Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ahoj, to jsou přesně požadavky, který by mělo splňovat auto mých představ. Redukce a hydrodynamický měnič, popř. manuál. Myslím, že Jeep kolem roku 2014 bude vítěz výběru, motor MB.
Děkuji všem za informace, zdravím a přeji pevné zdraví.
Jirka
Děkuji všem za informace, zdravím a přeji pevné zdraví.
Jirka
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Akurát Jirko, že WKII v roku 2014 bola s VM Motory Italiano. MB sa už nemontoval.
Prvé WKII z talianmi mali problém s čerpadlom a následnými pilinami v ňom, čo sa riešilo ak to stihol majiteľ v záruke. Ináč si hodne priplacatil, nakoľko sa menila celá palivová sústava.
MB bol vo WK I od 2005 do 2010, WKII od 2011 dodnes v podstate je VM Motory, nakoľko jeep patrí pod FCA
Ale 2014 má aspoň 8st. automat ZF, čo sú dobré automaty.
Andrej
Prvé WKII z talianmi mali problém s čerpadlom a následnými pilinami v ňom, čo sa riešilo ak to stihol majiteľ v záruke. Ináč si hodne priplacatil, nakoľko sa menila celá palivová sústava.
MB bol vo WK I od 2005 do 2010, WKII od 2011 dodnes v podstate je VM Motory, nakoľko jeep patrí pod FCA
Ale 2014 má aspoň 8st. automat ZF, čo sú dobré automaty.
Andrej
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ahoj, díky za informace. Tedy od 2011 už jsou italsky motory a do 2014 s 5-ti kvaltem, pak s 8-mi. Ještě prý je několik různých způsobů 4x4. Jaká je tedy ideální kombinace? Od 2014 ?
Jirka
Jirka
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auta pro jachting
Tak za mňa keby mal dukáty tak určite by bral vozidlo z 8-kvaltom ZF je dobrá spoľahlivá prevodovka. ideálne auto na klasickom podvozku nie vzduchovom, o starosť menej nehovoriac financie keď sa to pohnojí. V prípade pohonu by asi volil Quadra drive, je to dosť vymakané.
Aj keď ja som zástancom čistej mechaniky, čo zaradíš to tam máš. osobne som mal prvú a druhú generáciu grandov, v tretej som sa len servisne štúral. Kamoš ma WKI z 5,7 HEMI na ťahanie obytného prívesu ako stvorené. Po prechode z WJ si to pochvaľoval. Mne osobne vadí ten plastový ale nemecký interier na WKI. To bolo pre mňa sklamanie najmä v 6,1 SRT. Dojem plastovej fabie. WKII je na tom lepšie, vcelku by som to prekusol.
A.
Aj keď ja som zástancom čistej mechaniky, čo zaradíš to tam máš. osobne som mal prvú a druhú generáciu grandov, v tretej som sa len servisne štúral. Kamoš ma WKI z 5,7 HEMI na ťahanie obytného prívesu ako stvorené. Po prechode z WJ si to pochvaľoval. Mne osobne vadí ten plastový ale nemecký interier na WKI. To bolo pre mňa sklamanie najmä v 6,1 SRT. Dojem plastovej fabie. WKII je na tom lepšie, vcelku by som to prekusol.
A.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Len tak "sotto voce" poznamenám, že tie 3 litrové VM diesle občas majú problém, že sa z nich stratí chladivo, alebo sa pomieša s olejom. Na vine je väčšinou chladenie EGR ventilu a samozrejme zanedbaná údržba. Pre nás čo začíname jazdu s otvorenou kapotou a kontrolou vozidla je to zanedbateľné. Ešte raz: treba kúpiť wagen s overiteľnou históriou.
Prevodovka ZF je špičková, ale neuškodí servis, zvlášť, keď s vozidlom ťahali ťažké prívesy.
Prevodovka ZF je špičková, ale neuškodí servis, zvlášť, keď s vozidlom ťahali ťažké prívesy.
-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv dub 05, 2018 3:20 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Auta pro jachting
Ahoj,
mam Granda 2013 před faceliftem a ještě mám MB 3.0 CRD 140 kw + 5-ti stupňový automat.
Nechci kecat, ale všechny 3.0 CRD co maj víc jak těch 140 kw už jsou nějaký ty italský motory a myslím, že jen 140kw, který dávali max. do roku 2013 je ještě Mercedez.
mam Granda 2013 před faceliftem a ještě mám MB 3.0 CRD 140 kw + 5-ti stupňový automat.
Nechci kecat, ale všechny 3.0 CRD co maj víc jak těch 140 kw už jsou nějaký ty italský motory a myslím, že jen 140kw, který dávali max. do roku 2013 je ještě Mercedez.
- andrej
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 209
- Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Studienka
Re: Auta pro jachting
Ahoj mám Ford Ranger 2015 /myslím že je to T6 model neviem presne / 2,2L ťažné na 3,5T , a vytiahne naozaj bez námahy na volnobeh všetko .
Dávam na sklze lodku cez 3 tony a bez problémov , redukcia , 1 a na volnobeh ide von . Naozaj skvelý makač. Je to auto skôr na prácu a terén ako dlhé cesty . Stačí v ňom aj 2,2 i ked vraj 3L by bol lepšie . Na ceste s prívesom a lodkou mám spotrebu cca 11,5-13L full naložený .
Dnes sa dajú už kúpit celkom za prijatelnú cenu . Má to obrovskú olejovú vanu na optimálne mazanie motora v zábere myslím že cez 8L. A korba je na prevoz veci k nezaplateniu .
Mám ho druhý rok , zatiaľ veľká spokojnosť .
Andrej
Dávam na sklze lodku cez 3 tony a bez problémov , redukcia , 1 a na volnobeh ide von . Naozaj skvelý makač. Je to auto skôr na prácu a terén ako dlhé cesty . Stačí v ňom aj 2,2 i ked vraj 3L by bol lepšie . Na ceste s prívesom a lodkou mám spotrebu cca 11,5-13L full naložený .
Dnes sa dajú už kúpit celkom za prijatelnú cenu . Má to obrovskú olejovú vanu na optimálne mazanie motora v zábere myslím že cez 8L. A korba je na prevoz veci k nezaplateniu .
Mám ho druhý rok , zatiaľ veľká spokojnosť .
Andrej
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
A vieš mi povedať aký je tam motor-prevodovka? Teda kto ten agregát a celý pohon vyrába?
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
kosak píše:Ahoj,
mam Granda 2013 před faceliftem a ještě mám MB 3.0 CRD 140 kw + 5-ti stupňový automat.
Nechci kecat, ale všechny 3.0 CRD co maj víc jak těch 140 kw už jsou nějaký ty italský motory a myslím, že jen 140kw, který dávali max. do roku 2013 je ještě Mercedez.
Ahoj, 2011 - 2013 je segment v kterém vybírám (limitován financemi), ale všechny inzeráty uvádějí 177 kW a (pouze) automatická převovodovka, kdežto Grandi s rokem výroby 14+ (po faceliftu) se už pyšní údajem o osmistupňové převodovce (je zdůrazňována) . Někde uvádí i možnost řezení pádly pod volantem (domníval jsem se, že to je výsada dvojspojek, ale asi ne).
O pickupu jsem taky uvažoval, ale tam je ten problém s nutností druhého auta pro ženu. Služebního máme VW Amaroka 2,0 v základu. Nemá ani teploměr chladící kapaliny, jen kontrolku. Když se kolegovi rozsvítila, bylo to už na výměnu těsnění pod hlavou.
Zdravím a přeji pevné zdraví, Jirka
- andrej
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 209
- Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Studienka
Re: Auta pro jachting
Ozzie , motor je 2,2L niekto spomínal že je to tuším z nejakej staršej mazdy, a auto je myslím Afrika. Všetko je manuálne 6kvalt, permanetný zadný náhon , pripájaš predok , redukcia rýchlosti a uzávierku myslím na všetko , má to ešte nejaké asistenty zjazdu z kopca , smyku a pod. Ak je prázdny tak na snehu je to žigulák pokial nepripneš predok . Na to si treba zvyknúť . /chodíme sním aj na lyžovačky/
Je to čistý roboš , taký ako majú plynári a elektrikári v okolí BA .
Ja som z váhou trošku cez limit vozíka ked som naložený, tak veci prehádžem na korbu a je to ok .
inak OFFroadové doplnky na aliexp. skoro zadarmo . Len aby dlho vydržal
Andrej
Je to čistý roboš , taký ako majú plynári a elektrikári v okolí BA .
Ja som z váhou trošku cez limit vozíka ked som naložený, tak veci prehádžem na korbu a je to ok .
inak OFFroadové doplnky na aliexp. skoro zadarmo . Len aby dlho vydržal
Andrej
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Isté typy sa robili spoločne s Mazdou. Konštrukcia to môže byť trvácna. Na PickUp-och mi vadily vždy veci ako:
Kvôli nosnosti 1000 kg je ceľková váha zbytočne vysoká a potrebuješ B-E. Keď máš ale ťažkú loď, tak potrebuješ tak či tak.
Plató je väčšinou malé, nezmestí sa ani bike bez rozobratia.
Sedenie v zadu je nepohodlné.
Pripájateľný predok je tiež obmedzovaný, na niektorých typoch sa nesmie pripojiť na pevnej ceste a je tam aj rýchlostný limit, takže je to vlastne zadokolka
V teréne dlhý rázvor je nevýhoda.
Všetko ostatné čo si napísal je výhoda, hlavne tá redukcia pri vyťahovaní.
Kvôli nosnosti 1000 kg je ceľková váha zbytočne vysoká a potrebuješ B-E. Keď máš ale ťažkú loď, tak potrebuješ tak či tak.
Plató je väčšinou malé, nezmestí sa ani bike bez rozobratia.
Sedenie v zadu je nepohodlné.
Pripájateľný predok je tiež obmedzovaný, na niektorých typoch sa nesmie pripojiť na pevnej ceste a je tam aj rýchlostný limit, takže je to vlastne zadokolka
V teréne dlhý rázvor je nevýhoda.
Všetko ostatné čo si napísal je výhoda, hlavne tá redukcia pri vyťahovaní.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Ahoj všem. Tak problém jsem vyřešil. Myslel jsem, jak se Vám tu pochlubím Jeepem a nakonec jsem vzal Hyundai Tucson dvoulitr ropák. Na kouli 2200 kg. Ale kolega čeká na dodání nového vozu Toyota Hylux, tak když bude třeba, poprosím jeho.
Ale jste mi svědky, že jsem chtěl velký vůz.
Přeji všem pevné zdraví a aby Vám Vaše sny vycházeli lépe.
Jirka
Ale jste mi svědky, že jsem chtěl velký vůz.
Přeji všem pevné zdraví a aby Vám Vaše sny vycházeli lépe.
Jirka
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auta pro jachting
Nuž niektoré sny ostávajú snami. Nerob si z toho ťažkú hlavu. Užívaj si ten wagen v zdraví a dlho.
Všetko dobré prajem.
Všetko dobré prajem.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Tak jsme si s dcerkou dali trochu praci a udelali navod k pouziti toho myho "tahace". Tak kdybyste nekdo chtel vedet co nekupovat:
https://www.youtube.com/watch?v=18QcfvVHOW8
https://www.youtube.com/watch?v=18QcfvVHOW8
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
https://www.auto.cz/nadsenec-zachranuje ... odi-143174
Je zajímavé, že se tento stroj dožil dneška. Podobné autobusy jezdily v osmdesátých letech i v několika dalších klubech, ale už dávno skončili v kovošrotu.
Je zajímavé, že se tento stroj dožil dneška. Podobné autobusy jezdily v osmdesátých letech i v několika dalších klubech, ale už dávno skončili v kovošrotu.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
Pěkné. Asi bude také mít u záznamu z STK poznámku "Vozidlo přistaveno s lodí", jako to mám u přívěsu.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
To fakt můžu? Na TK i s lodí? To by mi ušetřilo dost starostí.....LadaM píše:Pěkné. Asi bude také mít u záznamu z STK poznámku "Vozidlo přistaveno s lodí", jako to mám u přívěsu.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
Zatím vždy jsem tam byl i s lodí. Předem jsem se zeptal a poprosil a zatím nikdy nebyl problém. Největší obavu měli, abych se vešel na výšku do dveří.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
Je dobré to předem ověřit, hlavně kvůli rozměrům, ale jde to. Na zatíženém vleku ale můžou změřit účinnost nájezdové brzdy Bez lodě tak maximálně zkontrolovat VIN a žárovky.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auta pro jachting
V Lysé nad Labem mi před lety dokonce řekli, že musím přijet i s lodí, aby vyzkoušeli brzdy.
I jinam jezdím vždycky s lodí, ale je to malý člun. Rozměry nejsou problém.
Nenapadlo mě, jak tu píše RACEK domlouvat se předem. To teď budu asi taky muset.
I jinam jezdím vždycky s lodí, ale je to malý člun. Rozměry nejsou problém.
Nenapadlo mě, jak tu píše RACEK domlouvat se předem. To teď budu asi taky muset.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Auta pro jachting
Nákladne autá musia byť vždy zaťažené kôli záťažovému regulátoru ktorý má za úlohu účinnosť brzd -Tam to viem nejak pochopiť.
To akože na valcoch skúšajú brzdy na prívese tak že dáš akože spiatočku a kolesá na vleku akože pribrzdujú??Ja som mal doteraz len nebrzdený vlek-ale to je už minulosť.Teraz mám už brzdený nový a na rok ma to čaká už tiež že musím absolvovať STK...Samozrejme že tam pôjdem aj člnom
Ja si stk na vlek predstavujem asi tak že skontrolujú všetky svetlá..zatiahne ručnú a povie nech skúsim potiahnuť dopredu a do minúty odchádzam von z haly... ...Samozrejme OK
To akože na valcoch skúšajú brzdy na prívese tak že dáš akože spiatočku a kolesá na vleku akože pribrzdujú??Ja som mal doteraz len nebrzdený vlek-ale to je už minulosť.Teraz mám už brzdený nový a na rok ma to čaká už tiež že musím absolvovať STK...Samozrejme že tam pôjdem aj člnom
Ja si stk na vlek predstavujem asi tak že skontrolujú všetky svetlá..zatiahne ručnú a povie nech skúsim potiahnuť dopredu a do minúty odchádzam von z haly... ...Samozrejme OK
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2504
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Metodika na testování brzd vleku je taková, že se měří na válcích. Pokud je vlek dvounápravový, musí se demontovat přední kola a odzkoušet zadní nápravu a pak demontovat zadní kola a odzkoušet přední....ve skutečnosti nevím, že by to někdy fakt dělali...
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Auta pro jachting
Prečo by sa mali demontovať kolesá z nápravy??
Ved to nie je 4x4 vlek.....
Predná a zadná náprava sa točia nezávisle od seba tak ako je tomu aj na aute s pohonom 4x2- čiže klasické auto..
Jedine že by tie nápravy boli moc blízko pri sebe a pneu z nápravy ktorú netestujú by mohli brániť valcom aby sa volne točili...
Ale toto som započul prvý krát že zhodiť dolu kolesá
Ked by šiel náves ktorý má tri nápravy, tak tam by demontáž všetkých kolies trvala snád aj celú pracovnú dobu....
Ved to nie je 4x4 vlek.....
Predná a zadná náprava sa točia nezávisle od seba tak ako je tomu aj na aute s pohonom 4x2- čiže klasické auto..
Jedine že by tie nápravy boli moc blízko pri sebe a pneu z nápravy ktorú netestujú by mohli brániť valcom aby sa volne točili...
Ale toto som započul prvý krát že zhodiť dolu kolesá
Ked by šiel náves ktorý má tri nápravy, tak tam by demontáž všetkých kolies trvala snád aj celú pracovnú dobu....
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2504
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta pro jachting
Když najede přední náprava nad válce, zadní nedovolí aby přední kola spadly do válců a naopak. Vlek musí být zapřažený na autě aby ho válce nevyhodily. Můj vlek nikdy neměřili, protože se ho válců ani do přístroje na měření geometrie nevejde, mám nápravy 2,3 m široké. Musel bych na linku pro náklaďáky.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auta pro jachting
geronimo píše:Metodika na testování brzd vleku je taková, že se měří na válcích. Pokud je vlek dvounápravový, musí se demontovat přední kola a odzkoušet zadní nápravu a pak demontovat zadní kola a odzkoušet přední....ve skutečnosti nevím, že by to někdy fakt dělali...
Zároveň ale musí být vlek zatížený, aby měly válce dostatečné tření, takže s lodí. Pokud mám na vleku náklad téměř se rovnající nosnosti dvounápravového vleku, není moc dobrý nápad sundavat kola a namáhat ho na jedné nápravě... Jenom taková teoretická úvaha, samozřejmě, že to nikde nedělají
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů