Netradičný katamaran
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1111
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Olda píše:Teda já tomu nerozumím, přide mi rozumnější dynamickoou sílu lodě využít k obratu(klasika), než zabrzdit a rozjet se na druhou stranu.
Tento způsob křižování se používá na katamaránech které mají jeden hlavní trup a druhý subtilnější, často je to jen vahadlo. To znamená, že vahadlo je vždy v závětří. Loď je postavená tak, že pluje oběma směry a je jednodušší přehodit plachtu než vahadlo - nebo alespoň tak to vymysleli a praxí ověřili domorodci v Tichém oceánu, tak tvrdí v "chytrých" knížkách a filmech

- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
To MartinB,
Totéž jsem tvrdil hned na začátku topicu. Opak je ale pravdou. Tahle piroga, má vahadlo na straně návětrné. Nejedná se tedy o vztlak na páce, ale o závaží na páce. Polyséňané to měli pochopitelně obráceně. Bambus moc neváží.
Na tom že se tomu neříká katamarán, ………………………. jsme se už také dohodli.
To Olda,
Systém oplachtění je sice jiný. Princip plavby ale zůstává stejný.
Je to prostě hodně starý systém. Záměrně jsem nechtěl napsat PRIMITIVNÍ, přece jenom se s tím dá plout proti větru.
Že je to nemotorné, o tom není pochyb. Pro potřeby tak zvaných domorodců, to bylo ale absolutně dostačující.
alffa
Totéž jsem tvrdil hned na začátku topicu. Opak je ale pravdou. Tahle piroga, má vahadlo na straně návětrné. Nejedná se tedy o vztlak na páce, ale o závaží na páce. Polyséňané to měli pochopitelně obráceně. Bambus moc neváží.

Na tom že se tomu neříká katamarán, ………………………. jsme se už také dohodli.
To Olda,
Systém oplachtění je sice jiný. Princip plavby ale zůstává stejný.
Je to prostě hodně starý systém. Záměrně jsem nechtěl napsat PRIMITIVNÍ, přece jenom se s tím dá plout proti větru.
Že je to nemotorné, o tom není pochyb. Pro potřeby tak zvaných domorodců, to bylo ale absolutně dostačující.
alffa

proa
Zdravím všechny. Nevím jak moc je to nemotorný způsob křižování ale mám zato, že lod' podobné konstrukce jela i závod osamělých mořeplavců přez Atlantik. No asi to nevyhrála...
Ale tisíceré díky Denisovi, už nějakou dobu sbírám info o stavbě mořských kajaků z překližky a to nejlépe systémem "sdrátuj a slep"
A tahle stránka je prostě dokonalá. :o) hm - taky už bude svítat
Ale tisíceré díky Denisovi, už nějakou dobu sbírám info o stavbě mořských kajaků z překližky a to nejlépe systémem "sdrátuj a slep"
A tahle stránka je prostě dokonalá. :o) hm - taky už bude svítat
Zdravim všechny, právě se snažím loď s plovákem postavit. Mám dřevěnou kánoi (kterou bohužel děda kdysi olaminoval - zřejmě do ní teklo) a když manželka po první vyjíždce a týdenní neschopnosti odmítla na další akci jet (bylo to z Dolních Zálezel do Žernosek proti větru cca 10km) rozhodl jsem se pro plachetnici. Plachtění mě vždycky lákalo, bohužel jsem dosud jel akorát na windsurfingu (ale taky dobrý).
Docela jsem teď na vážkách, chtěl jsem původně šalupové oplachtění, ale s tou původní plachtou to by mohlo být zajímavé. Naštěstí jsem v takové fázi rozpracovanosti, že se můžu ještě rozhodnout. Tak mi držte palce, dám vědět jak to dopadne.
Tomáš
Docela jsem teď na vážkách, chtěl jsem původně šalupové oplachtění, ale s tou původní plachtou to by mohlo být zajímavé. Naštěstí jsem v takové fázi rozpracovanosti, že se můžu ještě rozhodnout. Tak mi držte palce, dám vědět jak to dopadne.
Tomáš
netradicni cat
to muze byt u nas, tam kde to jezdilo uz v mladsi dobe kamenne to asi vidi jinak, kdyz jsme v roce 96 vymysleli to co mam ted, chtel jsem stavet prave tohle, uz jsem se tesil jak budu misto halzy pretahovat plachtu lankem z jedne spicky na druhou a lidi budou koukat jak to pekne jezdi, no, vidim ze nekteri koukaji i ted, muj synek mne ale snadno presvedcil ze lepsi bude ten oboustranny typ, lidi musi ted pri obratu preskocit z jednoho plovaku na druhy, nevim teda zda mam litovat, na podobnych replikach mnoho lidi nejezdi, nejsou to nouzovky pro bezdomovce jak jsem obcas presvedcovan, je zazitek videt asi 20 takovych plavidel na startovni care zavodu a jak to pak jede kdyz se posadka neboji, ja znam jen jednoho ktery to letos postavil podle planu fy gary dierking, jezdi na orliku, ma haldu fotek co to dela na vode, byl jednou jezdit se mnou ale ja jsem se na to jeho zatim nedostal, on uz to uklidil na rozdil ode mne
Naposledy upravil(a) asketa dne pát lis 14, 2008 9:49 am, celkem upraveno 2 x.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Proa.
Není to extravagantní úchylka zbohatlíků, v zahraničí se to staví a jezdí. Jen to není tak masivně rozšířené, jako klasický monohull, nebo multihull. Teda jednotrupé, nebo vícetrupé plavidla. Podívejte se sem a pořádně si to prolistujte: http://www.harryproa.com/index.htm .Proti gustu, není co dodat. Snad jen, že když už chycenej vodou, tak řádně. samoliter.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Proa.
Dnes jsem četl Yachting Revue č.12/08. Bylo tam upozornění, že v příštím čísle bude článek o PROA. Tak to zkusím pak okopírovat a s laskavou pomocí někoho to sem vložit. Mně nejde zatím nic vkládat do fora, jen takhle. Ani stáhnout nic nemůžu, když to je označený rar, nebo pdf. Jen mi to napíše od Windovsu, že si mám stáhnout jeden program. To jsem udělal a stejně nic. A to je třeba přístupné všem v sekci: Ke stažení. Tak nevím, co s tím. samoliter.
proa
to samoliter, dekuju ti za vsechny kdo na tom jezdi, treba ti poradi alffa jako tenkrat v mem pripade
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Článek PROA.
V magazínu YACHTING REVUE, v únorovém čísle, vyšel článek o PROA. Bohužel, mám to jen černobíle okopírované, takže mizerná kvalita. Pokud někdo z fóra má tento časopis doma a mohl by to dát sem barevně a kvalitně, tak předem díky. samoliter.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Stačí dva měsíce počkat a bude to v archivu Yachting Revue volně k prohlédnutí.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Náhodou jsem narazil na tuto zprávu: http://www.duckworksmagazine.com/09/out ... /index.htm .
Dva 53- letí Francouzi si to střihli přes Atlantik na oplachtěné kánoi, Proa. Bez map, kompasu a sextantu. 27 dní plachtění a 3000 mil. Před pár lety. To už je výkon.
Anglicky mluvím málo, tak jsem to přehnal přes google překladač a je to hrozně blbě přeložený, kostrbatý. Pokud někdo dobře mluví anglicky, možná by to mohl zkráceně přeložit. Tak 10 vět, jen velmi stručně. samoliter.
Dva 53- letí Francouzi si to střihli přes Atlantik na oplachtěné kánoi, Proa. Bez map, kompasu a sextantu. 27 dní plachtění a 3000 mil. Před pár lety. To už je výkon.
Anglicky mluvím málo, tak jsem to přehnal přes google překladač a je to hrozně blbě přeložený, kostrbatý. Pokud někdo dobře mluví anglicky, možná by to mohl zkráceně přeložit. Tak 10 vět, jen velmi stručně. samoliter.
- dfogel
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 08, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: trebic
Zajimave cteni.hlavne ten vycet zkonzumovaneho jidla.pise neco o hvezdach a uceni o hvezdach30let.dokazali to ze vikyngove obevily ameriku pred kolumbem.ale to uz je znami.tady jejich adresa
www.sansboussole.com
www.sansboussole.com
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host