá dobře manipulovat jen na kolečku, když parkuju motorák (750kg), tak s ním manévruju jen ručně na kolečku, protože s autem k tomu zajet nemůžu.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
To ono to přežije, akorát tohle je na posunování po halách a rovnejch plochách, když by jsi na tom chtěl tahat těžkej vlek z vody za autem, tak by jsi to musel mít na vleku fixovaný ve dvou bodech v podélnym směru, aby se to nebortilo. A v terénu i jen ručně bude s takovýmhle vozíkem dost práce, vím o čem mluvím, mám ten samej systém na posunování velký cirkulárky, a když je hladká podlaha, jede se s tím krásně, když je hrbatá, tak se s tím docela pereš, aby se ti kolečka nezvrkly.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2468
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 199
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Mercedes Benz AMG 6x6 to chci, jen jsem se nedočetl, kolik to má na kouli...
http://www.youtube.com/watch?v=8thaIMJd ... be&t=4m39s
http://www.auto.cz/mercedes-benz-g-63-a ... ejky-73550

http://www.youtube.com/watch?v=8thaIMJd ... be&t=4m39s
http://www.auto.cz/mercedes-benz-g-63-a ... ejky-73550
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2303
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Když uz se to téma ukazalo....
Koupil jsem tedka do rodiny Opel Sintra. Sice vim, ze je to stara plechovka, ale vzhledem k sirce auta (americky rodokmen) se to na tahani lodicky vyborne hodi, je to totiž siroky 183cm, takze to nepotrebuje pridavny zrcátka a lodicka se za tim bezpecne schova.
Tazny se tam bude davat a 600/1500kg povazuju za slusny. Auto ma prazdny 1700kg, takze to je tak akorát.
Max hmotnost soupravy to ma psano 3520kg, coz je tak akorát spatne, ale jinak dobry.
Zde obrazek:
Davam to pro zajimavost, protože o existenci tohodle vozidla málokdo vi. Prodavalo se v EU jenom dva roky, pak propadlo v nárazových testech a stahli ho z prodeje. Cili - nejlepší kup.
Ale ta moznost plynule menit usporadani mezi 7mi místy (a to fakt 7 mist pro dospely) a 3500 litru "kufru" (při dvou mistech).... to mne dostalo.
Koupil jsem tedka do rodiny Opel Sintra. Sice vim, ze je to stara plechovka, ale vzhledem k sirce auta (americky rodokmen) se to na tahani lodicky vyborne hodi, je to totiž siroky 183cm, takze to nepotrebuje pridavny zrcátka a lodicka se za tim bezpecne schova.
Tazny se tam bude davat a 600/1500kg povazuju za slusny. Auto ma prazdny 1700kg, takze to je tak akorát.
Max hmotnost soupravy to ma psano 3520kg, coz je tak akorát spatne, ale jinak dobry.

Zde obrazek:

Davam to pro zajimavost, protože o existenci tohodle vozidla málokdo vi. Prodavalo se v EU jenom dva roky, pak propadlo v nárazových testech a stahli ho z prodeje. Cili - nejlepší kup.

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2303
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
99, ten 2.2 benzin, co jsi zminoval (diesel nechci - je to 2.2 a jenom 85kW a trilitr s automatem... nejsem blazen), kilometru kolem 200 tis., ale podle zaznamu jsou poctivy. Podle stavu laku a svetel auto zrejme stalo spis v garazi, ale svy mouchy samozrejme ma. Z primereny vzdalenosti je ovšem moc pekny.... a taky levny.
Jezdim dotedka dost na plyn, takze u mne pripada v úvahu prestavba a to u dehtozrouta jaksi moc nejde. Jinak tech 104 kW celkem na bezny jezdeni staci, kdo si pocka, dojede kam potrebuje, a moje draha polovicka s tim dotedka co jsme merili jezdi pod 9 litru, takze stejny jako 1.8 Fiat co mela předtím. Akorát Fiat byl i s 83kW proti tomuhle samozrejme letadlo.
Jinak samozrejme tech 1.5t na tazny mi staci bohate, spis se mi libi ze se u toho nemusim starat o sirku lodicky, protože tech 185cm co ma je na tohle auto tak akorát. Stejne, kdybych na to povesil 1.5t, tak tam sotva muzou jet 2 lidi a bagaz, protože mam jenom 300kg do auta, abych nepresahl hmotnost soupravy. Takze to je tak mozna dobry na tahani nejakyho veterána na podvalu (coz se mi taky docela hodi).
Jezdim dotedka dost na plyn, takze u mne pripada v úvahu prestavba a to u dehtozrouta jaksi moc nejde. Jinak tech 104 kW celkem na bezny jezdeni staci, kdo si pocka, dojede kam potrebuje, a moje draha polovicka s tim dotedka co jsme merili jezdi pod 9 litru, takze stejny jako 1.8 Fiat co mela předtím. Akorát Fiat byl i s 83kW proti tomuhle samozrejme letadlo.
Jinak samozrejme tech 1.5t na tazny mi staci bohate, spis se mi libi ze se u toho nemusim starat o sirku lodicky, protože tech 185cm co ma je na tohle auto tak akorát. Stejne, kdybych na to povesil 1.5t, tak tam sotva muzou jet 2 lidi a bagaz, protože mam jenom 300kg do auta, abych nepresahl hmotnost soupravy. Takze to je tak mozna dobry na tahani nejakyho veterána na podvalu (coz se mi taky docela hodi).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host