Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2504
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Jasně, s jednonápravovým vlekem se manipuluje snadněji, ale jízda s dvounápravovým je naopak klidnější, když ti jedno kolo spadne do díry, druhé za ním podrží stabilitu nebo při defektu jednoho kola se dá o třech ještě kousek dojet. Já jsem se svojí lodí při návratu z Polska ujel skoro 20 km po třech kolech z Polanice do Náchoda.
Více můžete číst ZDE
Více můžete číst ZDE
Naposledy upravil(a) geronimo dne čtv kvě 28, 2020 10:03 am, celkem upraveno 1 x.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
PEPO píše:Mna len zarazila tá nízka váha prázdneho prívesu oproti môjmu....Lebo v tvojom prípade sa mi to zdá dosť málo.Myslel som že to máš nejaký US-hliníkový alebo nebodaj z nejakých ešte ušlachtilejších kovov...
Nene, je to normální ušlechtilý pozink plus spousta vzduchu
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Vzduch se nezda, kolikrat se ocel zlomi a vzduch se ani neohne!
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3502
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 410
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
To taky, ale hlavně, zkus dýchat ocel.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Auta pro jachting
Pohrávam sa s myslienkou skúsiť na príves domontovať ešte tlmiče, nakolko naše cesty to je priam hrôza..a všade kam idem k vode nemám dialnicu.Tak som rozmýšlal či by mi pomohli tlmiče . Preto sa chcem niekoho spýtať či niekto niečo také absolvoval.Teda či vie porovnať jazdu predtým a potom alebo opačne.Mám jednonápravový príves Brenderup s celkovou hmotnosťou 1,8t.. Cln má 800 kg+ 200 kg motor a nejaké tie dalšie srandy tak nech má lod nejakých 1300 kg.Ale nepáči sa mi ako sa príves správa v zákrutách a jamách na cestách ktoré nepoznám a potrebujem náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy..Už mi zopárkrát takmer niekedy aj cvrklo .
Ja som skoro každý víkend na vode a vždy si čln beriem domov...
Už mi aj na zrkadle v kúte začal praskať gelcoat kôli otrasom na cestách..Ale to som si už vyrobil jednoduchú podperu ktorá mi ochráni aj trim,aj zdrkadlo a ani motor sa mi neotáča do strán.
Tie tlmiče za každú cenu nepotrebujem, len mi to vrta hlavou či by to pomohlo alebo nie.Ja si myslím že áno ,ale už som počul aj názory že to bude s nimi ešte horšie
Ja som skoro každý víkend na vode a vždy si čln beriem domov...
Už mi aj na zrkadle v kúte začal praskať gelcoat kôli otrasom na cestách..Ale to som si už vyrobil jednoduchú podperu ktorá mi ochráni aj trim,aj zdrkadlo a ani motor sa mi neotáča do strán.
Tie tlmiče za každú cenu nepotrebujem, len mi to vrta hlavou či by to pomohlo alebo nie.Ja si myslím že áno ,ale už som počul aj názory že to bude s nimi ešte horšie
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 840
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: Auta pro jachting
Stejný problém s O1 se znatelně zlepšil výměnou pneu za plný profil. (ze 165/70 R13 na 165/80 R13)
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Auta pro jachting
Ked som mal predchádzajúci príves tiež 01 dal som tak hliníkové disky+ preu z felicie, tam to pomohlo.
Ale tu mám 185R14C a najhoršie na tom je to, že tých C-čkových pneu nieje moc na výber...A tu zasa nechcem dávať kadejaké pneumatiky z osobných aut, nakolko tu je fakt dosť velký tlak na nápravu....A gumy mám skoro nové, tak mi je teraz lúto ich ešte odstaviť kôli nejakému pokusu.Ale ked už budú mať čo to za sebou, tak určite príde aj k tomu
Ale tu mám 185R14C a najhoršie na tom je to, že tých C-čkových pneu nieje moc na výber...A tu zasa nechcem dávať kadejaké pneumatiky z osobných aut, nakolko tu je fakt dosť velký tlak na nápravu....A gumy mám skoro nové, tak mi je teraz lúto ich ešte odstaviť kôli nejakému pokusu.Ale ked už budú mať čo to za sebou, tak určite príde aj k tomu
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ahoj, mám zkušenost hlavně z tahání obytného přívěsu. Na starším s celkovou hmotností 1000 kg, jsem dodatečně montoval tlumiče. Originál Alko a podvozek měl přípravu pro jejich montáž. Jízda se velmi zklidnila, hlavně přívěs přestal neustále poskakovat. Nyní mám novější přívěs, také jednoosý, o celkové hmotnosti 1500 kg. Tlumiče nemám, ale mám dodatečně montovaný stabilizátor na závěsu. Určitě se jízdní vlastnosti zlepšili, hlavně jízda kolem 100 km/h je klidná. Občas tahám kamarádovi loď na dvouosáku a to je teprve pohodička. Ten se za jízdy ani nehne. Jde jak pejsek
Jirka
Jirka
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Auta pro jachting
No ved to..
Mal som dávnejšie aj karavan.A ten sa mi zdal že lepšie za mnou držal stopu a dalo sa s tým mydliť v pohode....
Mal som dávnejšie aj karavan.A ten sa mi zdal že lepšie za mnou držal stopu a dalo sa s tým mydliť v pohode....
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ahoj všem, jsem nucen řešit výměnu auta a chtěl bych něco, co i něco utáhne. Velmi silně uvažuji o Jeepu Grandcherokee, 3,0 ročník po roce 2012, evropská verze. Vím, že někteří máte s tímto vozem zkušenosti, proto se na Vás obracím. Zajímá mě do kterého roku je použit motor MB a automat s hydrodynamickým měničem (5ti stupňový) a zda osmi stupňový automat je s měničem. Myslím si, že auta pro naše potřeby by měla mít manuální převodovky s redukcí nebo automat s hydrodynamickým měničem. ,,Řetězový variátor" u Subaru ani automat s dojspojkou nejsou vhodné pro tahání lodě z vody. Hlavně bych se rád zjistil co nejvíce o Jeepu Grandcherokee.
Děkuji všem, hlavně Jeepařům,
všem přeji pevné zdraví a nervy.
Jirka z Teplic
Děkuji všem, hlavně Jeepařům,
všem přeji pevné zdraví a nervy.
Jirka z Teplic
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Na wikipedii je slušné predstavenie Jeep-ov. Je tam všetko dôležité ako motory, pohony 4x4 a prevodovky:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
Grand Cherokee síce nemám, ale pred kúpou Jeep renegade Trailhawk sme zbierali informácie tiež z wiki a ešte zo zahraničných Jeep fór.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
Grand Cherokee síce nemám, ale pred kúpou Jeep renegade Trailhawk sme zbierali informácie tiež z wiki a ešte zo zahraničných Jeep fór.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
A ešte jedna užitočná stránka: https://www.auto-data.net/en/jeep-grand ... ation-4578
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ahoj, díky za rychlou reakci. Jde mi hlavně o evropskou produkci. Po Mercedech 6ti válcích s 5ti st. automatem tam začali dávat nějaký italský motory a automat 8 stupňů. Nevím, zda ten 8 stupňový automat je klasický HD měnič nebo už DSG, protože píšou o řazení pádlama pod volantem.
Díky, Jirka
Díky, Jirka
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Ahoj Jirka. Toť som našiel lepšiu stránku, kde sa popisuje ten konkrétny model. Sú tam aj motory a prevodovky.
Ten motor je od VM Motori a dávali tam až 6 prevodoviek:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee_(WK2)
Ten motor je od VM Motori a dávali tam až 6 prevodoviek:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee_(WK2)
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Takto bude lepšie: https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee_(WK2)
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Neviem prečo to kopíruje zle. Klikni na názov pri žiarovke.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ozzie, velmi pěkně děkuji, to je ono, co jsem chtěl vědět.
Díky, Jirka
Díky, Jirka
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Všetky 8 stupňové automaty sú z produkcie ZF Friedrichshaven AG. Majú zastúpenie aj CZ a na SK v Novej Bani majú aj servis. ZF dodáva prevodovky do veľa aut a hlavne do vyšších tried. Sú to výborné, klasické prevodovky, ale údržba-výmena oleja im prispeje. Treba sa zamerať na auto s nižším nájazdom km a dať urobiť servis prevodovky. Nie je to lacný špás, stojí to ca 500.- EURO, ale oplatí sa. Niektoré Jeepy, ktoré sú vybavené továrenským ťažným zariadením, majú plus chladič oleja v prevodovke. Ja by som hľadal auto, ktoré nemá ťažné, t.zn. že prevodovka nebola namáhaná, prehrievaná ťahaním ťažkých prívesov.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
Když jsem řešil to, co Ty Jirko, nakonec jsem skončil u Touarega (2. gen. 2010+). Vím, že koukáš po Jeepu, tak jenom pro doplnění pár argumentů, které zvítězily u mě:
- z evropské čtyřky s 3,5 t na kouli je asi nejobyčejnější (pořád je to ale "luxusní" auto s odpovídajícími cenami origo servisu)
- motor (snad Audi) 3.0 TDi je dost profláklý ve všech variantách a síly má až až.
- 8-mi kvalt automat dost šetří palivo. Jezdím za míň, než s předchozími malými auty (ok, byly to benzíňáky )
- nejpraktičtější interiér - posuvné a lehce sklopné zadní sedačky, žádné půlené páté dveře, VW ergonomie, která mi vyhovuje
- 2. generace má necelých 2,3 t, což je oproti klasickým offroadům plus pro běžné ježdění
- na běžné ježdění je to takový přerostlý Golf (proti robustnějším autům, kam řadím i toho Grand Jeepa)
- v terénu nezaostává, je to klasická mechanická 4 kola (navíc možnost off-road paketu, který má i redukci a závěrku difu)
Třeba to Tobě, nebo někomu jinému pomůže. Já jsem po 3 letech s ojetinou pořád spokojen. Je to pracant a přitom velmi pohodlné auto
L.
- z evropské čtyřky s 3,5 t na kouli je asi nejobyčejnější (pořád je to ale "luxusní" auto s odpovídajícími cenami origo servisu)
- motor (snad Audi) 3.0 TDi je dost profláklý ve všech variantách a síly má až až.
- 8-mi kvalt automat dost šetří palivo. Jezdím za míň, než s předchozími malými auty (ok, byly to benzíňáky )
- nejpraktičtější interiér - posuvné a lehce sklopné zadní sedačky, žádné půlené páté dveře, VW ergonomie, která mi vyhovuje
- 2. generace má necelých 2,3 t, což je oproti klasickým offroadům plus pro běžné ježdění
- na běžné ježdění je to takový přerostlý Golf (proti robustnějším autům, kam řadím i toho Grand Jeepa)
- v terénu nezaostává, je to klasická mechanická 4 kola (navíc možnost off-road paketu, který má i redukci a závěrku difu)
Třeba to Tobě, nebo někomu jinému pomůže. Já jsem po 3 letech s ojetinou pořád spokojen. Je to pracant a přitom velmi pohodlné auto
L.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Ja ešte doplním pre Jirku ohľadom Jeep WH, nakoľko pár rokov som intenzívne robil od predajcu dielov, poradenstvo, servis, niekedy aj pre značkový, keď si nevedeli rady.
WH sú to vozidlá od 2005 roku vyššie. Konkrétne by som sa zameral na vozidlá až po 2007 roku. Dôvod je jednoduchý, vo výrobe mali nejaký problém a po čase začínala hučať zadná náprava. Niekedy to stihol majiteľ vymeniť v rámci záruky, kde sa menila bolt on za druhú. Čiže ak konkrétne vozidlo čo budeš pozerať bude poiskovať/pohukovať odzadnej nápravy tak doporučujem nebrať, nakoľko ten hluk sa bude čoraz viac zosilovať. paradoxne ak sa to podchytí včas (čo málokedy býva) občas pomôže na nejakú dobu preložiskovanie diferenciálu. Ak nie je chytený prevod a ten len výmena spolu z ložiskami a zosadenie celého prevodu nanovo. osobne som raz menil celú nápravu za novú, brali z jeepu poslednú čo mali skladom v tom roku a potom sme robili výmenu prevodu.
Motor MB nie je zlý len zase sa konštruktéri z DE vyznamenali. Častou príčinou je tečenie motorového oleja z jeho chladiča, teda skôr cez stvrdnuté tesnenia, diely za pár šušňov, len roboty okolo ako pre vraha, nakoľko treba odstrojiť celý vrch motora, chladič ju umiestnený pod saním medzi valcami. Navyše sa to neodhalí hneď kedže spodok je krytovaný plastmi, kde sa olej pekne zachytí a netečie na vozovku.
Ďalšou častou vadou sú swir klapky a ich motorčeky, je to plastový ičus a občas sa to poserie.
Občas sa porúčajú vnútorné čapy na riadení - ne niektorých prevodkách to ide vymeniť na niektorých nie a mení sa celé hrebeňové riadenie.
Sem tam štrajkujú čidlá, sem tam problém z čidlami na rozvodovke, nakoľko je radená elektronicky a pod.
V diferenciáloch sú elektromagnetické variloky (nieje to pevná uzavierka), vyžadujú pravidelnú výmenu oleja a je predpísaný typ a prísada, ktorá sa tam má použiť, kvôli modifikácii trenia lamiel.
Predok je rovnako priraďovaný cez lamely ale pomocou hydraulického čerpadla podľa potreby. Redukcia je mechanická ale elektricky radená.
Je tam dosť veľká kontrola trakcie, takže ak sa stane niečo z predným kardanom a človek ho vymontuje, tak nikam nezájde, nakoľko mu nesedia otáčky a RJ to vyhodnotí ako chybu a hodí vozidlo do núdzového režimu. Starším verziám JGCH (ZJ/WJ) bolo šuma fuck, či máš alebo nemáš ktorý kardan namontovaný.
Ono záleží na aký kus natrafíš, niekto jazdí v pohode a len bežný servis a viem o par autach čo sa srali stále, až ich majitelia poslali preč.
V zásade je to pohodlné dosť priestrané auto, v terene sa nestratí, spotrebu rátaj v priemerke 9-10 podľa štýlu jazdy.
Sú to už staré vozidlá, a rátaj z bežnou údržbou, po kúpe by doporučoval výmenu všetkých náplní od motora cez prevodovku až po nápravy, je to síce ranec dukátov ale máš istotu, že si urobil čo sa dalo aby to fungovalo ako má.
A.
WH sú to vozidlá od 2005 roku vyššie. Konkrétne by som sa zameral na vozidlá až po 2007 roku. Dôvod je jednoduchý, vo výrobe mali nejaký problém a po čase začínala hučať zadná náprava. Niekedy to stihol majiteľ vymeniť v rámci záruky, kde sa menila bolt on za druhú. Čiže ak konkrétne vozidlo čo budeš pozerať bude poiskovať/pohukovať odzadnej nápravy tak doporučujem nebrať, nakoľko ten hluk sa bude čoraz viac zosilovať. paradoxne ak sa to podchytí včas (čo málokedy býva) občas pomôže na nejakú dobu preložiskovanie diferenciálu. Ak nie je chytený prevod a ten len výmena spolu z ložiskami a zosadenie celého prevodu nanovo. osobne som raz menil celú nápravu za novú, brali z jeepu poslednú čo mali skladom v tom roku a potom sme robili výmenu prevodu.
Motor MB nie je zlý len zase sa konštruktéri z DE vyznamenali. Častou príčinou je tečenie motorového oleja z jeho chladiča, teda skôr cez stvrdnuté tesnenia, diely za pár šušňov, len roboty okolo ako pre vraha, nakoľko treba odstrojiť celý vrch motora, chladič ju umiestnený pod saním medzi valcami. Navyše sa to neodhalí hneď kedže spodok je krytovaný plastmi, kde sa olej pekne zachytí a netečie na vozovku.
Ďalšou častou vadou sú swir klapky a ich motorčeky, je to plastový ičus a občas sa to poserie.
Občas sa porúčajú vnútorné čapy na riadení - ne niektorých prevodkách to ide vymeniť na niektorých nie a mení sa celé hrebeňové riadenie.
Sem tam štrajkujú čidlá, sem tam problém z čidlami na rozvodovke, nakoľko je radená elektronicky a pod.
V diferenciáloch sú elektromagnetické variloky (nieje to pevná uzavierka), vyžadujú pravidelnú výmenu oleja a je predpísaný typ a prísada, ktorá sa tam má použiť, kvôli modifikácii trenia lamiel.
Predok je rovnako priraďovaný cez lamely ale pomocou hydraulického čerpadla podľa potreby. Redukcia je mechanická ale elektricky radená.
Je tam dosť veľká kontrola trakcie, takže ak sa stane niečo z predným kardanom a človek ho vymontuje, tak nikam nezájde, nakoľko mu nesedia otáčky a RJ to vyhodnotí ako chybu a hodí vozidlo do núdzového režimu. Starším verziám JGCH (ZJ/WJ) bolo šuma fuck, či máš alebo nemáš ktorý kardan namontovaný.
Ono záleží na aký kus natrafíš, niekto jazdí v pohode a len bežný servis a viem o par autach čo sa srali stále, až ich majitelia poslali preč.
V zásade je to pohodlné dosť priestrané auto, v terene sa nestratí, spotrebu rátaj v priemerke 9-10 podľa štýlu jazdy.
Sú to už staré vozidlá, a rátaj z bežnou údržbou, po kúpe by doporučoval výmenu všetkých náplní od motora cez prevodovku až po nápravy, je to síce ranec dukátov ale máš istotu, že si urobil čo sa dalo aby to fungovalo ako má.
A.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Chlapi, moc Vám děkuji. Ne, že byste mi neporadili, ale jsem tam kde jsem byl. Nejlepší by bylo nový auto, na to nemám. Pak by přicházelo něco mechanickýho, třeba Toyota Hylux, to zas by neprošlo doma nebo bych musel mít ještě jedno pro ženu. Tak budu dál sledovat, co se objeví. Do teď mám CH Captivu, všichni mě odrazovali, špatný recenze a mám najeto 270 tis. km a nic vážnýho, jen běžný servis. Z mě to bude asi ten G Jeep a budu doufat, že budu mít zase kliku. Tuaregy v mojí cenový relaci mají větší nájezd km než mají Jeepy.
Až ten moment nastane, určitě se pochlubím.
Ještě jednou díky, Jirka
Až ten moment nastane, určitě se pochlubím.
Ještě jednou díky, Jirka
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ja to vidim tak: Jestli si koupis poradny (mechanicky) auto, budes muset koupit zene dalsi a mozna taky ne uplne levny. Kdyz sectes cenu tech dvou aut, nenaslo by se nejaky vhodny, se kterym by zena jezdit chtela?
Zda se, ze rozhodnuti na tom, jaky auto si koupis, je na ni. Jako dycky.
Zda se, ze rozhodnuti na tom, jaky auto si koupis, je na ni. Jako dycky.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
Ono dost záleží na tom, kolik toho najezdíš, kolik z toho s přívěsem a s čím vším je žena ochotná jezdit. Jestli skousne toho jeepa, tak už snad skoro všechno, ne? Pickup je nesmysl, pokud vyloženě nevyužiješ tu korbu - pro posádku nepohodlné a paradoxně utáhne míň, než srovnatelné SUV. A pugét šaltrpák mezi předními sedačkami je taky jenom pro nadšence, kteří vědí, že to potřebují
Rozhodně je ale podle mě dobré mít rezervu - výkonovou, prostorovou a v neposlední řadě i finanční na provoz - i za cenu staršího / jednoduššího auta nebo vyššího nájezdu (který dost často bývá jenom teoretický). Nakonec je stejně hlavní dostat se z bodu A do bodu B a aby žena většinu cesty prospala
Ještě jeden postřeh z vedlejšího vlákna - nevím co přesně hodláš tahat, ale tahle velká auta mají také velkou celkovou hmotnost, takže se Ti může stát, že s ním a vlekem nebude moct jet nikdo další s obyčejným B, i když by s menším autem a stejným vlekem klidně mohl. Což omezí možnost střídání řidičů, převozu byť prázdného vleku na místo nakládky atd.
Rozhodně je ale podle mě dobré mít rezervu - výkonovou, prostorovou a v neposlední řadě i finanční na provoz - i za cenu staršího / jednoduššího auta nebo vyššího nájezdu (který dost často bývá jenom teoretický). Nakonec je stejně hlavní dostat se z bodu A do bodu B a aby žena většinu cesty prospala
Ještě jeden postřeh z vedlejšího vlákna - nevím co přesně hodláš tahat, ale tahle velká auta mají také velkou celkovou hmotnost, takže se Ti může stát, že s ním a vlekem nebude moct jet nikdo další s obyčejným B, i když by s menším autem a stejným vlekem klidně mohl. Což omezí možnost střídání řidičů, převozu byť prázdného vleku na místo nakládky atd.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ahoj, díky za Vaše reakce. Situace je asi následující. V současnosti jezdíme v Chevroletu Captiva 2,0, tedy i žena. Myslím, že by toho Jeepa pobrala. Tahám karavan cca 1500 kg, jen dovča a pak nějaký prodloužený víkend. Dcera už aktivně nezávodí (okruhový jachting), účastní se jen domácích závodů na naší vodě na Barboře u Teplic, kde mám karavan postaven po zbývající čas. Na Labi mám malou kajutovku, kterou nikam nevozím. Lodě si půjčuji (Orlík tak 1 - 2 x ročně), pak na Mazurách (tam se asi ani loď tahat nevyplatí, při cenách charteru). Vloni jsem přičichl k Baltu. I tam mám možnost si pronajmout loď za rozumný peníz. ALE mám necelý tři roky do důchodu a stále více uvažuji trávit čas zaslouženého odpočinku právě na Baltu. Z Teplic to nemám daleko a asi by se vyplatilo si tam loď vozit, i když mám kamaráda, který tam má celoroční zázemí a taky to není taková darda. Toho Jeepa bych moc chtěl a to je asi ten největší argument Papíry mám C, E, a v mezidobí, kdy jsem nedělal garážmistra nebo dopraváka, jsem aktivně se soupravama jezdil. Ani tady není problém. Určitě dám vědět, jaký auto mi žena přidělí
Všem přeji pevné zdraví i nervy a krátkou zimu, Jirka
Všem přeji pevné zdraví i nervy a krátkou zimu, Jirka
- mkovi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 164
- Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Plzeň
Re: Auta pro jachting
Ahoj,
měl jsem Jeepa Granda WJ r.2003 s 2,7 CRD mercedesem. Auto mělo spoustu problémů, hlavně vstřiky. Mělo tuhé nápravy a tahání bylo špatný. Souprava se hodně rozhoupávala. Pak jsem koupil v roce 2014 Jeepa Granda 3.0 CRD, 250 koní, s 8 stupňovým automatem ZF hydroměnič. Motor byl ital VM. Auto tahalo pěkně, bylo s vlekem stabilní. Loď jsem s ním tahal po ČR, 3x do Holandska a 2x do Francie. Prodal jsem ho letos s cca 80 tkm. V prvním roce odešlo nějaké čidlo a klapka topení. Oboje spraveno v záruce. Záruka a servis včetně výměny olejů, brzd byli 5 let/100 tkm. To už ale asi není. Slyšel jsem, že občas padne motor a to je pak prý velký problém. Já probém jiný neměl, kamarád měl stejného, najel 220 tkm a jediný problém byl, že po 200 tkm odešel alternátor. Loď tahám cca 3t. Spotřeba dálnice 9 / město 10/ okresky i pod 8/ s lodí 13. Výhoda Jeepu je redukce, na vytahování z vody super. Touareg ji nový už v základu nemá. Jeep je navíc levnější a hlavně v podstatě již nemá žádné příplatky. Touareg má příplatků na knížku. Touareg bude podle mě lepší na silnici.
Teď tahám obytným Fiatem Ducato, tažné 3t, 9 stupňový automat hydroměnič taky ZF, 180 koní. Na silnici je to lepší než s Jeepem. Sice slabší, ale delší rozvor a auto je těžší. Má 3,5t. Souprava je stabilní. Jednička u automatu je lehká, ale redukce to zdaleka není. Navíc předokolka, takže z vody už sám moc vytahovat nebudu.
měl jsem Jeepa Granda WJ r.2003 s 2,7 CRD mercedesem. Auto mělo spoustu problémů, hlavně vstřiky. Mělo tuhé nápravy a tahání bylo špatný. Souprava se hodně rozhoupávala. Pak jsem koupil v roce 2014 Jeepa Granda 3.0 CRD, 250 koní, s 8 stupňovým automatem ZF hydroměnič. Motor byl ital VM. Auto tahalo pěkně, bylo s vlekem stabilní. Loď jsem s ním tahal po ČR, 3x do Holandska a 2x do Francie. Prodal jsem ho letos s cca 80 tkm. V prvním roce odešlo nějaké čidlo a klapka topení. Oboje spraveno v záruce. Záruka a servis včetně výměny olejů, brzd byli 5 let/100 tkm. To už ale asi není. Slyšel jsem, že občas padne motor a to je pak prý velký problém. Já probém jiný neměl, kamarád měl stejného, najel 220 tkm a jediný problém byl, že po 200 tkm odešel alternátor. Loď tahám cca 3t. Spotřeba dálnice 9 / město 10/ okresky i pod 8/ s lodí 13. Výhoda Jeepu je redukce, na vytahování z vody super. Touareg ji nový už v základu nemá. Jeep je navíc levnější a hlavně v podstatě již nemá žádné příplatky. Touareg má příplatků na knížku. Touareg bude podle mě lepší na silnici.
Teď tahám obytným Fiatem Ducato, tažné 3t, 9 stupňový automat hydroměnič taky ZF, 180 koní. Na silnici je to lepší než s Jeepem. Sice slabší, ale delší rozvor a auto je těžší. Má 3,5t. Souprava je stabilní. Jednička u automatu je lehká, ale redukce to zdaleka není. Navíc předokolka, takže z vody už sám moc vytahovat nebudu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů