Auta pro jachting

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1512
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 35
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Auta pro jachting

Příspěvekod Zdenda12345 » pát srp 12, 2016 10:35 am

Já jsem s tim jel jen chvilku a bez vleku. Řadí to naprosto nelogicky, to je pravda. Tomu křápu vůbec nevadí držet otáčky motoru kolem tisíce. Celý auto se klepalo jako drahej pes a mě to rvalo uši. Po přepnutí na sport jsou ty otáčky zase strašně vysoký. Nic mezi není. Pravda ale je, že při přidání plynu to umí kick down klidně o 3 kvalty, takže motor pak akceleruje ve správných otáčkách. V tom problém není. Vlastně to bylo docela příjemný.
Otázka ale je, jak se to chová při rozjezdu. Já jsem prostě šlápl na plyn a jelo to. Jenomže když taham loď z vody, tak se potřebuju rozjet plynule s citem, aby to nehrabalo. Jde mi o to, jestli se to dá plynem ovládat a na jakých otáčkách to při rozjezdu drží motor.
S manuální spojkou je potřeba držet otáčky motoru takový, aby to mělo už dostatečnej krouťák a výkon, ale přitom co nejnižší, aby se nepálila spojka. Pak už je to jen hra s plynem a spojkou.
Třeba Mazda 2.0d potřebovala cca 15 - 18 set, BMW stačilo 11 - 12 set otáček a superblb 14 - 16 set. Berte to baj oko... :) Prostě na vytažení je potřeba nějakej krouťák a výkon. Čim silnější motor, tím níž je toto k dispozici. Třeba kamarád tahá auta s 760i a říkal, že se i v kopci rozjede na volnoběh.

Samozřejmě všichni víme, že dvouspojka není hydroměnič. Ten si klouže jak je potřeba a jediný co hrozí je, že se přehřeje olej a budu čekat na vychladnutí. Na druhou stranu má zase hydraulika dost nevýhod.
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 226
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Auta pro jachting

Příspěvekod Andrejjeep » pát srp 12, 2016 11:45 am

Jo jediná výhoda je že má vyššie straty. Na druhú stranu aspoň to čo mal v rukách hydraulické automatky najmä z US tak sú blbovzdorne urobené, vieš ich abgrejdnuť na ďaleko vyššie krútiace momenty, tvrdšie radenia a pod. Akonáhle sa do toho zamiešali nemci tak elektronika kontroluje snaď i prdy vodiča, len aby sa niečo nevysralo. Pokiaľ to má správny olej, dostatok oleju chladenie tak s tým nie je žiadny problém. A to mi cih pod rukami prešlo docela slušne ;) . Vždy to zakapalo na blbý servis alebo majiteľa. Ono v podstate najideálnejšie automatky maju japonci, vydržia neskutočne dlho aj bez nejakej vážnej údržby a kvalitatívne sú tak vysoko že fungujú aj 30 rokov, bez generálky. Aj VW pre Turaegy berie automatky z japan nakoľko nemci nie sú schopný skonštruovať a vyrobiť prevodovku pre tie kruťaky.

Z môjho pohľadu ma hydraulika pre to čo potrebujem viacej výhod ako nejaká robotizovaná nemecká prevodovka. Už v aute z roku 94 mala riadiačka adaptabilné mapy ktoré sa prispôsobovali štýlu jazdenia vodiča. Dnes máme 2016 a máloktorá automobilka to tak rieši. Viď dsg a podobne robotizované prevodovky či niektoré europske hydrauliky, z divným chovaním počas jazdy.

tfuj zase som sa rozkvákal.


A.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti