Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1169
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pát srp 29, 2008 10:36 am

tatinecek píše:zkusili jste někdo , někdy, nějaké subaru?

mám Subaru Forester (i když za ním zatím bohužel nemám co tahat) a znám spoustu lidí se Subaru, takže bych k tomu něco mohl napsat:
První výhoda Subaru je v tom, že má trvalý náhon na všechna čtyři kola, takže trakční vlastnosti jsou výborné. Rozjedete se i do kopce na náledí, na které si po vystoupení z auta kecnete na zadek, protože vám ujela kopyta. Toto už je opravdu extrém a navíc měl mizerný gumy: http://www.miroslavjaros.cz/20080316-Zi ... rsi_37.jpg
Druhá výhoda pro tahání přívěsů je v autech s manuální převodovkou redukce převodovky (u motorů bez turba). To je taková ta páčka vedle ruční brzdy s nápisem Hi-Lo, což skutečně není zařazování čtyřkolového pohonu, jak tvrdí někteří prodejci v bazarech :rofl: .
Třetí výhoda je, že to vypadá jako normální auto a ne jako nějaká terénní obluda.
Impreza a Forester mají malý kufr, pro tahání lodí a bagáže bych doporučil Outback, protože má velký kufr a zvýšený podvozek.
Můj Forester má s dvoulitrovým motorem na kouli 1,5 tuny, Outbacky s třílitrem asi 2 tuny, ale dost se to mění podle provedení vozu a modelového ročníku, takže u ojetých aut se chce vždycky podívat do techničáku.
Koho by tahle auta zajímala, může si 13.9.2008 udělat výlet do Třeboně, kde je velký letní sraz Subaru, a pokecat tam s majiteli.
A hromadu informací o Subaru najdete na stránkách Subaru clubu v sekci Diskuse.
Naposledy upravil(a) Strycek_Bidlo dne ned čer 13, 2010 12:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » pát srp 29, 2008 12:46 pm

Já bych rád nějakou terénní obludu, nejlépe něco takového http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Tru ... 06.c0.m245 :D :D :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát srp 29, 2008 8:32 pm

To co nabízel Milos v souvislosti s MacGregorem 26: Ford F 150 je tomu silně podobné a má to spoustu variant dle přání ale hlavně
to bylo za dost slušnou cenu a v Evropě je víc rozšířený nežli toto.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1169
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pát srp 29, 2008 9:03 pm

Já jsem tady už kdysi psal o jistém rozporu diskusních příspěvků lidí, kteří si lodě půjčujou, a lidí, kteří lodě vlastní.
Toto je obdoba.
Je rozdíl, jestli si chci koupit auto za vlastní zdaněné peníze, neb jsem zaměstnanec, nebo jestli mi umožní výběr služebního auta, které můžu používat i pro soukromé účely, můj zaměstnavatel v rámci své Car Policy, nebo jestli je ta firma moje a koupím si tedy jako majitel auto, které chci, za firemní peníze.
Já jsem živnostník, ale Porsche si nekoupím, i kdybych na něj měl, protože se mi do něj nevejdou štafle, například.
Takže v zásadě jsou tři varianty:
a) Koupím si auto podle toho, co chci tahat
b) Koupím si loď podle toho, co můžu tahat
c) Pokud se ani do a) ani do b) nevejdu, měl bych začít přemejšlet jestli musím tahat to co chci, nebo jestli se nevyplatí zaplatit si přepravu toho, co chci tahat, než si kupovat zbytečně velký auto.
Tohle vlákno je asi vhodné pro inspiraci v případě a) a pro lidi s normálním příjmem, kteří nemají na zahradě naftovej vrt, jako by potřeboval majitel té terénní obludy z eBaye :D .
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát srp 29, 2008 9:27 pm

Ještě za totality mě jeden známý, který jezdil do USA kupovat kůže vysvětloval proč tam mají velká lehce ojetá auta tak levná.
Člověk si pod vlivem reklamy koupí pro rodinou dovolenou velký van ale potom s ním jezdí do práce těch jejich 50-150km každý
den a najednou zjistí, že jej to stojí nějak moc a snaží se jej zbavit. Již pouze auto se stálým 4x4 má větší spotřebu než 4x2 atd.
Na druhou stranu je hodně starších hošíků, co o nich alespoň sní a doufají, že i jim se poštěstí jej mít. A sny se dětem nemají
brát.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » sob srp 30, 2008 12:15 am

No mám v USA pár kamarádů a od nich mám trošinku přehled o jejich cenách a jejich stylu života. Nevím sice jak si to kdo vysvětloval za totality, ale oni to tam mají levné především proto, že nejsou ochotni platit za něco víc nežli je třeba, mají ohromnou konkurenci, auta, lodě, motorky, elektronika to vše berou jako naprosto spotřební věc. Také mají o dost nižší daně. Nemají v každém státě jako je tomu u nás nějaký sklad, centrálního dealera atd, tudíž se jim nenavyšuje cena. Ačkoliv v poslední době se i jim tam za velkou louží zvýšila docela dost cena za benzín, je opravdu hodně málo těch, kteří by šli s novým trendem jako jsou nízkoobjemové motory atd. Ovšem dle mého názoru jim časem stejně nic jiného nezbyde. Na mou nedávnou otázku, kolik u nich stojí nafta mi bylo řečeno, abych nebláznil, že na naftu u nich jezdí jen blázni nebo opravdu jen náklaďáky a ohromná auta :shock: Navíc proč by neměli být levné ojetiny, když třeba Dodge Ram, co ja na tom ebayi, koupíte u nich jako nové auto od nějakých 23tis USD. Takže asi tak. Jsem asi ten trochu snící hošík, jak napsal tataS, protože jsem velký fanda všeho co vrčí na naftu nebo benzín a tohle by mě rozhodně v garáži rozhodně nevadilo :mad: . Bohužel mi chybí ten vrt na zahradě a mít to v garáži a nejezdit s tím, to není nic pro mne. :cry: I když dva tyhle Dodge tu lítají, jsou v nich turbodiesely Cummins a žerou o něco víc než běžné offroady jako Patrol, LC atd.
Chjo jednou se na tohle budem chodit koukat do muzea. Snad se toho ale nedožiju :hmm:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob srp 30, 2008 12:29 pm

Ta dvaapůlka mi jako obluda nepřijde. Maličko větší už je ta třiapůlka s tuplákama vzadu ( má jí jeden jachtař od nás) , ale zvuk 8V motoru je krásnej, nemusíš tam pořád vrklat s šaltrpákou a při rozumné jizdě to prý jede za 14L .
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » sob srp 30, 2008 1:05 pm

JJ normální trochu větší pick-up, 3 a půlka to už je ale opravdu hovádko Navíc V8 big block mňam mňam. Asi nejlepší to je v automatu né? Nicméně za tím už se asi může tahat i Titanic co? :mad:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob srp 30, 2008 1:11 pm

S manuálem se to ani snad nedělá. Na to jsou amerikánci moc líní pořád tam s něčím vrklat.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » stř zář 17, 2008 10:01 pm

No s Mondeem a 2000kg na kouli nevim nevim...
Mam Mondeo 2.0TDCI 96kW AT a v techničáku mám bržděný přívěs max.1860kg. Pravda na kouli samotné je 2000kg, ale údaj v TP má přednost. Taháme s tím hlavně vozík s koněm a tam jsou někdy ke stájím fakt šílený hliněný kopce, ale zatím auto všechno zvládlo :D
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv zář 18, 2008 4:05 pm

No já nevím jaké mondeo máš, ale poslední generace Fordu Mondeo 2000kg dle TP utáhne, a to buď s motorem 2,2TDCi (175k) s manuální převodovkou a nebo 2,0TDCi (140k) s automatickou převodovkou. Ta 2,2 jede famózně, 2,0 nevím, tu jsem ani nezkoušel, páč automat nechci.

Mondeo se mi zalíbilo, takže jestli ho netrumfne začátkem roku Opel Insignia tak je to u mě jasná volba.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » čtv zář 18, 2008 5:51 pm

Potom ještě na tahání nemusí být špatný Hummer H3. Rok starý se dá dovézt za 700tis. vč.DPH, za pade přestavba na LPG a je to jak kdyby bral 8l benzinu na 100. Na kouli utáhne 2000kg, akorát už je docela těžkej a s jakýmkoliv přívěsem nad 750kg už je to souprava nad 3,5 tuny :(
Vnitřní prostor taky docela velikej, jen ty gumy jsou pak docela mastný :D
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv zář 18, 2008 5:58 pm

No teréňák nee, žádnej, to živit nebudu, já raděj osobák :) Souprava nad 3,5tuny mi nevadí, jen dodělám Ečko k Bčku a hotovo. As tim mondeem bude stejnak souprava vážit 4200kg. No po dálnicích s lodí stejnak nepojedu, leda že by se jednou jelo na moře, ale to pochybuju.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob led 03, 2009 11:26 pm

Máte niekto skúsenosti zo Santanou, Defendrom vyrábaným v licencii v Španielsku?
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned led 04, 2009 3:29 am

Anžto kromě mnoha dalších pořadů vyrábíme Autosalon, Autoshow a Z1 Auto, měli by kolegové být schopni zodpovědět jakýkoliv dotaz ohledně aut. Navís se sami nabízejí, že pomohou s dílem o autech vhodných k tahání přívěsu s loděmi. Já tomu nerozumím vůbec: mám papíry na letadlo (3D) a na loď (2D), takže dopravu v jednorozměrné soustavě (tam a zpátky) jsem už vypustil :-) Co by tak mohlo být na tomhle tématu zajímavého?
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 04, 2009 8:38 am

Denis píše:Máte niekto skúsenosti zo Santanou, Defendrom vyrábaným v licencii v Španielsku?


No pokud myslíš tu Santanu PS 10, tak ta už nemá s Defendrem společného skoro nic.
Staré Santany ( licence Land Rover Serie II nebo Serie III) jsou vzhledově stejné jako LR. Liší se přístrojovkou, předním oknem, střechou, světly, atd. Mají větší nabídku motorů než LR, hlavně 6 válec diesel. Jinak je to asi tak Santana verzus Land Rover je jako Renault 12 verzus Dacia, nebo Citroen a Oltcit.

Tady se pokochej a můžeš si porovnat LR a Santanu.

http://landrover.vlothuizen.nl/brochures.html
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned led 04, 2009 8:50 am

O Santanu jsem se taky zajímal a informace o kvalitě jsou rozdílné. Jeden majitel třeba na diskuzním fóru napíše, že až na dílenské zpracování je OK a 2. mu odpoví, že mají v práci třeba 4 ks a z toho jezdí vždy 1/2 a 2. 1/2 je v servisu ...
Takže jsem ji z potenciálních aut pro tahání lodí na větší vzdálenosti vyškrtl :?
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » ned led 04, 2009 9:07 am

No pokud už míříš směrem k LR, pak není vůbec špatní volba pro tahání přívěsů LR Discovery. Disco I nebo II se dá koupit za velmi příjemný peníz, Disco II 2,5Td5 má 103kW, hodně jich je s automatem, tedy na tahání paráda, a na kouli má 3,5 tuny.
Já osobně mám doma Discovery II, akorát že mám mimo jiné úpravy i pozvedaný podvozek, takže na tahání bych musel pořešit nějaké snížení koule, jinak by mi dvounápravový přívěs pod lodí jezdil jen po zadních kolech :mad:
Jinak v časopise OFFROAD (říjen 2008) je recenze IVECO Massif, což je nástupce Santany PS10 (která byla takovou variací na téma Defender), v základní ceně 22tis.Euro a to auto nevypadalo věru zle. Otázka je pak jen ta kvalita zpracování, dodávky od Iveca snad nejsou tak špatné...
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 04, 2009 1:53 pm

Iveco není až tak nástupce Santany, ale koupilo továrnu Santana jako takovou. Iveco patří pod koncern Fiat stejně jako např. Ferrari. Massif by měl být nástupcem u nás nepříliš známeho Fiat Campanolo, který byl používán v italské armádě i policii. Pak ho nahradil právě LR Defender a dnes by měl být jeho nástupcem právě Massif. Kvality bych se určitě nebál.
No a Land Rover vloni koupil od BMW( od nich pocházel i motor TD5) indický koncern TATA. Je to úsměvné, když si bývalá kolonie kupuje automobilku Britského impéria. :) Motory v nových Defenderech pochází z dodávky Ford Tranzit a říkají o nich , že jsou velmi povedené.

Land Rover ( jakýkoliv) je dobrá volba a na jaře snad také už vyjedu se svým LR Series III.
Ta Diskotéka je ale určitě pohodlnější, univerzálnější a levnější než Defender. Dobré jsou i D1 se staršími motory 200 TDi a 300 TDi. Je to auto bez elektroniky, mechanické čerpadlo, levné ND.
Naposledy upravil(a) bobes dne ned led 04, 2009 3:52 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2475
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 200
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » ned led 04, 2009 2:44 pm

Právě řeším nákup auta na tahání lodi. Problém je, že čím víc se ptám, tím víc názorů (a většinou protichůdných) slyším.
Zatím jsem rozhodnut pro Jeep Cherokee 2.5 CRD nebo 2.8 CRD, na moji loď stačí, má na kouli 2.8 nebo 3.3t . Inspiroval mne Milos ve vlákně "Balaton ".Dá se sehnat za slušné peníze (10-12t Eur) Co vy na to?
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 04, 2009 2:51 pm

Hlavne ma na Santane zaujíma aká je kvalita v strednom horizonte, teda od 4 do 10 rokov. Terénne autá majú večšinou najazdené ovela menej km ako osobáky a terén z nich videlo máloktoré. Takže kúpa ojazdeného sa mi zdá ako dobrá volba. Santana má Iveco motor a tie sú dobré, majitelia si dodávky Iveco dosť pochvalujú.
Bežne, teda denne, jazdím dodávkou a tak spotreba 8-10 l nie je pre mňa prekážkou. Som zvyknutý jazdiť úsporne a rýchlosť mimo obec 80-100 mi vyhovuje. Chcem si do budúcna kúpiť karavan a tak by som ťahal častejšie, nielen loď. Karavanisti sa všeobecne zhodujú na tom že na ťahanie je najlepšia štvorkolka, ale SUV precpané elektronikou sa mi moc nepozdáva.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned led 04, 2009 2:54 pm

Hovez píše:...
Jinak v časopise OFFROAD (říjen 2008) je recenze IVECO Massif, což je nástupce Santany PS10 (která byla takovou variací na téma Defender), v základní ceně 22tis.Euro a to auto nevypadalo věru zle. Otázka je pak jen ta kvalita zpracování, dodávky od Iveca snad nejsou tak špatné...


Na to, že je Massif 3t těžký a s 3litrem to má dobrou spotřebu. A vypadá dobře :)

Viz. Test Iveco Massif
V mestských náročných podmienkach, v prehustenej doprave, kde sme každú chvíľu museli zastaviť a rozbiehať sa, sme po troch okruhoch dosiahli priemernú spotrebu 10,92 l/100 km pri priemernej rýchlosti jazdy 24,07 km/h. Na horskom okruhu dĺžky 196,5 km bola priemerná spotreba 8,41 l/100 km pri priemernej rýchlosti jazdy 69,70 km/h.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 04, 2009 4:10 pm

Denis píše:Hlavne ma na Santane zaujíma aká je kvalita v strednom horizonte, teda od 4 do 10 rokov. Terénne autá majú večšinou najazdené ovela menej km ako osobáky a terén z nich videlo máloktoré. Takže kúpa ojazdeného sa mi zdá ako dobrá volba. Santana má Iveco motor a tie sú dobré, majitelia si dodávky Iveco dosť pochvalujú.
Bežne, teda denne, jazdím dodávkou a tak spotreba 8-10 l nie je pre mňa prekážkou. Som zvyknutý jazdiť úsporne a rýchlosť mimo obec 80-100 mi vyhovuje. Chcem si do budúcna kúpiť karavan a tak by som ťahal častejšie, nielen loď. Karavanisti sa všeobecne zhodujú na tom že na ťahanie je najlepšia štvorkolka, ale SUV precpané elektronikou sa mi moc nepozdáva.


Ta Santana PS 10 s motorem Iveco se myslím začala dělat až kolem 2004. Pokud bude starší bude to ta licenční Series III. (viz ty prospekty) Ve Španělsku je jich na prodej celkem dost, ale jinde jako šafránu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 04, 2009 7:03 pm

Bobeši, píšeš:" Dobré jsou i D1 se staršími motory 200 TDi a 300 TDi. Je to auto bez elektroniky, mechanické čerpadlo, levné ND." aké sú to prosím ťa ročníky? A tie novšie sú už "plné elektroniky"?
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » ned led 04, 2009 8:09 pm

Denisi mrkni k nám na http://www.landroverforum.cz/forum a tam si o těchto autech počteš spoustu...
Obecně DI je skutečně s málo elektronikou, v DII už je elektroniky o něco více a DIII už nikdo neřekne jinak než "Auto s Windowsama" a to vzhledem ke stabilitě řídícího systému docela sedí :lol:
Co se týče cen ND, DI např. přední světlo za 400,- a podobně, dá se sehnat spousta použitých ND za hubičku. I na DII se to cenově pořád dá, je to možná o něco levnější než na Škodu Octavii, vozí se docela levně ND z Anglie (poštovně z GB k nám je u ND asi 15 liber), no a pak DIII, to už žádná levná sranda není, ale taky už to není klasický off-road jako DI nebo II.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti