CB pásmo a stanice
Moderátoři: Pepa, windward, vilma
- Frantisek
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 265
- Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Presov
- Kontaktovat uživatele:
Porušovanie CEPT
Denis, viem presne akými spôsobmi sa porušuje CEPT, ale nechcem to tu rozpitvavať ( v zmysle: nešprtaj do *****, lebo budeš smrdieť), to je skôr na súkromnú debatu, ono sa veľa o tom nehovorí, ale sem tam sa aj úradníci rozhýbu a klepnú pirátom po prstoch. Samozrejme dá sa aj nadviazať nejaké to spojenie, no bez oprávnenia si vždy za hranicou zákona a musíš počítať s toleranciou/netoleranciou niekoho s pečiatkou v ruke.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Keby som vysielal neoprávnene na lodi a ešte k tomu na mori, tak by to nebolo obyčajné pirátstvo, ale námorné pirátstvo! A ja by som sa stal námorným pirátom. No to je jasné, že by sa úradníci rozhýbali a možno by ma naháňala aj kriegsmaríne.
Raz sme /teda kapitán, nie ja/ v HR spôsobili nechtiac poplach, spustili sme totiž nedopatrením ten GMDS , našťastie tam nebolo nahraté meno lode a VHF nebola napojená na GPS. Núdzové volanie ako zo zlého filmu, pátrala po nás záchranná služba a polícia v HR aj v Taliansku. Rádio Split každých 10 min dávalo výzvu. Kto volá mayday? A my sme si veselo križovali Murtersko more proti vetru, pomedzi ostrovy, sem tam sa okolo nás prehnala partia na rýchlych člnoch, asi niekoho išli zachraňovať, alebo čo. Čo myslíš, vypátrali nás? Trt makový. A to majú Chorvati na každom vyššom ostrove vojenskú hlásku.
A kto bol na vine? Nespravili sme to naschvál a kapitán bol dosť skúsený. NEBOL TAM NÁVOD NA POUŽITIE !!! V tom je pes zakopaný. Skúšky sú na h...o, ku každému prístroju potrebuješ návod na použitie, alebo krátke zaškolenie, v našom prípade čártrovkou. Celý ten systém radiooperátorstva v námornom yachtingu je archaizmus, kravina na kvadrát. Ale v zhladom k tomu, že na tom systéme nič nedokážem zmeniť, môžem to brať len s úsmevom
A keby ma chytili pri pirátskom vysielaní tak by ma zavreli?
Raz sme /teda kapitán, nie ja/ v HR spôsobili nechtiac poplach, spustili sme totiž nedopatrením ten GMDS , našťastie tam nebolo nahraté meno lode a VHF nebola napojená na GPS. Núdzové volanie ako zo zlého filmu, pátrala po nás záchranná služba a polícia v HR aj v Taliansku. Rádio Split každých 10 min dávalo výzvu. Kto volá mayday? A my sme si veselo križovali Murtersko more proti vetru, pomedzi ostrovy, sem tam sa okolo nás prehnala partia na rýchlych člnoch, asi niekoho išli zachraňovať, alebo čo. Čo myslíš, vypátrali nás? Trt makový. A to majú Chorvati na každom vyššom ostrove vojenskú hlásku.
A kto bol na vine? Nespravili sme to naschvál a kapitán bol dosť skúsený. NEBOL TAM NÁVOD NA POUŽITIE !!! V tom je pes zakopaný. Skúšky sú na h...o, ku každému prístroju potrebuješ návod na použitie, alebo krátke zaškolenie, v našom prípade čártrovkou. Celý ten systém radiooperátorstva v námornom yachtingu je archaizmus, kravina na kvadrát. Ale v zhladom k tomu, že na tom systéme nič nedokážem zmeniť, môžem to brať len s úsmevom

A keby ma chytili pri pirátskom vysielaní tak by ma zavreli?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
A teraz bez úsmevu:
nás občanov SR, amatérskych námorníkov, ktorý sa niekedy nazývajú yachtári, zaujíma zo zákona 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciach hlavne 1g a to je :
obmedzeným osvedčením rádiotelefonistu plavebnej pohyblivej služby, ktoré oprávňuje jeho držiteľa obsluhovať zariadenie na vykonávanie rádiotelefónnej služby na lodnej stanici plávajúcej do vzdialenosti 200 námorných míl od pobrežia alebo zabezpečujúcu pobrežnú plavbu, ak ovládanie vysielača spočíva iba na obsluhe jednoduchých vonkajších ovládacích prvkov,
A potom je pre nás dôležité, čo od nás vyžadujú na skúške, teda následovné:
G. Obmedzené osvedčenie rádiotelefonistu plavebnej pohyblivej služby:
-Právne predpisy v oblasti elektronických komunikácií, ustanovenia Rádiokomunikačného poriadku týkajúce sa námornej pohyblivej služby.
-Znalosť základných princípov rádiotelefónie.
-Podrobná znalosť ustanovení Rádiokomunikačného poriadku týkajúcich sa rádiotelefónnej komunikácie, najmä časti týkajúcej sa bezpečnosti ľudského života.
-Základné teoretické a praktické znalosti z elektrotechniky a rádiotechniky.
-Schopnosť poslať a prijať rádiotelefonickú správu v štátnom jazyku.
Pre občanov SR to znamená, že s týmto preukazom môžme získať papiere na loď - B, teda volné moria.
Úvaha na záver, nikde sa tam nepíše o krátkych a dlhých vlnách, teda tieto papiere by mali stačiť aj na SSB rádio. Nič sa tam tiež nepíše o DSC, ani o GMDS, takže by to malo platiť aj na tieto zariadenia.
nás občanov SR, amatérskych námorníkov, ktorý sa niekedy nazývajú yachtári, zaujíma zo zákona 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciach hlavne 1g a to je :
obmedzeným osvedčením rádiotelefonistu plavebnej pohyblivej služby, ktoré oprávňuje jeho držiteľa obsluhovať zariadenie na vykonávanie rádiotelefónnej služby na lodnej stanici plávajúcej do vzdialenosti 200 námorných míl od pobrežia alebo zabezpečujúcu pobrežnú plavbu, ak ovládanie vysielača spočíva iba na obsluhe jednoduchých vonkajších ovládacích prvkov,
A potom je pre nás dôležité, čo od nás vyžadujú na skúške, teda následovné:
G. Obmedzené osvedčenie rádiotelefonistu plavebnej pohyblivej služby:
-Právne predpisy v oblasti elektronických komunikácií, ustanovenia Rádiokomunikačného poriadku týkajúce sa námornej pohyblivej služby.
-Znalosť základných princípov rádiotelefónie.
-Podrobná znalosť ustanovení Rádiokomunikačného poriadku týkajúcich sa rádiotelefónnej komunikácie, najmä časti týkajúcej sa bezpečnosti ľudského života.
-Základné teoretické a praktické znalosti z elektrotechniky a rádiotechniky.
-Schopnosť poslať a prijať rádiotelefonickú správu v štátnom jazyku.
Pre občanov SR to znamená, že s týmto preukazom môžme získať papiere na loď - B, teda volné moria.
Úvaha na záver, nikde sa tam nepíše o krátkych a dlhých vlnách, teda tieto papiere by mali stačiť aj na SSB rádio. Nič sa tam tiež nepíše o DSC, ani o GMDS, takže by to malo platiť aj na tieto zariadenia.
- Pajas11
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: úte kvě 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Modra koule kousek od hvezdy nazyvane Slunce
- Kontaktovat uživatele:
Zajimave tema.Snazim se dat dohromady weatherfax,demodulator mam a male radio neni problem. Tady jsou zajimave odkazy http://www.landfallnavigation.com/-efaxw.html
No a toto je bomba,posilat mailiky z konce sveta!Jenom jsou potreba zkousky(nebo nacerno a piratit) http://www.siriuscyber.net/ham/
No a toto je bomba,posilat mailiky z konce sveta!Jenom jsou potreba zkousky(nebo nacerno a piratit) http://www.siriuscyber.net/ham/
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Prijem NAVTEXu v Praze?
Na 518 kHz nemam antenu. V Pardubicich posloucham NAVTEX na 4209.5 kHz stanici TAH z Turecka. Vysilaji v 0200 UTC, 0600, 1000, 1400, 1800, 2200. Peknou mapu vysilaji na HF-FAX z Meteorology&Oceanography Center Nortwood na kmitoctu 4609 kHz pomoci SW MULTYPSK. Od 1.10.2008 tam sloucili nekolik meteo sluzeb.
Na RTTY vysila Radio Hamburg RTTY 50Bd/450Hz weather programs on 4583.1KHz (DDK2), 7646.1Khz (DDH7), 10100.8KHz (DDK9), 11039.0Khz (DDH9) and 14467.3KHz (DDH8). Davaji i stredomori. Maji pekny program vysilani na
http://www.thiecom.de/ftp/informationen ... _1prog.pdf
Staci na to prijimac, NB se zvukovou kartou a SW SeaTTY. Uz se tady o nem psalo.
Na RTTY vysila Radio Hamburg RTTY 50Bd/450Hz weather programs on 4583.1KHz (DDK2), 7646.1Khz (DDH7), 10100.8KHz (DDK9), 11039.0Khz (DDH9) and 14467.3KHz (DDH8). Davaji i stredomori. Maji pekny program vysilani na
http://www.thiecom.de/ftp/informationen ... _1prog.pdf
Staci na to prijimac, NB se zvukovou kartou a SW SeaTTY. Uz se tady o nem psalo.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Panove kdyz jste uz tomu dali hodne casu a penez, podivejte se na
http://ok1khl.com/
tam poradaji kazdy rok nekolik kurzu za ucelem ziskani radioamaterskeho povoleni se znackou OK. Potom se na mori muze vysilat bez omezeni a v zemich ktere jsou v CEPT i v jejich teritorialnich vodach a z jejich uzemi, bez ohlasovani. Zadny dalsi prukaz k tomu neni potreba a dalsi vyhoda je ze radioamateri mohou pouzivat nehomologovana zarizeni k vysilani na AMA pasmech. Dlouhe roky to pouzival Beda SKALA OK4HOB/MM z
S/Y Lyra II. Udrzoval pravidelne spojeni se svym bratrem OK1HOC z cesty kolem sveta. Jedine omezeni je ze to spojeni nesmi prinaset penezni zisk....To ziskavani informaci o pocasi neni.
http://ok1khl.com/
tam poradaji kazdy rok nekolik kurzu za ucelem ziskani radioamaterskeho povoleni se znackou OK. Potom se na mori muze vysilat bez omezeni a v zemich ktere jsou v CEPT i v jejich teritorialnich vodach a z jejich uzemi, bez ohlasovani. Zadny dalsi prukaz k tomu neni potreba a dalsi vyhoda je ze radioamateri mohou pouzivat nehomologovana zarizeni k vysilani na AMA pasmech. Dlouhe roky to pouzival Beda SKALA OK4HOB/MM z
S/Y Lyra II. Udrzoval pravidelne spojeni se svym bratrem OK1HOC z cesty kolem sveta. Jedine omezeni je ze to spojeni nesmi prinaset penezni zisk....To ziskavani informaci o pocasi neni.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: weatherfaxy a RTTY
Zdravim Te. Jses tajemny jak hrad v Karpatech a chces poslat zpravu jak na to, kam ????
Tak me napis na ok1doz@seznam.cz. Zacal jsem se o to trochu zajimat a uz neco prijimam.
Tak me napis na ok1doz@seznam.cz. Zacal jsem se o to trochu zajimat a uz neco prijimam.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů