Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Prečo myslíš?
Ktoré EU auto mi splní požiadavku lacnej ceny, veľkoobjemový motor, automat, minimálna údržba, slušný komfort a nebudem mať v aute traktor?
100 ľudí 100 chutí.
Lepšie sa mi ťahá z veľkoobjemovým motorom, pri nízkych otáčkach, kde viem že mám rezervu ako naháňať nejaký motor na otáčky aby to vôbec šlo. Samozrejme automat. Manuál ma akurát nasieral, ale to mohlo byť len tým že kolega mal Xj 2,5 kachlák a ten pod 1800-2000 otáčok nešiel, tak sa mi s tým blbo jazdilo a to mal na guli tiež 3,5t.
A.
Ktoré EU auto mi splní požiadavku lacnej ceny, veľkoobjemový motor, automat, minimálna údržba, slušný komfort a nebudem mať v aute traktor?
100 ľudí 100 chutí.
Lepšie sa mi ťahá z veľkoobjemovým motorom, pri nízkych otáčkach, kde viem že mám rezervu ako naháňať nejaký motor na otáčky aby to vôbec šlo. Samozrejme automat. Manuál ma akurát nasieral, ale to mohlo byť len tým že kolega mal Xj 2,5 kachlák a ten pod 1800-2000 otáčok nešiel, tak sa mi s tým blbo jazdilo a to mal na guli tiež 3,5t.
A.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
Mas pravdu ze se evropskymi auty to jde z kopce. Na to co jsi vyjmenoval jsou ameriky asi i dobry. Me ale zajima treba i jak to zataci, brzdi a jak je to spolehlivy. Ameriky byvaly kovarska prace. Takovy narvany monstra co moc nejedou, nebrzdi, nezataci a rozsejpaji se. Jak je to ted nevim. Nesleduju je.
Ja osobne preferuju japonce. Je to kultivovany, robustni a spolehlivy.
Nicmene kazdy at si koupi co sam preferuje. At to na silnicich neni vsechno stejny. .
Ja osobne preferuju japonce. Je to kultivovany, robustni a spolehlivy.
Nicmene kazdy at si koupi co sam preferuje. At to na silnicich neni vsechno stejny. .
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
No trochu budem oponovať
Áno niekedy hlavne staršie auta sú ako kus železa, akurát prístup amíka je lacný náhradný diel, ktorý vymení sedliak na polňačke z primeranou výdržov. Japonec stavil na hi tech techniku za úmernú sumu z výmenou za xy rokov.
Autá znesú veľa, 5r robil prijímacieho technika servismena pre tieto autá a čo s tým ľudia postvárali a ako srali na údržbu tak sa divím že toľko toho zvládli. Stále budem tvrdiť auto vydrží toľko koľko mu dá majiteľ servisu. Problém US auta oproti patrolu je ten že si samo to auto vie ublížiť, na rozdiel povedzme od patrola, ktorý sa bežne vyskytuje v našich podmienkach.
Japonec je dobrý akurát to čo by ma zaujímalo (pajero) je niekedy ako plesnivý syr a Honda čo mám tiež už kvitne jak jarná lúka .o(
A.
Áno niekedy hlavne staršie auta sú ako kus železa, akurát prístup amíka je lacný náhradný diel, ktorý vymení sedliak na polňačke z primeranou výdržov. Japonec stavil na hi tech techniku za úmernú sumu z výmenou za xy rokov.
Autá znesú veľa, 5r robil prijímacieho technika servismena pre tieto autá a čo s tým ľudia postvárali a ako srali na údržbu tak sa divím že toľko toho zvládli. Stále budem tvrdiť auto vydrží toľko koľko mu dá majiteľ servisu. Problém US auta oproti patrolu je ten že si samo to auto vie ublížiť, na rozdiel povedzme od patrola, ktorý sa bežne vyskytuje v našich podmienkach.
Japonec je dobrý akurát to čo by ma zaujímalo (pajero) je niekedy ako plesnivý syr a Honda čo mám tiež už kvitne jak jarná lúka .o(
A.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
Antikorozní ochrana japonců je oooooobrovský mínus. To fakt japka neumí. Nevím jak teď, ale bejvala to bída.
10 let starý hondy bývaly po technický stránce jako nový, ale přitom sežraný na šrot. Pamatuju si sérii Accorda někde kolem r. 2005, kde se stahovala celá série. Chybně nastavený koncák způsobil, že podběhy nebyly dostříkaný až do kraje. Po dvou letech to celý shnilo.
První, kdo z japonců začal se slušnou antikorozní úpravou byla oboustranně pozinkovaná almera (Nissan) z r. 2000. Hned na to následovala Mazda 626. Honda začala zinkovat snad až někde před 10 lety. Subarko nevim.
Jinak Subarko forester prý je docela pracant. Prý je to poctivě postavený. Samozřejmě se nebavim o naftě. Ta umírá nezdravě často. Škoda. Má velkej výkon i krouťák. Obojí v širokym spektru otáček. Navíc i při ostřejší jízdě baští jen kolem 5 l nafty.
Jezdil jsem celkem dost s Pajerem (kolem r. 2000) a občas s Cherokee (kolem r. 2003). Pajero slušný a bytelný, interiér trochu spartánský. Na dálnici trochu tupý, ale na okreskách to bylo jako doma. Jeep se kroutil, nebrzdil a interiér byl dost humpoláckej. Na okreskách to bylo jako řídit cihlu na ledu. Vždycky jsem si říkal, že brzdy jsou snad z víček od jogurtů a řídící tyč je z gumy. Představa, že bych měl ubrzdit ještě i nějakej vlek mě upřímně děsila. Ale nezkoušel jsem to.
Tuhá zadní náprava a listová péra cherokee je na silnici tragédie. Pajero mělo propracovanou víceprvkovou nápravu.
10 let starý hondy bývaly po technický stránce jako nový, ale přitom sežraný na šrot. Pamatuju si sérii Accorda někde kolem r. 2005, kde se stahovala celá série. Chybně nastavený koncák způsobil, že podběhy nebyly dostříkaný až do kraje. Po dvou letech to celý shnilo.
První, kdo z japonců začal se slušnou antikorozní úpravou byla oboustranně pozinkovaná almera (Nissan) z r. 2000. Hned na to následovala Mazda 626. Honda začala zinkovat snad až někde před 10 lety. Subarko nevim.
Jinak Subarko forester prý je docela pracant. Prý je to poctivě postavený. Samozřejmě se nebavim o naftě. Ta umírá nezdravě často. Škoda. Má velkej výkon i krouťák. Obojí v širokym spektru otáček. Navíc i při ostřejší jízdě baští jen kolem 5 l nafty.
Jezdil jsem celkem dost s Pajerem (kolem r. 2000) a občas s Cherokee (kolem r. 2003). Pajero slušný a bytelný, interiér trochu spartánský. Na dálnici trochu tupý, ale na okreskách to bylo jako doma. Jeep se kroutil, nebrzdil a interiér byl dost humpoláckej. Na okreskách to bylo jako řídit cihlu na ledu. Vždycky jsem si říkal, že brzdy jsou snad z víček od jogurtů a řídící tyč je z gumy. Představa, že bych měl ubrzdit ještě i nějakej vlek mě upřímně děsila. Ale nezkoušel jsem to.
Tuhá zadní náprava a listová péra cherokee je na silnici tragédie. Pajero mělo propracovanou víceprvkovou nápravu.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
článok síce tri roky starý, ale užitočný
http://www.auto.cz/nejlepsi-tahouni-oso ... trhu-72458
a jazdné vlastnosti Grand Cherokee v losom teste (katastrofa)
http://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM
http://www.auto.cz/nejlepsi-tahouni-oso ... trhu-72458
a jazdné vlastnosti Grand Cherokee v losom teste (katastrofa)
http://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
Re: Auta pro jachting
To s tou koroziou u japoncov je z casti pravda aj v dnesnej dobe. Hlavne teda u Mazdy. Toyota je na tom dobre. U Subaru mal ten boxer diesel problem hlavne v prvom roku vyroby. Potom to uz celkom vyladili. Skor je problem s automatmi CVT. Do japonskeho auta patri jednoznacne benzin.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Zdendo na lisťákoch si mohol jazdiť tak na cherokee max do roku 2001, potom to už malo pružinové zavesenie, ale nie o tom Pajero je skor SUV a straé Xj bolo koncipované ako farmárske auto, tuhé nápravy, lisťáky, proste blbovzdorné. Ja kupodivu na jeepe nikdy nemal problemy z brzdami, je to hodne o nadstavení a bežný servis na to poväčšinou serie. Bubnáky som dokázal nadstaviť tak že ti to bloklo kolesá a flekoval si. Na grande som na tyčy ťahal kratke pajero (bohužiaľ ženská za volantom) a z brzdením som nemal problém skôr pajero nakoľko bolo bez motora tak moc nebrzdilo a občas mi krútilo zadkom. A jasné pajero je pohodlnejšie nakoľko je čosi väčšie ťažšie.
Copy hold US auta sú riešené na dlhé rovné trasy, a tento test je aspoň pre mňa nepodstatný, nakoľko jazdiť sa má tak aby si predvídal. A jediný krát som to absolvoval nechcene na mojom nadvíhanom grande z tuhými nápravami a problém mal len môj zvierač, auto moc nie. nie som typ jazdca ala formula .o)
Ináč zaujímavé porovnanie skôr mohli spraviť tabuľku aj z prevádzkovou hmotnosťou vozidla, to by bolo asi úsmevnejšie. papierové hodnoty sú fajn ale niekedy realita je potom iná čo sa týka jazdných vlastností.
A.
Copy hold US auta sú riešené na dlhé rovné trasy, a tento test je aspoň pre mňa nepodstatný, nakoľko jazdiť sa má tak aby si predvídal. A jediný krát som to absolvoval nechcene na mojom nadvíhanom grande z tuhými nápravami a problém mal len môj zvierač, auto moc nie. nie som typ jazdca ala formula .o)
Ináč zaujímavé porovnanie skôr mohli spraviť tabuľku aj z prevádzkovou hmotnosťou vozidla, to by bolo asi úsmevnejšie. papierové hodnoty sú fajn ale niekedy realita je potom iná čo sa týka jazdných vlastností.
A.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
to video je dost děsivý. Nejde o to jak člověk jezdí. Jde o to jaký má to auto limity a jak se zachová v krizi. Člověk může předvídat jak chce, ale občas mu tam stejně někdo vjede, nebo někde něco spadne apod.
Vloni jsem udělal losí test na dálnici v rychlosti 145. Pozoroval jsem nějakýho ptáka, jak se elegantně vznáší ve stoupačce. Nějakej dravec. Nevyznam se v nich. Fakt pěknej kousek. Těsně před náma to vzal střemhlav přímo na nás. Strhnul jsem volant a na poslední chvíli se mu vyhnul. Byl to nejdřív levej smyk, pak u svodidel pravej smyk pro srovnání. Minul jsem ho tak o půl metru. Jak je superb mizerný auto, tak tohle zvládnul dobře. Naštěstí byla v tu dobu dálnice prázdná.
Vloni jsem udělal losí test na dálnici v rychlosti 145. Pozoroval jsem nějakýho ptáka, jak se elegantně vznáší ve stoupačce. Nějakej dravec. Nevyznam se v nich. Fakt pěknej kousek. Těsně před náma to vzal střemhlav přímo na nás. Strhnul jsem volant a na poslední chvíli se mu vyhnul. Byl to nejdřív levej smyk, pak u svodidel pravej smyk pro srovnání. Minul jsem ho tak o půl metru. Jak je superb mizerný auto, tak tohle zvládnul dobře. Naštěstí byla v tu dobu dálnice prázdná.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
ono to nie je v tom videu až tak vidno, ale na fotkách lepšie. Auto v losom teste vyzulo gumu, čo je dosť nebezpečné.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
Koukal jsem na videu, že se zakouřilo od kola. Říkal jsem si, že asi škrtli diskem. nenapadlo mě ale, že se ta guma úplně vyzuje. Další důvod proč od toho dát ruce pryč.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
ono to nebude asi špecialita iba Jeepu, to asi celkovo všetky SUV, tým že majú ťažisko vysoko, sa zrejme správajú podobne.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
Tak to rozhodně ne. Tohle je problém podvozku.
Tady se můžeš podívat na rozdíly v chování amerik oproti normálním autům. https://www.youtube.com/watch?v=52CH3SK1OAU
Tady se můžeš podívat na rozdíly v chování amerik oproti normálním autům. https://www.youtube.com/watch?v=52CH3SK1OAU
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Ano je to v podvozku. US ponímanie auta je pohodlná obývačka na kolesách, kdežto ponímanie podvozku poväčšiny európskych aut je tvrdý športový podvozok, miesto pneumatík najlepšie ter papier .o) len aby to sedelo ako formula 1. U jeepa je dokonca rozdiel v nadstavení tvrdosti podvozku pre každú časť sveta inú, niekde máš aj 10 druhov strún, tlmičov pre jeden konkretny model. Ale nikdy amíci neurobili na SUV tak tvrdý podvozok ako maju podaktoré europske kostirtasi.
A.
A.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
tak v USA ani iný podvozok nepotrebujú, lebo tam sa jazdí hlavne rovno, široké diaľnice s minimom zákrut, a relatívne pomaly. Akurát ten povrch niekde pripomína českú D1 (preto kupujú najradšej SUV s mäkkým odpružením, aby na diaľniciach nenadskakovali).
Jeden z najznámejších amerických "šporťákov", teda Ford Mustang, vyrábali desaťročia s tuhou nápravou vzadu, ako na žiguláku.. Tuším až minuloročný model konečne dostal nezávislé zavesenie kolies.
Jeden z najznámejších amerických "šporťákov", teda Ford Mustang, vyrábali desaťročia s tuhou nápravou vzadu, ako na žiguláku.. Tuším až minuloročný model konečne dostal nezávislé zavesenie kolies.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
Máte někdo zkušenost s taháním vleku s DSG? Zítra si potřebuju objednat auto a váhám, jestli 135kW s DSG, nebo 110kW manuál. Jde mi hlavně o vytažení lodě z vody, takže rozjezd do kopce. Teď mam Superba tušim 125kW manuál a ta spojka dost naříká. Po každym vytažení lodě pak spojka smrdí ještě několik dnů.
Díky za radu.
Díky za radu.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
No to sis vzpoměl brzy
Na MB fóru to hodnotili z pohledu převážení aut na vleku a DSG bylo honoceno jako nejhorší možná varianta převodovky. Ale opakuji, týkalo se to delších cest s přívěsem, nikoli jednorázového krátkodobého použití.
Doporučuji ti zkouknout Audi a VW fórum. Obojí docela žije, tak tam snad něco najdeš, když je DSG jejich patent.
Wlady
Na MB fóru to hodnotili z pohledu převážení aut na vleku a DSG bylo honoceno jako nejhorší možná varianta převodovky. Ale opakuji, týkalo se to delších cest s přívěsem, nikoli jednorázového krátkodobého použití.
Doporučuji ti zkouknout Audi a VW fórum. Obojí docela žije, tak tam snad něco najdeš, když je DSG jejich patent.
Wlady
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
Dík za nakopnutí správným směrem. Nakonec jsem se potřebné dočetl na karavan fóru. Lidi tam píšou, že je DSG na rozjezdy s karavanem lepší, než manuál. S manuálem se prej těžko hledají optimální otáčky motoru. Buď jsou nízké a motor chcípne, nebo jsou vysoké a pálí se spojka. DSG si to prej podrží líp. Stačí jen pořádně šlápnout na plyn.
Tak snad neudělám chybu. Hlavně aby ta slavná spojka neshořela hned při prvním vytahování. nějak těm škodovkám nevěřím. Je to nějak moc ošizený na takovýhle srandičky.
Takže půjdu do 4x4 s automatem.
Tak snad neudělám chybu. Hlavně aby ta slavná spojka neshořela hned při prvním vytahování. nějak těm škodovkám nevěřím. Je to nějak moc ošizený na takovýhle srandičky.
Takže půjdu do 4x4 s automatem.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Ano DSG oproti manuálu šetrí spojku a hlavne dvojhmotový zotrvačník.
Ideálne je brať auto zo suchou spojkou, nakoľko je experiment aj z mokrou ale zrejme im to moc nevyšlo.
Každopádne tak či tak je to len manuál a hodnoty sily prenosu spojky je daná silou akou hydraulický valec tlačí na lamelu, takže pri častom ťahaní bude treba pri menšom počte km meniť spojku a s tým dvojhmotový zotrvačník. Máme v rodine jednu koktávku s DSG a cca pri 250 tisc. km ideme meniť nakoľko to začína trochu poznať že to má dosť, a to je auto čo neťahá nič.
A.
Ideálne je brať auto zo suchou spojkou, nakoľko je experiment aj z mokrou ale zrejme im to moc nevyšlo.
Každopádne tak či tak je to len manuál a hodnoty sily prenosu spojky je daná silou akou hydraulický valec tlačí na lamelu, takže pri častom ťahaní bude treba pri menšom počte km meniť spojku a s tým dvojhmotový zotrvačník. Máme v rodine jednu koktávku s DSG a cca pri 250 tisc. km ideme meniť nakoľko to začína trochu poznať že to má dosť, a to je auto čo neťahá nič.
A.
Re: Auta pro jachting
nevím proč pořád řešíte auta na tahání vleku s lodí.. jsou to vyhozené prachy.
http://segelreporter.com/panorama/video ... um-wasser/
http://segelreporter.com/panorama/video ... um-wasser/
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Re: Auta pro jachting
Doporucuji Kia Sorneto 2.5CRDi 5st. automat, rocnik 2006-2009. Stoji to malo, ma to ram a taha to 3.5t, vc. redukce.
Lod to vytahne z vody uplne krasne. Spis to clovek musi pribrzdovat
Spotreba kolem 9l, s privesem 2t kolem 13-14l.
Lod to vytahne z vody uplne krasne. Spis to clovek musi pribrzdovat
Spotreba kolem 9l, s privesem 2t kolem 13-14l.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
ja tomu nerozumiem - ako DSG šetrí spojku pri rozbiehaní, oproti manuálu?
- Drak70
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
Nijak
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
No v zásade jedno aj druhé nahovno
Ale dvojhmoťák je nahovno výmysel, ľahko ho pri tvrdšom pustení poškodíš rýchlejšie sa vymláti potom ti vibruje. No zase jeden z bombastických vynálezov a navyše už som sa s tým stretol v terénnych vozidlách pre EU.
každopádne ak máš zrátaný a naprogramovaný prítlak hydraulikou, tak tú spojku šetríš viac ako niektorý šoféry čo radi brúsia lamely polostlačeným pedálom spojky. Možno na cestu dobre. Umňa je to blud a nikdy by som ho nechcel.
A.
Ale dvojhmoťák je nahovno výmysel, ľahko ho pri tvrdšom pustení poškodíš rýchlejšie sa vymláti potom ti vibruje. No zase jeden z bombastických vynálezov a navyše už som sa s tým stretol v terénnych vozidlách pre EU.
každopádne ak máš zrátaný a naprogramovaný prítlak hydraulikou, tak tú spojku šetríš viac ako niektorý šoféry čo radi brúsia lamely polostlačeným pedálom spojky. Možno na cestu dobre. Umňa je to blud a nikdy by som ho nechcel.
A.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
Taky mě při výběru auta zajímalo, jak se DSG chová při rozjezdu s těžkym vlekem. Bohužel jsem neměl možnost to v prodejně vyzkoušet a prodávající na tom byl tak, že by si po technický stránce klidně spletl auto s rohlíkem. Jeho technický znalosti končily u startovacího tlačítka.
Možná to umí správně nastavit otáčky motoru, aby při rozjezdu nebyly zbytečně vysoký. Nevim..... má s tim někdo zkušenosti?
Možná to umí správně nastavit otáčky motoru, aby při rozjezdu nebyly zbytečně vysoký. Nevim..... má s tim někdo zkušenosti?
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Presne nezodpoviem, len z pocitov ako sa ta DSG chová v kopcoch a na tempomate.
Samo si to otáčky nepridá pri rozjazde, na to máš nohu na plynovom pedále. Skôr je vtip v tom že pri pustení plynu sa automaticky zaradí 1. Potom si už auto kontroluje ako sa rozbieha a keď máš náklad tak samozrejme ťa nepustí moc radiť ak nedosiahne stanovené parametre. Rovnako v kopci tá hydraulicky riadená manuálna prevodovka sa rôzne chová aj podľa toho koľko je ludí v aute, je to cítiť že to potiahne na kvalte viac ako povedzme pri jazde len vodiča. Pri rozbehu by som v tomto problém nevidel. Skôr je problém to že to je stále len manuál navyše z dvoma spojkami a dvojhmotovým zotrvačníkom. ďalšie negatívum vidím že pri plne autonómnom režime to dokáže už skoro v 50km/h na kvaltovať všetky kvalty a potom to auto je strašne lenivé podtáča sa motor. proste tak ako všetky nové autá z elektronickým plynom treba tomu šliapať na krk trochu.
Ďalšie negatívum tejto automatky vidím v tom, že ak niekto zvýši čipom výkon motora tak sa dosť skoro poserie prevodovka, nakoľko sila prenosu je v podstate nadstavená silou prítlaku lamiel na spojke. A toto súdruhovia v škodovke narátali bez nejakých rezerv. Takže ak niekto nedá upraviť aj toto tak v podstate za chvíľu spáli spojku nakoľko to bude neustále kĺzať.
A.
Samo si to otáčky nepridá pri rozjazde, na to máš nohu na plynovom pedále. Skôr je vtip v tom že pri pustení plynu sa automaticky zaradí 1. Potom si už auto kontroluje ako sa rozbieha a keď máš náklad tak samozrejme ťa nepustí moc radiť ak nedosiahne stanovené parametre. Rovnako v kopci tá hydraulicky riadená manuálna prevodovka sa rôzne chová aj podľa toho koľko je ludí v aute, je to cítiť že to potiahne na kvalte viac ako povedzme pri jazde len vodiča. Pri rozbehu by som v tomto problém nevidel. Skôr je problém to že to je stále len manuál navyše z dvoma spojkami a dvojhmotovým zotrvačníkom. ďalšie negatívum vidím že pri plne autonómnom režime to dokáže už skoro v 50km/h na kvaltovať všetky kvalty a potom to auto je strašne lenivé podtáča sa motor. proste tak ako všetky nové autá z elektronickým plynom treba tomu šliapať na krk trochu.
Ďalšie negatívum tejto automatky vidím v tom, že ak niekto zvýši čipom výkon motora tak sa dosť skoro poserie prevodovka, nakoľko sila prenosu je v podstate nadstavená silou prítlaku lamiel na spojke. A toto súdruhovia v škodovke narátali bez nejakých rezerv. Takže ak niekto nedá upraviť aj toto tak v podstate za chvíľu spáli spojku nakoľko to bude neustále kĺzať.
A.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti