Sparovanie - desek na palubě

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » sob úno 20, 2010 7:48 pm

Tím sika tmelem se to i lepí? Mám v plánu ty lištičky po bočním obvodu nafrézovat tak aby když se dvě slepí k sobě voděvzdorným lepidlem vznikne drážka 4/4mm která se teprve vyplní tím sika tmelem
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob úno 20, 2010 11:07 pm

Jeden druh Sika je na lepenie a iný druh je na špárovanie. Opracovať to drevo tak ako chceš bude náročné, robí sa to aj jednoduchšie. Ale keď to stolár zvládne tak prečo nie. Ten špárovací tmel má aj vynikajúce lepiace vlasnosti, ale lepí len pri večšej hrúbke, povedzme 2-5 mm, teda nefunguje ako epoxid a podobné lepidlá. Vela informácií najdeš na tejto adrese:
http://www.sommerfeld-thiele.de/index.p ... g_nr10.pdf
david
moderátor
Příspěvky: 4716
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned úno 21, 2010 12:11 pm

denisi, ten odkaz - tos ani neměl dávat, to je strašný. :shock:
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » ned úno 21, 2010 1:17 pm

Denis píše:..... na tých fotkách je paluba, nie podlaha.

:oops: Pravda, myslel som palubu a písal podlahu podľa Lukyho odpovede.....
S tou tmavou dýhou to nie je zlý nápad. Možno by podobne poslúžila aj modelárska smreková lišta namorená na čierno. Podobnú inšpiráciu som videl na Woodenboat fóre. Bolo to do interiéru, ale po prelakovaní by sa to hodilo aj na palubu.

Tu je pôvodný link na Wooden boat forum : http://www.woodenboat.com/forum/showthr ... 331&page=4 bohužiaľ v súčasnosti mu nefungujú odkazy na obrázky cez Photobucket.com. Mám však skoro všetky foto z tohoto článku stiahnuté a tak záujemcom môžem poskytnúť na e-mail cez PM ku. Sem dám len tie najzaujímavejšie :
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Keď som sledoval postupy stavby Light single handed schooneru, tak som videl, že používajú laminát aj na palubu. V niektorých modeloch nechali pod laminátom pôvodnú farbu preglejky. Netuším však, či to ešte nejako brúsili a lakovali do celkového lesku. Z tých obrázkov je vidieť naozaj málo.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Všetky postupy budú mať svoje mínusy, ale aj zápory.
Zápory u lakovanej paluby :
1) Nalakovaná paluba síce vyzerá nádherne ( teda pre niekoho ), ale musí byť veľmi klzká = nebezpečie úrazu a pádu do vody.
2) Problém s lakovaním a docielením naozaj krásneho hladkého povrchu. ( v tomto prípade zobrať štetku a namachalať to asi nebude stačiť )
3) Podklad musí byť naozaj rovný a keď chcem mať profesionálny výsledok, bude to náročné na stavbu takejto paluby. ( špárovanie dýhou, či lištami....atď )
4) Sedieť, alebo stáť bosou nohou na nalakovanej palube asi nebude také príjemné ako na čistom dreve
5) Pri špárovaní sikaflexom asi vzniknú problémy s lakom, ( môžno časom asi aj so Sikaflexom ), ktorý sa dostane na jeho povrch = následná oprava a ďalšie lakovanie.

Plusy lakovanej paluby:
1) Nalakovaná paluba nepotrebuje každoročnú údržbu s teakovým olejom.
2) Menšia vzlínavosť vody do dreva
3) Lepší odvod vody z paluby
4) Odpadá opravovanie špár
5) Odpadá prípadné zašpinenie odevu spomínané povyše.

PS: Vychádzam len z toho čo som sa dočítal. Bohužiaľ zatiaľ bez vlastnej skúsenosti. Viem, že toho môže byť ďaleko viacej + aj - .
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned úno 21, 2010 6:48 pm

Takže nakonec po notném přemýšlení a zvažování jsem stolaři řekl ať mi z té fošny nařeže latěčky pouze 5-6mm/50mm, budu je tam nakonec lepit kus po kusu(kus jistě pochopí že nemyslím jeho :good: . Jeden z důvodu je také ten že tímto způsobem snížím váhu podlahy o pár kg a kdo ví co by udělali ty slepené spoje časem za neplechu. Už i tak jsem při laminování projistotně přelaminoval i podlahu a lodi stěžkla o pěkných pár kg i díky zabudování nové 50l nádrže na benzín do přídě a na zádi bude 30l rezervní přenosná, no a nerad bych nakonec místo lodi ponorku :mad: Jen teď řeším jakým směrem ty lišty pokládat, jestli podélně s podlahou nebo příčně. Na podélné kladení podlahy budu muset 20 cm nastavovat a tak mi tam vznikne spára ale příčně to asi nebude vypadat nejlíp. Mám pochůznou podlahu v lodi 2,3m délky/1,3m šířky a tak bych byl radši za optické zvětšení což by mělo odpovídat variantě podélného kladení lišt. Zidu jestli máš těch foteček více tak mi nějaké prosím pošly na email koupelny-antonin@seznam.cz můžu foto motoráčků a všeho co se stavby a lodí vůbec týče do nekonečna. Někdy nar fórem sedím zabraný ve vláknech do čtyř ráno a odtrhnu se až mi žena dá kartáč jestli jsem normál :good:
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » ned úno 21, 2010 9:54 pm

Luky píše:...Na podélné kladení podlahy budu muset 20 cm nastavovat a tak mi tam vznikne spára ale příčně to asi nebude vypadat nejlíp.......

Nechcem Ti do toho kafrať, ale priečne uloženie by asi nevyzeralo dobre - tak ako píšeš.
Skús to spraviť s podobnou obrubou ako tento chlapík z Woodenboatfórum. Výborne vyriešil aj kónus, lebo to nie je čistý obdĺžnik.
Obrázek
Bude to vyzerať efektne a ešte tych 10cm na každej strane bude vyzerať ako originálny nápad.
Foto album som Ti už poslal. Daj vedieť, či je v poriadku a nepoškodený.
S tým vyháňaním od počítača manželkou sme na tom rovnako....... :mad: :oops:
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 454
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 8

Příspěvekod TRIM » pon úno 22, 2010 11:58 am

Luky píše:Tím sika tmelem se to i lepí?


Jako konstrukční lepidlo laminát-dřevo používám SOUDASEAL 235 SF
od firmy Soudal . Uvádí u něj zaručené držení na laminátu.

Moje použití např.:
přilepení nosných latiček pro obložení na vnitření stěny lodi - tedy hodně prohlé a nikdy nevystřelily.

Lepidlo drží i na gelcoatu.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » pon úno 22, 2010 6:04 pm

Zidu díky za fotečky, došly v pořádku. Budu to řešit lepením podélně ale bez rámu protože ten by už nebyl vidět a je to celkem ostré zlomení na malém kousku na to abych kopíroval obvod podlahy, laťky položím rovně a ve špici kde jsou opřené nohy udělám teprve do šipky ale bez ohýbání latěk protože laťku 50mm/6mm a délkou 40cm zkrátka bočně neprohnu. To jde u velkých štrek a navíc je to efektivní u zakončení podkladu do špice. To Trim: Já na to poptal Wuerťáka protože jsem stavař a po slevách co tam mám jedna jitrnice 600ml polyuretanového konstrukčního lepidla K+D vyjde na 300kč/ks a těch jitrnic budu celkem potřebovat 10ks na 4m2 protože z toho obložím i kastlíky pod sedačkama, tohle lepidlo je na dřevo i polyester a pvc, kámen atd. je UV stabilní a odolává přímo mořské vodě a olejům, krátkodobě také benzínu a jiným chemikálijím a dá se to tím i zaspárovat a nepouští barvu a dá se přebrousit. Wuerťák se mi dušoval že ručí za to že to bude bez problémů a v opačném případě mi zaplatí firmu na opravu.
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » úte úno 23, 2010 12:02 am

Som rád, že som nejako pomohol.
Vidím, že už si rozhodnutý ako to spravíš a to je fajn.
Ale ja som Ťa akosi nepochopil. :oops: Prečo by si mal tie lišty na podlahe ohýbať ?
Na tom snímku podlahy vyššie je vidieť, že to zošikmenie do kosoštvorca vyriešil tak, že základ podlahy tvorí 7 vedľa seba rovno nalepených podlahových líšt. Medzi ne vsunul tie svetlé lišty znázorňujúce špárovanie. Ten kónus do kosoštvorca vyriešil ďalšími dvomi tmavšími lištami po krajoch a svetlejším špárovaním medzi ten kraj a tých sedem líšt v strede.
To "špárovanie" na jenom konci nechal užšie a na druhom ( tam kde sa kosoštvorec rozšíril ) to "špárovanie" zväčšil.
Doplnil to ešte dvomi priečnymi svetlými lištami a na koniec dal priečne tie tmavšie podlahové. To by tvorilo tých Tvojich 20 cm, čo Ti chýba na dĺžku.
Nič tam nemusel ohýbať ako pri zložitom pokladaní ohnutých palubných líšt.
Je to jednoduché a tvorí to pekný kompaktný celok....... :)
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » úte úno 23, 2010 12:31 am

Zidu já mám tu podlahu do takové pološpice,sbíhá se mi ta podlaha obloukem a dno taky namám rovné ale po stranách je do takových křidýlek. Viděl jsem že to má z latěk místo spárovacího tmelu a i to orámování je pěkné ale já si to nemůžu dovolit protože by to bylo bez efektu vzhledem k rozměrům podlahy. Sakra já zapomněl jak sem dát fotky abych ti to dno ukázal.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » úte úno 23, 2010 7:02 pm

Takže jsem dnes začal s lepením podlahy, zatím jen 2m délka a 32cm na šířku. Jsem zvědav na výsledek, bo to mám zapatlané od toho tmelu jak jsem to ještě podle návodu vtlačoval do spár. Zatím mi na 5 spár 5mm/6mm a délky 2m padl jeden salám 600ml K+D, a jsem zvědav na celkovou spotřebu protože to ještě musím nalepit do lodi :shock: . Ještě že jsem počítal s větší spotřebou a objednal si jich rovnou 10ks s tím že mi ještě potom 5 dodá takže celkem 15ks po 600ml K+D.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » stř úno 24, 2010 12:01 pm

Právě jsem rozdělal zatížení a světe div se je to slepané. Jen jsem nemohl odtrhnout dvě lištičky které jsem použil na zapření, to K+D fakt drží jak blázen.Pro další lepení jsem poučen a budu dávat latěčky naopak, tak aby byli k podkladu stranou která bude potom pochůzná, protože ta strana co byla dole má krásně zalité spáry a není vůbec zapiplaná což se o té druhé straně říct nedá. Ta je sice taky zalitá ale bohovsky taky zapiplaná od toho tmelu díky tomu že jsem ho tam ještě špachtloval podle návodu. Poučil jsem se že k celofánu se to nepřilepilo což se nadá říci o alobalu který jsem použil v páscích pod zatěžovvací hranolky.
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » ned bře 21, 2010 2:01 pm

Uživatelský avatar
Luky
> máš už nejaké foto z toho ako si pokročil ? Som zvedavý na Tvoje ďalšie praktické skúsenosti. Pozri SEM . V tejto téme som sa pýtal elan3 ako postupoval. Dúfam, že dostanem nejakú odpoveď.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned bře 21, 2010 7:18 pm

Ahoj Zidu, foto jsem dělal první včera když jsem ještě slepoval nějaké latěčky. Do teď jsem s klukama lepil podlahu do člunu, byli občas přeháňky a tak to bylo odkrýt loď, chvíli dělat a zase zakrýt, a to se opakovalo asi tak 6krát. Na sobotu nebo neděli, podle toho který den budu mít čas, tak se chystám podlahu přebrousit a dolepit jednotlivé díly podlahy k sobě. Jak to budu mít a doufám že do měsíce to bude i s namontovanýma sedačkama tak sem dám fotky, musím to teď s focením dohnat protože jsem to trošku zanedbal :oops:

Došlo mi K+D a tak jsem byl nucen navštívit baumax, našel jsem tam polyuretan lepidlo od Den Bravenu za 125kč/310ml a je určené přímo pro opravy lodí a lepení všeho možného, je určené k lepení vodotěsných konstrukčních spojů a může se sním lepit i na vlhký podklad. Není to klasický polyuretan ale při vytvrzování mírně napěňuje. Drží jak blázen a doba pro vytvrzení je cca 5hodin, po pěti hodinách se daly díly přilepené k podlaze tímto pe u tmelem brousit. Není vhodné pro spárování protože po přebroušení má díky napěnění póry. Jmenuje se POWER KLEBER PU LEPIDLO D4
Uživatelský avatar
elan3
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod elan3 » ned bře 21, 2010 10:00 pm

Ahoj ZIDU, pokusím se odpovědět na tvé slohové cvičení:
Celá paluba lodě je z masivu, dřevo mahagon, spáry jsou z jasanu, celé je to lepené epoxy WEST SYSTEM na okume překližku.Jasanové lišty 6 x 6 mm se lepí současně s mahagonem do polodrážky , šíře mahagonu se musí rozpočítat na šířku paluby.
Dřevo je suché, vlhkost 4%, záleží na absolutní přesnosti spojů. Jasanové lišty jsme zalepili z důvodu ochrany při moření.
Vodové mořidlo, barva CHILLI + OHNIVÁ ČERVENÁ .Zelená páska na fotografii je 6mm široká ,výrobce 3M.Opět záleží na absolutní přesnosti zalepení.Mořidlo se stříká kolmo na povrch. Boční ochozy jsou také z masivu, mahagon, mořidlo HNĚDÁ TMAVÁ.
Barva je od www.vonderlinden.de (AWL BRITE PLUS) mají to perfektně popsané včetně pracovních postupů na svých stránkách.
Barva se stříká 2 x denně, celkem 7 dní, brousí se vždy 320, před poslední 500.
Zítra přidám nějaké aktuální fotky.
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » pon bře 22, 2010 2:30 pm

Uživatelský avatar
elan3
> veľmi pekne ďakujem za podrobné vysvetlenie.Niečo podobné ma určite neminie. Či to bude v laku a s jasanovými lištami, alebo len so špárovkou so sikaflexom, ukáže čas.

Na moju škodu nemčinu ovládam ešte menej ako angličtinu, ale z tých stránok v *.PDF formáte sa dá naozaj vyčítať množstvo informácii.
Zostávajú ešte dve otázky : ( možno to je napísané v tých pracovných postupoch )

1) Je teda celkový povrch po nastriekaní riešený ako jemne protišmykový, či je to absolútne hladká a lesklá povrchová úprava ?
2) Asi som nepochopil správne toto :
elan3 píše:........Barva ??? se stříká ( teda to moridlo ) 2 x denně, celkem 7 dní, brousí se vždy 320, před poslední 500.
... alebo si myslel povrchovú úpravu AWL BRITE PLUS čo je vlastne konečná povrchová úprava = v laickom ponímaní ako lak?

Veľmi som prekvapený, že aj palubovka je masív z mahagonu. Ten tmavší lem po krajoch, som potom pozrel podrobnejšie. Tam je to jasné. Žiadna dýha.
Najviac ma prekvapilo, že "mahagon" použitý na palubovku je v takej svetlej farbe.... a bolo ho treba ešte aj moriť :shock:
Vždy som si myslel, že mahagon je od prírody taký tmavý.... :oops:

Uživatelský avatar
elan3
a Luky : Už sa teším na ďalšie foto. :)

PS: Za slohové práce sa omlúvam. Naozaj ma to podrobne zaujíma.
Uživatelský avatar
elan3
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod elan3 » pon bře 22, 2010 9:16 pm

Pokračování pro ZIDA.
Barva AWLBRITE PLUS J3005/J3006/A0031 je lesklá, poměrně tvrdá a je určena pro lodě typu BARRELBACK, MONACO......, je to prostě velká paráda ale také drahá.
Druhá otázka, mořidlo jsme stříkali z důvodu ,aby se nedostalo pod páskou do jasanových lištiček, zkoušeli jsme váleček, ale bez úspěchu.
Pro tebe , myslím nejlepší varianta lepit a spárovat sikaflexem FC 11, a natírat olejovým lakem LE TONKINOIS.
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » stř bře 24, 2010 10:17 am

elan3 píše:.....Pro tebe , myslím nejlepší varianta lepit a spárovat sikaflexem FC 11, a natírat olejovým lakem LE TONKINOIS.

Ďakujem elan3, zvažujem aj tento variant. Mne tej paluby pri použití otvoreného kokpitu, či varianty s kajutou moc nezostane.
Keďže patrím k tým skôr "lenivejším" zatiaľ u mňa vyhráva "bezúdržbový" variant bez prírodných olejov, aj za cenu vyššej ceny.
Na tak malej ploche, čo mi na palubu a podlahu pri dĺžke 6- 6,5m zostane ma to snáď "nezruinuje"..... ;)
Mínus vidím hlavne v dĺžke a náročnosti tejto aplikácie a to, že bude klzká... :?
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned bře 06, 2011 9:28 pm

Ahoj kluci, trošku tohle téma oživím. Dělám podlahu z Iroka do naší nové lodě. Zatím se mi to dařilo http://luky2.rajce.idnes.cz/Jak_se_dela ... asii_lodi/
Teď mám dělat podlahu na přídi a nevím jak zahnout laťky do oblouku http://luky2.rajce.idnes.cz/Jak_se_dela ... G_0081.jpg tak aby kopírovaly palubu na přídi. Nemá s tímhle někdo nějakou zkušenost nebo aspoň nápad jak na to?
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1516
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » ned bře 06, 2011 10:03 pm

Vypadá to velice hezky. Jak dlouhé ty prkne se dají koupit nebo musím koupit surové fošny? já našel buď parkety max.90cm dlouhé to není vono dík
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned bře 06, 2011 10:12 pm

Ahoj, v JafHolzu Vyškov jsem kupoval fošnu z Iroka 4m délkax30cm šířka x 6cm tl. nechal jsem si to od stolaře nařezat na laťky 2 m délka x 5,5cm šířka x 0,9cm tl. Broušením se ubraly 2mm, lepil jsem to v teple v obýváku a brousil na dvoře :-)
Teď ale řeším jak udělat ohyb latěk na přídi, pokusím se je napařit nebo v nejhorším zajedu do nábytkářské firmy Tona v Bystřici pod Hostýnem a pokusím se je ukecat jestli by mi to nenapařili a nenatvarovaly. Raději bych si to ale udělal sám, ať se pak můžu poplácat po ramenou :-)
Uživatelský avatar
Marty
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Marty » ned bře 06, 2011 10:29 pm

Luky, ta příď se mi zdá hodně kulatá, je otázkou, jestli tak moc stočený latě budou na přídi takového tvaru hezký...? Jestli by nestálo za úvahu udělat stočené (segmentované) jen rámové latě (poslední vnější a první vnitřní) a ostatní plochu řešit jako průběžné latě jdoucí souběžně s osou lodě (stejně jako v kokpitu) s mírným sbíháním do středu. Nenutím ti to, ale ušetřil by jsi si hodně práce a příď by byla více dynamická...; pak mám ještě trochu obavu o spáry ve kterých nemáš separační pásku, nebo jo?
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned bře 06, 2011 10:37 pm

Spáry jsou dělané tak že jsem laťky položil na distanc od sebe a do spáry jsem vtlačil tmel od Wuerthu. Pak jsem to jen přebrousil a natřel olejem(zatím jen díl do kajuty a na lavečku, palubu budu ještě přebrušovat tento týden a pak i natírat olejem)
Chci tu příď provést obdobně jako podlahu, rámeček z ohlých latí a do rámečku latě podélně s lodí. Samozřejmě to jde udělat i lehčeji ale to provedení se mi nelíbí(slepit laťky dohromady jako jeden kus o podle šablony obřezat, další varianta jde udělat tak že do toho ještě nafrézuji drážky a ty pak budou po vyplnění tmelem tvořit spáry)
Uživatelský avatar
Marty
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Marty » ned bře 06, 2011 10:51 pm

Tak to jo, sorry ....tobě tedy šlo pouze o stočení těch rámových latí. To jsem to špatně pochopil. Myslel jsem, že je chceš ohýbat všechny....Tak to udělej ze segmentů, to by nemuselo vypadat špatně. Ta práce v kokpitu vypadá dobře, já mám jen problém s tím použitým materiálem na lepení a spárování, ale vzhledem k dřevu, který tam máš, to bude asi v pohodě. Ve spárách by měla být separační páska, která zabraňuje spojení tmelu ve spáře s podkladem (spáry se na slunci ohřívají a tmel pracuje -vydouvá se, alespoň u Sikaflexu), ale nevím jak se bude chovat použité lepidlo.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned bře 06, 2011 11:07 pm

Co mám zkušenost s tímto lepidlem tak se spáry nevydouvají, naštěstí. O té pásce slyším poprvé, já to mám přebroušené z obou stran a pak nalepené celoplošně do vrstvy tmelu alespoň tak jsem to vždy viděl v prospektech. Tmel od Wuerthu je levnější 600ml stojí cca 310kč po slevách který u nich mám, dobře se s ním dělá a jde celkem dobře brousit, ale jak říkáš vzhledem ke dřevu je fajn :-)
Jen ještě pořád nevím jak ty latě napařit(postup)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů