Naftové topení

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5873
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned říj 09, 2011 10:19 pm

tataS píše:Na netu je o těchto topeních toho dost, zvlášť, když se to tady vyrábí v Branu a servisy jsou v každé díře.
http://www.autosip.cz/fotky697/navody/N ... II_new.pdf http://www.autosip.cz/fotky697/navody/N ... RO_III.pdf
http://katalog.brano.cz/cs/topeni/nezavisla-topeni/ tady je i seznam servisů v ČR a po celém světě.



nechce návod jak zatopit, chce schéééééééma zapojení :mad:

jako hadrář zavolej jiného hadráře a to:

Yacht Servis
Jan Jeníček
mobil: +420 774 319 747
+420 602 319 747
Honza dělal / dělá ? zastoupení brízy a windu, schema sichr má, možná i dá
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon říj 10, 2011 12:09 am

david píše:
tataS píše:Na netu je o těchto topeních toho dost, zvlášť, když se to tady vyrábí v Branu a servisy jsou v každé díře.


nechce návod jak zatopit, chce schéééééééma zapojení :mad:


jj. Přesně! Konečně to někdo pochopil. Navíc schéma, na dnes neobvyklý čudlík.
Díky Davide. :) Zavolám mu.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte říj 11, 2011 11:00 pm

nemate nekde s vyse uvedenyma topenima Ateso zkusenosti ? Idealne z provozu v lodi 8) a nebo alespon z auta ci karavanu?

Zajimalo by me zejmena:

- poruchovost/spolehlivost
- narocnost udrzeni v chodu (tj. jestli je nutne s nim casto do servisu a nebo naopak je mozne si ho servisovat sam, nebo sam bezi leta bez problemu apod.)
- spotreba jak nafty tak elektriny - jestli odpovida co pisou atd.

Pocitam ze princip bude zhruba stejny jako Eber nebo Webasto. Proc ale


Je mi jasny ze neni marinizovany, ale to tusim napr. Eberspacher tusim taky ne a do lodi ho davaji bezne.Webasto Marine verzi nabizi ale v cem vsem se to od bezne verze lisitaky presne nevim, ale kazdopadne stoji cca 2x tolik co to Ateso. :(

napr. tady
http://www.marinesport.cz/store/goods-PR_TO22-521-webasto-air-top-marine-naftove-topeni.html
pisou:
Sada Marine naftového topení Webasto pro lodě a karavany. Nerezové provedení, kompletní včetně instalačního materiálu

Co to ale znamena? Je to marine verze samotneho topeni a nebo se lisi jen ta zastavbova sada ze je v nerezovem provedeni? Tusite nekdo


jinak parametry maji Webasto Air Top EVO 3900 a Ateso WIND skoro stejne (Webasto vychazi nepatrne lip)

Webasto:
Fuel consumption control range
0,17 - 0,42 l/h

Nominal power consumption control range
15 -40 W



Ateso WIND:

Elektrický příkon - při provozu max. 40W
Spotřeba paliva - Maximální 0,46 l/hod + 3%
Spotřeba paliva - Minimální 0,17 l/hod + 3%





predem diky za vase zkusenosti
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv říj 13, 2011 2:36 am

Charlie píše:Ohledně výfuku bufíku u laminátek se dá něco dočíst zde: http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=418

Jo, jo. Tady je k tomu pár obrázků:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Já myslím, že bez komentáře. ;) Jdu vyrábět. :D
alffa
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » ned říj 16, 2011 9:14 am

Ateso můžu vřele doporučit. Namontované topení od Jendy Jeníčka a servis je záruka kvality.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř říj 19, 2011 8:38 am

No tak to je dobra zprava ze ma nekdo s pouzitim topeni Ateso na lodi dobre zkusenosti. A je dokonce dobra dvojnasob protoze pokud vim tak ty na lodi de-facto zijes takze to neni od nekoho kdo si s tim dvakrat za rok o vikendu pritopi ale od nekoho kdo ho pouziva predpokladam celkem casto. :good:

Mohl bys prosim napsat jeste neco vic? ...napr. jakej mas model (WIND nebo BREEZE), jak dlouho uz ho mas a jak casto pouzivas, jestli je vykon pro tvoji lod dostatecny, jak casto ho servisujes a cistis, a treba taky jak mas resenej vyfuk protoze topeni Ateso je primarne urceny pro auta takze pocitam ze pri
reseni vyfuku asi bude treba nejak improvizovat. Kdybys treba mohl poslat jeste fotku toho tvojeho reseni vyfuku tak by to bylo uplne dokonaly ;)

diky
dodo
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv říj 27, 2011 3:07 pm

Mel bych jeste dotaz k rozvodum teplyho vzduchu po lodi:

Nevite nekdo kde se daji koupit hadice pro rozvod teplyho vzduchu po lodi, idealne v metrazi a idealne tepelne izolovane? Idealne prumer cca 90mm.


Taky me napadlo, jestli je nutny kupovat original hadice od nezavisleho topeni ktere stoji okolo 600 Kc/m a nejsou izolovane. Nebylo by mozny pouzit napr. hadice pro rozvod teplyho vzduchu od krbu viz. napr. tady

http://www.profikrby.cz/119-Rozvody-tep ... rbu-Hadice

http://www.profikrby.cz/119-Rozvody-tep ... &back=view

Stoji podstatne mene a jsou tepelne izolovane. Vidite nekdo problem v jejich pouziti na lodi ?

Diky
Dodo
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 794
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » čtv říj 27, 2011 6:53 pm

Zabýval jsem se podobnou otázkou.
Myslím, že se hadice, které uvádíš v odkaze dají použít. Jen budeš muset redukovat průměry v přechodech. Průměr 80 proti 90 (webasto) má jiný odpor (ne však významně) - v montážním návodu webasto je uveden postup při kalkulaci rozvodů. Tepelná izolace minerální vatou dle mého názoru může nasát a držet vlhkost.
Na jaře jsem zkoumal jak mají rozvody udělané francouzi v Alubatce OVNI 395 (eberschpracher). Rozvod nebyl vůbec tepelně izolován.
Sám jsem použil originál webasto.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv říj 27, 2011 8:11 pm

Richard píše:Zabýval jsem se podobnou otázkou.
Myslím, že se hadice, které uvádíš v odkaze dají použít. Jen budeš muset redukovat průměry v přechodech. Průměr 80 proti 90 (webasto) má jiný odpor (ne však významně) - v montážním návodu webasto je uveden postup při kalkulaci rozvodů.

Copak průměr. :whist: To je ten nejmenší problém. Ty hliníkáče, mají od 80, tuším do 150 mm.
Taky o nich pro letošní zimu uvažuji (peníze). Jako trvalé řešení, to ale nevidím.
Richard píše:rozvody udělané francouzi v Alubatce OVNI 395 (eberschpracher). Rozvod nebyl vůbec tepelně izolován.

No, ... a vo, vo tom, ... to, to právě je. :) Nebyl izolován, protože tutáč nebyl z hliníku.
Von ten origoš, vyxlajvantovej rozvod, má oproti hliníku, skoro nulovej tepelnej převod. Tepelné ztráty cestou, jsou tedy zanedbatelné.
No, a ještě k tomu, ten vyxlajvant nekoroduje.

Resimé:
Jako náražka, na jednu zimu, do toho hliníku, jdu také.
Trvalé řešení, origoš! rozvody!

Nikdy ale neříkám, nikdy. :D Kdyby se náhodou našlo něco, co by bylo odolné alespoň do těch 80°C (+ 20°C rezerva), :?: Určitě bych podumal. :?
Ty origoš vyxlajvanty, jsou fakt dost předražené. :gun:
alffa
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 794
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » čtv říj 27, 2011 8:20 pm

No ... ony ty předražené trubky od webasta jsou hliníkové ...
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » čtv říj 27, 2011 8:27 pm

V lodi mám taky Ateso. Nevím teď jesli je to breez. Mám to slabší. Když jsem loď kupoval nefungoval ten digitální termostat (topení bylo skoro nové). U servisáků, kde jsem ho kupoval říkali, že jsou spolehlivý a ten termostat, že vadný ještě nezažili. Výfuk mám řešený průchodkou, jako je na fotkách víš. U topení ještě chyběl tlumič sání. S ním topení hodně ztichlo. Rozvody vzduchu jsem izoloval izolací na trubky s teplou vodou. Dělají se i v tom průměru.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv říj 27, 2011 10:04 pm

Na ty krbový rozvody je třeba si trošku posvítit, klasický flexi hliníkový hadice se dělají ve všemožných průměrech, jak píše alfa, jen je více možností v síle hliníku. Izolované hadice jsou jiné, vnitřní trubku tvoří takový hliníkový hadr obalený na takové pružině(neumím to přesně popsat), sám někdy radši použiju flexi hliník a izoluju vatou s hliníkem, snad vám to k něčemu pomůže.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv říj 27, 2011 10:09 pm

Richard píše:No ... ony ty předražené trubky od webasta jsou hliníkové ...

To tedy zírám :shock: Já měl zato, že je to plast. Stejně jako ty všelijaký kolena, téčka, Y-kalhoty, atd. Nebo aspoň nerez, potaženej nějakým plastem ... ... :?
Co ten hliník, říká na tu sůl :?: ( Že se vodstěhoval do Humpolce, to vím.) :D
Hernajs, tak proč chtěj pětikilo za metr :?: :gun:
alffa
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 794
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » čtv říj 27, 2011 10:53 pm

Kolena, spojky, rozdvojky ... to vše je plastové. Zbytek Al ...Nemyslím, že by s tím sůl nějak výrazně pohla - vrstvička oxidu hliník ochrání a s jinými kovy do styku nepřijde ... (snad jen nerez stahovací pásky a to je ok).
david
moderátor
Příspěvky: 5873
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát říj 28, 2011 12:07 am

trubky od ebra jsou hnilíkové, uvnitř vyložené nějakým papírem, asi nehořlavou s úpravou. teplote je až 120°C
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát říj 28, 2011 7:39 am

Ještě doplním, že ty krbový izolovaný rozvody jsou perforovaný, můj předpoklad je kvůli vlhkosti, ale nepídil jsem se.
T kusy se obvykle prodávají z pozinku, viděl jsem i hliníkový, něco z nerezu, v klidu vyrobí klempíř.
Izolovat hliníkový rozvod je třeba, aby teplo vůbec došlo tam kam se chce, samozřejmě někde chránit ostatní materiály.
david
moderátor
Příspěvky: 5873
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát říj 28, 2011 8:29 am

a taky doplním - prodává se poněrně silná hliníková fólie s přišitou izolací. použíají to např. svařeči, aby něco nezapálili. rozměr cca 1x 1 m. do toho jsem zabalil hliníkovou hadici, co se dává třeba k odvětrání
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pát říj 28, 2011 10:46 pm

jeste k ty izolaci:


koukal jsem ze napr. na svb.de nabizeji izolaci hadice

http://www.svb24.com/index.php?sid=6078 ... nid=117077

a v tech krbech neco hodne podobnyho

http://www.profikrby.cz/119-Rozvody-tep ... &back=view

cena tretinova


a nebo treba flekxibilni hadice na vzduch

http://www.svb24.com/index.php?sid=6078 ... nid=117076

a tech krbech zas neco hodne podobnyho

http://www.profikrby.cz/119-Rozvody-tep ... &back=view

cena opet zlomkova.

takze vubec bych se nedivil kdyz by to bylo v podstate to samy, akorat z marine shopu a pprodavane po metrech podstatne drazsi :(


...a co vubec za hadice davaji k tomu topeni Ateso? ...nerikejte mi, ze kdyz montuji v servisu nekam topeni ateso ze k tomu davaji napr. webasto roury ?
Treba na autosip.cz k tomu nabizeji tyto hadice APK http://www.ncmarine.de/datenblaetter/apkschlauch.pdf


to mkovi: co to je tlumic sani? to neznam, slysel jsem zatim jen o tlumici vyfuku.


A vy co uz mate topeni namontovane - mate tam resenou drenaz kondenzacni vody z vyfuku ?
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » pát říj 28, 2011 11:28 pm

Tlumic sani je rourka s nejakym molitanem pres kterou prochazi vzduch pro spalovani. Je to asi soucasti topeni, ale me to v lodi chybelo. Bez nej topeni piskalo. Vyfuk mam vyspadovany od topeni k vyusteni, takze kondenzat muze vytekat.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pon říj 31, 2011 4:28 pm

Volal jsem do firmy autosip.cz ptal se na topeni Ateso. Rikal jsem ze o nem uvazuju do lode. Pan byl ochotbej a sdilnej. Rekl mi ze nevi,
ze zkusenost s timto topenim do lode nema ale ze by mi Ateso do lode spis nedoporucil protoze pry se celkem casto setkavaji s tim ze je tam zkorodovana deska plosnych spoju ridici jednotky, ktera je pry hned pod plastovym krytem, kde neni nijak moc chranena. Naproti tomu pry jak Webasto tak Eberspacher maji tyto ridici jednotky vodotesne zalite v nejake hmote nebo co.

Ale zas si rikam, ze topeni v lodi bude nejspis mene vystavene pusobeni vnejsich povetrnostnich vlivu nez napr. u auta namontovane nekde
pod naraznikem kde na nej caka voda apod. ...a ta deska plosnejch spoju by se nejspis asi taky dala preventivne nalakovat elektroizolacnim lakem na DPS.

A podle zkusenosti nekterych lidi tady na foru co Ateso v lodi maji jsou s nim spokojeni takze asi to funguje celkem dobre ikdyz to neni topeni urcene primo do lodi.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2095
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon říj 31, 2011 7:40 pm

No já mám v lodi Eber a nemůžu si také stěžovat rozvody jsou do třech kajut nějakejma bílejma trubkama jsou vroubkované a asi je to plast od té doby co mám kamna na uhlí ho teda moc nepoužívám protože je to docela hlučné ale problé nikdy n ebyl
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2095
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon říj 31, 2011 7:49 pm

Jinak pokud někdo také topíte kamnama tak dnes jsem koupil nějaké ruské rašelinové brikety nejsou drahé a prý hoží dlouho už je testuji dám vědět je pravd z komínu jede zvláštní čoud a smrdí to jak pejr s tabákem moje by to snad i kouřila zatím oří hodinu teploi dobré takové příjemné uvidím co v klednu kdy bude loď promrzlá
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

dotaz - benzín/nafta

Příspěvekod david1972 » stř lis 02, 2011 11:36 pm

Ahoj lidi,

chtěl bych si na loď dát přídavný topení. Uvažuju o benzínovém, když už mám motor na benzín, ať nevozím benzín i naftu. Pokud jde o rozdíly, napadá mne jenom jeden, a to že benzín je víc nebezpečněj, výpary, výbuchy, apod.

Nemáte někdo zkušenosti, porovnání pro a proti?

Díky

David
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2095
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv lis 03, 2011 8:14 pm

To vyjde na stejno když má něco bouchnout nebo chytnout tak je jedno či je to na benzím či naftu. ii naftové topení nekdy dokáže způsobit požár. Jinak benzínové víc žere
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pát lis 25, 2011 7:59 am

mkovi píše:. Rozvody vzduchu jsem izoloval izolací na trubky s teplou vodou. Dělají se i v tom průměru.


Jsem na nejaky takovy izolace potrubi koukal (napr. mirelon) a ten ma psano ze pouzitelnej do 90 stupnu.

A tak se ptam - nevite nekdo jak horkej vzduch z tech teplovzdusnejch topeni muze lezt ? ...nikde jsem to nenasel uvedeny :cry:

diky
dodo

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti