Stavba interiéru

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Stavba interiéru

Příspěvekod Richard » pon pro 11, 2006 9:06 pm

Prosím o kolektivní rozum :)
Rozhoduji se o postupu a materiálech při stavbě interiéru. Výchozím materiálem je dle projektu překližka síly 10 a 12 mm. Je k sehnání překližka z gabonu, jejíž dřevokresba není nic moc. Dále je možno objednat vodovzdorné překližky u Sommerfeld Thiele, které mají povrchovou dýhu z ušlechtilých dřevin (je to ovšem z ruky a nemám ještě provedeno srovnání cen). Vzhledem k tomu, že bych rád světlý interiér, tak si pohrávám s myšlenkou použití "umakartu" - v nabídce JAF Holz (MAX) téměř 200 vzorů, Jihlavský Kronospan ... Otázkou je, jak optimálně lepit tento materiál na nosnou vodovzdornou překližku, popř. zad je produkt, který je vhodný pro konstrukční díly a je opatřen tímto či obdobným povrchem a dostatečně voděodolný.
Dík.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon pro 11, 2006 9:50 pm

MAX je jednička, krono je 3. liga. Max má Loydov certifikát. Kamarát je dovozca Maxu na Slovensko, tak mám už niečo pozisťované. Preglejka sa musí olepovať z obydvoch strán. Lepidlo nie je odskúšané resp. nikoho čo by to lepil nepoznám. Na info od stolárov sa nedá spolahnúť, aj keď používajú vodovzdorné lepidlá, predsa len robia do interierov. Je odskúšané rezanie vodovzd. preglejky vodným lúčom. Somerfeld je drahý, moc drahý. Zisti radšej, čo by stálo odyhovanie preglejky. A čo klasika, natrieť /nastriekať/ preglejku farbou?
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Barva?

Příspěvekod Richard » pon pro 11, 2006 10:23 pm

NAtření barvou je pro mne tou poslední, zoufalou možností ... Uvažuji o deskách MAX kompakt (HPL). Problém asi je jejich roztažnost a také to, nakolik jsou schopny vyrovnat se z přeci jen vlhkým prostředím.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » pon pro 11, 2006 10:49 pm

Richarde, otevřel jsi velmi široké téma. Jafholz je u nás pouze prodejní organizace prodávající výrobky několika výrobců.Kronospan je náš výrobce především nábytkových lamino desek a kuchyňských pracovních desek /není to vyčerpávající, vyrábějí ještě některé další materiály. Úplné katalogy obou firem mám na stole. Umakart z hlediska odolnosti vůči vodě je jeden z absolutně nejlepších materiálů.Mám na mysli opravdu pouze umakartvou desku, tedy desku o síle cca 0,4mm. Můžeš ji hodit do studně a za rok bude naprosto beze změny. Domnívám se však, že takto to nemůžeš začít řešit. Nejprve se musíš rozhodnout o celkové koncepci interiéru.Upřednostníš jednoznačně:
-odolnost vůči vodě
-odolnost vůči mechanickému poškození
-nenapodobitelnou krásu /ušlechtilost, exkluzivnost/ přírodních materálů
-nejnižší možné cenové relace
-nebo kompromisy,ale mezi čím z výše uvedeného
podle tvé koncepce ti vždy vyjdou jiné materiály a jiné cenové relace.
Pokud použiješ umakart
lze jej nalepit na nosnou desku /z čeho?/MDF, překližka, hliník, polyetilén ? a zhotovit procovní desku kuchyně či stolu v salonu. potřebuješ tloušťku výsupní minimálně kolem 2 cm. Stolní desky josu velmi namahané.
Umakart lze nalepit na nosič o tloušťce kolem5-6 mm a máš výplň do dvířek. Ale dvířka musí mít nosný rám /z čho?/ tady již těžko uplatníš umakart, rám dířek musí mít tloušťku cca 19-21 mm musíš zavrtat madla, zámky a hlavně panty, Není možné dělat rám o polepit jej umakartem. to nedopadne dobře. Takže rám z masivu, to ale budeš mít vedle sebe umakart a masiv, fumkčně to lze, ale esteticky to nedopadne dobře. rozdíl mezi lakovaným masivem a umakartem /ikdyž budeš ladit stejné dřevin/ pozná laik už ze vzdálenosti 3 m. Potom musíš z něčeho vyrobit korpusy, vlastní skříňka, ta je mnohdy schovaná dvířky, ale přeci jen některé boky, vršek či spodek je vidět, tedy také musí ladit s dvířky. Ty by zase měli ladit s dveřmi do kajut a koupely ale zde jsou větší pevnostní nároky, tedy opět minimálně pevný rám a výplň, co interiér koupelny - samozřejmě může být odlišný maximální odolnost vodě...atd,atd, dost takto bych mohl psát hodiny, končím, pro něco se rozhodni, či naznač směr a posuneme to dále. Začal jsi dobře - světlí interiér je můj sen- Javor
l
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon pro 11, 2006 11:30 pm

Kamarát tvrdil, že majú atest od Loyda, takže by to malo byť dobré, treba vyspovedať obchodníkov v Jafholze. Aj keď nevie, môže napísať pre rozum do Nemecka. Ten umakart tuším volajú MDF folia? Má vynikajúcu odolnosť proti oteru, čiže bezúdržbový povrch. Drevo je drevo, pekné, ale citlivé na poškriabanie aj napriek tvrdým lakom. A po rokoch to treba prelakovať, UV žiarenie a vlhkosť aj v interiery zničí každý lak. Coelan vraj vydrží všetko, ale ta cena, to je ako za ten Al plech. Ja si dobre spravený interier v dreve v amatérsky stavanej lodi ani neviem predstaviť. Ale ako všetko, je to o peniazoch. Dá sa zaplatiť stolárska firma, objednať im polotovary z Nemecka.
Začal by som kovaním. Robia sa kovania aj na hr. materialu 12 mm, teda to čo máš v projekte sa dá dodržať. Dobre vykreslené a okótované kovania má v prospekte velkoobchod Lindemann, www.lindemann-kg.de , ja som si ich objednával cez p.Fialu, ale už sa dá aj cez Avarjacht.
Myslím, že s tým Maxom by to išlo rýchlo, polepiť preglejku, vyrezať to na NC fréze, alebo vodným lúčom. Preglejku v rezoch priznať, nedávať ohraňovacie pásky. Spoje lepiť PU lepidlom napr. Sika 292, alebo podobným. Doplniť to na oživenie drobnosťami z tvrdého tmavého dreva, bangkirai, alebo wenge a pod. Ale to je moja predstava, asi budeš mať iný názor.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte pro 12, 2006 8:51 am

Každopádně nelze interiér podcenit a odbýt horkou jehlou. Šel bych cestou vodovzdorné překližky kvalitně odýhované (čím chceš:-) a bezbarvý lak navrch. Rámy dveří, kuchyňských dvířek a jejich výplní totéž (v různé tloušťce). Téčkové spoje bych lepil na lamely (+ šroub ze zadu, je-li ta možnost). Je to ale i věc vkusu. Mě osobně nevadí pohled na hezky ofrézovanou a zalakovanou vrstvenou hranu překližky (třeba u těch dvěří a dvířek) ...
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Díky

Příspěvekod Richard » úte pro 12, 2006 2:20 pm

Děkuji všem, kteří nějakým způsobem zareagovali ... Mám ještě chvíli čas, ale už promýšlím celou řadu variant a způsobů ... Každá rada dobrá.
Pěkný den.
Jen perlička - zjistil jsem, že některé rozměrnější díly do lodi nedeostanu ... v horlivosti jsem ji celou uazavřel. Budu muset párat střechu na kajutě, hliník to naštěstí dovolí. Tak to bývá, když je v hlavě ...
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » úte pro 12, 2006 6:31 pm

před výrobou interiéru nbo souběžně s ním budeš muset řešit otázku teplné izolace trupu, což, jak tu již zaznělo, je u hlnikové lodi věc důležitá /kondenzace/. Na jiném místě těchto stránek jsi nechával odkaz na stavbu lodě /Sněhurka?/. tam byla izolace řešena nástřikem pu pěny a následným ořezáním - nepůsobilo to vůbec jednoduše. Jaký postup zvolíš? a v jaké tloušťce? nabízí se přeci možnost použití deskových materiálů, případně je přilepit, dopěnit a zaklopit finální interiérovou dekorací /přeližka,koženka, či jiný povrchový dekorativní materiál.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Izolace

Příspěvekod Richard » úte pro 12, 2006 6:56 pm

Hmm, teď jsi se, Pepo, dotkl ožehavého tématu. Pročetl jsem spoustu názorů a anglickojazyčných diskuzních serverech. Občas má každý svou "jedinou" pravdu. Nástřik PU pěnou jsem nezvolil zejména z důvodu závislosti na dodavateli-zhotoviteli. Je však faktem, že je nejvíce doporučován. Hledal jsem vhodný deskový materiál. Zásadní je zřejmě minimální, ne-li nulová nasákavost. Tento předpoklad splňují materiály s uzavřenými buňkami. Dost se používá švýcarský(?) armaflex, popř. PU desky. Někteří stavitelé použijí i polystyrény (např. kvality XPS od Bachla) - v diskuzích od této volby zrazují - časem nabere vodu (třeba kondenzační) a začne zapáchat. Já jsem zvolil deskový MIRALON - má velmi podobné parametry jako výrazně dražší armaflex a mám ho možnost koupit jako zbytkový. Zvolil jsem základní tloušťku 5 cm, kde se vleze více, bude více. Obložení je nutné udělat tak, aby byla umožněna ventilace mezi termoizolací a obkladem. I zavedené firmy používají obkladové lišty s mezerami. Celistvý obklad by měl podle mého názoru být rovněž montován s respektem k nutnosti ventilace.
Přivítám jakýkoliv názor ...
Pěkný den.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 12, 2006 9:14 pm

Miralon je dobrý materiál. Otázka je ako ho chceš pripevniť na steny. Pokial sa pary vo vnútri lode dostanú akoukolvek malinkou skulinkou k plechu, okamžite tam skondenzujú / pri vhodnom počasí / a zateču pod izoláciu. Na rozdiel od ocelovky nezačnú pôsobiť korozívne, ale začnú sa tam po čase tvoriť plesne a tie zasa pôsobia korozívne na náš organizmus.
Ten Miralon je preto potrebné lepiť celoplošne a kontaktne, teda nielen bodovo alebo na úchytky. Preto je asi nástrek PU peny vhodnejší, lebo nedáva šancu pare dostať sa k studenému plechu. Ja som raz miralen skúšal lepiť a úspešne som použil PU lepidlo s napeňovacím účinkom. To lepidlo sa chová tak, že ak je niekde medzi lepenými materialmi dutinka, tak lepidlo jemne napení a vyplní ju. Lepené materialy som jemne k sebe pritláčal. S miralonom sa budú blbo robiť detaily.
Hrúbka 5 cm sa mi zdá zbytočná, ak nehodláš plávať v severných moriach. Ak áno, tak je primeraná.
Medzery medzi obkladovými lištami a vetracia medzera medzi obkladom a izoláciou je správne riešenie. Rieši sa ním prípad ak by navlhla izolácia zo strany interieru, napr. zaplavením lode, alebo kondenzon v extrémnom počasí.
Osobne by som uprednostnil nástrek PU penou. Je to rýchle a technicky asi najdokonalejšie, za predpokladu, že je tam ta odvetrávacia medzera a loď sa pravidelne vetrá. Myslím, že ak by sa obývala v chladnejšom a vlhšom počasí tak kúrenie je nevyhnutnosťou v boji proti kondenzu.
Raz som na stavebnom veltrhu narazil na firmu PUR-IZOLACE, s.r.o.Litomeřice a docela sa mi pozdávali, chlapík nielenže vedel že sa s tým striekaju okrem striech aj lodné trupy, ale tvrdil, že na jeden nimi používaný material je aj Loydov certifikát. Tvrdil, že nastriekať loď znútra, ak sa tam dá stáť nie je žiadny problém. Problém je len to, že ten material je tuším v 50l súdkoch a keď sa otvorí, musí sa aj spotrebovať a aj teda zaplatiť. Teda nedá sa použiť povedzme len 70 l, ale len 50 , alebo 100. Sú to už roky, ale prospekt mám doteraz odložený, čo keby som raz staval kovovú loď, no nie?
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Souhlas.

Příspěvekod Richard » úte pro 12, 2006 9:25 pm

Ano, s Tvými postřehy, Denisi, souhlasím, jsem si všeho vědom. NA www.pur.cz je jedna z firem, která nástřiky provádí. Uvažuji, že alespoň zpočátku budu mít loď na Baltu. Chorvatsko je rok od roku dražší, je sice vhodnější pro rodinu, ale v létě je přeplněné a pořádně zajachtit tam lze jen na podzim či z jara. Strávil jsem tam osm sezón a už to chce změnu. Láká mne sever a tak izolace 5 cm není až tak moc. A naftové topení už mám koupené :)
Pěkný večer.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » stř led 10, 2007 9:45 pm

To: Richard. Těsně před vánoci jsme tu začali o interiéru do tvé lodi. Tak trochu jsem ti slíbil pár vstupních informací. Pokud již nevyrábíš, či nejsi pevně rozhodnut. Dvířka /dveře/ v provedení masivní rám, výplň-deska 5mm dýhovaná /javor/ můžeš vidět na několika nepovedených fotkách, ty hladké jsou dvířka foliovaná, pro srovnání rovněž javor. Foliovaná dvířka je jednou z možností /tovární velkovýroba/ s řadou dezénů-imitace dřeviny a tvarů frézování. Netvrdím, že je lze hodit do vody, ale běžnou vlkost na lodi budou snášet velmi dobře. Jejich výhoda je pevnost /jadro MDF/ a velmi dobrá odlonost vůci otěru, lakovaný povrch má odolnost vůči otěru trochu menší /uvažuji kvalitní italský lak na nábytek od fy Icla-polyuretan, základní lak-plnič a lak vrchní/. Další výhodou foliovaný dvířek je jejich cena 1260,-Kč včetně DPH za 1m2 ve standardních rozměrech /je jich hodně/ nestandard cokoli po mm ale cena +50%. Proti dřevěným trochu větěí váha. Odýhování výplně v řadě dřevin není problém. S obvodovým rámem vzniknou lehká, pevná a rozhodně hezká dvířka. Výroba je možní i pouze z masivu /forma spárovky/ na loď však větší dvířka /plochou/ nedoporučuji-kroucení, na fotkách je takto vyrobeno čelo zásuvky.Pouze odýhovaná překližka o tloušťce 12 - 16 mm je další rozumné řešení. Takto vzniknou dvířka lehká a velmi pevná, byť trochu strohá svým plošným provedením-rozhodně to ale vykompenzuje vhodná dýha viz. javor, nebo v tomto případě by bylo možné pro povrchovou úpravu použít nalepení umakartu-jak jsi v úvodu uvažoval. Pokud upřednostníš hledisko odolnosti vůči vlkosti a otěru, je to optimální kombinace. Osobně bych dal rozhodně přednost světlým dřevinám - včetně případného dezénu umakartu, než zažitým tmavým jako mahagon a gabon. Pracovní kuchyňskou desku 20-25 mm překližka a umakart s bočním nákližkem, jak jsi již uvažoval je dobré řešení, alternativa je něco jako leštěný fragranit /pouze na zakázku a patřičně drahé-je to umělá napodobenina mramorů /. Stůl v salonu totéž jako kuch. deska, zde je však možné uvažovat o dýze, není tak namahán z hlediska otěru.
http://www.figaro55.wz.cz/galerie14/
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Dík

Příspěvekod Richard » čtv led 11, 2007 5:01 am

Pepo,
děkuji za užitečné podněty ...
Zatím mám čas hledat podněty a nápady, začnu zřejmě až v létě.
R.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » úte led 16, 2007 8:05 pm

To:Richard. Psal jsi, že k tepelné izolaci na své lodi pravděpodobně použiješ 5 cm MIRALON. Protože mě tato otázka také zajímá, snažil jsem se njít na našem trhu prodejce či dovozce miralonu o tlouštce 5 cm. Marně,našel jsoem pouze 2 cm ve svitcích. Nemůžeš dát bližší info k možnému získání tohoto materiálu. Děkuji. Pepa
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Mirelon

Příspěvekod Richard » stř led 17, 2007 7:31 am

Nakupuji přímo u výrobce ve Vratimově. Převážně zbytkový - je levnější a do lodi přijde stejně nařezat mezi podélníky a žebra. Odkaz - www.mirelon.com
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » stř led 17, 2007 9:36 am

Moc děkuji,je to tam. Vyvstala však další otázka .Asi máš za sebou zvažování vhodnosti jednotlivých konkrétních nabízených materiálů, případně v kombinaci s foliemi. Mohu poprosit o doporučení?
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Mirelon

Příspěvekod Richard » stř led 17, 2007 1:08 pm

Bohužel se necítím být autoritou v této oblasti. Sám použiji základní deskový materiál. Pro jeho výběr je rozhodující nasákavost - má uzavřené buňky a tento parametr je na úrovni PUR pěny. Viděl jsem na netu i izolaci s al vrstvou (mám to jako otevřenou možnost) - zřejmě má lepší tepelně izolační vlastnosti a je odolnější proti vlhkosti, ale co se děje, když se vlhkost dostane pod al folii, to ví je bůh ...
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » stř led 17, 2007 1:46 pm

Tak mě napadlo, co použít k zvýšení odolnosti izolace proti vzdušné vlhkosti stavební folie. Je řada druhů a některé propouštějí jednosměrně. To znamená dát ji tak, aby případná vlhkost z izolace mohla ven, ale z interiéru do izolace by vlkost nemohla. Otázka je skutečná účinnost těchto folii, ale pokud to funguje ve stavbách - tak proč by né v lodi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 17, 2007 5:01 pm

Stavebné poistné paropriepustné fólie fungujú na tom princípe, že cez takúto fóliu prechádzajú molekuly pár, ale nie molekuly vody. Teda zabraňujú, aby sa z exterieru dostala voda do izolácie a zároveň umožňujú vlhkosti z interieru aby prešla cez izoláciu a paropriepustnú fóliu do exterieru.
Ochrana izolácie pred vlhkosťou z interieru sa robí paronepriepustnou fóliou. Ale toto by som do lode istotne neodporúčal, lebo ak by si aj zvládol náročné detaily, tak paronepriepustnosť nikdy nie je na 100%.

Dobré riešenia už boli spomenuté, nástrek PU penou s tým, že medzi povrchovým materialom a izoláciou je odvetrávaná medzera, alebo plnoplošne lepiť Miralen.
david
moderátor
Příspěvky: 4716
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 22, 2007 10:25 pm

Teda pánová, dávat si do lodě umakart a lamino desky, to klidně můžu zůstat sedět v kuchyni paneláku. Lodě se stavěj ze dřeva. Třeba Meranti překližka má docela slušnou kresbu, ale hlavně je to příroda a tam jsou nějaké nepravidelnosti v kresbě a odstínu přirozené, patří k tomu. Jestli to chceš super pravidelné a barevně shodné, dej mahagonovou dýhu. Jen to vypadá jako v ředitelně, totálně nepřirozeně.
Jinak teď si dělám nějaké doplňky z Merbau - masivu a vypadá to super. Bez nátěru, jen stříknuté voskem. Kamarádi vedle z toho dělaj nástavbu, v laku, a taky super. Bohužel cena je taky super. :shock:
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 506
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pát led 26, 2007 11:45 am

napadlo me jestli by nebylo mozny pro zvyseni odolnosti proti absorbci vlhkosti, pachu, tvorby plisni, ohnivzdornosti atd. vnitrni tepelnou izolaci natrit nejalou barvou (vhodnou do interieru, napr. nejakou vodou reditelnou akrylatovou barvou) ktera by to cele uzavrela?

prijde mi ze by to bylo mnohem snazsi nez instalovani nejake parotesne folie, kde by zejmena dobre provedeni detailu bylo asi hodne slozite.

nevim, treba je to blbost, jen me to tak proste napadlo ;-) ...takze by me zajimalo co vy na to?

pepa
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 506
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pát led 26, 2007 12:42 pm

Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Vlhkost

Příspěvekod Richard » pát led 26, 2007 1:28 pm

Každé uzavření materiálu (barvou, fólii), který má potenciál přijímat vlhkost (zejména v procesu svého stárnutí), je podle mého názoru vstupenkou do pekla. Přirozená ventilace je asi tím nejlepším řešením. Ovšem nejdůležitější je prvotní volba - výběr materiálu. Vedle PUR pěny (nástřik, desky) je u nás k sehnáni i Armaflex (jen ta cena ...). Mirelon má přibližně stejnou nasákavost - má rovněž uzavřené buňky. Díky za odkazy, vyjma practical sailor (a ten se zdá být velmi zajímavý) znám.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 26, 2007 1:57 pm

Davide som z teba v šoku! Ty čo si tu vychvaloval linoleum na podlahu namiesto teakového dreva tu brojíš proti umelým povrchom a dokonca robíš aj z masívu niečo v interiery. Ty sa nezdáš.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 506
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » ned led 28, 2007 2:57 pm

to Richard : prirozenou ventilaci je samozrejme nutne zachovat protoze bez ni by dochazelo k plesniveni ruznych materialu (ne jen izolace) ...ale nerozumim tomu proc si myslis ze uzavreni materialu (barvou, folii) by mela byt cesta do pekla. Koneckoncu tento postup se ve stavebnictvi pouziva dosti casto (uzavreni tepelne izolace ktera ma potencial prijimat vlhkost za parotesnou zabranou) - prave proto jsem se na to ptal ...kdyz se tam vlhkost nedostane tak by nemel byt problem s tim ze je uzavrena ne ?

nevim jak je na tom Mirelon, pises ze ma uzavrene bunky takze tam to bude nejspis bezpredmetny. ja to myslel vseobecne co se izolace tyce.

...jak je na tom Mirelon napr. s ohnivzdornosti? a kdyz uz se do ohne dostane jsou jeho splodiny toxicke?

pepa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů