Auta pro jachting
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše:Discovery je naozaj za dobrú cenu, pozeral som inzeráty a r. 2004 je v cenách 14-15000 eur. Ale nikde tam nie je či to je I, II, alebo III.
2004 bude DII
Jedna DII za fajn cenu je tady - dovezl ji ted muj kamarad:
http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=5464
je to opravdová voňavka
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
Land Rover Discovery je asi nejlepsi a nejlevnejsi volbou,tady jsou informace k Discovery I
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 03147.html
Ale je fakt,ze se vyrabeli jen do 1998,takze 4 roky stary asi Denisi nenajdes.Ono bude vseobecne dost tezke najit 4 roky stare auto ktere neni nabito elektronikou.Ale ja bych se tech starsich rocniku nebal,jsou to spolehlive auta a napr.ty z jihu Anglie nebo ze Spanelska jsou vetsinou v dobrem stavu,taky proto ze neznaji snih a hlavne sul na cestach.Pokud bych to chtel hlavne na tahani lode takova 95v dobrem stavu se da koupit za 1500-3000 EUR.
Tazne na 3.5t je fajn,ale pry neni nic platne v Nemecku a nekterych jinych zemi EU,protoze tam maji nejaky pitomy zakon ze tazne auto musi byt tezsi nez naves,a nevim o zadem SUV ktery by tomuto pri 3.5t vyhovoval.nevite o tom nekdo neco?Zajimalo by me hlavne to nemecko.
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 03147.html
Ale je fakt,ze se vyrabeli jen do 1998,takze 4 roky stary asi Denisi nenajdes.Ono bude vseobecne dost tezke najit 4 roky stare auto ktere neni nabito elektronikou.Ale ja bych se tech starsich rocniku nebal,jsou to spolehlive auta a napr.ty z jihu Anglie nebo ze Spanelska jsou vetsinou v dobrem stavu,taky proto ze neznaji snih a hlavne sul na cestach.Pokud bych to chtel hlavne na tahani lode takova 95v dobrem stavu se da koupit za 1500-3000 EUR.
Tazne na 3.5t je fajn,ale pry neni nic platne v Nemecku a nekterych jinych zemi EU,protoze tam maji nejaky pitomy zakon ze tazne auto musi byt tezsi nez naves,a nevim o zadem SUV ktery by tomuto pri 3.5t vyhovoval.nevite o tom nekdo neco?Zajimalo by me hlavne to nemecko.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Prečo Discovery s automatikou? Prečo je na ťahanie lepšia automatika?
Dane, v Rakúsku a Nemecku je to tak ako si myslíš, na karavanistických stránkach o tom píšu. Rakušania vraj kontrolujú realitu, ale aj papierovo to musí sedieť. Ak má auto celkovú 3000kg, tak vlek nesmie mať papierovo 3500 aj keď má prakticky len 2900kg.
Dane, v Rakúsku a Nemecku je to tak ako si myslíš, na karavanistických stránkach o tom píšu. Rakušania vraj kontrolujú realitu, ale aj papierovo to musí sedieť. Ak má auto celkovú 3000kg, tak vlek nesmie mať papierovo 3500 aj keď má prakticky len 2900kg.
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Automat je do terénu a na tahání lepší.
Jízda i rozjezdy jsou plynulejší, když budeš tahat loď po rampě z vody tak s automatem určitě spojku nespálíš , nehledě o vyšším komfortu jízdy.
Doby, kdy "automat víc žere" jsou také dávno pryč.
U automatu akorát při garančce zkontroluješ olej, po nějakých 100-150tis. km ho vyměníš a jinak je to bezúdržbový systém.
Jízda i rozjezdy jsou plynulejší, když budeš tahat loď po rampě z vody tak s automatem určitě spojku nespálíš , nehledě o vyšším komfortu jízdy.
Doby, kdy "automat víc žere" jsou také dávno pryč.
U automatu akorát při garančce zkontroluješ olej, po nějakých 100-150tis. km ho vyměníš a jinak je to bezúdržbový systém.
Nejsem odpůrcem automatů, ale tak jednoduché to není.
Pravdou je, že jízda s automatem je komfortní. Obvzlášť, pokud je sedmirychlostní. Člověk si zvykne velmi rychle. Hůř se zvyká zase zpět na manuál. Ale co jsem viděl tabulky spotřeby, vždy tam byl automat o pár deci (až k litru) žravější.
Taktéž, co jsem mluvil s klukama z bazarů, hůř se ojetý automat prodává. Případná oprava aut. převodovky se může rovnat obecné ceně vozidla a lidé se toho celkem bojí.
Pravdou je, že jízda s automatem je komfortní. Obvzlášť, pokud je sedmirychlostní. Člověk si zvykne velmi rychle. Hůř se zvyká zase zpět na manuál. Ale co jsem viděl tabulky spotřeby, vždy tam byl automat o pár deci (až k litru) žravější.
Taktéž, co jsem mluvil s klukama z bazarů, hůř se ojetý automat prodává. Případná oprava aut. převodovky se může rovnat obecné ceně vozidla a lidé se toho celkem bojí.
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Baharis píše:Nejsem odpůrcem automatů, ale tak jednoduché to není.
Pravdou je, že jízda s automatem je komfortní. Obvzlášť, pokud je sedmirychlostní. Člověk si zvykne velmi rychle. Hůř se zvyká zase zpět na manuál. Ale co jsem viděl tabulky spotřeby, vždy tam byl automat o pár deci (až k litru) žravější.
Taktéž, co jsem mluvil s klukama z bazarů, hůř se ojetý automat prodává. Případná oprava aut. převodovky se může rovnat obecné ceně vozidla a lidé se toho celkem bojí.
Záleží na tom, mezi jakými uživateli se pohybuješ.
Co se týče spotřeby, tak +-0,5litru není podle mne v rozlišovací schopnosti člověka vlastnícího LandRover. Vím, že mi to nežere míň jak deset a víc než 11 ať jedu jak jedu - samozřejmě při běžném provozu. V terénu a s redukcemi jsme jinde
Co se týče prodeje, pokud na offroad stránkách nabídneš tohle auto naopak v manuálu, bývá 90% reakcí - vzal bych, škoda že to není automat.
Takže samozřejmě, pokud vezmeš jako vzorek populace lidi, kteří jezdí s oktávkou a řeší, jestli jezdí za 5 v manuálu nebo 5,5 s AT, pak je to jasný
Co se týče oprav - na LR koupíš komplet automatickou převodovku z GB za 30tis., což je asi tak jako nový turbo na oktávku. Ale nevím o nikom, komu by se na ní kdy něco závažnějšího pokazilo.
Myslím že obecně se vztah lidí k automatům postupně mění, u drahých aut už docela výrazně - tchán prodává luxusní mercedesy a na 5 automatů myslím vyšlo v poslední době možná 1 auto s manuální převodovkou...
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Baharis píše:Nejsem odpůrcem automatů, ale tak jednoduché to není.
Pravdou je, že jízda s automatem je komfortní. Obvzlášť, pokud je sedmirychlostní. Člověk si zvykne velmi rychle. Hůř se zvyká zase zpět na manuál. Ale co jsem viděl tabulky spotřeby, vždy tam byl automat o pár deci (až k litru) žravější.
Taktéž, co jsem mluvil s klukama z bazarů, hůř se ojetý automat prodává. Případná oprava aut. převodovky se může rovnat obecné ceně vozidla a lidé se toho celkem bojí.
co auto "zere" zavisi spis na stylu jizdu nez na prevodovce, mam subaru legacy v automatu ... tahl sem lod z nemecka, cesta tam moji normalni rychlosti, 3/4 nadrze pryc ... cesta zpet konstantni 100kou s malou lodi na vleku byla za 1/4 nadrze.
S hondou 1.4 jsem mel na dalnici vzdy vetsi spotrebu nez s hondou 2.0 (rozdil v konich dvojnasobny)
komfort pri tahani, male i vetsi lode je s automatem nesrovnatelny. rozjezdy (specialne do kopce), popojizdeni v kolone, nedejboze sjezd do vody, to vse je s automatem uplne jinde.
v dobach mladi sem byval proti automatum, ano, jezdeni s nim je celkem nuda (a clovek zacina chapat proc vznikl v americe u maca drive in ), ale do rodinneho/byznys auta je automat pro me uz nutnost.
cena pripadne opravy muze byt vysoko, ale to uz dneska plati u modernich aut de facto pro vsechny slozitejsi problemy a u auta do 100k Kc je stejne vzdy lepsi koupit to stejne nove a starsi nechat na dily nebo rozprodat a nepoustet se do vetsich oprav.
ad bazary a cena - to vse je dano ciste lidskou blbosti. to jsou klasicke stereotypy jako ze VW je kvalitni a Skodovka je ceske auto s levnym servisem
Ano, s tím plně souhlasim. Jsem teď ve fázi výběru a pohybuji se kolem Peugeot 308. Také jsem uvažoval o automatu, nakonec jsem si řekl, že nárust pořizovací ceny a mírně i spotřeby mě za to pohodlí nestojí. Ale odřídil jsem skoro celou cestu z Livorna[sup]*)[/sup] na Mrcedesu ML a dá se na to zvyknout.Hovez píše:Záleží na tom, mezi jakými uživateli se pohybuješ. ...
Co se týká spotřeby a "nějakých pár deci". Vemte si nějaký kilometrový průběh leasingu, třeba 100K km za 5 let a převeďte si ty deci na koruny. Budou to desetitisíce...
Ten příklad pokažené aut. převodovky mám dvě patra pode mnou. Soused odepsal Chryslera, protože oprava/koupě převodovky by jej vyšla víc jak auto.
[sup]*)[/sup]Oprava: Z Bonifacia
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Baharis píše:Ano, s tím plně souhlasim. Jsem teď ve fázi výběru a pohybuji se kolem Peugeot 308. Také jsem uvažoval o automatu, nakonec jsem si řekl, že nárust pořizovací ceny a mírně i spotřeby mě za to pohodlí nestojí. Ale odřídil jsem skoro celou cestu z Livorna[sup]*)[/sup] na Mrcedesu ML a dá se na to zvyknout.Hovez píše:Záleží na tom, mezi jakými uživateli se pohybuješ. ...
Co se týká spotřeby a "nějakých pár deci". Vemte si nějaký kilometrový průběh leasingu, třeba 100K km za 5 let a převeďte si ty deci na koruny. Budou to desetitisíce...
Ten příklad pokažené aut. převodovky mám dvě patra pode mnou. Soused odepsal Chryslera, protože oprava/koupě převodovky by jej vyšla víc jak auto.
[sup]*)[/sup]Oprava: Z Bonifacia
http://www.drivetrain.com/chryslermopar ... yauto.html
chrysler voyager 1300 USD
sebring cca 2000 USD
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Já už jsem to tu kdysi někde psal.
Zákazníkovi odešla redukční převodovka u Land Roveru.
Nechal si spočítat cenu u zdejšího dovozce, bylo to dost přes 100 tisíc a tři týdny bez auta.
Zajel k nejbližšímu autorizovanému servisu kolem Doveru (na anglické straně Kanálu), ráno odevzdal auto, dostal náhradní, večer náhradní auto vrátil, dostal své opravené a zaplatil 800 liber.
A jel zpátky do Čech
No tak jenom tak ještě jednou pro informaci, třeba se to někomu bude hodit...
Zákazníkovi odešla redukční převodovka u Land Roveru.
Nechal si spočítat cenu u zdejšího dovozce, bylo to dost přes 100 tisíc a tři týdny bez auta.
Zajel k nejbližšímu autorizovanému servisu kolem Doveru (na anglické straně Kanálu), ráno odevzdal auto, dostal náhradní, večer náhradní auto vrátil, dostal své opravené a zaplatil 800 liber.
A jel zpátky do Čech
No tak jenom tak ještě jednou pro informaci, třeba se to někomu bude hodit...
Ahoj lidi, tak ja se take pokusim pridat svoji trosku do mlyna. Mam Kiu Sorento, starej tip 2,5 CRDI. Je to v manualu a tak muze tahat 2,8t. Zatim jsem s ni tahal pouze nynejsi lod, ktera i s vlekem vazi 1,2t a musim rici, ze auto predcilo me ocekavani. Pravdou je, ze tato lod je pro ni vcelku lehka, ale cestovani je s timto autem suprove. Predtim jsme meli Octavku 4x4 a pak Alhambru, ale co se tyce tahani lodi, tak s tou kiou je to uplne o necem jinym. Hlavni vyhodou je samozrejme redukce prevodovky, takze pri vytahovani lode z vody prakticky neni zadnej problem. Na delsich vzdalenostech se spotreba s lodi pohybuje mezi 11-12 litry, coz take neni zle. Kazdopadne ji zanedlouho ji poradne zaprahnu a uvidime jak se bude " kroutit" az bude mit za zadkem 2t lod. Bavil jsem se s par lidma kteri se Sorentem lode tahaj a ty si jej take nemohli "censored". Jinak nove Sorento v automatu muze take tahat 3,5t, ale nejsem si jistej, jestli uz to na to auto neni trochu moc.
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
to by me zajimalo jak by jsi chtel s pokazenym automatem jet do Doveru.vetsinou to klekne bez jakehokoliv varovani a jses nahrany,nejde to ani odtahnout na lane,zbyva jen odtahovka.mel jsem tri automaty,Oldsmobil Supreme,Dodge Caravan a Chevrolet Lumina APV.na prvnich dvou jsem menil prevodovku jedenkrat,na poslednim se to sr..o neustale a po roce jsem auto prodal se ztratou asi 7000 USD ale nemel jsem uz silu to zase opravovat.Teda spise menit za novou,nebot rozebirat"domecek plny kolecek" jak to nazyvali mechanici se proste nevyplatilo.mam na vleku natlacnou brzdu a tahal jsem lod asi 500km s Toyotou Sequoja,automatem,po rovine to jakz tak slo ale z kopce to byla totalni katastrofa,vlek na me vzdycky najel a brzdil,pribrzdil auto,automat zacal radit jak sileny,neskutecne to skubalo a cekal jsem ze se prevodovka kazdou chvili rozsype.pri tahani se velmi casto prehriva kapalina v prevodovce,pokud k tomu dojde tak to vetsinou prevodovku oddela,pridavaji se kvuli tomu extra chladice.Zlaty spaleny lamely,automat uz ani zadara...
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Hovez píše:když budeš tahat loď po rampě z vody tak s automatem určitě spojku nespálíš , .
No já tedy nevím, ale když taháme loď ven, tak na redukovanou jedničku, 4x4 a jede se na volnoběh, takže tam se spojka akorát pomaleji pustí a jedese, takže se spálit nemůže. To už by musel být hóóódně blbý terén na vytahování lodě, aby se se spojkou muselo pracovat. Toď mé postřehy, mě do auta automat nesmí.
ahojky,tak já konečně mohu táké přispět a né stále číst.Land Rovra mám,tedy Discavery II, za zmíněných 10-15tis.EU se dá samozřejmě dovézt.Co se týče tohoto auta tak jsem s ním velice spokojený,mám automat a spotřeba je tam kolem jedenácti litrů.Dočetl jsem o víkendu knihu od Blanky Jehlíkové - Evropou s mokrým zadkem,tedy máte pravdu že ať mám kouli na 3,5t,tak jak ona píše na konci své cesty,rakušáci jí odstavili a museli pro jiné auto.Co se týká tahání lodi,tak automat není zrovna tím nejlepším,dostává dost na zadek, stále to řadí,podřazuje,jinak je automat to nejlepší co může být.Pokud se jedná o silný vůz aspoń čtyř litr,tak u toho to tolik znát není(např.Ford Explorer),jinak Landík II má motor BMW 2,5l.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Strycek_Bidlo píše:Já už jsem to tu kdysi někde psal.
Zákazníkovi odešla redukční převodovka u Land Roveru.
Nechal si spočítat cenu u zdejšího dovozce, bylo to dost přes 100 tisíc a tři týdny bez auta.
Zajel k nejbližšímu autorizovanému servisu kolem Doveru (na anglické straně Kanálu), ráno odevzdal auto, dostal náhradní, večer náhradní auto vrátil, dostal své opravené a zaplatil 800 liber.
A jel zpátky do Čech
No tak jenom tak ještě jednou pro informaci, třeba se to někomu bude hodit...
ono ne nahodou jezdi vetsina mych znamych co maji Audi (ti co maji japonce servis nepotrebuji ) servisovat do Rakouska, je to stejny pripad
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
A jaké zkušenosti máte se Subaru? Vzhledem k mojí roční náloži kilometrů (cca 100 000) jsem o této značce více méně snil (samozřejmě o Impreze WRX STi) kvůli žravosti benzíňáků a dával přednost Tdi a HDi od VW a PSA. Ovšem nedávno jsem byl na předváděčce Subaru Outback s novým boxer dieselem a byl jsem nadšenej jak z auta tak i z motoru. U auta mě zaujalo to, že je to fakt taková praktická kára, není to vše jen takové načančané jako třeba u Audi, zkrátka auto na všechno, které si na nic nehraje. Blbli jsme s tím jak na silnici, kde sme po vzoru P. Solberga zkoušeli projet zatáčku dveřmi napřed (drží jak na kolejích) a zároveň jsem fakt zíral co to projelo na motocrosové trati. No a motor taky super, 150 koní na velmi svižnou jízdu stačí a spotřeba kolem 7 litrů s permanentním náhonem všech kol je super. Jedinou vadou na kráse pro mne je zatím absence automatu. Trochu se však bojím dílů. Na VW a PSA je toho všude mraky a navíc hafo druhovýroby. Nemůžu však říci, že by to byly zrovna levné věci.
ahojky,subaru taktéž velmi dobré auto vždy bylo a v této době mu subaru velmi agresivní reklamu a jde dopředu o čemž hovoří i jeho prodeje.jistě někdo namítne reklamou,není to tak a plně se ztotožňuji s názorem na jeho nový boxer.zatím bych se benzínu nebál,ale předpovědi hovoří že zase bude nafta levnější.proč tolik milujeme naftu?dnes už si k ní nikdo tak jako dříve nepřijde.nevím,ale kolik má subaru na kouli.suma sumárum,neboj se subaru!!!
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Sullaco píše:Trochu se však bojím dílů. Na VW a PSA je toho všude mraky a navíc hafo druhovýroby. Nemůžu však říci, že by to byly zrovna levné věci.
Náhradní díly jsou, jejich cena mi připadá podobná jako na ostatní auta a cena práce v autorizovaném servisu dovozce (pokud u nich to auto koupíš, takže máš jejich zákaznickou kartu) odpovídá zhruba ceně práce na Škodovce nebo VW.
Já mám Subaru Forester v benzínu a maximální spokojenost.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Sullaco píše:A jaké zkušenosti máte se Subaru? Vzhledem k mojí roční náloži kilometrů (cca 100 000) jsem o této značce více méně snil (samozřejmě o Impreze WRX STi) kvůli žravosti benzíňáků a dával přednost Tdi a HDi od VW a PSA. Ovšem nedávno jsem byl na předváděčce Subaru Outback s novým boxer dieselem a byl jsem nadšenej jak z auta tak i z motoru. U auta mě zaujalo to, že je to fakt taková praktická kára, není to vše jen takové načančané jako třeba u Audi, zkrátka auto na všechno, které si na nic nehraje. Blbli jsme s tím jak na silnici, kde sme po vzoru P. Solberga zkoušeli projet zatáčku dveřmi napřed (drží jak na kolejích) a zároveň jsem fakt zíral co to projelo na motocrosové trati. No a motor taky super, 150 koní na velmi svižnou jízdu stačí a spotřeba kolem 7 litrů s permanentním náhonem všech kol je super. Jedinou vadou na kráse pro mne je zatím absence automatu. Trochu se však bojím dílů. Na VW a PSA je toho všude mraky a navíc hafo druhovýroby. Nemůžu však říci, že by to byly zrovna levné věci.
kdo zkusi permanentni 4kolku uz nechce jinak a pokud najedes 100k km tak se divim, ze ji jeste nemas. Znamy porad basnil o pohodli v mercedesu, ze je starsi clovek a chce pohodli a bezpecnost a ze jedine mercedes. pak mu jeho syn pujcil subaru outback a on uz ho nevratil a jezdi v nem doted, pry je to uplne nekde jinde
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Proč naftu? Protože zatím se všemi auty na naftu o obsahu do 2 litrů jsem dokázal jezdit do 8 litrů a to můžu říct, že absolutně auto nešetřím. S jakýmkoliv benzínem při stejném stylu jízdy jsem byl minimálně nad 10 litry. Pokud bych ročně nalítal do 30tis, vůbec bych bych benzín neřešil ale při více kilometrech se mi ta nafta prostě furt vyplatí.
Jirka: na předváděčce mi to auto hrozně sedlo, jediný co mi vadilo je ta loketní opěrka, jsem menší postavy a tak jak to tam je, tak to je úplně k prdu. No jsem na to zvědavěj ještě cca rok mi do výměny auta zbývá, tak budu sledovat. Jak jsem psal, bojím se kapku o ty díly, páč na VW jich je všude hafo. Ale je fakt, že jsme koncernem docela dost deformování a pomalu neznáme jiná auta.
PS: ta hmotnost na kouli by mohla být větší to je fakt, nechápu jak může mít full AWD 1700kg nebo 1800kg (Outback Diesel nebo Audi Allroad Tdi) a BMW 530d zadohrab tuším přes 2 tuny. To je škoda.
Jirka: na předváděčce mi to auto hrozně sedlo, jediný co mi vadilo je ta loketní opěrka, jsem menší postavy a tak jak to tam je, tak to je úplně k prdu. No jsem na to zvědavěj ještě cca rok mi do výměny auta zbývá, tak budu sledovat. Jak jsem psal, bojím se kapku o ty díly, páč na VW jich je všude hafo. Ale je fakt, že jsme koncernem docela dost deformování a pomalu neznáme jiná auta.
PS: ta hmotnost na kouli by mohla být větší to je fakt, nechápu jak může mít full AWD 1700kg nebo 1800kg (Outback Diesel nebo Audi Allroad Tdi) a BMW 530d zadohrab tuším přes 2 tuny. To je škoda.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů