Dobíjení baterie.

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » úte led 08, 2008 8:43 am

To máš pravdu, že leze. Ale ten zdroj huvnitř by měl být 12ti V.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » úte led 08, 2008 9:01 am

No to jo. Ale to by asi bylo jednodušší použít třeba tohle, stojí to zhruba pětistovku, k tomu trafo 220/16V a je to.
Pokud je to zapnuté do sítě, tak z toho leze stabilizovaných 13,8V a dobíjí to baterku, pokud to není zapojené do sítě, leze z toho takové napětí, které dává baterka. Navíc se tam dá přepínat dobíjecí proud podle toho, jak velká baterka se k tomu připojí.
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Příspěvekod jenda » úte led 08, 2008 10:40 am

Milos píše:
RadekS píše:To halladin:
Napadlo mě, že celkově nejlevnější by bylo koupit elektrocentrálu a elektromotor. Cenově jsem na úrovni toho dynama a zabil jsem 2 mouchy jednou ranou. Mám vyřešený pohon i dobíjení. Koupit spalovací motor s dobíjením je tak za 30000.


zaujimavy napad ... ale ... generator poskytuje energiu cez vystup 240V, takze je potrebný výkonný menič na 12 alebo 24 V pre lodny elektromotor alebo účinné nabíjanie Accu, to je haraburda navyše. Možno by sa dal použiť ľahký zvárací invertor ....

Ale napadla ma daľšia možnosť dobíjania palubných accu - použiť prívesný elektromotor ako generátor pri plachtení ...


Tohle řeším (teoreticky) už docela dlouho a pořád mi to nevychází a nevychází. Tak předně (vezmu to odzadu), vrtule motoru se dá dost špatně použít jako turbína (to je totiž v podstatě to, o co se tu jedná), protože je ukrutně rychloběžná a při běžné rychlosti jachty na vítr by se točila zlomkovou rychlostí proti jmenovitým otáčkám motoru (pidinapětí, pidivýkon) a to už vůbec nemluvím o tom, že má obrácené stoupání, jelikož tok energie je také obrácený (pokud by někoho z místních vědců zajímalo exaktnější vysvětlení, nechť zadá do googlu "rychlostní trojúhelníky" - do jara zábavy dost...). Takže nutná podmínka by byla výměnné vrtule u elektropohonu, ta turbínová by určitě měla mít i podstatně větší průměr. Dobrá inspirace je třeba Duogen (ten řeší i vítr) a podobné srandičky.
Je třeba mít na paměti, že tohle řeší hydrauliku, ale ne mechaniku a elektriku, tím chci říct, že vrtule pak může teoreticky i dobře odebírat energii, ale těžko se dostaneme na tu rychloběžnost, aby to odpovídalo jmenovitým otáčkám toho elektromotoru. Rozumně dosažitelné otáčky u turbíny budou při normálních rychlostech jachty patrně podstatně menší, takže problém s malým výstupním napětím na motoru zůstává. Dá se to zvládnout odpovídajícím měničem, účinnost asi nebude nic moc, je to trochu výzkum, ale dá se to.

Na čem jsem ale zatím zdechnul úplně vždycky, je ten samotný elektropohon a baterky k němu. Podotýkám, že jsem řešil plnohodnotný elektropohon, tj. bez potřeby spalovacího motoru. Nikde jsem neviděl za přijatelné peníze (řádově desítky tisíc) elektropohon ve výkonu řekněme 5 kW minimálně a i když jsem si rozmyslel, jak by se dal vyrobit, tak jsem začal počítat baterky a je to hrůza. Buď metráky olova (a cena taky nepěkná), nebo jsem přes sto tisíc za jiný typ baterie (uvažoval jsem převážně lithium - hmotnost, dostupnost, rozumně blbovzdorné nabíjení). Ono jenom když člověk začne počítat ty kabely pro 5kW, tak mu stejně vyjde víc než 24V napětí (to jsou kabely tlusté jako palec a i ty se při tom výkonu ohřejou tak, že pěkně topí do ruky), což je zase problém, že se to u jás nedá oficiálně schválit na malé plavidlo a navíc čím výš s napětím, tím je to opravdu diskutabilnější i z hlediska té bezpečnosti... no zkrátka bramboračka. Kdybyste někdo měl nápad, sem s ním.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 648
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

rekuperacia

Příspěvekod Milos » úte led 08, 2008 12:29 pm

Jendo,
mam maly zavesny elektromotor (minnkotta?), plastova vrtula ma priemer vyse 20cm. Vykon odhadujem okolo 200W - z 12V accu ide okolo 10-15A, otacky su pri tom priemeri vrtule dost nizke. Plachetnica iduca okolo 5uzlov urcite roztoci tu vrtulu aj na podstatne vyssie otacky. Ked sa otepli, budem robit s tym na vode pokusy. :?

Plnohodnotny elektropohon - lode alebo pozemneho vozidla - naraza zatial na cenovu dostupnost vhodnych lahkych trakcnych akumlatorov. Litiove clanky vsak cenovo stale klesaju .... a v leteckom modelarstve sa bezne pouzivaju vykonne striedavé elektromotory s neodymovými magnetmi - napr cca 300g motorček dá aj kilowatt výkonu ! :? :?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte led 08, 2008 2:49 pm

Já bych doporučil Baharisovi tohle All in one. :-)
Má to v sobě baterii, a dá se se stím startovat auto při slabší baterii, nafoukat pneu ( anebo taky gumák), má to zásuvju jako v autě, dá se s tím svítit, atdaatd.
A tenhle týden to prodávají v penny za 999 Kč.
Možná i Denis by to využil v Gumáku na Dunaji.
Mohl by to dobíjet ze svého 15 koňového motoru.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » úte led 08, 2008 3:09 pm

Díky Halladine, také dobrý typ.
Vím o tomto zařízení, také jsem kolem něj nějakou dobu kroužil. Zvažoval pro a proti. Nakonec jsem od toho ustoupil. Jednak to nebylo to za takovou lidovku jak píšeš v Penny a pak jsem si řekl, že všechny ostatní funkce jsou pro mě jen zástupné a nevyužiju je. Nemá cenu rozepisovat, to by bylo na dlouho. V každém případě ale věřím, že si to svůj okruh spotřebitelů najde.
Nic, já už to mám rozseklé. Využiji ušlechtilé nabídky Milose a budu testovat, jak se to osvědčí. Dál se uvidí.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte led 08, 2008 3:46 pm

Jasně , Baharisi,

ty potřebuješ jednoúčelovku, a když je laciná, tím líp. Já si myslím, že využiju i další možnosti, takže když jsem přišel do Penny, koupit si něco pod zub, uvIděl jsem to, VYTÁHL Z BEDNY PAPÍRY, A PŘEČETL SI JE.
nO A USOUDIL, ŽE SE TO BUDE HODIT.
Takže jsem to koupil - oni měli jen jeden exemplář :)
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Re: rekuperacia

Příspěvekod jenda » úte led 08, 2008 4:42 pm

Milos píše:Jendo,
mam maly zavesny elektromotor (minnkotta?), plastova vrtula ma priemer vyse 20cm. Vykon odhadujem okolo 200W - z 12V accu ide okolo 10-15A, otacky su pri tom priemeri vrtule dost nizke. Plachetnica iduca okolo 5uzlov urcite roztoci tu vrtulu aj na podstatne vyssie otacky. Ked sa otepli, budem robit s tym na vode pokusy. :?

Jistě, to jsou tzv. průběžné otáčky, kterými se turbína otáčí, pokud není z hřídele odebírán mechanický výkon. Jak se to zatíží, tak ty otáčky hodně spadnou...no, ale proč to nevyzkoušet, pár wattů to určitě dá. Já to řešil jako možnost dobít za rozumnou dobu trakční akumulátor, což je v podstatě totéž, akorát to vyžaduje "hodně moc krát pár wattů" a taky trochu řešit účinnost, aby ta loď ještě taky trochu jela... ;-)

Milos píše:Plnohodnotny elektropohon - lode alebo pozemneho vozidla - naraza zatial na cenovu dostupnost vhodnych lahkych trakcnych akumlatorov. Litiove clanky vsak cenovo stale klesaju .... a v leteckom modelarstve sa bezne pouzivaju vykonne striedavé elektromotory s neodymovými magnetmi - napr cca 300g motorček dá aj kilowatt výkonu ! :? :?

...jo, 1 kW krátkodobě a stojí to 15 tisíc. To není tak úplně to, co hledám :-)
V podstatě to při snaze o seriózní řešení vede k těm synchronům s permanentním magnetem nebo asychnronům na vyšší frekvenci (např. aerospace norma - 115V, 400Hz). Čistě amatérsky a trochu polovičatě ještě připadá v úvahu univerzál komutátorový motorek (velká flexa dá 2 kW), akorát problém s chlazením. No a pak samozřejmě ty převody...
Jinak moje zkušenost je asi taková, že prakticky cokoliv, co je pro modeláře, je šíleně natažené (protože je to pro volný čas a za to jsou lidi ochotni vysypat až iracionální hromady peněz - no, co budu vyprávět jachtařům, že...:-) ). Díky tomu jsem hledání směroval do pragmatičtějších oblastí: automobilová technika a letecká technika, ale ani tam jsem nepochodil. Bohužel, chce to asi nechat ještě pár let uzrát.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte led 08, 2008 4:45 pm

Halladine, prosímtě jak je to veliký, co to váží a jakou to má asi kapacitu?
Moc tady těm věcem v akci nevěřím, ale na měsíc na Dunaji by nám ta věcička asi mohla pomoct. Když pořídím gelovku, dobíjení z motoru nebo sol. článku tak to bude drahé, a po Dunaji už to nebudu potřebovat.
teista
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » úte led 08, 2008 5:25 pm

Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte led 08, 2008 5:42 pm

Google to je věc, dík :whist: a příště už to dokážu i sám :dancing:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte led 08, 2008 5:50 pm

jo jo, to je ono, jen ta cena je nižší. Bez koruny tisícovka
Ovšem teisto, pokud chceš být alespoň trochu nezávislý,alespoň nějaký solar. nebo dobíjení z motoru bys měl mít.
Anebo alespoň elektrocentrálu s dobíječkou akumulátorů
Tahle ta mašinka je sice šikovná, ale sama o sobě, bez možnosti dobíjení Tě nespasí.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 648
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » úte led 08, 2008 6:30 pm

teista píše:... Když pořídím gelovku, dobíjení z motoru nebo sol. článku tak ...


teista, mozes na ten splav počítať s funkčnou 17Ah gelovou accu odomňa. Už Ti ju odkladám. Dúfam,že si stromček ešte nezrušil ... ;)

Obrázek

Intensité au démarrage : 255A (max vybíjací prúd, nabíjanie cca 5A)
Dimensions : 167mm (h) x 181mm (L) x 77mm (l)
Poids : 6,22 KG
Tension : 12 V
Capacite : 17 Ah

Zdá sa, že v tom "power station" je použitá totožná accu
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte led 08, 2008 7:10 pm

:jupi: :dancing: Miloš máme radost jako malí jardíci. Stromeček máme ještě taky, takže super. Zase kousíček blíže cíli.
Díky
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » úte led 08, 2008 11:27 pm

halladin píše:Radku, ovšem nevím jak vycházejí elektromotory výkonově... Jinak řešení se to zdá elegantní...
Kolika koňovému motoru takový elektrický motor odpovídá ?


Výkon u elektromotorů nikde neuvádějí, akorát tah v kilech. Podle mých úvah má taková 30Ampérová Minkota zlomkový výkon proti spalovacímu. Jezdím jen když to fouká, takže potřebuju akorát odplout od mola, nebo bóje a pak zpátky. Když přestane foukat, tak jsem nejdál kilák od přístavu a to dojedu třeba i na baterku. Ta centrála je myšlená jako záloha pro případný výlet na větší vodu. Pak mám záruku, že dojedu ke břehu a ještě dobiju baterku. Jenže bych potřeboval ten elektromotor vyzkoušet, abych věděl jak silnej budu potřebovat, kdyby naopak foukalo moc a hrozil průs...
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 648
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » úte led 08, 2008 11:39 pm

No, ak by fukalo moc, tak ti je 30A * 12V = 360W výkon prakticky na nič. Ani neotočíš lod proti vetru. :lol:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř led 09, 2008 8:16 am

Tak jsem se koukal na ty elektrocentrály, a dají se sehnat různé, v různých cenových hldinách.
Nejlacinější jsou od necelých 4 tisíce, ovšem na nabíjení je to dost slabé - ten proud nic moc. Silnější jsou kolem 7-8 tisíc - a váží kolem 40 kg. Plus váha benzínu v nádrži..........A ještě potřebuješ nabíječku, a drahší, pracující s větším nabíjecím proudem. Což stojí kolem dvou tisíc.
Navíc ve všech návodech je napsáno - používat v suchém prostředí, a mimo místnosti. No a zajistit suché prostředí v kokpitu, pokud by byl problém je asi taky problém..... :x
To už se mi zdá lepší solar - přes týden ti tu baterku nabije, a o můžeš jezdit. Doma. Pokud ti ho někdo neodmontuje. :?
Na větší vodu je to asi na nic. A na větší řeku úplně na nic. I motor s 5 koňmi je dobrej akorát na plavbu po proudu.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř led 09, 2008 1:55 pm

Když už se to téma tady tak zvrtlo, tak myslím ještě nikoho nenapadlo upravit spalomotorovou elektrocentrálu výměnou orig. generátoru za klasický automobilový alternátor. Pokud by to mechanicky šlo, tak by se z toho dalo vyždímat maximum rovnou na 12-ti voltech. :)
Idea je jasná, levná elektrocentrála se spal. motorem, kuch kuch, pak bastl bastl alternátor přes nějakou hardy spojku či řemenici, nějaké ty dráty či regulátor, pokud nebude v alternátoru a máme čím svítit, dobíjet a ti skromnější i na co jezdit když je nejhůř a baterky jsou prázdné.

A máte zase o čem přemýšlet :lol:
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř led 09, 2008 2:22 pm

Tak se mi zdá, že bude na světě první perpetum mobile ;)
Na alternátor dát vrtuli- 360W-ty, tím pohánět minikotu a plout jen po proudu s větrem vzádech.
A JETO :o
Berty
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 648
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » stř led 09, 2008 2:51 pm

No, v princípe nič nové. Dieselelektrické lokomotívy (a to sú všetky väčšie s Dieslom, napr známe Sergeje) tento spôsob prevodu energie - spalovací motor + generátor + trakčné elektromotory - používajú bežne. Taktiež niektoré remorkéry ...

U katmaránov ich doosť predražuje potreba dvoch motorov, čo tak použiť jeden s generátorom a v druhom plaváku iba elektromotor ? Stačilo by to navrhnúť tak, aby sa v "motorovom" plaváku delil odoberaný výkon z diesla medzi lodnú skrutku a generátor napájajúci elektroromotor s vrtulou v druhom plaváku v pomere cca 1:1.
Diesel by sa dal odpojiť od náhonu, a poháňať katamaran dvomi elektromotormi energiou z akumlátorov...

Tiež si občas radi zasnívate? ;)
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Příspěvekod jenda » stř led 09, 2008 3:24 pm

Milos píše:No, v princípe nič nové. Dieselelektrické lokomotívy (a to sú všetky väčšie s Dieslom, napr známe Sergeje) tento spôsob prevodu energie - spalovací motor + generátor + trakčné elektromotory - používajú bežne. Taktiež niektoré remorkéry ...

U katmaránov ich doosť predražuje potreba dvoch motorov, čo tak použiť jeden s generátorom a v druhom plaváku iba elektromotor ? Stačilo by to navrhnúť tak, aby sa v "motorovom" plaváku delil odoberaný výkon z diesla medzi lodnú skrutku a generátor napájajúci elektroromotor s vrtulou v druhom plaváku v pomere cca 1:1.
Diesel by sa dal odpojiť od náhonu, a poháňať katamaran dvomi elektromotormi energiou z akumlátorov...

Tiež si občas radi zasnívate? ;)

To ani není třeba odbíhat na koleje, stačí zůstat na vodě. :-)
Uživatelský avatar
MartinB
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 963
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 26
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » stř led 09, 2008 3:42 pm

Lubor píše:Když už se to téma tady tak zvrtlo, ...


Taky jsem někde na internetu viděl, jak na vestavěný diesel motor přimontují další alternátory.
Psali, že je to mnohem lepší, jednodušší a levnější zařízení než všechny větrníky, soláry, turbíny.
Byli to nějací lidé kteří jezdili kolem světa.
To jsme tedy fakt ale hodně daleko od Ferdinandova dobíjení baterky motorem Mercury Sailpower 5 Hp :roll:
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř led 09, 2008 4:45 pm

jenda píše:To ani není třeba odbíhat na koleje, stačí zůstat na vodě. :-)


Však to Miloš zmiňoval, že i remorkéry.
Milos píše: Taktiež niektoré remorkéry ...


Mi tady ale probíráme plachetnice.
Jde nám tedy o podpůrnou (pomocnou) funkci. Nikoli o hlavní a jediný způsob pohonu.

Nejsem proti bastlení Libore. Právě naopak.
Jen si nejsem jist jestli by jsme neobjevovali Ameriku.

Halladin, tady centrály jako základní zdroj el. energie, strhal jako absolutně nevhodné.
No, jeho informace o výkonu versus hmotnosti, jsou mírně řečeno zastaralé.

Obrázek

Popis:
Spolehlivá tichá a lehká elektrocentrála belgické výroby s nízkou spotřebou - plnohodnotný ekvivalent tichých elektrocentrál Honda Gene 21. Dvě stejné centrály lze zapojit paralelně a získat tak dvojnásobný výkon. Centrála má také 12V výstup na dobíjení autobaterie.

Výkon 1000 VA
Výstupní napětí 230 V
Hladina hluku 64 dB ve vzdálenosti 7m
Výkon motoru 1,8 kW
Objem nádrže 3,8 l
Hmotnost 14 kg
Rozměry 47 x 27 x 38 mm
Startovaní ruční
AVR AS A
Spotřeba paliva 0,47 l/hod

Toto je pochopitelně jen příklad.
Je ale zřejmé že i kdyby jste měli na lodi ty centrály dvě,
tak máte výkon 2 kW při hmotnosti 28 kg.
Tedy žádných 40 kg.

Vrátím se ale k tomu bastlení.
Pochybuji že bych doma na koleně vyrobil něco výhodnějšího, ve smyslu:
Cena = (čas) / hmotnost / výkon / hluk / regulace / spolehlivost / spotřeba.
Tím nechci tvrdit, že by se tady nemohl opět po letech, objevit nějaký Jára Cimrman.

MartinB, velmi správně zmínil ten naftový motor.
Tam je ale situace jiná a velmi levná (jednoduchá.
Stačí vyměnit jednoduchou řemenici za čtyřnásobnou a hned můžete při zařazeném neutrálu,
Honit čtyři alternátory.
To jsme ale opravdu už hodně jinde.

Jinak soláru fandím a na mé lodi, rozhodně nebude chybět. ;)
alffa
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř led 09, 2008 7:22 pm

Alffo, s těmi centrálami je malý problém. Do přívěsného motoru naliju benzín a jedu, tak dlouho, pokud mám benzín. Můžu dolít ještě před tím, než ten benzín dojde, případně si pořídím většíí externí nádrž.
Pokud bys chtěl takhle plout s elektickým motorem, potřebuješ nabíječku, která nabíjí za dobu, za kterou onen motor vycucne příslušnou baterku, ještě lép, když ji stihne dobíjet rychleji, než ten motor odebírá elektřinu.
A to už tedy je problém. Běžná malá centrála tu "rychlejší " nabíječku neutáhne. Myslel jsem ty malé - a přiměřeně drahé.
Ta tvoje bůhví jak laciná není - našel jsem ji na netu za 19900. Ale taky za 22 000 V téhle cenové kaqtegorii jsem nehledal. :)
Když k tomu přidáš cenu za slušnější elektomotor, jsi výš než než za 4 koňový přívěšák. Ten tu někdo inzeroval za něco přes 24000........A s tím v kokpitu o nic nezakopáváš.
A myslím, že tedy rozdíl ve výkonu obou motorů bude dost velký.
Ale jen na domácí rybník, což je revír kolegy s Atolem, (RadekS) který navrhl onu kombinaci - proč ne. Akumulátor dobije určitě, může si v lodi svítit, a a na projížďky na motor nemá důvod.
Jen totéž - občasné vyjetí od mola , a návrat k molu, když nefouká, To ho vyjde laciněji koupit silnější nabíječku, natáhnout na břeh prodlužovačku , a ten akumulátor dobít tak.
Ještě malá poznámka - on tu kombinaci vymyslel hlavně proto, aby ušetřil....
A měl představu, že se vejde do 15000..........Centrála i s motorem.......
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř led 09, 2008 8:11 pm

Nevím, elektrocentrály jsem nebrouzdal, ale domnívám se, že budou většinou generovat těch svých např 1000W do výstupu 220V~. Třeba ty zdířky pro 12V výstup u Alffou prezentované jsou vysloveně na pár ampér. Ani vinutí tam jistě nebude pro slušný výkon na 12-ti voltech. Proto jsem tady nahodil udičku s tím "dobastleným" alternátorem. Pokud někdo uvažuje o elektropohonu, tak bude mít taky pořádný aku a proudy v desítkách ampér tam i zpět. To jen tak nějakou nabíječkou zapojenou na 220V elektrocentrály neuživí. To je jak dolejvat do náhonu mlejna vodu po skleničkách. Pokud bude mít spalovací motor cntrály 1KW, tak na něj můžu dát zátěž 1KW, tedy mohu získat až třeba 80A na 12-ti voltech, pokud existuje takový alternátor. Ale myslím, že existuje, nebo se dají 2.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů