Dobíjení baterie.

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » sob dub 16, 2011 11:00 am

Ja jsem na nejake take driv narazil, ale na more se delaji asi ve specielni uprave aby to nesezrala sul a jsou drazsi. Mate s tim nekdo zkusenost ??

U gelovek take zalezi na jejich teplote vyssi teplo0ta jim take zkracuje zivot, tak je dat az na spodek lode.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » sob dub 16, 2011 11:16 am

O gelovkach je toto forum:
http://www.nakole.cz/diskuse/7961-gelove-aku.html

Ten vetrny generator na more by mel byt provedeni MARINE, aby to nesezrala sul. jsou drazsi. mate s tim nekdo zkusenost?
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 840
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

marine verze

Příspěvekod kanic » sob dub 16, 2011 7:43 pm

" Ja jsem na nejake take driv narazil, ale na more se delaji asi ve specielni uprave aby to nesezrala sul a jsou drazsi. Mate s tim nekdo zkusenost ?? "

Barva a štětec. ;)
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » sob dub 16, 2011 8:09 pm

Ta povrchova uprava asi bude trpet minimalne. listy budou z kompositu a kdyz zrezne futral, nebude to na funkci mit vliv. To spis odejde neco v elektrice. Na to nebude stacit obycejny izolacni lak, ochrana elektroniky jako u vetrniku co na more nejdou.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 840
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

výdrž

Příspěvekod kanic » sob dub 16, 2011 8:32 pm

Kdyby mi měl vydržet 5 sezón, dám mu přednost před centrálou za podobný peníz.

P.S. : Poziční světla mají už 25 let a potvory pořád svítí. :?
Uživatelský avatar
Kora
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: čtv čer 04, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Kora » stř říj 12, 2011 3:21 pm

Koupil jsem si nový ( teda starší) laminátový člun s motorem Yamaha 40PS. Zatím se sním seznamuji a narazil jsem na zajímavou ( tedy aspoň pro mně) věc. V lodi je jedna baterka a u ní je hlavní odpojovač, Když odpojovač vypnu tak se všechny spotřebiče odpojí jen motor zůstává pořád připojen ( funguje startér i el. trim), je to tak správně? Myslel jsem , že když vypnu odpojovač tak vypnu úplně vše, třeba jak v závodním autě. Do budoucna bych potom umístit do lodi ještě jednu záložní baterii pro případ startu při vybití hlavní baterie, je někde nějaké schéma jak to nejlépe zapojit?
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » stř říj 12, 2011 3:43 pm

U gelovek take zalezi na jejich teplote vyssi teplo0ta jim take zkracuje zivot, tak je dat az na spodek lode

Na spodek lodě je dát musíš už kvůli stabilitě lodi. Těch pár kilo balastu se hodí.
Na druhou stranu jsem zažil, jak se rychle vybily baterky uložené v kýlu, když si kapitán nevšiml že jsou po bouři zalité slanou vodou.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů