Chorvatské papíry na lodě
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Chorvatské papíry na lodě
Od leto?ního roku jsou zdra?ené poplatky pro cizince dělající chorvatské papíry pro vedení jachet. Cena je nyní 840 KN. Jsou změneny limity na pouze jedniný pro nás významý, maximalní velikost jachty mů?e být 20 BRT. Dal?í informace na 777 933 404.
S těmito doklady jsme pluli v Řecku, Itálii, Holandsku bez problemu.
Ludek
S těmito doklady jsme pluli v Řecku, Itálii, Holandsku bez problemu.
Ludek
- ZdendaZ
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Beroun
Re: Chorvatské papíry na lodě
Měl bych dotaz ohledně HR papírů. Někde se ke mne dostala informace, ?e platí pouze do vzdálenosti 13 nm od pobře?í, je to pravda?
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Re: Chorvatské papíry na lodě
No mo?ná jo.....Ale dál u? ?ádné papíry nepotřebuje?....

Dle textu v tomhle dokladu platí v teritoriálních vodách Chorvatska. Dle praxe, zatím ne mojí, platí v?ude. Je to podobné řidičáku. Třeba do Itálie, de iure, potřebuje? mít vystavený mezinárodní řidičák, ale nikdo tady o tom skoro neví a nic se neděje. Stejně tak ho potřebuje? v USA - tam mě policajti stavěli, předlo?il jsem ho, evidentně ho viděli poprvé a zajímalo je jediné, jestli jsem vstoupil do země legálně. Jestli umím řídit je vůbec nezajímalo. Asi podle teorie, ?e jen vůl by jezdil autem bez minima ridičských znalostí. Asi obdobně se svět staví k jachtingu. Je to na zodpovědnosti jednotlivce. Hypoteticky se zdá, ?e jen u nás na plachtách le?í úřednická zodpovědnost.
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Re: Chorvatské papíry na lodě
Dle textu na dokladu platí ve v?ech vodách a bez omezení.Pouze radiotelefonista platí ve vnitřních a teritoriálních vodách Hr.Nebo má? jinej chorvatskej průkaz...???
Mám, od roku 2005 jsou chorvatské doklady doplněny větou, ?e platnost je v " in the intermal waters and teritorial sea of the Repoblic of Croatia". Na kapitanátě v ?ibeniku se mi dostalo vysvětlení, ?e tahle věta je čistě formální a papíry uznávají v?echny přímořské státy dál, jako v minulosti. Praxe uká?e.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 16, 2006 11:21 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Atlanta
Janík tak to je ale jina;-) to ze Ti rekli datum vstupu neznamena ze se Te dotazovali nebo kontrolovali platnost viz;-).Policie to ma primo zakazano....zde zije kolem 20 mil ilegalu a v USA jsi kazdej dela svoji praci.Pokud by policie buzerovala ilegaly tak bi ji ilegali neduverovali a to by bylo velice spatne!Ale vzhledem k tomu ze ilegalny vstup anebo pobyt je vyhradne zalezitosti INS,tak ilegalove policii duverujou a bez broblemu se na ni v pripade potreby obraci 

- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chorvatské papíry na lodě
Jsem sice zatím jen totálni liak, ale angličtinu si přelo?it doká?u. Pokud se dívám na fotokopii HR průkazu z roku 2005, tak je tam jasně uvedeno, ?e je to do vzdálenosti 3 Nm od pevniny. Tak?e ani neomezeno, ani 13 Nm.
A Taky dle toho co jsem vyčetl by od června 2006 měla být změna ve velikosti z 20 na 30 BRT.
A Taky dle toho co jsem vyčetl by od června 2006 měla být změna ve velikosti z 20 na 30 BRT.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chorvatské papíry na lodě
BTW nevíte někdo za jakých okolností se dá současně vydávanný HR průkaz B roz?ířit a k kčemu pak takto roz?ířený průkaz opravňuje?
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Někde jsem to četl, ale teď to nenajdu. Hlavní bylo, ?e tam byl nějaký minimální časový odstup od získání B. V dal?ím stupni byly vět?í limity a poslední stupeň umo?nuje vykonávat tuto činnost jako povolání. Citace:
Platnou právní úpravou je vládní vyhlá?ka "Pravidla pro udílení hodností a certifikaci námořníků na lodích obchodního loďstva Chorvatské republiky", Úřední list č.103/98 s účinností od 1. listopadu 1998. Touto vyhlá?kou Chorvatská republika uvedla své předpisy do shody s konvencí STCW 1978 (International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers). Týká se to průkazů způsobilosti profesionálních námořních důstojníků a mu?stva ve strá?ní slu?bě. Tyto průkazy jsou označeny kódem STCW II/1- 4. Součástí této vyhlá?ky je také úprava pravidel pro vydávání průkazů způsobilosti pro velitele námořních jachet a lodí malé kabotá?e v Článku 7, 11, 12 a 13 Pravidel. Tyto průkazy nejsou zahrnuty do okruhu zmíněné konvence a jsou označeny kódy HR III/11,12,13 . Jedná se o tyto průkazy: Skipper (HR III/11), Yacht skipper (HR III/12) a Master of ship up to 200 GT in area of navigation No 5 (HR III/13). Podle Článku 11 Pravidel uchazeč o průkaz HR III/11 - Skipper je povinen prokázat buď předchozí slu?bu na lodi v délce nejméně 12 měsíců nebo dr?ení star?í licence vůdce plavidla ne méně ne? 3 roky. ?adatel musí předlo?it zdravotní vysvědčení včetně zvlá?tní zkou?ky zrakové a sluchové ostrosti. Pokud slo?í zkou?ku podle Přílohy C těchto Pravidel, jeho průkaz jej opravňuje k vedení lodi do 25 GRT v místním provozu (national trade)! nebo k funkci prvního strojníka do výkonu hnací jednotky 150 kW ! Podle Článku 12 Pravidel musí uchazeč o průkaz Yacht skipper HR III/12 prokázat stejnou předchozí praxi jako u průkazu HR III/11, slo?it předepsané zkou?ky a jeho průkaz jej opravňuje k vedení jachty do 100 GRT, bez uvedení oblasti plavby. O tom, jakým způsobem se lze k těmto průkazům dostat bez jakékoli předchozí praxe a se znalostmi z jednodenního výcviku, není třeba dále diskutovat. Průkazy HR III/11-13 nejsou tedy předmětem úmluvy STCW a jejich uznávání mimo teritoriální vody Chorvatska je věcí benevolence příslu?ných místních úřadů. Je smutnou pravdou, ?e v Chorvatsku jednu chvíli také jezdili pro na?e subjekty jako "profesionální skippeři" dvacetiletí mladíci s patentem SPS 2.0. Mo?né je v?echno
Platnou právní úpravou je vládní vyhlá?ka "Pravidla pro udílení hodností a certifikaci námořníků na lodích obchodního loďstva Chorvatské republiky", Úřední list č.103/98 s účinností od 1. listopadu 1998. Touto vyhlá?kou Chorvatská republika uvedla své předpisy do shody s konvencí STCW 1978 (International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers). Týká se to průkazů způsobilosti profesionálních námořních důstojníků a mu?stva ve strá?ní slu?bě. Tyto průkazy jsou označeny kódem STCW II/1- 4. Součástí této vyhlá?ky je také úprava pravidel pro vydávání průkazů způsobilosti pro velitele námořních jachet a lodí malé kabotá?e v Článku 7, 11, 12 a 13 Pravidel. Tyto průkazy nejsou zahrnuty do okruhu zmíněné konvence a jsou označeny kódy HR III/11,12,13 . Jedná se o tyto průkazy: Skipper (HR III/11), Yacht skipper (HR III/12) a Master of ship up to 200 GT in area of navigation No 5 (HR III/13). Podle Článku 11 Pravidel uchazeč o průkaz HR III/11 - Skipper je povinen prokázat buď předchozí slu?bu na lodi v délce nejméně 12 měsíců nebo dr?ení star?í licence vůdce plavidla ne méně ne? 3 roky. ?adatel musí předlo?it zdravotní vysvědčení včetně zvlá?tní zkou?ky zrakové a sluchové ostrosti. Pokud slo?í zkou?ku podle Přílohy C těchto Pravidel, jeho průkaz jej opravňuje k vedení lodi do 25 GRT v místním provozu (national trade)! nebo k funkci prvního strojníka do výkonu hnací jednotky 150 kW ! Podle Článku 12 Pravidel musí uchazeč o průkaz Yacht skipper HR III/12 prokázat stejnou předchozí praxi jako u průkazu HR III/11, slo?it předepsané zkou?ky a jeho průkaz jej opravňuje k vedení jachty do 100 GRT, bez uvedení oblasti plavby. O tom, jakým způsobem se lze k těmto průkazům dostat bez jakékoli předchozí praxe a se znalostmi z jednodenního výcviku, není třeba dále diskutovat. Průkazy HR III/11-13 nejsou tedy předmětem úmluvy STCW a jejich uznávání mimo teritoriální vody Chorvatska je věcí benevolence příslu?ných místních úřadů. Je smutnou pravdou, ?e v Chorvatsku jednu chvíli také jezdili pro na?e subjekty jako "profesionální skippeři" dvacetiletí mladíci s patentem SPS 2.0. Mo?né je v?echno
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned zář 17, 2006 4:43 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Dotaz na nafukovací člun
Zajímají mě Va?e praktické zku?enosti. Mám člun viz můj podpis dole. Podle materiálů které jsem dostal od Chorvatského sdru?ení turistického ruchu bych (pokud chorvat?tí vodní cajti nevozí sebou kompletní seznam vyrobených motorů od firmy Mercury od roku 1974 podle výrobních čísel) nemusel v Chorvatsku nic platit na kapitanátu. Musím mít s sebou průkaz Vůdce malého plavidla kdy? u nás jej mít nemusím ? Podotýkám, ?e motoricky má mít člun 7,5HP ale je na něm ?títek 5,0HP ale ani dle seznamu vyrobených motorů fy. Mercury jsem tento nena?el. Na prodejní faktuře (byl kupován v prodejně) je uvedeno 5,0 HP.
Re: Chorvatské papíry na lodě
Něco pro kolegy ze Slovenska - platnost jejich průkazů. Asi to vědí, ale je to poučení i pro nás /na?e úřady/, kdy? se chce, tak lze věci ře?it...tedy pokud je uvedený článek pravdivý.
http://www.alfayachtclub.cz/novinky.php?i=52
http://www.alfayachtclub.cz/novinky.php?i=52
Slováci tu smlouvu podepsali v poslední minutě, dne?ní vláda se opět vrací do byrokratických praktik. A u nás by tím řada úředníků při?la o moc a o chleba. Ko?ený jim prodal loďstvo, a tak mám napalují kolky za ka?dý test. Samozřejmě, ?e k uznání v?ech průkazů jednou dojde, ale ne?....Představme si, ?e by ka?dý stát, kde si zapůjčíme auto,chtěl po nás absolvování auto?koly..jsi v Anglii, jezdíme tady vlevo, nemáme pravidlo pravé ruky, tak mazej do kurzu. Svět je na?těstí rozumněj?í, ne? na?e MD.
Vá?ení přátelé, nějak tomu nerozumím. Chcete těmito posledními příspěvky naznačit, ?e papíry dělané u nás pod MDaS nejsou v HR platné? No to by jste mě dorazili..... Já se o to nikdy nějak nezajímal, bral jsem to jako vý?e uváděný řidičák. Byl jsem ve ?kolícím středisku ubezpečován, ?e platí na celém světě.
A kde by měly být platné? Dá se to někde vyčíst, nebo zavolat na ministerstvo?
A kde by měly být platné? Dá se to někde vyčíst, nebo zavolat na ministerstvo?
Re: Chorvatské papíry na lodě
Ahoj Baharis. Myslel jsem to přesně obráceně, ne? jsi to uchpil. Podepsaly ...VZÁJEMNÉ UZNÁVÁNÍ...z toho je patrné, ?e i obráceně slovenská strana uznává choravatské průkazy. V tom je přeci ten ná? problém. Na?e mds dělá v?e pro to, aby zo?klivilo, sní?ilo, nejlépe zakázalo chorvatský průkaz pro kteréhokli případného zájemce a nepokrytě vyhlásí, ?e pro lodě pod na?í vlajkou v ?ádném případě neplatí / více toti? nemohou /. Tvé vývody v?ak také mají svoji logiku. Jestli?e na?e úřady vyhla?ují .?e neznávají chorvatské doklady, na jakém právním základu, by mohl kdokoli na choratech chtít, aby uznávali cz doklady. Osobně se domnívám, ?e takovéto vztahy ře?í buďto dvousranné smlouvy - ty bývají vyvá?ené a oboustraně výhodné, nebo přistoupením k vícestranným smlouvám. Z postojů cz orgánů /mds/ je zřejmé, ?e takováto právní úprava mezi cz a hr není. To ?e chorvatské úřady bez problémů akceptují cz doklady značí, ?e jsou povzenesni nad tento bojkot ze strany cz a nelibují si v ?abo-my?ích válkách. Je to stát, který má svoji historii spjatou s mořem a zřejmě tak trochu ctí obyčejové právo... můj osobní názor.
Někde jsem četl, ?e na?e papíry platí pouze na lodích registrovaných u nás a tedy na charterech jsou vlastně v Chorvatsku neplatné. A také se mi zdá, ?e celý problém je ekonomická třenice mezi společnostmi zabývajícími se charterem a jachtářskými "Ivánky" z řad na?ich úředníků. Obě strany ze zkou?ek profitují,?e. Ale logicky vyplývá, ?e pro Chorvaty je moře přirozenou součástí ?ivota a tolik nezatí?eni komunistickou minulostí, dávají vět?í váhu individualitě a zodpovědnosti jednotlivce, zatímco na?e úřednictvo v?e zavyhlá?kuje, zapředpisuje a pova?uje ka?dého člověka dopředu za prolhaného filutu a lháře. Na?e VMP slo?ené v sídli?tní učebně, bez jediného doteku moře s omezením, které přímo vybízí rozflákat se o břeh, je přímo prototypem vyhlá?kové mánie.
To jsem se nějak rozkecal.
To jsem se nějak rozkecal.
Pepa: Já ale z části reagoval na tvůj odkaz na server Alfa Yacht Club kde se mimo jiné jasně pí?e, ?e: "Tím platí i nadále, ?e průkazy odborné způsobilosti pro vedení rekreačních námořních plavidel vydané MD České republiky opravňují jejich dr?itele plout pouze na těch lodích, které jsou registrovány pod českou vlajkou."
Já si myslím, ?e se to zbytečně dramatizuje. Rádoby odborná veřejnost se předhání v komentářích a kritice v různých časopisech, ale oficiálně jsem se zatím nic nedozvěděl. Je jasné, ?e organizátoři CZ papírů pí?í ?tvavé články proti HR a obráceně, v kterých v?ichni vyzdvihují své výhody. Jde jim o peníze. Ale to co napsal AYC se mě nějak nezdá. Jinak svůj postoj k problému CZ/HR papíry jsem u? několikrát prezentoval, nebudu se opakovat, jen doplním. Pro mě za mě, pokud skipper ovládá v?e co má, a? pluje třeba na svářečský průkaz.
Nepochopil jsem "Na?e VMP slo?ené v sídli?tní učebně, bez jediného doteku moře....". VMP jsou papíry pro vnitrostátní plavbu a pokud se dělá kurz pod MDaS, je součástí týdení kurz na moři.
:?::?:
Já si myslím, ?e se to zbytečně dramatizuje. Rádoby odborná veřejnost se předhání v komentářích a kritice v různých časopisech, ale oficiálně jsem se zatím nic nedozvěděl. Je jasné, ?e organizátoři CZ papírů pí?í ?tvavé články proti HR a obráceně, v kterých v?ichni vyzdvihují své výhody. Jde jim o peníze. Ale to co napsal AYC se mě nějak nezdá. Jinak svůj postoj k problému CZ/HR papíry jsem u? několikrát prezentoval, nebudu se opakovat, jen doplním. Pro mě za mě, pokud skipper ovládá v?e co má, a? pluje třeba na svářečský průkaz.
Nepochopil jsem "Na?e VMP slo?ené v sídli?tní učebně, bez jediného doteku moře....". VMP jsou papíry pro vnitrostátní plavbu a pokud se dělá kurz pod MDaS, je součástí týdení kurz na moři.

Re: Chorvatské papíry na lodě
VMP a MPZ (Mezinárodní průkaz způsobilosti) se dělávají obvykle ve dvoudenním kursu a platí nejenom na vnitrozemské vodní cesty, ale i na moře do vzdálenosti 0,75 NM (!!!) s omezením pro lodě do 80 m2 plachet a s mo?ností roz?íření průkazu na dal?í skupiny.
Tohle jsem měl na mysli.
Tohle jsem měl na mysli.
Re: Chorvatské papíry na lodě
S tím svářečským průkazem jsi asi udělal krásnou tečku nad tímto věčným tématem. A dotáhnu to je?tě dále. Vsadím se, ?e v 5 případech z 10, pokud bych tento průkaz pou?il /svářecký/ , tak mi loď vydají a já klidně odpluji. je to opravdu na osobním přístupu a zodpovědnosti v?ech zúčastněných stran. Tak to asi vět?ina bere a z toho vychází. Úřední ?iml zůstavá v tomto přípdě stranou a to je asi moc dobře. ...Na dokreslení ..v srpnu jsme kotvili na Visu před hotelem. Padesát metrů za mostem v pravo je pujčovna skutrů. V posádce se ráno zrodil nápad si je pujčit a objed celý ostrov. Majitel pujčovny jen kývnul, ukázal na pět skůtrů a devět helem v gará?i, Jediné co chtěl byl JEDEN PAS - nic víc jej nezajímalo, přirozeně to byla zástava, abychom mu skutry nenalodily.Přidal radu, a? si ty helmy rad?i vezmem, na ostrově je policejní stanice. Platili jsme a? po návratu dle doby pujčení. On dostal peníze, já pas a v?ichni jsme byli spokojeni. Mimochodem tu projí?ďku doporučuji, asi si dovedete představit jak jsme si to u?ili.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv led 26, 2006 10:31 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Re: Chorvatské papíry na lodě
Pekny den,
k dohadum, zda je legalni plout na lodi pod nasi vlajkou s kapitanskym patentem vydanym kdekoli jinde..prikladam primo odpoved z MDS...
Platný průkaz způsobilosti k vedení námořní jachty je jenom průkaz vydaný na základě zákona č.315/2000 Sb. Je nutné, aby byl průkaz k vedení rekreační, či námořní jachty vydaný Námořním úřadem České republiky a splňoval je?tě ostatní po?adavky zákona.
To znamená, ?e vedení rekreační jachty kapitánem, který má průkaz způsobilosti kapitána vydaný jiným státem není v souladu s vyhlá?kou č.315/2000 Sb o technickém a záchranném vybavení námořní jachty a prokazování způsobilosti k vedení námořní jachty a s vyhlá?kou č. 149/2001 Sb o rekreačních jachtách a tedy její vedení je takto nelegální.
Petr
k dohadum, zda je legalni plout na lodi pod nasi vlajkou s kapitanskym patentem vydanym kdekoli jinde..prikladam primo odpoved z MDS...
Platný průkaz způsobilosti k vedení námořní jachty je jenom průkaz vydaný na základě zákona č.315/2000 Sb. Je nutné, aby byl průkaz k vedení rekreační, či námořní jachty vydaný Námořním úřadem České republiky a splňoval je?tě ostatní po?adavky zákona.
To znamená, ?e vedení rekreační jachty kapitánem, který má průkaz způsobilosti kapitána vydaný jiným státem není v souladu s vyhlá?kou č.315/2000 Sb o technickém a záchranném vybavení námořní jachty a prokazování způsobilosti k vedení námořní jachty a s vyhlá?kou č. 149/2001 Sb o rekreačních jachtách a tedy její vedení je takto nelegální.
Petr
V tom, ?e cizí papíry u nás, a tedy i na jachtách u nás přihlá?ených, neplatí, máme skoro jasno. Problém je ten, ?e mnozí z nás mají papíry chorvatské a mnozí české. Petře, netu?í?, zda na?e papíry platí opravdu oficiálně i v ostatních přímořských státech? U? se mnohokrát psalo, ?e ČR v tomto smyslu nemá s nikým uzavřené mezinárodní dohody. Proto závidíme Slovákům. Vím, ?e třeba u leteckých licencí má ČR v různých kategoriích pokrytý takřka celý svět...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host