To už bude jiný kafe. S motory PSA nemam moc zkušeností. Obecně vim, že frantíci naftu opravdu umí, ale .....
U motorů VW je problém, že jsou postavený pro ..... jak to říct.... o audi se říká čtyři kroužky pro homoušky. Nechci nikoho urážet. Tak to prosím neberte osobně. Sám mam tyhle moroty ve služebákách.
Potíž je v tom, že když bych hodně chtěl uvěřit, že to má ty slibovaný parametry, tak snad jen v laboratoři a jen v úzkym spektru otáček. Prostě motory jsou naladěný tak, aby číslo maximálního výkonu a maximálního krouťáku v tabulkách vypadalo dobře. V praxi je problém, že to tak nejede. Má to poddimenzovaný mezichladiče, takže v létě to nejede (jede znatelně hůř). Navíc krouťák a výkon v nízkých otáčkách je směšný. Stačí podívat se na reálná měření křivek. Ne ty oficiálně propagované. Když s tím člověk tahá loď z vody, tak musí držet vyšší otáčky, aby to mělo výkon. No a asi víte co to dělá se spojkou.
Za jízdy je to podobný. Do 2 tis. ot./ min. je ten motor nemastnej neslanej. Ve dvou zatáhne a ve třech začíná vadnout. Současnej 160 koní vadne kolem 4 tis. takže je potřeba při předjíždění řadit. Ovšem to se projeví turbokráter. Než se zase roztočí turbo a motor pochopí že fakt chci jet, tak jedu souběžně s předjížděným.
Mám zkušenosti s naftou v Hondě, Mazdě a BMW. Ani jedno z aut se tak stupidně nechová. Třeba u Hondy a Mazdy ty parametry motoru nejsou papírově tak oslnivý, ale v praxi je to příjemnější. Táhne to od cca 1200 ot. a vadne kolem 4500 ot. Nárůsty výkonu a vadnutí je ale pozvolný. žádnej onanující zátah se bohužel nekoná.... no a to jsem se oklikou dostal k mé druhé větě. VW nabídne ten super zátah ze kterýho se hromada lidí málem udělá. To je ale asi tak vše.

Jinak se s tim už jezdí hůř. Nicméně průměrným řidičům ten motor naprosto vyhovuje. Lidi nepoznají, že to v zatáčkách uskakuje a že to jede jak vzteklej ratlík. Hlavně, že se to dobře páruje s telefonem a má to vyhřejvaný sicny.
