Dobíjení baterie.
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
Ahoj,používám tutu centrálu,koupil jsem ji za 1000,-půl roku starou kamarád elektrikář mi ji předělal na 12V,z původního generátoru použil rotorovou hřídel kvuli kuželovému spojení s motorem,na to vyrobil kompletně nové rotorové vinutí,do původního obalu statoru vyrobil nové statorové vinutí celé toto je spočítané na výkon původního motoru, při zkoušce na takové velké mašině co testujou startery a alternátory se to motoru přestávalo líbit někde kolem 30ti A,na levé straně jsou vidět vývody silných 12V vepředu je zásuvka na provoz např GPS,centrála je připojené na 100Ah trakční baterii,celé toto bylo postavené na provoz člunu na Lipně kde je provoz spalovacích motorů zakázán a funguje tak že po nastartování centrály převezme alternátor spotřebu el.motoru v případě většího odběru než může pokrýt výkon motoru dojde k mírnému vybíjení baterie,při vypnutí motoru za jízdy automaticky dodává proud akumulátor.,při vypnutí el.motoru začne alternátor nabíjet baterii,vše bez mého zásahu jako v každém automobilu.motor centrály je dvoutakt hlučnost není tak strašná na člunu se dá v pohodě telefonovat, celý systém je zakrytý,výhodu 2taktu vidím v tom,že nereaguje na náklony a houpání 4taktní honda měla problém v olejovém čidle který občas motor zhasínal.Olej do benzínu používám Castrol 747,takže ani kouřivost není strašná.Nádrž na 4l benzínu je v pohodě,elektrikář mi dnes potvrdil,že se s tím dá díky vestavěné elektronice nabíjet jakákoliv baterie včetně gelovek,díly v motoru jsou kompletně obšlehlý od Hondy takže náhradní díly nejsou problém,používám ji už 3 sezony absolutně bez závad 12V má výhodu v absolutní bezpečnosti i v dešti kdy je centrála umístěná na badeplatu tiše bručí a v kajutě v suchu mi měnič vyrábí 220V a jěště nabíjí bateri.Celé toto bez centrály stálo 1500,- a několik beden Gambrinusu.Ahoj.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Docela sožitá cesta k alternátoru, taky by to šlo řešit použitím altíku z auta. Podle toho, že už při 30A to nezvládá motor, je vidět, že ten amatérský alternátor má mizernou účinnost, nějakých 40%. To ten čínský kipor má asi 70%.
A ten hluk? Asi bych to nesnesl.
Výkon motoru: 1,1 kW/ 1,5 PS
Napětí: 1 x 230 V
Jmenovitý výkon: 230 V - 750 W
Trvalý výkon: 230 V - 650 W
Motor - druh konstrukce: 1 válec / 2 taktní motor
Zdvihový objem: 63 ccm
Obsah nádrže: 4 l
Spotřeba při polovičním zatížení: 0,5 l/h
Spouštěcí systém: startovací lanko
Hladina hluku: 90 dB (A)
Rozměry (D x Š x V) v mm: 400 x 350 x 350
Hmotnost: 20 kg
A ten hluk? Asi bych to nesnesl.
Výkon motoru: 1,1 kW/ 1,5 PS
Napětí: 1 x 230 V
Jmenovitý výkon: 230 V - 750 W
Trvalý výkon: 230 V - 650 W
Motor - druh konstrukce: 1 válec / 2 taktní motor
Zdvihový objem: 63 ccm
Obsah nádrže: 4 l
Spotřeba při polovičním zatížení: 0,5 l/h
Spouštěcí systém: startovací lanko
Hladina hluku: 90 dB (A)
Rozměry (D x Š x V) v mm: 400 x 350 x 350
Hmotnost: 20 kg
Ahoj,jakápak složitá cesta?Jak do toho Kipora nabastlíš altík z auta,spojíš to hardy spojkou nebo jak?Originální spojení motoru s generátorem bylo na přesnej kužel stažený středovým šroubem tzn.absolutně vyvážený bez nějakého usazování na silentbloky a pod.Amatérskej alternátor?byl spočítanej ke správnýmu výkonu motoru,ne co píšou v manuálu,samozřejmě,že by se dal namotat silnější,ale na co,pro mé ůčely to stačí.Kipor má ůčinnost 70%,jak tak koukám na ty data,tak bych to viděl tak na 50-55% A hluk u toho kipora píšou 90db,podle allfova odkazu 54-59dbA,tak kde je pravda,osobně si myslim,že vyjde nastejno jestli já budu nabíjet centrálou,nebo soused závěsným motorem,hluk bude zhruba stejnej,ale já nebudu huntovat drahej motor kterej je postavenej na jízdu a budu nabíjet zhruba polovinu času a to i při mizerné ůčinnosti 40% Ahoj.
Naposledy upravil(a) bomba dne úte úno 17, 2009 4:36 pm, celkem upraveno 1 x.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
počítal jsem jednoduše, výkon motoru 1,1kW, tvůj dosažený výstup 420W, aby to dosáhlo původních 700W muselo by to dát 50A/14V, máš pravdu, původně není to 70% ale 60%.
Jinak netvrdím že to nefunguje, jen vím, že to není sranda vypočítat alternátor. Něco bych si ještě měl ze školy pamatovat ale odhaduji, že na první pokus to nemůže být optimální. Takže nechci kritizovat ale spíš pochválit, že to funguje.
Mne hlavně odrazuje ten hluk.
Jinak netvrdím že to nefunguje, jen vím, že to není sranda vypočítat alternátor. Něco bych si ještě měl ze školy pamatovat ale odhaduji, že na první pokus to nemůže být optimální. Takže nechci kritizovat ale spíš pochválit, že to funguje.
Mne hlavně odrazuje ten hluk.
Ahoj,samozřejmě,že než se to dělalo,tak jsem se to konzultoval s PČR,bylo mi řečeno,že v případě,že pokud bude ten elektromotor poháněn z baterie není problém,rozměry a váhu neřeším,protože to nikde netahám,zůstává to v lodi a vyndam to na badeplato jen když to potřebuji.měnič 220V je v lodi taky vestavěnej na pevno kvůli zásuvce 220V,samozřejmě ten hluk bude od každého spalovacího motoru jde tu o to používat ho s rozumem,když to nastartuješ v 10 večerv zátoce vedle sousedů,tak tě vyženou i s tichou Hondou na to vem jed.Používám to na lodi s el.motorem,ktrej má odběr 30A,zde je to v pohodě,centrála je zavřená v izolované schránce pod sedačkou,na plachetnici jsem to použil loni asi dvakrát cca 30 min,to k dobití aku bohatě stačí.A dvoutakt? Pokud použiješ slušnej olej,tak ta kouřivost je minimální.A pánové chtělo by se to podívat jestli je použiti 220V agregátů na vodě vůbec povolený. AHOJ.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Bomba, musím skonštatovať že si šikovný chlapec, ale mi ostatný s toho nič nemáme. Takéto vynálezy založené na tom že máš šikovného kamaráda čo ti porobí veci za flašku sú dobré na to aby si sa pochválil. A mi ťa chválime, ale moc nám to nepomôže. Ako inšpirácia je to dobré, namiesto po obchodoch sa rozbehneme po kamarádoch. Či náhodou.
Asi pred 4 rokmi kamarát Zdenda Ž. dal na SPS a správu povodia dotaz na kombináciu ktorú používaš ty, či je možné ju používať na Lipne na lodi. Odpoveď bola jednoznačne zamietavá. Spalovací motor môžu používať len plachetnice na prístavné manévre a na dojazd. Teda takú zostavu akú máš môžeš mať na Lipne v plachetnici. Ale na Slezkej Harte v žiadnom prípade.
Asi pred 4 rokmi kamarát Zdenda Ž. dal na SPS a správu povodia dotaz na kombináciu ktorú používaš ty, či je možné ju používať na Lipne na lodi. Odpoveď bola jednoznačne zamietavá. Spalovací motor môžu používať len plachetnice na prístavné manévre a na dojazd. Teda takú zostavu akú máš môžeš mať na Lipne v plachetnici. Ale na Slezkej Harte v žiadnom prípade.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
.A pánové chtělo by se to podívat jestli je použiti 220V agregátů na vodě vůbec povolený. AHOJ.
No právě.
Kdesi tu už běžela diskuse, jestli to použití, které uvádíš, je možné.
Vyskytly se dva názory.
Jeden, že pokud to není výslovně zakázáno ( jako ty spalovací motory v určitých lokalitách) tak je to povoleno, druhý názor říkal, že zakázat spalovací motory, a trpět elektrocentrály je poněkud nelogické, že tudy cesta nepovede.
Kde je pravda, bůh suď. Kdybys úspěšně přežil kontrolu, a Tvoje varianta byla kontrolou schválena, vneslo by to jasno.
Proto jsem se Tě na tu kontrolu ptal.
Mimochodem, bombo.
Mluvíš o Lipně 1, nebo Lipno 2 ( neznám ani jedno )
Na Lipně 1 můžeš mít spalovací motor ( na plachetnici ), na Lipně 2 je úplný zákaz.
No právě.
Kdesi tu už běžela diskuse, jestli to použití, které uvádíš, je možné.
Vyskytly se dva názory.
Jeden, že pokud to není výslovně zakázáno ( jako ty spalovací motory v určitých lokalitách) tak je to povoleno, druhý názor říkal, že zakázat spalovací motory, a trpět elektrocentrály je poněkud nelogické, že tudy cesta nepovede.
Kde je pravda, bůh suď. Kdybys úspěšně přežil kontrolu, a Tvoje varianta byla kontrolou schválena, vneslo by to jasno.
Proto jsem se Tě na tu kontrolu ptal.
Mimochodem, bombo.
Mluvíš o Lipně 1, nebo Lipno 2 ( neznám ani jedno )
Na Lipně 1 můžeš mít spalovací motor ( na plachetnici ), na Lipně 2 je úplný zákaz.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Obávám se, že jasno nebude nikdy, protože vyhláška tvrdošíjně používá termín "plavidlo se spalovacím motorem". Nenašel jsem definici co to je. Takže každý si asi pod tím představí to, co chce. My budeme tvrdit, že se jedná o plavidlo poháněné spalovacím motorem. Jiní budou tvrdit, že se jedná i o plavidla, kde se jakýkoli spalovací motor podílí na pohonu. A ti extrémní budou tvrdit, že se jedná o jakékoli plavidlo, které má na palubě jakýkoli spalovací motor bez ohledu na to, jestli je jím nějak poháněné.........
Ahoj,kdybych byl šikovnej,tak si to udělám sám,ale bohužel nemám potřebné znalosti ani vybavení,kamarád se mnou občas jezdí protože nemá lod vlastní,když jsme se o tomhle bavili,nabídl se mi ,že mi pomůže,co jena tom špatného.Myslím si,že zde na foru je kopice lidí kteří jsou schopni poradit,já bohužel ne pouze jsem reagoval na jeden z příspěvků o možnosti spojení motoru s alternátorem.To použití 220V centál jsem myslel z důvodu,bezpečnosti provozu.Halladine mluvím oVD Lipnoi ta ii je označení vyrovnávací nádrže u VYššího Brodu více na: http://www.pvl.cz Ahoj.
Ahoj,ono je to na Lipně všelijak loni mi v přístavu kolega ukazoval mapku a tam bylo Lipno vyznačeno s povolením motoru v režimu výtlačné plavby (promiňte tu formulaci).Na druhou stranu nám každé zahájení sezony zdůrazňuje,,nejvyšší" ať si dáme bacha na motory takže já se řídím zákazem,jak píše výše Denis. Spalovací motor môžu používať len plachetnice na prístavné manévre a na dojazd. Tu centrálu používám na bajbotu a občas na dobití baterie na jachtě.Ahoj.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
>>Obávám se, že jasno nebude nikdy, protože vyhláška tvrdošíjně používá termín "plavidlo se spalovacím motorem". Nenašel jsem definici co to je.
Agregat + elektromotor bude plavidlo se spalovacim motorem. Ono se nekde tomu usporadani rika elektricka hridel. Motor pohani vrtulku.
Ledaskde na silnici je znacka s napravou a trema vlnovkama. Na vode kde to zakazujou take asi nebude tolika vadit coud z motoru, ale nebezpeci uniku ropnych latek do vody a v tom pripade je asi jedno jestli je to motor lode a nebo agregat. Kdyz se to potopi, tak olej a palivo utece z obojiho. Jsou nadrze kde se nesmi ani koupat. Ze zakazuji stare motory ma asi take opodstatneni, ty stare dvoutaktni motory vyplivujou olej, ty vyfuky jsou pekne promastene.
Agregat + elektromotor bude plavidlo se spalovacim motorem. Ono se nekde tomu usporadani rika elektricka hridel. Motor pohani vrtulku.
Ledaskde na silnici je znacka s napravou a trema vlnovkama. Na vode kde to zakazujou take asi nebude tolika vadit coud z motoru, ale nebezpeci uniku ropnych latek do vody a v tom pripade je asi jedno jestli je to motor lode a nebo agregat. Kdyz se to potopi, tak olej a palivo utece z obojiho. Jsou nadrze kde se nesmi ani koupat. Ze zakazuji stare motory ma asi take opodstatneni, ty stare dvoutaktni motory vyplivujou olej, ty vyfuky jsou pekne promastene.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Ahoj bombo,bomba píše:A pánové chtělo by se to podívat jestli je použiti 220V agregátů na vodě vůbec povolený. AHOJ.
Ad. 1
Nedíváme se co je povoleno ale jestli není něco zakázáno.
Centrály nejsou pro používání na vodě nijak omezeny.
Tedy nejsou zakázány. Muselo by to být uvedeno v návodu.
Ad.2
bomba píše:A hluk u toho kipora píšou 90db,podle allfova odkazu 54-59dbA,tak kde je pravda
Nevím kde jsi vyhrabal těch 90db Všude je psáno 54 59 db.
Nevím jak je to ve skutečnosti. Nemám na to měřák.
Pro moje ucho je ale i to až moc. Chce to dodatečně ještě odhlučnit.
Jinak podle mě je každý převod (elektro hřídel) ztrátový, tedy nevýhodný.
Jak moc je to zákonné či nezákonné, to by asi bylo na disertační práci.
Mě se to jeví jako obcházení zákona. Něco jako Rátovo placení regulačních poplatků za občany, z jejich daní.
To bobes,
např. lokomotivy mnoho let. Tento agregát se označuje jako diesel-elektrický.
To je pravda ale není to kvůli výhodnosti převodu.
Prostě když končí elektrifikovaná trať, tak stáhnou pantograf a dále jedou na agregát.
Nemusí mít další lokomotivu na přepřahání.
Elektro motor už tam je, tak proč tam cpát splecial disel + převodovku. Stačí ten agregát.
Ahoj, alffa
Na poslední část tohoto příspěvku je reakce ZDE . Baharis
- romanva
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj všichni
Měl bych tu jednu specialitku: Koupil jsem lodičku k rekonstrukci se starým leč dobrým vestavěným motorem Mercruiser 90 a narazil jsem na problém kolem dobíjení. V motoru ( je to takový monoblok) je magnetický setrvák a jako stator cívky nebo cívka. Problém mám v tom, že z toho vedou tři dráty (silné) dva červený a jeden modrý k desce na které je přidělaný můstkový usměrňovač - na ten jsou připojeny ty dva červený - to bych asi pochopil, ale pak je na té desce regulátor?? a z něj je volný jeden modrý drát. Nejde mi na rozum jak probíhá regulace, když není žádné budící vinutí. Schéma se mi nepodařilo nikde sehnat a tak si trochu nevím rady. Nechci něco spojovat i když to má stejnou barvu, ale mým selským rozumem to k sobě asi nepřijde.
Nevíte někdo jak tato regulace může pracovat? Ten regulátor je originální a usměrňovač taky - existují i jako náhradní díl, ale jeho funkce mi nějak není jasná. Moje myšlenky se ubíraly tím směrem, že při nárůstu napětí regulátor odpojí baterii, ale co by tomu řekl ten usměrňovač, když tam jsou čtyři diody(vypadají jako z alternátoru) do můstku a navíc to zapojení tomu neodpovídá. Pak mě ještě napadlo, že by mohl částečně zatěžovat výstup z toho magneta, ale podle průřezu těch drátů si neumím představit co by se odehrávalo za proudy v tom regulátoru. Neznáte náhodou někdo takovýhle případ?
Měl bych tu jednu specialitku: Koupil jsem lodičku k rekonstrukci se starým leč dobrým vestavěným motorem Mercruiser 90 a narazil jsem na problém kolem dobíjení. V motoru ( je to takový monoblok) je magnetický setrvák a jako stator cívky nebo cívka. Problém mám v tom, že z toho vedou tři dráty (silné) dva červený a jeden modrý k desce na které je přidělaný můstkový usměrňovač - na ten jsou připojeny ty dva červený - to bych asi pochopil, ale pak je na té desce regulátor?? a z něj je volný jeden modrý drát. Nejde mi na rozum jak probíhá regulace, když není žádné budící vinutí. Schéma se mi nepodařilo nikde sehnat a tak si trochu nevím rady. Nechci něco spojovat i když to má stejnou barvu, ale mým selským rozumem to k sobě asi nepřijde.
Nevíte někdo jak tato regulace může pracovat? Ten regulátor je originální a usměrňovač taky - existují i jako náhradní díl, ale jeho funkce mi nějak není jasná. Moje myšlenky se ubíraly tím směrem, že při nárůstu napětí regulátor odpojí baterii, ale co by tomu řekl ten usměrňovač, když tam jsou čtyři diody(vypadají jako z alternátoru) do můstku a navíc to zapojení tomu neodpovídá. Pak mě ještě napadlo, že by mohl částečně zatěžovat výstup z toho magneta, ale podle průřezu těch drátů si neumím představit co by se odehrávalo za proudy v tom regulátoru. Neznáte náhodou někdo takovýhle případ?
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Zkus toto
http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/16/16F4R2.PDF
nebo výběr:
http://www.boatfix.com/mercag/model.asp
snad najdeš ...
http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/16/16F4R2.PDF
nebo výběr:
http://www.boatfix.com/mercag/model.asp
snad najdeš ...
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Píšeš že zapojení diod neodpovídá gretzu.
Dělalo se to taky tak, že cívky měly společnou zem ( nebo jedna cívka a vytaženej střed vinutí ) a usměrňovala se střídavě jen jedna půlvlna, pak by diody byly zapojený na každým červeným drátě dvě paralelně ( kvůli proudu ) a kladný konce těchle párů zase dohromady a do regulátoru.
Prohlídni si pořádně jejich zapojení, jestli odpovídá.
Na magnetu není co odbuzovat ani budit – budí magnety a cívky nemají odbuzovací vinutí – to by tam musely být další dráty. Regulátor je potom polovodičovej +- jako v nabíječce.
Dělalo se to taky tak, že cívky měly společnou zem ( nebo jedna cívka a vytaženej střed vinutí ) a usměrňovala se střídavě jen jedna půlvlna, pak by diody byly zapojený na každým červeným drátě dvě paralelně ( kvůli proudu ) a kladný konce těchle párů zase dohromady a do regulátoru.
Prohlídni si pořádně jejich zapojení, jestli odpovídá.
Na magnetu není co odbuzovat ani budit – budí magnety a cívky nemají odbuzovací vinutí – to by tam musely být další dráty. Regulátor je potom polovodičovej +- jako v nabíječce.
- romanva
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Možná jsem to blbě popsal -diody jsou zapojeny do gretze a na něj jsou připojeny dva vývody z "magneta" Modrej drát z magneta je nezapojenej a nezapojenej je i jeden vývod - taky modrej z regulátoru. z regulátoru vedou ještě další dva - jeden na kostru a druhej na +. Můstek je spojen záporným polem s kostrou a na kladném polu je svorka na které mi chybí drát. že by tam přišel ten modrej od regulátoru se mi moc nezdá (barvou) přitom svazek mi přijde neporušenej. Nejspíš to budu muset natočit a proměřit a snad to nějak vykoumám, nebo se obrátit na servis, ale rád bych pro sebe věděl jak to funguje. Na těch stránkách co psal Richard můj motor ani podobné zapojení není - škoda, ale jinak tam je spousta jinejch informací, které se můžou hodit, takže díky. Bohužel na tom motoru není jediná řemenice kam by se dal připojit klasickej altík a dělat nějakej vývod od kliky se mi zdá těžkopádné a ne zrovna ideální když tohle nějak musí fungovat. Je mi jasné, že dohle dobíjení nebude nijak závratně výkonné, ale pro tenhle člun si myslím že stačí. Není to na nějaké dlouhé pobyty - sice to kajutu má, ale je to tak na dvoudenní výlet po vodě s přespáním než na týdenní pobyt a vzhledem k tomu že to nemá plachty - motor teda musí běžet tak by to mělo stačit. Jestli si to dobře představuju, tak by měl ten regulátor pracovat jako klasickej stabilizátor napětí?
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ted jsem koupil k solarku regulator napeti CX10
http://www.solarpanel.cz/products/regulator-cx-10/
umi regulovat 10 A a muze se pouzit k regulaci 12 V a 24 V . Nejdrive se pripoji k AKU a sam pozna jake napeti ma regulovat. Je to v zaruce, tak jsem do toho nelez, chodi dobre a nehreje se to, tak to bude mit spinaci tranzistory. Ten by vyhovel. Delaji se i na vetsi proudy. Kdyz by se to udelalo jako klasicky stabilizator napeti, tak to bude dost hrat.
http://www.solarpanel.cz/products/regulator-cx-10/
umi regulovat 10 A a muze se pouzit k regulaci 12 V a 24 V . Nejdrive se pripoji k AKU a sam pozna jake napeti ma regulovat. Je to v zaruce, tak jsem do toho nelez, chodi dobre a nehreje se to, tak to bude mit spinaci tranzistory. Ten by vyhovel. Delaji se i na vetsi proudy. Kdyz by se to udelalo jako klasicky stabilizator napeti, tak to bude dost hrat.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Regulator od solarka ma nekolik funkci. To hlavni je nabijeni, to se ridi tim ze hlida napeti a s tim se meni nabijeci proud. Jakmile zacne stoupat napeti tak zacne vypinat nebijeni a tim i klesne napeti. Tak chodi ten CX10. Jednodusi regulatory pri napeti okolo 14 V vypne nabijeni a okolo 13.6 V zase zapne nabijeni. Rika se tomu take kapkovite nabijeni. Reguluje napeti. Kdyz ma baterka nizke napeti, tak oba regulatory pusti max proud co da solarko. Zacne to regulovat az kdyz se dosahne napeti nabite baterky. Hlida to i napeti pro spotrebice a jak klesne napeti odepne spotrebice aby se baterka nevybila na napeti ktere ji skodi. Ten CX10 je rizem mikroprocesorem a jde tam i naprogramovat pri setmeni zapnuti nocniho osvetleni..Take hlida teplotu baterek ( musi to byt v jedne mistnosti s baterkama) a nameril jsem ze pri teplote okolo 30 stupnu snizi napeti o 1 V.
- romanva
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
To mě taky napadlo - vředit tam nějaký jiný regulátor, ale když už tam všechno mám a stačí to jen správně zapojit a je to vše dimenzované a navržené aby to fungovalo, tak se mi nechce s něčím laborovat, ale ty regulátory se mi líběj . Potřebuju na motoru ještě nějaký věci dodělat, tak to zatím nemůžu natočit abych to odzkoušel, ale pokud se mi nepodaří do té doby něco zjistit, tak to tak asi udělám a když ani to nedopadne, tak už budu muset otravovat v servisu. Stále ale věřím že se tu někdo najde kdo bude vědět co a jak
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
halladin píše:To je mi jasné, sám mám regulátor tušm CML5 ( na 5 ampér).
Ale jaká je souvislost s tím dobíjením z motoru ?
Myslíš místo solárního panelu napojit do regulátoru ten altík ?
Pokud ma alternator regulaci rizenou buzenim, tak k tomu je potreba regulator k alternatoru. Tak to maji alternatory v aute. Jine to bude u mensich motoru lodnich. Ja je neznam, ale pokud z toho leze neregulovane DC napeti, tak by to pripojit slo. Pokud z toho jde AC, tak to nejdriv usmernit. Take zalezi jak dlouho to pobezi. Pokud to pojede kratce, tak i prebijeni kyselinova autobaterka vydrzi. Pokud by se nabijela gelova baterka, tak ta je na prebijeni citliva a snizi se zivotnost. Ve vetsine pripadu bude stacit voltmetr a hlidat to. Zalezi na velikosti baterky , nabijecim proudu a spotrebe.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů